Paasto Diary

mansikkajätski__

Olen paastoa aloittamassa ja tavoitteena on olla se 14 päivää mehulla/vedellä/teellä. Olen siis normaali painoinen 18-vuotias likka, en syömishäiriöinen eikä muutenkaan ole ensimmäisenä tavoitteena laihtua sen ja sen verran (toki en laita pahaksenikaan, vaikka kiloja jälleen lähtisi). Paastoan pari kertaa vuodessa (joulun jälkeen ja kesällä) lähinnä sen takia, että keho saa puhdistautua ja paasto ihan oikeasti piristää ja kaiken lisäksi, paaston jälkeen on helppo jatkaa terveellisiä elintapoja.

Päätin, että tämän paaston aikan pidän päiväkirjaa täällä ihan itsenikin takia ja samalla voivat muutkin kiinostuneet lukasta. :) Huomenna siis alkaa ja odotan kärsimättömästi, että pääsen taas aloittamaan!

5

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mansikkajätski__

      1. Day

      Vaikka eilen menin aikaisin nukkumaan, heräsin tänään vasta puolilta päivin.. Keittiössä tuntui oudolta, kun en syönytkään aamupalaa ja hetken jo ajattelin, että jos aloittaisinkin vasta huomenna ja maistaisin uunituoretta leipää. Sain kuitenkin itsekurin pidettyä (mähän oon päättänyt, että nyt paastoan!) ja täytin päättäväisesti 2l kannun vedellä ja sitruunalla. Kävin pitkästä aikaa myös vaa'alla ja sen äytti 60,8kg (hmm, olen lihonnut 4kg edellis kerrasta).

      Olen päättänyt näiden 14.päivän aikana keskittyä itsekkäästi itseeni ja tehdä enemmän niitä asioita, joista pidän; lukeminen, hemmottelut, pienet kävelyt, piirtäminen, musiikin kuuntelu, elokuvien katsominen, puhelimessa lörpöttäminen jne.

      Toistaiseksi olo on siis hyvä. Aion tämän päivän elää vedellä ( sitruunalla) ja yrttiteellä. Huomenna käyn tutustumassa kauppojen mehutarjontaan, josko löytäisin jonkun lisäainettoman ja hyvän makuisen juoman. :-)

      • OmShantiShivaShakti

        Ja hei, kannattaa oikeasti käydä vaa'alla useammin kuin 4 kilon välein! :)


      • mansikkajätski__
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

        Ja hei, kannattaa oikeasti käydä vaa'alla useammin kuin 4 kilon välein! :)

        Kiitoksia tsempistä! Joudun valitettavasti aloittamaan paaston täysin alusta.. Oltiin sukulaisilla tänään käymässä ja eteeni iskettiin valmiiksi täytetty lautanen.. Enpä siinä enää uskaltanu selitellä, että tämä tyttö paastoaa. Maanantaina sitten vain jatkuu ja tietääkseni huomisen jälkeen ei ole muita menoja, joissa joutuis syömään. Harmittaa kyllä tosi paljon, mutta eihän maailma tähän kaadu!

        Kävin apteekista tänään ostamassa suolihuuhtelu pussin valmiiksi, enkä tiedä nyt yhtään, oliko hyvä ostos vai ei? Aikaisempina paastoina kun olen nauttinut vain glauberia..


      • laupias-samarialainen

        Hei vautsi ! Itse alotin just eilen ton pastoomisen, itekki edessä se 14 päivää. Onnea matkaan vaan :)


      • Kolmas päivä
        mansikkajätski__ kirjoitti:

        Kiitoksia tsempistä! Joudun valitettavasti aloittamaan paaston täysin alusta.. Oltiin sukulaisilla tänään käymässä ja eteeni iskettiin valmiiksi täytetty lautanen.. Enpä siinä enää uskaltanu selitellä, että tämä tyttö paastoaa. Maanantaina sitten vain jatkuu ja tietääkseni huomisen jälkeen ei ole muita menoja, joissa joutuis syömään. Harmittaa kyllä tosi paljon, mutta eihän maailma tähän kaadu!

        Kävin apteekista tänään ostamassa suolihuuhtelu pussin valmiiksi, enkä tiedä nyt yhtään, oliko hyvä ostos vai ei? Aikaisempina paastoina kun olen nauttinut vain glauberia..

        Kolmas päivä jo illassa.
        Ei ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      21
      1238
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1059
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1041
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      4
      932
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      926
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      912
    Aihe