Luomuruoka ei ole yhtään parempaa kuin normaaliruoka, vaikka viherhipit kuinka taikoisivat biodynaamisia loitsujaan kasvimaalla.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/180025.shtml
Luomu on saastaa.
8
1104
Vastaukset
- siia75
Eläimet saavat luomutiloilla paremman kohtelun, pääsevät esimerkiksi jaloittelemaan ja laitumelle. Se on mun suurin syy luomun kannattamiseen, mun omatunto ei salli sitä että juon lehmän maitoa joka ei mahdu edes makaamaan tiloissaan.
- nautiskelija -
Suomalaisilla maatiloilla parsinavetoissa olevat lehmät ovat kesät ulkona ja sehän on aivan oikein. Lisäksi lehmillä on nimet, joilla puhutellaan ja niitä harjataan. Siis nehän on melkein luomueläimiä.
Olenpa nähnyt, kun osa parsinavettalehmistä haluaa pikaisesti takaisin navettaan sisälle. Eikö ulkona olekaan mukavaa, kun itse täytyy hankkia suuhunsa jokainen heinäpala eikä ruoka olekaan valmiina ruokakäytävällä?
Siksipä olenkin kova maidonjuoja ja syön monipuolisesti lihaa ja vain suomalaista tuotantoeläimen lihaa.
- Luomua tottakai
Uskoisin että suurin osa ostaa luomua että se on puhtaampaa, Aamulehti unohti mainita että myrkkyjä luomussa oli huomattavasti vähemmän.
"Only on the pesticide front did the bio products come out far ahead - some 75 percent were completely pesticide free compared with just 16 percent of conventional groceries.
Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1281948/Organic-food-extra-health-benefits-say-researchers.html?ITO=1490#ixzz0wDAOMKtR
" - Satin
Kuuleppas sinä hahattaja. Luomu ei ole mitään saastaa,se on puhdasta ruokaa,siinä ei ole myrkkyjen jäämiä kun peltoon ei ole kylvetty keinolannotteita,jotka ovat myrkkyä ihmisen elimistölle.Kun vaan syöt lapsuudesta asti keinolannotteilla kasvatettua ruokaa,niin saatat sairastua varmemmin kuin jos syöt luomuruokaa. Harmi vaan kun luomutuotteet ovat kalliita kaupassa,niitä eivät kaikki pysty ostamaan.Ei ole kivaa kun heti eläkkeelle päästyä sairastuu (tai aikaisemminkin) johonkin diapetekseen,ms tautiin tai parkinsoniin,ja onhan niitä tauteja vaikka mitä .Ihmisen ei kuulu sairastua jos syö oikeanlaista ruokaa,parasta on kun syö raakaravintoa enimmäkseen.
Aika luovaa tulkintaa, jos uutisen pohjalta vedät johtopäätöksen että luomu on saastaa :-)
Jutussahan otetaan kantaa luomueinesten (vauvanruokien) ravintoarvoihin ja ne eivät poikenneet juurikaan epäluomusta.
En ole seurannut tätä palstaa joten en tiedä, onko täällä asiasta joku sota tai muu vääntö, mutta
luulisin ettei keskiverto luomun ostaja kuvittelisikaan luomun olevan oleellisesti erilaista kuin epäluomuruoka, siis ravintoarvollisesti. Harva myöskään odottaa ruokansa olevan biodynaamisesti loitsittua.
Eiköhän ne pääsyyt luomutuotteiden hankintaan ole se, että luomussa kemiallisia torjunta-aineita ei käytetä, luomutuotantoon sisältyy eettinen ajatus (todellinen tai harras toive) eläinten paremmasta kohtelusta ja luomutuotanto nähdään keinona välttää geenimuunneltua ravintoa. Etenkin viimeksi mainittu on lukemani mukaan lisännyt luomun kysyntää ja sen vuoksi olen itsekin ryhtynyt siirtymään luomutuotteisiin.- Orgaanisia myrkkyjä?
Minua kovasti kiinnostaisi se, millaisia torjunta-aineita Luomutilalla saadaan käyttää, kuinka paljon niitä saadaan käyttää ja paljonko niitä loppujen lopuksi käytetään?
Ainakin rapakon takana on menneinä vuosina käynyt ilmi että siellä on käytetty orgaanisia (luonnollisia, luonnosta peräisin olevia) torjunta-aineita, jotka joidenkin lähteiden mukaan ovat jopa vaarallisempia kuin perinteiset synteettiset torjunta-aineet.
Lisäksi on ollut tekstiä siitä että luomuviljely on kalliimpaa mm. kalliimpien torjunta-aineden ja niiden tehottomuuden takia.- LUOMU on pas....
Huomattavasti kalliimpaa ja ihan oikeasti pääsääntöisesti niitä tuotteita jotka ei muuten mene kaupaksi, julistetaan sitten luomu mömmöksi.
Kaupoissa saisivat laittaa eri alueelle, niin voisivat sitten tähän(kin) markkinointikikkaan hörhähtäneet penkoa siellä keskenään. - vierailija -
Olen lukenut, että normaalista tuotannosta siirrytään luomutuotantoon ja siten saadaan esim. lihan kulutusta vähenemään. Sitten laaditaan taas lakeja ja huomataan, ettei enää voidakaan kasvattaa luomueläimiä, joten täytyy siis alkaa kasvissyöjäksi.
Nythän kiellettiin häkkikanalat ja nyt on tarkoitus kieltää virikehäkkikanalat. Eikä varmaan mene kauaa, kun kielleteään lattiakanalatkin. Siis täytyy itse alkaa kasvattamaan kanoja, jotta saadaan kananmunia.
Edelleen on tarkoitus kieltää parsinavetat. Eikö olekaan hyvä, että lehmiä puhutellaan niiden nimillä? Hoito on yksilöllisempää, kun eläimiä on vähän.
Eiköhän pihatossa pitäisi olla paljon, paljon eläimiä.
Sitä myös ihmetellään, kuinka voidaan mustamaalata suomalaisia maatiloja salakuvaamalla niitä, vaikka todellisuudessa eläimet voivat yleensä ottaen hyvin. Itse en luota ollenkaan salakuvaajiin, koska itse en ole vielä osunut eläinrääkkäystilalle. Olen vieraillut tiloilla päivisin, joten olen nähnyt niiden olot ja toki ymmärrän tiloilla olevan myös sairaita eläimiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418