Laihdutus

Surkea Mokkula

miten laihdutus vaikuttaa kuntoo? Huonontaako se sitä vaikka painonpudotus kyllä helpottaisi juoksua?

7

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu miten laihduttaa :D
      Dieetit ja ruuan liika vähentäminen, heikentää tottakai lihaskuntoa (pidemmän päälle myös sydämen).
      Koska elimistö saattaa mennä ns. säästöliekille. Netistä löytyy tuosta lisätietoa. Itse en siihen ole niin kovin paljon perehtynyt tuohon.

      Ennemminkin suosittelen terveellistä ruokavaliota ja liikuntaa, joilla on pidempi kestoisesti paremmat vaikutukset laihdutukseen ja kuntoon.

      • -XXL-

        Parempi lisätä liikuntaa ja syödä entiseen malliin (no ehkä vaihtaa rasvasimmat makkarat hieman rasvattomampiin).

        Sitäpaitsi massasta on myös hyötyä pitkillä juoksumatkoilla, nimittäin elimistöllä on mitä polttaa. Monet "hernekepit" joutuvat tankkaamaan kaiken näköistä hiilaripitoista kamaa jotta jaksavat juosta pitkiä matkoja kun elimistöllä ei tahdo olla mitä polttaa.


      • kunkunkuntoilemaan
        -XXL- kirjoitti:

        Parempi lisätä liikuntaa ja syödä entiseen malliin (no ehkä vaihtaa rasvasimmat makkarat hieman rasvattomampiin).

        Sitäpaitsi massasta on myös hyötyä pitkillä juoksumatkoilla, nimittäin elimistöllä on mitä polttaa. Monet "hernekepit" joutuvat tankkaamaan kaiken näköistä hiilaripitoista kamaa jotta jaksavat juosta pitkiä matkoja kun elimistöllä ei tahdo olla mitä polttaa.

        hieman huvittaa tu väitteesi hernekepeistä. Kyllä normaalipainoinen tai jopa alipainoinen jaksaa juosta paljon paremmin, pitemmän matkan ja nopeammin kun vaikka 20 kg ylipainoa mukanaan kantava. Kannattaisi ehkä mennä joskus katsomaan jotakin kestävyysjuoksukisaa ja katso ketkä tulee maaliin ensimmäisenä ja ketkä viimeisenä. ;-)
        Toiseksi, makkarat kannattaa syöttää koirille.


      • ruokaa heitä
        kunkunkuntoilemaan kirjoitti:

        hieman huvittaa tu väitteesi hernekepeistä. Kyllä normaalipainoinen tai jopa alipainoinen jaksaa juosta paljon paremmin, pitemmän matkan ja nopeammin kun vaikka 20 kg ylipainoa mukanaan kantava. Kannattaisi ehkä mennä joskus katsomaan jotakin kestävyysjuoksukisaa ja katso ketkä tulee maaliin ensimmäisenä ja ketkä viimeisenä. ;-)
        Toiseksi, makkarat kannattaa syöttää koirille.

        koirille, ne kantsii skruudata ite. Sörkän väärää parempaa einettä ei ole.

        Mutta asiaan, kyllähän edellinen kirjoittaja oikeassa on. Jaksaa pitempään jos on elimistössä ravintoa mitä polttaa. Tietenkään tässä ei tarkoiteta 20 kilon ylipainoa, vaan normaalipainoista verrattuna "hernekeppiin" jolla napa nuolee selkärankaa.


      • Läskilläkö?
        ruokaa heitä kirjoitti:

        koirille, ne kantsii skruudata ite. Sörkän väärää parempaa einettä ei ole.

        Mutta asiaan, kyllähän edellinen kirjoittaja oikeassa on. Jaksaa pitempään jos on elimistössä ravintoa mitä polttaa. Tietenkään tässä ei tarkoiteta 20 kilon ylipainoa, vaan normaalipainoista verrattuna "hernekeppiin" jolla napa nuolee selkärankaa.

        No kyllähän kaikki tosikovat juoksijat ovat hernekeppejä ns. normaalipainoisiin verrattuna,
        puhumattakaan tavallisista pulliaisista.
        Lasse Viren oli huippuaikoinaan 180cm/60kg.
        Ja kyllä hän oli kestävyysmies jos kuka. Yksissä o-kisoissa viitosen ja kympin alkuerät ja
        molemmissa loppukilpailun voitto sekä siihen parin päivän päästä maratonin viides sija.

        Käy joskus katsomassa oikeita juoksijoita äläkä höperöi!


      • kunkunkuntoilemaan
        ruokaa heitä kirjoitti:

        koirille, ne kantsii skruudata ite. Sörkän väärää parempaa einettä ei ole.

        Mutta asiaan, kyllähän edellinen kirjoittaja oikeassa on. Jaksaa pitempään jos on elimistössä ravintoa mitä polttaa. Tietenkään tässä ei tarkoiteta 20 kilon ylipainoa, vaan normaalipainoista verrattuna "hernekeppiin" jolla napa nuolee selkärankaa.

        tuossa edellinen vastaaja (Läskilläkö) jo ehti kertoa kuinka asia oikeasti on.
        Mitä tulee makkaraan, niin onhan se sellaista rasvatappia että kyllä sillä saa kroppansa todella "mahtavaksi", mutta ei kiitos minulle, haluan näyttää mielummin normaalikokoiselta kun XXL:ltä. ;-)


    • pässi00000

      Pätkä tekstiä Walter Thomasin 1813 maailman ensimäisestä juoksuoppaasta. "Ruokavalio tulee koostua kuivasta leivästä, lampaanpaistista, pihvistä ja väkevästä oluesta. Valmennuksen olennaisin menetelmä on laihdutus, joka on saatava aikaan juoksemalla, aamukävelyllä, hikoilemalla paksujen patjojen välissä, ja käyttämällä risiiniöljyä. Kala, kasvikset, voi, muna ja juusto ovat ehdottomasti kiellettyjä ruoka-aineita, mutta oksennuslääkettä tulee käyttää säännöllisesti".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe