Suositelkaapa hyvää (järki hintaista) mittaria fillariin.
Mittarin pitää näyttää myös polkimien kierrosluku (tälle oli joku hieno termikin, jota en muista) eli siis kuinka nopeasti jalat pyörii.
Mittari - kierrosluku mittaus
7
684
Vastaukset
- läskisäkki
Se termi on kadenssi. Mittari Sigma.
Et tee sillä ominaisuudella mitään, ellei käytössä ole lukkopolkimia. Ilman niitä kaikki käy ja meno on hidasta.
Lukkisten kanssa (oikean pituisilla kammilla), sopiva kadenssi on yli 80, kunnon ja kokemuksen kasvaessa yli 90 matkanopeudella ja yli 110 spurteissa.
Eilen kadenssi 120, nopeus 45. Hae "pro" ohjeet fillarin palstalta.- Cateye_
Vähän tarkennusta: lukkiksilla ja mittarilla saa juuri harjoiteltua kadenssin helposti kohdalleen. Ajaa tasaisesti 90rpm:ää, niin tekniikka on yhden kesän jälkeen ok.
Johdolliset ovat halvempia kuin johdottomat. Liikkeet tarjoavat helpommin johdotonta.
- Tsemppiä ajoon
VDO on mielestäni kestävin merkki kohtuuhintaisista ja itse suosin edelleen johdollista mallia. Johto ei haittaa lainkaan kun asennuksen tekee huolellisesti. Mittarit ovat lisäksi edullisia ja valmistaja on suuri. Kadenssin mittaaminen on tarpeetonta kun olet ajanut hieman enemmän. Kellosta katsomalla pystyt alkuun mitoittamaan suurin piirtein oikean kierrosnopeuden, noin 90 on melko hyvä. Säädä tietysti pyörä asintuntijan kanssa niin esim polvet tykkäävät siitä pidemmän päälle.
- Kadenssi
Itse ajan alkukauden aina näytöllä vain kadenssi ja loppukaudesta en välitä paljoa pyörän mittarista, vaan seuraan enemmän sykemittaria. Kadenssi kohdalleen, niin jalat pysyvät ehjinä.
- Sykemittari?
Kadenssi kirjoitti:
Itse ajan alkukauden aina näytöllä vain kadenssi ja loppukaudesta en välitä paljoa pyörän mittarista, vaan seuraan enemmän sykemittaria. Kadenssi kohdalleen, niin jalat pysyvät ehjinä.
Jos et omista sykemittaria, niin kannattaa laskea tarkkaan, onko kadenssianturillinen sykemittari halvempi kuin syke- ja nopeusmittari erikseen.
- liian helppoa
Nokian puhekin ja siihen sports traker ja polarin sykevyö ?
- Onko tullut?
Saako siihen nykyään kadenssianturin? Sen puute on juuri ollut Nokian heikkokohta.
Toisaalta, jos sen saa, niin sitten joku kysyy wattimittausta. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349