Kinuskikastike

kuorrutus.

Tein juhannusaattona täytekakun, jonka kuorrutin päältä kinuskikastikkeella. Muuten oli hyvä kakku, mutta kinuskikastike imeytyi näkymättömiin kakun päälle. Voiko kastikketta suurustaa esim. tomusokerilla niin että siitä tulisi sakeampaa ja se ei imeityisi kakun sisään vaan pysyisi kakun päällä. Jos suurustaa kastikkeen tomusokerilla niin olisiko hyvä kumentaa seos ensin. Onko muita vaihtoehtoja suurustamiseen kuin tomusokeri?

6

4698

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kondis

Helpompi on kun keittää kinuskin itte, ei imeydy kakkuun...

• Ki-Nuski

Keitä kinuski itse, sillä tavalla saat siitä juuri sen paksuista kuin tarvitset. Tosin täytyy muistaa, että "karamellikoetta" (kinuskikastiketipan tiputtaminen lasilliseen kylmää vettä ja sen katsominen, jähmettyykö pisara pohjalle) kannattaa tehdä usein.. Ja hämmennettävä on JATKUVASTI.

Helppo kinuskin ohje:
        2 dl kuohukermaa
        2 dl fariinisokeria

Keitä niin pitkään kuin saat aikaan mieleisen vahvuuden. Itse kun keitän tuota n. 5-7 minuuttia, niin siitä tulee ihana kastike. :)

• Kesä-Liisa
    • Se ei kyllä valitettavasti ole tarkoitettu kuorruttamiseen, eikä sitä voi oikein suurustaakkaan.
      Tuossa yllä onkin ohjeita kinuskin tekoon. Muista sitten olla nopea siinä vaiheessa kun laitat
      sen kakun päälle koska se jähmettyy aikas nopsaan. Varaa leväteräinen veitsi tai lasta, kaada
      kinusi keskelle kakkua ja levitele reunoille päin. Ei haittaa vaikka se valuu vähän reunojen yli,
      ne voit koristella pursotetulla kermavaahdolla.
      Jos kinuski alkaa jähmettymään levitysvaiheessa liian äkkiä niin pidä levitysveistä kuuman
      vesihanan alla hetki ja jatka hommaa.

Valmiskuorrutteista tuubissa oleva toffee pysyy kakun päällä ja on helppo käyttää, try it and like it :o)

• ahaaaanam

heips

laittakaa aprikoosi tai persikka sosetta kinuskin alle eli siis huokoset tukitaa joko bonalla tai sit jos tykkää ällömakeesta ni mikä hillo tai marmeladi käy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2467
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe