Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

hedelmäsose,puuro ja vauvan täyttö

pököpää784

nyt pitäs tehä noita marja ja hedelmäsoseita. mutta pystyykö niitä pakastamaan? kun haluan tehdä aina isoimman satsin kerralla, mites puuro voiko sitä pakastaa kun muuten ei aamupuuroa tarjoilla. kun muutenkin ajoittain syvääkin masennusta niin ei joka päivä jaksa. teen ruat mieluiten silloin kun on joku ihminen katsomassa lasta ja etten polta itteeni tai taloa. eli avokki katsomassa kun muuta verkkoa ei oo.

mistä muuten tietää koska lapsi on täynnä?

6

1043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,

      hedelmä-ja marjasoseet pakastaa, mutta älä ihmeessä ala mitään puuroa pakastamaan. Makuhan siinä kärsii, äkkiäkös sen aamulla laittaa, pari minuuttia.
      Minkä ikäinen lapsi sinulla on? Miten tiedät nyt että hän on saanut tarpeeksi ravintoa?

      Vauvan täyttö?! Lapsi ei syö enempää kuin "vetää".


      Saatko siihen masennukseesi apua? Terapiaa? Lääkitystä? Vai molempia? Ajattelin vain että olet sitten todella masentunut jos et jaksa joka pv. keittää puuroa tai pelkäät tuikkaavasi koko talon tuleen.

      • pököpää784

        meillä on puolivuotias. tiedän siitä että on saanut tarpeeksi kun ei itke tunnin päästä syömisestä. joskus itkee ja sitten syötetään. välillä se on semmosta että istuu tunnin välein syömässä välipalaa välillä riittää että ottaa tissille mutta mitään rytmiä meillä ei tosiaankaan oo. niinä päivinä onnistuu hyvin kun ymmärrän sitä mutta yleensä tuolla lapsella ei ole mitään logiikkaa.

        Pari kertaa tein ylimääräisen käynnin jonkun terveyskeskuksen henkilön luona. mutta halusin lopettaa sen kun ei ole kyytijää keskustaan ja avokin kavereille en halua selittää että vähä päästä vippaa. en tiedä sitten jos antais tuolle muksupuurolle tilaisuuden jos se ei ole kamalan kallista. harmittaa vaan kun varastossa ois kolme säkkiä tuota tavallista(jostain ilmaisjakelusta tms ja kun meillä kaikki inhoo puuroa)


    • dsjföksölkfösldk

      Olen tehnyt soseita hedelmistä, vihanneksista, kasviksista ja kanasta. Kun alkaa tulla uusia marjoja niin teen niistäkin. Pakastan soseet jääpala-astioihin. Tosi kätevää ottaa tarvittava määrä kerralla sulamaan ja tehdä erilaisia sekoituksia. Sitten kun alkaa syömään enemmän niin ruokaa voi pakastaa mm. silikooni-muffinivuokiin.
      Ei ole kokemusta puuron pakastamisesta mutta itse olen tehnyt puuroa Muksu-puurohiutaleista. Keitän veden, lisään hiutaleet, sekoitan ja annan vähän jäähtyä. Se on siinä.

      Lapsi sulkee sitten suunsa tai sylkee ruuan pois kun on täynnä, kyllä sen sitten huomaa.

      • pököpää784

        no meillä se sitten varmaan sylkee pois.. oon vaan aatellut että on liikaa sattumia kun ne on aina ne porkkananpalat jotka aina ärsyttää muutenkin. mutta hyvä tajuta tuommonen homma ennen kun alkaa ylikiloa tulla :D
        Tuon puuron kanssa myös semmonen ettei meinaa ees mennä alas mutta josko se johtuu tuosta että oli tavallista eloveenaa mitä lie. neuvolassa sanottiin että pitäis laittaa vielä soseeksi jollain koneella mutta ei jaksa niin kovasti nähä vaivaa yhen puuron kanssa että joka aamu alkais monitoimikonetta pesemään. onkohan tuo muksu kallistakin?


      • .
        pököpää784 kirjoitti:

        no meillä se sitten varmaan sylkee pois.. oon vaan aatellut että on liikaa sattumia kun ne on aina ne porkkananpalat jotka aina ärsyttää muutenkin. mutta hyvä tajuta tuommonen homma ennen kun alkaa ylikiloa tulla :D
        Tuon puuron kanssa myös semmonen ettei meinaa ees mennä alas mutta josko se johtuu tuosta että oli tavallista eloveenaa mitä lie. neuvolassa sanottiin että pitäis laittaa vielä soseeksi jollain koneella mutta ei jaksa niin kovasti nähä vaivaa yhen puuron kanssa että joka aamu alkais monitoimikonetta pesemään. onkohan tuo muksu kallistakin?

        ajatellut ostaa sauvasekoitinta? Se on halpa ja todella kätevä.


      • maumou
        . kirjoitti:

        ajatellut ostaa sauvasekoitinta? Se on halpa ja todella kätevä.

        Minä kyllä olen pakastanut puuroa. Hyvin onnistuu ja maistuu kyllä. Nykyisin olen tehnyt puuroa jääkaappiin parin päivän annoksen ja siitä lämmitän kerralla tarvittavan määrän.
        Soseutan puuron kevyesti sauvasekoittimella ja teen siitä aika löysää niin vauva on tykännyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe