Porkkanat

porkkanafani

Mä olen nyt hurahtanut porkkanoihin, ostin babyporkkanoita raakoina, oli kyllä kiva napostella niitä ja sain korvattua niitä syömällä keksinhimon. Välillä kyllä voi mennä maha sekaisin jos syö paljon raakana, siksi keitän välillä porkkanoita ja syön niitä sitten keitettynä. Olin ihan unohtanut porkkanoiden olemassaolon.

10

1169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • pah!

        Jo on aikoihin eletty jos porkkanasta tulee läskiksi :D Vesi lihottaa varmasti myös!


      • missyellow

        Muistui juuri mieleen parin vuoden takainen laihdutusprojektini. Kuten tänäkin päivänä, kuului ruokavaliooni tuolloin varsin runsaasti porkkanoita. Laihdutuskaverini paheksui tätä paasaten hiilareista ja sokerista, laihduttaessaan itse vhh ateriankorvikkeilla. Tyhmempikin osaa päätellä kumpi meistä laihtui ja on painon pitänyt poissa.


      • Tears Down vm-82
        missyellow kirjoitti:

        Muistui juuri mieleen parin vuoden takainen laihdutusprojektini. Kuten tänäkin päivänä, kuului ruokavaliooni tuolloin varsin runsaasti porkkanoita. Laihdutuskaverini paheksui tätä paasaten hiilareista ja sokerista, laihduttaessaan itse vhh ateriankorvikkeilla. Tyhmempikin osaa päätellä kumpi meistä laihtui ja on painon pitänyt poissa.

        3-4 porkkanaa
        2-3 valkosipulinkynttä ekstra pienenä silppuna
        oreganoa (tuoretta tai 1 tl kuivattua)
        1 rkl hunajaa
        1 tl valkoviinietikkaa
        (1 tl öljyä)

        Porkkanat pienitään pieniksi tikuiksi (size:tulitikku) ja laitetaan paistokasariin öljyn kanssa paistumaan. Muut aineet lisätään järjestyksessä n. 5 min. kuluttua ja välissä sekoitellaan hyvin. Huom. oreaganoa täytyy olla paljon. On ihan sellaisenaan hyvä lisäke esim. eineslihapullille tai vaikka savusiialle. Ohjeesta riittää näin yhdelle tai kahdelle hengelle. Käytäthän mielellään aina tuoreita yrttejä?


      • finelistä

        100g raakaa porkkanaa on 28 kcal ja porkkana painaa keskimäärin 50g
        50/100 *28= on n 14 kcal eli yhdessä 50g raaássa porkkanassa on 14 kcal ei tuolla nyt luulis lihovan?


      • jo on aikoihin elett
        missyellow kirjoitti:

        Muistui juuri mieleen parin vuoden takainen laihdutusprojektini. Kuten tänäkin päivänä, kuului ruokavaliooni tuolloin varsin runsaasti porkkanoita. Laihdutuskaverini paheksui tätä paasaten hiilareista ja sokerista, laihduttaessaan itse vhh ateriankorvikkeilla. Tyhmempikin osaa päätellä kumpi meistä laihtui ja on painon pitänyt poissa.

        Se sun kaveris varmaankin? Koska ateriankorvikkeilla on paljon terveellisempi laihduttaa kuin pelkillä porkkanoilla..


      • no on joo
        jo on aikoihin elett kirjoitti:

        Se sun kaveris varmaankin? Koska ateriankorvikkeilla on paljon terveellisempi laihduttaa kuin pelkillä porkkanoilla..

        Kuka puhui pelkillä porkkanoilla elämisestä?


    • Liikkuja!

      Juhannusaaton iltaa,

      Minäkin olen hurahtanut porkkanoiden popsimiseen ja painoni ei ole noussut. Saatan päivisin syödä 5 porkkanaa, kuorin vain ja syön. Makeanhimo on häipynyt, kun korvaan sen himon porkkanalla.

      Oikeestaan en ole pudottamassa painoani, koska olen solakka, mutta jos popsisin mitä vain niin painoni varmasti nousee - se on kokeiltu. Vyötäröni pyrin pitämään hoikkana etten sorru kasvattamaan massua isoksi ja se kun on vaarallista sisäelimille.

      Kävelen työmatkat suuntaan ja toiseen erittäin reippaasti ja kotona harrastan pientä jumppa kera pienillä painoilla.

      Kuuluuhan ruokavaliooni myös muut vihannekset, tomaattia, tuorekurkkua ja salaatinlehtiä. Tomaattia kun syö niin iho ei tule porkkanasta keltaseksi.

      • Liikkuja!

        Tuo piti vielä mainita


    • ....................

      Syön porkkanoita kaikella tapaa. kilon pussi ja vaan 270 kaloria :) Keittona, sellasenaan, uunijuureksina jne. jne. Mutta arvatkaas mitä se teettää? Musta tuli ihan oranssi :D Oikeestikki, vois vähentää vaikka puoleen pussiin päivässä. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      622
    Aihe