Toiminut laihdutus

wii123

Itse sain painoa alas reippaasti jättämällä pois/reilusti vähentämällä pastan,riisin,perunan,leivän ja sokerin ym syöntiä. Kuitenkin silloin tällöin saatan syödä pastaa tai jotain sokeripitosta, eikä siitä ainakaan haittaa ole ollut. Pyrin kuitenkin pääasiassa pitämään hiilihydraattien määrän max. 15-25g välillä.

Syön paljon kasviksia, esim kurkkua ja tomaattia, kananmunaa,kanaa ja kalaa, maitorahkaa ja marjoja.
Kalorimäärä on päivässä yleensä 600-800kalorin paikkeilla.
Ei ole ollut päivääkään, että olisi ollut nälkä tai heikko olo tai muuten ottanut päähän ns. syömättömyys.
Kävelen päivässä 10-20km. Ainut ongelma on, että en osaa pitää välipäiviä enää.. :D
Hyvä inspiroija on lenkillä hyvä musiikki. En varmaan liikkuisi metriäkään ilman musiikkia.
Toinen hyvä on, että ei seuraa vaakaa vaan peiliä. Koska itse kokemuksesta tiedän, että jos seuraisin vaakaa aktiiivisesti, ja jonain päivänä paino ei olisikaan laskenut niin potutus olisi melkonen ja luovuttaminenki sen myötä.
Vaatekokoni on pienentynyt ainakin kahdella koolla parin kuukauden aikana. Laihdutettujen kilojen määrästä ei ole mitään tietoa, koska vaa'alla olen käynyt viimeksi viime syksynä :D

En tiedä onko näistä kiinteyttävistä vartalovoiteista oikeasti apua vai onko niiden teho vaan korvien välissä, mutta itse käytän laihdutuksen yhteydessä kiinteyttävää vartalovoidetta ja olen senkin todennut erittäin hyväksi..
Lisäksi juon vettä 3-5l per päivä.

Jonain harvoina päivinä saatan tehdä lihaskuntoharjotuksen, mutta sekin painottuu lähinnä jalkoihin ja selkään..

254

16775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauanko...

      sinulla kuluu aikaa 20 km kävelylenkkiin? Kiinnostaa tietää millaisiin vauhteihin pystyt noin vähillä kaloreilla ;)

      • wii123

        No siis en kävele tuota 20km yhdellä kertaa! :D vaan esim aamulla 10km ja sit illalla toinen jos ei oo mitään muuta elämää.. 10km menee 1t40min -1t50minuuttia.


      • wwggii

        Mikä on kouku?????????oletko sinä itse käynyt koukun kun osaat noin hyvin kirjoittaa.minä en itse ole koukua käynyt mutta koulun olem..


      • räkänokka-tarkastaja
        wwggii kirjoitti:

        Mikä on kouku?????????oletko sinä itse käynyt koukun kun osaat noin hyvin kirjoittaa.minä en itse ole koukua käynyt mutta koulun olem..

        Mitä räkänokkia tänne oikein on pesiytynyt, Veijon termiä lainatakseni. Hemmettiin täältä senkin olemattomat räkänokat!!


      • Miss Mossad.

        Osu ja uppos, kiitos teit "Minäkin osaan" tuon puolestani - dängjuu muchos.


      • Miss Mossad.
        wwggii kirjoitti:

        Mikä on kouku?????????oletko sinä itse käynyt koukun kun osaat noin hyvin kirjoittaa.minä en itse ole koukua käynyt mutta koulun olem..

        siit?


      • wii123

        Kuules nyt.. hienosti oivallettu. Ymmärsit kuitenkin että puhuin tunneista enkä tonneista :)
        Etsiskeles nyt itselles muuta ajanvietettä. Paitsi jos pilkun viilaaminen on sun työ ja elämäntehtävas niin jatka toki samaan malliin.


      • haloo,haloo

        joutaa nähtävästi takaisin koulunpenkille Neiti Nenäkäs,HopeaLilja.Huomioi omassa kirjoituksessasi virheet. Unohetaan=UNOHDETAAN, koukuun=kouluun (luultavasti tarkoitit vauva kielelläsi koulua).Ikäviä nuo kirjoitusvirheet.


      • Silveri45454545

        Ei kennelläkään mene tuntia merkata h.Ja miten se voi olla käytössä vuosia? Kun vuorokaudessa on 24h:ta? Ja vuosi merkataan V .


      • wii123
        Silveri45454545 kirjoitti:

        Ei kennelläkään mene tuntia merkata h.Ja miten se voi olla käytössä vuosia? Kun vuorokaudessa on 24h:ta? Ja vuosi merkataan V .

        Kun sulla on ihan oikeasti noin tylsää niin voisit tehdä jotain sellaista, minkä varmasti osaat paremmin kuin me muut
        .
        Ole hyvä ja etsi keskuistelusta:
        yhdys_sanavirheet,muotisanat, muoti-ilmaisut, korjaa pisteet ja pilkut ja älä unohDa oikeaoppista kappalejakoa. Kiinnitä myös huomiota liian pitkiin lauseisiin. Erottele pää- ja sivulauseet.

        Käytä apuna toista keskustelupalstaa.


      • Jahtimees

        Kuuleppas kun kerron sulle vähän asiaa. Lyhenne t tarkoittaa yleiskielessä tunti(a). Lyhenne h on SI-järjestelmän mukainen tunnin lyhenne. Että hiukan tarkkuutta tuohon arvosteluunkin.


      • Kansa kolun ReTori
        wii123 kirjoitti:

        Kun sulla on ihan oikeasti noin tylsää niin voisit tehdä jotain sellaista, minkä varmasti osaat paremmin kuin me muut
        .
        Ole hyvä ja etsi keskuistelusta:
        yhdys_sanavirheet,muotisanat, muoti-ilmaisut, korjaa pisteet ja pilkut ja älä unohDa oikeaoppista kappalejakoa. Kiinnitä myös huomiota liian pitkiin lauseisiin. Erottele pää- ja sivulauseet.

        Käytä apuna toista keskustelupalstaa.

        mUt JOs alota kekseltä nii meNekö Silonki päi vitua???


      • KaukoK.

        Lenkkeillä.
        Olen noudattanut VähäHiilihydraattista Ruokavaliota ja painoni putosi kolmessa kuukaudessa 15 kiloa.
        Hiilihydraatteja saan ruisleivästä,jossa on vain ruista ja se on nostateuu hapanjuurella.
        Niitä syön kaksi palaa päivässä suolattomalla voilla päällytettynä aamulla ja illalla,mukana luomutomaattia kaksi kesäkurpitsaa ja vähärasvaisen kinkunpalan,kahvia unohtamatta.
        Perunaa,riisiä ja sitä pastaa (makaronia) en syö yhtään,enkä muuta viljaa kuin sen,mitä aamulla syön.
        Iltapalani on samanlainen.
        Vihanneksia käytän niitä uusia pakasteuunijuureksia isoja,sekä nykyisin myös grillijuureksia isoja.
        Niiden kanssa filepihivi possusta,kanaa,kalaa ja kananmunaa.
        En nyt ala tässä luetteleen muista syömisistäni ja näitä on turha kommentoida,sillä siten se painoni on pudonnut ja veriarvoni normalisoituneet täysin.
        Minä siis olen sen kokenut isommin lenkkeilemättä.
        Antti H. on hyvä mies ja tietää,sekä opastaa näissä jutuissa.
        www.anttiheikkilä.com/index.php?id=12&art=15
        & on se et.


      • wii123
        Kansa kolun ReTori kirjoitti:

        mUt JOs alota kekseltä nii meNekö Silonki päi vitua???

        Nooh, siitä en tiedä meneekö ihan sinne.

        Voit halutessasi aloittaa korjailun keskeltä, jos alusta alkaminen tuottaa vaikeuksia :)


      • Mitä nyt tekis
        wii123 kirjoitti:

        Nooh, siitä en tiedä meneekö ihan sinne.

        Voit halutessasi aloittaa korjailun keskeltä, jos alusta alkaminen tuottaa vaikeuksia :)

        Ainoa mikä tuottaa nyt vaikeuksia kun ei ole mitään tekemistä. No tietty nyt sinun kiusaaminen :D


      • wii123
        Mitä nyt tekis kirjoitti:

        Ainoa mikä tuottaa nyt vaikeuksia kun ei ole mitään tekemistä. No tietty nyt sinun kiusaaminen :D

        Okei. No onhan siinäkin tietysti kai oma hohtonsa.


      • Teppo.

        mene itse takas koukuun...


      • Jännäääääää
        wii123 kirjoitti:

        Okei. No onhan siinäkin tietysti kai oma hohtonsa.

        Ja kivaa on.


      • sumppilo

        oikeinkirjoitus ei taida olla sun vahvimpii puolii,,,, :D ja enemmän tuo koukuun haittaa ku joku t


      • antsu-pantsu-pakana
        KaukoK. kirjoitti:

        Lenkkeillä.
        Olen noudattanut VähäHiilihydraattista Ruokavaliota ja painoni putosi kolmessa kuukaudessa 15 kiloa.
        Hiilihydraatteja saan ruisleivästä,jossa on vain ruista ja se on nostateuu hapanjuurella.
        Niitä syön kaksi palaa päivässä suolattomalla voilla päällytettynä aamulla ja illalla,mukana luomutomaattia kaksi kesäkurpitsaa ja vähärasvaisen kinkunpalan,kahvia unohtamatta.
        Perunaa,riisiä ja sitä pastaa (makaronia) en syö yhtään,enkä muuta viljaa kuin sen,mitä aamulla syön.
        Iltapalani on samanlainen.
        Vihanneksia käytän niitä uusia pakasteuunijuureksia isoja,sekä nykyisin myös grillijuureksia isoja.
        Niiden kanssa filepihivi possusta,kanaa,kalaa ja kananmunaa.
        En nyt ala tässä luetteleen muista syömisistäni ja näitä on turha kommentoida,sillä siten se painoni on pudonnut ja veriarvoni normalisoituneet täysin.
        Minä siis olen sen kokenut isommin lenkkeilemättä.
        Antti H. on hyvä mies ja tietää,sekä opastaa näissä jutuissa.
        www.anttiheikkilä.com/index.php?id=12&art=15
        & on se et.

        Eikös liikunta ole kuitenkin laihtumisessa kaiken A&O. Jos haluaa laihtua ja vielä pysyä hyvässä kunnossa, ei riitä pelkkä hiilihydraatiton/vähähydraatiton ruokavalio. Jäsenet, elimistö kaipaa luonnollisesti liikuntaa, jotta muutenkin pysyisi hyvässä kunnossa. Ja kaikenkaikkiaan pitäisi huolehtia, että elimistö saa tarvittavat hiven-ja kivennäisaineet sekä muut ravintoaineet. On se vaan niin, että syö kunnolla ja monipuolisesti, liikkuu tarpeeksi ikäisekseen ja jättää alkoholin pienemmälle, niin laihtuu ja voi hyvin!


      • katsonnutdokument
        antsu-pantsu-pakana kirjoitti:

        Eikös liikunta ole kuitenkin laihtumisessa kaiken A&O. Jos haluaa laihtua ja vielä pysyä hyvässä kunnossa, ei riitä pelkkä hiilihydraatiton/vähähydraatiton ruokavalio. Jäsenet, elimistö kaipaa luonnollisesti liikuntaa, jotta muutenkin pysyisi hyvässä kunnossa. Ja kaikenkaikkiaan pitäisi huolehtia, että elimistö saa tarvittavat hiven-ja kivennäisaineet sekä muut ravintoaineet. On se vaan niin, että syö kunnolla ja monipuolisesti, liikkuu tarpeeksi ikäisekseen ja jättää alkoholin pienemmälle, niin laihtuu ja voi hyvin!

        80% painosta määräytyy ruokavalion mukaan, vain 20% liikunnan.


      • muscle_
        katsonnutdokument kirjoitti:

        80% painosta määräytyy ruokavalion mukaan, vain 20% liikunnan.

        Jos et tiennyt kirjoitti:
        "80% painosta määräytyy ruokavalion mukaan, vain 20% liikunnan."

        Joo, mutta jos verrataan henkilöä A, joka ei harrasta liikuntaa ja henkilöä B, joka painaa 5 kiloa enemmän kuin A, mutta on "treenattukroppainen", voi rasvaprosentti olla henkilöllä A suurempi kuin henkilöllä B, koska lihakset painaa enemmän kuin läski. Painoon tosin vaikuttaa hieman myös luiden koko.


      • dfghj,kjnhbgc
        muscle_ kirjoitti:

        Jos et tiennyt kirjoitti:
        "80% painosta määräytyy ruokavalion mukaan, vain 20% liikunnan."

        Joo, mutta jos verrataan henkilöä A, joka ei harrasta liikuntaa ja henkilöä B, joka painaa 5 kiloa enemmän kuin A, mutta on "treenattukroppainen", voi rasvaprosentti olla henkilöllä A suurempi kuin henkilöllä B, koska lihakset painaa enemmän kuin läski. Painoon tosin vaikuttaa hieman myös luiden koko.

        Luiden koossa ei ole mitään merkittäviä eroja, jos kuuluu samaan lajiin.


      • Aurinkoa elämääsi
        wwggii kirjoitti:

        Mikä on kouku?????????oletko sinä itse käynyt koukun kun osaat noin hyvin kirjoittaa.minä en itse ole koukua käynyt mutta koulun olem..

        Annas kun arvaan - Sinä olet ylipainoinen. Olet kateellinen ihmiselle,jolla on kunnolliset rempseät elämäntavat ja saanut ns. "itseään niskasta kiinni". Ja lipsahtihan sinulle kirjoitusvirhe itsellesikin. On se pieni sinun maailmasi.


      • liikunnainen
        muscle_ kirjoitti:

        Jos et tiennyt kirjoitti:
        "80% painosta määräytyy ruokavalion mukaan, vain 20% liikunnan."

        Joo, mutta jos verrataan henkilöä A, joka ei harrasta liikuntaa ja henkilöä B, joka painaa 5 kiloa enemmän kuin A, mutta on "treenattukroppainen", voi rasvaprosentti olla henkilöllä A suurempi kuin henkilöllä B, koska lihakset painaa enemmän kuin läski. Painoon tosin vaikuttaa hieman myös luiden koko.

        Jos samankokoisista ihmisistä otetaan vaan luusto, pelkkä luukasa ei siinä ole eroa kuin kilo. "Minulla on raskaat luut" on väärä väite. Katokaapa vaikka eri ihmisten ranteita; kyllä siellä on muuta täytettä lisänä. Hyvää tuulta kaikille.


      • Asiastatietävä654098
        wii123 kirjoitti:

        Kuules nyt.. hienosti oivallettu. Ymmärsit kuitenkin että puhuin tunneista enkä tonneista :)
        Etsiskeles nyt itselles muuta ajanvietettä. Paitsi jos pilkun viilaaminen on sun työ ja elämäntehtävas niin jatka toki samaan malliin.

        http://www.bukisa.com/articles/311746_information Asiaan löydät täältä mahtavasti tietoa


      • Seliseli.
        liikunnainen kirjoitti:

        Jos samankokoisista ihmisistä otetaan vaan luusto, pelkkä luukasa ei siinä ole eroa kuin kilo. "Minulla on raskaat luut" on väärä väite. Katokaapa vaikka eri ihmisten ranteita; kyllä siellä on muuta täytettä lisänä. Hyvää tuulta kaikille.

        koko vaikuttaa välillisesti siten, että romuluisella on niiden luiden ympärillä enemmän tavaraa, joka on se mikä siinä painaa!

        Miten voi olla noin vaikea tajuta asioita... :D


    • Veijo

      Pyrin kuitenkin pääasiassa pitämään hiilihydraattien määrän max. 15-25g välillä.
      Syön paljon kasviksia, esim kurkkua ja tomaattia, kananmunaa,kanaa ja kalaa, maitorahkaa ja marjoja.

      Onnistuuko ensimmäisen lauseen sisältö?

      Oma versio VHH:sta?

      Ei mitään syytä normaalisti nääntymiskuuriin VHH:n yhteydessä.
      Syö itsesi kylläiseksi, varsinkin alussa

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9168168

      • wii123

        Onnistuu, mikäli kalorilaskuri.fi laskuriin on luottamista.
        Syön ensimmäisen kerran päivässä noin 12 aikaan ja silloin syön itseni tosiaan täyteen ja siitä seuraavan kerran syön noin. klo 18 ja sitte saatan illalla vetään rahkaa marjojen tms kans.
        Oon noilla pysyny kyllä kylläisenä, eikä tunnu siltä että verensokeritkaan huutais hoosiannaa suuntaan tai toiseen..
        En tiedä mistä ruookavaliosta tai ohjelmasta täs mun jutussani on kyse, mutta ainakin toimii ilman ittensä kiusaamista :)


      • wii123

        Kiitos linkistä! :)
        En ole koittanut karsia pois rasvoja eli juustoissa syön ihan "normaaleja" eli en vähärasvaisia, samoin jos syön jugurttia jne..


      • Veijo
        wii123 kirjoitti:

        Onnistuu, mikäli kalorilaskuri.fi laskuriin on luottamista.
        Syön ensimmäisen kerran päivässä noin 12 aikaan ja silloin syön itseni tosiaan täyteen ja siitä seuraavan kerran syön noin. klo 18 ja sitte saatan illalla vetään rahkaa marjojen tms kans.
        Oon noilla pysyny kyllä kylläisenä, eikä tunnu siltä että verensokeritkaan huutais hoosiannaa suuntaan tai toiseen..
        En tiedä mistä ruookavaliosta tai ohjelmasta täs mun jutussani on kyse, mutta ainakin toimii ilman ittensä kiusaamista :)

        Oletko selvillä mikä on energiajakautuma vuorokaudelle niissä aterioissa mitä syöt?
        Karppien sivuilta löytyy varmaan laskuri.

        rasvaa ? E%
        proteiini ? E%
        hiilihydraatti ? E%


      • wii123
        Veijo kirjoitti:

        Oletko selvillä mikä on energiajakautuma vuorokaudelle niissä aterioissa mitä syöt?
        Karppien sivuilta löytyy varmaan laskuri.

        rasvaa ? E%
        proteiini ? E%
        hiilihydraatti ? E%

        Kalorilaskuri.fi jota käytän syömisiini, on tuo pallo joka jakaa nuo osiinsa.
        Yleensä jakauma on keskimäärin hiilarit 21% ja tuo loppu jakautuu tasan proteiinien ja rasvojen kesken.


      • Veijo
        wii123 kirjoitti:

        Kalorilaskuri.fi jota käytän syömisiini, on tuo pallo joka jakaa nuo osiinsa.
        Yleensä jakauma on keskimäärin hiilarit 21% ja tuo loppu jakautuu tasan proteiinien ja rasvojen kesken.

        "Yleensä jakauma on keskimäärin hiilarit 21% ja tuo loppu jakautuu tasan proteiinien ja rasvojen kesken."

        hh 21 E%
        rasva noin 30E%
        proteiini noin 30E%

        Ymmärsinkö oikein? Siinä tapauksessa väittäiin että ravan osuus on liian pieni (kuinka suuri osa tyydytettyjä?) ja proteiinin liian suuri.

        Tähtää proteiinin kohdalla 1-1,5gr proteiinia ihannepainosi kiloa kohden.


      • wii123
        Veijo kirjoitti:

        "Yleensä jakauma on keskimäärin hiilarit 21% ja tuo loppu jakautuu tasan proteiinien ja rasvojen kesken."

        hh 21 E%
        rasva noin 30E%
        proteiini noin 30E%

        Ymmärsinkö oikein? Siinä tapauksessa väittäiin että ravan osuus on liian pieni (kuinka suuri osa tyydytettyjä?) ja proteiinin liian suuri.

        Tähtää proteiinin kohdalla 1-1,5gr proteiinia ihannepainosi kiloa kohden.

        Tota oonkin pohtinut, että mahtaako tulla liikaa proteiinia..

        Täytyy siis hieman tehdä muutosta, kiitos!

        Rasvat syön lohesta ja tonnikalasta, kanasta ja lihasta ja kananmunasta.


      • yks toinen kp
        Veijo kirjoitti:

        "Yleensä jakauma on keskimäärin hiilarit 21% ja tuo loppu jakautuu tasan proteiinien ja rasvojen kesken."

        hh 21 E%
        rasva noin 30E%
        proteiini noin 30E%

        Ymmärsinkö oikein? Siinä tapauksessa väittäiin että ravan osuus on liian pieni (kuinka suuri osa tyydytettyjä?) ja proteiinin liian suuri.

        Tähtää proteiinin kohdalla 1-1,5gr proteiinia ihannepainosi kiloa kohden.

        mistäs ne loput 20%.a tulee, eikös tuo jakauma ole n.20hh, 40 pr ja 40 rasvaa, muuten aivan sama kuin Jonaksella.


      • pois !
        wii123 kirjoitti:

        Tota oonkin pohtinut, että mahtaako tulla liikaa proteiinia..

        Täytyy siis hieman tehdä muutosta, kiitos!

        Rasvat syön lohesta ja tonnikalasta, kanasta ja lihasta ja kananmunasta.

        Eihän tuossa mitään liikaa tule proteiinia. 800 kcal dieetillä ja 40 E-% osuudella proteiinisaantisi on 80 g/d. Se ei todellakaan ole liikaa. Itse asiassa sitä kannattaisi kohottaa jopa vähän. Laihdutuskuurilla kannattaa pitää hieman kohotettua proteiinimäärää (katabolian ehkäisemiseksi) eikä proteiinimäärällä sinänsä ole edes mitään kiistatonta ylärajaa; monet käyttää yli 3 g/painokilo annoksia vuosikausia eikä heillä ole mitään ongelmia (yleensä ovat muuten niitä kaikkein terveimpiä kavereita, mutta se johtuu kovasta liikuntaharrastuksesta).


      • tuota !
        wii123 kirjoitti:

        Kiitos linkistä! :)
        En ole koittanut karsia pois rasvoja eli juustoissa syön ihan "normaaleja" eli en vähärasvaisia, samoin jos syön jugurttia jne..

        Varoituksena Sinulle: Veijo on palstan kokopäivävalehtelija. Mihinkään hänen kirjoittamaansa soopaan ei kannata uskoa. Hän saattaa jopa antaa tieteellisen viitteen väitteensä tueksi, mutta tuo viite ei edes sisällä hänen väitteessään olevia sanoja. Ole siis hyvin tarkkana hänen kanssaan.


      • wii123
        yks toinen kp kirjoitti:

        mistäs ne loput 20%.a tulee, eikös tuo jakauma ole n.20hh, 40 pr ja 40 rasvaa, muuten aivan sama kuin Jonaksella.

        Jep, noin se menee.. en vaan ite viittiny alkaa korjaileen :D


      • wii123
        pois ! kirjoitti:

        Eihän tuossa mitään liikaa tule proteiinia. 800 kcal dieetillä ja 40 E-% osuudella proteiinisaantisi on 80 g/d. Se ei todellakaan ole liikaa. Itse asiassa sitä kannattaisi kohottaa jopa vähän. Laihdutuskuurilla kannattaa pitää hieman kohotettua proteiinimäärää (katabolian ehkäisemiseksi) eikä proteiinimäärällä sinänsä ole edes mitään kiistatonta ylärajaa; monet käyttää yli 3 g/painokilo annoksia vuosikausia eikä heillä ole mitään ongelmia (yleensä ovat muuten niitä kaikkein terveimpiä kavereita, mutta se johtuu kovasta liikuntaharrastuksesta).

        Ai jaa... No ehkä mä jatkan tätä mikä mulla tässä on ollu meineillään ku ei oo mitään ongelmaakaan ollu.. tosiaan jossain vaihees mietein tota et tuleeks proteiinia liikaa..


      • yks toinen kp
        pois ! kirjoitti:

        Eihän tuossa mitään liikaa tule proteiinia. 800 kcal dieetillä ja 40 E-% osuudella proteiinisaantisi on 80 g/d. Se ei todellakaan ole liikaa. Itse asiassa sitä kannattaisi kohottaa jopa vähän. Laihdutuskuurilla kannattaa pitää hieman kohotettua proteiinimäärää (katabolian ehkäisemiseksi) eikä proteiinimäärällä sinänsä ole edes mitään kiistatonta ylärajaa; monet käyttää yli 3 g/painokilo annoksia vuosikausia eikä heillä ole mitään ongelmia (yleensä ovat muuten niitä kaikkein terveimpiä kavereita, mutta se johtuu kovasta liikuntaharrastuksesta).

        se ole ns. normaalis ihmisillä noin 1-1,5g/ painokilo ? jolloin tuo 80g/d on suht riittävä. Liikkuminenkin näyttäis olevan pääosin aerobista, kuntoa ylläpitävää (kävelyä) 3g/kilo puhutaan varmaan kovemmasta urheilusta/ lihasharjoittelusta.


      • yks toine kp
        wii123 kirjoitti:

        Jep, noin se menee.. en vaan ite viittiny alkaa korjaileen :D

        en tiedä kuinka trolleilet, mutta tuolla energiamäärällä sinun massasi määrä ei ole varmaan kovinkaan suuri, joku 100 kilon keijukainen tappais itsensä 800 kcal, on sitten mies tai nainen.800 g:a ruokaa n,1000 - 1400 kcal voisi olla todellisempaa. Syöt sitten rasvan animaalsina tai ilman,


      • kyllä !
        yks toinen kp kirjoitti:

        se ole ns. normaalis ihmisillä noin 1-1,5g/ painokilo ? jolloin tuo 80g/d on suht riittävä. Liikkuminenkin näyttäis olevan pääosin aerobista, kuntoa ylläpitävää (kävelyä) 3g/kilo puhutaan varmaan kovemmasta urheilusta/ lihasharjoittelusta.

        >

        Jep. Normaalipainoiselle naiselle se on riittävä (ja toki osalle miehistäkin) - eikä se todellisuudessa ihan niin tarkkaa ole, joten ei se nyt täsmälleen gramma per kilo tarvitse olla vaikka aina parempi se on, jos proteiinia tulee reilusti.

        Kuitenkin laihdutuksen aikana lisäproteiinista on hyötyä. Äärimmäisyyksiin ei tietenkään kannattane mennä (ainakaan siitä ei ole hyötyä), mutta esim. 2 g/kg ei ole mielestäni mitenkään liioittelua.

        >

        Jep, 3 g/kg on yleensä urheilijoiden tai kehonrakentajien annos, mutta käsittääkseni mitään osoitettua vaaraa tuollaisestakaan annoksesta ei ole normaalillekaan ihmiselle (tutkimustuloksia olen nähnyt suuntaan ja toiseen - mitään kokoavaa analyysia en ole nähnyt eikä sellaiseen näköjään kukaan puoliammatikseen treenaavakaan osaa viitata).


      • wii123
        yks toine kp kirjoitti:

        en tiedä kuinka trolleilet, mutta tuolla energiamäärällä sinun massasi määrä ei ole varmaan kovinkaan suuri, joku 100 kilon keijukainen tappais itsensä 800 kcal, on sitten mies tai nainen.800 g:a ruokaa n,1000 - 1400 kcal voisi olla todellisempaa. Syöt sitten rasvan animaalsina tai ilman,

        Täytyy käydä puntarillla heti ku saa jostain sellasen käsiinsä.. mutta kyllä mulla rasvaa on ainaki 10-15kg verran kulutettavana vielä ennen ku oon tyytyväinen. Langanlaihaks en tähtää, mut jos sais painoindeksin esim 21-23 jos nyt sillä "mittaa" tuloksia.


      • tuota !
        yks toine kp kirjoitti:

        en tiedä kuinka trolleilet, mutta tuolla energiamäärällä sinun massasi määrä ei ole varmaan kovinkaan suuri, joku 100 kilon keijukainen tappais itsensä 800 kcal, on sitten mies tai nainen.800 g:a ruokaa n,1000 - 1400 kcal voisi olla todellisempaa. Syöt sitten rasvan animaalsina tai ilman,

        >

        Ainakaan jokusen kuukauden kuluttua !

        Ihan kohtalaisen järkevältä aloittajan kuuri kuulostaa, mutta se on siis vaan kuuri, jolle pitää tulla päätös sitten kun tavoitepaino on saavutettu. Sitten vaan lisäilee ruokaa niin, että paino pysyy.

        Kai aloittaja muuten ottaa vitamiinipillereitä ja muita mikroravinteita kun tuosta ruokavaliosta niitä ei tarpeeksi kuitenkaan tule ?


      • wii123
        tuota ! kirjoitti:

        >

        Ainakaan jokusen kuukauden kuluttua !

        Ihan kohtalaisen järkevältä aloittajan kuuri kuulostaa, mutta se on siis vaan kuuri, jolle pitää tulla päätös sitten kun tavoitepaino on saavutettu. Sitten vaan lisäilee ruokaa niin, että paino pysyy.

        Kai aloittaja muuten ottaa vitamiinipillereitä ja muita mikroravinteita kun tuosta ruokavaliosta niitä ei tarpeeksi kuitenkaan tule ?

        Juu tarkoitus ei ole tästä kuurista seota.. ja toivottavasti niin ei käykkään, eli että osaisin lopettaa hyvään väliin ja myös pysyisin siinä.. Onneksi en ole päässäni päättäny jättää tätä kuuria elämäntavaksi :D

        Vitaaminipillerit mitä syön on E-EPA omega-3 500mg b-vitamiini.
        Onks noi riittävät?


      • tanjarasva
        tuota ! kirjoitti:

        Varoituksena Sinulle: Veijo on palstan kokopäivävalehtelija. Mihinkään hänen kirjoittamaansa soopaan ei kannata uskoa. Hän saattaa jopa antaa tieteellisen viitteen väitteensä tueksi, mutta tuo viite ei edes sisällä hänen väitteessään olevia sanoja. Ole siis hyvin tarkkana hänen kanssaan.

        Tässä edellinen kirjoittaja harhaanjohtaa hiukan.
        Valehtelijaksi Veijoa ei voi sanoa, ainakaan ravintoasioissa.
        Hän tietää ravinnosta ehkä eniten kuin kukaan muu.


      • Veijo
        wii123 kirjoitti:

        Tota oonkin pohtinut, että mahtaako tulla liikaa proteiinia..

        Täytyy siis hieman tehdä muutosta, kiitos!

        Rasvat syön lohesta ja tonnikalasta, kanasta ja lihasta ja kananmunasta.

        Aivan oikein. Proteiinin sijaan lisää rasvaa. Kaikkein helpoin tapa saada päivä hyvin alkuun on kunnon annos pekonia (laita mieluiten tuoreesta rasvaisesta siansivusta) ja kananmunia. Sillä potkii pitkälle ennenkuin nälkä rupeaa muistuttamaan.

        En halua jankuttaa mutta koska vaikuttaa että olet tosissasi niin laitappas jos viitsit malli tavallisesta päivästäsi tänään:

        Mitä tuli syötyä ja minkä verrran?


      • OmShantiShivaShakti
        wii123 kirjoitti:

        Juu tarkoitus ei ole tästä kuurista seota.. ja toivottavasti niin ei käykkään, eli että osaisin lopettaa hyvään väliin ja myös pysyisin siinä.. Onneksi en ole päässäni päättäny jättää tätä kuuria elämäntavaksi :D

        Vitaaminipillerit mitä syön on E-EPA omega-3 500mg b-vitamiini.
        Onks noi riittävät?

        Pelkän B:n sijaan kannattaisi ehkä tutustua monivitamiinipillereihin joissa on myös lähes kaikki mineraalit ja hivenaineet. Lähimarketista löytynee hyvin edullisia yhdistelmäpillereitä (Pirkka, Rainbow, Vitaplex, yms).


      • Veijo
        yks toinen kp kirjoitti:

        mistäs ne loput 20%.a tulee, eikös tuo jakauma ole n.20hh, 40 pr ja 40 rasvaa, muuten aivan sama kuin Jonaksella.

        Kerrankin, kiitos, olet aivan oikeassa. Valitettavasti mielestäni jakauma on vielä huonompi.


      • wii123
        Veijo kirjoitti:

        Aivan oikein. Proteiinin sijaan lisää rasvaa. Kaikkein helpoin tapa saada päivä hyvin alkuun on kunnon annos pekonia (laita mieluiten tuoreesta rasvaisesta siansivusta) ja kananmunia. Sillä potkii pitkälle ennenkuin nälkä rupeaa muistuttamaan.

        En halua jankuttaa mutta koska vaikuttaa että olet tosissasi niin laitappas jos viitsit malli tavallisesta päivästäsi tänään:

        Mitä tuli syötyä ja minkä verrran?

        Elikkä tänään oon syöny:
        - 2kpl kananmunia
        -n. 75g pekonia

        -herkkusieniä, purkki 80g
        -tonnikala vedessä 100g
        -tomaatti-kurkku-lehtisalaatti n. 130g

        -maitorahka 0,5% (?) 120g
        -mango-piltti 125g

        Näiden välissä oleen juonu kahvia (mustana) ja vettä.
        Ja käppäillyt 13km


      • wii123
        wii123 kirjoitti:

        Elikkä tänään oon syöny:
        - 2kpl kananmunia
        -n. 75g pekonia

        -herkkusieniä, purkki 80g
        -tonnikala vedessä 100g
        -tomaatti-kurkku-lehtisalaatti n. 130g

        -maitorahka 0,5% (?) 120g
        -mango-piltti 125g

        Näiden välissä oleen juonu kahvia (mustana) ja vettä.
        Ja käppäillyt 13km

        Tuntuipa hölmöltä kertoa jollekkin juurtajaksaen mitä on syönyt..
        luulin että syön PALJON.. ei toi kovin paljolta näytä, mutta täyttää kyllä..


      • wii123
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

        Pelkän B:n sijaan kannattaisi ehkä tutustua monivitamiinipillereihin joissa on myös lähes kaikki mineraalit ja hivenaineet. Lähimarketista löytynee hyvin edullisia yhdistelmäpillereitä (Pirkka, Rainbow, Vitaplex, yms).

        Kiitti vinkistä! :)


      • Veijo
        wii123 kirjoitti:

        Tuntuipa hölmöltä kertoa jollekkin juurtajaksaen mitä on syönyt..
        luulin että syön PALJON.. ei toi kovin paljolta näytä, mutta täyttää kyllä..

        Mitä hölmöä siinä oli? Jos haluat minun mielipiteeni niin haluan tietää missä mennään. Ymmärät kai itsekin että tällä sivulla on kaikenlaista ikiomaa versiota joten en ota pahemmin kantaa jonkun ilmoitukseen että "olen VHH:lla". Sivun häiriköt eivät edes tiedä mistä VHH ruokavaliossa on kysymys. Minä puhun koko ajan LCHF ruokavaliosta jota itse noudatan melko tiukassa muodossa diabetekseni takia ja joka pitää minut pois apteekista.

        ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Tältä näyttää minun laskelmien mukaan sinun päiväsi:

        Hiilihydraatti 19E% Proteiini 35E% Rasva 46E%

        Terveelle erittäin hyvä siirtymä THL:n hiilihydraattipommista.
        Sinuna kuitenkin vähentäisin proteeiinista ja lisäisin rasvan osuutta. Unohda kalorit ja syö itsesi kylläiseksi.

        Noin 775 kcal kuuluu nääntymisdieettiin, ei toimivaan LCHF/VHH diettiin. LCHF vaihtoehto konttorityötä tekevälle naiselle jolla on suuria vaikeuksia saada painonsa putoamaan on sekin melkei tuplaten tuo sinun kalorimääräsi.

        Hyvää jatkoa sinulle


      • wii123
        Veijo kirjoitti:

        Mitä hölmöä siinä oli? Jos haluat minun mielipiteeni niin haluan tietää missä mennään. Ymmärät kai itsekin että tällä sivulla on kaikenlaista ikiomaa versiota joten en ota pahemmin kantaa jonkun ilmoitukseen että "olen VHH:lla". Sivun häiriköt eivät edes tiedä mistä VHH ruokavaliossa on kysymys. Minä puhun koko ajan LCHF ruokavaliosta jota itse noudatan melko tiukassa muodossa diabetekseni takia ja joka pitää minut pois apteekista.

        ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Tältä näyttää minun laskelmien mukaan sinun päiväsi:

        Hiilihydraatti 19E% Proteiini 35E% Rasva 46E%

        Terveelle erittäin hyvä siirtymä THL:n hiilihydraattipommista.
        Sinuna kuitenkin vähentäisin proteeiinista ja lisäisin rasvan osuutta. Unohda kalorit ja syö itsesi kylläiseksi.

        Noin 775 kcal kuuluu nääntymisdieettiin, ei toimivaan LCHF/VHH diettiin. LCHF vaihtoehto konttorityötä tekevälle naiselle jolla on suuria vaikeuksia saada painonsa putoamaan on sekin melkei tuplaten tuo sinun kalorimääräsi.

        Hyvää jatkoa sinulle

        Tarkoitin hölmöllä sitä, että kun aloin listaamaan noita ruokia, niin näytti tuossa niin vähäiselle saatika sitten miltä tuntuu :)

        Okei, minäpä koitan hieman fiksailla ruokavalioo toiseen suuntaan.. kalorimäärä on tosi vähäinen ollut.. toivottavasti se ei kostaudu kovin pahasti.

        Kiitoksia vinkeistä ja asiallisista vastauksista kaikille!!Ja tsemppiä kuureihin!:D

        Täytyy joskus käydä kirjoittamassa tänne, että miten kävi vai kävikö mitenkään..


      • tuota !
        wii123 kirjoitti:

        Juu tarkoitus ei ole tästä kuurista seota.. ja toivottavasti niin ei käykkään, eli että osaisin lopettaa hyvään väliin ja myös pysyisin siinä.. Onneksi en ole päässäni päättäny jättää tätä kuuria elämäntavaksi :D

        Vitaaminipillerit mitä syön on E-EPA omega-3 500mg b-vitamiini.
        Onks noi riittävät?

        >

        Oikeastaan ei. Ota tosiaan jokin monivitamiinipilleri esim. joka toinen päivä tms. B-vitamiinin voit ottaa sitten silloin kun et ota monivitamiinia. Omega-3:t on järkeviä. Oikeastaan mikä jää puuttumaan noista, on kalsium, kalium, magnesium, rauta (fosfori, jne.). Niitäkin pitäisi ainakin ajatella - varsinkin jos dieettisi kestää pitkään. Et kuitenkaan saa niitä riittävästi tuosta ruokavaliosta, mutta eihän puutokset nyt ihan heti mitään oireita tietenkään aiheuta.


      • !
        wii123 kirjoitti:

        Tarkoitin hölmöllä sitä, että kun aloin listaamaan noita ruokia, niin näytti tuossa niin vähäiselle saatika sitten miltä tuntuu :)

        Okei, minäpä koitan hieman fiksailla ruokavalioo toiseen suuntaan.. kalorimäärä on tosi vähäinen ollut.. toivottavasti se ei kostaudu kovin pahasti.

        Kiitoksia vinkeistä ja asiallisista vastauksista kaikille!!Ja tsemppiä kuureihin!:D

        Täytyy joskus käydä kirjoittamassa tänne, että miten kävi vai kävikö mitenkään..

        >

        Miksi muuttaisit, jos tuo kerran toimii hyvin ? Siis jos nälkä ei vaivaa, niin tuohan menee hienosti noin. Veijo on aina tyrkyttämässä sitä, että pitäisi syödä melkein pelkästään eläinrasvaa ruokanaan, mutta siinähän ei ole mitään tolkkua. Häntä ei todellakaan kannata kuunnella. Tosiaan, jos pudotat tuosta proteiinin määrää, se menee pian alle suosituksen. Mitään hyötyähän mistään rasvan lisäämisestä ei ruokavaliossasi ole. Se vaan hidastaisi laihtumistasi.


      • Erehtyväinen
        Veijo kirjoitti:

        Mitä hölmöä siinä oli? Jos haluat minun mielipiteeni niin haluan tietää missä mennään. Ymmärät kai itsekin että tällä sivulla on kaikenlaista ikiomaa versiota joten en ota pahemmin kantaa jonkun ilmoitukseen että "olen VHH:lla". Sivun häiriköt eivät edes tiedä mistä VHH ruokavaliossa on kysymys. Minä puhun koko ajan LCHF ruokavaliosta jota itse noudatan melko tiukassa muodossa diabetekseni takia ja joka pitää minut pois apteekista.

        ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Tältä näyttää minun laskelmien mukaan sinun päiväsi:

        Hiilihydraatti 19E% Proteiini 35E% Rasva 46E%

        Terveelle erittäin hyvä siirtymä THL:n hiilihydraattipommista.
        Sinuna kuitenkin vähentäisin proteeiinista ja lisäisin rasvan osuutta. Unohda kalorit ja syö itsesi kylläiseksi.

        Noin 775 kcal kuuluu nääntymisdieettiin, ei toimivaan LCHF/VHH diettiin. LCHF vaihtoehto konttorityötä tekevälle naiselle jolla on suuria vaikeuksia saada painonsa putoamaan on sekin melkei tuplaten tuo sinun kalorimääräsi.

        Hyvää jatkoa sinulle

        Haluaisin itsekkin apuja mutta ensin kysyisin oletko alan asiantuntija vai lukenut jostain tietoa mikä mielyttää tai peräti mutu tuntua.
        Olen kerran erehtynyt allergisena luonnonlääkkeisiin ja viettänyt 2 viikkoa sairaalassa hulvattoman reaktion takia. Siksi haluaisin oikeaa tietoa en itse-etsittyä.


      • !
        Erehtyväinen kirjoitti:

        Haluaisin itsekkin apuja mutta ensin kysyisin oletko alan asiantuntija vai lukenut jostain tietoa mikä mielyttää tai peräti mutu tuntua.
        Olen kerran erehtynyt allergisena luonnonlääkkeisiin ja viettänyt 2 viikkoa sairaalassa hulvattoman reaktion takia. Siksi haluaisin oikeaa tietoa en itse-etsittyä.

        Veijo voi väittää, että hänen "tietonsa" olisi tieteellistä. Sitä se ei kuitenkaan ole. Hän seuraa yhtä blogia, johon kerätään vähänkään hänen/heidän kuvitelmiaan vastaavia tuloksia, mutta ei koskaan - siis EI KOSKAAN - niitä, jotka osoittavat heidän kuvitelmansa virheellisiksi (ne tutkimukset hylätään ties millä verukkeella). Mistään objektiivisesta ei siis voida puhua, joten Veijoa ei todellakaan kannata kuunnella. Toisinaan Veijo myös valehtelee suoraan: hän mm. voi väittää jossakin tieteellisessä tutkimuksessa osoitettavan hänen väitteensä todeksi. Sitten kun lukee tuon tutkimuksen, mihin hän viittaa, niin siellä ei edes mainita koko asiaa, minkä Veijo väittää. Hän ei myöskään pysty pitämään lupauksiaan: hän lupasi toimittaa tieteellisen tuloksen "kalori ei ole kalori", mutta luonnollisesti kun sellaista ei ole olemassa, niin toimittamatta jäi (Veijo vain hiljeni yht'äkkiä kun tuli hetki kun piti pitää lupauksensa).

        Että tällä tasolla on tuo Veijon "tietämys".

        Jep, kyseessä on uskonlahkoon verrattava yhteisö, joka kieltää kaiken, joka on heidän jonkun gurunsa sanomisia vastaan. He vaan toitottavat tuota samaa mantraansa, jolla ei oikeasti ole mitään todellisuuspohjaa. Älkää siis hurahtako tuollaiseen uskomusravinto-oppiin. Vähähiilihydraattisesti voi syödä ihan järkevästi ja tieteelliseen tietoon pohjatuen - ei siinä tarvita mitään hihhulointeja Veijon tai Mattilan tapaan.


      • wii123
        ! kirjoitti:

        Veijo voi väittää, että hänen "tietonsa" olisi tieteellistä. Sitä se ei kuitenkaan ole. Hän seuraa yhtä blogia, johon kerätään vähänkään hänen/heidän kuvitelmiaan vastaavia tuloksia, mutta ei koskaan - siis EI KOSKAAN - niitä, jotka osoittavat heidän kuvitelmansa virheellisiksi (ne tutkimukset hylätään ties millä verukkeella). Mistään objektiivisesta ei siis voida puhua, joten Veijoa ei todellakaan kannata kuunnella. Toisinaan Veijo myös valehtelee suoraan: hän mm. voi väittää jossakin tieteellisessä tutkimuksessa osoitettavan hänen väitteensä todeksi. Sitten kun lukee tuon tutkimuksen, mihin hän viittaa, niin siellä ei edes mainita koko asiaa, minkä Veijo väittää. Hän ei myöskään pysty pitämään lupauksiaan: hän lupasi toimittaa tieteellisen tuloksen "kalori ei ole kalori", mutta luonnollisesti kun sellaista ei ole olemassa, niin toimittamatta jäi (Veijo vain hiljeni yht'äkkiä kun tuli hetki kun piti pitää lupauksensa).

        Että tällä tasolla on tuo Veijon "tietämys".

        Jep, kyseessä on uskonlahkoon verrattava yhteisö, joka kieltää kaiken, joka on heidän jonkun gurunsa sanomisia vastaan. He vaan toitottavat tuota samaa mantraansa, jolla ei oikeasti ole mitään todellisuuspohjaa. Älkää siis hurahtako tuollaiseen uskomusravinto-oppiin. Vähähiilihydraattisesti voi syödä ihan järkevästi ja tieteelliseen tietoon pohjatuen - ei siinä tarvita mitään hihhulointeja Veijon tai Mattilan tapaan.

        Oon ihan sekasin et kuka mitäkin.. :D

        Okei, no joo.. Se mitä nyt meinan tehä ainakin on hommata noi monivitamiinipillerit.
        Toi rasvahomma niin, en tiedä onko se hyvä vai huono, mutta suurinosa rasvoista mitä syön tulee kalasta/kananmunasta.. esim. pekonia syön todella harvoin, koska päähäni on aikoinaan pinttynyt "pekoni on todella rasvaista!" enkä siitä ole koskaan ylipaljoa pitänyt. Tässä se varmaan toimisi tietysti jonkinlaisena "hyvänä" rasvan lähteenä..
        Tähän asti oon pyrkinyt vaan syömään niin, että hiilarit ei paisu kovin suuriin lukemiin ja "syö proteiinia" . Tomaatin,kurkun yms hiilaripitoisten vihannesten poisjättäminen tai vähentäminen olisi mahdottomuus joten sitä en edes harkiste.

        Hmm.. kun tuosta proteiinista kuulee aina paljon, että ei saa syödä liikaa jne.. ja kuitenkaan ei ole mitään kunnon näyttöä asiasta niin pitänee ilmeisesti turvatua siihen, että olen vielä todella nuori ja mulla on terveet munuaiset ja muut..että kyllä niiden hiukan kauemman pitäisi kestää.. :D


      • jep !
        wii123 kirjoitti:

        Oon ihan sekasin et kuka mitäkin.. :D

        Okei, no joo.. Se mitä nyt meinan tehä ainakin on hommata noi monivitamiinipillerit.
        Toi rasvahomma niin, en tiedä onko se hyvä vai huono, mutta suurinosa rasvoista mitä syön tulee kalasta/kananmunasta.. esim. pekonia syön todella harvoin, koska päähäni on aikoinaan pinttynyt "pekoni on todella rasvaista!" enkä siitä ole koskaan ylipaljoa pitänyt. Tässä se varmaan toimisi tietysti jonkinlaisena "hyvänä" rasvan lähteenä..
        Tähän asti oon pyrkinyt vaan syömään niin, että hiilarit ei paisu kovin suuriin lukemiin ja "syö proteiinia" . Tomaatin,kurkun yms hiilaripitoisten vihannesten poisjättäminen tai vähentäminen olisi mahdottomuus joten sitä en edes harkiste.

        Hmm.. kun tuosta proteiinista kuulee aina paljon, että ei saa syödä liikaa jne.. ja kuitenkaan ei ole mitään kunnon näyttöä asiasta niin pitänee ilmeisesti turvatua siihen, että olen vielä todella nuori ja mulla on terveet munuaiset ja muut..että kyllä niiden hiukan kauemman pitäisi kestää.. :D

        >

        Noo, jos huomioit, että kirjoittajat Mattila ja Veijo ovat todellakin tieteellisen maailmankuvan kiistäviä hihhuleita, niin sillä pääsee jo pitkälle.

        >

        Jos lähdet oikein ajattelemaan, niin mihin Sinä sitä lisärasvaa tarvitsisit ? Aivan, en minäkään ymmärrä, miksi sitä pitäisi lisätä (se on vain näiden hihhuleiden mantra). Rasvan lisääminen ainoastaan hidastaa laihtumistasi eli jos pärjäät hyvin noin, niin mene kuuri sillä.

        >

        Tuokin on järkevä ajatus.

        >

        Ainakaan alle 2 g per painokilo ei aiheuta mitään ongelmia, joten voit todellakin jatkaa tuolla linjalla. Mielestäni jopa lisäproteiini ei olisi pahasta.


      • Veijo
        tuota ! kirjoitti:

        >

        Oikeastaan ei. Ota tosiaan jokin monivitamiinipilleri esim. joka toinen päivä tms. B-vitamiinin voit ottaa sitten silloin kun et ota monivitamiinia. Omega-3:t on järkeviä. Oikeastaan mikä jää puuttumaan noista, on kalsium, kalium, magnesium, rauta (fosfori, jne.). Niitäkin pitäisi ainakin ajatella - varsinkin jos dieettisi kestää pitkään. Et kuitenkaan saa niitä riittävästi tuosta ruokavaliosta, mutta eihän puutokset nyt ihan heti mitään oireita tietenkään aiheuta.

        " Et kuitenkaan saa niitä riittävästi tuosta ruokavaliosta, mutta eihän puutokset nyt ihan heti mitään oireita tietenkään aiheuta. "

        Ongelmaa ei ole LCHF ruokavaliolla eikä muullakaan oikein toteutetulla VHH tai Low Carb vastaavalla.

        On tieteellisesti todistettu että VHH ryokavalio ei aiheuta vitamiini tai mineraalipulaa.

        http://www.kostdoktorn.se/ingen-naringsbrist-av-atkinskost

        http://www.nutritionj.com/content/7/1/25

        http://www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/01/vitamin-frukt-agg-lever-makrill5000d2.jpg


      • wii123
        jep ! kirjoitti:

        >

        Noo, jos huomioit, että kirjoittajat Mattila ja Veijo ovat todellakin tieteellisen maailmankuvan kiistäviä hihhuleita, niin sillä pääsee jo pitkälle.

        >

        Jos lähdet oikein ajattelemaan, niin mihin Sinä sitä lisärasvaa tarvitsisit ? Aivan, en minäkään ymmärrä, miksi sitä pitäisi lisätä (se on vain näiden hihhuleiden mantra). Rasvan lisääminen ainoastaan hidastaa laihtumistasi eli jos pärjäät hyvin noin, niin mene kuuri sillä.

        >

        Tuokin on järkevä ajatus.

        >

        Ainakaan alle 2 g per painokilo ei aiheuta mitään ongelmia, joten voit todellakin jatkaa tuolla linjalla. Mielestäni jopa lisäproteiini ei olisi pahasta.

        Niin, mitä sitä jo hyväksi todettua vaihtamaan! :o

        Juuri tuota oonkin ihmetelly, et miks rasvaa pitäs saada niin mahdottomasti ku eihän elimistökään sitä rasvaa niin mahdottomasti tarvii, niin en oo myöskään sitä kovinkaan paljoo suosinut tässä.

        Eli ymmärsinkö oikein.. jos 1-1,5g, (2g) proteiinia saa syödä normaalin painon painokiloo kohti, eli esim normipaino 62kg, eli saisin syödä nyt sitte 62g-124g proteiinia per päivä?
        Mitä oon kattellut niin mulla on yleensä ollut 62-91g proteiinia per päivä.
        Joskus on mennyt 112g ja tolloin oon väähän miettinyt tota proteiinin saantia.. mut hyvä jos voi huoletta vetää samaan malliin :)


      • Veijo
        wii123 kirjoitti:

        Niin, mitä sitä jo hyväksi todettua vaihtamaan! :o

        Juuri tuota oonkin ihmetelly, et miks rasvaa pitäs saada niin mahdottomasti ku eihän elimistökään sitä rasvaa niin mahdottomasti tarvii, niin en oo myöskään sitä kovinkaan paljoo suosinut tässä.

        Eli ymmärsinkö oikein.. jos 1-1,5g, (2g) proteiinia saa syödä normaalin painon painokiloo kohti, eli esim normipaino 62kg, eli saisin syödä nyt sitte 62g-124g proteiinia per päivä?
        Mitä oon kattellut niin mulla on yleensä ollut 62-91g proteiinia per päivä.
        Joskus on mennyt 112g ja tolloin oon väähän miettinyt tota proteiinin saantia.. mut hyvä jos voi huoletta vetää samaan malliin :)

        Juuri tuota oonkin ihmetelly, et miks rasvaa pitäs saada niin mahdottomasti ku eihän elimistökään sitä rasvaa niin mahdottomasti tarvii

        LCHF= Paljon rasvaa , vähän hiilihydraatteja eli hiilihydraattien sijaan poltetaan rasvaa eikä proteiinia.


        Annika Dahlqvist, LCHF ruokavalion kehittäjä Ruotsissa tarttuu keskusteluaiheeseen mikä on mitäkin VHH:lla.
        Tässä hänen näkemyksensä:


        LCHF (vähähiilihydraattinen)= 5-20 E% hiilih. >60 E% rasvaa. Sairaille ja ylipainoisille ja NIILLE JOTKA HALUAVAT EHKÄISTÄ SAIRAUKSIA.

        vähennetyillä hiilihydraateilla= 20-40 E% hiilih. Terveille ja sairauksien ehkäisemiseksi.

        korkeahiilihydraattinen > 40 E% hiilih. Altistaa sairauksille


      • väite !
        Veijo kirjoitti:

        Juuri tuota oonkin ihmetelly, et miks rasvaa pitäs saada niin mahdottomasti ku eihän elimistökään sitä rasvaa niin mahdottomasti tarvii

        LCHF= Paljon rasvaa , vähän hiilihydraatteja eli hiilihydraattien sijaan poltetaan rasvaa eikä proteiinia.


        Annika Dahlqvist, LCHF ruokavalion kehittäjä Ruotsissa tarttuu keskusteluaiheeseen mikä on mitäkin VHH:lla.
        Tässä hänen näkemyksensä:


        LCHF (vähähiilihydraattinen)= 5-20 E% hiilih. >60 E% rasvaa. Sairaille ja ylipainoisille ja NIILLE JOTKA HALUAVAT EHKÄISTÄ SAIRAUKSIA.

        vähennetyillä hiilihydraateilla= 20-40 E% hiilih. Terveille ja sairauksien ehkäisemiseksi.

        korkeahiilihydraattinen > 40 E% hiilih. Altistaa sairauksille

        40 E% hiilih. Altistaa sairauksille >>

        Hihhulien uskomuksia ilman mitään todisteita. Uskottavaa ?

        No, ei todellakaan.

        Kuka puupää nyt uskoisi täysin todisteettomiin väitteisiin.


      • !
        wii123 kirjoitti:

        Niin, mitä sitä jo hyväksi todettua vaihtamaan! :o

        Juuri tuota oonkin ihmetelly, et miks rasvaa pitäs saada niin mahdottomasti ku eihän elimistökään sitä rasvaa niin mahdottomasti tarvii, niin en oo myöskään sitä kovinkaan paljoo suosinut tässä.

        Eli ymmärsinkö oikein.. jos 1-1,5g, (2g) proteiinia saa syödä normaalin painon painokiloo kohti, eli esim normipaino 62kg, eli saisin syödä nyt sitte 62g-124g proteiinia per päivä?
        Mitä oon kattellut niin mulla on yleensä ollut 62-91g proteiinia per päivä.
        Joskus on mennyt 112g ja tolloin oon väähän miettinyt tota proteiinin saantia.. mut hyvä jos voi huoletta vetää samaan malliin :)

        >

        Näin on. Laihdutuksessa voidaan vetää kalorit hyvinkin alas ihmisen siitä kärsimättä, jos vaan muistaa riittävän proteiinin. Siis niin, että hiilihydraatit saa käytännössä jättää pois, rasvoja pitää syödä vain tarvittavat jokunen gramma tyydyttymättömiä ja vähän vähemmän tyydyttyneitä, mutta proteiinia pitää saada koko ajan sama määrä. Tuollaiset korkeaproteiiniset ja matalakaloriset dieetit on oikein hyviä - eivätkä ainakaan epäterveellisiä muutaman kuukauden jaksoissa.

        >

        Juuri näin.

        Eikä se niin vaarallista ole, jos joku päivä menee vähän yli tai joskus jää vähän alle.

        >

        Juu, anna mennä vaan. Tosiaan hyvin monet urheilijat kiskovat useita vuosia vielä reilusti enemmän proteiinia ilman mitään haittavaikutuksia.


      • wii123
        Veijo kirjoitti:

        Juuri tuota oonkin ihmetelly, et miks rasvaa pitäs saada niin mahdottomasti ku eihän elimistökään sitä rasvaa niin mahdottomasti tarvii

        LCHF= Paljon rasvaa , vähän hiilihydraatteja eli hiilihydraattien sijaan poltetaan rasvaa eikä proteiinia.


        Annika Dahlqvist, LCHF ruokavalion kehittäjä Ruotsissa tarttuu keskusteluaiheeseen mikä on mitäkin VHH:lla.
        Tässä hänen näkemyksensä:


        LCHF (vähähiilihydraattinen)= 5-20 E% hiilih. >60 E% rasvaa. Sairaille ja ylipainoisille ja NIILLE JOTKA HALUAVAT EHKÄISTÄ SAIRAUKSIA.

        vähennetyillä hiilihydraateilla= 20-40 E% hiilih. Terveille ja sairauksien ehkäisemiseksi.

        korkeahiilihydraattinen > 40 E% hiilih. Altistaa sairauksille

        Siis täh?

        Oon ihan ymmärtänyt että se rasva poltetaan kehosta, eikä syödä sitä rasvaa siksi että sitä saa polttaa, vaan välttämättömien elintoimintojen vuoksi?
        Korjatkaa jos käsitykseni ovat kieroutuneita!

        "syö niin paljon kuin haluat.."
        "kaloreilla ei tässä ole mitään tekemistä"
        - noita oon ihmetellyt kun lukenut jostain pariinkin kertaa.
        mihin perustuu?


      • No-for-Puska
        wii123 kirjoitti:

        Siis täh?

        Oon ihan ymmärtänyt että se rasva poltetaan kehosta, eikä syödä sitä rasvaa siksi että sitä saa polttaa, vaan välttämättömien elintoimintojen vuoksi?
        Korjatkaa jos käsitykseni ovat kieroutuneita!

        "syö niin paljon kuin haluat.."
        "kaloreilla ei tässä ole mitään tekemistä"
        - noita oon ihmetellyt kun lukenut jostain pariinkin kertaa.
        mihin perustuu?

        Nyt rupeaa puolinokkelat puskalaiset tekemään näsäviisaita kysymyksiä.


      • heh !
        Veijo kirjoitti:

        " Et kuitenkaan saa niitä riittävästi tuosta ruokavaliosta, mutta eihän puutokset nyt ihan heti mitään oireita tietenkään aiheuta. "

        Ongelmaa ei ole LCHF ruokavaliolla eikä muullakaan oikein toteutetulla VHH tai Low Carb vastaavalla.

        On tieteellisesti todistettu että VHH ryokavalio ei aiheuta vitamiini tai mineraalipulaa.

        http://www.kostdoktorn.se/ingen-naringsbrist-av-atkinskost

        http://www.nutritionj.com/content/7/1/25

        http://www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/01/vitamin-frukt-agg-lever-makrill5000d2.jpg

        Juuri kun pääsin sanomasta, ettei lyhyt erittäin vähäisillä kaloreilla suoritettu laihdutus aiheuta mitään puutosoireita.

        >

        Missä ?

        Nutrition Journal ei ole tieteellinen lähde - eikä ole käyttämäsi blogikaan, joten et ainakaan vielä esittänyt mitään tieteellistä (tosin en sitä kiistäkään, etteikö myös hihhuli-VHH:llakin tulisi suht' koht' riittävästi hivenaineita).


      • vhh-tarkastaja
        heh ! kirjoitti:

        Juuri kun pääsin sanomasta, ettei lyhyt erittäin vähäisillä kaloreilla suoritettu laihdutus aiheuta mitään puutosoireita.

        >

        Missä ?

        Nutrition Journal ei ole tieteellinen lähde - eikä ole käyttämäsi blogikaan, joten et ainakaan vielä esittänyt mitään tieteellistä (tosin en sitä kiistäkään, etteikö myös hihhuli-VHH:llakin tulisi suht' koht' riittävästi hivenaineita).

        Musta tuntuu, että nyt on tullut, OmShanti, aika, että siirryt takavasemmalle.
        Nenäkkyyteenkin tarvitaan nimittäin tietoa, kokemusta ja ennen kaikkea meriittejä. Sinulla ei ole mitään näistä, joten oikein hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä. Tämä on vhh-palsta.


      • !
        wii123 kirjoitti:

        Siis täh?

        Oon ihan ymmärtänyt että se rasva poltetaan kehosta, eikä syödä sitä rasvaa siksi että sitä saa polttaa, vaan välttämättömien elintoimintojen vuoksi?
        Korjatkaa jos käsitykseni ovat kieroutuneita!

        "syö niin paljon kuin haluat.."
        "kaloreilla ei tässä ole mitään tekemistä"
        - noita oon ihmetellyt kun lukenut jostain pariinkin kertaa.
        mihin perustuu?

        >

        Käsityksesi on ihan oikea. Hihhulit täällä vaan sekoilee.

        >

        Pelkkään uskomukseen ne perustuu.

        Vähän aikaa sitten nimenomaan Veijo lupasi, että hän kyllä toimittaa tieteellisen tuloksen, jossa todetaan "kalori ei ole kalori", mutta tuo hihhuli häipyi keskustelusta hyvin nopeasti kun todellakin kysyttiin, missä tuo tieteellinen julkaisu on. Ei sitä sitten tullutkaan. Itse asiassa samassa rytäkässä tämä toinen palstan hihhuleista vaihtoi mielipidettään: nyt Mattilan mielestä kalorit on ainoa ratkaiseva tekijä laihtumisessa. Nyt hänkin siis tajuaa todellisuuden - jonka Sinä olet näköjään tajunnut jo aikoja sitten: kalorit todellakin määräävät lihoamisen/laihtumisen eikä mikään muu. Jos syö liikaa kaloreita, lihoaa riippumatta ravintolähteestä.

        Tietysti sohvaperunan insuliiniresistenssi paranee ehkä hivenen kun siirrytään VHH:lle, niin nälkä helpottaa. Siksi jotkut vanhat möhömahaiset äijät voivat luonnostaan syödä vähemmän kaloreita kun nälkä ei vaivaa (jos tuota sitten sanotaan termillä "syö niin paljon kuin haluat"), mutta tämä ei siis ole mikään terveen ja aktiivisen ihmisen ongelma. VHH sopii laihdutuskeinoksi vanhoille vähintään 10 vuotta sohvan pohjalla makailleelle luuserille, jotka ovat jo syöneet itsensä sairaiksi.


      • !
        ! kirjoitti:

        >

        Käsityksesi on ihan oikea. Hihhulit täällä vaan sekoilee.

        >

        Pelkkään uskomukseen ne perustuu.

        Vähän aikaa sitten nimenomaan Veijo lupasi, että hän kyllä toimittaa tieteellisen tuloksen, jossa todetaan "kalori ei ole kalori", mutta tuo hihhuli häipyi keskustelusta hyvin nopeasti kun todellakin kysyttiin, missä tuo tieteellinen julkaisu on. Ei sitä sitten tullutkaan. Itse asiassa samassa rytäkässä tämä toinen palstan hihhuleista vaihtoi mielipidettään: nyt Mattilan mielestä kalorit on ainoa ratkaiseva tekijä laihtumisessa. Nyt hänkin siis tajuaa todellisuuden - jonka Sinä olet näköjään tajunnut jo aikoja sitten: kalorit todellakin määräävät lihoamisen/laihtumisen eikä mikään muu. Jos syö liikaa kaloreita, lihoaa riippumatta ravintolähteestä.

        Tietysti sohvaperunan insuliiniresistenssi paranee ehkä hivenen kun siirrytään VHH:lle, niin nälkä helpottaa. Siksi jotkut vanhat möhömahaiset äijät voivat luonnostaan syödä vähemmän kaloreita kun nälkä ei vaivaa (jos tuota sitten sanotaan termillä "syö niin paljon kuin haluat"), mutta tämä ei siis ole mikään terveen ja aktiivisen ihmisen ongelma. VHH sopii laihdutuskeinoksi vanhoille vähintään 10 vuotta sohvan pohjalla makailleelle luuserille, jotka ovat jo syöneet itsensä sairaiksi.

        >

        Ja nyt tarkoitan siis tuota uskomuksiin pohjautuvaa hihhuli-VHH:ta - en esim. senkaltaista ruokavaliota kuin Sinulla on (joka sekin on takuulla VHH).


      • wii123
        No-for-Puska kirjoitti:

        Nyt rupeaa puolinokkelat puskalaiset tekemään näsäviisaita kysymyksiä.

        Saattaa olla että olen ikänikin puolesta puolinokkela viisastelija!
        Mutta perustan kysymykseni ainoastaa väitteisiin joita ihmettelen.
        Kirjoitin oman kertomukseni tänne siksi, että halusin kuulla mielipiteitä asiasta ja että onko kuurini kenties sairaanloinen ja ajatukseni täysin kieroutuneita, koska olen ensikertalainen kun noudatan tälläistä kaavaa.
        Kuitenkin se on toiminut.

        Jos kysymykseni mielestäsi oli näsäviisas, olisitko ystävällinen ja vastaisit niihin. Selvästikkin olet asiasta erimieltä.


      • yks kp vaan
        wii123 kirjoitti:

        Saattaa olla että olen ikänikin puolesta puolinokkela viisastelija!
        Mutta perustan kysymykseni ainoastaa väitteisiin joita ihmettelen.
        Kirjoitin oman kertomukseni tänne siksi, että halusin kuulla mielipiteitä asiasta ja että onko kuurini kenties sairaanloinen ja ajatukseni täysin kieroutuneita, koska olen ensikertalainen kun noudatan tälläistä kaavaa.
        Kuitenkin se on toiminut.

        Jos kysymykseni mielestäsi oli näsäviisas, olisitko ystävällinen ja vastaisit niihin. Selvästikkin olet asiasta erimieltä.

        Veijo ja Kari tietää paljon näistä asioista, itse en osaa näihin asioihin vastata.
        Tunnistan ainoastaan, milloin halutaan ihan vaan muuten vängätä.
        Olen pahoillani, jos olen ymmärtänyt väärin.


      • wii123
        yks kp vaan kirjoitti:

        Veijo ja Kari tietää paljon näistä asioista, itse en osaa näihin asioihin vastata.
        Tunnistan ainoastaan, milloin halutaan ihan vaan muuten vängätä.
        Olen pahoillani, jos olen ymmärtänyt väärin.

        Miksi sitten osallistut keskusteluun tollasilla kommenteilla, kun et kuitenkaan itse osaa vastata.

        "Tunnistan ainoastaan, milloin halutaan ihan vaan muuten vängätä.
        Olen pahoillani, jos olen ymmärtänyt väärin. "
        - Ei tässä kyllä mun mielestä oo mitään tekemistä muuten vaan vänkäämisen kanssa. Normaalia keskustelua.

        Ois mukava kuulla näiden omakohtasia kokemuksia, jotka tosiaan antaa suuren sijan rasvoille ruokavaliossaan, vaikka noudattaakin vähähiilarista. Vai puolletaanko ainoastaan lukemaa ja uskomuksia?
        Mitä rasva-arvoille on tapahtunut näillä henkilöillä?
        Vaikea kuvitella, että rasva-arvot olis superhyvät näillä, kun taas niillä jotka ei suosi rasvaa niin paljoa..


      • kevytvhh
        wii123 kirjoitti:

        Miksi sitten osallistut keskusteluun tollasilla kommenteilla, kun et kuitenkaan itse osaa vastata.

        "Tunnistan ainoastaan, milloin halutaan ihan vaan muuten vängätä.
        Olen pahoillani, jos olen ymmärtänyt väärin. "
        - Ei tässä kyllä mun mielestä oo mitään tekemistä muuten vaan vänkäämisen kanssa. Normaalia keskustelua.

        Ois mukava kuulla näiden omakohtasia kokemuksia, jotka tosiaan antaa suuren sijan rasvoille ruokavaliossaan, vaikka noudattaakin vähähiilarista. Vai puolletaanko ainoastaan lukemaa ja uskomuksia?
        Mitä rasva-arvoille on tapahtunut näillä henkilöillä?
        Vaikea kuvitella, että rasva-arvot olis superhyvät näillä, kun taas niillä jotka ei suosi rasvaa niin paljoa..

        nousi kun olin vhh:lla ja käytin rasvaa paljon,lisäksi närästystä oli jatkuvasti.sitten jatkoin vähillä hiilareilla ja vaihdoin rasvaiset ruuat kevyenpiin ja johan alkoi tippumaan paino,samoin loppui närästys.
        Mielestäni tuo "syö paljon rasvaa" ohje on väärä,se ei vaan käy kaikille.
        Vaikka täällä ei hyväksytä sitä kun sanoo olevansa vhh:lla ja käyttää vain vähän rasvaa,olen siltikin omastamielestäni vhh:lla.


      • Toki !
        kevytvhh kirjoitti:

        nousi kun olin vhh:lla ja käytin rasvaa paljon,lisäksi närästystä oli jatkuvasti.sitten jatkoin vähillä hiilareilla ja vaihdoin rasvaiset ruuat kevyenpiin ja johan alkoi tippumaan paino,samoin loppui närästys.
        Mielestäni tuo "syö paljon rasvaa" ohje on väärä,se ei vaan käy kaikille.
        Vaikka täällä ei hyväksytä sitä kun sanoo olevansa vhh:lla ja käyttää vain vähän rasvaa,olen siltikin omastamielestäni vhh:lla.

        >

        Tottakai täällä hyväksytään, että olet VHH:lla. Jotkut hihhulit tuolla kyykyssään tietysti mölisee jotain omiaan, mutta heistä ei kannata välittää.

        >

        Herkkävatsaisilla rasvainen ruoka aiheutta helposti närästystä. Närästys on itse asiassa aika yleinen oire VHH-dieetin aikana. Tietysti tuohon närästykseen saattoi vaikuttaa sekin, että et kuitenkaan pystynyt vähentämään ruuan määrää, joten ylensyömisenkin piikkiin voidaan osa närästyksestä laskea.


      • wii123
        kevytvhh kirjoitti:

        nousi kun olin vhh:lla ja käytin rasvaa paljon,lisäksi närästystä oli jatkuvasti.sitten jatkoin vähillä hiilareilla ja vaihdoin rasvaiset ruuat kevyenpiin ja johan alkoi tippumaan paino,samoin loppui närästys.
        Mielestäni tuo "syö paljon rasvaa" ohje on väärä,se ei vaan käy kaikille.
        Vaikka täällä ei hyväksytä sitä kun sanoo olevansa vhh:lla ja käyttää vain vähän rasvaa,olen siltikin omastamielestäni vhh:lla.

        Aivan!

        Oletetaan nyt, että paino laskee tuolla vhh:lla joka sisältää paljon rasvaa.

        Kun tavoitepaino on saavutettu, miten toimitaan että paino pysyy?
        Säilyykö rasvat ruokavaliossa? Mitä lisätään? Hiilareita?
        Hiilareita ja rasvaa, ja paino pysyy? Miten kalorit, vitamiinit ym..
        Mites liikunta, ei tarvitse liikkua..mihin tuo kaikki rasvasta saatu energia oikein katoaa..?

        Eikös painonpudotuksessa ole kyse siitä, että paino laskee ja pysyy kun tavoitteeseen on päästy, ja elämäntapamuutoksesta Terveelliseen ruokavalioon..


      • kevytvhh
        Toki ! kirjoitti:

        >

        Tottakai täällä hyväksytään, että olet VHH:lla. Jotkut hihhulit tuolla kyykyssään tietysti mölisee jotain omiaan, mutta heistä ei kannata välittää.

        >

        Herkkävatsaisilla rasvainen ruoka aiheutta helposti närästystä. Närästys on itse asiassa aika yleinen oire VHH-dieetin aikana. Tietysti tuohon närästykseen saattoi vaikuttaa sekin, että et kuitenkaan pystynyt vähentämään ruuan määrää, joten ylensyömisenkin piikkiin voidaan osa närästyksestä laskea.

        kyllä se ihan rasvan piikkiin menee se närästys.Ylensyömisestä ei ollut kyse.Jätinhän periaatteessa pois/vähensin/kevensin rasvan ja vaiva helpotti.


      • Heh !
        wii123 kirjoitti:

        Miksi sitten osallistut keskusteluun tollasilla kommenteilla, kun et kuitenkaan itse osaa vastata.

        "Tunnistan ainoastaan, milloin halutaan ihan vaan muuten vängätä.
        Olen pahoillani, jos olen ymmärtänyt väärin. "
        - Ei tässä kyllä mun mielestä oo mitään tekemistä muuten vaan vänkäämisen kanssa. Normaalia keskustelua.

        Ois mukava kuulla näiden omakohtasia kokemuksia, jotka tosiaan antaa suuren sijan rasvoille ruokavaliossaan, vaikka noudattaakin vähähiilarista. Vai puolletaanko ainoastaan lukemaa ja uskomuksia?
        Mitä rasva-arvoille on tapahtunut näillä henkilöillä?
        Vaikea kuvitella, että rasva-arvot olis superhyvät näillä, kun taas niillä jotka ei suosi rasvaa niin paljoa..

        Jep, tuossa näit oivan esimerkin, miten nämä kiihkoilevat hihhulit tulevat oitis solvaamaan, haukkumaan ja huutamaan vaikka heiltä kysyisi ihan asiallisesti edes perustelua jollekin heidän väitteistään. Eipä tuo tainnut ainakaan lisätä mielenkiintoasi kokeilla heidän kauppaamaansa dieettiä vai mitä ?

        >

        Moni on toki laihtunut ja laihtuminen on tuonut mukanaan terveyshyötyjä. Noiden laihtumisesta tulleiden hyötyjen sitten kuvitellaan johtuneen jostain eläinrasvasta tms., joten uskomuksista on kyse siinä suhteessa.

        >

        Yleensä kolesteroli nousee hivenen, mutta toisaalta jotkin muut arvot sitten paranevat laihtumisesta johtuen, joten ei tuota nyt ainakaan myrkylliseksi voi sanoa - ja kait lihavana oleminen on hihhuli-VHH:takin vaarallisempaa. Toki VHH:n voi toteuttaa huomattavasti terveellisemminkin (esim. vaihtamalla kovia rasvoja pehmeiksi - ja myös vähentämällä rasvan määrää, kuten itse teet).


      • Ei välttämättä !
        kevytvhh kirjoitti:

        kyllä se ihan rasvan piikkiin menee se närästys.Ylensyömisestä ei ollut kyse.Jätinhän periaatteessa pois/vähensin/kevensin rasvan ja vaiva helpotti.

        >

        Mutta jos lihosit tuona aikana, niin kyllähän Sinulle tuli ylimääräisiä kaloreita, joten lievää ylensyöntiä siinä esiintyi (kulutukseesi nähden). Sitten kun korvasit rasvaa pois (mitä se korvaava muuten on), niin kaloritkin pieneni eli "ei ylensyöntiä".


      • ! kirjoitti:

        >

        Näin on. Laihdutuksessa voidaan vetää kalorit hyvinkin alas ihmisen siitä kärsimättä, jos vaan muistaa riittävän proteiinin. Siis niin, että hiilihydraatit saa käytännössä jättää pois, rasvoja pitää syödä vain tarvittavat jokunen gramma tyydyttymättömiä ja vähän vähemmän tyydyttyneitä, mutta proteiinia pitää saada koko ajan sama määrä. Tuollaiset korkeaproteiiniset ja matalakaloriset dieetit on oikein hyviä - eivätkä ainakaan epäterveellisiä muutaman kuukauden jaksoissa.

        >

        Juuri näin.

        Eikä se niin vaarallista ole, jos joku päivä menee vähän yli tai joskus jää vähän alle.

        >

        Juu, anna mennä vaan. Tosiaan hyvin monet urheilijat kiskovat useita vuosia vielä reilusti enemmän proteiinia ilman mitään haittavaikutuksia.

        Laihdutuksessa voidaan vetää kalorit hyvinkin alas ihmisen siitä kärsimättä, jos vaan muistaa riittävän proteiinin ja rasvan saannin. Tärkeintä asiassa on rasvan laatu. Ei ollenkaan ole sama asia hankitko rasvasi keinotekoisista teollisuusrasvoista vai luonnollisista eläinrasvoista kuten voista ja kasvirasvoista kuten kookoksesta.


      • Veijo
        ! kirjoitti:

        >

        Käsityksesi on ihan oikea. Hihhulit täällä vaan sekoilee.

        >

        Pelkkään uskomukseen ne perustuu.

        Vähän aikaa sitten nimenomaan Veijo lupasi, että hän kyllä toimittaa tieteellisen tuloksen, jossa todetaan "kalori ei ole kalori", mutta tuo hihhuli häipyi keskustelusta hyvin nopeasti kun todellakin kysyttiin, missä tuo tieteellinen julkaisu on. Ei sitä sitten tullutkaan. Itse asiassa samassa rytäkässä tämä toinen palstan hihhuleista vaihtoi mielipidettään: nyt Mattilan mielestä kalorit on ainoa ratkaiseva tekijä laihtumisessa. Nyt hänkin siis tajuaa todellisuuden - jonka Sinä olet näköjään tajunnut jo aikoja sitten: kalorit todellakin määräävät lihoamisen/laihtumisen eikä mikään muu. Jos syö liikaa kaloreita, lihoaa riippumatta ravintolähteestä.

        Tietysti sohvaperunan insuliiniresistenssi paranee ehkä hivenen kun siirrytään VHH:lle, niin nälkä helpottaa. Siksi jotkut vanhat möhömahaiset äijät voivat luonnostaan syödä vähemmän kaloreita kun nälkä ei vaivaa (jos tuota sitten sanotaan termillä "syö niin paljon kuin haluat"), mutta tämä ei siis ole mikään terveen ja aktiivisen ihmisen ongelma. VHH sopii laihdutuskeinoksi vanhoille vähintään 10 vuotta sohvan pohjalla makailleelle luuserille, jotka ovat jo syöneet itsensä sairaiksi.

        Minä sinuna kävisin apteekista varuille peräpukamasalvaa. On suuri riski että saat ne suuhusi jatkuvasta paskanpuhumisesta.


      • wii123
        Heh ! kirjoitti:

        Jep, tuossa näit oivan esimerkin, miten nämä kiihkoilevat hihhulit tulevat oitis solvaamaan, haukkumaan ja huutamaan vaikka heiltä kysyisi ihan asiallisesti edes perustelua jollekin heidän väitteistään. Eipä tuo tainnut ainakaan lisätä mielenkiintoasi kokeilla heidän kauppaamaansa dieettiä vai mitä ?

        >

        Moni on toki laihtunut ja laihtuminen on tuonut mukanaan terveyshyötyjä. Noiden laihtumisesta tulleiden hyötyjen sitten kuvitellaan johtuneen jostain eläinrasvasta tms., joten uskomuksista on kyse siinä suhteessa.

        >

        Yleensä kolesteroli nousee hivenen, mutta toisaalta jotkin muut arvot sitten paranevat laihtumisesta johtuen, joten ei tuota nyt ainakaan myrkylliseksi voi sanoa - ja kait lihavana oleminen on hihhuli-VHH:takin vaarallisempaa. Toki VHH:n voi toteuttaa huomattavasti terveellisemminkin (esim. vaihtamalla kovia rasvoja pehmeiksi - ja myös vähentämällä rasvan määrää, kuten itse teet).

        "Eipä tuo tainnut ainakaan lisätä mielenkiintoasi kokeilla heidän kauppaamaansa dieettiä vai mitä ? "
        - No ei todellakaan. En ymmärrä miks pitäis mättää rasvaa enempää ku tarvis.

        "Moni on toki laihtunut ja laihtuminen on tuonut mukanaan terveyshyötyjä. Noiden laihtumisesta tulleiden hyötyjen sitten kuvitellaan johtuneen jostain eläinrasvasta tms., joten uskomuksista on kyse siinä suhteessa."
        - Tismalleen!

        Todellakin haluan kuulla näiden rasvaa vetävien kokemukset alusta loppuun. Koska puoltavat ohjeitaan niin voimakkaasti.

        Tarkoitus ei ole hyppiä kenenkään silmille tms, mutta mielestäni olisi enemmän kun aiheellista antaa ihan omia perusteluja näille ohjeille
        (rasvainen vhh).. koska noihin tutkimuksiin ym paskaan ei voi kaikkia noita ohjeitaan perustaa.


      • Kannattaa ollakin
        kj.mattila kirjoitti:

        Laihdutuksessa voidaan vetää kalorit hyvinkin alas ihmisen siitä kärsimättä, jos vaan muistaa riittävän proteiinin ja rasvan saannin. Tärkeintä asiassa on rasvan laatu. Ei ollenkaan ole sama asia hankitko rasvasi keinotekoisista teollisuusrasvoista vai luonnollisista eläinrasvoista kuten voista ja kasvirasvoista kuten kookoksesta.

        sanoo asiantuntijat ja samaa mieltä olen minäkin.


      • Veijo
        heh ! kirjoitti:

        Juuri kun pääsin sanomasta, ettei lyhyt erittäin vähäisillä kaloreilla suoritettu laihdutus aiheuta mitään puutosoireita.

        >

        Missä ?

        Nutrition Journal ei ole tieteellinen lähde - eikä ole käyttämäsi blogikaan, joten et ainakaan vielä esittänyt mitään tieteellistä (tosin en sitä kiistäkään, etteikö myös hihhuli-VHH:llakin tulisi suht' koht' riittävästi hivenaineita).

        Taputa opasloiraasi ja sano terveisiä hoitajallesi.


      • niin !
        kj.mattila kirjoitti:

        Laihdutuksessa voidaan vetää kalorit hyvinkin alas ihmisen siitä kärsimättä, jos vaan muistaa riittävän proteiinin ja rasvan saannin. Tärkeintä asiassa on rasvan laatu. Ei ollenkaan ole sama asia hankitko rasvasi keinotekoisista teollisuusrasvoista vai luonnollisista eläinrasvoista kuten voista ja kasvirasvoista kuten kookoksesta.

        >

        Jep, ja riittävä rasvan saanti on järkevästi koostaen reilusti alle 20 g päivässä. Sen yli menevä osa vaan hidastaa laihtumista.


      • heh !
        Veijo kirjoitti:

        Minä sinuna kävisin apteekista varuille peräpukamasalvaa. On suuri riski että saat ne suuhusi jatkuvasta paskanpuhumisesta.

        Olipa taas "huomattavan väkevä" argumentti Veijolta osoittamaan, että kirjoitukseni olisi "paskapuhetta". Jep, kyykistelijä ei pystynyt nimeämään yhtään kohtaa (perusteluista nyt ei Veijon tapauksessa kannata uneksiakaan), mikä olisi ollut hänen mielestään virheellinen.

        Niin, kun virhettä ei ole, niin ilmeisesti kyse on virheettömyydestä.


      • heh !
        Veijo kirjoitti:

        Taputa opasloiraasi ja sano terveisiä hoitajallesi.

        Eipä sitten tullut TIETEELLISTÄ lähdettä. Tyhjiä spede taas lupailee kuten aina.

        Blogit ei taida "ihan" kelvata tieteelliseksi - kuten ei Nutrition Journalkaan.


        KYYKKYYN !


      • Veijo
        heh ! kirjoitti:

        Eipä sitten tullut TIETEELLISTÄ lähdettä. Tyhjiä spede taas lupailee kuten aina.

        Blogit ei taida "ihan" kelvata tieteelliseksi - kuten ei Nutrition Journalkaan.


        KYYKKYYN !

        Olet todella se idiootti miksi sinut palstalla kuvataan.


      • wii123
        Veijo kirjoitti:

        Olet todella se idiootti miksi sinut palstalla kuvataan.

        Mikä noissa jutuissa on idioottimaista?

        Saisko niitä omia perusteluja?


      • Veijo
        wii123 kirjoitti:

        Mikä noissa jutuissa on idioottimaista?

        Saisko niitä omia perusteluja?

        Katso häirikön perusteluja vitamiini ja mineraalipuutteelle ja katso sitten minun perusteluja.

        Atkinsia yritettiin leimata aikanaan samalla tavalla siinä onnistumatta. Atkins elää ja voi hyvin voittaen esim. laihdutustesti laihdutusrtestin jälkeen.
        Nyt yrittävät häiriköt samaa menetelmää VHH:n kohdalla.


      • heh !
        Veijo kirjoitti:

        Katso häirikön perusteluja vitamiini ja mineraalipuutteelle ja katso sitten minun perusteluja.

        Atkinsia yritettiin leimata aikanaan samalla tavalla siinä onnistumatta. Atkins elää ja voi hyvin voittaen esim. laihdutustesti laihdutusrtestin jälkeen.
        Nyt yrittävät häiriköt samaa menetelmää VHH:n kohdalla.

        >

        Kuka täällä on väittänyt, ettei hihhuli-VHH:lla saataisi riittävästi mineraaleja ja hivenaineita ? En minä ainakaan. Jep, kyse on siis vääristelystä.

        Aloittajan VHH-ruokavaliolla puutteita saattaa tullakin koska kalorit ovat niin alhaiset, että ruuan määrä, jossa niitä mikroravinteita on, on vähäinen. Siksi voisi olla hyvä kiinnittää siihen huomiota varsinkin jos kuuri jatkuu pitkään.

        Tosiaan, mitään tieteellistähän Veijo ei puheistaan huolimatta esittänyt. Tuli vain pari blogia ja yksi kirjoitelma, jolla ei ole tieteellistä arvoa. Mutta mutta, ei siinä mitään: jos Atkinsilla syö reilusti kasviksia, niin eipä siinä mitään erityistä puutosta tulle (vaikkei tätä väitettä tieteellisesti perusteltukaan).



        Jep, tuollaista vääristelyä, valehtelua ja solvaamista on VHH-hihhulin elämä. Älkää vaan sellaiseen ryhtykö.


      • wii123
        Veijo kirjoitti:

        Katso häirikön perusteluja vitamiini ja mineraalipuutteelle ja katso sitten minun perusteluja.

        Atkinsia yritettiin leimata aikanaan samalla tavalla siinä onnistumatta. Atkins elää ja voi hyvin voittaen esim. laihdutustesti laihdutusrtestin jälkeen.
        Nyt yrittävät häiriköt samaa menetelmää VHH:n kohdalla.

        Perusteluina oot laittanu 3 linkkiä, jotka molemmat umpiruotsia ja muutenki ovat melkosen hämärät sivustot mielestäni..
        Voisitko vastata näihin mun kysymyksiin, jotka nimenomaan osotan sulle:

        * Miksi niin paljon rasvaa, kun elimistö ei kuitenkaan käytä hyväkseen kun sen mitä tarvitsee? Minne se ylijäämärasva menee?
        -En vaan pysty käsittämään tuota ylenpalttista rasvan mättäämistä.
        Ei se ainakaan terveellistä voi olla!

        *Kun on saavutettu tavoitepaino rasvaisella vhh:lla, miten painon lasku pysäytetään?
        - Tällöinkin lisätään hiilareita? Rasvan määrä säilyy? Vaikea uskoa, etteikö turpoisi takaisin lähtöpisteeseen.

        *Kaloreillako ei tottatosiaan ole mitään tekemistä laihtumisen kanssa r-vhhllakaan?
        -Voisin siis syödä vaikka 4000kcal/pv ja senkin pääasiassa rasvoista ja laihtuisin? Mihin tuo kaikki kuluu..


      • wii123
        wii123 kirjoitti:

        Perusteluina oot laittanu 3 linkkiä, jotka molemmat umpiruotsia ja muutenki ovat melkosen hämärät sivustot mielestäni..
        Voisitko vastata näihin mun kysymyksiin, jotka nimenomaan osotan sulle:

        * Miksi niin paljon rasvaa, kun elimistö ei kuitenkaan käytä hyväkseen kun sen mitä tarvitsee? Minne se ylijäämärasva menee?
        -En vaan pysty käsittämään tuota ylenpalttista rasvan mättäämistä.
        Ei se ainakaan terveellistä voi olla!

        *Kun on saavutettu tavoitepaino rasvaisella vhh:lla, miten painon lasku pysäytetään?
        - Tällöinkin lisätään hiilareita? Rasvan määrä säilyy? Vaikea uskoa, etteikö turpoisi takaisin lähtöpisteeseen.

        *Kaloreillako ei tottatosiaan ole mitään tekemistä laihtumisen kanssa r-vhhllakaan?
        -Voisin siis syödä vaikka 4000kcal/pv ja senkin pääasiassa rasvoista ja laihtuisin? Mihin tuo kaikki kuluu..

        Ja miksi tää rasvasempi versio vhh:sta on niin paljon parempi kuin vähärasvainen vhh?


      • yks ihmettelijä
        wii123 kirjoitti:

        Perusteluina oot laittanu 3 linkkiä, jotka molemmat umpiruotsia ja muutenki ovat melkosen hämärät sivustot mielestäni..
        Voisitko vastata näihin mun kysymyksiin, jotka nimenomaan osotan sulle:

        * Miksi niin paljon rasvaa, kun elimistö ei kuitenkaan käytä hyväkseen kun sen mitä tarvitsee? Minne se ylijäämärasva menee?
        -En vaan pysty käsittämään tuota ylenpalttista rasvan mättäämistä.
        Ei se ainakaan terveellistä voi olla!

        *Kun on saavutettu tavoitepaino rasvaisella vhh:lla, miten painon lasku pysäytetään?
        - Tällöinkin lisätään hiilareita? Rasvan määrä säilyy? Vaikea uskoa, etteikö turpoisi takaisin lähtöpisteeseen.

        *Kaloreillako ei tottatosiaan ole mitään tekemistä laihtumisen kanssa r-vhhllakaan?
        -Voisin siis syödä vaikka 4000kcal/pv ja senkin pääasiassa rasvoista ja laihtuisin? Mihin tuo kaikki kuluu..

        Hetkinen, miten niin hämäränoloisia sivuja nuo kostdoktornin sivut? Jos et aivan kouluttamaton ihminen ole, luulisi sinun osaavan ruotsia. Ihan kristallinkirkasta tietoa niille, jotka osaavat lukea ja ymmärtävät muutakin kuin Oho-lehtiä. Kunhan vaan viitsit lukea niitä sivuja. Ei kai Veijon tarvitse sinulle kaikkea rautalangasta vääntää.
        Onko passiivisuus iskenyt parikymppisiin näin pahasti? Hyvä, että päästään pois täältä, ennen kuin te olette suurin ikäryhmä...Jotain outoa on tapahtunut kun ette enää lukea kykene.


      • wii123
        yks ihmettelijä kirjoitti:

        Hetkinen, miten niin hämäränoloisia sivuja nuo kostdoktornin sivut? Jos et aivan kouluttamaton ihminen ole, luulisi sinun osaavan ruotsia. Ihan kristallinkirkasta tietoa niille, jotka osaavat lukea ja ymmärtävät muutakin kuin Oho-lehtiä. Kunhan vaan viitsit lukea niitä sivuja. Ei kai Veijon tarvitse sinulle kaikkea rautalangasta vääntää.
        Onko passiivisuus iskenyt parikymppisiin näin pahasti? Hyvä, että päästään pois täältä, ennen kuin te olette suurin ikäryhmä...Jotain outoa on tapahtunut kun ette enää lukea kykene.

        Passiivisuus suomentamisen suhteen kyllä, etenkin tuollaisissa.
        Nykypäivän nuoret osaa sanoa mielipiteensä ja pyytää vastauksia - selkeitä sellaisia.. joka on varmasti "ennen vanhaan" ollut hyvinkin epäsoveliasta. Sillä onko koulutettu vai kouluttamaton, ei ole mitään tekemistä sen kanssa osaako ruotsia vai ei. Ainakaan tällä vuosituhannella.

        Pyysin omia perusteluja ja kokemuksia ja näkemyksiä.
        Tais olla liikaa vaadittu.

        Kyllä. Kyllä, koska olen alkaja, minulle tarvitsee vääntää rautalangasta.
        Niin tässä pari muutakin on tehnyt.. vääntänyt mulle lähes rautalangasta muutaman asian :) Ei pitäisi olla siis paljoa vaadittu vääntää rautalangasta, jos on noinkin vankat näkemykset, kuin Veijolla.


      • yks toinen kp
        wii123 kirjoitti:

        Perusteluina oot laittanu 3 linkkiä, jotka molemmat umpiruotsia ja muutenki ovat melkosen hämärät sivustot mielestäni..
        Voisitko vastata näihin mun kysymyksiin, jotka nimenomaan osotan sulle:

        * Miksi niin paljon rasvaa, kun elimistö ei kuitenkaan käytä hyväkseen kun sen mitä tarvitsee? Minne se ylijäämärasva menee?
        -En vaan pysty käsittämään tuota ylenpalttista rasvan mättäämistä.
        Ei se ainakaan terveellistä voi olla!

        *Kun on saavutettu tavoitepaino rasvaisella vhh:lla, miten painon lasku pysäytetään?
        - Tällöinkin lisätään hiilareita? Rasvan määrä säilyy? Vaikea uskoa, etteikö turpoisi takaisin lähtöpisteeseen.

        *Kaloreillako ei tottatosiaan ole mitään tekemistä laihtumisen kanssa r-vhhllakaan?
        -Voisin siis syödä vaikka 4000kcal/pv ja senkin pääasiassa rasvoista ja laihtuisin? Mihin tuo kaikki kuluu..

        se ole hirveän hienoa ? voit lisätä nykyiseen valioon/ diettiin, toun saman määrän, mitä esim tuo jägärdietilllä oleva olympia voittaja syö, mässytät lihää, kanamunia ja vastaavaa 2.000 kcal/ pv lisää, etkä liho, koska olet VHH:lla, itse asissa huomattavasti terveellisemmällä vhh:lla kun nykyisellä 800 kcal valiolla.


      • wii123
        yks toinen kp kirjoitti:

        se ole hirveän hienoa ? voit lisätä nykyiseen valioon/ diettiin, toun saman määrän, mitä esim tuo jägärdietilllä oleva olympia voittaja syö, mässytät lihää, kanamunia ja vastaavaa 2.000 kcal/ pv lisää, etkä liho, koska olet VHH:lla, itse asissa huomattavasti terveellisemmällä vhh:lla kun nykyisellä 800 kcal valiolla.

        Miksi lisäisin, jos tuolla syömisellä saan jo itseni täyteen.
        Tiedän, että tuo 800kcal on vähän. Ehkäpä liian vähän.
        Joskus tuo 800 saattaa ylittyä, mutta en nyt sen takia itseäni naruun ripusta. Tuo 800kcal on keskiarvo päivittäisestä kalorimäärästä, jolla saan itseni täyteen, joten en näe tarvetta muuttaa nykyisiä tottumuksia sen suhteen vaikka kalorit olisivatkin keskimäärin noin alhaalla.
        Nääntymään en joudu tms, niin kaikki pitäis olla mallillaan. Tosin
        noita vitamiineja kuitenkin lisää. Elämäntapaa tästä energiamäärästä en aio kuitenkaan tehdä.

        Jos lisäisin tuon 2000kcal lisää tuohon 800kcal, päivittäinen energia olisi 2800kcal, kuluisiko tuo kaikki sohvalla maaten vai miten pitäisi menetellä?


      • wamic
        wii123 kirjoitti:

        Onnistuu, mikäli kalorilaskuri.fi laskuriin on luottamista.
        Syön ensimmäisen kerran päivässä noin 12 aikaan ja silloin syön itseni tosiaan täyteen ja siitä seuraavan kerran syön noin. klo 18 ja sitte saatan illalla vetään rahkaa marjojen tms kans.
        Oon noilla pysyny kyllä kylläisenä, eikä tunnu siltä että verensokeritkaan huutais hoosiannaa suuntaan tai toiseen..
        En tiedä mistä ruookavaliosta tai ohjelmasta täs mun jutussani on kyse, mutta ainakin toimii ilman ittensä kiusaamista :)

        oikea syömisrytmi on, että syöt kuusi kertaa päivässä, mutta oikein. sulla tulee kroppa tekemään vastaiskun, ja siihen loppuu painon tippuminen.


      • wii123
        wamic kirjoitti:

        oikea syömisrytmi on, että syöt kuusi kertaa päivässä, mutta oikein. sulla tulee kroppa tekemään vastaiskun, ja siihen loppuu painon tippuminen.

        voit olla oikeassa. mutta eikös se ole ihan sama vaikka söisinkin kerralla paljon ja syöntien väli pitkä?
        saatika että ramppaisin jääkaapilla tiheään tahtiin. tässä on ihmisillä hiukan muutakin elämää, kuin tuo syöminen, että siksikin pitkät ateriavälit sopivat mulle. vaikka välit ovatkin pitkät, en ole kärsinyt verensokerien heilahteluista!


      • Veijo
        wii123 kirjoitti:

        voit olla oikeassa. mutta eikös se ole ihan sama vaikka söisinkin kerralla paljon ja syöntien väli pitkä?
        saatika että ramppaisin jääkaapilla tiheään tahtiin. tässä on ihmisillä hiukan muutakin elämää, kuin tuo syöminen, että siksikin pitkät ateriavälit sopivat mulle. vaikka välit ovatkin pitkät, en ole kärsinyt verensokerien heilahteluista!

        Syö 6 palaa leipää päivässä
        Syö kuusi kertaa päivässä
        Syö margariinia ja kevyttuotteita
        jnee.

        Meneen talven lumia.
        Syömällä oikein ei tarvitse mitään välipaloja ja veren sokeritasapaino, kolestrooli ja verenpaine mm. pysyy kunnossa.


      • Miss Mossad.
        wii123 kirjoitti:

        Onnistuu, mikäli kalorilaskuri.fi laskuriin on luottamista.
        Syön ensimmäisen kerran päivässä noin 12 aikaan ja silloin syön itseni tosiaan täyteen ja siitä seuraavan kerran syön noin. klo 18 ja sitte saatan illalla vetään rahkaa marjojen tms kans.
        Oon noilla pysyny kyllä kylläisenä, eikä tunnu siltä että verensokeritkaan huutais hoosiannaa suuntaan tai toiseen..
        En tiedä mistä ruookavaliosta tai ohjelmasta täs mun jutussani on kyse, mutta ainakin toimii ilman ittensä kiusaamista :)

        Kokeilin eka kertaa joskus kun kirja tuli Suomeen "Elämäsi kuntoon" -nimisenä opuksena -89. Kolmessa viikossa lähti 9 kg!!!

        Hiilarit kandee vetää päivällä kasvisten kera ja illalla ennen kahdeksaa kunnon proteiinit kasvisten kera. Aamupäivisin olisi hyvä syödä hedelmiä (en enää noudata, silloin kyllä). Leivän päältä pois kinkut, juustot ja munat. Tilalle kurkkua ja tomaattia, raastetut kasviksetkin on hyviä, kun oppii tekemään niitä.

        Fit for Lifesta julkaistiin keittokirja myös Suomeksi. Kirjoittajat Harvey ja Marilyn Diamond: Elmäsi kuntoon. Löytynee kirjastoista. Kannattaa kokeilla sellaisen, joka todella haluaa oppia mukavasti uuden, helpon ja maukkaan tavan syödä. Eikä ole koskaan nälkä. Tsemppiä kaikille hoikistajille!


      • Veijo
        wii123 kirjoitti:

        Ja miksi tää rasvasempi versio vhh:sta on niin paljon parempi kuin vähärasvainen vhh?

        Vastaan illan mittaan.

        Yksinkertainen selitys näin lomkalta ja nopeasti:

        Ruoansulatus on hormoonien ohjaamaa toimintaa. Kehon pahin rasvan varastoija on insuliini joka hyppää peliin paljoilla hiilihydraateilla. Mitä et ennätä polttaa sitoutuu rasvasoluihin jotka myös sulkeutuu. Seuraavana päivänä sama homma ja varastot kasvaa. Insuliini ei laske rasvavarastoja.
        Insuliinin vastakohta glukamon minkä rasva pistää liikkelle polttaa tehokkaasti rasvaa 24 tuntia vuorokaudessa vaukka et liikkuisikaan. Tämä on erittäin hyvä esim. niille joilla on vaikeuksia liikunnan kanssa.
        Paino pysyy hallinnassa.

        Rasvaa syömällä kuonaaineita kertyy huomattavasti vähemmän. VC-reissut jää useimmilla 3 kertaan viikossa. Loppu palaa energiana.

        Nyt voimme lopettaa rasvan syönnistä puhumisen tähän. Kysymus on kokonaisuuden oikeasta koostumuksesta josta hyvä esimerkki on kananmuna. Tunnetko että syöt vaan rasvaa jos syöt keityn tai paistetun kananmunan??


      • wii123
        Veijo kirjoitti:

        Syö 6 palaa leipää päivässä
        Syö kuusi kertaa päivässä
        Syö margariinia ja kevyttuotteita
        jnee.

        Meneen talven lumia.
        Syömällä oikein ei tarvitse mitään välipaloja ja veren sokeritasapaino, kolestrooli ja verenpaine mm. pysyy kunnossa.

        Syömällä oikein ei tarvitse mitään välipaloja ja veren sokeritasapaino, kolestrooli ja verenpaine mm. pysyy kunnossa.
        - Tässä olet mielestäni oikeassa.


      • wii123
        Veijo kirjoitti:

        Vastaan illan mittaan.

        Yksinkertainen selitys näin lomkalta ja nopeasti:

        Ruoansulatus on hormoonien ohjaamaa toimintaa. Kehon pahin rasvan varastoija on insuliini joka hyppää peliin paljoilla hiilihydraateilla. Mitä et ennätä polttaa sitoutuu rasvasoluihin jotka myös sulkeutuu. Seuraavana päivänä sama homma ja varastot kasvaa. Insuliini ei laske rasvavarastoja.
        Insuliinin vastakohta glukamon minkä rasva pistää liikkelle polttaa tehokkaasti rasvaa 24 tuntia vuorokaudessa vaukka et liikkuisikaan. Tämä on erittäin hyvä esim. niille joilla on vaikeuksia liikunnan kanssa.
        Paino pysyy hallinnassa.

        Rasvaa syömällä kuonaaineita kertyy huomattavasti vähemmän. VC-reissut jää useimmilla 3 kertaan viikossa. Loppu palaa energiana.

        Nyt voimme lopettaa rasvan syönnistä puhumisen tähän. Kysymus on kokonaisuuden oikeasta koostumuksesta josta hyvä esimerkki on kananmuna. Tunnetko että syöt vaan rasvaa jos syöt keityn tai paistetun kananmunan??

        Sä et olekaan kaupannut mulle yhtä kananmunaa, ja sanonut että syö paljon rasvaa!Sen sijaan kauppaat mulle pekonia ym.
        Missään vaiheessa en ole väittänyt, että syön paljon rasvaa, koska syön tietoisesti vähän rasvaa. Yksi kananmuna ei ole paljon rasvaa.
        Syön paljon enemmän rasvaa päivässä, kuin tuon yhden kananmunan.


        "Rasvaa syömällä kuonaaineita kertyy huomattavasti vähemmän. VC-reissut jää useimmilla 3 kertaan viikossa. Loppu palaa energiana."

        - Mihin se loppu palaa energiana? Mihin sitä loppua tarvitaan niiin mahdottomasti, etteikö voisi syödä vain normaalin suositusten mukaan sitä rasvaa.. En vaan käsitä.
        Wc-reissut kolmeen viikossa? jos käy enemmän kuin kolme kertaa, niin onko siitä haittaa.. ei se nyt niin raskasta se vessassa käyminen voi olla, että sitä täytyy ruokavaliolla ruveta säätelemään/katsoa se eduksi tuossa!


      • kukkakeppitäti
        wii123 kirjoitti:

        Elikkä tänään oon syöny:
        - 2kpl kananmunia
        -n. 75g pekonia

        -herkkusieniä, purkki 80g
        -tonnikala vedessä 100g
        -tomaatti-kurkku-lehtisalaatti n. 130g

        -maitorahka 0,5% (?) 120g
        -mango-piltti 125g

        Näiden välissä oleen juonu kahvia (mustana) ja vettä.
        Ja käppäillyt 13km

        näläkään sun pöperöillä...ite oon syäny tänään jukurttia, vehnänalkioita, 4 palaa ruisleipää, ja 4 viipaletta emmentaalia. kahvia sekä teetä oun hörppinnä, sekä vettä palanpainikkeeksi.
        Kohta syyvä mutustan panaania...

        ja oon hoikka =))


      • Veijo
        wii123 kirjoitti:

        Sä et olekaan kaupannut mulle yhtä kananmunaa, ja sanonut että syö paljon rasvaa!Sen sijaan kauppaat mulle pekonia ym.
        Missään vaiheessa en ole väittänyt, että syön paljon rasvaa, koska syön tietoisesti vähän rasvaa. Yksi kananmuna ei ole paljon rasvaa.
        Syön paljon enemmän rasvaa päivässä, kuin tuon yhden kananmunan.


        "Rasvaa syömällä kuonaaineita kertyy huomattavasti vähemmän. VC-reissut jää useimmilla 3 kertaan viikossa. Loppu palaa energiana."

        - Mihin se loppu palaa energiana? Mihin sitä loppua tarvitaan niiin mahdottomasti, etteikö voisi syödä vain normaalin suositusten mukaan sitä rasvaa.. En vaan käsitä.
        Wc-reissut kolmeen viikossa? jos käy enemmän kuin kolme kertaa, niin onko siitä haittaa.. ei se nyt niin raskasta se vessassa käyminen voi olla, että sitä täytyy ruokavaliolla ruveta säätelemään/katsoa se eduksi tuossa!

        Tietoa LCHF ruokavalion kehittäjältä:

        http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522200948

        http://www.booky.fi/kirja/annika_dahlqvist/karpin_tapaan_keittokirja/9789522202048

        Tietoa diabeetikolle:

        http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9522202053


      • eivoi olla
        kyllä ! kirjoitti:

        >

        Jep. Normaalipainoiselle naiselle se on riittävä (ja toki osalle miehistäkin) - eikä se todellisuudessa ihan niin tarkkaa ole, joten ei se nyt täsmälleen gramma per kilo tarvitse olla vaikka aina parempi se on, jos proteiinia tulee reilusti.

        Kuitenkin laihdutuksen aikana lisäproteiinista on hyötyä. Äärimmäisyyksiin ei tietenkään kannattane mennä (ainakaan siitä ei ole hyötyä), mutta esim. 2 g/kg ei ole mielestäni mitenkään liioittelua.

        >

        Jep, 3 g/kg on yleensä urheilijoiden tai kehonrakentajien annos, mutta käsittääkseni mitään osoitettua vaaraa tuollaisestakaan annoksesta ei ole normaalillekaan ihmiselle (tutkimustuloksia olen nähnyt suuntaan ja toiseen - mitään kokoavaa analyysia en ole nähnyt eikä sellaiseen näköjään kukaan puoliammatikseen treenaavakaan osaa viitata).

        Ei osoitettua vaaraa? Olispa kuitenkin, pääsisi näistä jutuista ainakin. Ja teilläkin olis paljon helpompaa. Toi näyttää meinaan elämä olevan aikamioista tuskaa mitä täs lueskelen. Mieluummin olisin haudassa ku pähkäilisin tommosta.


      • heh !
        eivoi olla kirjoitti:

        Ei osoitettua vaaraa? Olispa kuitenkin, pääsisi näistä jutuista ainakin. Ja teilläkin olis paljon helpompaa. Toi näyttää meinaan elämä olevan aikamioista tuskaa mitä täs lueskelen. Mieluummin olisin haudassa ku pähkäilisin tommosta.

        >

        Niin siis voi huoletta syödä proteiinia eikä tarvitse edes peljätä hautaa sen suhteen. Ei siis tarvitsekaan pähkäillä mitään proteiiniasiaa. Lähinnä pähkäily on sitä, että proteiinia saa riittävästi, mutta eipä siihen nyt puolta minuuttia kauempaa tarvitse uhrata.

        Mikä Sinua estää sinne hautaan pääsemisessä ?


      • !
        wii123 kirjoitti:

        Sä et olekaan kaupannut mulle yhtä kananmunaa, ja sanonut että syö paljon rasvaa!Sen sijaan kauppaat mulle pekonia ym.
        Missään vaiheessa en ole väittänyt, että syön paljon rasvaa, koska syön tietoisesti vähän rasvaa. Yksi kananmuna ei ole paljon rasvaa.
        Syön paljon enemmän rasvaa päivässä, kuin tuon yhden kananmunan.


        "Rasvaa syömällä kuonaaineita kertyy huomattavasti vähemmän. VC-reissut jää useimmilla 3 kertaan viikossa. Loppu palaa energiana."

        - Mihin se loppu palaa energiana? Mihin sitä loppua tarvitaan niiin mahdottomasti, etteikö voisi syödä vain normaalin suositusten mukaan sitä rasvaa.. En vaan käsitä.
        Wc-reissut kolmeen viikossa? jos käy enemmän kuin kolme kertaa, niin onko siitä haittaa.. ei se nyt niin raskasta se vessassa käyminen voi olla, että sitä täytyy ruokavaliolla ruveta säätelemään/katsoa se eduksi tuossa!

        >

        Niin ja kun tarkasti katsotaan, niin kananmunan proteiinipitoisuus on 36 E-%, joten se on hyvä proteiinilähde vaikka siinä toki rasvaakin on paljon.

        >

        Jep, ei sitä tarvitakaan. Se on pelkkä uskomus. Pelkäksi energiaksi palavasta rasvasta ei ole elimistön kannalta mitään hyötyä, joten tuollaisen rasvan määrän voi vähentää niin pieneen kuin se on omasta mielestä vielä mukavaa. Sillä tavalla laihtuu aina vaan nopeammin.

        >

        Mitähän nämä Veijon "kuona-aineet" oikein on. Kuituja yms. ? Jep, niitä tulee, mutta käsittääkseni kuitua ei ole missään todettu haitalliseksi - hyötyjä kyllä on todettu.


      • wii123
        ! kirjoitti:

        >

        Niin ja kun tarkasti katsotaan, niin kananmunan proteiinipitoisuus on 36 E-%, joten se on hyvä proteiinilähde vaikka siinä toki rasvaakin on paljon.

        >

        Jep, ei sitä tarvitakaan. Se on pelkkä uskomus. Pelkäksi energiaksi palavasta rasvasta ei ole elimistön kannalta mitään hyötyä, joten tuollaisen rasvan määrän voi vähentää niin pieneen kuin se on omasta mielestä vielä mukavaa. Sillä tavalla laihtuu aina vaan nopeammin.

        >

        Mitähän nämä Veijon "kuona-aineet" oikein on. Kuituja yms. ? Jep, niitä tulee, mutta käsittääkseni kuitua ei ole missään todettu haitalliseksi - hyötyjä kyllä on todettu.

        "Jep, ei sitä tarvitakaan. Se on pelkkä uskomus. Pelkäksi energiaksi palavasta rasvasta ei ole elimistön kannalta mitään hyötyä, joten tuollaisen rasvan määrän voi vähentää niin pieneen kuin se on omasta mielestä vielä mukavaa. Sillä tavalla laihtuu aina vaan nopeammin. "
        - Niimpä. Luulis nyt tyhmemmänki tajuavan, ettei tollasesta ylimääräsen rasvan syönnistä oo mitään hyötyä, kerran sitä ei mihkään tarvita/käytetä!
        Mikä tässä on se ongelma.. No ei auta, kukin tavallaan.


      • Kuin itäreimari
        wii123 kirjoitti:

        Niin, mitä sitä jo hyväksi todettua vaihtamaan! :o

        Juuri tuota oonkin ihmetelly, et miks rasvaa pitäs saada niin mahdottomasti ku eihän elimistökään sitä rasvaa niin mahdottomasti tarvii, niin en oo myöskään sitä kovinkaan paljoo suosinut tässä.

        Eli ymmärsinkö oikein.. jos 1-1,5g, (2g) proteiinia saa syödä normaalin painon painokiloo kohti, eli esim normipaino 62kg, eli saisin syödä nyt sitte 62g-124g proteiinia per päivä?
        Mitä oon kattellut niin mulla on yleensä ollut 62-91g proteiinia per päivä.
        Joskus on mennyt 112g ja tolloin oon väähän miettinyt tota proteiinin saantia.. mut hyvä jos voi huoletta vetää samaan malliin :)

        Itse syön laihialaisen kesäkeiton kuumaa vettäkukallisella lautasella, ohi ammuttua sorsaa, paistettua hauen molkahdusta ja jälkkärinä haukkaan happea.


      • niin ! kirjoitti:

        >

        Jep, ja riittävä rasvan saanti on järkevästi koostaen reilusti alle 20 g päivässä. Sen yli menevä osa vaan hidastaa laihtumista.

        Riittävä rasvan saanti tarkoittaa kyllä noin 200 grammaa rasvaa päivässä ja sen pitäisi olla sitä sydänystävällistä eläinrasvaa ei missään tapauksessa margariinia.


      • unohtunut !
        kj.mattila kirjoitti:

        Riittävä rasvan saanti tarkoittaa kyllä noin 200 grammaa rasvaa päivässä ja sen pitäisi olla sitä sydänystävällistä eläinrasvaa ei missään tapauksessa margariinia.

        >

        Ei. Kyllä 20 grammaa riittää oikein hyvin. Itse asiassa tarve on vain jokunen gramma, mutta usein minkä tahansa tarpeellisen rasvan mukana tulee myös tarpeettomia tyydyttyneitä rasvoja.

        >

        Tällaista ei tunneta.



        Tosiaan, jokainen ylimääräinen gramma rasvaa hidastaa laihtumista, joten rasvat vaan minimiin - ihan samoin kuin hiilihydraatitkin.


      • wii123

      • unohtunut ! kirjoitti:

        >

        Ei. Kyllä 20 grammaa riittää oikein hyvin. Itse asiassa tarve on vain jokunen gramma, mutta usein minkä tahansa tarpeellisen rasvan mukana tulee myös tarpeettomia tyydyttyneitä rasvoja.

        >

        Tällaista ei tunneta.



        Tosiaan, jokainen ylimääräinen gramma rasvaa hidastaa laihtumista, joten rasvat vaan minimiin - ihan samoin kuin hiilihydraatitkin.

        Energiaa aina tarvitaan ja se saadaan parhaiten rasvoista ei hiilihydraateista. Rasva edistää laihtumista ja tuo 200 grammaa päivässä on oikein hyvä määrä ja silloin laihtuu. Voin sanoa ihan kokemuksesta.


      • heh !
        kj.mattila kirjoitti:

        Energiaa aina tarvitaan ja se saadaan parhaiten rasvoista ei hiilihydraateista. Rasva edistää laihtumista ja tuo 200 grammaa päivässä on oikein hyvä määrä ja silloin laihtuu. Voin sanoa ihan kokemuksesta.

        >

        Niinpä. Ja jos sitä ei nautita suun kautta, se otetaan varastosta. Siinä tietysti hupenee läskikerros, mutta käsittääkseni se oli aloitajan tarkoituskin.

        >

        Ei vaan hidastaa. Muista nyt se tunnustamasi kaloriteoria. Jos syö P 100 g, HH 100 g ja R 100 g, niin nopemmin laihtuu, jos syö P 100 g, HH 100 g ja R 50 g (toki myös niin laihtuu enemmän kuin alkuperäinen, että syö vaikka näin P 100 g, HH 50 g ja R 100 g - vaikka ei ihan niin paljon enempää kuin tuolla rasvan vähentämisellä).


      • heh ! kirjoitti:

        >

        Niinpä. Ja jos sitä ei nautita suun kautta, se otetaan varastosta. Siinä tietysti hupenee läskikerros, mutta käsittääkseni se oli aloitajan tarkoituskin.

        >

        Ei vaan hidastaa. Muista nyt se tunnustamasi kaloriteoria. Jos syö P 100 g, HH 100 g ja R 100 g, niin nopemmin laihtuu, jos syö P 100 g, HH 100 g ja R 50 g (toki myös niin laihtuu enemmän kuin alkuperäinen, että syö vaikka näin P 100 g, HH 50 g ja R 100 g - vaikka ei ihan niin paljon enempää kuin tuolla rasvan vähentämisellä).

        kaloriteorioistasi koska en ole koskaan laskenut kaloreita enkä laske. Minulle soipii hyvin 200 g rasvaa, 100 g proteiineja ja 50g hiilihydraatteja. Näillä on menty ja laihduttu kaloreita laskematta.


      • niin !
        kj.mattila kirjoitti:

        kaloriteorioistasi koska en ole koskaan laskenut kaloreita enkä laske. Minulle soipii hyvin 200 g rasvaa, 100 g proteiineja ja 50g hiilihydraatteja. Näillä on menty ja laihduttu kaloreita laskematta.

        >

        Ja se kyllä huokuu Sinusta. Pelkkiä uskomuksia vaan kirjoitat.

        >

        Ennen väitit kuitenkin, ettei kaloriteoria toimi. Nyt et enää väitä sellaista. Olet sentään vähän viisastunut vaikka julistat, ettet mitään tiedä.

        >

        Niin, toki tuosta on äärimmäisen helppo laskea kalorit: 1800 400 200 kcal = 2400 kcal. Se on sellaisen 70-80-kiloisen miehen normaalikulutus. n. 70-80-kiloinen mies ei siis laihdu eikä lihoa tuolla ravinnolla (riippuen fyysisestä aktiivisuudesta). Sitä lihavampi tietysti laihtuu. Niin ja, tietysti laihtuminen on sitä nopeampaa mitä vähemmän kaloreita on.

        Ei niitä kaloreita ole pakko laskeakaan, jos ne kuitenkin on hyvällä tasolla. Kalorit kuitenkin määräävät laihtumisen/lihoamisen - vaikket laskisi niiden määrää.


      • *****
        Veijo kirjoitti:

        Mitä hölmöä siinä oli? Jos haluat minun mielipiteeni niin haluan tietää missä mennään. Ymmärät kai itsekin että tällä sivulla on kaikenlaista ikiomaa versiota joten en ota pahemmin kantaa jonkun ilmoitukseen että "olen VHH:lla". Sivun häiriköt eivät edes tiedä mistä VHH ruokavaliossa on kysymys. Minä puhun koko ajan LCHF ruokavaliosta jota itse noudatan melko tiukassa muodossa diabetekseni takia ja joka pitää minut pois apteekista.

        ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Tältä näyttää minun laskelmien mukaan sinun päiväsi:

        Hiilihydraatti 19E% Proteiini 35E% Rasva 46E%

        Terveelle erittäin hyvä siirtymä THL:n hiilihydraattipommista.
        Sinuna kuitenkin vähentäisin proteeiinista ja lisäisin rasvan osuutta. Unohda kalorit ja syö itsesi kylläiseksi.

        Noin 775 kcal kuuluu nääntymisdieettiin, ei toimivaan LCHF/VHH diettiin. LCHF vaihtoehto konttorityötä tekevälle naiselle jolla on suuria vaikeuksia saada painonsa putoamaan on sekin melkei tuplaten tuo sinun kalorimääräsi.

        Hyvää jatkoa sinulle

        Tuo lähentelee jo syömishäiriötä, ei ole kaukana anorektikosta, noin vähän ja kuitenkin melko pitkiä kävleylenkkejä harrastaa. Kyllä varmaan laihtuu.


      • wii123
        ***** kirjoitti:

        Tuo lähentelee jo syömishäiriötä, ei ole kaukana anorektikosta, noin vähän ja kuitenkin melko pitkiä kävleylenkkejä harrastaa. Kyllä varmaan laihtuu.

        Syömishäiriöstä ei ole kyse. Vatsamakkaroista päätellen ollaan vielä hyvin kaukana anoreksiasta. Ensinnäkin voin hyvin. Olen tässä nyt maaliskuun alusta harrastanut moista, tosin ihan tuolloin maaliskuussa eivät lenkit olleet noin pitkiä ja syöminenkään näin vähäistä. Tänään olen syönyt 1300kcal edestä, enkä ole siitä ollenkaan pahoillani.
        Tiedostan täysin, että kuurin aikana syömäni kalorimäärä on Todella pieni ja että se saisi olla suurempikin. Noin pieni kalorimäärä ei kuitenkaan tuota ongelmia, ainakaan vielä ole tuottanut.


      • hauhaumaumau
        wii123 kirjoitti:

        Onnistuu, mikäli kalorilaskuri.fi laskuriin on luottamista.
        Syön ensimmäisen kerran päivässä noin 12 aikaan ja silloin syön itseni tosiaan täyteen ja siitä seuraavan kerran syön noin. klo 18 ja sitte saatan illalla vetään rahkaa marjojen tms kans.
        Oon noilla pysyny kyllä kylläisenä, eikä tunnu siltä että verensokeritkaan huutais hoosiannaa suuntaan tai toiseen..
        En tiedä mistä ruookavaliosta tai ohjelmasta täs mun jutussani on kyse, mutta ainakin toimii ilman ittensä kiusaamista :)

        miten pieni sie olet kun noilla tulet toimeen? kuulostat melkein anorektikolta kirpulta jos noilla kalorimäärillä tulet toimeen : /


      • wii123
        hauhaumaumau kirjoitti:

        miten pieni sie olet kun noilla tulet toimeen? kuulostat melkein anorektikolta kirpulta jos noilla kalorimäärillä tulet toimeen : /

        En ole erityisen pieni, mutten mahtavan isokaan :D
        Painosta ei ole tietoa, koska puntarissa käyty viimeksi viime syksynä.
        Ainut minkä osaan sanoa, on että vaatekokoni huitelee tällä hetkellä 40-42 luokkaa, riippuen vaatteesta.
        172cm olen pitkä.


      • Pois jo 15 kg
        wii123 kirjoitti:

        En rupea noita kirjoja kyllä sen takia ostamaan, että et itse osaa vastata.

        Kirjastosta kirja Vähähiilihydraattinenruokavalio-kirjoittanut A Heikkilä,eikä maksa mitään.
        Studio55 tulee myös ja on ko. henkilön tietoa asiasta.


      • dcfvgbhnjkkj
        wii123 kirjoitti:

        Tota oonkin pohtinut, että mahtaako tulla liikaa proteiinia..

        Täytyy siis hieman tehdä muutosta, kiitos!

        Rasvat syön lohesta ja tonnikalasta, kanasta ja lihasta ja kananmunasta.

        Ja pohtikaa oikeita asioita.


      • xcvbnmnb
        No-for-Puska kirjoitti:

        Nyt rupeaa puolinokkelat puskalaiset tekemään näsäviisaita kysymyksiä.

        Tuohan muistuttaa uskontoa. Ateistit on ikäviä tyyppejä, vai mitä?


      • zxcvbmnbv
        kj.mattila kirjoitti:

        Laihdutuksessa voidaan vetää kalorit hyvinkin alas ihmisen siitä kärsimättä, jos vaan muistaa riittävän proteiinin ja rasvan saannin. Tärkeintä asiassa on rasvan laatu. Ei ollenkaan ole sama asia hankitko rasvasi keinotekoisista teollisuusrasvoista vai luonnollisista eläinrasvoista kuten voista ja kasvirasvoista kuten kookoksesta.

        Voi siitä ihminen kärsiäkin. Jos nyt tuolle lepertelylinjalle lähdetään.


      • xcfvbnmnbv
        unohtunut ! kirjoitti:

        >

        Ei. Kyllä 20 grammaa riittää oikein hyvin. Itse asiassa tarve on vain jokunen gramma, mutta usein minkä tahansa tarpeellisen rasvan mukana tulee myös tarpeettomia tyydyttyneitä rasvoja.

        >

        Tällaista ei tunneta.



        Tosiaan, jokainen ylimääräinen gramma rasvaa hidastaa laihtumista, joten rasvat vaan minimiin - ihan samoin kuin hiilihydraatitkin.

        Melkoisia tietäjiä täällä.


      • sdfgmnjv bn
        Veijo kirjoitti:

        Olet todella se idiootti miksi sinut palstalla kuvataan.

        Katso peiliin! Luetko kirjoituksiasi jälkikäteen? Kerroit tuossa vain itsestäsi. Viisas ei tuollaista kirjoita.


      • sxdcfgnv
        wii123 kirjoitti:

        Passiivisuus suomentamisen suhteen kyllä, etenkin tuollaisissa.
        Nykypäivän nuoret osaa sanoa mielipiteensä ja pyytää vastauksia - selkeitä sellaisia.. joka on varmasti "ennen vanhaan" ollut hyvinkin epäsoveliasta. Sillä onko koulutettu vai kouluttamaton, ei ole mitään tekemistä sen kanssa osaako ruotsia vai ei. Ainakaan tällä vuosituhannella.

        Pyysin omia perusteluja ja kokemuksia ja näkemyksiä.
        Tais olla liikaa vaadittu.

        Kyllä. Kyllä, koska olen alkaja, minulle tarvitsee vääntää rautalangasta.
        Niin tässä pari muutakin on tehnyt.. vääntänyt mulle lähes rautalangasta muutaman asian :) Ei pitäisi olla siis paljoa vaadittu vääntää rautalangasta, jos on noinkin vankat näkemykset, kuin Veijolla.

        Minä en osaa ruotsia, kun en ole sitä lukenut.


      • asdfghjjhgf
        Veijo kirjoitti:

        Syö 6 palaa leipää päivässä
        Syö kuusi kertaa päivässä
        Syö margariinia ja kevyttuotteita
        jnee.

        Meneen talven lumia.
        Syömällä oikein ei tarvitse mitään välipaloja ja veren sokeritasapaino, kolestrooli ja verenpaine mm. pysyy kunnossa.

        Jos syö esim. 5 kertaa päivässä, niin syökö silloin välipaloja? Te ette kyllä tee mitään mikä liittyy terveelliseen liikuntaan.


      • asdfghjjhgf
        hauhaumaumau kirjoitti:

        miten pieni sie olet kun noilla tulet toimeen? kuulostat melkein anorektikolta kirpulta jos noilla kalorimäärillä tulet toimeen : /

        Ei kai nämä jutut muita kiinnostakaan.


      • sdfghjjhgfd
        tanjarasva kirjoitti:

        Tässä edellinen kirjoittaja harhaanjohtaa hiukan.
        Valehtelijaksi Veijoa ei voi sanoa, ainakaan ravintoasioissa.
        Hän tietää ravinnosta ehkä eniten kuin kukaan muu.

        Minusta hän on samanlainen hörhö kuin eräs tyyppi tietotekniikka -palstalla. Ja olen tällä palstalla ensimmäistä ja viimeistä kertaa.


      • ******
        wii123 kirjoitti:

        Syömishäiriöstä ei ole kyse. Vatsamakkaroista päätellen ollaan vielä hyvin kaukana anoreksiasta. Ensinnäkin voin hyvin. Olen tässä nyt maaliskuun alusta harrastanut moista, tosin ihan tuolloin maaliskuussa eivät lenkit olleet noin pitkiä ja syöminenkään näin vähäistä. Tänään olen syönyt 1300kcal edestä, enkä ole siitä ollenkaan pahoillani.
        Tiedostan täysin, että kuurin aikana syömäni kalorimäärä on Todella pieni ja että se saisi olla suurempikin. Noin pieni kalorimäärä ei kuitenkaan tuota ongelmia, ainakaan vielä ole tuottanut.

        ehkä vielä, mutta kai tiedostat myös sen, että jokaisen pitää syödä vähintään 2000 kaloria päivässä ja kun sinä käyt pitkillä lenkeillä, pitäisi syödä enemmän, vaikka laihdutat.


      • Onnistuja 59
        wii123 kirjoitti:

        Oon ihan sekasin et kuka mitäkin.. :D

        Okei, no joo.. Se mitä nyt meinan tehä ainakin on hommata noi monivitamiinipillerit.
        Toi rasvahomma niin, en tiedä onko se hyvä vai huono, mutta suurinosa rasvoista mitä syön tulee kalasta/kananmunasta.. esim. pekonia syön todella harvoin, koska päähäni on aikoinaan pinttynyt "pekoni on todella rasvaista!" enkä siitä ole koskaan ylipaljoa pitänyt. Tässä se varmaan toimisi tietysti jonkinlaisena "hyvänä" rasvan lähteenä..
        Tähän asti oon pyrkinyt vaan syömään niin, että hiilarit ei paisu kovin suuriin lukemiin ja "syö proteiinia" . Tomaatin,kurkun yms hiilaripitoisten vihannesten poisjättäminen tai vähentäminen olisi mahdottomuus joten sitä en edes harkiste.

        Hmm.. kun tuosta proteiinista kuulee aina paljon, että ei saa syödä liikaa jne.. ja kuitenkaan ei ole mitään kunnon näyttöä asiasta niin pitänee ilmeisesti turvatua siihen, että olen vielä todella nuori ja mulla on terveet munuaiset ja muut..että kyllä niiden hiukan kauemman pitäisi kestää.. :D

        Hyvää rasvaa saa rypsiöljystä, 2-3 tl päivässä nauti öljyä. Siinä omega 3 ja omega 6 rasvat oikeassa suhteessa. Nämä on tosi tärkeitä kasvirasvoja, pekoni ei todellakaan ole terveellistä ja sitä ei tarvita mihinkään.


      • Onnistuja -59
        kj.mattila kirjoitti:

        Riittävä rasvan saanti tarkoittaa kyllä noin 200 grammaa rasvaa päivässä ja sen pitäisi olla sitä sydänystävällistä eläinrasvaa ei missään tapauksessa margariinia.

        Varmaan ihan hyvä vaan 200 grammaa rasvaa sisältää kaloreita niin paljon jotta ei sitten paljon muuta tarvii syödä jos toteuttaa esim.1200 kcal/vrk millä laihtuu kuka nopeemmin, kuka hitaammin.Tätä sovellan aina tarpeen vaatiessa eli kun paino lähtee nouseen niin tällä sen saa hallintaan nopeasti.


    • kevyestikesään

      ylipaino pois kun vaihdoin kovatrasvat kevyisiinrasvoihin.Syön ihan normaalia perusruokaa,mutta kevyenä versiona.

      • kevyesti kesään ylipaino pois kun vaihdoin kaikki pehmeät rasvat koviin, tyydyttyneisiin rasvoihin. Syön ihan normaalia perusruokaa, mutta kevyenä versiona. En siis syö raskaita tärkkelysperunoita enkä viljatuotteita.


      • kevystikesään
        kj.mattila kirjoitti:

        kevyesti kesään ylipaino pois kun vaihdoin kaikki pehmeät rasvat koviin, tyydyttyneisiin rasvoihin. Syön ihan normaalia perusruokaa, mutta kevyenä versiona. En siis syö raskaita tärkkelysperunoita enkä viljatuotteita.

        keksinyt taaskaan mitään omaa sanottavaa...no ei ylitä uutiskynnystä.


      • kevystikesään kirjoitti:

        keksinyt taaskaan mitään omaa sanottavaa...no ei ylitä uutiskynnystä.

        uutiskynnyksen kun vastasit. Hyvä näin sillä taas sain aiheen kirjoittaa että kyllä tämä VHH toimii kun sitä oikein noudattaa.


      • wii123
        kj.mattila kirjoitti:

        uutiskynnyksen kun vastasit. Hyvä näin sillä taas sain aiheen kirjoittaa että kyllä tämä VHH toimii kun sitä oikein noudattaa.

        epäilin jossain vaiheessa, että miten riisillä,perunalla ja pastalla yms voi olla lihomisen kanssa niin paljon tekemistä.. täytyy kyllä sanoo, että ku noi jättää pois niin kyllä se paino ihan oikeasti laskee.. :)


      • wii123 kirjoitti:

        epäilin jossain vaiheessa, että miten riisillä,perunalla ja pastalla yms voi olla lihomisen kanssa niin paljon tekemistä.. täytyy kyllä sanoo, että ku noi jättää pois niin kyllä se paino ihan oikeasti laskee.. :)

        että harva ajattelee ja minäkään en aikanaan uskonut että jo riisin, perunan ja pastan poisjättäminen laihduttaa mutta totta se on. Ne ovat tärkeimmät tekijät yhdessä leivän kanssa laihdutuksessa.


      • wii123
        kj.mattila kirjoitti:

        että harva ajattelee ja minäkään en aikanaan uskonut että jo riisin, perunan ja pastan poisjättäminen laihduttaa mutta totta se on. Ne ovat tärkeimmät tekijät yhdessä leivän kanssa laihdutuksessa.

        ja eikös noissa oo ravintoarvot jo itessäänkin sellaset, että niiden poisjättämisellä paljoakaan menetä.. paitsi kiloja..


      • wii123 kirjoitti:

        ja eikös noissa oo ravintoarvot jo itessäänkin sellaset, että niiden poisjättämisellä paljoakaan menetä.. paitsi kiloja..

        että ei perunassa, pastassa ja riisissä ole mitään sellaista että niistä ei voisi luopua. Kiloista toki haluaa kaikki luopua ja parhaiten se onnistuu jos luopuu noista. Voin suositella.


      • kevyestikesään
        kj.mattila kirjoitti:

        uutiskynnyksen kun vastasit. Hyvä näin sillä taas sain aiheen kirjoittaa että kyllä tämä VHH toimii kun sitä oikein noudattaa.

        voi sinua "pientä" reppanaa.olet säälittävä....jatka vaan samaan malliin:D


      • eiylipainoaenääkoska
        kj.mattila kirjoitti:

        että ei perunassa, pastassa ja riisissä ole mitään sellaista että niistä ei voisi luopua. Kiloista toki haluaa kaikki luopua ja parhaiten se onnistuu jos luopuu noista. Voin suositella.

        Olet kyllä selkeästi vieläkin ylipainoinen,koitapas vähentää rasvan syömistäs saattasit ehkä päästä normipainoon.Voin suositella!


      • kevyestikesään kirjoitti:

        voi sinua "pientä" reppanaa.olet säälittävä....jatka vaan samaan malliin:D

        hyväksi havaitsemallani vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja en siitä luovu koskaan. Suosittelen sinullekin.


      • wii123
        kevyestikesään kirjoitti:

        voi sinua "pientä" reppanaa.olet säälittävä....jatka vaan samaan malliin:D

        oliks toi kannustushuuto kenties mulle? :D


      • Baltsku
        wii123 kirjoitti:

        oliks toi kannustushuuto kenties mulle? :D

        Ei ollut. Ballerina puhui Karille. Palstalla on muitakin.


      • OmShantiShivaShakti
        wii123 kirjoitti:

        epäilin jossain vaiheessa, että miten riisillä,perunalla ja pastalla yms voi olla lihomisen kanssa niin paljon tekemistä.. täytyy kyllä sanoo, että ku noi jättää pois niin kyllä se paino ihan oikeasti laskee.. :)

        Kun proteiinin osuus sapuskassa nousee, pysyy näläntunne hallinnassa ja syö automaattisesti vähemmän. Tutkimuksia aiheesta:

        http://www.ajcn.org/cgi/content/full/82/1/1
        http://www.ajcn.org/cgi/content/full/82/1/41


      • adfghjjhfvc
        kj.mattila kirjoitti:

        että harva ajattelee ja minäkään en aikanaan uskonut että jo riisin, perunan ja pastan poisjättäminen laihduttaa mutta totta se on. Ne ovat tärkeimmät tekijät yhdessä leivän kanssa laihdutuksessa.

        Ja kun jätät loputkin pois, niin laihdut todella paljon.


    • Antelias psykologi

      kiinteyttävistä vartaovoiteista. Kosmetiikkatuotteita tutkivan professorin mukaan ne ovat "pitkätukkaisilta rahat pois" -tuotteita, lipsautti kerran, eli näin se menee. Kilohinta niissä on kova ja taitaa se kauneus lähtee tässäkin asiassa pelkästään sisältä; oikotietä onneen ei vartalon suhteen ole. Peppu ja kroppa pysyy kiinteänä vain ja ainoastaan kovalla liikunnalla ja suhteellisen kurinalaisella ruokavaliolla.
      Siitä ei tietenkään saa tulla päähänpinttymä, kuten eräillä, mutta jos se muuttuu elämäntavaksi ja on siis pitkäkestoista, vuosikymmeniä kestävää, nainen voi näyttää itseään 15 vuotta nuoremmalta, samoin mies.

      Hyvää jatkoa.

      • tanjarasva

        sama käsitys minulla. Kiinteys tulee sisältäpäin lihaksesta, ja ei voi rasvoilla vaikuttaa. Ainoastaan ihon käteen tuntuvaan pehmeyteen voi paljon vaikuttaa hieronnalla, kuorinnoilla ja rasvoilla.


      • tanjarasva kirjoitti:

        sama käsitys minulla. Kiinteys tulee sisältäpäin lihaksesta, ja ei voi rasvoilla vaikuttaa. Ainoastaan ihon käteen tuntuvaan pehmeyteen voi paljon vaikuttaa hieronnalla, kuorinnoilla ja rasvoilla.

        voi vaikuttaa kookosöljyllä ja sitä kannattaa käyttää niin aurikovoiteena kuin muutenkin. Pari lusikallista päivässä pitää pöpöt loitolla ja antaa terveyttä.


      • tanja.rasva
        kj.mattila kirjoitti:

        voi vaikuttaa kookosöljyllä ja sitä kannattaa käyttää niin aurikovoiteena kuin muutenkin. Pari lusikallista päivässä pitää pöpöt loitolla ja antaa terveyttä.

        Ihan totta, Kari.


    • wamic

      paskaa jauhat. jos esim vedät 600 kaloria päivittäin, niin kroppa menee ketoosiin, ja painonpudotus on nopeaa. tottakai vaatekoko pienenee tuolla kalorimäärällä, koska myös lihasmassa katoaa aikavauhtia, jos siinä ei ole mitään punttitreeniä mukana.
      minä vedin 500 kaloria päivässä 10vko, ja paino putosi 30kg. eikä tuolloin jaksanut pidempiä lenkkejä vetää. 10 vkon jälkeen rupesin syömään, mutta ei mitään hiilareita, ja sen jälkeen alkoivat lenkitkin pidentyä. nyt on painonpudotuksen alusta kulunut ½-vuotta ja kiloja on hävinnyt 38kg. tosin olin juhannusviikon lomilla, ja en todellakaan katsonut mitä söin ja join, niin kaksi kiloa tuli takaisin. mutta sekin on vain suurimilta osalta nestettä, josta olen saanut jo pois 1kgn

      • veijo itse

        Lchf/vhh ruokavaliolla ei tarvitse normaalist käyttää nääntymisruokavaliota. Se on se suuri hienous koko hommassa. Syö itsesi AINA kylläiseksi, varsinkin alussa. Tämä edellyttää tietysti että hoitaa homman oikein eikä jollain sekasikiöllä eri ruokavalioista.
        Perunat ja porkkanat sekaisin?


      • wii123
        veijo itse kirjoitti:

        Lchf/vhh ruokavaliolla ei tarvitse normaalist käyttää nääntymisruokavaliota. Se on se suuri hienous koko hommassa. Syö itsesi AINA kylläiseksi, varsinkin alussa. Tämä edellyttää tietysti että hoitaa homman oikein eikä jollain sekasikiöllä eri ruokavalioista.
        Perunat ja porkkanat sekaisin?

        rasvaa vaan.. paljon rasvaa! sillä porukka on aina pysynyt terveenä.


      • palsta-poliisi
        wii123 kirjoitti:

        rasvaa vaan.. paljon rasvaa! sillä porukka on aina pysynyt terveenä.

        älä pelleile siinä yhtään.


      • wii123

        missä asiassa jauhan paskaa?
        600kcal on ruokavaliossani toooodella harvoin. eikös ketoosissa nimenomaan elimistö käytä hyväkseen ensin hiilarivarastot ja sen jälkeen siirtyy polttamaan rasvaa esim lenkillä ollessa?

        tästä asiasta ja kuurista ym, voi olla montaa mieltä.. mulle se sopii ja myös ongelma on minun jos tästä tulee mulle ongelmia jatkossa.

        eikös tuo kaloriasia ole kuitenkin ainakin jossain määrin yksilöllistä?
        jos oot vetäny 500kcal päiväs, niin ihmekös et oo jaksanut kovin pitkälle..
        kuitenkin jokasen kroppa toimii joissain aasioissa hieman eri tavalla.. 500kcal on kuitenkin täysin eri kuin 800.


      • vähän !
        wii123 kirjoitti:

        missä asiassa jauhan paskaa?
        600kcal on ruokavaliossani toooodella harvoin. eikös ketoosissa nimenomaan elimistö käytä hyväkseen ensin hiilarivarastot ja sen jälkeen siirtyy polttamaan rasvaa esim lenkillä ollessa?

        tästä asiasta ja kuurista ym, voi olla montaa mieltä.. mulle se sopii ja myös ongelma on minun jos tästä tulee mulle ongelmia jatkossa.

        eikös tuo kaloriasia ole kuitenkin ainakin jossain määrin yksilöllistä?
        jos oot vetäny 500kcal päiväs, niin ihmekös et oo jaksanut kovin pitkälle..
        kuitenkin jokasen kroppa toimii joissain aasioissa hieman eri tavalla.. 500kcal on kuitenkin täysin eri kuin 800.

        >

        Juuri näin. Itse asiassa ketoosissa tietysti myös levossa palaa varastorasvaa: jos muuta energialähdettä ei ole aineenvaihdunnalle, energia tulee varastorasvasta. Tietenkin aina kun rasva palaa, siitä tulee ketoaineita, mutta normaalitilanteessa nämä ketoaineet käytetään solun sisällä (missä rasvan hajottamista esiintyy) eikä ketoaineita ole juuri veressä. Sitten kun maksan solut alkaa hajottaa rasvaa, niin siitä syntyneet ketonit vapautuu vereen, jolloin ketonien määrä nousee. (Korjatkaa, jos olen väärässä.)

        Elimistössä siis tapahtuu oikeastaan koko ajan rasvan oksidaatiota, mutta vasta kun glukogeeni on käytetty loppuun, maksa alkaa hajottaa rasvaa verenkiertoon (aivojen energiaksi) ketoaineiksi.

        Näillä asioilla ei siis ole mitään merkitystä kehon kannalta. Ne ovat ihan luontaisia prosesseja. [Eli ei ole tulossa mitään kehon vastaiskua tai mitään muutakaan, mitä täällä sepitetään.]

        Se, missä wamic sentään on oikeassa, on tuo treenausasia. Elimistö hajottaa myös proteiinia energiaksi. Sitä hajotetaan myös lihaksesta, mutta jos treenaa lihaskuntoa samalla, niin lihaksen väheneminen voidaan ehkäistä (tosiaan: on raportteja, jossa vedetään reilusti alle 800 kcal runsasproteiinisesti, mutta osa (lähinnä aiempaa treenitaustaa omaamattomat) jopa kasvattavat lihasmassaansa kuurin aikana; toiset voivat säilyttää lihasmassansa. Joten voisin suositella niin kovaa punttitreeniä kuin vain jaksat. Itse asiassa tämä metodi on käytössä esim. Xtragavanza-kuurissa: siinä syödään VLC-kuuri (eli Nutrilettiä vastaavia pussikeittoja), joissa on runsaasti proteiinia, ja koko ajan kehotetaan ihmisiä punttisalille. Noista kuureista on erittäin hyviä tuloksia (taitaapa olla yksi tehokkaimmista laihdutustavoista - myös siis pitkäaikaisen tuloksen saavuttamiseksi). Et siis ole ainakaan ihan väärällä polulla.


    • Yksi naiskandi

      Niin runsas hiilihydraattien määrä tietysti muuttuu sokeriksi ja varastoituu tulee kiloja ns.Huomioon kannattaa otta sekin tosiasia, että pelkkä liha kala kuuri ovat munuaisille hyvinkin raskas vaihtoehto.Kohtuus kaikessa. kJos todella tahtoo painoa vartioida paras vaihtoehto on asiallinen suhtautuminen ravintoaineisiin ja mitä me ihmisenä todellakin tarvitsemme. Lisäksi hiilarikuuri tarkoittaa myöskin sitä, että kun lopetat sen kilot tulevat takaisin. Järkevää on vain pientää annoksia ja syödä monipuolisesti ja rasvattomiakin kannattee käyttää hyväksi ja sitten makeat jutut. Syö vähän ja harkiten sokeripitoisia ja sitten myöskin kannattaa tarkkaila piilosokeria sisältäviä kuten valkoiset vehnä tuotteet ne varastoituu elimistöön ja kiloja kertyy.

      • Veijo

        "Huomioon kannattaa otta sekin tosiasia, että pelkkä liha kala kuuri ovat munuaisille hyvinkin raskas vaihtoehto."

        Perustele?

        "Lisäksi hiilarikuuri tarkoittaa myöskin sitä, että kun lopetat sen kilot tulevat takaisin."

        Jos tarkoitat LCHF/VHH ruokavaliota niin mitä tarkoita lopettamisella??

        "ja rasvattomiakin kannattee käyttää hyväksi"

        Tarkoitatko margariineja ja kevyttuotteita? Mikä hyöty niistä on verrattuna esim täysrasvaisiin tuotteisiin kuten voi??


    • Mies 34

      Sama dietti . Paljon kasviksia , lihaa ja liikuntaa . Tietty pieni hiilarimäärä päivässä pitääkin olla . Mutta vaalea leipä , riisi, peruna , pullat ym makea pois . Itselläni menee viikossa yli 3 kg kasviksia lautaselle :-)
      Liikuntaa harrastan kovasti , sauvakävely 20km / 2 h vähintään 3 kertaa viikossa . Uinti ja pyöräily . Painoa on tippunut tasaisesti 15 kg ja lisää lähtee . Liian nopea painonpudotus ei toimi .

      • wii123

        Näinhän se on! Toimii vähemmälläkin rasvan syömisellä ja runsaalla liikunnalla :)


      • kateus!!!
        wii123 kirjoitti:

        Näinhän se on! Toimii vähemmälläkin rasvan syömisellä ja runsaalla liikunnalla :)

        Ihan mahtavaa, että olet saanut aloittaja painosi putomaan ja se näköjään herättää melkoista kateutta, kuten alun häriköistä voi päätellä.. Mitä sillä on väliä heittääkö proteiininne grammalla sinne tai tänne, joka tapuksessa on aivan mahtavaa, että olet saanut painosi putoamaan!! Hienoa!! Todella pitkiä lenkkejä teet myös! Vau! Omakin motivaatio oman laihdutusprojektin suhteen nousi kattoon!!!


      • wii123
        kateus!!! kirjoitti:

        Ihan mahtavaa, että olet saanut aloittaja painosi putomaan ja se näköjään herättää melkoista kateutta, kuten alun häriköistä voi päätellä.. Mitä sillä on väliä heittääkö proteiininne grammalla sinne tai tänne, joka tapuksessa on aivan mahtavaa, että olet saanut painosi putoamaan!! Hienoa!! Todella pitkiä lenkkejä teet myös! Vau! Omakin motivaatio oman laihdutusprojektin suhteen nousi kattoon!!!

        Kiitos! :)

        Tuntuu, että tässä on osalla ihan oikea ongelma tän asian kanssa.
        Jotku rupee huomautteleen jo kirjoituksestakin, kun eivät enää muuta sanottavaa keksi ilmeisesti.

        Hyvä jos sait motivaatioo tästä, onnea ! :)


      • loviisa,,,

        Ilman turhia kävelylenkkejäkin, pari kertaa viikossa kauppareissu pyöräillen, olisko noin yhteensä 8km, siinä minun liikuntani. Pidän hassuna ihmisiä jotka lähtee asiatta kävelemään, ja sitten leveillään kuinka kauheesti on kilometrejä taas laahustettu.
        Jumpat- ja salit on sitävarten - ja tietää tekevänsä jotain. Kävellä saa ihan kotiaskareissa tarpeeksi.
        Atkins ja Heikkilä kirjoittavat kumpikin, et liikunta toki nopeuttaa kilojen pudottamista, vaan ei ole pakollista.

        Minä noudatan vhh- ruokavaliota, muista en ole kuullutkaan, ja laihdun ihan sopivasti, en kilpaile kenenkään himoilijan kanssa.Käytän oivariinia, en voita ja muutenkaan en rasvaisuudella mässäile.
        Olut toi kilot, sellainen tissuttelu...muutama tölkki lähes päivittäin, -ei ruoka.
        Nyt on kolme viikkoa ollut olut kaupassa kuin muutkin prossajuomat, katotaan miten kauan kestää kilojen pois ajo- kiiruttahan minulla ei ole.


      • asdfghjkjhgf
        kateus!!! kirjoitti:

        Ihan mahtavaa, että olet saanut aloittaja painosi putomaan ja se näköjään herättää melkoista kateutta, kuten alun häriköistä voi päätellä.. Mitä sillä on väliä heittääkö proteiininne grammalla sinne tai tänne, joka tapuksessa on aivan mahtavaa, että olet saanut painosi putoamaan!! Hienoa!! Todella pitkiä lenkkejä teet myös! Vau! Omakin motivaatio oman laihdutusprojektin suhteen nousi kattoon!!!

        Se on aina yhtä tyhmä veto. Sillähän asiat on helppo selvittää, että kyse on vain kateudesta.


      • asdfghjhgfd
        loviisa,,, kirjoitti:

        Ilman turhia kävelylenkkejäkin, pari kertaa viikossa kauppareissu pyöräillen, olisko noin yhteensä 8km, siinä minun liikuntani. Pidän hassuna ihmisiä jotka lähtee asiatta kävelemään, ja sitten leveillään kuinka kauheesti on kilometrejä taas laahustettu.
        Jumpat- ja salit on sitävarten - ja tietää tekevänsä jotain. Kävellä saa ihan kotiaskareissa tarpeeksi.
        Atkins ja Heikkilä kirjoittavat kumpikin, et liikunta toki nopeuttaa kilojen pudottamista, vaan ei ole pakollista.

        Minä noudatan vhh- ruokavaliota, muista en ole kuullutkaan, ja laihdun ihan sopivasti, en kilpaile kenenkään himoilijan kanssa.Käytän oivariinia, en voita ja muutenkaan en rasvaisuudella mässäile.
        Olut toi kilot, sellainen tissuttelu...muutama tölkki lähes päivittäin, -ei ruoka.
        Nyt on kolme viikkoa ollut olut kaupassa kuin muutkin prossajuomat, katotaan miten kauan kestää kilojen pois ajo- kiiruttahan minulla ei ole.

        Liikkukaa ihmiset, niin ei tarvitse miettiä ruokaa päivät pitkät.


      • KuntoilevaiNen
        loviisa,,, kirjoitti:

        Ilman turhia kävelylenkkejäkin, pari kertaa viikossa kauppareissu pyöräillen, olisko noin yhteensä 8km, siinä minun liikuntani. Pidän hassuna ihmisiä jotka lähtee asiatta kävelemään, ja sitten leveillään kuinka kauheesti on kilometrejä taas laahustettu.
        Jumpat- ja salit on sitävarten - ja tietää tekevänsä jotain. Kävellä saa ihan kotiaskareissa tarpeeksi.
        Atkins ja Heikkilä kirjoittavat kumpikin, et liikunta toki nopeuttaa kilojen pudottamista, vaan ei ole pakollista.

        Minä noudatan vhh- ruokavaliota, muista en ole kuullutkaan, ja laihdun ihan sopivasti, en kilpaile kenenkään himoilijan kanssa.Käytän oivariinia, en voita ja muutenkaan en rasvaisuudella mässäile.
        Olut toi kilot, sellainen tissuttelu...muutama tölkki lähes päivittäin, -ei ruoka.
        Nyt on kolme viikkoa ollut olut kaupassa kuin muutkin prossajuomat, katotaan miten kauan kestää kilojen pois ajo- kiiruttahan minulla ei ole.

        Reipas kävely on kaikkea muuta kuin laahustamista, ja siltähän aloittajan kävelyn kesto ja pituus kuulostavat. Pitkäkestoinen kävely on erittäin hyvää verenkiertoelimistölle ja ylipainoiselle ainakin alkuun kaikin puolin turvallisempaa kuin juoksu.

        Kuntosalilla omatoimisesta tai ryhmäliikunnasta saa puolestaan monipuolisesti kehitettyä lihasvoimaa. Sitähän tarvitsevat kaikki ja varsinkin ikääntyvät pitääkseen koko kropan hyvin tuettuna.

        VHH sopii oman kokemuksen mukaan niin kuntoilijalle kuin laihduttajalle. Pelkästään liikunnan määrää llisäämällä ei yli nelikymppisen kroppa laihdu, vaan ruokavalion koostumuksella on paljon merkitystä. Kiinteytymiseen liikunta kyllä vaikuttaa.


    • tätiliini62

      saamasi kalorimäärä on aivan liian vähän, ja lisäksi juot vettä liikaa...
      Kehoittaisin korjaamaan asiat pian, tai tulee ongelmia..
      Itse juon vettä 1,5-2 l päivässä, syön kaloreita n 1000-1200, pyöräilen 20-50 km kerralla, käyn munkkikahvilla välillä =), ja lenkkeilen 5-15 km kerralla, teen vaihtelevaa työtä, välillä istuen konttorissa tai ajan trukkia.

      ja painoni on normaali.. Ikää on 48 v..

      • wii123

        2litraa vettä on normaali suositus. Jos liikkuu paljon, tulee myös nestettä lisätä. Joten sinun tulisi mielestäni juoda enemmän :)


    • tretybyn6

      Elämäntavastasi päätellen sinulla on aika vähän lihasmassaa. Kävely ei juurikaan lihasmassaa lisää. Se tarkoittaa että kehosi polttaa lepotilassa vain vähän kaloreita. Jos lopetat dieetin, on suuri riski että läskit tulevat takaisin.

      Kannattaa siirtää liikuntaharjoittelua lihaskunnon suuntaan, ja muuttaa ruokavalio tasapainoisemmaksi, jotta lihakset saavat polttoainetta.

      • wii123

        Lihasmassan määrästä ei ole käsitystäkään, mutta ei nyt niin hirveän vähääkään.

        Olet oikeassa, voisin ottaa lenkkeilystä pois ja siirtää lihaskuntoharjoittelun puolelle!


      • tanjarasva

        Miksi yhden ihmisen dieettiä niin kovasti jankataan tässä ketjussa. Kaipa yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, myös dieettien puolella.
        Ei kai yhden ihmisen dieetti ole maailman tärkein asia tai jokin referenssipohja.

        Mitä sitä sen enempää jankkailemaan. Kyllähän näitä omasta äänestään pitäjiä maailmaan mahtuu...


      • willimiina83
        tanjarasva kirjoitti:

        Miksi yhden ihmisen dieettiä niin kovasti jankataan tässä ketjussa. Kaipa yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, myös dieettien puolella.
        Ei kai yhden ihmisen dieetti ole maailman tärkein asia tai jokin referenssipohja.

        Mitä sitä sen enempää jankkailemaan. Kyllähän näitä omasta äänestään pitäjiä maailmaan mahtuu...

        yks turha kommentti lisää..
        hertsileijaa ku ihmiset pysyy taas aiheessa...
        miksi pitää kirjoitella aivan turhia mielipiteitä liittyen oikeinkirjoitukseen tai johonki leikkeleen lisäaineisiin...
        ei minusta olennaista..

        pöh ja pöh

        suomalaine ärsyttää suomalaista..

        hyvää kesää kaikille!


      • välillä !
        tanjarasva kirjoitti:

        Miksi yhden ihmisen dieettiä niin kovasti jankataan tässä ketjussa. Kaipa yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, myös dieettien puolella.
        Ei kai yhden ihmisen dieetti ole maailman tärkein asia tai jokin referenssipohja.

        Mitä sitä sen enempää jankkailemaan. Kyllähän näitä omasta äänestään pitäjiä maailmaan mahtuu...

        >

        Täsmälleen ! Hyvä Tanja !

        Miten esim. henkilö kj.Mattila määrittyy, jos ei dieettinsä kautta ? Eikö niin, että hänen dieettinsä on itse asiassa hänen koko elämänsä ? Hänen kaverit on nimenomaan dieetin perusteella valittuja, hän lukee ainoastaan omaan dieettiinsä perustuvaa kirjallisuutta ja artikkeleita jne. jne.

        >

        Kerrothan tämän myös Veijolle ja Mattilalle ?

        Noin. Ja nyt voisit mennä täyttämään lupauksiasi tuonne http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9169704/44760316 ! Kiertelemätön vastaus, kiitos !


    • ...kuunella omaa elimistöä.

      Itse olen toteuttanut tätä vhh -ruokavaliota enemmän tai vähemmän, mutta kuitenkin pääsääntöisesti pyrkinyt pitämään hiilihydraattien määrän alle 100g /vrk (ka 30-60g). Aloitin marraskuussa 2008 painon ollessa 112kg. Koskaan en ole laskenut kaloreita, rasvoja enkä proteiineja vaan todellakin syönyt silloin kun on nälkä. Aamulla vähän raskaampi aamupala (3-5 munaa, pekonia, makkara ja mahdollisesti salaatti kuohukermakahvit) 1-2 lämmintä ateriaa keitto/liharuoka/kasvisruoka - luonnollisesti sisältäen salaattia/kasviksia. Kermaa ja voita unohtamatta. Jos välillä sattunut tulemaan nälkä niin joku välipala (kreikkalainen jogurtti kermalla ja marjoilla) alas ja taas jaksaa. Aina painotetaan aamupalan tärkeyttä ja mielestäni se on tässäkin ruokavaliossa tärkein.

      Ensimmäiset 2 viikkoa oli totuttelua. Saattoi olla viestiketjuissa mainittuja oireita, mutta ne menevät ohi kun elimistö tottui uuteen ruokavalioon. Ruokavaliota jatkaessani jaksaminen parani - ei päikkäreitä eikä huonoa oloa vaan kaikinpuolin pirteämpi elämä.

      Ensimmäisen kuukauden jälkeen kävin lääkärintarkastuksessa, jossa todettiin kohonnut kolesteroli- ja maksa-arvot (sokeri oli hyvä). Puoli vuotta myöhemmin tein saman testin: Tuloksena hyvät maksa-arvot ja kolesteroli lähellä normaalia (5.5 - 6) - sokeri edelleen hyvä. Tähän päivään mennessä olen tiputtanut reilu 12kg - olon ollessa aina erittäin hyvä!

      Alkoholia tulee nautittua keskivertosuomalaisen verran (vaikuttaa painon tippumiseen paljon) ja tällöin tulee yleensä syön normaalisti hiilareita esim pizzaa, kebabit jne. Painoa tulee yleensä lisää 2-3kg, mutta ne ovat viikossa pois - kyseessä on siis hiilareista johtuva turvotustila. Alkoholin nauttimisen yhteydessä kannattaakin syödä enemmän hiilihydraattia, koska sillä on vaikutus seuraavan päivän olotilaan ;)

      Nuorempana & huippukuntoisena söin hiilaripitoista ruokavaliota; pastaa, riisiä jne. Tuolloin tuli harrastettua liikuntaa päivittäin, lenkit yleensä 10-20km. Urheilessa huomasin miten tärkeä oikea ruokavalio elimistön jaksamiseen oli. Nopea hiilihydraatti auttoi jaksamaan jonkin aikaa mutta pakko oli kuitenkin tankata jatkuvasti lisää. Sama ruokavalio jatkui ja liikunta loppui - tuloksena ylipaino.

      Fyysinen kuntoni ei ole sama kuin parhaina päivinä, mutta vhh ruokavalion ansiosta väitän jaksavani fyysistä rasitusta suhteessa paremmin kuin ollessani huippukuntoinen. Nykyisin liikunnasta jopa nauttii enemmän kun se tuntuu jossakin (johtuen "vastuksesta") :D

      Joka tapauksessa on tärkeää kuunella omaa elimistöä jos toteutatte tätä ruokavaliota. Ei kannata ressata itseä blogien/forumien/juttupalstojen teksteillä vaan korkeintaan ottaa pieniä vinkkejä ruokavalion toteutukseen. Jokainen ihminen on erilainen ja täten jokaiselle ihmiselle löytyvät omat ruokailutottumuksetkin (jotkut pärjäävät paremmin hiilihydraattipitoisella ruokavaliolla). Syökää siis sen mukaan mikä tuntuu- ja maistuu hyvälle sekä auttaa jaksamaan.

    • sellulääri

      Onnea sinulle, että olet päässyt tavoittelemaasi tulokseen. Itselläni on samantyyppisellä diettillä pudonnut noin 20kg, vielä 10kg niin olen nuoruuden mitoissa. Laihdutusvauhti pitää mielestäni olla sellainen, ettei siitä tule painetta ja pakkoa. Entisenä aktiiviurheilijana suren lähinnä kropan muuttumista ja ikääntymistä...mutta kotoa löytyy kaksi nelijalkaista lenkittäjää ja kun heille on treenistä vapaata, käyn sitten höntsäämässä jotain peliä. Itse teen lenkkien jälkeen kotona pienen kuntopiirin ja nostan käsipainoja. Lenkkien pituus on tunnista puoleentoista, riippuen omasta jaksamisesta. Kaikkea hiilaria ei kannata jättää pois, niitä voi syödä vaikka aamulla. Iltaa kohden keventää proteinia ja kasviksia yms..ilman muuta vettä kannattaa juoda ja kivennäisvesikin on hyvää, toimii ainakin minulla.

    • 17v poika

      Laihduin 3 kk n.8kg, kun jätin leivän pois( joskus harvoin jos ei ole muuta niin syön leipää, mutta sekin on tummaa) ja aloin syödä aamupalaa ja lopetin syömiset 17-19 aikaan. Leipä vaihtui aluksi hedelmiin, mutta jostain syystä hedelmät ovat nyt jääneet vähälle. Pienensin annos kokoa ja vaidoin sen useampaan pienempään. Pyrin päivässä saamaan 500-1800 kaloria, riippuen siitä paljonko päivän aikana kulutan, pyrin myös välttämään hiilareita. Tonnikala ja raejuuso on melko hyviä, koska niissä ei ole paljoa kaloreita eikä hiilareita, sekä kalasdta saa hyviä rasvoja. Alussa oli nälän tunnetta, mutta nyt mahalaukku on pienentynyt ja sitä kautta nälkä hellittänyt. urheilen silloin tällöin, mutta laihtuminen on tapahtunut pääasiassa ruokatottumuksia muuttamalla.

      Vinkkejä: Älä syö 17-19 aikaan jos ei ole pakko ja ei ole treenejä tai vastaavaa, elimistö ei polta enää illalla. Älä anna mahasi kurnia, koska silloin elimistö polttaa huonommin. Jos urheilet, kalorit alkavat palaa vasta 30min jälkeen. Suosi vähä kalorisia/hiilarisia/rasvasia tuotteita ja jos syöt leipää syö tummaa. päivä kannataa aloittaa esim: mysleillä koska silloin pysyy pitempään kylläisenä ja sitä kautta tulee syötyä vähemmän. Juo paljon vettä, että aineen vaihdunta pelaa. Älä juo enerkiajuomaa vaan maitoa tai urheilujuomaa, koska enerkia juoma sisältää paljon kofeiinia ja kaloreita ja se kuivattaa elimistöä.

      • Veijo

        17 vuotiaana minäkin olin hirmu viisas. Tiesin että en ikinä tule tarviamaan esim. joitakin koulussa opetetettvia asioita kuten esim ruotsin kieltä ja geometriaa.
        NO, tänään on huomattavasti visaampi.
        Vanhempana jopa tuli uskottua mm. THL:n j aRuotsin elintarvikelaitoksen ravintoohjeisiin ja pelättyä tyydytettyjä rasvoja koska niistä tulee sairauksia.
        Mikään siitäkään ei pitänyt paikkaansa.

        Ole rauhassa. elämä opettaa. jos ei mitään muuta niin hitaasti kävelemään.


      • hyvä Veijo
        Veijo kirjoitti:

        17 vuotiaana minäkin olin hirmu viisas. Tiesin että en ikinä tule tarviamaan esim. joitakin koulussa opetetettvia asioita kuten esim ruotsin kieltä ja geometriaa.
        NO, tänään on huomattavasti visaampi.
        Vanhempana jopa tuli uskottua mm. THL:n j aRuotsin elintarvikelaitoksen ravintoohjeisiin ja pelättyä tyydytettyjä rasvoja koska niistä tulee sairauksia.
        Mikään siitäkään ei pitänyt paikkaansa.

        Ole rauhassa. elämä opettaa. jos ei mitään muuta niin hitaasti kävelemään.

        "Sinä kulkija kuusitoistavuotias, et usko mua nyt, mutta takaan sen...sillä suoraan sanottuna, suurinpiirtein, sellaista elämä on" :=))


      • asdfghkjhgf
        Veijo kirjoitti:

        17 vuotiaana minäkin olin hirmu viisas. Tiesin että en ikinä tule tarviamaan esim. joitakin koulussa opetetettvia asioita kuten esim ruotsin kieltä ja geometriaa.
        NO, tänään on huomattavasti visaampi.
        Vanhempana jopa tuli uskottua mm. THL:n j aRuotsin elintarvikelaitoksen ravintoohjeisiin ja pelättyä tyydytettyjä rasvoja koska niistä tulee sairauksia.
        Mikään siitäkään ei pitänyt paikkaansa.

        Ole rauhassa. elämä opettaa. jos ei mitään muuta niin hitaasti kävelemään.

        No nythän sinä vasta viisas oletkin...


    • ._Teräsmies_.

      Toi sopii varmaan jollekin, jos on kärsivällinen ja malttaa odottaa. Itse saan vähemmän kaloreita ruokavaliostani ja 10 km käveltyäni olen pururadalla jossa aloitan varsinaisen juoksutreenin.

    • Matti Viikate
    • tiedän joo

      ei tartte edes liikkua kun paino lähtee!

      1200 olisi jo aivan riittävän pieni ruokamäärä /pv.
      Ei tuolla 600-800 kalorilla jaksa liikkua.tai sitten on kalorit laskettu väärin.

      • wii123

        Kyllä sillä jaksaa. Ainakin mä oon jaksanut. Tiedä sitten mistä se johtuu.

        kalorilaskuri.fi


    • hghertr

      vähemmästäkin saa vesipöhön 3-5 litraa voi hyvänen aika!

      • wii123

        Kas kun mä en ole vielä sitä saanut.


      • wii123

        Omakohtasella kokemuksella uskallan nyt väittää 100%, että tiedän tasan tarkkaan missä mun rajani menee veden juomisen suhteen.
        15-16-vuotiaana toteutin erittäin vaarallisen ja typerän laihdutuskuurin, joka päättyi todella ikävästi.
        Tällöin vettä upposi pahimpina päivinä jopa 8litraa päivässä ja päälle vielä kahvia kuppitolkulla.
        Tosin myös laihduin 18kg ja siitä on tullut muutamassa vuodessa takaisin 7kg (viime syksyyn) ja opin todella paljon.


      • sdfghhbngc
        wii123 kirjoitti:

        Kas kun mä en ole vielä sitä saanut.

        Sä joudut vielä tiputukseen. Ei kannata huuhtoa kaikkia suoloja elimistöstä.


    • kirsti.m

      Haluaisin kernaasti tietää, miten laihduttaa...Laihduin 108kg:sta 94 kg:n painonvartijoissa alta aikayksikön. Sen jälkeen monta kuukautta ilman minkäänlaista tulosta, päinvastoin, painoa tullut joinain viikkoina lisää, vaikka syön tasan pisteiden mukaan. Olen ikäni painanut 58 kg, mutta sairastuin ja lääkkeiden vaikutuksesta lihoin muutamassa kuukaudessa 50 kg. Minulla on kova motivaatio laihtua, mutta en enää tiedä, mitä minun pitäisi syödä ja kuinka, että laihtuisin. Olen myös käyttänyt erilaisia laskureita perusaineenvaihdunnastani ja paljon pitäisi syödä kaloreita päivässä, jotta laihtuisi, mutta mikään ei tuota tulosta...Olen aivan epätoivoinen ja masentunut tilanteesta. Voisiko kukaan kertoa reseptiä, millä laihtua?

      • veijo itse

        Painonvartijat on liikeyritys jonka täytyy turvata se että jäsenmaksun maksajia riittää.
        Suurissa testeissä Atkins on aina voittanut ja vähärasvainen ruokavalio on aina ansaitsemallan sijalla---viimeisenä.


      • asdfghkjhf

        Liiku riittävästi. Pyöräily esim. polttaa rasvat todella tehokkaasti.


    • Karppi09

      Hienoa, että toimii sinullakin!

      Tosin en millään usko, että hiilarimääräsi on 25g päivässä kun rahkassa ja marjoissa sitä on. Mutta eipä sitä noin alhaista kannatakaan pitää muuta kuin alussa ja välillä.

      • wii123

        Kiitos!

        Kuitenkaan en rahkaa ja marjoja syö niin paljon, että paljolla ylittäisin tuon 25g.
        Jonain päivinä saatana täyttää tuon hiilarimäärän marjoilla ja toisena päivänä taas joillain muilla.

        Tuo määrä ylittyy silloin, kuin päätän syödä jäätelön tms poikkeuksellisesti :)


    • .....

      Mistä teitä hiilihydraattipeikkoja oikein tulee?

      Hiilarit ovat tarpeellisia. Meinaa jos meinaat aivosi saada tekemäänkin jotakin...

      Jotkut raasut vielä uskovat teitä, alkavat karttaa hiilareita, todennäköisesti vetävät sen yli ja puf, sitä ollaan vajaatehoisia...

      • wii123

        Ei niitä hiilareitakaan tarvitse yli tarpeidensa vetää.


      • veijo itse

        "Hiilarit ovat tarpeellisia. Meinaa jos meinaat aivosi saada tekemäänkin jotakin... "

        Ei pidä paikkaansa, näethän kuinka itsellesi on käynyt.

        Voit jättää hiilihydraatit pois koknaan jos haluat. Elimistä valmistaa itse sen pienen määrän joka tarvitaan aivoille ja joillekin pikkusoluille.


      • twn
        veijo itse kirjoitti:

        "Hiilarit ovat tarpeellisia. Meinaa jos meinaat aivosi saada tekemäänkin jotakin... "

        Ei pidä paikkaansa, näethän kuinka itsellesi on käynyt.

        Voit jättää hiilihydraatit pois koknaan jos haluat. Elimistä valmistaa itse sen pienen määrän joka tarvitaan aivoille ja joillekin pikkusoluille.

        Voi hiilartrollit sentään!

        Kun ei uskontoa oteta niin mennään henkilökohtaisuuksiin.. no sentään ette räjäyttele faktatietoihin väitteitään perustavia ihmisiä, siitä plussaa.


      • sdfghjjhgfvc
        veijo itse kirjoitti:

        "Hiilarit ovat tarpeellisia. Meinaa jos meinaat aivosi saada tekemäänkin jotakin... "

        Ei pidä paikkaansa, näethän kuinka itsellesi on käynyt.

        Voit jättää hiilihydraatit pois koknaan jos haluat. Elimistä valmistaa itse sen pienen määrän joka tarvitaan aivoille ja joillekin pikkusoluille.

        Linuxtyypit on samalla tavalla nihilistejä.


    • sharina

      itse kans minimalisoinut hiilihydraatin ja muuten samnlainen tuo tarina kuin mulla mutta vartalovoidetta en oo käyttänyt, eli meinaakko tosissaan et se auttas kans???

      • Laihduttava nainen

        Itse kanssa toivoisin laihtuvani, mutta tuli taas osallistuttua http://www.parhaatkilpailut.net/ -sivustolla "Voita vuoden Daimit" -kilpailuun, joten mitenköhän tässä käy :(


      • wii123

        Hommaa esimerkiksi Garnier bodytonic with seaweed - niminen purkki.. hinta 6-7euroa 400ml tai Nivean Silhouette joku.. vaaleanvihreä purkki hinta joku 10-13e. Kokeile niin näet, että toimiiko. Käytä aamuin illoin.. Siis aktiivisesti noin, just miten neuvotaankin. Ei siis vaan joskus.
        Ite oon käyttänyt ensimmäisen kerran varmaan 5-6vuotta sitten.. ja edelleen homma jatkuu.
        Toimii oikeasti! Saattaa olla että tehokin on mun korvien välissä, mutta kokeilla ehdottomasti kannattaa.. ei tuo kuitenkaan niin suuri raha ole jonka joutuu putelista maksamaan :)


      • wii123
        Laihduttava nainen kirjoitti:

        Itse kanssa toivoisin laihtuvani, mutta tuli taas osallistuttua http://www.parhaatkilpailut.net/ -sivustolla "Voita vuoden Daimit" -kilpailuun, joten mitenköhän tässä käy :(

        Aina voit jättää mahdollisen palkintosi lunastamatta.. hah, haisee tekosyyltä :D


    • Olut masu

      sanokaas te viisaat et mitä viinaksii laihduttaja voi ottaa ettei toi hiivari dietti mee susille,olutta,siiderii,viiniä,kirkkaita?

      • OmShantiShivaShakti

        Kirkkaaseen kun sotkee hieman Fun Lightiä tai vastaavaa, niin on vähiten hiilaria ja kaloreita.


    • juoksija.

      kun syö vähemmän kun kuluttaa niin laihtuu varmasti, se on ihan sama mitä hydraatteja ne on.
      nämä kaikki ihmedieettien kannattajat ovat usein niitä ikuisia laihduttajia.

    • sdfghjkkjhgf

      Kyllä se on niin, että peruna ja ruisleipä ei lihota ketään, jos ei ole rasvassa upotettu. Tuolla kalorimäärällä laihtuu oli ruokavalio mikä tahansa. Mutta kikkailkaa vaan -omapahan on terveytenne.

    • speedy paassanen

      800-600 kalorin paikkeilla päiväsaanti? Kuulostaa hurjalta tälläisen voimaharjoittelua kovaa treenaavan nuoren miehen korviin, kun itsellä menee 3000kcal päivässä. Tuo ei enää ole pelkästään vähähiilihydraattinen dieetti, vaan myös erittäin vähäkalorinen sellainen. Tuolla määrällä laihtuisi, vaikka siitä olisi paljonkin hiilihydraatteja.

      Vähähiilihydraattisen dieetin hyöty on kyllä ehdottomasti se, että ei tule nälkä.

    • pn

      Mistä helvetistä tänne virtaa tätä aikansa-kuluks-turpansa-rääpijä-porukkaa?
      Tätäkin keskustelua kun lukee niin suurimpaan osaan asiallisista kommenteista on laitettu jotain vitunaikasta "viisastelua" tai muuten vain nussimalla nussittu pilkkua.

      Voi kun on ihmisillä elämä.

    • k

      Saat liian vähän rasvaa.

    • pitää lisätä kalorei

      oon ollu ite samalla dieetillä. ehdottomasti lisää kaloreita! pitäs tulla vähintää 1700 kcal per päivä. muuten voi mennä vaarallisen puolelle tuo homma. tippus varmaa nopiampaa ku lisäisit kaloreita.

    • mää oon pujottanu reilusa puollesatoista vuojesa nyt 43kg

    • maratoonari 2

      Olin aivan kauhuissani kun luin juttusi. Etkö tiedä, että tarvitset hiilihydraatteja juuri tuon liikkumisen vuoksi paljon. Hiilihydraattien puute aiheuttaa väsymystä, voimattomuuden tunnetta. Terve järki kaikessa, laihdutuksessa ja liikunnassa.

      • 43kg reilusa puolesatoista vuojesa on justiin sopiva laihutus määrä/vauhti,mulla on raskas ruumillinen työ ja liikun tosi palijo


      • wii123

        Aivan, siksi olenkin päättänyt nostaa hiilaripitoisuutta, koska kuitenkin liikun ja haluan liikkua paljon.

        Työskentelen hoitoalalla ja työ on muutenkin raskasta, niin ei olisi varmastikkaan potilaiden edun vastaista että nostaisin noita "lukemia" kun työt taas alkavat.


    • tatjuska12

      Ihan kuin olisin lukenut oman tarinani, kiloja lähti 12 ja kolme kuukautta meni aivan samoilla ohjeilla. Lihaskuntoharjoitusta olen vähän liian laiskasti toteuttanut, mutta kun kelit on kohdallaan ei tee mieli salille vaan liikkua ulkona. Aineenvaihduntani heräsi kun jätin perunan, makaroonin, riisin ja ruisleivän minimiin. Nyt olen lisännyt niiden syöntiä viimeiset 2 kk ja paino on silti säilynyt ennallaan :)) ja herkkupäiviäkin saa välillä olla.

      • Evakko ilma rekkee

        18 kiloo huut hittoo....läskilöit ko aloin vhh:lle ,,,kyll on nyt kevyt olo ,,mut baletti jatkuu,, nii kauva ko mittarit näyttää 88 kiloo !

        ...ett sillee:


    • Kaiken muun laihdutusjutuissa ymmärrän ja toimivaksi itsekin olen todennut, mutta tuota tolkutonta vedenjuontia en ymmärrä. Tuolla määrällä joko lentää laatta tai sitten juostaan vessassa yhtenään tai kärvistellään pakottavan tarveen kanssa. Vesijohtovettä se ei voi olla ainakaan. Täällä kun vesihuolto toimii täysin järjenvastaisesti. Juomaveden joukkoon kustaan ja paskotaan ja sitten se jollain tekniikalla puhdistetaan. Minun järkeni sanoo, että ulosteet pidetään visusti erossa juomavedestä. Minkään tutkimustuloksen perusteella runsaalla vedenjuonnilla ei ole mitään terveyttäedistävää vaikutusta. Niin että kohtuus tässäkin asiassa riittää.

      • sutiisierra

        vetäkääpä sutia


      • sutija
        sutiisierra kirjoitti:

        vetäkääpä sutia

        no sehän sopii!! oisko vinkkejä???


    • Friiidu77

      Pitää kaloreita laskea?? Eikö olisi vähemmän stressaavampaa vaan syödä hyvin ja liikkua. Eihän sitä tarvitse ihan mallinmitoissa olla, vaan eikö se pelkkä itseensä tyytyväisyys ole riittävä.

      Kaikista parasta on koiran kanssa liikkuminen ja se että autoa ei ole :) Tulee enempi käveltyä/fillaroitua, hyötyliikuntaa!

      5 LITRAA VETTÄ PÄIVÄSSÄ ??? No HUH!! Vesi vanhin voitehista, mutta eihän se ihan noinkaan paljon juotuna taida oikein hyvää tehdä...

      Kummaa hössäämistä! Ottakaan ny hiukan rauhallisemmin noiden laihdutuksien kanssa..

      • kasvissyöppö

        Olen 2v ollut täysin vegetaristi ja kuljen kesät talvet pyörällä töissä, makeaa en syö ku yhen sokeri kappaleen per pv kahvin kans. ja painoni ei putoa ollenkaan nytki on painoa vielä 101kg ja on ollut samassa jo 1v sanokaa mikä tähän sit auttaa


      • järkijatunteet.
        kasvissyöppö kirjoitti:

        Olen 2v ollut täysin vegetaristi ja kuljen kesät talvet pyörällä töissä, makeaa en syö ku yhen sokeri kappaleen per pv kahvin kans. ja painoni ei putoa ollenkaan nytki on painoa vielä 101kg ja on ollut samassa jo 1v sanokaa mikä tähän sit auttaa

        >Olen 2v ollut täysin vegetaristi ja kuljen kesät talvet pyörällä töissä, makeaa en syö ku yhen sokeri kappaleen per
        >pv kahvin kans. ja painoni ei putoa ollenkaan nytki on painoa vielä 101kg ja on ollut samassa jo 1v sanokaa mikä
        >tähän sit auttaa

        Yksinkertainen vastaus. Syöt enemmän kuin kulutat. Kyllä siitä vegesafkastakin kuule niitä kaloreita saat ihan helposti.
        Niinkuin otsikkosikin sanoo, olet kasvissyöppö.


      • wii123

        No joo, kaloreita aloin laskea vahingossa, kun aloin laskea hiilareita. Sama laskuri näyttää myös kalorit.
        Ei tässä mallinmittoihin todellakaan tähdätäkkään.
        Nimenomaan! itseensä tyytymätön varmasti haluaisi olla itseensä tyytyväinen. Jos ei ole itseensä tyytyväinen, silloin luonnollisesti tehdään asialle jotain.Niinkun tässä tapauksessa mä teen ja varmasti moni muukin.

        Jep, ei toi veden litkiminen saiskaan mennä liiallisuuksiin.
        Sellaisina päivinä, jolloin liikun paljon, juon myös paljon enemmän vettä.
        3litraa on se varmaan mitä liikumattomina päivinä menee. Ja vielä, kun on näin kuuma niin tulee juotua muutenkin hiukan enemmän.


      • Näinpä on.
        wii123 kirjoitti:

        No joo, kaloreita aloin laskea vahingossa, kun aloin laskea hiilareita. Sama laskuri näyttää myös kalorit.
        Ei tässä mallinmittoihin todellakaan tähdätäkkään.
        Nimenomaan! itseensä tyytymätön varmasti haluaisi olla itseensä tyytyväinen. Jos ei ole itseensä tyytyväinen, silloin luonnollisesti tehdään asialle jotain.Niinkun tässä tapauksessa mä teen ja varmasti moni muukin.

        Jep, ei toi veden litkiminen saiskaan mennä liiallisuuksiin.
        Sellaisina päivinä, jolloin liikun paljon, juon myös paljon enemmän vettä.
        3litraa on se varmaan mitä liikumattomina päivinä menee. Ja vielä, kun on näin kuuma niin tulee juotua muutenkin hiukan enemmän.

        Pyöräily on hieno liikuntamuoto, sitä kannattaa hyödyntää. Ei mene paikat rikki, eikä kulu nivelet.
        Viiden kilon rasvan polttamiseen tarvitaan reipasta pyöräilyä n. 1300km. Eli, jos paino pysyy kuukaudesta toiseen samana ja haluaa pudottaa sitä ruokailutottumuksia ja määrää muuttamatta, niin 50km pyöräilyä päivässä tai 100km joka toinen päivä pudottaa painoa 5kg kuukaudessa.
        Eli kyllä liikunnalla on merkitystä!
        Täysin turhista energialähteistä kannattaisi luopua, kuten alkoholi kaikissa muodoissaan. Ja viinalla kun on vielä taipumus kerääntyä sisäelinrasvaksi, sekin vielä!
        Itse olen mies 53vee, ja halusin pudottaa painoani 10kg. Pituutta on 179cm ja painoa oli 79kg. Nyt kahden kuukauden jälkeen 70kg. Ja mikä parasta, tosi hyvä kunto tuli vielä lieveilmiönä :-)
        Eikun fillaroimaan, niin hyvä tulee. Mutta kypärä päähän myös, kun kaikenlaisia "hulluja" on myöskin liikenteessä mukana. Jeps!


    • ilmaisia näytteitä!
    • ....

      kumma juttu, kun anorektikoille tilitetään, että perusaineenvaihdunta vie sen ~1000kcal/pv tai menee SÄÄSTÖLIEKILLE. ja vastaavan liikuntamäärän kertomalla lääkärilleni, sanoivat mun liikkuvan liikaa. etenkin, jos ei osaa pitää välipäivää.....

    • kaloripommi400

      Ja lenkkeily. 2h jokapäivä huh huh

      • wii123

        No ei se nyt ole edes paha.
        Ja ei kävely oo tylsää, jos on musiikkia..
        Tai no kuka tykkää mistäki tietty..


      • golazo

    • wii123

      Tänään sitten päätin hakea vaa'an.
      -24,4kg.
      Eli siis kaikki kokeilemaan, koska kyllä toimii! :D

      • wii123

        Vähän päivitystä ja palautetta kyseisestä ruokavaliosta 6kk jälkeen.

        - Painoa lähtenyt 37kg
        - Jatkuva väsymys poistunut
        - Jaksaa ihan erilailla
        - Ei pakkomiellettä syödä kokoajan
        - Aineenvaihdunta huipussaan..
        Todella paljon positiivista, eli suosittelen kaikille tätä ruokavaliota, tosin itse noudatin vähärasvaista versiota.

        Välillä tuli jaksoja jolloin teki mieli todella paljon makeaa ym hiilaripitoista, ja sen sallin itselleni ja taas aloitin alusta ja painon lasku jatkui. Eli ns. hiilaritankkaukset ovat todellakin hyödyllisiä välillä!

        Itse jouduin ottamaan vitamiinilisijä ja otan edelleen, kuten omega 3 ja b-vitamiinit ja magnesium ja rauta(arvot olivat alhaiset)

        Kärsimään en ole ruokavalion aikana kertaakaan joutunut. Ei heikotusta, tuskaa eikä kuolemaa :D
        Joskus päänsärkyä ja väsymystä kun on tehty paluuta ketoosiin, mutta se on niin pientä siihen verrattuna kuinka paljon positiivista ruokavaliossa on!
        Suosittelen siis! :)


      • Hyvä saavutus
        wii123 kirjoitti:

        Vähän päivitystä ja palautetta kyseisestä ruokavaliosta 6kk jälkeen.

        - Painoa lähtenyt 37kg
        - Jatkuva väsymys poistunut
        - Jaksaa ihan erilailla
        - Ei pakkomiellettä syödä kokoajan
        - Aineenvaihdunta huipussaan..
        Todella paljon positiivista, eli suosittelen kaikille tätä ruokavaliota, tosin itse noudatin vähärasvaista versiota.

        Välillä tuli jaksoja jolloin teki mieli todella paljon makeaa ym hiilaripitoista, ja sen sallin itselleni ja taas aloitin alusta ja painon lasku jatkui. Eli ns. hiilaritankkaukset ovat todellakin hyödyllisiä välillä!

        Itse jouduin ottamaan vitamiinilisijä ja otan edelleen, kuten omega 3 ja b-vitamiinit ja magnesium ja rauta(arvot olivat alhaiset)

        Kärsimään en ole ruokavalion aikana kertaakaan joutunut. Ei heikotusta, tuskaa eikä kuolemaa :D
        Joskus päänsärkyä ja väsymystä kun on tehty paluuta ketoosiin, mutta se on niin pientä siihen verrattuna kuinka paljon positiivista ruokavaliossa on!
        Suosittelen siis! :)

        Kaloriteoria toimii...
        "Kalorimäärä on päivässä yleensä 600-800kalorin paikkeilla. "
        Eli olet kuluttanut enemmän kaloreita kuin mitä ruokavaliosta saanut.

        Näin ne dieetit toimii.


      • wii123
        Hyvä saavutus kirjoitti:

        Kaloriteoria toimii...
        "Kalorimäärä on päivässä yleensä 600-800kalorin paikkeilla. "
        Eli olet kuluttanut enemmän kaloreita kuin mitä ruokavaliosta saanut.

        Näin ne dieetit toimii.

        Joo nyt olen sen itse itselleni todistanut! :)

        Välillä jätin pois lenkit. Heinäkuussa pidin 3 vkon "tauon" lenkkeilyssä, jolloin selkeesti huomas että painon lasku pysähtyi ja tällöin myös söin enemmän kuin tuo 600-800kcal ja sitten palasin taas normaaliin rytmiin ja homma jatkuin yhtä nopeana kuin alussa.

        Näin naisena haittapuoleksi koin, että hiukset alkoivat lähteä.. Mutta pientä se on siihen että itsetunto on taas niinkuin "normaaleilla ihmisillä" :D ja vitamiinilisistä on ollut suuri apu tähänkin ongelmaan.

        Pienellä kalorimäärällä pärjää loistavasti kun osaa syödä kalorinsa oikein!
        Ja herkuttelutkin on salllittuja, ei se homma siihen kaadu jos vaan jatkaa siihen mihin on jäänyt.


      • ketoilija

        Kyllä se vaan toimii !


      • wii123
        wii123 kirjoitti:

        Joo nyt olen sen itse itselleni todistanut! :)

        Välillä jätin pois lenkit. Heinäkuussa pidin 3 vkon "tauon" lenkkeilyssä, jolloin selkeesti huomas että painon lasku pysähtyi ja tällöin myös söin enemmän kuin tuo 600-800kcal ja sitten palasin taas normaaliin rytmiin ja homma jatkuin yhtä nopeana kuin alussa.

        Näin naisena haittapuoleksi koin, että hiukset alkoivat lähteä.. Mutta pientä se on siihen että itsetunto on taas niinkuin "normaaleilla ihmisillä" :D ja vitamiinilisistä on ollut suuri apu tähänkin ongelmaan.

        Pienellä kalorimäärällä pärjää loistavasti kun osaa syödä kalorinsa oikein!
        Ja herkuttelutkin on salllittuja, ei se homma siihen kaadu jos vaan jatkaa siihen mihin on jäänyt.

        Makeanhimoon tepsii aivan loistavasti maitorahka piltti, sekoitettuna.. Piltissä toki on jonkun verran hiilareita, mutta ei se mitään haittaa.. Onhan niissäkin "ei lisättyä sokeria" vaihtoehtoja.. vai mahtaako kaikki olla sokerittomia.. en tiedä, mutta makeanhimoon toimii ja on vähäkalorista ja täyttävää, toimii myös aamupalana pekonin ja munien sijasta ;)


    • tämä ylös.

      Ettei totuus unohdu.

      • xxxddd

        Nostoa, nostoa!


      • Ettei totuus unohdu
        xxxddd kirjoitti:

        Nostoa, nostoa!

        .


      • up up
        Ettei totuus unohdu kirjoitti:

        .

        Yks parhaimmista ketjuista tällä palstalla. Paljon asiaa. Hieno suoritus!


      • Ylös vain
        up up kirjoitti:

        Yks parhaimmista ketjuista tällä palstalla. Paljon asiaa. Hieno suoritus!

        joka päivä...


      • vaan!
        Ylös vain kirjoitti:

        joka päivä...

        Toimii, toimii..


      • wii123
        vaan! kirjoitti:

        Toimii, toimii..

        vain..


    • ...

      Ettei totuus unohdu.

      • Up!

        Ettei totuus unohdu.


      • ylös !
        Up! kirjoitti:

        Ettei totuus unohdu.

        ylös


      • heti!!
        ylös ! kirjoitti:

        ylös

        ylös


      • Up !
        heti!! kirjoitti:

        ylös

        Up !


      • totuus !!!
        Up ! kirjoitti:

        Up !

        ..


    • upppppppp

      up

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1782
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      121
      1226
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1140
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      74
      915
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      240
      891
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      105
      862
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe