Tilasin netistä maastofillarin, jossa Formula Oro -levyjarrut. Minulla ei ole mitään aikaisempaa kokemusta levyjarruista, aiemmissa pitkään palvelleissa munamankeleissa on kaikissa ollut ah, niin yksinkertaiset v-jarrut.
Eli ongelma on takapyörän miltei täysin jumissa oleminen! Eli liiku juuri lainkaan...! Etujarru kanittaa jonkin verran, rahinaa on, mutta sitä olen vähän venkslailemalla saanut hieman paremmaksi, ja etuosa tuntuukin jotenkin yksinkertaisemmalta säätää, mutta mutta! Takaosa on aivan käsittämättömän liikkumaton, olisi kiva saada se "edes" vain vähän laahaavaksi, jotta voisi polkea/työntää ajopelin pyörähuoltoon, mutta takajarrun jumittamisen takia ei tosiaan pyörä liiku mihinkään.
Lontoonkieli taittuu, ja olen koettanut hiki hatussa etsiä netistä ohjeita, mutta löytänyt ohjeita "vain hieman laahaavien" eri mallia olevien jarrujen säätöön parilla namiskalla. Enkä ole tuosta laitteen Manuale Istruzionistakaan mitään saanut irti, siinä kerrotaan vain asentamisesta ja ilmauksesta, muttei pyörässä jo kiinni olevien jarrujen säätämisestä...
Neuvoja siis kaipailisin, miksi jarru voi olla niin juntturassa ettei edes pyörä liiku..? Mietin, onko ne kuljetuksen takia jossain tuollaisessa asetuksessa...? Ei minulla ole mitään käsitystä millä asetuksilla pyörä tehtaalta yleensä tulee, aina olen liikkeestä ostanut valmiiksi kasatun ja säädetyn. Ja nytkin nettipyörän uskaltauessani tilaamaan koko muu vähäinen kasaus mennyt toki aivan hyvin, mutta nämä penteleen minulle tuntemattoman moternit ja ihmeelliset jarrusysteemit muodostuivat kompastuskiveksi... eli apuja kaivataan, kuinka säädän levyjarruni edes joten kuten pyörimisen mahdollistaviksi??! ;P
Levyjarru jumissa, apuja
2
5442
Vastaukset
- Kalibeero
Avaa jarrusatulan kiinnitysruveja sen verran että voit liikuttaa sitä, painele jarrukahvaa muutaman kerran, pidä puristus kahvasta ja kiristä jarrusatulan ruuvit. Tuon voi joutua toistamaan jokusen kerran ennenkuin sattuu kohdalleen.
Jos tuo ei auta, vaan jarrupalat ovat yksinkertaisesti liian lähellä jarrulevyä, irroita jarrusatula kokonaan ja paina jarrupaloja esim. ruuvimeisselillä varovasti sisäänpäin.- se ja sama
Enpäs tiedä, mutta mahtoiko näistä jarruista löytyä kahvasta etäisyyden säätö jarrupaloille, jota ei sotketa itse jarrukahvojen säätöön jolla ei ole mitään vaikutusta jarrupaloihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254