Monille juhannusjuhlille tulee myös vegaaneja. Kelpaisiko heille vaikkapa hernekeitto, pinaattiletut tai porkkanaraaste ja esim. sama grillisalaatti kuin muillekin? Aikaa on enää vähän, mutta se on aina kova homma erikseen tehdä ja varata mikä vegaanille sattuisi sopimaan? Monesti on niin vaikeaa kun ei tiedä mitä toinen tahtoo ottaa ja sitten toinen nyrpistelee nenäänsä. Ja ei kait kukaan tahallaan tahdo toista nälkäiseksi jättää?
Juhannusherkut
5
654
Vastaukset
- ........
Jos hernekeitto, pinaattiletut tms. on tehty vegaanisesti eli et ole käyttänyt niissä maitoa tai muutakaan eläinkunnantuotteita, niin luulisi kelpaavan. Maut ovat tietysti erilaiset, mutta luulisi vegaanin olevan mielissään, jos hänet on huomioitu, eikä tarvitse tyhjin vatsoin juhlia. Jos grillaatte, niin erilaiset kasvisnyytit, grillattu maissi, kesäkurpitsa ja herkkusienet sopisi hyvin.
- Grillimestari
Maissi ja herkkusienet kelpasi grillattuna samoin kesäkurpitsa. Maistoin sitä kurpitsaa itsekin. Sitten oli grilliperunoita, kirsikkatomaatteja sellaisenaan ja ruukkusalaattia. Juomana oli mehuja. Ja nämä kelpasi kaikille, mutta muut söi sitten vielä possugrillitikkuja ja joi maitoa. Joten kaikki oli tyytyväisiä.
- ...............
Grillimestari kirjoitti:
Maissi ja herkkusienet kelpasi grillattuna samoin kesäkurpitsa. Maistoin sitä kurpitsaa itsekin. Sitten oli grilliperunoita, kirsikkatomaatteja sellaisenaan ja ruukkusalaattia. Juomana oli mehuja. Ja nämä kelpasi kaikille, mutta muut söi sitten vielä possugrillitikkuja ja joi maitoa. Joten kaikki oli tyytyväisiä.
Onpas hieno kuulla. Mukavaa, että huomioit vieraiden erikoisruokavaliot.
- Lissssuss
............... kirjoitti:
Onpas hieno kuulla. Mukavaa, että huomioit vieraiden erikoisruokavaliot.
Kannattaa kysyä henkilöltä itseltään. Itse en söisi kasviksia jotka on grillattu samassa grillissä lihojen kanssa. Ihan hyvin maistuisi peruna, hedelmät ja perussalaatti ilman fetaa ja kastikkeita. Antisankarin sivuilta löytyy vegaaniset tuotteet joita voimme syödä. Mutta monet on tarkkoja siitä että ei joudu lihojen kanssa lähekkäin tai samoihin valmistusvälineisiin esim. veitsiin.
Mulle on seura juhlissa tärkeitä ei ruoan mussuttaminen. Tympii myös jos tuputetaan ja tyrkytetään ruokaa. Ruokavalioni on hankala muille kuin minulle. Siksi en odota että minulle laitetaan mitään kun menen vieraisille. - nämäkin?
Lissssuss kirjoitti:
Kannattaa kysyä henkilöltä itseltään. Itse en söisi kasviksia jotka on grillattu samassa grillissä lihojen kanssa. Ihan hyvin maistuisi peruna, hedelmät ja perussalaatti ilman fetaa ja kastikkeita. Antisankarin sivuilta löytyy vegaaniset tuotteet joita voimme syödä. Mutta monet on tarkkoja siitä että ei joudu lihojen kanssa lähekkäin tai samoihin valmistusvälineisiin esim. veitsiin.
Mulle on seura juhlissa tärkeitä ei ruoan mussuttaminen. Tympii myös jos tuputetaan ja tyrkytetään ruokaa. Ruokavalioni on hankala muille kuin minulle. Siksi en odota että minulle laitetaan mitään kun menen vieraisille.Muistuttavat kovasti nämä teidän sääntönne juutalaisten kosher-sääntöjä. missä lihoille ja maidolle tarvitaan aivan omat keittiönsä eivätkä ruoanvalmistusvälineet saa joutua toistensa kanssa tekemisiin.
"Antisankarin sivuilta löytyy vegaaniset tuotteet joita voimme syödä". Tämä "Antisankari" lienee vegaanien toora, mistä haetaan neuvoa kun oma järki loppuu, vai?
Ettäkö veganismi olisi järjen eikä uskon asia, jos elementit viittaavat pikemminkin uskontoon kuin mihinkään järjenjuoksuun. Myös monasti suvaitsevaisuuden aste on samaa tasoa, samoin kielenkäyttö "raadonsyönteineen, lihanhajuineen jne".
Mikä lienee suhteenne Gazan kysymykseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486217
- 431634
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes361245- 45988
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320963Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45883Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13879Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384846Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14837Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75835