Astangajoogasta

alottelijalle tietoa

Heippa,
olen aikeissa alottaa syksyllä astangajoogan. Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä lajista? Kuinka tehokasta se on millaisia tuloksia olette saaneet jne? Entä oletteko saaneet käytännössä myös lisää pituutta? Sen verranhan se käsittääkseni lihaksia venyttää...

Kiitos vastauksistanne!! :)

3

980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T

Omalla kohdalla säännöllisen epäsäännöllistä harjoittelua takana 2 vuotta. Parin ensimmäisen kuukauden aikana selvin kehitys ja sen jälkeen hidastunut. Lihakset ovat kiinteytyneet, vahvistuneet ja venyneet. Ensimmäistä sarjaa bhujapidasanaan asti teen tällä hetkellä ja siinäkin on jo tekemistä riittävästi. Pituutta tuskin merkittävästi saa lisää. Ainoa "lisäpituus" voi tulla lähinnä ryhdin paranemisesta.

• hyviä

Kunhan vain unohtaa nuo tehot ja tulokset.

• Olen itse on-off joogi, eli olen aloittanut astangajoogan ykkössarjan tahkoamisen vuonna 2003, mutta välillä on tullut pitkiäkin taukoja, joka tarkoittaa sitä että olen käytännössä aloittanut uudestaan "alusta" monta kertaa.

Astangajooga on tehokasta ja raskasta. Se on nopein ja tehokkain tapa saada lisää notkeutta, jonka itse tiedän. Lihakset venyvät, mutta pituuskasvua pidän ainakin osittain myyttinä. Lihaksetkin kasvavat, mutta eivät bodarin lihaksiksi, vaan sopusuhtaisiksi ja jänteviksi.

Kun alkushokista on toipunut (ellei ole aktiivikuntoilija ollut aiemmin) niin kehitys on nopeaa. Kuitenkin puolen vuoden päästä kehitys hidastuu ja sitten tuleekin se motivaatiokriisi jatkaa kun ei enää kehity yhtä nopeasti. Eräs astangaohjaaja on kuulemma sanonut, että suomessa tuhannet ihmiset ovat aloittaneet astangajoogan - ja lähes yhtä moni on sen lopettanut ;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4070
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2091
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1395
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe