Levite rahkasta?

Heidi

Teettekö rahkasta levitettä leivälle? Mitä sekoitatte siihen sekaan ja missä suhteessa. Olisi kevyttä leivälle, mutta mielikuvitukseni ei oikeen toimi, että mitä siihen mätkisi mukaan.

6

3092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Titta

Minä pidän tulisesta, sovella itse näitä oman maun mukaan:

- Valuta rahka ensin, kermaviilikin on hyvää
      - sokeria hippunen
      - samoin suolaa
      - etikkaa roiskaus
      - mustapippurirouhetta
      - TCs maun mukaan
      - tilli- ja/tai persiljasilppua
      - yms.

En osaa sanoa määriä, lisäile vähän kerallaan ja maistele välillä

• railiisa

Purkki rahkaa (250g), 250g margariinia (kevyttä tietty), valkosipulin kynsiä puristettuna ja sitten sähkövatkaimella vatkaat kuohkeaksi! Mausteena voi käyttää myös yrttejä. Kokeile!

• tarvitsen
        railiisa kirjoitti:

Purkki rahkaa (250g), 250g margariinia (kevyttä tietty), valkosipulin kynsiä puristettuna ja sitten sähkövatkaimella vatkaat kuohkeaksi! Mausteena voi käyttää myös yrttejä. Kokeile!

Kiitos Railiisa, juuri tuollaista sekoitereseptiä olen tarvinnutkin. Oletettavasti siihen voi käyttää myös voimariinia antamaan hyvää voin makua, vaikka se keveys siitä hieman kärsiikin.

• Heidi
        railiisa kirjoitti:

Kiitokset ohjeista. Kokeilin tuota Railiisan ohjetta viikonloppuna ja oli tosi hyvää.

• Sarkku

Ei tartte mitään vatkaimii yns...

n. 50 g margariinii
      n. 125 g rahkaa
      oreganoo
      basilikaa
      yrttisuuolaa ripaus

mitat ei oo mitenkään tarkkoi!

• Leivälle

Itse olen käyttänyt tälläistä sekoitusta monta vuotta:
      Rasvatonta rahkaa, loraus oliiviöljyä tai toisinaan rypsiöljyä, kurkumaa, mustapippuria ja hieman suolaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      31
      5753
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      13
      5175
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2449
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      166
      1820
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      80
      1813
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      36
      1509
    7. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1457
    8. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1395
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      224
      1234
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1205
    Aihe