"Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä"...

Hämärän rajoilta

...kuuluu vanha sananlasku. Kuitenkin tällä palstalla ja muillakin "alan" foorumeilla eräät mieshenkilöt ovat sanoneet suoraan, ettei heitä kiinnosta työnteko, sillä se ei takaa heille rakkautta parisuhteen muodossa. Se on aivan riittävä syy, mutta mielestäni on muitakin syitä kapinoida tätä latteutta vastaan.

Fraasi on ollut ehkä pätevä joskus sotienjälkeisenä aikana, jolloin kaikille riitti töitä; itse asiassa työtä oli enemmän kuin tekijöitä. Tällaisena aikana lusmua olisi voitu ehkä aiheestakin katsoa pahalla.

Nyt tilanne on aivan toinen. Kapitalistinen järjestelmämme, tuo arvostelun yläpuolella oleva pyhä lehmä, on katsonut parhaaksi, että palkkakulut pysyvät aisoissa pitämällä noin 5-10 % ihmisistä varoittavana esimerkkinä työttömänä. Mikäli kaikilla olisi töitä sataprosenttiselle työpanokselleen, he olisivat siihen tyytyväisiä, mutta riskinä olisi, että työläiset saattaisivat tällaisessa tilanteessa kyetä itsekin hinnoittelemaan työtään. On helpompaa, että yksi kymmenestä on työtön ja yhdeksän muuta raataa itsensä piippuun (vähintään) 110-prosenttisella työpanoksella ja huonolla palkalla, johon voi kuitenkin olla tyytyväinen, sillä se yksi on aina osoittamassa toteen sen kurjan kohtalon, jonka välttämisestä raatajan rahanalaisen tulee muistaa olla alati kiitollinen työnantajalleen.

Roland Barthes kirjoittaa "Mytologioissaan" pikkuporvariston arvostavan immanenssia, asioita jotka ovat ilmaistavissa puhtaalla kaupankäynnin kielellä*. Työn ja syömisen välitön ekvivalenssi on erinomainen esimerkki tästä kauppasuhteesta, jollaisten varaan porvarillinen "terve järki" rakentuu, tuhoten idealismin ja unelmat ja jättäen havainnoitavaksi todellisuudeksi vain sen, mikä on kirjanpidossa laskettavissa. Tällainen ajattelutapa on luokkasidonnainen, joten meidän alaluokan luusereiden ei missään tapauksessa tule omaksua sitä! Nimittäin: jos uskomme, ettemme ansaitse syödä koska meillä ei ole työtä (vaikka järjestelmä perustuu sille, ettei sitä kaikille ole!), syytämme tilanteesta itseämme järjestelmän sijasta. Tämän seurauksena masennumme ja menetämme toimintakykymme, joka on edellytys vallankumouksen mahdollisuudelle.

Vallankumouksen ei edes tarvitse olla ainakaan toistaiseksi väkivaltainen, vaan McTyöstä kieltäytyminen riittää. Edelliset sukupolvet kuvittelevat, että meidän tiemme voisi olla sama kuin heidän: että leipä olisi kapea mutta pitkä ja loppua kohti levenevä, että jokainen ura olisi hitaasti mutta varmasti nousujohteinen. Ja, ATM-aiheeseen palatakseni, että nuorelle miehelle olemalla ahkera, raitis ja nöyrä olisi luonnollista päätyä parisuhteeseen. (Mainitut attribuutit toki vetoavat edelleen aasialaisiin naisiin, joiden mieltymyksissä tällaisiin miehiin akateemiset siilitukkamätisäkit toki jaksavat nähdä sortoa, vaikka ei ole kahta sanaa siitä, kumpaanko naisryhmään kuuluvat ovat keskimäärin onnellisempia ja tyytyväisempiä elämäänsä. Mutta se on jo toinen tarina.) Tämä luulo saa heidät tuomitsemaan kapinamme: he kuvittelevat, että sahaamme jotenkin vain omaa oksaamme ja loistavampaa tulevaisuuttamme, vaikka sellaista ei enää vuosiin ole ollut. Pelisäännöt ovat muuttuneet sellaisiksi, ettei tätä peliä voi enää voittaa, joten miksi ihmeessä edes osallistua?

Eläköön vallankumous!


* On totta, että näin tulkittuna myös markkina-arvoteoria on "pikkuporvarillinen" luomus, mutta eipä se muuten niin osuvasti selittäisikään kapitalistisen yhteiskunnan ihmisten käyttäytymistä.

61

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trivial-kysymys

      Tiedätkö muuten mistä tuo lause "joka ei tahdo tehdä työtä, sen ei pidä myöskään syödä" alun perin on ja kuka sen sanoi?

      • Hämärän rajoilta

        ...ja tarkistettuani huomasin olevani oikeassa siinä: 2. Tess. 3:10.

        Lausujaa eli Paavalia en muistanut tähän hätään, sillä olin kiinnostunut vain lausuman nykyaikaisesta ja alkuperäismerkityksestään irrotetusta tulkinnasta. Eikös tuo jotakin Jeesuksen paluuta liian innokkaasti odotellessa mahdollisesti tapahtuvaa laiskistumista ja hengellistymistä vastaan ole alkuaan suunnattu. Raamattuhan on täynnä näitä viisauksia, jotka ovat asiayhteydestään karanneet omille teilleen; joskus Isoa Kirjaa huumorimielessä lueskellessani huomasin jatkuvasti päivitteleväni, onko tuokin fraasi sieltä.


      • Ehe!

        Viitaten loisiviin munkkeihin? Ihmisen elinikä tosin oli silloin huomattavasti lyhyempi, mikä johti krooniseen pulaan pätevistä työntekijöistä, joten maailma oli täysin erilainen kuin nykyään. Nythän päteviä raksajätkiäkin korvataan ammattitaidottomilla ja kielitaidottomilla, mutta helvetin halvoilla itämaan ihmeillä, jotta saisimme huonompia taloja, jotta tulevaisuudessa riittäisi paljon korjattavaa, jotta raksafirman pomot saisivat aina vaan lisää liksaa. Olemme siis ilman työtä, jotta meitä paremmat ja ylemmät ihmiset voisivat toteuttaa itseään. Olemme työttömiä, koska pomomme vihaavat oman maansa kansalaisia ja hyväksikäyttävät vieraan maan kansalaisia.


      • Pitää kutinsa
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        ...ja tarkistettuani huomasin olevani oikeassa siinä: 2. Tess. 3:10.

        Lausujaa eli Paavalia en muistanut tähän hätään, sillä olin kiinnostunut vain lausuman nykyaikaisesta ja alkuperäismerkityksestään irrotetusta tulkinnasta. Eikös tuo jotakin Jeesuksen paluuta liian innokkaasti odotellessa mahdollisesti tapahtuvaa laiskistumista ja hengellistymistä vastaan ole alkuaan suunnattu. Raamattuhan on täynnä näitä viisauksia, jotka ovat asiayhteydestään karanneet omille teilleen; joskus Isoa Kirjaa huumorimielessä lueskellessani huomasin jatkuvasti päivitteleväni, onko tuokin fraasi sieltä.

        Näin on. Sieltä juuri se löytyy. Ja tausta oli juuri tuo, että jotkut odottivat niin innokkaasti maailmanloppua etteivät vaivautuneet enää työtäkään tekemään ja siksi saivat nuo nuhteet apostoli Paavalilta. Kaikki Uuden testamentin merkkihenkilöthän olivat rehtejä duunareita: Paavali oli teltantekijä, Pietari ja Johannes kalastajia, Jeesus oli puuseppä kuten hänen maallinen isänsä Joosef, jne.. Tosin joillakin oli vähän kyseenalaisiakin ammatteja: Matteus oli tullivirkailija (joita pidettiin siihen aikaan epärehellisinä) ja Maria Magdalena mahdollisesti (ei mitenkään varmasti) prostitoitu. Sitten oli vielä Luukas joka oli lääkäri ja Lyydia, joka oli kangaskauppias. Niin, ja Paavalin läheiset työtoverit Akhillas ja Priscilla (aviopari) olivat myös teltantekijöitä. Eli tavallisia tallaajia olivat kaikki. ja silti jääneet historian lehdille.

        Totuushan on, että länsimainen työmoraali on tuolta Uudesta testamentista saanut pohjansa. Kyllähän tuo kirja on vaikuttanut meidän kulttuuriimme enemmän kuin itse tiedostammekaan. Eli sieltä tosiaan löytyy niitä sanontoja, jotka ovat meille kaikille tuttuja, mutta emme edes muista mistä ne tulevat.


      • Älymies 23
        Pitää kutinsa kirjoitti:

        Näin on. Sieltä juuri se löytyy. Ja tausta oli juuri tuo, että jotkut odottivat niin innokkaasti maailmanloppua etteivät vaivautuneet enää työtäkään tekemään ja siksi saivat nuo nuhteet apostoli Paavalilta. Kaikki Uuden testamentin merkkihenkilöthän olivat rehtejä duunareita: Paavali oli teltantekijä, Pietari ja Johannes kalastajia, Jeesus oli puuseppä kuten hänen maallinen isänsä Joosef, jne.. Tosin joillakin oli vähän kyseenalaisiakin ammatteja: Matteus oli tullivirkailija (joita pidettiin siihen aikaan epärehellisinä) ja Maria Magdalena mahdollisesti (ei mitenkään varmasti) prostitoitu. Sitten oli vielä Luukas joka oli lääkäri ja Lyydia, joka oli kangaskauppias. Niin, ja Paavalin läheiset työtoverit Akhillas ja Priscilla (aviopari) olivat myös teltantekijöitä. Eli tavallisia tallaajia olivat kaikki. ja silti jääneet historian lehdille.

        Totuushan on, että länsimainen työmoraali on tuolta Uudesta testamentista saanut pohjansa. Kyllähän tuo kirja on vaikuttanut meidän kulttuuriimme enemmän kuin itse tiedostammekaan. Eli sieltä tosiaan löytyy niitä sanontoja, jotka ovat meille kaikille tuttuja, mutta emme edes muista mistä ne tulevat.

        "Kyllähän tuo kirja on vaikuttanut meidän kulttuuriimme enemmän kuin itse tiedostammekaan. Eli sieltä tosiaan löytyy niitä sanontoja, jotka ovat meille kaikille tuttuja, mutta emme edes muista mistä ne tulevat. "

        On kyllä huomattu. Noin 3/4 olen jaksanut Raamatusta lukea ja tarkoitus olisi saada tämän vuoden puolella loppuun. Sen verran puuduttavaa tekstiä ne jotkut sukuluettelot ovat että melkoinen ikuisuusprojekti tuon "ison kirjan" lukeminen on.


      • Jätä väliin
        Älymies 23 kirjoitti:

        "Kyllähän tuo kirja on vaikuttanut meidän kulttuuriimme enemmän kuin itse tiedostammekaan. Eli sieltä tosiaan löytyy niitä sanontoja, jotka ovat meille kaikille tuttuja, mutta emme edes muista mistä ne tulevat. "

        On kyllä huomattu. Noin 3/4 olen jaksanut Raamatusta lukea ja tarkoitus olisi saada tämän vuoden puolella loppuun. Sen verran puuduttavaa tekstiä ne jotkut sukuluettelot ovat että melkoinen ikuisuusprojekti tuon "ison kirjan" lukeminen on.

        No hyppää ne sukuluettelot yli. Niin mäkin tein, kun luin Raamattua läpi. Mä muuten luin Raamatun rinnalla paria sellaista Raamatunhistoriaa valoittavaa historiateosta, jotka oli tosi mielenkiintoisia ja antoi vähän laajempaa näkökulmaa Raamattuun. Kun siellä oli joitain tosi käsittämättömiä kohtia, joita oli vaikea tajuta, niin nämä historiankirjat antoivat siihen vähän lisävalaistusta.


      • Älymies 23
        Jätä väliin kirjoitti:

        No hyppää ne sukuluettelot yli. Niin mäkin tein, kun luin Raamattua läpi. Mä muuten luin Raamatun rinnalla paria sellaista Raamatunhistoriaa valoittavaa historiateosta, jotka oli tosi mielenkiintoisia ja antoi vähän laajempaa näkökulmaa Raamattuun. Kun siellä oli joitain tosi käsittämättömiä kohtia, joita oli vaikea tajuta, niin nämä historiankirjat antoivat siihen vähän lisävalaistusta.

        Pari juttua on kyllä vähän naurattanut :-) Esim. Mooseksen lain määräykset liittyen "sukulunastajaan".


      • Mikä kohta?
        Älymies 23 kirjoitti:

        Pari juttua on kyllä vähän naurattanut :-) Esim. Mooseksen lain määräykset liittyen "sukulunastajaan".

        Tarkoitatko sitä, että kun mies kuolee, niin hänen veljensä kuuluu mennä naimisiin hänen leskensä kanssa vai mitä kohtaa tarkoitit?


    • Älymies 23

      Ei taida tosiaan tehdä naisiin vaikutusta jos kertoo tekevänsä paskaduuneja alle kymmenen euron tuntipalkalla.

    • Älymies 23

      Tänä vuonna olen noin kymmenen viikon aikana alentunut tekemään fyysistä kokopäivätyötä nälkäpalkalla. L0opun aikaa olen ollut leppoisissa toimistohommissa osapäiväisesti. Työnteon lomassa voi surffata myös netissä ja pitää yllä päivystystä Suomi24:ssä.

    • -

      Oletkos, mr. Hämärän rajoilla, ollut koskaan töissä? Puhut välillä ihan viisaita, kuten tuo kapitalismianalyysi, mutta arvostan teoreetikkoja lähinnä vain, jos heillä on elämänkokemusta ja omakohtaista konkreettista kokemusta siitä, mistä he puhuvat.

      • Hämärän rajoilta

        "Koska olen ulkona taloudellis-teollisesta kompleksista, en osaisi turvata edes omaa henkiinjäämistäni. En osaisi ruokkia tai vaatettaa itseäni enkä suojautua sään vaihteluilta. Tekniset taitoni ovat huomattavasti Neanderthalin ihmisen alapuolella. Olen täysin riippuvainen minua ympäröivästä yhteiskunnasta, jonka näkökulmasta olen jokseenkin hyödytön, ainoa mitä osaan, on tuottaa epämääräisiä lausuntoja vanhentuneista kulttuuriobjekteista.*" - Michel Houellebecq, "Alkeishiukkaset"

        Juuri tulin yli 30 asteen helteestä laittelemasta viilentävää muotiaparaattia rikkaiden ihmisten hienoon upouuteen rantalukaaliin. Tämänkaltaisia "töitä" olen tehnyt jo vuosia kaikki kesät ja välillä muinakin vapaa-aikoina biologisen (etten sanoisi geologisen, ainakin mitä asenteisiinsa tulee) isäni kanssa, mutta se ei ole millään lailla virallista, joten siksi lainausmerkit; meillä ei ole työsopimusta, enkä saa palkkaa vaan oikeutan sillä peräkammarissa asumiseni ynnä muut kuluni plus "taskurahat" toki.

        Käytännössä siis tiedän mitä on joutenolon vastakohta, mutta virallisesti olen yli 25-vuotias mieshenkilö, jonka CV näyttää pyöreää nollaa. Tämä yhdistettynä mielipiteisiini varmistaa sen, että olen työmarkkinoilla lähes yhtä haluttu kuin naisten keskuudessa. Mihinkään hakemuksiini ei ole koskaan edes vastattu, enkä usko koskaan itsenäistyväni omaan talouteen. Katson siis sekä tuntevani työnteon että sen myytin, että siitä mukamas automaattisesti seuraisi kaikille jokin palkinto eli nousujohteinen tulevaisuus.

        Vieraillessani "työn" merkeissä menestyvien ihmisten taloissa suren sitä, että yhä harvemmin niissä näkee asianmukaisesti täytettyjä kirjahyllyjä saati musiikki-instrumentteja, ja samaan aikaan ymmärrän, miten kaukana tavoittamattomissa kaltaisiltani tuo kapitalismipelin voittajien kylmä maailma onkaan. Bourdieun käsite "kulttuurinen pääoma" on muuttumassa kohti oksymoronia, kun toisilla on pääoma ja toisilla kulttuuri. Olen ehkä balzaclainen vanha hölmö, mutta mielestäni siinä asiassa aatelisvalta voitti porvarillisen yhteiskunnan, että vielä tuolloin yhteiskunnallinen vauraus ja valta kulkivat käsi kädessä taiteen ja estetiikan ymmärryksen kanssa. Mihin me sitten joudumme, jos suomenruotsalaisetkin kuolevat sukupuuttoon?


        * Olen kehunut Houellebecqiä realistiksi, mutta sitaatin jatko "Saan kuitenkin palkkaa, joka on vieläpä huomattavasti keskitason yläpuolella." ei enää kauan ole yhteydessä todellisuuteen. Yliopistojen yksityistyessä ja tehokkuus- ja tuottavuusajattelun vallatessa tilaa on selvää, että humanismin ja sosiologian kaltaiset tappiolliset "yhteiskunnan viholliset" ajetaan alas. Olen kuullut myös terveiden kirjoissa olevilta ihmisiltä mielipiteitä, että humanistista "tiedettä" voitaisiin harjoittaa omalla ajalla, eikä sellaisesta ainakaan palkkaa tulisi maksaa.


      • -
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        "Koska olen ulkona taloudellis-teollisesta kompleksista, en osaisi turvata edes omaa henkiinjäämistäni. En osaisi ruokkia tai vaatettaa itseäni enkä suojautua sään vaihteluilta. Tekniset taitoni ovat huomattavasti Neanderthalin ihmisen alapuolella. Olen täysin riippuvainen minua ympäröivästä yhteiskunnasta, jonka näkökulmasta olen jokseenkin hyödytön, ainoa mitä osaan, on tuottaa epämääräisiä lausuntoja vanhentuneista kulttuuriobjekteista.*" - Michel Houellebecq, "Alkeishiukkaset"

        Juuri tulin yli 30 asteen helteestä laittelemasta viilentävää muotiaparaattia rikkaiden ihmisten hienoon upouuteen rantalukaaliin. Tämänkaltaisia "töitä" olen tehnyt jo vuosia kaikki kesät ja välillä muinakin vapaa-aikoina biologisen (etten sanoisi geologisen, ainakin mitä asenteisiinsa tulee) isäni kanssa, mutta se ei ole millään lailla virallista, joten siksi lainausmerkit; meillä ei ole työsopimusta, enkä saa palkkaa vaan oikeutan sillä peräkammarissa asumiseni ynnä muut kuluni plus "taskurahat" toki.

        Käytännössä siis tiedän mitä on joutenolon vastakohta, mutta virallisesti olen yli 25-vuotias mieshenkilö, jonka CV näyttää pyöreää nollaa. Tämä yhdistettynä mielipiteisiini varmistaa sen, että olen työmarkkinoilla lähes yhtä haluttu kuin naisten keskuudessa. Mihinkään hakemuksiini ei ole koskaan edes vastattu, enkä usko koskaan itsenäistyväni omaan talouteen. Katson siis sekä tuntevani työnteon että sen myytin, että siitä mukamas automaattisesti seuraisi kaikille jokin palkinto eli nousujohteinen tulevaisuus.

        Vieraillessani "työn" merkeissä menestyvien ihmisten taloissa suren sitä, että yhä harvemmin niissä näkee asianmukaisesti täytettyjä kirjahyllyjä saati musiikki-instrumentteja, ja samaan aikaan ymmärrän, miten kaukana tavoittamattomissa kaltaisiltani tuo kapitalismipelin voittajien kylmä maailma onkaan. Bourdieun käsite "kulttuurinen pääoma" on muuttumassa kohti oksymoronia, kun toisilla on pääoma ja toisilla kulttuuri. Olen ehkä balzaclainen vanha hölmö, mutta mielestäni siinä asiassa aatelisvalta voitti porvarillisen yhteiskunnan, että vielä tuolloin yhteiskunnallinen vauraus ja valta kulkivat käsi kädessä taiteen ja estetiikan ymmärryksen kanssa. Mihin me sitten joudumme, jos suomenruotsalaisetkin kuolevat sukupuuttoon?


        * Olen kehunut Houellebecqiä realistiksi, mutta sitaatin jatko "Saan kuitenkin palkkaa, joka on vieläpä huomattavasti keskitason yläpuolella." ei enää kauan ole yhteydessä todellisuuteen. Yliopistojen yksityistyessä ja tehokkuus- ja tuottavuusajattelun vallatessa tilaa on selvää, että humanismin ja sosiologian kaltaiset tappiolliset "yhteiskunnan viholliset" ajetaan alas. Olen kuullut myös terveiden kirjoissa olevilta ihmisiltä mielipiteitä, että humanistista "tiedettä" voitaisiin harjoittaa omalla ajalla, eikä sellaisesta ainakaan palkkaa tulisi maksaa.

        Nykyään vain se, jolle voidaan mitata markkina-arvo, koetaan arvokkaaksi. Siksipä koulutustakaan ei arvosteta, koska koulu ei suoranaisesti tuota rahaa kenellekään. Tai paperilla sitä arvostetaan, mutta silti päättäjät sulkevat kouluja.

        Ethän sinä mitään neuvoja kuitenkaan ota vastaan, koska ATM on ikuinen jääräpää, ja osin sen takia jää juoksuhautaan makaamaan, kun muut ryntäävät hyökkäykseen, mutta kylläpä sinun pitäisi muuttaa omillesi tavalla tai toisella ja päästä neandertalilaisuudesta.


      • Hämärän rajoilta
        - kirjoitti:

        Nykyään vain se, jolle voidaan mitata markkina-arvo, koetaan arvokkaaksi. Siksipä koulutustakaan ei arvosteta, koska koulu ei suoranaisesti tuota rahaa kenellekään. Tai paperilla sitä arvostetaan, mutta silti päättäjät sulkevat kouluja.

        Ethän sinä mitään neuvoja kuitenkaan ota vastaan, koska ATM on ikuinen jääräpää, ja osin sen takia jää juoksuhautaan makaamaan, kun muut ryntäävät hyökkäykseen, mutta kylläpä sinun pitäisi muuttaa omillesi tavalla tai toisella ja päästä neandertalilaisuudesta.

        En harrasta juoksuhaudassa makaamista. Koska valtio ei takaa minulle parisuhdetta, en aikanani kokenut - enkä edelleenkään koe - olevani velvollinen puolustamaan maatani. Koska kuitenkin olin tuolloin vielä nössö, joka noudatti lain kirjainta, vaikka sen henki haisikin mädältä, valitsin laillisen vaihtoehdon suorittaa väärästä sukupuolesta seuraavan rangaistukseni siviilissä.

        Tämän ajan asuin yksin, tai no, soluasunnossa, mutta joka tapauksessa kaukana lähisukulaisten holhouksesta.

        Mitä opin? Työtä palkatta osasin tehdä jo ennen sitä, mutta sen sain selville, ettei mikään tulisi muuttumaan, vaikka eläisin omassa osoitteessa. Luonani ei kävisi ketään, olisin edelleen täysin samantekevä. Toki minulla, toisin kuin nyt, teoriassa olisi kämppä jonne viedä nainen, mutta juttu ei ennenkään ole kaatunut siihen. Tällä hetkellä suurin haaste olisi katsekontaktin luominen; sen parissa olen kamppaillut tähänastisen elämäni. Kun siitä selviän, pitäisi ylittää kynnys aloittaa juttelu, pitää keskustelua yllä ...ja kun jo nuo kynnykset tuntuvat Mount Everestiltä, olisi seksuaalisen aloitteen tekeminen Olympus Mons: vielä kolme kertaa edellistä korkeampi ja Marsissa asti. (Tässäkin on peli, jota en koskaan voi voittaa, joten kieltäydyn pelaamasta.)

        Voisin toki muuttaa perheeni elätistä, joka jotenkin epävirallisella "työllä" maksaa osansa takaisin, yhteiskunnan elätiksi, joka ei maksa mitenkään takaisin. Sitäkö te, arvon veronmaksajat, todella tahdotte?


      • Älymies 23
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        En harrasta juoksuhaudassa makaamista. Koska valtio ei takaa minulle parisuhdetta, en aikanani kokenut - enkä edelleenkään koe - olevani velvollinen puolustamaan maatani. Koska kuitenkin olin tuolloin vielä nössö, joka noudatti lain kirjainta, vaikka sen henki haisikin mädältä, valitsin laillisen vaihtoehdon suorittaa väärästä sukupuolesta seuraavan rangaistukseni siviilissä.

        Tämän ajan asuin yksin, tai no, soluasunnossa, mutta joka tapauksessa kaukana lähisukulaisten holhouksesta.

        Mitä opin? Työtä palkatta osasin tehdä jo ennen sitä, mutta sen sain selville, ettei mikään tulisi muuttumaan, vaikka eläisin omassa osoitteessa. Luonani ei kävisi ketään, olisin edelleen täysin samantekevä. Toki minulla, toisin kuin nyt, teoriassa olisi kämppä jonne viedä nainen, mutta juttu ei ennenkään ole kaatunut siihen. Tällä hetkellä suurin haaste olisi katsekontaktin luominen; sen parissa olen kamppaillut tähänastisen elämäni. Kun siitä selviän, pitäisi ylittää kynnys aloittaa juttelu, pitää keskustelua yllä ...ja kun jo nuo kynnykset tuntuvat Mount Everestiltä, olisi seksuaalisen aloitteen tekeminen Olympus Mons: vielä kolme kertaa edellistä korkeampi ja Marsissa asti. (Tässäkin on peli, jota en koskaan voi voittaa, joten kieltäydyn pelaamasta.)

        Voisin toki muuttaa perheeni elätistä, joka jotenkin epävirallisella "työllä" maksaa osansa takaisin, yhteiskunnan elätiksi, joka ei maksa mitenkään takaisin. Sitäkö te, arvon veronmaksajat, todella tahdotte?

        " sen sain selville, ettei mikään tulisi muuttumaan, vaikka eläisin omassa osoitteessa. Luonani ei kävisi ketään, olisin edelleen täysin samantekevä."

        Noin siinä kävi minunkin kohdallani. Ei ole poikamiesboksissani paljon naisia näkynyt.


      • et silleen
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        En harrasta juoksuhaudassa makaamista. Koska valtio ei takaa minulle parisuhdetta, en aikanani kokenut - enkä edelleenkään koe - olevani velvollinen puolustamaan maatani. Koska kuitenkin olin tuolloin vielä nössö, joka noudatti lain kirjainta, vaikka sen henki haisikin mädältä, valitsin laillisen vaihtoehdon suorittaa väärästä sukupuolesta seuraavan rangaistukseni siviilissä.

        Tämän ajan asuin yksin, tai no, soluasunnossa, mutta joka tapauksessa kaukana lähisukulaisten holhouksesta.

        Mitä opin? Työtä palkatta osasin tehdä jo ennen sitä, mutta sen sain selville, ettei mikään tulisi muuttumaan, vaikka eläisin omassa osoitteessa. Luonani ei kävisi ketään, olisin edelleen täysin samantekevä. Toki minulla, toisin kuin nyt, teoriassa olisi kämppä jonne viedä nainen, mutta juttu ei ennenkään ole kaatunut siihen. Tällä hetkellä suurin haaste olisi katsekontaktin luominen; sen parissa olen kamppaillut tähänastisen elämäni. Kun siitä selviän, pitäisi ylittää kynnys aloittaa juttelu, pitää keskustelua yllä ...ja kun jo nuo kynnykset tuntuvat Mount Everestiltä, olisi seksuaalisen aloitteen tekeminen Olympus Mons: vielä kolme kertaa edellistä korkeampi ja Marsissa asti. (Tässäkin on peli, jota en koskaan voi voittaa, joten kieltäydyn pelaamasta.)

        Voisin toki muuttaa perheeni elätistä, joka jotenkin epävirallisella "työllä" maksaa osansa takaisin, yhteiskunnan elätiksi, joka ei maksa mitenkään takaisin. Sitäkö te, arvon veronmaksajat, todella tahdotte?

        Oletko sairaalloisen ujo vai asperger? (tuosta katsekontaktin haasteellisuudesta tuli mieleeni)


    • mutta luulet

      niin että vanhemmista ikäluokista kaiki ovat saaneet opiskeluponnisteluilleen palkinnoksi hyvän uran alkuun. Näin ei kuitenkaan ole ollut kuin juurikin ehkä vielä 60-luvun puolella. 70-luvulla tuli jo öljykriisi ja lama ja ei kaikki enää saaneetkaan opintojaan vastaavia töitä alkuun vaan piti lähteä hanttihommiin ja ei sillä tiellä hyvinsuoritetuista opinnoista ole juuri mitään hyötyä. Jos johonkin paskaduuniin jämähti niin siitä helposti tuli nelikymppisenä 90-luvun laman seurauksena kortisttoon saneratuksi ja sellainen tiesi ainakin yksinäiselle sinkkiumiehelle lopullista kuoliniskua niin henkisesti kuin fyysisten elinehtojenkin osalta. Niin ellei sitten pystynnyt nousemaan tuosta paskaan poljetusta asemastaan perinnöin ja/tai omin bisneksin ja sijoituksin, ja sellaiseen tarvitaan jo paljon onneakin mukaan.

      • Hämärän rajoilta

        Tottapa tuokin. Se ei vain sovellu menestyksen myyttiin, joten tästä asiasta nämä sukupolvensa menestyneet edustajat vaikenevat. Heille on tärkeää uskotella kaikkien saavutusten olevan heidän omaa ansiotaan eikä (suurelta) osin onneenkin perustuvaa.

        Häviäjät taas eivät enää ole täällä kertomassa miten heille kävi, tai jos ovat, heidät leimataan katkeriksi ja epäonnistuminen vieritetään - kuinkas muuten - heidän omaksi syykseen. Joka tapauksessa heidän sanoillaan ei ole painoarvoa ja kredibiliteettiä, sillä hehän ovat häviäjiä!

        Onneksi nuoret eivät enää usko tähän(kään) suureen kertomukseen oman onnensa seppänä heilumisesta. Hihittelin viime vaaleissa erään puolueen "toivotalkoot"-aiheiselle kampanjalle; ei toivo vaan TALKOOT oli avainsana, kun omistava luokka kaipaa lähes ilmaista menestyksen myyttiin uskovaa työvoimaa. Etuliite tulee mukaan siinä vaiheessa, kun aletaan puhua talkootyöstä saatavasta inhimillisestä korvauksesta; sen saamista sopii toivoa.


      • valssi kesällä
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Tottapa tuokin. Se ei vain sovellu menestyksen myyttiin, joten tästä asiasta nämä sukupolvensa menestyneet edustajat vaikenevat. Heille on tärkeää uskotella kaikkien saavutusten olevan heidän omaa ansiotaan eikä (suurelta) osin onneenkin perustuvaa.

        Häviäjät taas eivät enää ole täällä kertomassa miten heille kävi, tai jos ovat, heidät leimataan katkeriksi ja epäonnistuminen vieritetään - kuinkas muuten - heidän omaksi syykseen. Joka tapauksessa heidän sanoillaan ei ole painoarvoa ja kredibiliteettiä, sillä hehän ovat häviäjiä!

        Onneksi nuoret eivät enää usko tähän(kään) suureen kertomukseen oman onnensa seppänä heilumisesta. Hihittelin viime vaaleissa erään puolueen "toivotalkoot"-aiheiselle kampanjalle; ei toivo vaan TALKOOT oli avainsana, kun omistava luokka kaipaa lähes ilmaista menestyksen myyttiin uskovaa työvoimaa. Etuliite tulee mukaan siinä vaiheessa, kun aletaan puhua talkootyöstä saatavasta inhimillisestä korvauksesta; sen saamista sopii toivoa.

        "Häviäjät taas eivät enää ole täällä kertomassa miten heille kävi, tai jos ovat, heidät leimataan katkeriksi ja epäonnistuminen vieritetään - kuinkas muuten - heidän omaksi syykseen. Joka tapauksessa heidän sanoillaan ei ole painoarvoa ja kredibiliteettiä, sillä hehän ovat häviäjiä!"

        Just tasan tarkkaan näin tämä menee. Minä itse siis pyörin ensin yövahtina helsingissä ja siitä satamassa tilapäisahtaajana ja näissä piireissä oli tuolloin paljon juurikin yksinäisiä ilman naiseuraa eläneitä miehiä joista harvat elivät 50 vuotiaiksi. Yhden vähän paremmin tuntemani tiedän ampuneenkin itsensä joskus 46 vuotiaana. Minä siitä vääntäydyin isoon firmaan vakityösuhteeseen joskin mitään koulutuksiani vastaamattomaan pienipalkkaiseen hommaan ja siinä sitten meni sellaiset 17 vuotta kunnes laman jo jälkimainingeissa 1998 tulin saneeratuksi kortistoon. 500 päivää ansiosidonnaista eikä ensimmäistäkään katkopaikkaa(katkopaikkoja oli paljon vain naisille kaupungilla). Lähtö siitä tuli Helsingin seudulta ja ne vähäisetkin sosiaaliset varkostot joita oli piti taas jättää(se oli syrjäiseltä oudolta seudulta ostamani vanha rähjäinen pieni maapaikka jota kunnostelemaan lähdin). Se on että siitä sitten vuosien päästä pääsin hämmästyttävän helposti hullunpapereilla(masennuksesta) työkyvyttömyyseläkkeelle,
        joka kuitenkin niin pieni(jotain tonni kuussa), että ei sillä paljon porskuteta. Minä olen kuitenkin sitkeästi pystynyt pitämään omaisuuteni(asuntoni Helsingin seudullakin) ja perinytkin lisää, ja sijoituksissani minulla on ollut myös onnea joskin vastoinkäymisiäkin. Nyt omistan jo itse asumani perintönäkin tulleen hyvällä paikalla olevan hienon rivitaloasunnon lisäksi tuon Helsingin puolen kerrostalokämppäni, sekä hiljattain ostamani hienon asunnon Turusta, ja lisäksi osakkeilla pelaan jossa siinäkin minulla on ollut onnea.

        Nyt kuitenkin minulle alkaa olla viimeiset ajat(ikääkin alkaa jo ihan oikeastikkin olla) lähteä täältä suomesta jos jotain sosiaalista elämääkin vielä haluaisin tai jopa naisseuraakin ainakin sellaista jonka kanssa voisi ja kehtaisi käydä eri paikoissa. En nimittäin ole mikään nussijamestari joten sellaista miestä tarvitseiville minä tuskin olen ainakaan ideaalimies. Minä myönnän sen ihan suoraan että ei minusta voi olla mihinkään sellaiseen mitä jostain vaaikkapa afrikkalaisesta machomiehestä. Heihin verraten minä kyllä olen ihan perverssi mies seksuaalifantasioineni/fetsheineni.

        No minulla on hyvä englannin kielen taito, mutta kun riskien pelossa sijoitukseni pitänen kuitenkin suurelta osin suomessa niin lähinnä siirtyminen balttiaan tässä enemmän kinnostaa. Tässä juhannuksen alla kävin ensimmäisen kerran elämässäni Tallinnassa katselemassa ja nyt menen huomenna uudestaan neljäksi päiväksi näille ölesummer musiikkifestivaaleillekkin. Ennen vvuoden loppua pitäisi käydä vielä Rigassa. Paha juttu vaan kun ei ole Hesasta suoria laauttayhteyksiä Rigaan. Sen verran voisin ajatella sijoittavani joko Tallinnaan tai Rigaan, että sieltä hyvän asunnon itselleni ostaisin(möisin tämän nykyisen rivariasuntoni samalla) josta käsin investointejani hoitelisin, ja on minulla tämä hullunpapereilla saatu tonnin työkyvyttömyyseläkekkin jota ei minulta kuitenkaan voi pois ottaa sitäkään.

        Haluaisin jotenkin päästä seksibisnekseen mukaan koska tiedän sen olevan tuottoisa ja yhäti kasvava ala. Mutta kun tiedän sen miten raaka luonne tuolla alalla pitäisi olla, niin omat mahdollisuuteni osallistua siihen hommaan rajoittuvat mahdolliseen asunnon siihen toimintaan järjestämiseen hyvältä paikalta. Minä olen joskus maksullisilekkin naisille maksanut, mutta en ole pystynyt nussimaan näitä naisia, olen lähinnä
        vain keskustellut heidän kanssaan seksiin liittyvistä asioista kuten miesten seksuaalifantasioista/fetsheistä.
        Näissä maksullisissa naisissa löytyy tosifiksuja ja mukavia tyyppejä ja myös hyvännäköisiäkin.

        Vielä tuosta syyllistämisestä sen verran että minusta se on vähintäänkin yhtä tyhmää jankuttaa siitä miten huono-osaisuus on aina pelkästään omaa syytä, kuin mitä jankuttaa että huono-osaissuus on aina ja pelkästään vain sen yhteiskunnan syytä jonka sekaan syntymään on joutunut.

        Jaapa ptää tästä lähteä pakkaamaan laukkuun baarikuteetkin mukaan myös. Baareihin on Tallinnassa minusta ihan o.k. mennä yksinkin ilman seuraa leimautumatta sillä miksikään naisasialuuseriksi. Tosin ei sieltäkään helppo ole naisseuraa noin vain baareista saada, vaan ihmiset sielläkin paljolti vain
        omissa porukoissan viihtyvät. No minulla on jo siellä yksi baarinpitäjä, joskin liian nuori tyttöystäväkseni niin kuitenkin sellainen ihan mukava tyyppi niin että k.o. baariin on mukava mennä. Olen myös deittisaiteilta hakenut naisia ja yhden mahdollisesti nytkin tapaan Tallinnassa.


      • Älymies 23
        valssi kesällä kirjoitti:

        "Häviäjät taas eivät enää ole täällä kertomassa miten heille kävi, tai jos ovat, heidät leimataan katkeriksi ja epäonnistuminen vieritetään - kuinkas muuten - heidän omaksi syykseen. Joka tapauksessa heidän sanoillaan ei ole painoarvoa ja kredibiliteettiä, sillä hehän ovat häviäjiä!"

        Just tasan tarkkaan näin tämä menee. Minä itse siis pyörin ensin yövahtina helsingissä ja siitä satamassa tilapäisahtaajana ja näissä piireissä oli tuolloin paljon juurikin yksinäisiä ilman naiseuraa eläneitä miehiä joista harvat elivät 50 vuotiaiksi. Yhden vähän paremmin tuntemani tiedän ampuneenkin itsensä joskus 46 vuotiaana. Minä siitä vääntäydyin isoon firmaan vakityösuhteeseen joskin mitään koulutuksiani vastaamattomaan pienipalkkaiseen hommaan ja siinä sitten meni sellaiset 17 vuotta kunnes laman jo jälkimainingeissa 1998 tulin saneeratuksi kortistoon. 500 päivää ansiosidonnaista eikä ensimmäistäkään katkopaikkaa(katkopaikkoja oli paljon vain naisille kaupungilla). Lähtö siitä tuli Helsingin seudulta ja ne vähäisetkin sosiaaliset varkostot joita oli piti taas jättää(se oli syrjäiseltä oudolta seudulta ostamani vanha rähjäinen pieni maapaikka jota kunnostelemaan lähdin). Se on että siitä sitten vuosien päästä pääsin hämmästyttävän helposti hullunpapereilla(masennuksesta) työkyvyttömyyseläkkeelle,
        joka kuitenkin niin pieni(jotain tonni kuussa), että ei sillä paljon porskuteta. Minä olen kuitenkin sitkeästi pystynyt pitämään omaisuuteni(asuntoni Helsingin seudullakin) ja perinytkin lisää, ja sijoituksissani minulla on ollut myös onnea joskin vastoinkäymisiäkin. Nyt omistan jo itse asumani perintönäkin tulleen hyvällä paikalla olevan hienon rivitaloasunnon lisäksi tuon Helsingin puolen kerrostalokämppäni, sekä hiljattain ostamani hienon asunnon Turusta, ja lisäksi osakkeilla pelaan jossa siinäkin minulla on ollut onnea.

        Nyt kuitenkin minulle alkaa olla viimeiset ajat(ikääkin alkaa jo ihan oikeastikkin olla) lähteä täältä suomesta jos jotain sosiaalista elämääkin vielä haluaisin tai jopa naisseuraakin ainakin sellaista jonka kanssa voisi ja kehtaisi käydä eri paikoissa. En nimittäin ole mikään nussijamestari joten sellaista miestä tarvitseiville minä tuskin olen ainakaan ideaalimies. Minä myönnän sen ihan suoraan että ei minusta voi olla mihinkään sellaiseen mitä jostain vaaikkapa afrikkalaisesta machomiehestä. Heihin verraten minä kyllä olen ihan perverssi mies seksuaalifantasioineni/fetsheineni.

        No minulla on hyvä englannin kielen taito, mutta kun riskien pelossa sijoitukseni pitänen kuitenkin suurelta osin suomessa niin lähinnä siirtyminen balttiaan tässä enemmän kinnostaa. Tässä juhannuksen alla kävin ensimmäisen kerran elämässäni Tallinnassa katselemassa ja nyt menen huomenna uudestaan neljäksi päiväksi näille ölesummer musiikkifestivaaleillekkin. Ennen vvuoden loppua pitäisi käydä vielä Rigassa. Paha juttu vaan kun ei ole Hesasta suoria laauttayhteyksiä Rigaan. Sen verran voisin ajatella sijoittavani joko Tallinnaan tai Rigaan, että sieltä hyvän asunnon itselleni ostaisin(möisin tämän nykyisen rivariasuntoni samalla) josta käsin investointejani hoitelisin, ja on minulla tämä hullunpapereilla saatu tonnin työkyvyttömyyseläkekkin jota ei minulta kuitenkaan voi pois ottaa sitäkään.

        Haluaisin jotenkin päästä seksibisnekseen mukaan koska tiedän sen olevan tuottoisa ja yhäti kasvava ala. Mutta kun tiedän sen miten raaka luonne tuolla alalla pitäisi olla, niin omat mahdollisuuteni osallistua siihen hommaan rajoittuvat mahdolliseen asunnon siihen toimintaan järjestämiseen hyvältä paikalta. Minä olen joskus maksullisilekkin naisille maksanut, mutta en ole pystynyt nussimaan näitä naisia, olen lähinnä
        vain keskustellut heidän kanssaan seksiin liittyvistä asioista kuten miesten seksuaalifantasioista/fetsheistä.
        Näissä maksullisissa naisissa löytyy tosifiksuja ja mukavia tyyppejä ja myös hyvännäköisiäkin.

        Vielä tuosta syyllistämisestä sen verran että minusta se on vähintäänkin yhtä tyhmää jankuttaa siitä miten huono-osaisuus on aina pelkästään omaa syytä, kuin mitä jankuttaa että huono-osaissuus on aina ja pelkästään vain sen yhteiskunnan syytä jonka sekaan syntymään on joutunut.

        Jaapa ptää tästä lähteä pakkaamaan laukkuun baarikuteetkin mukaan myös. Baareihin on Tallinnassa minusta ihan o.k. mennä yksinkin ilman seuraa leimautumatta sillä miksikään naisasialuuseriksi. Tosin ei sieltäkään helppo ole naisseuraa noin vain baareista saada, vaan ihmiset sielläkin paljolti vain
        omissa porukoissan viihtyvät. No minulla on jo siellä yksi baarinpitäjä, joskin liian nuori tyttöystäväkseni niin kuitenkin sellainen ihan mukava tyyppi niin että k.o. baariin on mukava mennä. Olen myös deittisaiteilta hakenut naisia ja yhden mahdollisesti nytkin tapaan Tallinnassa.

        "Nyt kuitenkin minulle alkaa olla viimeiset ajat(ikääkin alkaa jo ihan oikeastikkin olla) lähteä täältä suomesta jos jotain sosiaalista elämääkin vielä haluaisin tai jopa naisseuraakin ainakin sellaista jonka kanssa voisi ja kehtaisi käydä eri paikoissa"

        On luonnollista ettet kaiken vaivannäkösi jälkeen kelpuuta mitä tahansa kulahtanutta nautaa. Rumalla naisella ei tee mitään.


    • Älymies 23

      Maanantaina taas työkkäri keikka josko ne maksais tukea parilta päivältä kun paskaduuneissani ei ole töitä. Kivempaahan se aina on tuilla lusmuilla :-)

    • west coast

      Taitaa olla ainoita pysyviä järjestelmiä, nämä demokraattiset kokeilut ovat koko ajan kriisissa ja kaatumassa viimeset sata vuotta mitä ovat olleet olemassa.

      Feodaali yhteiskunnassa jokaisella on oma paikkansa, nyt kun on vielä tekniikkakin voitaisiin luoda helposti jokaisellle oma paikka jossa omat hyvät ja huonon puolensa.

      Keskiajalla aatelliset joutuivat sotimaan eikä oikein pidetty hyvänä jos maaorjia tuli vapaaehtoisena taisteluihin koska sotimista pidettiin etuoikeutena. Porvaristo taasen joutui maksamaan veroja ja tekemään ilmaista työtä kaupunkeissa/linnoissa. Maaorjat joutuivat tekemään töitä mutta eivät joutuneet maksamaan veroja ja sotimaan. Mitähän se nykyjän maaorja sitten tekee? Aivan sotii, maksaa verot ja tekee vielä työtkin ja se maa orja on valkoinen heteromies.

    • -

      Millainen yhteiskuntajärjestys siis olisi sinun mieleesi, kun vallankumousta toivot?

      Ajatteletko asiat lähinnä vain siltä pohjalta, että saisit naisen/naisia, kuten vaikkapa mr. Vauhti/Älymies? Sotkeeko takaraivossa jyskyttävä ikuinen naisettomuus ajatteluasi toimivammasta tulevaisuuden yhteiskunnasta? Toivotko ihmisille hyvää noin kollektiivisessa mielessä vai ohjaako kirjoitteluasi omasta mielestäsi henkilökohtainen kauna ihmiskuntaa ja yhteiskuntaa kohtaan?

      • west coast

        Oletko valmis tappaamaan ja kuolemaa nykyisen yhteiskunnan puolesta? Se mikä on sinun vastaus on minun vastaus sinun kysymykseen.


      • -
        west coast kirjoitti:

        Oletko valmis tappaamaan ja kuolemaa nykyisen yhteiskunnan puolesta? Se mikä on sinun vastaus on minun vastaus sinun kysymykseen.

        Eipä tuohon ole yksiselitteistä vastausta. Olen osa yhteiskuntaa ja niin ovat läheiseni ja ystäväni ja sinäkin. Jos yhteiskunnan pelastaminen pelastaisi samalla minut ja heidät, olisin valmis tappamaan ja kuolemaan tarvittaessa. Sinänsä nykyinen yhteiskunta on aika lailla huonolla tolalla, näinhän on ihan korrektia ajatella. Jos ajatellaan yhteiskuntaa puhtaasti ihmisistä irrallaan olevana elimenä, en olisi valmis kuolemaan sen tähden.

        Mutta vastaapa sinä, millaisen yhteiskunnan eteen se vallankumous olisi kannattavaa tehdä.


      • west coast
        - kirjoitti:

        Eipä tuohon ole yksiselitteistä vastausta. Olen osa yhteiskuntaa ja niin ovat läheiseni ja ystäväni ja sinäkin. Jos yhteiskunnan pelastaminen pelastaisi samalla minut ja heidät, olisin valmis tappamaan ja kuolemaan tarvittaessa. Sinänsä nykyinen yhteiskunta on aika lailla huonolla tolalla, näinhän on ihan korrektia ajatella. Jos ajatellaan yhteiskuntaa puhtaasti ihmisistä irrallaan olevana elimenä, en olisi valmis kuolemaan sen tähden.

        Mutta vastaapa sinä, millaisen yhteiskunnan eteen se vallankumous olisi kannattavaa tehdä.

        eli olet saama puolella. Minun ei tarvitse tehdä mitään elämän sykli tekee tehtävänsä vaikka kuinka uhoasit.


      • -
        west coast kirjoitti:

        eli olet saama puolella. Minun ei tarvitse tehdä mitään elämän sykli tekee tehtävänsä vaikka kuinka uhoasit.

        Rivien välistä on ollut luettavissa, että ATM:ien toiveyhteiskunta olisi jotakuinkin tällainen (asiat tärkeysjärjestyksessä):

        1) ATM saisi itselleen kauniita naisia, mieluiten nuoren neitsyen, useita neitsyitä.
        2) Naiset laitettaisiin kuriin ja herran nuhteeseen.
        3) YTM:istä hankkiuduttaisiin eroon.
        4) Valtio rahoittaisi ATM:ien luksuselämän ja järjestäisi tilalle uusia neitsyitä käyettyjen tilalle.

        Toki melko pian entinen ATM olisikin uuden ajan YTM, jota vastaan nousisi vähitellen kansanliike kaataen nousukkaiden hataran vallan. Vallankumous syö lapsensa, kuten vanha sanonta kuuluu.


      • west coast
        - kirjoitti:

        Rivien välistä on ollut luettavissa, että ATM:ien toiveyhteiskunta olisi jotakuinkin tällainen (asiat tärkeysjärjestyksessä):

        1) ATM saisi itselleen kauniita naisia, mieluiten nuoren neitsyen, useita neitsyitä.
        2) Naiset laitettaisiin kuriin ja herran nuhteeseen.
        3) YTM:istä hankkiuduttaisiin eroon.
        4) Valtio rahoittaisi ATM:ien luksuselämän ja järjestäisi tilalle uusia neitsyitä käyettyjen tilalle.

        Toki melko pian entinen ATM olisikin uuden ajan YTM, jota vastaan nousisi vähitellen kansanliike kaataen nousukkaiden hataran vallan. Vallankumous syö lapsensa, kuten vanha sanonta kuuluu.

        tämä sossuyhteiskunta romahtaa omaa mahdottomuuteen sitten ei enää maahanmuuttajia, julkista sektoria ja naisia paapota kun ei ole yksinkertaisesta varaa.


      • Hämärän rajoilta

        Olen joskus puolivakavissani peräänkuuluttanut mallia, jossa naisten osallistumista työelämään rajoitetaan. Tämä siksi, että aiemmassa järjestelmässä riippuvuudet olivat demokraattisesti tasan. Naiset olivat taloudellisesti riippuvaisia miehistä, ja aivan kuten nykyäänkin he kaipasivat mieheltä statusta rakkautensa syttymiseen; tuolloin statukseksi kuitenkin riitti vaatimaton kyky pitää perhe leivässä ja karhut ja sudet loitolla mökistä, joten suurempi osa miehistä kuului potentiaalisten rakastettavien kategoriaan. Miehet taas ovat aina olleet puhtaan emotionaalisesti naisista riippuvaisia, jolloin vaihtosuhde on toiminut. Naisten vapauduttua taloudellisesti tämä tasapaino on järkkynyt; miehet tarvitsevat edelleen naista, mutta naiset eivät enää miestä mihinkään, ja rakastuminen on käynyt heille vaikeaksi. (Pop-tähtiä ja alfauroksia ei riitäkään kaikille.)

        Ongelma tällaisessa kumouksessa on kuitenkin, että yksilöiden vapaudesta tinkiminen "suuremman edun nimissä" on erästä f-alkuista totalitarismia, enkä edes tällä kertaa puhu feminismistä. (Islam toki voi tällaisenkin kumouksen levitessään toteuttaa; en suoraan kannata, mutta voin kietaista kylpypyyhkeen päähäni kun on tullut valmista.) Tilannetta tulisi lähestyä lisäämällä miesten vapautta; pelimiesgurut ym. opettavat suhtautumaan naisiin tunteettomasti, kuin robotteina jotka toimivat aina samalla tavalla samoja nappeja painellessa, mikä kuulostaa ikävältä, mutta on välttämätön paha emotionaalisesta riippuvuudesta pois oppimiseksi. Myös ATM-ideologia tähtää samaan, periaate vain on tällä kertaa "pitäkää tunkkinne".

        Vallankumous ei näin ole eikä se voikaan olla seksuaalinen. Halujen taistelukenttä ei muutu darwinismista demokratiaksi koskaan, ei edes pakolla: vapaat nykyihmiset - ja naiset - valitsevat ennemmin kuoleman kuin epämiellyttävän kumppanin, ja pariutumiskriteerit vaikuttavat pääpiirteittäin varsin biologisilta, universaaleilta ja kulttuurisen muutoksen tavoittamattomissa olevilta. Sellaiseen kumoukseen ei pystyisi kukaan, jonka seurauksena olisi kaltaisteni näkeminen seksuaalisina olentoina.

        Kun peräänkuulutan vallankumousta, puhun siis pääasiassa palstan aiheen ulkopuolelle jäävistä asioista. Muun muassa modernin naamioidun orjatyön poistamisesta, työstä tekijälleen kuuluvasta inhimillisestä korvauksesta, henkisyyden ja kulttuurin ynnä muun suoraa voittoa tuottamattoman arvostuksen lisäämisestä - ja ennen kaikkea siitä, että jokainen, jopa kaltaiseni seksuaalihäviäjä, voisi jollakin elämänalueella tuntea lankojen olevan omissa käsissään. Vähintään toivoisin ...ei, en toivokaan vaan VAADIN, että nykyjärjestelmä, joka perustuu distinktioon menestyjien ja häviäjien välillä ja edellyttää molempien olemassaoloa, lakkaisi syyllistämästä meitä jälkimmäiseen ryhmään kuuluvia, vaikka juuri me olemme se välttämätön vastakohta, jota ilman saavutuksenne eivät tuntuisi miltään.

        "En ruista tahdo puida enkä koske pellavaan,
        ei viulun jousi totella voi kättä kankeaa.
        Mua laiskaks' älkää sanoko vaikk' joskus ennemmin
        mä nälkää nään kuin soitollani leipää kerjäisin.

        En tahdo maata kaivaa, en kaataa puitakaan,
        vaan uneksia tuomen alla päivänlaskuun vaan.
        Ja illanruskon aikaan mä nousen soittamaan
        ja soitan kunnes silmihinne saman loisteen saan."

        - Dan Andersson, "Soittoniekka"


      • -
        west coast kirjoitti:

        tämä sossuyhteiskunta romahtaa omaa mahdottomuuteen sitten ei enää maahanmuuttajia, julkista sektoria ja naisia paapota kun ei ole yksinkertaisesta varaa.

        Minulla on voimassaoleva passi. Sen sijaan ATM:thän eivät liikahda kotoaan mihinkään, tulipa sota tai vallankumous tai vedenpaisumus.

        ATM varmaan ajattelee, että vallankumouksen pyörteissä hän urheana aatteen kannattajana saisi kosolti naisia itselleen. Vaan voi pojat, se onkin toimelias ja suoraryhtinen vallankumouksen johtohenkilö, joka kerää innokkaat nuoret vallankumoustytöt haaremikseen. ATM saa vahtia vankilaa ja siivota vallankumouksen johtajien huussit.

        ATM on ATM jokaisessa yhteiskuntajärjestelmässä, sodan ja rauhan aikana.


      • west coast
        - kirjoitti:

        Minulla on voimassaoleva passi. Sen sijaan ATM:thän eivät liikahda kotoaan mihinkään, tulipa sota tai vallankumous tai vedenpaisumus.

        ATM varmaan ajattelee, että vallankumouksen pyörteissä hän urheana aatteen kannattajana saisi kosolti naisia itselleen. Vaan voi pojat, se onkin toimelias ja suoraryhtinen vallankumouksen johtohenkilö, joka kerää innokkaat nuoret vallankumoustytöt haaremikseen. ATM saa vahtia vankilaa ja siivota vallankumouksen johtajien huussit.

        ATM on ATM jokaisessa yhteiskuntajärjestelmässä, sodan ja rauhan aikana.

        kerta ulkomailla kauniin ovat itse tulleet jutteleen mulle ja samoin suomessa noh hiekompi tasoiset naiset ovat tulleet jopa iskemään bussipysäkillä. Anteeksi jos tuhosin sinun ylemmyytesi tunteen.

        Ps. ilman yhteiskuntaa et ole mitään.


      • -
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Olen joskus puolivakavissani peräänkuuluttanut mallia, jossa naisten osallistumista työelämään rajoitetaan. Tämä siksi, että aiemmassa järjestelmässä riippuvuudet olivat demokraattisesti tasan. Naiset olivat taloudellisesti riippuvaisia miehistä, ja aivan kuten nykyäänkin he kaipasivat mieheltä statusta rakkautensa syttymiseen; tuolloin statukseksi kuitenkin riitti vaatimaton kyky pitää perhe leivässä ja karhut ja sudet loitolla mökistä, joten suurempi osa miehistä kuului potentiaalisten rakastettavien kategoriaan. Miehet taas ovat aina olleet puhtaan emotionaalisesti naisista riippuvaisia, jolloin vaihtosuhde on toiminut. Naisten vapauduttua taloudellisesti tämä tasapaino on järkkynyt; miehet tarvitsevat edelleen naista, mutta naiset eivät enää miestä mihinkään, ja rakastuminen on käynyt heille vaikeaksi. (Pop-tähtiä ja alfauroksia ei riitäkään kaikille.)

        Ongelma tällaisessa kumouksessa on kuitenkin, että yksilöiden vapaudesta tinkiminen "suuremman edun nimissä" on erästä f-alkuista totalitarismia, enkä edes tällä kertaa puhu feminismistä. (Islam toki voi tällaisenkin kumouksen levitessään toteuttaa; en suoraan kannata, mutta voin kietaista kylpypyyhkeen päähäni kun on tullut valmista.) Tilannetta tulisi lähestyä lisäämällä miesten vapautta; pelimiesgurut ym. opettavat suhtautumaan naisiin tunteettomasti, kuin robotteina jotka toimivat aina samalla tavalla samoja nappeja painellessa, mikä kuulostaa ikävältä, mutta on välttämätön paha emotionaalisesta riippuvuudesta pois oppimiseksi. Myös ATM-ideologia tähtää samaan, periaate vain on tällä kertaa "pitäkää tunkkinne".

        Vallankumous ei näin ole eikä se voikaan olla seksuaalinen. Halujen taistelukenttä ei muutu darwinismista demokratiaksi koskaan, ei edes pakolla: vapaat nykyihmiset - ja naiset - valitsevat ennemmin kuoleman kuin epämiellyttävän kumppanin, ja pariutumiskriteerit vaikuttavat pääpiirteittäin varsin biologisilta, universaaleilta ja kulttuurisen muutoksen tavoittamattomissa olevilta. Sellaiseen kumoukseen ei pystyisi kukaan, jonka seurauksena olisi kaltaisteni näkeminen seksuaalisina olentoina.

        Kun peräänkuulutan vallankumousta, puhun siis pääasiassa palstan aiheen ulkopuolelle jäävistä asioista. Muun muassa modernin naamioidun orjatyön poistamisesta, työstä tekijälleen kuuluvasta inhimillisestä korvauksesta, henkisyyden ja kulttuurin ynnä muun suoraa voittoa tuottamattoman arvostuksen lisäämisestä - ja ennen kaikkea siitä, että jokainen, jopa kaltaiseni seksuaalihäviäjä, voisi jollakin elämänalueella tuntea lankojen olevan omissa käsissään. Vähintään toivoisin ...ei, en toivokaan vaan VAADIN, että nykyjärjestelmä, joka perustuu distinktioon menestyjien ja häviäjien välillä ja edellyttää molempien olemassaoloa, lakkaisi syyllistämästä meitä jälkimmäiseen ryhmään kuuluvia, vaikka juuri me olemme se välttämätön vastakohta, jota ilman saavutuksenne eivät tuntuisi miltään.

        "En ruista tahdo puida enkä koske pellavaan,
        ei viulun jousi totella voi kättä kankeaa.
        Mua laiskaks' älkää sanoko vaikk' joskus ennemmin
        mä nälkää nään kuin soitollani leipää kerjäisin.

        En tahdo maata kaivaa, en kaataa puitakaan,
        vaan uneksia tuomen alla päivänlaskuun vaan.
        Ja illanruskon aikaan mä nousen soittamaan
        ja soitan kunnes silmihinne saman loisteen saan."

        - Dan Andersson, "Soittoniekka"

        En voi olla ajattelematta, että etsit vain syitä olla pyrkimättä aktiivisesti eteenpäin. Noh, en tiedä oletko sitten onnellinen nykyhetkeesi, mutta oletan, että haluaisit ainakin sen naisen (neitsyen?).

        Yhteiskunta on peestä, naiset käyttävät seksuaalista ja pariutumiskiemuroihin liittyvää valtaansa miehen näkökulmasta vääristyneellä tavalla, ihmiset polarisoituneet voittajiin ja häviäjiin. Näinhän se sitten kai on.

        Kuvittelisin, että sinunkin kannattaisi etsiä aktiivisesti sitä koloa, josta ryömiä pois nykyisistä kuvioistasi. Keksit tähän tietenkin jonkin nokkelan kommentin, jolla perustelet miksei kannata tai mikset juuri sinä siihen kykene, mutta hemmetti vieköön, eikö sinulla ole esim. kutsumusta lähteä julistamaan sanomaa paremmasta maailmasta tai edes kutsumusta kellistää edes yksi nainen?

        Ehkä otat "syytökset" liian henkilökohtaisesti. Työttömiä on ollut tapana syyllistää, mutta toisaalta työttömiä on niin runsaasti, että syytös jakaantuu hyvin pieniin osasiin per nokka. Seksuaalisesti kokemattomia miehiä ei syyllistetä ainakaan julkisesti, koska heitä ei virallisesti ole edes olemassa.

        Kuten sanottua, vallankumous ei tule olemaan seksuaalinen, mikään yhteiskunta ei tule tuomaan sinulle naista kotiisi, joten edelleen asia on omissa käsissäsi. Jos ei muuta, niin lainaa rahaa isältäsi ja mene maksullisiin, herranjumala.


      • -
        west coast kirjoitti:

        kerta ulkomailla kauniin ovat itse tulleet jutteleen mulle ja samoin suomessa noh hiekompi tasoiset naiset ovat tulleet jopa iskemään bussipysäkillä. Anteeksi jos tuhosin sinun ylemmyytesi tunteen.

        Ps. ilman yhteiskuntaa et ole mitään.

        Mies, joka ei ole yhtynyt naiseen, on ATM. Eikös se määritelmä niin mene?


      • west coast
        - kirjoitti:

        Mies, joka ei ole yhtynyt naiseen, on ATM. Eikös se määritelmä niin mene?

        älä jaksa, muuten pääomavoittoni tulen "pesemään" maassa missä ei tarvitse maksaa veroja kyseista tulonlähteestä. Tämä yhteiskunta ei saa minulta mitään ja paitsi otan kaiken mitä saan ja se sinulta pois.


      • Hämärän rajoilta
        - kirjoitti:

        En voi olla ajattelematta, että etsit vain syitä olla pyrkimättä aktiivisesti eteenpäin. Noh, en tiedä oletko sitten onnellinen nykyhetkeesi, mutta oletan, että haluaisit ainakin sen naisen (neitsyen?).

        Yhteiskunta on peestä, naiset käyttävät seksuaalista ja pariutumiskiemuroihin liittyvää valtaansa miehen näkökulmasta vääristyneellä tavalla, ihmiset polarisoituneet voittajiin ja häviäjiin. Näinhän se sitten kai on.

        Kuvittelisin, että sinunkin kannattaisi etsiä aktiivisesti sitä koloa, josta ryömiä pois nykyisistä kuvioistasi. Keksit tähän tietenkin jonkin nokkelan kommentin, jolla perustelet miksei kannata tai mikset juuri sinä siihen kykene, mutta hemmetti vieköön, eikö sinulla ole esim. kutsumusta lähteä julistamaan sanomaa paremmasta maailmasta tai edes kutsumusta kellistää edes yksi nainen?

        Ehkä otat "syytökset" liian henkilökohtaisesti. Työttömiä on ollut tapana syyllistää, mutta toisaalta työttömiä on niin runsaasti, että syytös jakaantuu hyvin pieniin osasiin per nokka. Seksuaalisesti kokemattomia miehiä ei syyllistetä ainakaan julkisesti, koska heitä ei virallisesti ole edes olemassa.

        Kuten sanottua, vallankumous ei tule olemaan seksuaalinen, mikään yhteiskunta ei tule tuomaan sinulle naista kotiisi, joten edelleen asia on omissa käsissäsi. Jos ei muuta, niin lainaa rahaa isältäsi ja mene maksullisiin, herranjumala.

        Luulen, etten tällä(kään) kertaa jaksa vastata muilla kuin nokkelilla kommenteilla. Valitan yhteiskunnan kehitystä kohti rakkaudettomuutta, ja tarjoat ratkaisuksi huoriin menemistä? Hyvä etten ollut huolissani väkivallan lisääntymisestä, sillä samalla logiikalla olisit varmaankin ehdottanut ihmisen tappamista.

        Ei minun tarvitse lainata rahaa isältäni. Luulen, että voisin nepotismin turvin neuvotella tuntuvan alennuksen hänen thaimaalaisen naisystävänsä yrityksen palveluista.

        Ja mikä tämä neitsyysjuttu on, ikään kuin se olisi kaikkien AT-miesten ehdoton vaatimus? On totta, ettei kukaan jolla on vähänkään vertailupohjaa kelpuuttaisi minua, mutta toisaalta sanovat, että ensimmäisen kerran muistaa aina. En tahtoisi tuottaa kenellekään elinikäistä traumaa seksistä. Eikös se Matti Mäkeläkin kirjoittanut jotakin sellaista, että vanhemmiten oppii nauttimaan sekä poluista että naisista, joita joku on jo aiemmin ehtinyt astua.

        Julistamalla ei ole vuosiin saavutettu mitään (ellei ole Amerikan ex-presidentti tai jotakin). Ja sitähän tämäkin on; voidaan tietty sanoa, että ei näitä lue kuin muutama ihminen, mutta jos tekstistä tulisi joskus hyvä, niin joku saattaisi mainostaa sitä eteenpäinkin. Muutaman kerran olen päässyt Laasasen blogiin, jossa lukijamäärätkin heti vähintään 20-kertaistuvat. Ei se ole paikasta kiinni vaan sisällöstä.

        Lopuksi sisäinen diskurssianalyytikkoni tahtoo huomauttaa, että käyttämäsi ilmaus "pyrkiä eteenpäin" kuuluu tähän entisaikojen myyttiin ohjista omissa käsissä ja paremmasta huomisesta. Ei ole suuntia eteen, taakse tai sivuille; vain aika kulkee järkähtämättömästi yhteen suuntaan ja elävä organismi siinä kohti kuolemaansa. Siihen asti voi vain ajelehtia, joko tiedostaen ajelehtimisensa tai väittäen osaavansa meloa, jos virtaukset sattuvat viemään onnekkaasti.


      • -
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Luulen, etten tällä(kään) kertaa jaksa vastata muilla kuin nokkelilla kommenteilla. Valitan yhteiskunnan kehitystä kohti rakkaudettomuutta, ja tarjoat ratkaisuksi huoriin menemistä? Hyvä etten ollut huolissani väkivallan lisääntymisestä, sillä samalla logiikalla olisit varmaankin ehdottanut ihmisen tappamista.

        Ei minun tarvitse lainata rahaa isältäni. Luulen, että voisin nepotismin turvin neuvotella tuntuvan alennuksen hänen thaimaalaisen naisystävänsä yrityksen palveluista.

        Ja mikä tämä neitsyysjuttu on, ikään kuin se olisi kaikkien AT-miesten ehdoton vaatimus? On totta, ettei kukaan jolla on vähänkään vertailupohjaa kelpuuttaisi minua, mutta toisaalta sanovat, että ensimmäisen kerran muistaa aina. En tahtoisi tuottaa kenellekään elinikäistä traumaa seksistä. Eikös se Matti Mäkeläkin kirjoittanut jotakin sellaista, että vanhemmiten oppii nauttimaan sekä poluista että naisista, joita joku on jo aiemmin ehtinyt astua.

        Julistamalla ei ole vuosiin saavutettu mitään (ellei ole Amerikan ex-presidentti tai jotakin). Ja sitähän tämäkin on; voidaan tietty sanoa, että ei näitä lue kuin muutama ihminen, mutta jos tekstistä tulisi joskus hyvä, niin joku saattaisi mainostaa sitä eteenpäinkin. Muutaman kerran olen päässyt Laasasen blogiin, jossa lukijamäärätkin heti vähintään 20-kertaistuvat. Ei se ole paikasta kiinni vaan sisällöstä.

        Lopuksi sisäinen diskurssianalyytikkoni tahtoo huomauttaa, että käyttämäsi ilmaus "pyrkiä eteenpäin" kuuluu tähän entisaikojen myyttiin ohjista omissa käsissä ja paremmasta huomisesta. Ei ole suuntia eteen, taakse tai sivuille; vain aika kulkee järkähtämättömästi yhteen suuntaan ja elävä organismi siinä kohti kuolemaansa. Siihen asti voi vain ajelehtia, joko tiedostaen ajelehtimisensa tai väittäen osaavansa meloa, jos virtaukset sattuvat viemään onnekkaasti.

        "Yritä etsiä töitä."

        - En näe kannattavana tukea mädännäisyyttä pursuavaa markkinatalousjärjestelmää. Saattaisin ryhtyä töihin vain tehdäkseni vaikutuksen naisiin, mutta en kykenisi mataline palkkoineni kilpailemaan naisten suosiosta yltiöliberaalin kapitalistisen järjestelmän luomien kroisosten kanssa.

        "Koeta löytää harrastuksia ja ystäviä."

        - Kaikki harrastukset kirjallisuutta ja eräitä muita suppealla alueella olevia kulttuurillisia harrastuksia lukuunottamatta vaativat sosiaalista seuraa, eikä kukaan ulkopuolinen ei ole osoittanut kiinnostusta minua kohtaan tähänastisessa elämässäni tehdäkseen ystävyyttä kanssani, missä mielessä olen kuin Goethelainen Faust

        "Jos sinkkuus kyllästyttää, yritäpä tehdä jotakin löytääksesi tyttöystävä."

        - Koska olen tällainen neandertalilainen, joka hädin tuskin osaa lämmittää einespizzan mikrossa, ei kukaan nainen kykene nykyisen kilpailuyhteiskunnan suosiossa ollessa ihastumaan minuun, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäisi rakkauden etsiminen jonkun kevytkenkäisen epäarjalaisen naisen sylistä. Kuitenkin kykenen kokemaan vain platonista rakkautta naisia kohtaan, joten tuollainen lyhytkestoisen rakkauden epäromanttinen aspekti voisi järkyttää ihailunkaltaista asennettani romantiikan aikaista kirjallisuutta sekä keskiaikaista ritarirunoutta kohtaan.


      • Hämärän rajoilta
        - kirjoitti:

        "Yritä etsiä töitä."

        - En näe kannattavana tukea mädännäisyyttä pursuavaa markkinatalousjärjestelmää. Saattaisin ryhtyä töihin vain tehdäkseni vaikutuksen naisiin, mutta en kykenisi mataline palkkoineni kilpailemaan naisten suosiosta yltiöliberaalin kapitalistisen järjestelmän luomien kroisosten kanssa.

        "Koeta löytää harrastuksia ja ystäviä."

        - Kaikki harrastukset kirjallisuutta ja eräitä muita suppealla alueella olevia kulttuurillisia harrastuksia lukuunottamatta vaativat sosiaalista seuraa, eikä kukaan ulkopuolinen ei ole osoittanut kiinnostusta minua kohtaan tähänastisessa elämässäni tehdäkseen ystävyyttä kanssani, missä mielessä olen kuin Goethelainen Faust

        "Jos sinkkuus kyllästyttää, yritäpä tehdä jotakin löytääksesi tyttöystävä."

        - Koska olen tällainen neandertalilainen, joka hädin tuskin osaa lämmittää einespizzan mikrossa, ei kukaan nainen kykene nykyisen kilpailuyhteiskunnan suosiossa ollessa ihastumaan minuun, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäisi rakkauden etsiminen jonkun kevytkenkäisen epäarjalaisen naisen sylistä. Kuitenkin kykenen kokemaan vain platonista rakkautta naisia kohtaan, joten tuollainen lyhytkestoisen rakkauden epäromanttinen aspekti voisi järkyttää ihailunkaltaista asennettani romantiikan aikaista kirjallisuutta sekä keskiaikaista ritarirunoutta kohtaan.

        Ironiaksi tarkoitettu juttusi on niin totta, ettei tuohon voi vastata mitään. Pystyt keskusteluun kanssani jopa ilman osallistumistani (taas yksi hieno osoitus ATM-elämän merkityksellisyydestä ja ainutkertaisuudesta! Vaikka toisaalta olen tietoisesti pyrkinytkin hävittämään oman persoonallisuuteni ja muuttumaan vain kasaksi fraaseja ja kliseitä, intertekstuaaliseksi kohtauspinnaksi).


      • -
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Ironiaksi tarkoitettu juttusi on niin totta, ettei tuohon voi vastata mitään. Pystyt keskusteluun kanssani jopa ilman osallistumistani (taas yksi hieno osoitus ATM-elämän merkityksellisyydestä ja ainutkertaisuudesta! Vaikka toisaalta olen tietoisesti pyrkinytkin hävittämään oman persoonallisuuteni ja muuttumaan vain kasaksi fraaseja ja kliseitä, intertekstuaaliseksi kohtauspinnaksi).

        Kun hyväksyy sen ajatuksen, että hyvin vähän asioita on omissa käsissä - joku käyttäisi sanaa kohtalo - on helppo elää. Ei esim. tule koettua huonoa omaatuntoa tehdyistä tai ennen kaikkea tekemättömistä asioista.

        Varmaan olet sisäistänyt tämän ja olet onnellinen.


      • -
        west coast kirjoitti:

        älä jaksa, muuten pääomavoittoni tulen "pesemään" maassa missä ei tarvitse maksaa veroja kyseista tulonlähteestä. Tämä yhteiskunta ei saa minulta mitään ja paitsi otan kaiken mitä saan ja se sinulta pois.

        Nokkelasti toimittu. Olen kuitenkin pahoillani, etteivät naiset kelpuuta sinua. Noh, varmaan se oikea löytyy jonakin päivänä.


      • west coast
        - kirjoitti:

        Nokkelasti toimittu. Olen kuitenkin pahoillani, etteivät naiset kelpuuta sinua. Noh, varmaan se oikea löytyy jonakin päivänä.

        käytä nikki koska sulla olisi heti tollon maine.

        Olet niin yksinkertainen et edes tajua mitä tarkoitan, no minä sulle väännän rautalangasta toista keskustelijaa yrität sempata ja toista masentaa ainostaan taliaivoinen akka siihen kykenee.

        Se miksi minua haukut on se että pelkäät menettäväsi sen mitä sulla on koska me tullaan näkemään tämän yhteiskunnan romahtaminen ja sinä huora joudut myymää persettäsi 5 eurolla kadulla ja eikä kukaan osta.


      • Myös mies joka
        - kirjoitti:

        Mies, joka ei ole yhtynyt naiseen, on ATM. Eikös se määritelmä niin mene?

        on yhtynyt VAIN rumaan naiseen on ATM


    • leeatuulia

      Hyvä ketju :) Mie niin inhoon koko kapitalistista järjestelmää ja sen aiheuttamaa oravanpyörää; tee töitä, saa rahaa, maksa asuminen ja ruoka, raha loppuu, tee lisää töitä, saa rahaa... Voi elämä, ihan ku ihminen ei haluis tehä jotain oikeesti tärkeetä sen sijaan, että se saa pitää markkinatalouden pyörät pyörimässä ja porvarit onnellisina.

      Joskus mietin, että ois nii paljon helpompaa vaa jättäytyy suosiolla yhteiskunnan ulkopuolelle, puota väliinputoajien ja "lusmujen" joukkoon. Toisaalta tyhjän päälle jääminen tuntuu hieman pelottavalta ja lisäks sitä on oppinu tähä, et ihminen ilman työtä on arvoton taakka.. Olin kerran muutaman kuukauven työttömänä ja se vei melkei hengen, oli niin arvoton pohjasakka -olo. Mikä tunne taas on ulkoo opittu, koska en oikeesti aattele nii ja ei muitten työttömyys haittaa miuta ollenkaa. Siis tarkotan, että tietysti toivon et kaikille halukkaille on töitä, mut jos niitä ei haluu, ni sama miulle.

      Mutta saako sitä jäähä ulkopuolelle omasta halusta? Jättäytyy pois järjestelmästä? Ois aikaa tehä tärkeitä asioita.. Nyt sitä vaa hyppii niiku työnantaja viheltää ja silti tuloilla hädin tuskin elää..

      • leeatuulia

        Mikä idea! Kas ku ei oo aikasemmi tullu mielee, otanki tästä heti loparit ja lähen ettimää sopivaa kujan vartta.. Täähän suorastaan ratkasee miun kaikki ongelmat, kiitos vinkistä!

        Mut siis vakavasti, jos oon oikein ymmärtäny, ni kaikki tässä ketjussa, kute myös muualla tällä palstalla, kirjottaneet työttömät, jotka ei oo ees halunnu työelämään, on ollu miehiä. Mikä ei miuta haittaa tippaakaan. Mistä siis tuo, että "vain naiset voivat olla noin röyhkeitä, että.."? En oo nähny missää täällä yhenkää naisen itkevän, että oon työtön AT, joka ei ikinä saa kavereita, kumppanii, tms.

        En maininnu tuossa missään, että haluun jotain etuja, vain sen, että tää nykynen työ vie kaiken ajan, eikä anna ees sen vertaa tuloja, että sillä sais tehtyy muutaki ku maksettuu elämän peruskulut, asumiset, sähköt, veet yms. Että en itte kostu tässä mitää, vaa voitolliset tilikauvet virtaa suoraan jonneki kauas jonku porvarin taskuihi. Että työttömänä olo kävi sen verran päälle, et ajatukset alko olla aika vakavia.. Että ois kiva, ku ois aikaa tehä jotain oikeesti merkityksellistä. Missä kohtaa oon halunnu jotain etuja? Mut joo, joku päivä aion vielä elää tän kapitalistisen järjestelmän (JA valtion tukien ulkopuolella, älä huoli..) omavarasesti..


      • Hämärän rajoilta

        Kas, joku on nostanut tämän vanhan tekstini pinnalle. Piti lukea siltä varalta, olenko kirjoittanut vuosi sitten jotakin noloa. En ollut, ja toivotalkoot-piruiluni tuossa yhdessä kommentissani muistutti minua siitä, että olen ainakin joskus ollut populistisessa ilkeilyssäni huippuvedossa. Yleensä en vanhoihin tarinoihin palaa, mutta koska tämä on yhä ajankohtainen, pitänee kirjoittaakin jotakin.

        Olen usein saarnannut välttämättömyyksien muuttamisesta hyveiksi; kelpaamattomuuden kääntämisestä "noennoishalunnukkaa"-asenteeksi. Humanistina on helppo puhua materiaalisesti köyhän ja talousajattelun ylivaltaa vastustavan elämän puolesta, sillä mitä vaihtoehtoja muka on? Tuohon asemaanhan ympäröivä maailma meidät ajaa joka tapauksessa. Nyt naapurimaassa suuret viisaat - koska niillä on rahaa ne ovat asiantuntijoita kaikkeen - ovat keksineet, etteivät humanistit tarvitse edes täyttä opintotukea, koska meistä ei kuitenkaan tule mitään suoraan rahalla mitattuna hyödyllistä, ja muita arvojahan maailmassa ei enää ole eikä tarvita.

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011063013983887_ul.shtml

        Kokoomuslogiikka on fantastisuudessaan hämmästyttävää. Koska alalta EI työllisty tuottaviin (eli HYVIN PALKATTUIHIN) töihin opintojen jälkeen, opiskelu tulisi rahoittaa LAINALLA. Jos tässä nerokkaassa päättelyssä on taustalla jokin muu ajatus kuin ajaa perinteisesti vasemmistolaiset ja yhteiskuntakriittiset taide- ja kulttuurialat kokonaan alas häiritsemästä eriarvoistumiskehitystä ja riistoa, joku voisi valaista tätä minulle.

        Jos tällainen menee Suomessa läpi, alan siitä hetkestä alkaen rahoittaa opintojani kolkkaamalla EK-henkisiä "ihmisiä" kujilla, tyhjentämällä heidän taskunsa kolikoista ja myymällä heidän sisäelimiään pimeille markkinoille. Sydämistä saisi niillä kuulemma parhaan hinnan, joten humanisti ei tässäkään rahoitusmallissa pääsisi maksimituloihin, mutta sehän on vain nyky-yhteiskunnalle ominaista.


      • leeatuulia

        Ok, tää on huono, mut:

        http://areena.yle.fi/video/1309283658666

        Yksinäinen, työtön nainen, luokittele mihi haluut ;) Ei taija kauheesti olla missää sosiaalisissa kuvioissa.. En tosin seurannu ohjelmaa aktiivisesti, se sattu vaa pyörimää tässä taustalla..

        Mutta siis, mie en usko, että sosiaalisten kuvioitten saaminen on kaikille naisille sen helpompaa ku miehillekää. Mieki tiijän yhen, joka on iha eristäytyny peräkammaritytöks.. Miusta tällä palstalla ylipäätää liiotellaa sitä, että naisten elämä ois jotenki helpompaa. Aika moni sitä saa käyvä aikamoiset taistelut läpi ennen ku löytää sen hyvän elämän, kumppanin, mitä ikinä. Jos löytää ikinä..

        Ja en siis tosiaan käy töissä rahan takia, kute ehkä on tullu ilmi. Sitä ei sieltä nimittäin paljon saa :) Ja jos mielenkiintoo katotaa, ni lopettaisin heti, ellei ois pakko elämistä maksaa. Huom, haluun siis itte maksaa elämiseni :) Mutta joo, työttömyys ois siis vaihtoehto, voin käyvä töissäki, että siinä oot ihan oikeessa. Ja tuosta kohtalosta en ala tappelee, vaikka tosin uskon, että ihminen pystyy aika paljon vaikuttamaa omaan elämäänsä iha itte..


      • Älyn haamu
        leeatuulia kirjoitti:

        Ok, tää on huono, mut:

        http://areena.yle.fi/video/1309283658666

        Yksinäinen, työtön nainen, luokittele mihi haluut ;) Ei taija kauheesti olla missää sosiaalisissa kuvioissa.. En tosin seurannu ohjelmaa aktiivisesti, se sattu vaa pyörimää tässä taustalla..

        Mutta siis, mie en usko, että sosiaalisten kuvioitten saaminen on kaikille naisille sen helpompaa ku miehillekää. Mieki tiijän yhen, joka on iha eristäytyny peräkammaritytöks.. Miusta tällä palstalla ylipäätää liiotellaa sitä, että naisten elämä ois jotenki helpompaa. Aika moni sitä saa käyvä aikamoiset taistelut läpi ennen ku löytää sen hyvän elämän, kumppanin, mitä ikinä. Jos löytää ikinä..

        Ja en siis tosiaan käy töissä rahan takia, kute ehkä on tullu ilmi. Sitä ei sieltä nimittäin paljon saa :) Ja jos mielenkiintoo katotaa, ni lopettaisin heti, ellei ois pakko elämistä maksaa. Huom, haluun siis itte maksaa elämiseni :) Mutta joo, työttömyys ois siis vaihtoehto, voin käyvä töissäki, että siinä oot ihan oikeessa. Ja tuosta kohtalosta en ala tappelee, vaikka tosin uskon, että ihminen pystyy aika paljon vaikuttamaa omaan elämäänsä iha itte..

        "Päivät kuluvat televisiota katsellen ja iltaa odotellen"

        Mun elämäni on samanlaista vaikka olen vasta 25.


      • Älyn haamu

        Nainen oli leski. Akan tilanne ei kyllä ollut millään lailla verrannollinen ATM:ien tilanteeseen.


      • leeatuulia
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Kas, joku on nostanut tämän vanhan tekstini pinnalle. Piti lukea siltä varalta, olenko kirjoittanut vuosi sitten jotakin noloa. En ollut, ja toivotalkoot-piruiluni tuossa yhdessä kommentissani muistutti minua siitä, että olen ainakin joskus ollut populistisessa ilkeilyssäni huippuvedossa. Yleensä en vanhoihin tarinoihin palaa, mutta koska tämä on yhä ajankohtainen, pitänee kirjoittaakin jotakin.

        Olen usein saarnannut välttämättömyyksien muuttamisesta hyveiksi; kelpaamattomuuden kääntämisestä "noennoishalunnukkaa"-asenteeksi. Humanistina on helppo puhua materiaalisesti köyhän ja talousajattelun ylivaltaa vastustavan elämän puolesta, sillä mitä vaihtoehtoja muka on? Tuohon asemaanhan ympäröivä maailma meidät ajaa joka tapauksessa. Nyt naapurimaassa suuret viisaat - koska niillä on rahaa ne ovat asiantuntijoita kaikkeen - ovat keksineet, etteivät humanistit tarvitse edes täyttä opintotukea, koska meistä ei kuitenkaan tule mitään suoraan rahalla mitattuna hyödyllistä, ja muita arvojahan maailmassa ei enää ole eikä tarvita.

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011063013983887_ul.shtml

        Kokoomuslogiikka on fantastisuudessaan hämmästyttävää. Koska alalta EI työllisty tuottaviin (eli HYVIN PALKATTUIHIN) töihin opintojen jälkeen, opiskelu tulisi rahoittaa LAINALLA. Jos tässä nerokkaassa päättelyssä on taustalla jokin muu ajatus kuin ajaa perinteisesti vasemmistolaiset ja yhteiskuntakriittiset taide- ja kulttuurialat kokonaan alas häiritsemästä eriarvoistumiskehitystä ja riistoa, joku voisi valaista tätä minulle.

        Jos tällainen menee Suomessa läpi, alan siitä hetkestä alkaen rahoittaa opintojani kolkkaamalla EK-henkisiä "ihmisiä" kujilla, tyhjentämällä heidän taskunsa kolikoista ja myymällä heidän sisäelimiään pimeille markkinoille. Sydämistä saisi niillä kuulemma parhaan hinnan, joten humanisti ei tässäkään rahoitusmallissa pääsisi maksimituloihin, mutta sehän on vain nyky-yhteiskunnalle ominaista.

        Täähän jo on ihan loistava :) En ollu kuullukkaa asiasta.. Mitäs sitä taivaanrannanmaalareitten opiskelui rahottamaa, turhan panttinaha ne tuliski vaa pyörimää. Seuraavaks voijaa sit alkaa jakaa esikoululaisii ala-asteille ja sit joihiki pipertäjä-ryhmii, jotka alkaa nuoresta pitäen vaikka siivota puistoja. Sen perusteella, ketkä on imeny kapitalistisen ajattelun jo äidinmaidos ja on kykenevii tuleviks pankinjohtajiks ja it-yrittäjiks. Muut tylysti vaa heti ruumiillisii töihi, mitä sitä suotta tuhlaamaa verovaroi haihattelijoitten koulutuksee..

        "Jos tällainen menee Suomessa läpi, alan siitä hetkestä alkaen rahoittaa opintojani kolkkaamalla EK-henkisiä "ihmisiä" kujilla, tyhjentämällä heidän taskunsa kolikoista ja myymällä heidän sisäelimiään pimeille markkinoille. Sydämistä saisi niillä kuulemma parhaan hinnan, joten humanisti ei tässäkään rahoitusmallissa pääsisi maksimituloihin, mutta sehän on vain nyky-yhteiskunnalle ominaista."

        Repesin :D


      • leeatuulia
        Älyn haamu kirjoitti:

        Nainen oli leski. Akan tilanne ei kyllä ollut millään lailla verrannollinen ATM:ien tilanteeseen.

        Ei ollu tarkotus verrata, vaan osottaa, että on sitä samankaltasessa tilanteessa olevii naisiiki, vaikka sit hieman eri kautta. Ja sanoinhan, että se oli huono :D

        Entä jos on tosi ujo ja pelkää ihmisii, eikä uskalla mennä niihi sosiaalisii kuvioihi? Mikä taas sitten ehkä johtuu ihmisestä ittestään, mutta ei sellaselle ihmiselle oo helppo luoda jotain ihmisverkostoo ympärillee, olkoo kui kaunis nainen tahansa. Mutta naiset on kaiketi tervetulleempia kaikkialle. Ku mietin asiaa, ni yksinäinen nainen jossai on jotenki turvallisempi ja helpompi tajuta, ku yksinäinen mies. Mistäköhän seki johtuu? Tyyliin, että se nainen siellä vaa ON jostain syystä, ku mies taas on ehkä helpommi epäilyttävä hiippari.. Tuli nyt vaa mielee, mutta syytä en tiijä, ja alan olla nii väsyny, ettei tässä varmaa oo enää mitää logiikkaakaa :)


      • et silleen

        Sinulle lienee ajanhukkaa kirjoitella, mutta sanotaan kuitenkin: vaikka kuinka toivotettaisiin tervetulleeksi, sittenkin vielä täytyy hyväksyä itsensä. Kun ei se tervetulleeksi toivottaminen kuitenkaan tarkoita mitään 24/7 terapointia.


      • heinette

        :'( Minä itken kyllä... harvemmin missään nettifoorumeilla vaan ihan yksin kun kukaan ei näe.
        Ehkä uskaltaudun aloittamaan oman ketjun. Vaikka olenkin se nainen, minut on opetettu siihen, että työ ja ura on kaikki kaikessa. Ja niin se taitaa ollakin, kun uraa ei ole, ei ole oikein muutakaan. Mikä on ensimmäinen kysymys uusia ihmisiä tavattaessa? Missäs olet töissä! Ja kun siinä vaiheessa jo alan itkemään niin alkaapa tuttavuus hyvin.

        Joskus vitsailen, että mallihan minusta piti tulla, kun olen liian tyhmä kouluttautumaan, mutta ikävä kyllä synnyin myös lyhyeksi ja rumaksi ja siksi olen työtön :P


      • Sivusta katsoen.
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Kas, joku on nostanut tämän vanhan tekstini pinnalle. Piti lukea siltä varalta, olenko kirjoittanut vuosi sitten jotakin noloa. En ollut, ja toivotalkoot-piruiluni tuossa yhdessä kommentissani muistutti minua siitä, että olen ainakin joskus ollut populistisessa ilkeilyssäni huippuvedossa. Yleensä en vanhoihin tarinoihin palaa, mutta koska tämä on yhä ajankohtainen, pitänee kirjoittaakin jotakin.

        Olen usein saarnannut välttämättömyyksien muuttamisesta hyveiksi; kelpaamattomuuden kääntämisestä "noennoishalunnukkaa"-asenteeksi. Humanistina on helppo puhua materiaalisesti köyhän ja talousajattelun ylivaltaa vastustavan elämän puolesta, sillä mitä vaihtoehtoja muka on? Tuohon asemaanhan ympäröivä maailma meidät ajaa joka tapauksessa. Nyt naapurimaassa suuret viisaat - koska niillä on rahaa ne ovat asiantuntijoita kaikkeen - ovat keksineet, etteivät humanistit tarvitse edes täyttä opintotukea, koska meistä ei kuitenkaan tule mitään suoraan rahalla mitattuna hyödyllistä, ja muita arvojahan maailmassa ei enää ole eikä tarvita.

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011063013983887_ul.shtml

        Kokoomuslogiikka on fantastisuudessaan hämmästyttävää. Koska alalta EI työllisty tuottaviin (eli HYVIN PALKATTUIHIN) töihin opintojen jälkeen, opiskelu tulisi rahoittaa LAINALLA. Jos tässä nerokkaassa päättelyssä on taustalla jokin muu ajatus kuin ajaa perinteisesti vasemmistolaiset ja yhteiskuntakriittiset taide- ja kulttuurialat kokonaan alas häiritsemästä eriarvoistumiskehitystä ja riistoa, joku voisi valaista tätä minulle.

        Jos tällainen menee Suomessa läpi, alan siitä hetkestä alkaen rahoittaa opintojani kolkkaamalla EK-henkisiä "ihmisiä" kujilla, tyhjentämällä heidän taskunsa kolikoista ja myymällä heidän sisäelimiään pimeille markkinoille. Sydämistä saisi niillä kuulemma parhaan hinnan, joten humanisti ei tässäkään rahoitusmallissa pääsisi maksimituloihin, mutta sehän on vain nyky-yhteiskunnalle ominaista.

        Taitaa olla ketju vanhaa teoretisointia muuten, mutta tuo lehtijuttu on uusi.
        On jutulla perusteensakin, vaikka humanistit (tässä tapauksessa) eivät halua myöntää niitä.
        Yleisen hyvinvoinnin ja opiskelun vapauden myötä on ollut mahdollista tehdä ns.harrasteluonteisia ja suorastaan sillä tapaa ajanvietteellisiä tutkintoja, joista jo täsmälleen ja etukäteen on arvattavissa, ettei niillä palkallista työtä laajassa mitassa voi saada.
        Ja miksi ei? Siksi, jos työ ja sen antaminen (palkkatyön siis) käsitetään siten, että se ei ole sosiaaliapua ja/tai hyväntekeväisyyttä, vaan työn arvon ja merkityksen tulisi kattaa vähintään kustannuksensa. Toisaalta ei ole poissuljettua, että työ ja harrastus yhdistyvät (harrastuksella samalla elää), näinkin voi rajoitetusti olla (vaatii jotain yrittäjähenkisyyttä kuitenkin).

        Toki ongelmansa on siinä, millä mittarilla tekemisen merkitystä mitataan, mutta joka tapauksessa överiksi on menty, ja siitä jutussa on kysymys. Ihan hyvä on vetää raja siihen, että jos joku on varma (ns.matalan tuoton) alastaan, niin olisi sen verran uskoa ja yritystä, että rahoittaa opinnot työllä ja osin lainalla (opettaa henk.koht. talouden pitoa myös).. Itse asiassa tämä oli ainoa mahdollisuus joskus -80 luvulla vielä.


      • et silleen

        Pointtini jäi huomaamatta eli se että suurin ongelma on nimenomaan tuo itsensä hyväksyminen. Minulla on ollut hyviä ystäviä mutta ei ne minua pystyneet varsinaisesti auttamaan. Seuraa oli jonkin verran mutta vuodet kuluivat ja mikään ei muuttunut.

        Kyllä kannattaa olla pirun kateellinen ihmisille, jotka saa jotain sviidun "kutsuja".


    • reilu peli?

      Mun mielestä ton voi helposti ajatella niin, että ei voida pidemmän päälle velvoittaa jotain ryhmää tekemään töitä (hankkimaan ruokaa) sillä aikaa kun toinen ryhmä perse homeessa laiskottelee sohvalla. Se ei kuulosta kovin reilulta hommalta sille joka raataa niska limassa? Ja ruokkii sitten jonkun joka ei vaan viitsi vaivautua tekemään mitään?

    • jjjkkkyyy

      No tuo nyt meni taas vähän niille iänikuisille Mrxin palkkatyöläiset ovat proletaareja joita kapitalisti riistää linjoille. On jo niin pitkään ollut hyvissä palkkatyöasemissa ammateissa toimivia joilla on hyvät tulot ja monopolistinen turvattu asema vahvoinen etujärjestöineen(esim. vaikka lennonjohtajat ja miksei sähköasentajat y.ms. Myös lääkärit vahvoine etujärjestöineen pystyvät pitämään alalle koulutettavien ja ainakin pääsevien määrän pienenä). Kyllä näillä pyyhkii hyvin joskin he tappelevat työnantaja/kapitalistin kanssa tuloista, mutta he ovat kyllä yhtä lailla vahvoilla, monasti työnantajiakin vahvemmilla silloin kun työnantajalla ei ole riittävän monopolistista asemaa josta käsin kirjoittaa palkankorotukset hintoihin.

    • Juu kiva ketju, mutta entäs jos on halukas tekemään töitä ja niitä ei saa? Tällöin on jouduttava olemaan työttömänä, niin kuin mä.

      Lähtisin heti töihin jos joku maksaisi oikean tes:n mukaisen palkan jostain tehtävästä, mutta kukaan ei huoli oikeaan duuniin niin joutuu olemaan vastentahtoisesti toimettomana. Eli mä kuulun tuohon vajaaseen 10%:ntiin joka ei saa mistään minkäänlaista työtä... Oikeesti tää on vituttavaa olla vastentahtoisesti tekemättä mitään.

      Duunari paikkojakin kun hakee niin ne sanoo sulla on noin iso koulutus, eikö niitä töitä ole? Sellaisiakin syitä on että eivät sen takia palkkaa kun on ylikoulutettu ja kokemusta liikaa... Tää nykymalli työnantajilla on ihan sieltä syvältä, vaikka samalla palkalla tekisin niitä hommia kuin muutkin.

      Että sellaisia mietteitä, nykypäivänä mulle on työpaikan saanti kuin lottovoiton sais, niin utopistiselta se kuulostaa.

      • onko sen arvoista

        Kyllä etsivälle AT-miehelle aina paskaduunia löytyy.


    • heinette

      Olen täysin tuota mieltä... siis itseni kohdalla.

      Kesällä on ollut huonommin työvuoroja, ja ihan iloisesti olen ottanut vastaan myös niitä "MCtyötä" ja kauempaa mistä lyhyen työvuoron palkasta ei matkakulujen jälkeen ole jäänyt paljon mitään, mutta aina tyhjää parempi ja aina asenteella, että ihanaa kun pääsee tekemään töitä, ihan sama miten paskana joku muu sitä pitää. Olen onnellinen, kun on tekemistä, ja vielä onnellisempi kun saan olla hyödyksi (siksi siis puhelinmarkkinoinnissa minäkin vedän rajan :P)

      Eli, syöminen on jäänyt. Vaatteita en ole ostanut puoleen vuoteen. Työkenkiäkin katsotaan ilkeästi, kun ei ole varaa uusia.
      Tukia en kehtaa hakea, vaikka olisin niitä jo monta kuukautta varmasti ollut oikeutettu saamaan. Pärjättävä on, omalla työllä. Eli voitte vain kuvitella, kuinka paljon itseinhoa minulla on, kun en pärjääkään :/

      Muille toivon mahdollisuutta töihin, ja syödä kyllikseen ilmankin. Olen tämmöinen kaksinaismoralista, muille annan virheet anteeksi, itselleni en :P

    • Hiljaista anarkiaa?

      Hiukan vanhemmat saman kategorian sananlaskut sanovat 'Arbeit macht frei' ja 'Työtä on sinun tekemän', jotka myös yllätävän hyvin pitävät paikkansa olkoot yhteiskunta sitten mikä tahansa.

      Teethän sinäkin työtä ajatellessasi, sävellellessäsi ja koostaessasi kirjoitelmiasi sekä mitä muuta nyt teetkään. Mutta et ilmeisesti halua hyödyntää niitä tehdäksesi vaikutuksen naisiin, mikä vain nyt sattuu (paino sanalla sattuu) olemaan kaiken olevaisen A ja Ö.

      Hauska otsikon sananlaskun modernisointi:

      Varattoman ei pidä harrastaman seksiä.

      • ooppppffff

        Niiin se on sikäli huono juttu kun juuri työttömänä sitä joutaisi harrastaa naisten nussimista ja niitä taitojakin siinä sitten samalla karttuisi.


      • Hämärän rajoilta

        "Teethän sinäkin työtä ajatellessasi, sävellellessäsi ja koostaessasi kirjoitelmiasi sekä mitä muuta nyt teetkään."

        Työn määritelmään kuulunee, että se olisi jotenkin tuottavaa ja hyödyttävää, ja se erottaa mainitut harrasteeni työstä. Minun on vaikea kuvitella, että joku maksaisi senttiäkään vaikkapa tämmöisten http://tinyurl.com/6crpj4k kyhäämisestä, tai että maailma olisi yhtään huonompi paikka ilman kyseistä tekelettä. (Sitä paitsi tekeminen on hauskaa, joten se ei voi luterilais-kapitalistisen käsityksemme mukaan olla siksikään työtä.)

        Tosin se olisi huomioitava, että "tuottavuuden" käsite ei ole kiveen kirjoitettu, vaan yhteiskunnat voivat jonkin verran vaikuttaa siihen, mikä on tuottavaa ja mikä ei. Mikäli EK-skenaario kulttuuri- ja taidealojen hävittämisestä toteutuu, mikään niihin liittyvä ei jatkossa tule takuulla olemaan tuottavaa ilman pätevyyttä, asiantuntijoita ja organisaatioita. Toisaalta pitäisi muistaa, että Eurooppa on jäämässä tai jo jäänyt muiden mannerten jalkoihin teollisuudessa, luonnonvaroissa (joita ei koskaan ole ollutkaan liiaksi) ym. "oikeasti tuottavassa" ja muuttumassa historialliseksi reliikiksi, eräänlaiseksi suureksi kulttuurimuseoksi. Tässä skenaariossa taide ja laajemmin kulttuurihistoria esimerkiksi turismin kautta voivat olla yksi harvoista myyntivalteistamme maanosan ulkopuolelle.

        Tietysti, jos nekään tulonrippeet eivät kiinnosta elinkeinoelämää, kai ne humanistiset alat sitten joutaa hävittää. Ihmisten tasapainoon, onnellisuuteen ja viihtyvyyteen liittyvät perusteet taide- ja kulttuurielämän säilyttämiselle voidaan tietysti unohtaa vain välillisen tuottavuutensa takia. Sivistynyt ihminen olisi tyytyväisempi, mutta valitettavasti osaisi ehkä myös ajatella kriittisemmin, joten kaupalliset kanavat ja tosi-tv saavat jatkossa kelvata oopiumiksi kansalle.

        En ole varma tahdonko hyödyntää tekemisiäni naisten saamisessa, mutta sen olen jo saanut selville, ettei niitä pysty hyödyntämään siinä. En silti aio muuttaa harrastuksiani sen enempää kaupallisesti kuin seksuaalisesti potentiaalisemmiksi, vaan teen mitä itse tahdon.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      380
      1948
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1647
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1330
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1086
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      69
      975
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      948
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      812
    8. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      107
      775
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      257
      746
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      670
    Aihe