Kysymys Weber Q:n omistajille

HimoGrillaaja

Olen grillannut viiden vuoden ajan, kesät ja talvet Weberin hiiligrilleillä, mutta olen alkanut harkita ensimmäisen kaasugrillin, Q 300:n hankkimista. Kuinka keskilämmöllä valmistettavien ruokien grillaus onnistuu q-sarjalaisilla polttamatta ruuan pintaa? Kokemukseni mukaan lihalle kuuma valurautaritilä/pannu antaa hienot grillijäljet, mutta esim. kasvisten kypsentämisessä valurautapannu polttaa herkästi pinnan. Samaten marinoidut raaka-aineet palavat herkemmin pinnalta, jos marinadia ei pyyhi täysin pois.
Voisin myös kuvitella, että korkealla lämmöllä ja keskilämmöllä valmistettavien ruokien yhtä-aikainen valmistus ei Q:lla näin onnistuisi? Lämmönsäätely taitaa myös olla hidasta ? (johtuen valurautaritilän lämmönvaraamiskyvystä).

3

1307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dnsy

Q300/320 on yksi markkinoiden parhaista kaasugrilleistä. Tehokas paistoala on todella suuri johtuen juuri tuosta uperan ritilärakenteen ja materiaalin lämmönjakokyvystä. Säätö onnistuu miedommalle, mutta on ehkä aavistuksen hidasta ritilän valtavasta massasta johtuen. Q320:ssä tulee tasoritilä mukana ja saa sen hankittua Q300:eenkin lisävarusteena. Itse olen hankinut suljettavat RST-termosastiat, joihin lähes valmiit tuotteet voi siirtää vetäytymään (ja tuotteet pysyvät lämpiminä myös talvella kun on viileä ilma).

Ps. Q-sarjan ritilän puhdistukseen on paras Weberin pitkävartinen puuvarrellinen messinkiharja, joita on hyvä olla 2kpl: 1. harja, jolla harjataan ensin suuremmat liat pois ja 2. harja, jolla viimeistellään. 2. harja ei kulu juurikaan, mutta 1. harjoja menee ainakin minulla monta vuodessa. Grillaan muutaman kerran joka viikko, paitsi joulu-maaliskuussa muutaman kerran kuukaudessa.

• q320 omistaja
    • 8-3

Älä osta, petyt vaan kaasugrilliin jos olet hiiligrilliin tottunut. Uunin grillivastus ajaa kutakuinkin saman asian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      174
      6340
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1754
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1538
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      962
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      34
      905
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      874
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      819
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      231
      775
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      769
    Aihe