särky tatuoinnin ottamisen jälkeen?

rau..

Tatuointini ottamisesta on nyt vajaa viikko ja se sijaitsee ranteen sisäpinnassa. Hyvin pieni kuva ja pelkät ääriviivat, ei ole siis väritettty sisältä. Iho ei punoita, ei ole turvonnut ja muutenkin on vain hieman kipeä esim. rasvatessa kun koskee tatuointiin se hieman aristaa)
Rannettani kuitenkin särkee ja särky on nivelsäryn kaltaista, ei siis minkäänlaista kirvelyä ja käsi on jotenkin hieman jäykän oloinen ranteesta ja kämmenestä. En ole kättäni satuttanutmihinkään tai harrastanut mitään rankkaa liikuntaa tms. missä se olisi voinut kipeytyä.
Kipu alkoi n. päivä tatuoinnin ottamisen jälkeen joten tuli mieleen voiko tuo tatuointi jotenkin aiheuttaa tuollaista särkyä vai onkohan kyse nyt ihan jostain muusta?? Tatuointi on kutenkin sellaisella paikalla jossa on paljon jänteitä joten olisiko tatuoiminen jotenkin voinut rasittaa tuota kohtaa....

7

9025

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ntisair.hoitaja

Kipin kapin lääkäriin, taitaa olla kyseessä pahanlaatuinen tulehdus! voi olla ettei enää auta kuin amputoiminen/laser ja verensiirto.ammatissani sairaanhoitajana olen nähnyt pahoja tulehduksia ja sinun oireesi vaikuttavat justiinsa pahanlaatuisen pöpöjen hyökkäykseltä: ( toivottavasti et joudu viellä amputoimaan raajojasi mutta veikkaan että joudut syömään ainakin loppuelämäsi antibiootteja: (

• rau..

Jotenkin vain luulisi että jos on kyse tulehduksesta näkyisi itse tatuoinnissa tai iholla yleensäkkin edes jonkinlaisia merkkejä tulehduksesta. Eli minkäänlaista punoitusta tai turvotusta ei näy ja itse tatuoinnin kohta ei ole sen kipeämpi kuin mitä muutkaan tatuoinnit ovat parantuessaan olleet... Eli voisiko kyseessä olla silti tulehdus vaikka päällepäin ei mitään oireita näykkään?

• tatskiaat

itte oon ajatellut ottaa tatskan käsivarteen.mut kerros suoraan sattuko tatskan otto,miltä suurinpiirtein tuntui?luulisin että jos se on sulla jotain jälkipua koska onhan ranne kysymyksessä.kantsii kysyy tatuoijalta onko normaalia kipu.hyvää kesää!!

• rau..

Itselläni tatuoiminen ei sattunut hirveästi, mutta kipukynnykseni on korkea ja tatuointini ovat olleet melko pieniä ja nopeita tehdä joten luulen että sekin vaikuttaa siihen ettei kipu ole hirveän pahalta tuntunut. Ja se kuinka paljon sattuu on tietääkseni hyvin yksilöllistä.

• ._.

Jos tatuointia tehdessä jouduit pitämään kättä kummallisessa asennossa joka rasitti sitä tai jos tatuoija väänsi kättäsi väkisin sellaiseen asentoon, niin särky voi johtua siitä ja silloin se kyllä menee ohi. Muuten en keksi miten tatuointi voisi aiheuttaa tuommoista.

• myös ranteessa

tatuointi ja pikkusen enemmän hakattu kuin sinulla luulisin... Mutta takaisin asiaan. Itselläni myös särki rannetta noin reilun viikon. Oli kyllä ihan outoa kipua, hämmennyin itsekkin vaikka yksi kuva jo ennestäänkin... Odottele nyt vielä. Eiköhän se siitä ala helpottamaan. Kuitenkin nuo jänteethän ovat tuossa ihan pinnassa (ainakin minulla) ja osui aika mukavasti niihin silloin kun hakattiin.

• Miss Morning

Höpö höpö, ei vielä amputoimista tarvitse kyllä pelätä!
      Tottakai paikat ovat kípeänä tatuoimisen jälkeen, tatuointi itsessään on ennen paranemista verrattavissa avohaavaan ja tatuoiminenkin on kuitenkin aika "raaka" toimenpide!
      Jos asia vaivaa, käy lääkärille näyttämässä ja mikäli se on tulehtunut, selvinnet siitä antibioottikuurilla. Luultavasti menee kyllä ohi ajan kanssa, ranne on paikkana arka ja hitaasti paraneva joten vaikka kuva on pieni, voi paraneminen ottaa kyllä aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5268
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3762
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      50
      3170
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3045
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3035
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2393
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1878
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      146
      1867
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1825
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe