Mä olen perinteisesti miesten töihin sotkeentuva nainen. Juhannuksen kokemuksen perusteella ihmettelenkin miestä, joka sitte 'ei osaa' tai 'ei tiedä'....mutta jumankauta tekee kuitenkin!!!
Mikä on perinteisesti normitaso HÄH, mitä miehen kuuluis niinku tietää? Minä en totaalisesti voi käsittää, että joku menee kaatamaan moottorisahan ketjuöljyksi MOOTTORIÖLJYN. Mitä helvettiä! Mitä mä sitte sekotan polttoaineeseen sitä ketjuöljyä vai? Nii vissiin. Vaikka vielä sanon pulloa ojentaessani, että 't-ä-m-ä o-n m-o-o-t-t-o-r-i-ö-j-y'. Ketjuöljypurkissa oli oikeen ketjun k-u-v-a.
Kehotan kaikkia jonnin joutavia juoruämmiä, siis maalaisia miehiä, kannustamaan poikiaan KÄYMÄÄN EDES PERUSKOULU kunnolla, jos vaikka sitten jatkossa jossain harrastuksessa tai amiksessa avautuis asia sitte, ettei tartte mokailla naisten moottorisahojen kanssa!!!
Minkälainen on miehen tietotaso?
141
1291
Vastaukset
- ex monte
jos teräketjuöljyksi moottoriöljyä laittaa.
mut toki mielellään sais laittaa oikeet aineet oikeisiin paikkoihin.- rusalkaa
mutta emmä sitä ketjuöljyä antanut sen kaataa polttoaineen sekaan enää. Ketjuöljyä laitetaan suunnilleen se sailiö täyteen ja polttoaineen sekaa öljyä vaan vähän...siis 2-prosenttia. Meni kaikki öljyt siis siihe väärään paikkaan ja milläs sitte moottoria voidellaa. HÄH, kun se LOPPU.
- ex monte
rusalkaa kirjoitti:
mutta emmä sitä ketjuöljyä antanut sen kaataa polttoaineen sekaan enää. Ketjuöljyä laitetaan suunnilleen se sailiö täyteen ja polttoaineen sekaa öljyä vaan vähän...siis 2-prosenttia. Meni kaikki öljyt siis siihe väärään paikkaan ja milläs sitte moottoria voidellaa. HÄH, kun se LOPPU.
et helppoo olis katsoa mikä mihinkin menee.
2-tahti moottorin polttoaineen sekaan voi kaataa risiiniöljyä,entisaikaan imatranajoissa leiju kiva risiiniöljyn tuoksu ku sitä käyttivät 2-tahti koneissa bensan seassa - ingengör käringen
rusalkaa kirjoitti:
osaa huolehtia itse autonsa moottorin voitelusta ja ajavat sinnikkäästi öljynpainevalo punaisella ja kone leikkaa kiinni.Hätätilassa ruokaöljykin kelpaa tai ompelukoneöljy teräketjuun kuumenmisen estämiseksi.
Moottorit ovat tarkempia.
Sopiva teräketjuöljy olisi valittava pakkasen mukaan, matalampi viskositeetti kovemmalla pakkasella
eli pienemi luku SAE standardeina. - rusalkaa
ingengör käringen kirjoitti:
osaa huolehtia itse autonsa moottorin voitelusta ja ajavat sinnikkäästi öljynpainevalo punaisella ja kone leikkaa kiinni.Hätätilassa ruokaöljykin kelpaa tai ompelukoneöljy teräketjuun kuumenmisen estämiseksi.
Moottorit ovat tarkempia.
Sopiva teräketjuöljy olisi valittava pakkasen mukaan, matalampi viskositeetti kovemmalla pakkasella
eli pienemi luku SAE standardeina.kun kaatoi ne öljyt KAIKKI väärään paikkaan :) tiedoksi sulle vaan.
- gtgrgt
rusalkaa kirjoitti:
kun kaatoi ne öljyt KAIKKI väärään paikkaan :) tiedoksi sulle vaan.
Sellasia ne miehet on.
- rusalkaa
gtgrgt kirjoitti:
Sellasia ne miehet on.
kylän muutkin alkoholistimiehet...voi jeesus sentään....soitellaan keskellä yötä...hohhoijaa
Pitäskö soittaa poliisille ja ilmottaa häiriköistä?
Ei minun tarvi olla tällasen kohteena.
- au-liskot
voihan viddu.
Polkupyörä on siitä helpompi ettei siihen tule moottoriöljyä. No miten niille kettingeille kävi?- rusalkaa
moottorista mä olen huolissani. Eikä sitä vehkettä sitte enää käytetty.
- au-liskot
rusalkaa kirjoitti:
moottorista mä olen huolissani. Eikä sitä vehkettä sitte enää käytetty.
tankkiin sitten meni?
*ei kai nyt kusta sentään* - rusalkaa
au-liskot kirjoitti:
tankkiin sitten meni?
*ei kai nyt kusta sentään*kun sinne ei ollut laittaa öljyä!! Äijä siis pisti kaikki ketjuöljyn paikkaa. Ketjuöljyä olis kyllä ollut, mutta en antanut sen enää sitäkin KAATAA VÄÄRÄÄN PAIKKAAN. Ties vaikka olis kaatanut tankin täyteen. Ai kamala!!!
- au-liskot
rusalkaa kirjoitti:
kun sinne ei ollut laittaa öljyä!! Äijä siis pisti kaikki ketjuöljyn paikkaa. Ketjuöljyä olis kyllä ollut, mutta en antanut sen enää sitäkin KAATAA VÄÄRÄÄN PAIKKAAN. Ties vaikka olis kaatanut tankin täyteen. Ai kamala!!!
no nyt mutsikin tajusi mikä on se ongelma
*voihan viddu* - Metsuri<
rusalkaa kirjoitti:
kun sinne ei ollut laittaa öljyä!! Äijä siis pisti kaikki ketjuöljyn paikkaa. Ketjuöljyä olis kyllä ollut, mutta en antanut sen enää sitäkin KAATAA VÄÄRÄÄN PAIKKAAN. Ties vaikka olis kaatanut tankin täyteen. Ai kamala!!!
Olen mäkin kaatanu joskut ketjuöljyä väärään paikkaa eli kurkkuun,pitäis lailla kieltää ettei öljyä saa säilyttää coca-cola pullossa!
- rusalkaa
Metsuri< kirjoitti:
Olen mäkin kaatanu joskut ketjuöljyä väärään paikkaa eli kurkkuun,pitäis lailla kieltää ettei öljyä saa säilyttää coca-cola pullossa!
eikä porissut yhtään. Et säkään mikää nero ole. Meinasit ihan väljähtynyttä juomaa sitte juoda.
- au-liskot
rusalkaa kirjoitti:
eikä porissut yhtään. Et säkään mikää nero ole. Meinasit ihan väljähtynyttä juomaa sitte juoda.
metsähommissa hiki ja jano tulee eikä siinä liemiä niin kauheesti silmäillä !11!1
Mutsi joutuu joskus aina karsimaan !11! Se kiroilee ja karsii siellä pusikossa, ei parane lähelle mennä. - ex monte
rusalkaa kirjoitti:
ongelmia?
no virheitä tekee myös ammattilaiset.
joku fiksu ol laittanut bensakoneeseen dieseliä ja yritti vahingon huomatessaan imurilla tyhjentää bensatankin, meinas koko bensa-asema kärventyä moisesta leikistä. - rusalkaa
ex monte kirjoitti:
ongelmia?
no virheitä tekee myös ammattilaiset.
joku fiksu ol laittanut bensakoneeseen dieseliä ja yritti vahingon huomatessaan imurilla tyhjentää bensatankin, meinas koko bensa-asema kärventyä moisesta leikistä.Vahingon sattuessa pitää tehä viä suurempi vahinko.
SIKSI MÄ KIELSIN sitä ukkoa kaatamasta ketjuöljyä tankkiin!!!! Sahat pois tollaselta räpeltäjältä. - ex monte
rusalkaa kirjoitti:
Vahingon sattuessa pitää tehä viä suurempi vahinko.
SIKSI MÄ KIELSIN sitä ukkoa kaatamasta ketjuöljyä tankkiin!!!! Sahat pois tollaselta räpeltäjältä.oma kone kyseessä.
mun kaveri lainas sähkösahaa ja poltti laipan siitä ku ei laittanut öljyä siihen.
ihmetteli viel ku närkästyin - rusalkaa
ex monte kirjoitti:
oma kone kyseessä.
mun kaveri lainas sähkösahaa ja poltti laipan siitä ku ei laittanut öljyä siihen.
ihmetteli viel ku närkästyinmulla onkin yksi rälläkkä tuola viä lainassa. Muistin. Pitää palauttaa. Vois ostaa oman kyllä, on niin halpoja.
- ex mote
rusalkaa kirjoitti:
mulla onkin yksi rälläkkä tuola viä lainassa. Muistin. Pitää palauttaa. Vois ostaa oman kyllä, on niin halpoja.
ku joku lainaa rälläkkää ja sitä heitellään hiekassa, kiva käyttää konetta mikä linkoaa hiekat silmille ja hiilet kuluu nopeesti pois.
mun iso rälläkkä ol kaverilla lainassa joka teki yhteen kebab baariin remonttia muutama viikko sit, no se baarin omistaja tallas töpseli paskaks.
sama akkulaturi ol lainassa, niin eikös joku keksinyt käynnistää auton heti ku virtaa oli tarpeeksi, no kiva ku johto suli kuumaan pakosarjaa vasten :( et vois laturin ottaa pois siksi aikaa ku auton käynnistää. - rusalkaa
ex mote kirjoitti:
ku joku lainaa rälläkkää ja sitä heitellään hiekassa, kiva käyttää konetta mikä linkoaa hiekat silmille ja hiilet kuluu nopeesti pois.
mun iso rälläkkä ol kaverilla lainassa joka teki yhteen kebab baariin remonttia muutama viikko sit, no se baarin omistaja tallas töpseli paskaks.
sama akkulaturi ol lainassa, niin eikös joku keksinyt käynnistää auton heti ku virtaa oli tarpeeksi, no kiva ku johto suli kuumaan pakosarjaa vasten :( et vois laturin ottaa pois siksi aikaa ku auton käynnistää.kun ei o tommosia vehkeitä. Oikeestaa ei pitäs lainailla, muuta kuin vuokrata. Ainakin joku korvaus.
Mähän teen vaan omilla vehkeillä...sen jälkee kun hajotin äitin sähkösahan liian isoilla sireenipuskilla. Muut korjas ja kokosi vehkeen. Ei vissii mulle anneta sitä enää. Mutta sireenit kaatu, vaiks olis ne voinu kaataa vuosia aikasemminkin. Poltin tuoreeltaan kaikki, niin ei jäänyt risukasojakaan. Jotain hyvää sentään siinäkin oli. Nyt jäi hommat tekemättä. - ingengör käringen
moottorissa öljy yksi tarkoitus on juuri lian kerääminen öljysuodattimeen. Jos auton moottoriöljy ei tummene, on se huonoa puhdistamaan moottoria.
Ketjuöljyissä pölyn tarttuminen kuluttaa ketjun pilalla nopeammin. - ämmäraati
rusalkaa kirjoitti:
valinnoissaan
- rusalkaa
ämmäraati kirjoitti:
valinnoissaan
eikä mikään :)
- rusalkaa
moottorissa öljy yksi tarkoitus on juuri lian kerääminen öljysuodattimeen. Jos auton moottoriöljy ei tummene, on se huonoa puhdistamaan moottoria.
Ketjuöljyissä pölyn tarttuminen kuluttaa ketjun pilalla nopeammin.ketjussa eri öljyt. Kiitos vaan näistäkin tiedoista :)
- ,.,.,...,.,.,.,
Ketjuöljyissä pölyn tarttuminen kuluttaa ketjun pilalla nopeammin.palotilassa tapahtuvasta palotapahtumasta,et se siitä öljyn tummuudesta.
jos palotapahtumaa ei tapahtuis öljy olis ajastaan hiukkasen harmahtava, siis jos moottoria jotenkin muuten pyörittelis.
- Metsuri<
Et sekota bensan sekaan kumpaakaan et teräketju etkä moottoriöljyä,kaksitahti öljy on sitä varten..
Moottoriöljy on terälle parempi mutta luonnon kannalta ei niin hyvä kuin biohajoava teräketjuöljy.- au-liskot
pitääkö bensan sekaan vielä lisätä jotain?
au-liskot kirjoitti:
Kuse Ryynäsen auton tankkiin ja katso, miten se käy sen jälkeen.
- rusalkaa
kun nimenomaan ON OLEMASSA ketjuöljypurkki, niin SIITÄ laitetaan ketjuöljy. Kyllä mä sille ukolle sanoin, ettei se haittaa...öljyt vaan meni.
Vituttaa tommonen pelleily - au-liskot
Ratikkakuski kirjoitti:
Kuse Ryynäsen auton tankkiin ja katso, miten se käy sen jälkeen.
se yski mutta Ryynäsen setä sai työnnettyä sitä aika hyvin
Eihän auto kusella käy !11!1! Se olisikin kätevä bensanjatke - au-liskot
rusalkaa kirjoitti:
kun nimenomaan ON OLEMASSA ketjuöljypurkki, niin SIITÄ laitetaan ketjuöljy. Kyllä mä sille ukolle sanoin, ettei se haittaa...öljyt vaan meni.
Vituttaa tommonen pelleilysahata käsin !11
ehkä iltaan mennessä olet puolessa välissä - Metsuri>
au-liskot kirjoitti:
On tavallista 95/98 bensaa niin tottakai siihen pitää öljyä lisätä n 2% muuten voi sahan pörinä lakata lyhyeen.
Vähäiseen käyttöön kyllä kannattaa ostaa siihen tarkoitukseen valmistettua pienkonebensaa,se ei edes haise bensalta eikä siitä tule pahaa käryä. - au-liskot
Metsuri> kirjoitti:
On tavallista 95/98 bensaa niin tottakai siihen pitää öljyä lisätä n 2% muuten voi sahan pörinä lakata lyhyeen.
Vähäiseen käyttöön kyllä kannattaa ostaa siihen tarkoitukseen valmistettua pienkonebensaa,se ei edes haise bensalta eikä siitä tule pahaa käryä.selvä keissi !11!
millasta öljyä? Miten se vaikuttaa? Bensakin on öljyä, miten ne sekottuu ja käyttäytyy keskenään? Ja haittaako kauheasti jos tankissa on ihan vähän kusta?
*meidän mutsi käyttää diiseliä* - au-liskot
saha nyt vai ei ?!1!
Ja onko sulla kirvestä ja tavan sahaa? Mitä te muuten olitte sahaamassa? - rusalkaa
Metsuri> kirjoitti:
Vähäiseen käyttöön kyllä kannattaa ostaa siihen tarkoitukseen valmistettua pienkonebensaa,se ei edes haise bensalta eikä siitä tule pahaa käryä.Sellanen saa mut raivoihin, että MIES SANOO TIETÄVÄNSÄ/OSAAVANSA....sitte kuitenkin tekee ihan lapsellisia mokia.
- rusalkaa
au-liskot kirjoitti:
saha nyt vai ei ?!1!
Ja onko sulla kirvestä ja tavan sahaa? Mitä te muuten olitte sahaamassa?mutta näitä 'auttajia' tuppaa ilmaantumaan. On kaksi kirvestä ja tavallista sahaa, muttei useita runkoja aleta käsin pätkimään.
- au-liskot
rusalkaa kirjoitti:
Sellanen saa mut raivoihin, että MIES SANOO TIETÄVÄNSÄ/OSAAVANSA....sitte kuitenkin tekee ihan lapsellisia mokia.
leipominen on vielä vaikeampaa !!11!
Siinä on kaikkia liemiä ja taikinoita ja EI SAA laittaa lämpimään ja EI SAA sekoittaa tuohon ja PITÄÄ sitten sotkea tuon kanssa yhteen ja vasta sen jälkeen sekoittaa tuon litkun kanssa ja tuloksena vaan ihan törkee sotku ja pellillinen pullaa, joka on paisunut tosiaan sen pellin kokoiseksi pullalevyksi.
kaikkea pikkumaista, perrrkele - ,...,.,.,.,.,.
au-liskot kirjoitti:
selvä keissi !11!
millasta öljyä? Miten se vaikuttaa? Bensakin on öljyä, miten ne sekottuu ja käyttäytyy keskenään? Ja haittaako kauheasti jos tankissa on ihan vähän kusta?
*meidän mutsi käyttää diiseliä*kynsi?
- au-liskot
,...,.,.,.,.,. kirjoitti:
kynsi?
se kynsi on sanan määriteosa ja lakka on perusosa. Kyse on siis ensisijaisesti lakasta.
- rusalkaa
au-liskot kirjoitti:
leipominen on vielä vaikeampaa !!11!
Siinä on kaikkia liemiä ja taikinoita ja EI SAA laittaa lämpimään ja EI SAA sekoittaa tuohon ja PITÄÄ sitten sotkea tuon kanssa yhteen ja vasta sen jälkeen sekoittaa tuon litkun kanssa ja tuloksena vaan ihan törkee sotku ja pellillinen pullaa, joka on paisunut tosiaan sen pellin kokoiseksi pullalevyksi.
kaikkea pikkumaista, perrrkelejotkut osaa kuitenkin.
- ,.,.,.,.,.
au-liskot kirjoitti:
se kynsi on sanan määriteosa ja lakka on perusosa. Kyse on siis ensisijaisesti lakasta.
raakaöljystä
- au-liskot
,.,.,.,.,. kirjoitti:
raakaöljystä
niin varmaan olis, mutta kun mä en tiedä mikä on mitä, ja sikshän mä kysynkin
- au-liskot
rusalkaa kirjoitti:
jotkut osaa kuitenkin.
ja sepä vaan vituttaa lisää
- rusalkaa
au-liskot kirjoitti:
ja sepä vaan vituttaa lisää
joka hoitaa hommat kotiin.
- ,.,.,..,,.,.
au-liskot kirjoitti:
niin varmaan olis, mutta kun mä en tiedä mikä on mitä, ja sikshän mä kysynkin
meksikonlahdessa :)
- au-liskot
,.,.,..,,.,. kirjoitti:
menee wikipediaan
- au-liskot
,.,.,..,,.,. kirjoitti:
mitä sille öljylle tehdään kun se on porattu ylös...
*liskunmanguntaa* - ,.,.,.,.,.,.,.,.
au-liskot kirjoitti:
mitä sille öljylle tehdään kun se on porattu ylös...
*liskunmanguntaa*antaa vaan huuhtoutua rannoille tai pistää palamaan
- au-liskot
,.,.,.,.,.,.,.,. kirjoitti:
antaa vaan huuhtoutua rannoille tai pistää palamaan
kemiallinen koostumus on ja mitä tapahtuu kun moottoriöljyä pannaan sen kanssa samaan? Sekoittuuko ne? Öljyt ei kauhean helposti sekoitu...
Ja mitä se moottoriöljy on?
Ja mitä 2-tahtiöljy? - -------------
,...,.,.,.,.,. kirjoitti:
kynsi?
.
au-liskot kirjoitti:
se yski mutta Ryynäsen setä sai työnnettyä sitä aika hyvin
Eihän auto kusella käy !11!1! Se olisikin kätevä bensanjatke...sellasiakin autoja on joissa bensan sekaan ruiskutetaan ureaa (eli "kusta") jotta itse palotapahtuma olisi puhtaampi ja vähäpäästöisempi. Ihan kätevä bensanjatke, en nyt muista miksi toi ei ottanut yleistyäkseen.
Vastauksista voisi päätellä, ettei mies munannutkaan niin täydellisesti kuin annoit ymmärtää. ;-)
Noin muuten toki olen kanssasi tietämättömyydestä yhtä mieltä. On paljon asioita, joita oletetaan ihmisten osaavan luonnostaan, koska jo esivanhemmat maaseudulla osasivat. Koska odotetaan ihmisten osaavan, siitä seuraa, että neuvojen kysyminen koetaan noloksi. Tämä terästettynä katteettomalla itseluottamuksella on karmiva, mutta kovin tavallinen yhdistelmä, josta naisetkaan eivät ole vapaita.- rusalkaa
Eikö joka poika harrastakaan mopoilua? Kakstahtimoottorissa pitää käyttää aina polttoaineen seassa öljyä.
- au-liskot
rusalkaa kirjoitti:
Eikö joka poika harrastakaan mopoilua? Kakstahtimoottorissa pitää käyttää aina polttoaineen seassa öljyä.
eli nyt kaadetaan se remeliöljy bensan sekaan !11!
selvä keissi rusalkaa kirjoitti:
Mutta koska moni harrastaa, niin tuon verran minäkin olen sivusta kuullut.
- Metsuri>
rusalkaa kirjoitti:
Tarvii bensaan sekoittaa öljyä..Esim. josissain mopoissa ja kevareissa on eri säiliö öljylle joten bensan sekaan EI saa sekoittaa öljyä.
- au-liskot
Metsuri> kirjoitti:
Tarvii bensaan sekoittaa öljyä..Esim. josissain mopoissa ja kevareissa on eri säiliö öljylle joten bensan sekaan EI saa sekoittaa öljyä.
sillon sellanen vehje sekoittaa itse nämä liemet kunhan molempia on siihen kaadettu?
- gfhgfhhs
au-liskot kirjoitti:
sillon sellanen vehje sekoittaa itse nämä liemet kunhan molempia on siihen kaadettu?
niin tekee.
- rusalkaa
Metsuri> kirjoitti:
jos ei tiä niin sitte otetaan selvää! Eikö? Sillon EI VAAN TEHÄ SITTE.
Näitä 'mutku mä luulin'-tekijöitä on miehissä anteeksiantamattoman paljon. Nimenomaan naiselle, siis mulle, pitäs päästä näyttämään. Sitte mennään oikeen kunnolla metsään...oikee päin helvettiä. :((( Ton perusteella en uskalla antaa miehen tehä muuta kuin pihan haravointia...sen mäkin teen silmät ummessa, takaperin ja vasemmalla kädellä.
Mitä järkee tollasessa käytöksessä muka on. Tekee tosi huonon vaikutuksen. Jos siis oli tarkotus jotenkin vaikuttaa minuun. MÄHÄN OLEN RAIVOISSANI TOLLASESTA TYHMYYDESTÄ. - au-liskot
gfhgfhhs kirjoitti:
niin tekee.
me tajuttiin tää keissi
- väliaika
vahinkoa ei käynyt. Moottoriöljy on ketjulle ja laipalle vähintään yhtä hyvää kuin teräketjuöljy. Perinteisestihän kaikenlaiset jäteöljyt on ketjusahan voiteluun käytetty. Luonto ei ehkä tykkää, mutta öljykin haihtuu ajan kanssa.
- rusalkaa
mutta kun ei ollut mitään sekottaa polttoaineen sekaa. Prkle. Mä vielä sanoin, ettei sitä me paljoo. Sieltä puskista se huuteli sitte, että täähä meinaa mennä kaikki. Menin kattoo, ni väärään se pani. Jumankauta meinas mennä hermot.
Jos meikäläinen olis 30-vuotta nuorempi ni olisin repinyt sen äijän siihe paikkaan...On ikäänkuin pakosta oppinut venyttämään pinnaa. rusalkaa kirjoitti:
mutta kun ei ollut mitään sekottaa polttoaineen sekaa. Prkle. Mä vielä sanoin, ettei sitä me paljoo. Sieltä puskista se huuteli sitte, että täähä meinaa mennä kaikki. Menin kattoo, ni väärään se pani. Jumankauta meinas mennä hermot.
Jos meikäläinen olis 30-vuotta nuorempi ni olisin repinyt sen äijän siihe paikkaan...On ikäänkuin pakosta oppinut venyttämään pinnaa.Tietänet jo tuossa iässä, mistä sen sanotaan johtuvan...
- väliaika
rusalkaa kirjoitti:
Jos meikäläinen olis 30-vuotta nuorempi ni olisin repinyt sen äijän siihe paikkaan...On ikäänkuin pakosta oppinut venyttämään pinnaa.oliko kyse ketjuöljystä vai moottorin voiteluun tarkoitetusta 2-tahti öljystä? Jos jälkimmäisestä, niin vedän sanani takaisin. Ainakin moottorisahan kokoinen vahinko voi silloin tapahtua. Sinne bensatankkiin kannattaa laittaa oikeat mömmöt. Kaikki ei tiedä kaikkea, eikä kuulukaan tietää, mutta tietämättömyytensä on hyvä oppia tunnustamaan. Asiat ovat usein yksinkertaisia ja niistä on helppo ottaa selvää.
- au-liskot
väliaika kirjoitti:
oliko kyse ketjuöljystä vai moottorin voiteluun tarkoitetusta 2-tahti öljystä? Jos jälkimmäisestä, niin vedän sanani takaisin. Ainakin moottorisahan kokoinen vahinko voi silloin tapahtua. Sinne bensatankkiin kannattaa laittaa oikeat mömmöt. Kaikki ei tiedä kaikkea, eikä kuulukaan tietää, mutta tietämättömyytensä on hyvä oppia tunnustamaan. Asiat ovat usein yksinkertaisia ja niistä on helppo ottaa selvää.
on yleensä siitä kivoja, että niissä on käyttöohjeet ja mömmöillä on oma nimi !11!
- Leipomisessa ei ole logiikkaa eikä käyttöohjeita, koita vaikka !11! - ex monte
rusalkaa kirjoitti:
Jos meikäläinen olis 30-vuotta nuorempi ni olisin repinyt sen äijän siihe paikkaan...On ikäänkuin pakosta oppinut venyttämään pinnaa.2-tahti moottorin bensiinin seassa
- rusalkaa
Ratikkakuski kirjoitti:
Tietänet jo tuossa iässä, mistä sen sanotaan johtuvan...
sahoillasi.
Ei mulle kelpaakaan kuka tahansa. - väliaika
au-liskot kirjoitti:
on yleensä siitä kivoja, että niissä on käyttöohjeet ja mömmöillä on oma nimi !11!
- Leipomisessa ei ole logiikkaa eikä käyttöohjeita, koita vaikka !11!onhan olemassa jonkinlaisia pullakirjoja joissa on ohjeita?!? Ilman ohjeita voi mennä pullat epäkuntoon!11!!11 Toisaalta logiikasta vapautuminen on välillä virkistävää. Koetan vielä toisenkin kerran - joskus kun ehdin.
- rusalkaa
ex monte kirjoitti:
2-tahti moottorin bensiinin seassa
rypsiöljy ? Alkaa samalla kirjaimella. No nyt pääsee jo hakemaan oikeet aineet ei niin väliä.
Toi mies ei pääse enää lähellekään mun vehkeitä ;D - väliaika
ex monte kirjoitti:
suosittelen kokeilemaan omalla sahalla!
- au-liskot
väliaika kirjoitti:
onhan olemassa jonkinlaisia pullakirjoja joissa on ohjeita?!? Ilman ohjeita voi mennä pullat epäkuntoon!11!!11 Toisaalta logiikasta vapautuminen on välillä virkistävää. Koetan vielä toisenkin kerran - joskus kun ehdin.
ne ohjeet pitää olla kiinni siinä aineessa mistä tehdään, eihän siitä muuten hittojakaan tiedä toikin joi bensaa koska se koskispullossa !11!
- ex monte
rusalkaa kirjoitti:
rypsiöljy ? Alkaa samalla kirjaimella. No nyt pääsee jo hakemaan oikeet aineet ei niin väliä.
Toi mies ei pääse enää lähellekään mun vehkeitä ;Dku en tiedä soveltuuko se siihen, luulen et ei sovellu.
mut teräketjuöljynä se varmaan menis hätätapauksessa kuten öliiviöljykin, joka tuoksuu paremmalle. - ,.,.,..,.,.,.
väliaika kirjoitti:
suosittelen kokeilemaan omalla sahalla!
sitä 2-tahti rr moottoripyörien bensan seassa et melko hyvää ainetta kyseessä
- ex monte
väliaika kirjoitti:
onhan olemassa jonkinlaisia pullakirjoja joissa on ohjeita?!? Ilman ohjeita voi mennä pullat epäkuntoon!11!!11 Toisaalta logiikasta vapautuminen on välillä virkistävää. Koetan vielä toisenkin kerran - joskus kun ehdin.
löysin nääs tämmöisen tekstin.
"Öljyssä voi olla liukenemista auttava liotin, josta johtuen sellainen sekoittuu paremmin bensaan. Sen puute voi aiheuttaa sekoituksen hitautta, josta voitelu kärsii, mutta lopulta kaikki öljyt sekoittuvat. Muinoin paras öljy oli risiiniöljyä mutta se erottui seisoessa, vaatien sekoittelua, jottei leiponut kiinni." - rusalkaa
ex monte kirjoitti:
korvaava aine olis kiva löytää vaiks ruokakaapista...en tosiaan tarvitse risiiniöljyä missään. Ruokaöljy on varmaan kallistakin korvaavaa ainetta, joten purkin varapurkki pitää sitte olla vissiin....SIIS JOS EREHDYN toiste teettämään hommia jollain....
Noniin asia selvä...ei viiti enää enempää purkaa itteä täälä. Tässäkin jo liikaa - väliaika
ex monte kirjoitti:
löysin nääs tämmöisen tekstin.
"Öljyssä voi olla liukenemista auttava liotin, josta johtuen sellainen sekoittuu paremmin bensaan. Sen puute voi aiheuttaa sekoituksen hitautta, josta voitelu kärsii, mutta lopulta kaikki öljyt sekoittuvat. Muinoin paras öljy oli risiiniöljyä mutta se erottui seisoessa, vaatien sekoittelua, jottei leiponut kiinni."ei kannata leipoa! Menee pullapellit uusintaan!
vatkaa vatkaa
Sattuuko kukaan muuten tietämään miksi tänne tarvii nykyään koko ajan kirjautua, jos aikoo nimimerkillä jotain skriivailla? - ex monte
väliaika kirjoitti:
ei kannata leipoa! Menee pullapellit uusintaan!
vatkaa vatkaa
Sattuuko kukaan muuten tietämään miksi tänne tarvii nykyään koko ajan kirjautua, jos aikoo nimimerkillä jotain skriivailla?niin alkaa moni asia tökkimään, poistuu parin kuukauden sisällä
rusalkaa kirjoitti:
sahoillasi.
Ei mulle kelpaakaan kuka tahansa.Moottorisaha ei ole kerrostaloasujalle ihan niitä tarpeellisimpia vempaimia. Vaan mistähän sinulle se metsurimies löydettäisiin?
- ex monte
rusalkaa kirjoitti:
korvaava aine olis kiva löytää vaiks ruokakaapista...en tosiaan tarvitse risiiniöljyä missään. Ruokaöljy on varmaan kallistakin korvaavaa ainetta, joten purkin varapurkki pitää sitte olla vissiin....SIIS JOS EREHDYN toiste teettämään hommia jollain....
Noniin asia selvä...ei viiti enää enempää purkaa itteä täälä. Tässäkin jo liikaaja sahan käydessä siitä leviää hyvä tuoksu :)
- ,..,.,.,.,,.
ex monte kirjoitti:
ja sahan käydessä siitä leviää hyvä tuoksu :)
tietämättömän tietonikkarin lonkeroon
- rusalkaa
Ratikkakuski kirjoitti:
Moottorisaha ei ole kerrostaloasujalle ihan niitä tarpeellisimpia vempaimia. Vaan mistähän sinulle se metsurimies löydettäisiin?
kaikki vehkeet, mutta jos olis tietoa ja taitoa hiukka enemmän kuin mulla. Mä voisin kunnioittaa semmosta osaamista. On nimittäin geeneissä mullakin jokin taso...ikävä kyllä. Ei riitä pelkkä 'metsurin taidot' siis (selvennöksenä).. Tuola mä kuvailin, että osaan itekin sen. Mies vois olla sitte jonkin sellasen osaaja, mitä minä en osaa. Nii
Siinä sulle ongelma. ...ja mulle. - rusalkaa
,..,.,.,.,,. kirjoitti:
tietämättömän tietonikkarin lonkeroon
tätä öljyä ollut :D
- Metsuri>
Sen verran että saahan sen öljyn sieltä pois senkun avaa korkin ja kaataa.
Jos sitä on kerran mennyt useampi desi niin säiliö on ollut tyhjä ja nyt se on täynnä moottoriöljyä.- au-liskot
se on hienoa, mutta tänään ei sahata kun RAAKA-AINEET ON LOPPU :D
- rusalkaa
Arvaa kuka tekee nää hommat nyt sitte? Ihan pikku vink vink: MINÄ.
- Metsuri>
au-liskot kirjoitti:
se on hienoa, mutta tänään ei sahata kun RAAKA-AINEET ON LOPPU :D
Lopputulema on se että mitään vahinkoa ei oo tapahtunu,avataan vaan korkki ja kaadetaan ;)
Paljon melua tyhjästä. - rusalkaa
rusalkaa kirjoitti:
Arvaa kuka tekee nää hommat nyt sitte? Ihan pikku vink vink: MINÄ.
öltsiä nii ja Vidun ison pakin lonkeroa. Nekin se pässi meni juomaan, vaikka hommat kusi...että sillee ystävällinen olin...ja annoin ruokaa ja se meni viä saunaakin.
Sitte piti alkaa häätää: MENE JO POIS!! Huh huh.
Ilmotan nyt taas kertaalleen, ettei mua kannata tyhmien (eikä alkoholin suurkuluttajien) yrittää! Ihan turha tulla tänne haaveileen - ...
rusalkaa kirjoitti:
öltsiä nii ja Vidun ison pakin lonkeroa. Nekin se pässi meni juomaan, vaikka hommat kusi...että sillee ystävällinen olin...ja annoin ruokaa ja se meni viä saunaakin.
Sitte piti alkaa häätää: MENE JO POIS!! Huh huh.
Ilmotan nyt taas kertaalleen, ettei mua kannata tyhmien (eikä alkoholin suurkuluttajien) yrittää! Ihan turha tulla tänne haaveileenettä sinuakin joku yrittää :)
- rusalkaa
... kirjoitti:
että sinuakin joku yrittää :)
m-i-n-u-l-l-a o-n m-i-e-s-y-t-ä-v-ä !-!-!
- rusalkaa
... kirjoitti:
että sinuakin joku yrittää :)
jos joku tunaroi.
Millä vitun oikeudella miehet muka luulee, että JOS NAISELLA EI NÄYTÄ OLEVAN MIESTÄ, niin kaikki TURHAKKEET VOI TEHÄ ASIAA???
Täähän on ilmiselvästi juuri päinvastoin. Sitte, jos minä olen ystävällinen ja juttelen jonkun uunon kanssa, niin MIEHET LUULEE HETI ETTÄ ON SAUMAA. Toiset oikee yllyttää sitte joo joo yritä vaan ruikuttaa. Tästä on seurauksena, että pitää tehä täystyrmäys. Sitte kuorossa valitetaan, että kyllä on kauhee ämmä.
Vedän tästä johtopäätöksen, että mun pitää vaan olla naama rutussa ja vitun inhottava kaikille. Ystävällisyys pois, sillä miehet KÄSITTÄÄ SEN VÄÄRIN.
Joku tietotason kohtaaminen pitäisi tapahtua siis. Eikö tyhmät miehet vaan tajua? - ...
rusalkaa kirjoitti:
jos joku tunaroi.
Millä vitun oikeudella miehet muka luulee, että JOS NAISELLA EI NÄYTÄ OLEVAN MIESTÄ, niin kaikki TURHAKKEET VOI TEHÄ ASIAA???
Täähän on ilmiselvästi juuri päinvastoin. Sitte, jos minä olen ystävällinen ja juttelen jonkun uunon kanssa, niin MIEHET LUULEE HETI ETTÄ ON SAUMAA. Toiset oikee yllyttää sitte joo joo yritä vaan ruikuttaa. Tästä on seurauksena, että pitää tehä täystyrmäys. Sitte kuorossa valitetaan, että kyllä on kauhee ämmä.
Vedän tästä johtopäätöksen, että mun pitää vaan olla naama rutussa ja vitun inhottava kaikille. Ystävällisyys pois, sillä miehet KÄSITTÄÄ SEN VÄÄRIN.
Joku tietotason kohtaaminen pitäisi tapahtua siis. Eikö tyhmät miehet vaan tajua?ne, kun asia niille suoraan sanotaan. Vihjailut ei mene perille.
Sanot ystävällisesti, että kyllä mulla jo mies on, mutta jos välttämättä haluat, niin voit pilkkoa mulle kymmenen motillista klapia aikas kuluksi ja ystävällisyyttäs.
Kun juttu kylillä ukottumisestas leviää, niin niitä klapintekijätarjokkaita ei enää niin usein tontille ilmesty. Hyvin yksinkertaista. - rusalkaa
... kirjoitti:
ne, kun asia niille suoraan sanotaan. Vihjailut ei mene perille.
Sanot ystävällisesti, että kyllä mulla jo mies on, mutta jos välttämättä haluat, niin voit pilkkoa mulle kymmenen motillista klapia aikas kuluksi ja ystävällisyyttäs.
Kun juttu kylillä ukottumisestas leviää, niin niitä klapintekijätarjokkaita ei enää niin usein tontille ilmesty. Hyvin yksinkertaista.hölmöjä on tarjolla. Sanoin juuri näillä sanoin sille. ja useaan otteeseen totesin, että mieskin on. Eihän uskota!!
Maalaiset on ihan juntteja tässäkin asiassa. Naiset mm. toteaa millon mistäkin tomppelista mulle, että 'siinähän sulle on mies!' . Minusta tuommonen on pelkää kiusantekoa ja loukkaavaa.
Sinä et taida tajuta: Jos talossa ei jokapäiväisesti oleskele mieshenkilö, se tarkoittaa, ETTEI OLE MIESTÄ! SIIS TÄÄLLÄ MAALLA NÄIN.
Ja vaikkei mulla olisi miesystävää, niin ei silti kaikkien uunojen tartte luulla yhtään mitään. NAINEN VOI OLLA JA ELÄÄ ILMAN MIESTÄ...JOS HALUAA. - ...
rusalkaa kirjoitti:
hölmöjä on tarjolla. Sanoin juuri näillä sanoin sille. ja useaan otteeseen totesin, että mieskin on. Eihän uskota!!
Maalaiset on ihan juntteja tässäkin asiassa. Naiset mm. toteaa millon mistäkin tomppelista mulle, että 'siinähän sulle on mies!' . Minusta tuommonen on pelkää kiusantekoa ja loukkaavaa.
Sinä et taida tajuta: Jos talossa ei jokapäiväisesti oleskele mieshenkilö, se tarkoittaa, ETTEI OLE MIESTÄ! SIIS TÄÄLLÄ MAALLA NÄIN.
Ja vaikkei mulla olisi miesystävää, niin ei silti kaikkien uunojen tartte luulla yhtään mitään. NAINEN VOI OLLA JA ELÄÄ ILMAN MIESTÄ...JOS HALUAA.pistäisin ne tarjokkaat sitte halkohommiin. Hyödynnä markkina-arvosi!
- rusalkaa
... kirjoitti:
pistäisin ne tarjokkaat sitte halkohommiin. Hyödynnä markkina-arvosi!
Enste pätkitää rungot ja sitte pilkotaan...jäikö sulle jotain epäselväksi?
- scale
Tästä tulikin mieleen sellainen juttu, kun vanhempi mies osti uuden moottorisahan rautakaupasta ja myyjä kehu, että sillä sahaa vähintään kymmenen mottia halkoja päivässä. No seuraavana päivänä kiukkuinen mies vei sahan takaisin rautakauppaan ja vaati rahojaan takaisin sanoen, että sahalla ei mitenkään saa yli seitsemää mottia päivässä ja että se on paljon huonompi, kuin vanha pokasaha.
Myyjä tempaisi sahan käymään ja sehän lähti laakista ja pärisi iloisesti. Asiakas katsoi suu auki myyjää ja kysyi silmät teevateina, että mikä tuo ääni on?- scale
ex monte kirjoitti:
sarjassa hyvin kauan sitten.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Parempi_myöhään…se on vanha, mutta niinhän ne kaikki.
- nokonnuukaa
kuhan homma toimii.
Modernit dieselmottorit käyvät rypsiöljylläkin, hätätapauksessa grillirasvalla.- rusalkaa
semmone!! 8O
- nocon nuuka
rusalkaa kirjoitti:
semmone!! 8O
But I got to ask myself, do you feel lucky?
http://www.treeworld.info/f40/diesel-chainsaw-yes-no-2049.html
Hanki äijälle pokasaha ja sano : "Ole mies."
- rusalkaa
en hanki enkä teetä mitään. Taas kerran tää sama lanka, johonka menin. Mies vakuuttelee vaikka mitä osaamistaan. Puheet on aina puheita.
rusalkaa kirjoitti:
en hanki enkä teetä mitään. Taas kerran tää sama lanka, johonka menin. Mies vakuuttelee vaikka mitä osaamistaan. Puheet on aina puheita.
No älä nyt aliarvosta. Sitten kun sun pitää jostain syystä tuhota maksimimäärä viinaa minimiajassa niin tiedät kehen ottaa yhteyttä.
Ei kannata aliarvostaa ihmisten taitoja vaan tietää milloin kukakin apina pitää päästää irti :D- rusalkaa
Kukkomies kirjoitti:
No älä nyt aliarvosta. Sitten kun sun pitää jostain syystä tuhota maksimimäärä viinaa minimiajassa niin tiedät kehen ottaa yhteyttä.
Ei kannata aliarvostaa ihmisten taitoja vaan tietää milloin kukakin apina pitää päästää irti :Dperusongelma...väärät apinat kyseessä
- rusalkaa
heh, tollasta älyttömyyttä mä arvostan.
- rusalkaa
,.,..,,.,., kirjoitti:
ei oo tommosia tukkejakaan :)
On 2-tahtiöljystä pulaa, niin voi sitä moottoriöljyäkin käyttää siellä bensan seassa (siis nelitahtimoottorin öljyä).
Teräketjuöljy tehdään usein tavallisesta moottoriöljystä ja siihen käytetään niitä eriä joihssa menee jotakin pieleen (sekundaerät), eli siihen nähden se teräketjuljykin on periaatteessa 2-tahtiseen sopivaa.
Muut kuin 2-tahtiöljyt kuitenkin karstoittavat moottoria aika nopeasti ja tulppaa joutuu puhdistamaan turhan usein.
Suosittelen kuitenkin että bensiinikanisteriin kirjoitetaan isolla siinä olevan 2-tahtibensaa ja oikea öljy sekoitetaan siihen jo huoltamon pihassa.- rusalkaa
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9166995/44719195
Kaksitahtista vaan menee tässä huushollis. Meinasi paniikkikohtaus ja vaikka mikä hallitsematon aggressio iskeä samanaikaisesti, kun tajusin mitä se äijä meinas tehä ennen kuin ehdin hätiin. Hämäsi mua vielä, että niin antaumuksella kehui 'käyttäneensä moottorisahaa ennenkin'. Olis tässä ollut muutakin tekemistä, mutta se halusi ehdottomasti pätee sahan kanssa.
Paljos tollasee hyvää sahaan menee polttoainetta? Ketjuöljyä on ihan iso pänikkä ....se olis varmaa tarttenut lisää ketjuöljyä, että tankki tulee täytee.
Varmaa sitte pölynimurilla oltaisi otettu se öljy sieltä tankista, kun moottori savuaa :S
Mä ratkasin toiminnalla tän: Nyt hankin öljyä 4litraa polttoaineen sotkemista varten öljyä. Se riittää tällä käytöllä mun koko loppuelämäksi. rusalkaa kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9166995/44719195
Kaksitahtista vaan menee tässä huushollis. Meinasi paniikkikohtaus ja vaikka mikä hallitsematon aggressio iskeä samanaikaisesti, kun tajusin mitä se äijä meinas tehä ennen kuin ehdin hätiin. Hämäsi mua vielä, että niin antaumuksella kehui 'käyttäneensä moottorisahaa ennenkin'. Olis tässä ollut muutakin tekemistä, mutta se halusi ehdottomasti pätee sahan kanssa.
Paljos tollasee hyvää sahaan menee polttoainetta? Ketjuöljyä on ihan iso pänikkä ....se olis varmaa tarttenut lisää ketjuöljyä, että tankki tulee täytee.
Varmaa sitte pölynimurilla oltaisi otettu se öljy sieltä tankista, kun moottori savuaa :S
Mä ratkasin toiminnalla tän: Nyt hankin öljyä 4litraa polttoaineen sotkemista varten öljyä. Se riittää tällä käytöllä mun koko loppuelämäksi.Sinne tankkiin paljoa mene. Puoli litraa ehkä (ei ole tullut mitattua).
Öljy sitten säilyy lähes ikuisesti, mutta bensa imee ilmasta kosteutta ja saha käynnistyy heikosti. Muovikanisteri päästää myös läpi ja siksi siinä säilyy heikommin. Eli bensaa ei kannata varastoida turhaan.- rusalkaa
buddy-love kirjoitti:
Sinne tankkiin paljoa mene. Puoli litraa ehkä (ei ole tullut mitattua).
Öljy sitten säilyy lähes ikuisesti, mutta bensa imee ilmasta kosteutta ja saha käynnistyy heikosti. Muovikanisteri päästää myös läpi ja siksi siinä säilyy heikommin. Eli bensaa ei kannata varastoida turhaan.Tein sitten iha oikeen ratkasun, kun satsasin n.10e kanisteriin öljyä. Halvempaa se on kuin ruokaöljy. Noh paistoöljyä saa aika ison pänikän edullisesti.
1 litra 2-tahtiöljyä ja moottorisaha laulaa kivasti, edellyttäen sahan toimivan 2-tahtibensalla.
Sinänsä 2-tahtiöljy on myös moottoriöljy 2-tahtikoneelle.- rusalkaa
Ihme reseptejä!
- rusalkaa
rusalkaa kirjoitti:
Ihme reseptejä!
on muutamia litroja kesässä, niin on edesvastuutonta jakaa tollasia ohjeita. Polttoainekin väljähtyy ja se on sitte jotain muuta nestettä vähän ajan kuluttua...
rusalkaa kirjoitti:
on muutamia litroja kesässä, niin on edesvastuutonta jakaa tollasia ohjeita. Polttoainekin väljähtyy ja se on sitte jotain muuta nestettä vähän ajan kuluttua...
laskin käteen ja laskemaan.
