Kevyt poljettava naisten pyörä?

City-pyöräilijä

Mitä merkkiä suosittelette, Nopsa Jazzy, Tunturi Prego, mikä muu?? Tarvitsen 7-vaihteista city-pyörää, jolla on mahdollisimman kevyt selkävaivaisen polkea.

5

2408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fillaillen

siitä hop hop, vain siten tiedät mikä on sinun valintasi.

• Kaupunkipyöritystä

Koeajojen haaste on, että sellainne pyörä joka tuntuu heti hyvältä ei sitä useinkaan ole kilometrien päsätä. ;) Liian pysty ajoasento ja pehmeä satula ovat suurimmat virheet.

Itsekkin selkäongelmaisena sanoisin, että pyörän ajoasennon tulee olla riittävän sporttinen, mutta ei kilpapyörämäinen. Eli tanko ehkä viitisen senttiä satulan alapuolella, mutta ei sen enempää. Ei myöskään paljoa vähempää, jotta asento ei ole liian pysty ja selälle rasittava.

Esimerkiksi KONA:lta Dew tai Paddywagon voisivat olla vaihtoehtoja.

• täysin renkain

Tosiaan koeajamaan vaan, kuten jo ehdotettu. Aja riittävän pitkä lenkki ulkona tasaisella tiellä sekä mäessä. Esim. itse testasin pyörää ainakin puoli tuntia (ajokortin kyllä ottivat pantiksi) ennen kuin päätin ostaa sen.

Ja renkaat kunnolla täyteen, niin ajaminen on kevyempää.

• Miten olisi

Spessun Globe San Fransisco 8-SPEED Women, KONA dew jne.

Toisaalta jos löydät jonkun fiksun vaihtoehdon vielä kapeammalla rengastuksella, niin ota se.

• täsvinkkeijuu

...on että mitä kapeampi ja kovempi rengas,sen paremmin rullaa.
        Ja mitä enemmän vaihteita,sen helpommin mäet mennään ylös. Isoissa mäissä voi 7 vaihdetta olla jopa liian vähän...

Ja kun joku tuolla sanoi että ohjaustanko viis senttiä alemmaksi kuin satula....
        Älä vaan me uskomaan. Itse en pystyisi ajamaan montaakaan kilometriä siinä asennossa.
        Itselläni ainakin selkävaivat vaativat suht pystyn asennon.
        Ajoin aikaisemmin sinnikkäästi suht matalassa asennossa,mutta lapojen välistä poltti välillä niin pahasti että lopulta nostin asennon pystymmäksi.
        Lapojen väliin ei enää satu mutta vieläkin pidemmälle ajellessa kämmenosista puutuu ensin pikkurillit,ikäänkuin paino olisi vieläkin liikaa edessä.

Puolikova satula,liian pehmeä puuduttaa ja liian kova hankaa paikat alhaalta rikki.
        ja satulan korkeus semmonen että ei tarvi polvia ihan lukkoon suoristaa,eikä varpaita ojennella alaspäin.
        Liian korkea satula myös edesauttaa hankaumien syntyä peppualueella...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe