aloittajan vaatetus

abctiidef

Olen osallistumassa loppukuusta golfkurssille, elämäni ensimmäinen kerta kun nappaan golfmailan käteen. Olen saanut sellaisen käsityksen, että golfkentällä on melko tarkka pukeutumisetiketti, ja nytpä minulla ei ole minkäänlaista hajua, mitä päälle pitäisi - tai saa - pistää.

Pitääkö olla housut, vai saako pelata myös hameessa (tyyliä tämä http://tinyurl.com/3abuadf)?

Onko oltava t-paita, vai käykö toppi (tyyliä tämä: http://tinyurl.com/32pu65l)?

Entä kengät? En todellakaan haluaisi satsata golfkenkiin, jos en vaikka pidäkään lajista ollenkaan. Käykö tavalliset lenkkarit?

15

7968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _Jakke_

      Noilla vaatteilla keräät varmasti miesten katseet. ;) Kentällä paidan pitäis olla kauluksellinen(pikee). Naisilla saa olkapäät näkyä. Kurssilla/rangella saa käyttää varmasti toppia ja t-paitaa. Lenkkarithan on mitä parhaat pelikengät.

    • riippuu #

      tavotteistasi golfin suhteen. Halutessasi saada kaikki katseet ja päästä valitsemaan parhaat urrot, pukeudut senmukaisesti.

      Ulkona tapahtuvan liikunnan takia taas kannataa pukeutua tarkoituksenmukaisesti, esim Shortseihin (polviin ulottuvat suoritus, mutta nykyisin naisten polvet näkyy alkavan melkein vesirajasta., seuratessa nykypukeutumista) ja pikeepaitaan. Lenkkarit on alussa mitä parhain ratlkaisu golfkurssille.

      • abctiidef

        Juu no tarkoitus ei todellakaan ole kerätä miesten katseita kentällä :) Nuo linkittämäni vaatteet vaan sattuu (tosin ei todellakaan pinkkinä) löytymään kotoa, toisin kuin yksiäkään shortseja tai kauluksellisia paitoja. Jos golfkurssin aikaan on yhtä kuuma kuin nyt, suosin mielelläni mahdollisimman kevyttä pukeutumista (mm. hame housujen sijaan), keräsin sitten katseita tai en. Mutta pikeepaita-ostoksille siis on lähdettävä.


      • tartte
        abctiidef kirjoitti:

        Juu no tarkoitus ei todellakaan ole kerätä miesten katseita kentällä :) Nuo linkittämäni vaatteet vaan sattuu (tosin ei todellakaan pinkkinä) löytymään kotoa, toisin kuin yksiäkään shortseja tai kauluksellisia paitoja. Jos golfkurssin aikaan on yhtä kuuma kuin nyt, suosin mielelläni mahdollisimman kevyttä pukeutumista (mm. hame housujen sijaan), keräsin sitten katseita tai en. Mutta pikeepaita-ostoksille siis on lähdettävä.

        kyllä noilla "esimerkkivaatteilla yhden GC kurssin vetäsee, kentällemeno on sit eriasia (Suomessa)


    • ÅÅÅ?

      Ei kai nyt kurssilla mitään vaadita. Kyllä ne rahat vastaan ottaa ilman mitään venkoilua.

    • Maajyrsin

      Joskus olen miettinyt, että aloittaisi golfin pelaamisen, mutta aika tarkkoja on noi säännöt, miten golfkentällä saa liikkua ja on aika tiukkoja noiden pukeutumis sääntöjen suhteen.
      Nyt kun on ollut näinkin kuuma kesä, niin luulisi, että shotsit ja t-paita olisi sallittuja.
      Shortsit varmaan saa olla, mutta pituus pitää olla varmaan polven alapuolelle.
      Farkut ja verryttely housut eivät ole sallittuja golf kentällä!
      Naisilla voi olla hihaton, mutta huom. kauluksellinen t-paita. Miehillä ei sallita hihatonta t-paitaa.
      Hihat ovat osa etikettisääntö, kuinka tarkkaa onkaan tämä golfin etikettisääntöviidakko.
      Huom... KAULUKSET kuuluvat ehdottomasti golfin etiketin mukaiseen pukeutumiseen.
      Onpa joillekin golkentälle pelaamaan menijälle huomautettukin, jos puuttuu kaulukset, että ei ole kentälle asiaa pelaamaan tuollaisella vaatetuksella, vaikka olisi siisti t-paita, mutta kaulukset puuttuvat.
      Nämä pukeutumis säännöthän ovat ajoilta, jolloin varakkaat herrasmiehet parhaimpiinsa pukeutuneita menivät pelaamaan golfia, eikä ollut hellettä.

      Kyllä golfin pukeutumis säännöt pitäisi nykyaikaistaa, eikä olla liian tiukkapipoisia tässä asiassa.
      Luovuin suunnitelmista aloittaa golfin pelaaminen, kun tutustuin golfin pelaamisen sääntöihin ja etiketteihin, liian monimutkaisia ja ei se golf ole mikään halpakaan harrastus.

      • Edelleenkin

        Golfin pitäisi olla vain varakkaille herrasmiehille.

        Nykyisin näkee niin kamalia "golfvaatteita" että hirvittää. Erityisesti tänä kesänä nuoret ladyt on alkaneet esitellä lähes vesiesteeseen juuri ja juuri ulottuvia asusteita. Ei se ole kolopallokentälle kuuluvaa, ennemminki koti (makkari) koloiluun :(


      • mk&

        Ei oo ihan noin vaikeeta. Ei mun sortsit ainakaan polviin ulotu. Ja t-paidassa nyt pitää olla kaulus. En tiedä kuka siitä hyötyy mutta onneksi olkoon hänelle - olkoon sitten. Farkuissa ei kande paljon pelailla vaikka ei saakaan. Ekana kesänä kävin rangella farkuissa ja oli kyllä varsin lyhytkestoiset farkut. Noi vaatimukset on kuitenkin varsin helppoja toteuttaa. Ainakin toi kaulus tuntuu turhalta, mutta sääntönsä sitä on vähän kaikessa tässä maailmassa ja osin tarpeellisia, osin turhia. Golfin ikävät piirteet ovat muualla. Se on varsin aikaa vievää. Lisäksi se on perusteiltaan jonottamista eli kenttää kierretään jonossa. Jonossa on aina niitä joilla on kiire kokoukseen ja joita ärsyttää edessä olevat hidastelijat ja jotka pyrkivät tuomaan tämän ärsytyksensä esiin, kuin myös niitä, jotka ovat piknikillä nauttimassa luonnosta ja joita ärsyttävät takana tulevat kiirehtijät. Vähän sam,a kuin autoilussa, paitsi että golfissa mennään pisteestä A pisteeseen A.


    • vaatetussääntöjä, naisella saa olla hame ja hihaton paita.
      Vastaavasti miehen on käytettävä kauluksellista paitaa ja sortsien yllettävä polviin.

      Golfkurssille, etenkin ryhmäkurssille tosin suosittelen naiselle housuja. Koska kurssilla venytellään ja lämmitellään muutenkin kroppaa.
      Lämmittelyyn prosta riippuen saattaa kuulua myös "Kyykkyyn ylös" ja näin hameella varustettu tarjoaa hyvät "näköalat" mahdolliselle vastapuolella olevalle niin miehelle kuin naiselle. Joten, jos aiot laittaa ky. hameen, panostusta myös alkkareiden valinnassa.

      • Sit ei

        kannattaa jättää ne alkkaritkin pois. Siellä on monta "varteenotettavaa" ehdokasta. Ylensä rikkaat poikamiehet pelaa kolhvia, ja kaikenmaailman jupit kans.

        On siellä ihan oikeestikin kolhviaharrastavia, mut paljon myös tositarkoituklsella olevia.


      • jesssssup
        Sit ei kirjoitti:

        kannattaa jättää ne alkkaritkin pois. Siellä on monta "varteenotettavaa" ehdokasta. Ylensä rikkaat poikamiehet pelaa kolhvia, ja kaikenmaailman jupit kans.

        On siellä ihan oikeestikin kolhviaharrastavia, mut paljon myös tositarkoituklsella olevia.

        saakos käyttää farkkushortseja?:D


      • varmasti saa
        jesssssup kirjoitti:

        saakos käyttää farkkushortseja?:D

        ei estettä kurssiaikana ja osalle kentistäkin valitettavasti kelpaa..


    • kesymaa

      Onnittelen,olet valinnut hyvän kurssin.
      Itse suoritin sen viime kesänä.
      Hame käy,kauluksellinen paita.
      Ei lenkkareita eikä verkkareita.
      Itse käytän polvet peittäviä shortseja ja kauluksellista paitaa.
      Kenkiä en ole vielä hankkinut mutta varmaan tulevaisuudessa.Varsinkin liukkaalla kelillä pitävät kengät ovat
      tärkeät.Mielestäni tulee kunnioittaa etikettiä koska se on osa tätä golfin kulttuuria.
      Mukavaa kurssia t: Innostunut aloittelija.

      • PeluriNainen

        "Ei lenkkareita eikä verkkareita."

        No kyllä mulla vaan on lenkkarit jalassa ollu, kun olen pelaillut.
        Mulla on valkoset, varrelliset.... eivät ole kieltäneet kentälle menemästä :)

        Ett silleen...


      • PeluriNainen kirjoitti:

        "Ei lenkkareita eikä verkkareita."

        No kyllä mulla vaan on lenkkarit jalassa ollu, kun olen pelaillut.
        Mulla on valkoset, varrelliset.... eivät ole kieltäneet kentälle menemästä :)

        Ett silleen...

        kävelykenkiä, koska golfkengät on epämukavat. Vaikka golf-kengillä saa tukevamman otteen maasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7151
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      73
      4183
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      55
      2512
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2126
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1669
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1647
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      339
      1389
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1202
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      56
      1057
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe