Grillivinkkejä...

Grillikeittiömestari

Olen juuri hankkinut uuden grillin parvekkeelleni.Edellinen hiiligrilli oli jo niin ruostunut,että totesin viisaammaksi viedä sen metallin kierrätykseen.Nyt kaipaankin hyviä grilli reseptejä esim. kalasta. Olisi kiva kokeilla jotain muutakin kuin perinteistä makkaraa,myös kasvikset kiinnostavat.Suuret kiitokset jo etukäteen.

10

1142

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ritke f

      liha on hyvää varsnkin sianliha sopii hyvin krilliin.

      • KerkkäHerkku

        Naudanpihvi ja Broilerin koipireisi on meidän herkkuja. Hyvän ja makeahkon marinaadin kun tekee (reseptejä löytyy) ja antaa yön yli olla, että oikein "mehustuu" niin hyvä tulee. Pihvin ja broiskun kypsyyden kanssa kun ei ole niin tarkkaa, vaikka jäisi vähän " raa'aksikin" niin hyvää on. Sikaa kun grilaa niin täytyy olla tarkkana, että tulee ihan läpikypsä.


      • tämmöisiä vinkkejä
        KerkkäHerkku kirjoitti:

        Naudanpihvi ja Broilerin koipireisi on meidän herkkuja. Hyvän ja makeahkon marinaadin kun tekee (reseptejä löytyy) ja antaa yön yli olla, että oikein "mehustuu" niin hyvä tulee. Pihvin ja broiskun kypsyyden kanssa kun ei ole niin tarkkaa, vaikka jäisi vähän " raa'aksikin" niin hyvää on. Sikaa kun grilaa niin täytyy olla tarkkana, että tulee ihan läpikypsä.

        Itse tykkään tomatilla ja juustolla täytetyista herkkusienistä. Folion sisässä grilliin ja hyvä tulee.. Myös naudan liha on yksi suosikeista..eräissä rippijuhlissa söin täytettyjä naudan pihvejä ja kyllä oli hyvää, tasku vain pihviin ja täytteeksi mitä itse haluaa.


    • R

      Mä vedän mutkat suoriksi ja marinoin lammasta, muukin liha käy, sellasella valmiilla hickorymarinadilla (savunmakuista grillikastiketta) ja tarjoan ihan vaan salaatin kanssa.

      Muuten kommentti aiempaan viestiin: broileri ja kaikki kananliha on kyllä kypsennettävä kunnolla, salmonellariski on pieni mutta ihan varteenotettava (sic!).

    • Olly

      Jos ei aikaa tahdo olla riittävästi, pesto käy marinaadiksi sellaisenaan. Itse tykkään lisätä enemmän valkosipulia, mutta kyllä nuo kauppojen halpispestot tekevät ainakin ihan hyvän pohjan.

      • ritke f

        Jauhelihasta tekee hyvän taikinan ja muotoilee niistä sopivan pihvin ja eikun grillaamaan. Hyvää on esimerkiksi Auran miedon sinapin kera.


    • Harzaman

      Grillaappa broilerin fileitä. kypsiä, kääri file, reilu viipale mozzarellaa, tuoretta basilikaa, folioon. Grillaa vielä hetken ja AVOT!

    • Kokkiman

      kokkiman.com eiköhän ala löytymään.

      • Gyros

        on meidän perheen suosikki. Otetaan kokonainen kasler huoneen lämpöön jo edellisenä iltana ja sivellään hikkori marinadilla ahkerasti. Seuraavana iltana, ei muuta kuin hyvä ja äkäinen hiillos grilliin ja koko paisti ritilälle. Meillä on sellainen grilli jossa on kupu, niin se kiinni heti ja antaa paisitin vaan olla ja muhia siellä hyvässä lämmössä. Opin yhdeltä mestarilta tämän, että sitä ei kannata käännellä ja "tökkiä" millään haarukalla tai muulla vastaavalla. Niistä rei'istä pääsee mehut ulos. Sellainen keskeltä punertava on hyvää. Aikaa siinä kyllä kuluu, kun paisti on sellainen 2kg, niin puoliltoista tuntia siinä menee, mutta eihän kesällä ole kuin aikaa, niin kivaa perheen kanssa tehdä ruokaa ja pelata vaikka petankkia odotelessa.


      • muuväki
        Gyros kirjoitti:

        on meidän perheen suosikki. Otetaan kokonainen kasler huoneen lämpöön jo edellisenä iltana ja sivellään hikkori marinadilla ahkerasti. Seuraavana iltana, ei muuta kuin hyvä ja äkäinen hiillos grilliin ja koko paisti ritilälle. Meillä on sellainen grilli jossa on kupu, niin se kiinni heti ja antaa paisitin vaan olla ja muhia siellä hyvässä lämmössä. Opin yhdeltä mestarilta tämän, että sitä ei kannata käännellä ja "tökkiä" millään haarukalla tai muulla vastaavalla. Niistä rei'istä pääsee mehut ulos. Sellainen keskeltä punertava on hyvää. Aikaa siinä kyllä kuluu, kun paisti on sellainen 2kg, niin puoliltoista tuntia siinä menee, mutta eihän kesällä ole kuin aikaa, niin kivaa perheen kanssa tehdä ruokaa ja pelata vaikka petankkia odotelessa.

        lusmuaa ties missä ja joku grillaa. Valuvat sitte närkkimään kuka millonki


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1828
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1261
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1174
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    10. 10
      980
    Aihe