Mitä mieltä olette, voiko muuttaa taloon, jonka alakerrassa on hometta?
Kyse on kerrostalosta, jonka ylimmässä 3. kerroksessa olisi asunto. Talon alakerrassa rappukäytävässä haisee maakellari, takapihalla maa vietää taloa kohti ja taloyhtiössä on korjailtu pariin otteeseen maanvaraista kellarin lattiaa ja seiniä.
Eli onkohan tuollaisesta haittaa ylemmissä kerroksissa?
Olen etsinyt asuntoa jo pidempään ja todella monissa on tullut vastaan jotain kosteus- tai homeongelmaa. Alan jo epäillä, että onko terveitä taloja olemassakaan ja siksi mietin, että uskalatakohan tuollaiseen muuttaa.
Homeet kerrostalossa
3
2621
Vastaukset
Jos jo etukäteen tietää, että jossain on homeongelma, on sulaa hulluutta muuttaa sellaiseen.
Hyvä, että osaat tarkistella asioita tuoltakin kannalta. Itse en tajunnut mustien pisteiden olevan hometta, luulin niitä vain kauneusvirheiksi. No nyt on paljon viisaampi, mutta niin on terveyskin mennyttä.- Kysymys teille
Ehkä olet oikeassa. Sitä tulee vaan vähän epätoivoiseksi, kun ei löydy kotia.
Meillä on itse asiassa koekmusta kosteus- ja homeongelmista, siitä syystä osaan niitä nyt katsoa suurennuslasilla. Olisi vain todella tarvetta asunnolle, mutta kai sitä on pidettävä järki mukana tässä touhussa, vaikka kuinka olisi tarvetta kodille ja ihana asunto myytävänä.
Ollaan parhaillaan asuntoloukussa, omasta jouduttu muuttamaan pois ko. ongelman takia, ja tässä evakkoasunnossakin on hometta 3. kohdassa, eli on akuutti tarve päästä muuttamaan muualle. Alkaa vain tuntua, että terveitä taloja ei ole olemassakaan. - etsiiainavaan
Kysymys teille kirjoitti:
Ehkä olet oikeassa. Sitä tulee vaan vähän epätoivoiseksi, kun ei löydy kotia.
Meillä on itse asiassa koekmusta kosteus- ja homeongelmista, siitä syystä osaan niitä nyt katsoa suurennuslasilla. Olisi vain todella tarvetta asunnolle, mutta kai sitä on pidettävä järki mukana tässä touhussa, vaikka kuinka olisi tarvetta kodille ja ihana asunto myytävänä.
Ollaan parhaillaan asuntoloukussa, omasta jouduttu muuttamaan pois ko. ongelman takia, ja tässä evakkoasunnossakin on hometta 3. kohdassa, eli on akuutti tarve päästä muuttamaan muualle. Alkaa vain tuntua, että terveitä taloja ei ole olemassakaan.Sen jälkeen kun altistuin kaksi vuotta sitten pahasti homeille, olen koko ajan etsinyt asuntoa. Olen käynyt n 80ssä näytössä, oireilen joka kerta. Olen muuttanut jo n 15 kertaa, ja lopulta päätynyt nukkumaan parvekkeelle. Pahimmat ajat nukuin autossa. Todellakin hometta on joka paikassa, tietenkin jossain enemmän, jossain vähemmän. Suomessa on rakennettu aivan väärin ja rakennetaan edelleen, myös remontit ja kosteuseristykset on tehty aika järjestäen päin helvettiä.
Kuulostaahan tällainen väite hullulta ja mielelläni en uskoisi itsekään. Olen jokatapauksessa nyt vihdoin hyväksynyt tämän tilanteen ja päättänyt muuttaa ulkomaille. Jos saisin lottovoiton, ostaisin tontin ja rakennuttaisin kunnonn perinteisen puutalon ja kosteat tilat erilliseen piharakennukseen, niinkuin ennen tehtiin.
Mitä tulee siihen, että talon alakerta on homeessa, niin homeethan kyllä leviävät pitkiä matkoja rakenteissa. Olen asunut kerrostalossa jossa oli väärin tehdyt salaojat jonka seurauksena kellari oli homehtunut. Oireilin ylimmissäkin kerroksissa ja vaikka taloon tehtiin kallis sokkeliremontti, se ei auttanut, alakerrassa haisee edelleen selvä home ja ihmiset sairastelevat ylhäälläkin. Kastelemalla kellarin saa kyllä homehdutettua ajan kuluessa koko talon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841702
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88918- 54912
- 8892
IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56859Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html190842Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58813Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80755Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.172750Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41740