Kaalilaatikko VHH:n tapaan

kj.mattila

Silppua kaali ja laita höyrystymään siksi aikaa kun pienissä erissä kuullotat sika-nauta jauhelihaa ja sipulia. Mausta jokainen erä sopivilla pippureilla ja suolalla. Lisää kaikki ainekset pataan. Ota höyrytyslientä sopiva määrä ja lisää siihen smetanaa muutama ruokalusikallinen ja kaada pataan muiden ainesten päälle. Laita uuniin 175 asteeseen. Voit välillä maistella onko kaali jo kypsää.

On tosi herkullista ja edullista arkiruokaa. Lisäksi se sopii VHH ruokavaliolle kun ei käytetä laatikkoon riisiä ja siirappia.

16

3120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 54

      Laitan usein tuoretta kaalia uunissa, en käytä siinä sen kummemmin riisiä kuin varsinkaan jauhelihaa. Varhaiskaali ei kaipaa mitään makeutta, koska on jo itsessään makea. Ei kaipaa myöskään smetanaa ja väitän, että minun paistokseni on terveellisempi kuin tuo ohjeesi.
      Kaalin lisäksi samaan yhteyteen voi laittaa esim. porkkanaa ja parsaa, hyvä kokonaisuus lisukkeena lihan tai kalan kanssa tai ihan sellaisenaan.

      Jokainen valitkoon ruokavalionsa parhaaksi katsomallaan tavalla, minä suosin kasvisvoittoista sekaravintoa.

      • joka palstalla että sinä olet parempi ja sinun ajatuksesi ovat parempia kuin muiden ja siksi sinut on helppo tunnistaa, kirjoitit sitten millä nimimerkillä tahansa. Nytkin yrität haastaa riitaa että sinun reseptisi on parempi ja terveellisempi. Olet sairas tyyppi ja sellaisena pysyt. En kuitenkaan lähde kinaamaan kanssasi vaikka sitä kerjäätkin.

        Jokainen valitkoon ruokavalionsa parhaaksi katsomallaan tavalla. Minä suosin vähähiilihydraattista ravinteikasta sekaravintoa johon kuuluu terveelliset ja sydänystävälliset eläinrasvat. Rasvat ovat tärkeässä asemassa. Pelkillä kasviksilla ei pärjää.


      • .................
        kj.mattila kirjoitti:

        joka palstalla että sinä olet parempi ja sinun ajatuksesi ovat parempia kuin muiden ja siksi sinut on helppo tunnistaa, kirjoitit sitten millä nimimerkillä tahansa. Nytkin yrität haastaa riitaa että sinun reseptisi on parempi ja terveellisempi. Olet sairas tyyppi ja sellaisena pysyt. En kuitenkaan lähde kinaamaan kanssasi vaikka sitä kerjäätkin.

        Jokainen valitkoon ruokavalionsa parhaaksi katsomallaan tavalla. Minä suosin vähähiilihydraattista ravinteikasta sekaravintoa johon kuuluu terveelliset ja sydänystävälliset eläinrasvat. Rasvat ovat tärkeässä asemassa. Pelkillä kasviksilla ei pärjää.

        "Nytkin yrität haastaa riitaa että sinun reseptisi on parempi"

        Siis mitä helvettiä? Onkohan sinulla nyt silmissä vai ymmärryksessä vikaa, kun en minä ainakaan nähnyt tuossa edellisessä viestissä mitään riidanhaastamista, vain vastaajan oman version kyseisestä ruoasta.

        Ja edelliseen lauseeseen viitaten, näinhän sinäkin teit, kerroit vastausviestissäsi, että miten itse syöt. Pitäisiköhän sinullekin nyt alkaa paasaamaan, että "aina kuvittelet olevasi parempi kuin muut!!!!!111", "sairas tyyppi!!!!!!!11"


        Ja ei, en ole tällä palstalla mikään vakiokirjoittelija, riidanhaastaja, sairas tai mitään muutakaan, tähänkin keskusteluun eksyin ainoastaan otsikon kaalilaatikko-sanan perusteella.


      • herttinen*.
        ................. kirjoitti:

        "Nytkin yrität haastaa riitaa että sinun reseptisi on parempi"

        Siis mitä helvettiä? Onkohan sinulla nyt silmissä vai ymmärryksessä vikaa, kun en minä ainakaan nähnyt tuossa edellisessä viestissä mitään riidanhaastamista, vain vastaajan oman version kyseisestä ruoasta.

        Ja edelliseen lauseeseen viitaten, näinhän sinäkin teit, kerroit vastausviestissäsi, että miten itse syöt. Pitäisiköhän sinullekin nyt alkaa paasaamaan, että "aina kuvittelet olevasi parempi kuin muut!!!!!111", "sairas tyyppi!!!!!!!11"


        Ja ei, en ole tällä palstalla mikään vakiokirjoittelija, riidanhaastaja, sairas tai mitään muutakaan, tähänkin keskusteluun eksyin ainoastaan otsikon kaalilaatikko-sanan perusteella.

        olet ainut joka alkaa täälläkin räyhäämään,painu koloosi takas....


      • höhö..
        herttinen*. kirjoitti:

        olet ainut joka alkaa täälläkin räyhäämään,painu koloosi takas....

        Vai että oikein räyhäämään. :DD Jo on aikoihin eletty.

        Mistähän lähtien oman mielipiteensä kertominen on ollut räyhäämistä? No, näköjään tuon ihme mattilan sanomisia ei saa kyseenalaistaa ilman, että siitä joku alkaa itkemään.


      • 54
        kj.mattila kirjoitti:

        joka palstalla että sinä olet parempi ja sinun ajatuksesi ovat parempia kuin muiden ja siksi sinut on helppo tunnistaa, kirjoitit sitten millä nimimerkillä tahansa. Nytkin yrität haastaa riitaa että sinun reseptisi on parempi ja terveellisempi. Olet sairas tyyppi ja sellaisena pysyt. En kuitenkaan lähde kinaamaan kanssasi vaikka sitä kerjäätkin.

        Jokainen valitkoon ruokavalionsa parhaaksi katsomallaan tavalla. Minä suosin vähähiilihydraattista ravinteikasta sekaravintoa johon kuuluu terveelliset ja sydänystävälliset eläinrasvat. Rasvat ovat tärkeässä asemassa. Pelkillä kasviksilla ei pärjää.

        En ole tätä palstaa vilkaissut sitten heinäkuun, joten tuo erityisen kohtelias viestisi on jäänyt, arvoisa
        K-J Mattila, täysin huomiotta. Jaa että sairas ja haastan riitaa? Joillakin on taipumus harrastaa noita etädiagnooseja, jos joku uskaltaa olla hieman eri mieltä. Minun puolestani saat syödä voita vaikka kilon päivässä ja pistää Puskaa(kin) 6-0, mikä nyt on hiilariporukan lempiaihe rasvasodan sytyttyä.
        Oikein mukavaa syksyn jatkoa ja onnea valitsemallasi rasvaisella tiellä. Saat kyllä hakea ne riidankylväjät ihan toisaalta, minä en haasta ketään. Kirjoitan pääasiassa aivan toisaalla ja aina rekattuna; täällä viisnelosena johtuen siitä, että jouduin yhden palstan "kuninkaan" hampaisiin ja nettiherjausasia on edelleen prosessoitavana.


    • aol

      Vaikuttaa hyvältä tuo reseptisi, pakko testata.... Nälkä tässä tulee ja vielä pitäs yö nukkua

    • Hyvä olo ja mieli

      Etsin juuri hyvää kaalilaatikko-ohjetta. Mutta itse kyllä tykkäisin käristää kaalit voissa. Oletko kokeillut niin? Mitä tykkäät? Kun ei saa siirappiakaan laittaa, niin tuota makua pitäisi saada jostain muusta...ehkä soijakastike tms korvaisi siirapin??

      • muten vain

        kaalia pannulle jossa reilusti voita sekoita ahkerasti ettei kärvenny, sekaan ennalta paistettua sikanautaa tai silputtua metukkaa.viimeksi voit lisätä tikuiksi leikattua kesäkurpitsaa ja pari kolme tomaattia. jos haluaa voi lorauttaa vähäisen soijaa pullosta. itse teen usein pelkästä kaalista ja voista. toinen vaihtoehto brokkoli vihannessekoitus pannulle voihin paistumaan. yksinkertainen ruoka, yksikertainen syöjä, konstailemattomia molemmat.

        jos kaali hiukka hampaissa rapsahtaa se on vähän makuasia jonka oppii muutaman kerran jälkeen.


      • muten vain
        muten vain kirjoitti:

        kaalia pannulle jossa reilusti voita sekoita ahkerasti ettei kärvenny, sekaan ennalta paistettua sikanautaa tai silputtua metukkaa.viimeksi voit lisätä tikuiksi leikattua kesäkurpitsaa ja pari kolme tomaattia. jos haluaa voi lorauttaa vähäisen soijaa pullosta. itse teen usein pelkästä kaalista ja voista. toinen vaihtoehto brokkoli vihannessekoitus pannulle voihin paistumaan. yksinkertainen ruoka, yksikertainen syöjä, konstailemattomia molemmat.

        jos kaali hiukka hampaissa rapsahtaa se on vähän makuasia jonka oppii muutaman kerran jälkeen.

        tällä tavoin ei tarvita uunia. jos laitetaan uuniin, pannulle vähemmin voita {maun mukaan} ja laatikon pinnalle siankylkeä. nam


      • VIELÄ TERVEEMPI
        muten vain kirjoitti:

        tällä tavoin ei tarvita uunia. jos laitetaan uuniin, pannulle vähemmin voita {maun mukaan} ja laatikon pinnalle siankylkeä. nam

        ON KUN SYÖ KAALIN RAAKANA


    • tätä ihanaa kaalilaatikkoa. Takuuvarma valinta.

      • Täytyy taas tehdä viikonloppuna. Suosittelen muillekin


    • täpä

      Kaalin voi myös keittää pehmeäksi ja riisin sijasta laittaa vaikka makaronia.

      Jos EI tykkää siirapista suosittelen loraus maitoa TAI kermaa ajaa saman asian,eikä maku siitä pahene.Paranee vain:)

      • juu--uu

        No voihan sinne laittaa vaikka paskaa, mutta jos kyse on vhh:sta niin luonnollisesti makaronisi on kyllä ihan voittaja.


    • Tutkija Anne.R

      Kaali ja smetana yhdessä muodostaa lidium-glygoosia joka on teollisuudessa käytetty myrkky ( puhditaa metallia )

      Siksi erityisesti venäläistä smetanaa kaalinkanssa ei tulisi kenenkään nauttia.

      ( lähde: Tiedelehti n:ro 3/ 2011 )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      263
      2501
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      91
      1997
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1596
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1417
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1258
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1185
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe