Lapselle karkkia

lapsettärkeitä!

Onko tääl ketää joka antaa lapsilleen jo varhain (1-4vuotiaalle) karkkia ,sipsejä , suklaata ja muita herkkuja, limppaa?

Tiedän muutaman tapauksen joissa annetaan.

Oisko se vanhempien itsekkyyttä, syö itse ja antaa lapsilleenkin?

Oletteko lukeneet mitä sellaienn tekee lapselle?

Niitä ei missään nimessä pidä antaa pienelle lapselle! Se on fakta ja jos joku sanoo vastaan niin silloin tietää että ei oo puhtaat jauhot pussissa.

KOSKA TERVE JÄRKI SANOO ETTÄ PIENELLE LAPSELLE EI EPÄTERVEELLISIÄ RUOKIA, liikaa sokeria, hese tai mäkki ruokia. Rasva jää sisäelinten ympärille ja sokeri taasen pilaa hampaat.

MIETTIKÄÄ SITÄ SEURAAVAN KERRAN KUN ANNATTE LAPSENNE MÄSSÄILLÄ TURHILLA HERKUILLA,

RAKKAUTTA on valvoa lapsen syömistä ja antaa terveellinen lapsuus.

18

2900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karkkiakarkkiall

      karkit voi vaihtaa kuivattuihin hedelmiin. ananas ja rusinat maistuu meidän lapsille.

      annoin ennen herkkuja lapsilleni, mutta hampaat meni tosi huonoon kuntoonh, mustaksi jopa,
      nyt tajuttuani seuraaville muksuille en opeta karkin syöntiä ollenkaan.

      jäätelö kans parempi kerkku ku sulkaa ja karkit

      • odd

        Seurakunnan perhekerhossa kävi hammashoitaja pitämässä "luennon" ja siellä todettiin että nimenomaan rusinoissa on aivan hirveästi sokeria. Jotkut pienet karkkilaatikot, kuten muumi-laatikko, sisältävät vain ja ainoastaan xylitolia eikä siis lainkaan sokeria. Niitä hammashoitajakin "suositteli" mutta ei todellakaan rusinoita tai kuivattuja hedelmiä.


      • qwdeqwe

        ei pidä antaa. Hammaslääkärin mukaan ne vasta hampaita reikiinnyttävätkin!


    • k.äiti

      Kyllä meillä annetaan lapsille karkkia,karkkipäivänä lauantaina vaan muutama karkki,ei mitään kokonaisia pusseja.
      Lapset 4.5v 3v ja 1.5v.
      Limukkaa ei lapsille anneta,eipä ne sitä joiskaan.

      Hampaat meillä pestään aina karkin syönnin jälkeen ja vielä tottakai illallakin.
      Ei ainakaan meillä ole hampaisiin vaikuttanut.
      Itse en hyväksy sitä että lapsille juotetaan joka päivä jotain sokerista mehua,se on pahempaa ku kerran viikossa annettavat muutamat karkit.


      Meillä syödään normaalia kotiruokaa,joskus,tosi harvoin kyllä saa lapset hampurilaista,esim hesestä. en näe siinä mitään pahaa,kun se ei ole jokapäiväistä eikä jokaviikkoista.Ruoan kans juodaan maitoa.


      Minusta tuntuu että kirjoutus tyylin perusteella sulla ei itsellä ole lapsia.

    • asiaa funtsinut

      Olen samaa mieltä että terveellinen ruokavalio kunniaan. Mutta saako lapselle antaa sämpylää, päällä kinkkua ja suolakurkkua? Sitähän hampurilainen suurinpiirtein on. Entä mehu? Saako antaa sokeripitoista kotimehua? Entä tuoremehut, nehän on pahoja hampaille? Annetaanko lapselle margariinia vai voita (kaksi koulukuntaa)? Annetaanko lapselle lehmänmaitoa? Siitäkin on eriäviä mielipiteitä. Entä peruna ja muut hiilihydraattipöperöt? Murot?

      • hohhoijaa taas

        luulen että ap tarkoittaa sitä, että lapsi elää ihan sillä perinteisellä kotiruoalla, kun joillain vanhemmilla on se paha tapa, että pieni lapsi opetetaan jo pienestä pitäen syömään karkkia ja herkkuja.
        sanoisin että vasta kouluikäinen voisi saada ekoja karkkeja, mitä nimittäin taapero tai pikkulapsi tekee karkeilla?eihän koululainenkaan karkkia tarvitsisi mutta koulussa on jo ne sosiaaliset paineet ja ns. herkkupäivät kouluissa jolloin saa viedä karkkia kouluun.
        mutta itse en ostaisi lapselle mitään karkkia/sipsiä/jäätelöä/limpparia/mäkkiruokia ennenkuin on vähintään kouluikäinen, jos silloinkaan. jos lapsi ei osaa itse karkkia kaivata, ei hän sitä myöskään tarvitse.

        maito toimii ihan hyvänä ruokajuomana, muuten sitten vettä tai jotain vähäsokerista mehua(ei aspartaamia sisältäviä). kaurapuuroa aamupalaksi, välipalaksi hedelmiä/hedelmäjogurttia, ruoaksi ihan tavallista kotiruokaa ja myös sitä vihreää salaattia, iltapala voi olla joku pieni sämpylä jossa kinkkua, juustoa,tomaattia kurkkua. ja mitä tuohon margariiniin ja voihin sanoisin niin onko sillä nyt hirveästi väliä kumpaa käyttää, kunhan käyttää kohtuudella.

        itse tosin välttäisin karkkeja ja muita herkkuja viimeiseen saakka.ne kun eivät ole välttämättömyys.


      • meritaimen
        hohhoijaa taas kirjoitti:

        luulen että ap tarkoittaa sitä, että lapsi elää ihan sillä perinteisellä kotiruoalla, kun joillain vanhemmilla on se paha tapa, että pieni lapsi opetetaan jo pienestä pitäen syömään karkkia ja herkkuja.
        sanoisin että vasta kouluikäinen voisi saada ekoja karkkeja, mitä nimittäin taapero tai pikkulapsi tekee karkeilla?eihän koululainenkaan karkkia tarvitsisi mutta koulussa on jo ne sosiaaliset paineet ja ns. herkkupäivät kouluissa jolloin saa viedä karkkia kouluun.
        mutta itse en ostaisi lapselle mitään karkkia/sipsiä/jäätelöä/limpparia/mäkkiruokia ennenkuin on vähintään kouluikäinen, jos silloinkaan. jos lapsi ei osaa itse karkkia kaivata, ei hän sitä myöskään tarvitse.

        maito toimii ihan hyvänä ruokajuomana, muuten sitten vettä tai jotain vähäsokerista mehua(ei aspartaamia sisältäviä). kaurapuuroa aamupalaksi, välipalaksi hedelmiä/hedelmäjogurttia, ruoaksi ihan tavallista kotiruokaa ja myös sitä vihreää salaattia, iltapala voi olla joku pieni sämpylä jossa kinkkua, juustoa,tomaattia kurkkua. ja mitä tuohon margariiniin ja voihin sanoisin niin onko sillä nyt hirveästi väliä kumpaa käyttää, kunhan käyttää kohtuudella.

        itse tosin välttäisin karkkeja ja muita herkkuja viimeiseen saakka.ne kun eivät ole välttämättömyys.

        Taas on nuttura tiukalla. Totta kai jokainen ymmärtää terveellisen ruokavalion merkityksen, eikä sitä
        varmaan ole tarkoitus kyseenalaistaa. Ei kai lasta nyt varsinaisesti opeteta karkkeihin, sipseihin tms. "turhiin herkkuihin". Lapselle ainoastaan sallitaan määriteltyjen pelisääntöjen, kuten karkkipäivä, puitteissa pientä hemmottelua. Eikä sen tarvitse olla kerran viikossa, vaan esim. kerran kuukaudessa.
        Hampaiden mustumiseen liittyvä maininta tuolla alussa oli ihan täyttä fuulaa. Tai sitten siinä huushollissa ei ole pesty hampaita lainkaan.

        Se on ihan vakavasti puhuen niin, että mitä enemmän tabuja tietyt asiat on kotona, sitä suuremmalla todennäköisyydellä tenava on ensimmäisenä lähiärrän ja mäkkärin luukulla, kunhan kynnelle kykenee.
        Lapsen voi helposti opettaa linjalle "kohtuudella kaikkea" ja antaa siinä myös omaa esimerkkiä. Ts. ei kitata alvariinsa kaljaa fudismatsin aikana tai saunan jälkeen, ei lipitetä viiniä ruuan kanssa ja niin edelleen. Olen myös sitä mieltä että osa terveelliseksi miellettyä kotiruokaa ei ole sitä lainkaan. Esim. tietyt grillituotteet nyt kesän aikana. Ja samaa mieltä olen, mitä tuolla joku sanoi makeista mehuista ja soseista. Lapsen hampaistossa on paljon geneettistä perimää, mutta jos ollaan nuttura tiukalla ruokavalion suhteen, sitä pitäisi olla erityisesti hampaiden hoidon suhteen.




        Ystävät hyvät, eläkää ja antakaa toistenne ja lastennekin elää.


    • minä vain

      miedän lapset saa karkkia, sipsejä limpparia ja roskaruokaa. mitä sitten?!?!? mutta he saavat joka päivä myös aamuin illoin kaurapuuron, 2-3 kertaan päivässä oikeaa kunnon kotiruokaa.

      • lapsettärkeitä!

        tarkoitin just sitä että kun jooillaki tapana antaa karkkia Joka päivä ja käyttää hesessä Usein,

        ja on mulla lapsia.

        tiesin et tää asia jakaa mielipiteitä, mut mulle tärkeintä on mun lapset.
        Ja tiedäb itse sen mikä parasta ja en silloin toimi toisin... en anna karkkia tai limppaa vaikka lapset haluais. koska ei niitä tarvii syödä, niistä ei oo minkäänlaista hyötyä lapsille, eikä kyl aikuisillekaan.


      • meritaimen
        lapsettärkeitä! kirjoitti:

        tarkoitin just sitä että kun jooillaki tapana antaa karkkia Joka päivä ja käyttää hesessä Usein,

        ja on mulla lapsia.

        tiesin et tää asia jakaa mielipiteitä, mut mulle tärkeintä on mun lapset.
        Ja tiedäb itse sen mikä parasta ja en silloin toimi toisin... en anna karkkia tai limppaa vaikka lapset haluais. koska ei niitä tarvii syödä, niistä ei oo minkäänlaista hyötyä lapsille, eikä kyl aikuisillekaan.

        Siinä vaiheessa kun lapsillasi on omia viikko- tms. rahoja käytössään, he satavarmasti ovat Hesen tai Mäkkärin luukulla ensimmäisten joukossa. Pahoittelen, mutta noin se menee. Jos kiellät suloenkeleiltäsi kotona kohtuuden ja teet siitä tabun, olet väistämättä sen ongelman edessä. Mutta omapa on valintasi. Ja yhtä suurella varmuudella rahaa menee karkkeihin. Ja netin tietyt sivustot ovat käytössä, halusit tai et.

        Mieti, mitä on kohtuus, mieti sitä myös kasvatuksellisesti. Näin äkkiseltään tulee sääli lapsiasi. Ota nyt edes saunakalja ja rentoudu. Nuttura tuntuu olevan entisestään tiukentunut.


      • laiskat äidit
        meritaimen kirjoitti:

        Siinä vaiheessa kun lapsillasi on omia viikko- tms. rahoja käytössään, he satavarmasti ovat Hesen tai Mäkkärin luukulla ensimmäisten joukossa. Pahoittelen, mutta noin se menee. Jos kiellät suloenkeleiltäsi kotona kohtuuden ja teet siitä tabun, olet väistämättä sen ongelman edessä. Mutta omapa on valintasi. Ja yhtä suurella varmuudella rahaa menee karkkeihin. Ja netin tietyt sivustot ovat käytössä, halusit tai et.

        Mieti, mitä on kohtuus, mieti sitä myös kasvatuksellisesti. Näin äkkiseltään tulee sääli lapsiasi. Ota nyt edes saunakalja ja rentoudu. Nuttura tuntuu olevan entisestään tiukentunut.

        lapsille karkkia/sipsiä/jäätelöä sun muuta herkkua ainakin se 2x viikossa
        limpparia ruokajuomana
        salaattia ja kotiruokaa n. 3x viikossa muut päivät on hese/mäkki/kebab päiviä
        vanhemmille olutta/viiniä/siideriä ainakin se 3x viikossa
        lapsille/teini-ikäisille kanssa sitten alkoholia ettei ole "tabu".

        nuo asiat jos kiellät tai yrität järkeistää hommaa olet ns. tiukkapipo.

        ihan tiedoksi, karkit ja herkut eivät ole välttämättömiä ihmiselle, vaan terveellinen ruoka joka sisältää vitamiineja ja muita ravinto-aineita.ei ihminen alkoholia saati tupakkaakaan tarvitse.
        sen sijaan että lapset opetetaan pienestä pitäen "pullamössöiksi", voitaisiin painottaa päivittäisen liikkumisen tärkeyttä, oli se sitten leikkimisen yhteydessä tehty liikkuminen tai liikuntaharrastus.


        taitaa nuo herkkuja suosivat äidit olla itse aika laiskoja tekemään kotiruokaa, ja tykkäävät istua päivästä toiseen sohvalla suklaata ja karkkia mässyttäen, tehdään sitten lapsista samanlaisia "sohvamuumioita".


      • meritaimen
        laiskat äidit kirjoitti:

        lapsille karkkia/sipsiä/jäätelöä sun muuta herkkua ainakin se 2x viikossa
        limpparia ruokajuomana
        salaattia ja kotiruokaa n. 3x viikossa muut päivät on hese/mäkki/kebab päiviä
        vanhemmille olutta/viiniä/siideriä ainakin se 3x viikossa
        lapsille/teini-ikäisille kanssa sitten alkoholia ettei ole "tabu".

        nuo asiat jos kiellät tai yrität järkeistää hommaa olet ns. tiukkapipo.

        ihan tiedoksi, karkit ja herkut eivät ole välttämättömiä ihmiselle, vaan terveellinen ruoka joka sisältää vitamiineja ja muita ravinto-aineita.ei ihminen alkoholia saati tupakkaakaan tarvitse.
        sen sijaan että lapset opetetaan pienestä pitäen "pullamössöiksi", voitaisiin painottaa päivittäisen liikkumisen tärkeyttä, oli se sitten leikkimisen yhteydessä tehty liikkuminen tai liikuntaharrastus.


        taitaa nuo herkkuja suosivat äidit olla itse aika laiskoja tekemään kotiruokaa, ja tykkäävät istua päivästä toiseen sohvalla suklaata ja karkkia mässyttäen, tehdään sitten lapsista samanlaisia "sohvamuumioita".

        Sinä et selvästikään ole lukenut alkuperäistä viestiäni, jossa nimenomaan painotin sitä, että karkkipäivä voi olla esim. kerran kuukaudessa. En ole kasvuikäisen tenavan äiti, mutta harrastan ruuanlaittoa ja arvostan erityisesti perinneruokia.
        Pointtini oli kokeneen kasvattajan äänellä se, että välillä voi löysätä ohjaksia, vaikka muutoin pysyttäydytään terveellisellä pohjalla. Se ei tarkoita lapsen opettamista pullamössöksi tai epäterveelliselle ruokavaliolle. Ja liikuntasivut ovat sitten ihan muualla. Tämä on lasten ruokaa koskeva palsta.
        Ja edelleen olen sitä mieltä, että totaalikieltäjien tenavat ovat aivan varmasti ensimmäisten joukossa ostamassa Ärrältä karkkipussia ja Mäkkäriltä euron juustoa tms. Se terveellisyys ja kohtuus opitaan kotona.
        Tämä on keskustelupalsta, missä asioista voi - ja tuleekin olla erilaisia näkemyksiä. Sinulla on omasi ja tässä oli minun mielipiteeni, joka on kokemusperäisesti hieman sallivampi.

        En ota kantaa yleisesti äitien karamellin syöntiin. Itse en syö suklaata, enkä muitakaan makeisia lainkaan. Sorry, nimimerkki "laiskat äidit", mutta sinulla näyttää nyt ontuvan luetun ymmärtäminen ja sen lisäksi menevän myös ns. puurot ja vellit iloisesti sekaisin.


      • äitylliini,,,,
        meritaimen kirjoitti:

        Sinä et selvästikään ole lukenut alkuperäistä viestiäni, jossa nimenomaan painotin sitä, että karkkipäivä voi olla esim. kerran kuukaudessa. En ole kasvuikäisen tenavan äiti, mutta harrastan ruuanlaittoa ja arvostan erityisesti perinneruokia.
        Pointtini oli kokeneen kasvattajan äänellä se, että välillä voi löysätä ohjaksia, vaikka muutoin pysyttäydytään terveellisellä pohjalla. Se ei tarkoita lapsen opettamista pullamössöksi tai epäterveelliselle ruokavaliolle. Ja liikuntasivut ovat sitten ihan muualla. Tämä on lasten ruokaa koskeva palsta.
        Ja edelleen olen sitä mieltä, että totaalikieltäjien tenavat ovat aivan varmasti ensimmäisten joukossa ostamassa Ärrältä karkkipussia ja Mäkkäriltä euron juustoa tms. Se terveellisyys ja kohtuus opitaan kotona.
        Tämä on keskustelupalsta, missä asioista voi - ja tuleekin olla erilaisia näkemyksiä. Sinulla on omasi ja tässä oli minun mielipiteeni, joka on kokemusperäisesti hieman sallivampi.

        En ota kantaa yleisesti äitien karamellin syöntiin. Itse en syö suklaata, enkä muitakaan makeisia lainkaan. Sorry, nimimerkki "laiskat äidit", mutta sinulla näyttää nyt ontuvan luetun ymmärtäminen ja sen lisäksi menevän myös ns. puurot ja vellit iloisesti sekaisin.

        Tuolla jossain viestissä luki et just ne rusinat on pahaksi hampaille...

        Rusinoissa on hedelmäsokeria, ja paljon, tiedän sen..
        Mutta parempi on kourallinen rusinoita n kerran viikossa kuin kourallinen
        karkkeja , joissa sokeria, lisäaineita väriaineita yms yms...
        Ei rusinat oo todellakaa pahasta jos niitä ei syö paljoo!

        Ei se viestin kirjoittaja tarkoittanut et koko ajan syöttää nitä rusinoita tai kuivattuja hedelemiä.. HALOO
        Ne on todellakin parempia lapsille kuin karkit ja suklaat ja limpat...

        Ja yks kirjoittaja oli laittanut että heti ku tulee siihen ikäään et saa viikkorahaa, niin heti on hesen tai mäkin luukulla... NIIN??? Tässä puhutaan PIENTEN lasten herkuttelusta eikä teini ikäisten... 1-4 vuotiaiden!!! meneekö ne hesen ja mäkin luukullle? :D

        hehe--- hauskoja juttuja jotkut kirjoitellu.

        mä oon sitä mieltä että lapset ei mitää karkkia tarvii, ja sen syöntii on turha opettaa lapsille.. ei karkki oo mikää välttämättömyys, kuten jotkut perheet sitä pitäää.-
        aina karkkia mässäämässä, vanhemmat ja lapset..

        Jäätelö on meillä se "herkku" jota jo 2 vee saa vähä maistella. VÄHÄN, eli muutama lusikallinen, ja ei todellakaa joka päivä.

        Ja pähkinöitä tykkää syödä, kohtuudella sitäkin..

        - Äitylliini


      • lapsettärkeitä!
        äitylliini,,,, kirjoitti:

        Tuolla jossain viestissä luki et just ne rusinat on pahaksi hampaille...

        Rusinoissa on hedelmäsokeria, ja paljon, tiedän sen..
        Mutta parempi on kourallinen rusinoita n kerran viikossa kuin kourallinen
        karkkeja , joissa sokeria, lisäaineita väriaineita yms yms...
        Ei rusinat oo todellakaa pahasta jos niitä ei syö paljoo!

        Ei se viestin kirjoittaja tarkoittanut et koko ajan syöttää nitä rusinoita tai kuivattuja hedelemiä.. HALOO
        Ne on todellakin parempia lapsille kuin karkit ja suklaat ja limpat...

        Ja yks kirjoittaja oli laittanut että heti ku tulee siihen ikäään et saa viikkorahaa, niin heti on hesen tai mäkin luukulla... NIIN??? Tässä puhutaan PIENTEN lasten herkuttelusta eikä teini ikäisten... 1-4 vuotiaiden!!! meneekö ne hesen ja mäkin luukullle? :D

        hehe--- hauskoja juttuja jotkut kirjoitellu.

        mä oon sitä mieltä että lapset ei mitää karkkia tarvii, ja sen syöntii on turha opettaa lapsille.. ei karkki oo mikää välttämättömyys, kuten jotkut perheet sitä pitäää.-
        aina karkkia mässäämässä, vanhemmat ja lapset..

        Jäätelö on meillä se "herkku" jota jo 2 vee saa vähä maistella. VÄHÄN, eli muutama lusikallinen, ja ei todellakaa joka päivä.

        Ja pähkinöitä tykkää syödä, kohtuudella sitäkin..

        - Äitylliini

        meritaimenelle :

        laitoit : Mieti, mitä on kohtuus, mieti sitä myös kasvatuksellisesti. Näin äkkiseltään tulee sääli lapsiasi. Ota nyt edes saunakalja ja rentoudu. Nuttura tuntuu olevan entisestään tiukentunut.

        HEHEHE ai nuttura kireällä?? hehehe.. joo niin on , tosi kireellä. Kun en halua et lapseni syö karkkia ja juo limppaa.

        Just joo


      • herkkupylly 2
        lapsettärkeitä! kirjoitti:

        meritaimenelle :

        laitoit : Mieti, mitä on kohtuus, mieti sitä myös kasvatuksellisesti. Näin äkkiseltään tulee sääli lapsiasi. Ota nyt edes saunakalja ja rentoudu. Nuttura tuntuu olevan entisestään tiukentunut.

        HEHEHE ai nuttura kireällä?? hehehe.. joo niin on , tosi kireellä. Kun en halua et lapseni syö karkkia ja juo limppaa.

        Just joo

        En minäkään kyllä ymmärrä miksi lapselle pitää antaa karkkia tms. jos ei vaadi. Esim. monet antaa jo alle kolme vuotiaalle lapselle karkkia, jäätelöä..miksi ihmeessä, kun ei tarvitsisi. Kai se on sit mukava antaa...Itselläni on alle vuoden ikäinen lapsi ja pyrin siihen että sokeria saa vasta kolmen vuoden jälkeen mikä on hammaslääkärien suosittelema ikä. Voi olla että lapsi ei vanhempanakaan syö niin paljon "herkkuja", kun ei ole tottunut lapsena. Ärsyttää vaan sukulaiset joilla kyty antaa kaikkea mahdollista vauvalle..Minusta nuttura ei ole liian tiukalla jos haluaa, ettei lapsen tarvitse kärsiä mm. huonoista hampaista. Totta kai sitten vanhempana voi karkkipäivänä vähän syödä herkkuja ja synttäreillä yms. Ja huolehditaan sitten hampaiden pesusta yms. Itseänikin ihmetyttää vanhemmat jotka antavat jo pienten lasten syödä liian usein epäterveellistä ruokaa ja karkkeja...ja jopa tuttipullosta mehua (missä järki!)


    • maalaistri kimittäjä

      Karkkipäivä johtaa perjantaipulloon. Itse en ole ottanut lasten nähden. Jos haluun ottaa hörpyn vaimon kanssa, paan lapset mummolaan siksi aikaa.

    • Lily Potter

      taas joku ylihysteerinen (mamma?) vauhdissa..! käymme silloin tällöin hesessä/mäkissä/kebabpaikoissa syömässä koko perhe, pitäisikö meidän ottaa tuolle 2veelle omat eväät sinne mukaan?! enkä näe mitään pahaa siinä, että lapsi saa mummilassa oman lapsuuteni herkkua eli pullamössöä. ruokajuomana neidillä kuitenkin on vettä/maitoa ja enemmäkseen syö kunnon kotiruokaa ( itsetehdyt lihapullat, makaronilatikko tms), kovasti tykkää myös näkkäristä ja ruisleivästä. hoikka tyttö on ja lääkärin mukaan hampaat hyvässä kunnossa :)

    • Anonyymi

      Annan joka päivä lapsen syödä karkkia niin paljon kun ikinä haluaa (ei halua) kun lapsi on niin alipainonen että monta kertaa viikos lääkärissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe