Luumut?

mietein tällaista!

Siis kuivatut luumut. Niidenhän pitäisi saada maha toimimaan paremmin. Onko tästä mitään apua laihdutuksessa jos niitä syö?

9

5569

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla näin

      Itse vähensin hiilihydraattien syömistä tuossa helmi-maaliskuussa. En noudata erityisesti vhh:ta, mutta jätin kuitenkin suurimman osan leivästä, pastasta, perunasta, ym. Seurauksena kakka oli kyllä kovaa, aineenvaihdunta vähän tukossa. Googlailemalla selvisi että mahaa kovettavat/ummetusta aiheuttavat helposti esim juusto, banaani, mustikat ja tee, joten jätin niiden syömisen lähes pois, tosin juustoa syön joka viikko vieläkin jonkin verran, ja toisinaan mustikoitakin, mutta pidän huolen etten syö ainakaan kaikkia noita samana päivänä. Otin myös tavaksi syödä joka aamu pari kuivattua luumua ja heitän aamupalarahkaani leseitä ja pellavansiemenrouhetta, niin nämä toimenpiteet yhdessä auttoivat heti! Ei enää ummetusta eikä turvotusta, vatsa toimii.

      Muista kuitenkin että yhdessä kuivatussa luumussa on jo noin 40 kaloria, joten ei niitä kannata kovin älyttömästi syödä! Omaan kohtalaisen vähähiilihydraattiseen ruokavaliooni pari luumua päivässä kuitenkin mahtuvat oikein mainiosti!

      • Korjausta

        yhdessä kuivatussa luumussa on (ainakin kiloklubin mukaan) vajaa 20 kaloria, eli tarkoitit varmaan että kahdessa syömässäsi luumussa on tuo 40 kaloria?

        Joka tapauksessa luumut kyllä auttavat suolen toimintaa. Eli jos ummettaa tai haluaa muutenvaan vatsan toimintaa edistää, niin siitä vaan!

        Erityisesti laihdutuksessa auttavia tuotteita ei ole, laihtumiseen auttaa vain päivittäinen kalorivaje! :)


      • paljon! :)
        Korjausta kirjoitti:

        yhdessä kuivatussa luumussa on (ainakin kiloklubin mukaan) vajaa 20 kaloria, eli tarkoitit varmaan että kahdessa syömässäsi luumussa on tuo 40 kaloria?

        Joka tapauksessa luumut kyllä auttavat suolen toimintaa. Eli jos ummettaa tai haluaa muutenvaan vatsan toimintaa edistää, niin siitä vaan!

        Erityisesti laihdutuksessa auttavia tuotteita ei ole, laihtumiseen auttaa vain päivittäinen kalorivaje! :)

        vastauksistanne


    • Hei!

      Taistelen tällä hetkellä verisesti ja rankasti suklaa-addiktiota vastaan, ja kuten kaikki tiedämme, se ei ole helppoa. Yritän siis korvata jokapäiväsen 200g suklaansyömiseni luumuilla ja ruinoilla jne, mutta pahentaako nuo luumut vain asiaa koska syön siis sen 200 g päivässä noita luumuja ja ne auttavat sokerinälkään minulla. Jos katsoo ravintosisältöä niin näyttäisi olevan 234kcal per 100g, eli syön joku about 450 kcal päivässä pelkästään suklaan korvikkeita!

      Olen niin pettynyt itseeni kun en voi vain poistaa suklaata ruokavaliostani vaan on muka pakko korvaa se yhtä kalorisella herkulla, mitä luulette mikä olisi hyvä korvaus/ lopettamis tapa?

      • Panhandle

        200 grammaa luumuja kuulostaa aika paljolta, eikö siitä mene jo vatsa sekaisin? Toisaalta jos pelkkää energiamäärää ajattelee, 200 g luumuja sisältää kuitenkin alle puolet siitä energiamäärästä, joka on 100 grammassa suklaata. Luumuista saa myös kuituja, reilusti kaliumia ja jonkin verran fosforia, magnesiumia ja K-vitamiinia.

        http://www.fineli.fi/food.php?foodid=11063&lang=fi

        Suklaasta saa rasvan ja sokerin ohella monenlaisia hyödyllisiä ravintoaineita kuten A-vitamiinia, kaliumia, kalsiumia (maitosuklaasta) ja fosforia.

        http://www.fineli.fi/food.php?foodid=33&lang=fi


    • Onnistuu se

      Paras tapa päästä jostain irti on ähkiä syödä sitä niin että tulee paha olo. Kyllä sit muistaa kun suklaapalan pistää suuhun et millanen olo tulee. Mulla fazerin sininen patukka kesti, ne 5 palaa, mutustella 3 päivää.

    • mievaan

      raakasuklaaa on herkku!

      • Kalamasakääpä

        Herkku tosiaan. Ei sen vähäkalorisempi kuin muutkaan suklaat
        -.- moni harhautuu sen "terveellisyydestä"


      • suklaasta
        Kalamasakääpä kirjoitti:

        Herkku tosiaan. Ei sen vähäkalorisempi kuin muutkaan suklaat
        -.- moni harhautuu sen "terveellisyydestä"

        Ei vähäkalorisempi eikä terveellisempi, mutta usein voimakkaamman makuinen. Tästä seuraa se, että kerralla ei tee mieli syödä yhtä suurta määrää kuin tavallista suklaata, vaan pienempi kerta-annos riittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe