Homeet kerrostalossa

Kysymys teille?

Mitä mieltä olette, voiko muuttaa taloon, jonka alakerrassa on hometta?

Kyse on kerrostalosta, jonka ylimmässä 3. kerroksessa olisi asunto. Talon alakerrassa rappukäytävässä haisee maakellari, takapihalla maa vietää taloa kohti ja taloyhtiössä on korjailtu pariin otteeseen maanvaraista kellarin lattiaa ja seiniä.

Eli onkohan tuollaisesta haittaa ylemmissä kerroksissa?

Olen etsinyt asuntoa jo pidempään ja todella monissa on tullut vastaan jotain kosteus- tai homeongelmaa. Alan jo epäillä, että onko terveitä taloja olemassakaan ja siksi mietin, että uskalatakohan tuollaiseen muuttaa.

3

2784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos jo etukäteen tietää, että jossain on homeongelma, on sulaa hulluutta muuttaa sellaiseen.

Hyvä, että osaat tarkistella asioita tuoltakin kannalta. Itse en tajunnut mustien pisteiden olevan hometta, luulin niitä vain kauneusvirheiksi. No nyt on paljon viisaampi, mutta niin on terveyskin mennyttä.

• Kysymys teille

Ehkä olet oikeassa. Sitä tulee vaan vähän epätoivoiseksi, kun ei löydy kotia.

Meillä on itse asiassa koekmusta kosteus- ja homeongelmista, siitä syystä osaan niitä nyt katsoa suurennuslasilla. Olisi vain todella tarvetta asunnolle, mutta kai sitä on pidettävä järki mukana tässä touhussa, vaikka kuinka olisi tarvetta kodille ja ihana asunto myytävänä.

Ollaan parhaillaan asuntoloukussa, omasta jouduttu muuttamaan pois ko. ongelman takia, ja tässä evakkoasunnossakin on hometta 3. kohdassa, eli on akuutti tarve päästä muuttamaan muualle. Alkaa vain tuntua, että terveitä taloja ei ole olemassakaan.

• etsiiainavaan
        Kysymys teille kirjoitti:

Ehkä olet oikeassa. Sitä tulee vaan vähän epätoivoiseksi, kun ei löydy kotia.

Meillä on itse asiassa koekmusta kosteus- ja homeongelmista, siitä syystä osaan niitä nyt katsoa suurennuslasilla. Olisi vain todella tarvetta asunnolle, mutta kai sitä on pidettävä järki mukana tässä touhussa, vaikka kuinka olisi tarvetta kodille ja ihana asunto myytävänä.

Ollaan parhaillaan asuntoloukussa, omasta jouduttu muuttamaan pois ko. ongelman takia, ja tässä evakkoasunnossakin on hometta 3. kohdassa, eli on akuutti tarve päästä muuttamaan muualle. Alkaa vain tuntua, että terveitä taloja ei ole olemassakaan.

Sen jälkeen kun altistuin kaksi vuotta sitten pahasti homeille, olen koko ajan etsinyt asuntoa. Olen käynyt n 80ssä näytössä, oireilen joka kerta. Olen muuttanut jo n 15 kertaa, ja lopulta päätynyt nukkumaan parvekkeelle. Pahimmat ajat nukuin autossa. Todellakin hometta on joka paikassa, tietenkin jossain enemmän, jossain vähemmän. Suomessa on rakennettu aivan väärin ja rakennetaan edelleen, myös remontit ja kosteuseristykset on tehty aika järjestäen päin helvettiä.
        Kuulostaahan tällainen väite hullulta ja mielelläni en uskoisi itsekään. Olen jokatapauksessa nyt vihdoin hyväksynyt tämän tilanteen ja päättänyt muuttaa ulkomaille. Jos saisin lottovoiton, ostaisin tontin ja rakennuttaisin kunnonn perinteisen puutalon ja kosteat tilat erilliseen piharakennukseen, niinkuin ennen tehtiin.
        Mitä tulee siihen, että talon alakerta on homeessa, niin homeethan kyllä leviävät pitkiä matkoja rakenteissa. Olen asunut kerrostalossa jossa oli väärin tehdyt salaojat jonka seurauksena kellari oli homehtunut. Oireilin ylimmissäkin kerroksissa ja vaikka taloon tehtiin kallis sokkeliremontti, se ei auttanut, alakerrassa haisee edelleen selvä home ja ihmiset sairastelevat ylhäälläkin. Kastelemalla kellarin saa kyllä homehdutettua ajan kuluessa koko talon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1434
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      53
      1354
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1105
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      121
      1061
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      71
      708
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      681
    7. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      562
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      107
      552
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      548
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      505
    Aihe