Meillä töissä menee 2-tahtibensaa noin 400 l/kesä.- rusalkaa
runontaja kirjoitti:
laskin käteen ja laskemaan.
Meillä töissä menee 2-tahtibensaa noin 400 l/kesä.onnea sulle :D
rusalkaa kirjoitti:
onnea sulle :D
noin 4 aktiivista 2 tahtikoneiden käyttäjää.
Raivaussaha/siimureita 10 kpl ja "kotipiha" ruohonleikkureita 7 kpl.- rusalkaa
runontaja kirjoitti:
noin 4 aktiivista 2 tahtikoneiden käyttäjää.
Raivaussaha/siimureita 10 kpl ja "kotipiha" ruohonleikkureita 7 kpl.hyvä, että mieleistä seuraa piisaa. Mulla on näköjään ongelma nyt.
- uyoyyh
Mä taas kehoittaisin sua välttämään koskaan enää kirjoittamasta mulle skitson tekstisisältöön sopimatonta pelottavan aggressiivista vastinetta, jonka salamana poistat, mutta ai niinhän se onkin: ettehän te Papeetet ja muut enää pystykään siihen aiempaan 'huvitukseenne', eli on ollut teilläkin varmaan vähän pakko ollut karsia asiattomuuksia viesteistänne aiempiin aikoihin nähden, eiks niin? Muistan silti ikuisesti, kunn sain asiatta teitä tuntemattomia sankoin joukoin TÄYSIN perusteetta rähjäämään kimppuuni tällä keskustelupalstalla: se oli kuule hirveää, kun ei yhtäkään riittävän älykästä keskustelijaa ollut lukemassa tai kommentoimassa...
Samaten muistan, kuinka mulkkumaisesti suuri osa mun, yhden palstan asiallisimmista kirjoittajista, viesteistä on poistatettu ja nimenomaan pyytämättäni/tietämättäni ja että kuinka monetkin rähjäketjut muuten on jätetty pystyyn: mä punavihreä akateeminen en tod. voi olla rasisti, eli siitä ei koskaan missään mun kohdallani ole voinut poistatuksissa olla kyse, en ole pervo, eli seksuaalisia viestejä en koskaan ole tälle tai muullekaan palstalle kirjoittanut, en ole uskonnollisista aiheista kirjoittanut, eli sellaisestakaan eivät poistatukset kohdallani ole johtuneet, eivätkä ylipäätään mitään yleisluontoista fanatismia mun viestini ole edustaneet, eli ei sikäli niitä osaltani ole tarvinnut poistatella, enkä ( vielä lisäksi) myöskään koskaan ole ollut kiinnostunut seuranhausta, eli lopputulema ja loppupäätelmäni: AIVAN sama varmaan, mitä tälle palstalle kirjoittaa, koska nää ( te?) taukoamatta palstaa seuraavat mulkerot kuitenkin määräilette muidenkin osanottoa - joko poistatuspyynnöillä tai muulla friikillä epäsosiaalisella kollektiivisuudellanne. Tämä tietysti vain tulkinta:)
Mä olen aina ollut ns. "miesten töitä" välttelevä nainen, koskei mun mielestäni ole "miesten töitä", eikä "naisten töitä"...Toki sä saat puhua mitä puhut, mutta pääasia, ettet NOILLA PUHEILLASI ja mielipiteilläsi missään ja koskaan ja ikinä(!) mainitsisi olevasi feministi, koska MÄ EN KESTÄ KANOJA!
En tunne moottorisahoja, enkä välttämättä osaisi edes käynnistää sellaista ( liioittelua kai), kuten en osaa tarkistaa auton ilmanpaineitakaan, enkä edes pestä autoa. Eräs naispuolinen kaverini, jolla on rekkakorttikin - hän osaa tehdä nuo kaikki, ja tunnen todella itseni joskus tavallaan tyhmäksikin häneen verraten, mutta mä olen valinnut, etten halua ymmärtää moottorisahoista, autoista, tai rekoista. Jos haluaisin, ymmärtäisin. Vittumaisimpia ovat naiset, jotka kutsuvat "ämmiksi" ketä tahansa ilman argumenttia.
Sinä arvostat miessukupuolta, mutta voisitko arvostaa myös omaa sukupuoltasi? Tekee jotenkin pahaa lukea juttujasi. on nämä nykyajan miehet. Annoin peukun sun aloitukselle.
- kundi.kundinen
niitte faijat on/oli? jos ne ei poikiaan oo tavoille opettanu.
et jos noi ton tyypin jutskat ei tuu äidinmaidosta, ni sit ne pitää periaattees pitäis faijan opettaa. - rusalkaa
Sellanenkin viä menee, joka tietää, muttei osaa... ei helvata. Ei sekää onnistu. No mä tiedän että sä tiedät ja osaat...tack
- rusalkaa
kundi.kundinen kirjoitti:
niitte faijat on/oli? jos ne ei poikiaan oo tavoille opettanu.
et jos noi ton tyypin jutskat ei tuu äidinmaidosta, ni sit ne pitää periaattees pitäis faijan opettaa.siis MINUN tartte minun mielestäni ainakaan opettaa...tämmöstä.
Ihan sama kuin mä sanoisin, että joo olen mä nähnyt kun joku kokkaa...osaan juu. ja sitte hajotan hellan. - kundi.kundinen
rusalkaa kirjoitti:
siis MINUN tartte minun mielestäni ainakaan opettaa...tämmöstä.
Ihan sama kuin mä sanoisin, että joo olen mä nähnyt kun joku kokkaa...osaan juu. ja sitte hajotan hellan.jos ei tiedä, niin minkä sille voi? ja jos se tietäis eikä viitsis kertoo, nii se olis kuule iha sun oma mokas, jos sun sahas brakaa ja olis hutut ja vellit sekasi mikä missäki säiliös.
tää yritti tos relaxille sanoo sitä, et jos ei tiedä, nii ei tiedä. se ketä vois syyttää olis se ketä tiesi, muttei kertonu.
prkl. - rusalkaa
kundi.kundinen kirjoitti:
jos ei tiedä, niin minkä sille voi? ja jos se tietäis eikä viitsis kertoo, nii se olis kuule iha sun oma mokas, jos sun sahas brakaa ja olis hutut ja vellit sekasi mikä missäki säiliös.
tää yritti tos relaxille sanoo sitä, et jos ei tiedä, nii ei tiedä. se ketä vois syyttää olis se ketä tiesi, muttei kertonu.
prkl.Onko siis miehen syötävä puuronsakin siten, että nainen pitää lusikasta kiinni? HÄH
Oikeesti voi avata suunsa myös tuottaakseen sanoja ja ilmaista, että 'HEI MÄ EN TAJUU MITÄ SÄ TARKOTAT'
Miehen paha tapa on se, että pitää 'olla olevinaan', vaikka paskat on housussa. - kundi.kundinen
rusalkaa kirjoitti:
Onko siis miehen syötävä puuronsakin siten, että nainen pitää lusikasta kiinni? HÄH
Oikeesti voi avata suunsa myös tuottaakseen sanoja ja ilmaista, että 'HEI MÄ EN TAJUU MITÄ SÄ TARKOTAT'
Miehen paha tapa on se, että pitää 'olla olevinaan', vaikka paskat on housussa.onha se niinki, et manuskat luetaa vasta sit, ku savu nousee.
- puurom
rusalkaa kirjoitti:
Onko siis miehen syötävä puuronsakin siten, että nainen pitää lusikasta kiinni? HÄH
Miehen paha tapa on se, että pitää 'olla olevinaan', vaikka paskat on housussa.Pyysin vaimokultaani keittämään puuron.
- Sinulle ei tietenkään kelpaa noista komerossa olevista ryyneistä.
- No mikä ettei.
Niin hen keitti puuron. Ihmettelin sen outoo makuu ja niitä mustia pilkkuja. Mutta söin puuron kun keitetty oli.
Yhden mustan pilkun otin talteen. Laitoin sen luupin alle. Musta kuoriainen se oli. Puuro oli kuoristen sontima ja saastuttama. Mut ei siitä kippeeks tullu. - rusalkaa
puurom kirjoitti:
Pyysin vaimokultaani keittämään puuron.
- Sinulle ei tietenkään kelpaa noista komerossa olevista ryyneistä.
- No mikä ettei.
Niin hen keitti puuron. Ihmettelin sen outoo makuu ja niitä mustia pilkkuja. Mutta söin puuron kun keitetty oli.
Yhden mustan pilkun otin talteen. Laitoin sen luupin alle. Musta kuoriainen se oli. Puuro oli kuoristen sontima ja saastuttama. Mut ei siitä kippeeks tullu.ite keittää?
- minus.virus
Moneltako naiselta hoituu nykyisin vaikka lihasyltyn teko (sian pää saavissa suolavedessä) tai tillilihakastike? Ihan perusruokaa parinkymmenen vuoden takaa :)
Moottorisahaa ei kauheasti kaupungissa tarvi.
*maito tulee kaupasta ja liha kans*- rusalkaa
Muuta ei enää tässä huushollissa tarjotakaan juotavaksi kaikille avun tyrkyttäjille.
- juurikin näin
Moottoriöljyn kaataminen tankkiin ja sian pään valmistaminen syltyksi.
- rusalkaa
juurikin näin kirjoitti:
Moottoriöljyn kaataminen tankkiin ja sian pään valmistaminen syltyksi.
juuri näin. Mietin ihan samaa, että aika kaukaa haettu noi sylttyesimerkit. Tuli nyt tääkin sitte esiin keskustelussa.
Tässä keskustelussa on ollut ihme puolusteluja: Nainenhan sen tehtävän antoi, nainen hankkii öljyt, jos ne loppuu, miten mies voi tietää tommosta, jos ASUU KERROSTALOSSA jne.
Pointti olikin se, että vois äijä tunnustaa, ettei tiä moisesta hökötyksestä mitään ja kieltäytyä koko moottorihommasta. EI. Se nimenomaan halusi päteä moottorisahan kanssa ja sanoi käyttäneensä moottorisahaa ennenkin...kaiken lisäksi sen mokoman homman kanssa käytti vissiin kolme tankillista polttoainetta. Tää taasen kielii, että piti moottorin täysillä vaikkei sahannutkaan... vai mihkä se polttoaine oikeen kului? Ei mulla vaan muutaman pätkän kanssa mee tollasia määriä.
Toinen juttu sitten, että minä olen luullut kakstahtisen moottorin polttoaineen sekotuksen ihan perustiedoksi, jonka jokanen tietää jo mopon, ruohonleikkurin käytön takia. Mutta kaikkea sitä minäkin opin. Kaupasta tosiaan saa pienkoneisiin tarkoitettua valmista polttoainetta, joten ei ihme, että tietoa ei kaikilla ole enää.
Kolmanneksi täytyy todeta, että tällanen käytös mieheltä on sitä ala-arvoisinta MINUN mielestäni. Minä olen monitaitoinen nainen ja olen elämäni aikana nähnyt monta tällasta tapausta. Siksi toivon, että peruskoulussa sitten opiskeltaisiin ne perusasiat jne. Vaikkei juuri tätä opeteta, se varmasti avautuu nokkelalle pojalle jossain vaiheessa kuten tässä keskustelussa on tullut ilmi. Mitä vitua te siellä koulussa sitte ootte tehneet? ...tai sen jälkeen???
arvaan: kaivaneet nenää - minus.virus
rusalkaa kirjoitti:
Muuta ei enää tässä huushollissa tarjotakaan juotavaksi kaikille avun tyrkyttäjille.
:D
- minus.virus
rusalkaa kirjoitti:
juuri näin. Mietin ihan samaa, että aika kaukaa haettu noi sylttyesimerkit. Tuli nyt tääkin sitte esiin keskustelussa.
Tässä keskustelussa on ollut ihme puolusteluja: Nainenhan sen tehtävän antoi, nainen hankkii öljyt, jos ne loppuu, miten mies voi tietää tommosta, jos ASUU KERROSTALOSSA jne.
Pointti olikin se, että vois äijä tunnustaa, ettei tiä moisesta hökötyksestä mitään ja kieltäytyä koko moottorihommasta. EI. Se nimenomaan halusi päteä moottorisahan kanssa ja sanoi käyttäneensä moottorisahaa ennenkin...kaiken lisäksi sen mokoman homman kanssa käytti vissiin kolme tankillista polttoainetta. Tää taasen kielii, että piti moottorin täysillä vaikkei sahannutkaan... vai mihkä se polttoaine oikeen kului? Ei mulla vaan muutaman pätkän kanssa mee tollasia määriä.
Toinen juttu sitten, että minä olen luullut kakstahtisen moottorin polttoaineen sekotuksen ihan perustiedoksi, jonka jokanen tietää jo mopon, ruohonleikkurin käytön takia. Mutta kaikkea sitä minäkin opin. Kaupasta tosiaan saa pienkoneisiin tarkoitettua valmista polttoainetta, joten ei ihme, että tietoa ei kaikilla ole enää.
Kolmanneksi täytyy todeta, että tällanen käytös mieheltä on sitä ala-arvoisinta MINUN mielestäni. Minä olen monitaitoinen nainen ja olen elämäni aikana nähnyt monta tällasta tapausta. Siksi toivon, että peruskoulussa sitten opiskeltaisiin ne perusasiat jne. Vaikkei juuri tätä opeteta, se varmasti avautuu nokkelalle pojalle jossain vaiheessa kuten tässä keskustelussa on tullut ilmi. Mitä vitua te siellä koulussa sitte ootte tehneet? ...tai sen jälkeen???
arvaan: kaivaneet nenääteoreettista tietoa :)
*ihan yhtä helppoa on saada sian pää syltyksi kun löytää oikea öljy miljoonien joukosta* pitää vain tietää kujinka se tehdään.
Ajatukseni olikin, moniko muija TUNNUSTAA, ettei taatusti ottaisi sitä veristä, lionnutta päätä saavista. Yhtä moni luultavasti, kun äijistä myöntää, ettei tiä koneista hevonhuilua. Ja tarviikokaan tietää. Tää on sitä kantapään kautta oppimista :( - ex monte
rusalkaa kirjoitti:
arvaan: kaivaneet nenääyksinhuoltajan poika? meinaan isäthän yleensä opettaa pojat perusjuttuihin kuten äidit tyttäriään leipomaan pullia :)
- rusalkaa
ex monte kirjoitti:
yksinhuoltajan poika? meinaan isäthän yleensä opettaa pojat perusjuttuihin kuten äidit tyttäriään leipomaan pullia :)
tietenkin :D
- rusalkaa
minus.virus kirjoitti:
teoreettista tietoa :)
*ihan yhtä helppoa on saada sian pää syltyksi kun löytää oikea öljy miljoonien joukosta* pitää vain tietää kujinka se tehdään.
Ajatukseni olikin, moniko muija TUNNUSTAA, ettei taatusti ottaisi sitä veristä, lionnutta päätä saavista. Yhtä moni luultavasti, kun äijistä myöntää, ettei tiä koneista hevonhuilua. Ja tarviikokaan tietää. Tää on sitä kantapään kautta oppimista :(mä voisin yrittää sitä sylttyäkin tehä sianpäästä. Mutta se ei tarkota sitä, että mies sitte odottaa kuola valuen lautanen kourassa. Mies tekee jotain kanssa ja se osaa, mut tää on ihan liikaa vaadittu. Jotenkin idealistista ja todellisuudelle vierasta.
- rusalkaa
Minulla siis EI OLE miesystävää, mutta tarvittaessa sellainen ON.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803