Liika sokeri voi kohottaa verenpainetta

kj.mattila

"Ruokaan lisätty sokeri voi kohottaa verenpainetta. Yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan sokeriherkkujen runsas syöminen saattaa lisätä riskiä sairastua verenpainetautiin.

Tutkijat arvelevat vaikutuksen johtuvan tavallisen pöytäsokerinkin sisältämästä hedelmäsokerista. Tutkijoiden mukaan lisättyä sokeria sisältävien tuotteiden välttäminen saattaa ehkäistä verenpaineen kohoamista.

Tutkimusryhmässä, joka sai ruuassaan päivittäin 74 grammaa hedelmäsokeria, tutkittavien verenpaineet kohosivat 30 prosenttia todennäköisemmin kuin ryhmässä, jossa lisäsokeria syötiin vähemmän.

74 gammaa hedelmäsokeria voi saada esimerkiksi muutamasta tölkillisestä sokerilimsaa."

http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2010/07/liika_sokeri_voi_kohottaa_verenpainetta_1807277.html

11

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no sugar no

entuudestaan että verenpainetta kohottaa ruoassa jo valmiina oleva sokeri eli hiilihydraatti. Mitä enemmän hiilihydraattia, sitä enemmän sokeria ja sitä korkeampi verenpaine. Jos vielä lisää sokeria niin verenpaine senkun nousee.

• no fat no

sitten kompensoida ahmimalla rasvaa?

• no fat no kirjoitti:

sitten kompensoida ahmimalla rasvaa?

että rasvaa ei pysty ahmimaan eikä siihen synny riippuvuutta niinkuin sokeriin. Itse asiassa rasva runsaasti nautittuna on äärimmäisen vastenmielistä. Yritä syödä pelkkää voita lusikkakaupalla niin alkaa tökkimään aika pian.

• skärittää
        kj.mattila kirjoitti:

että rasvaa ei pysty ahmimaan eikä siihen synny riippuvuutta niinkuin sokeriin. Itse asiassa rasva runsaasti nautittuna on äärimmäisen vastenmielistä. Yritä syödä pelkkää voita lusikkakaupalla niin alkaa tökkimään aika pian.

kaksin käsin ahmija !

• skärittää kirjoitti:

kaksin käsin ahmija !

ja silmät ovat skärillään. Ahmi sinä vaan sokeria vaikka jaloilla, ei se minua liikuta

• perus suomalaiset
        kj.mattila kirjoitti:

ja silmät ovat skärillään. Ahmi sinä vaan sokeria vaikka jaloilla, ei se minua liikuta

omakohtaisella tunnustuksella täällä syyllistyikään jokin aika sitten hillopurkille v etämään kaksin käsin hilloa kuin Veijo tupakkaa ?

Muistini mukaan se oli N:ti kari.Juhani Mattila Vantaan kokoomus nuorista .

• Keskitienkulkija
        kj.mattila kirjoitti:

Vanha mies aina aloittaa lällättämistä. Onko vain kaksi vaihtoehtoa elämässä. Joko syöt kaksin käsin sokeria tai läskiä.??

• Keskitienkulkija kirjoitti:

Vanha mies aina aloittaa lällättämistä. Onko vain kaksi vaihtoehtoa elämässä. Joko syöt kaksin käsin sokeria tai läskiä.??

Läski alkaa tökkimään jos sitä syö kaksin käsin. Sokeria kyllä pystyy ja monilla on sellainen makeanhimo päällä että se on jatkuvaa.

• perus suomalaiset kirjoitti:

omakohtaisella tunnustuksella täällä syyllistyikään jokin aika sitten hillopurkille v etämään kaksin käsin hilloa kuin Veijo tupakkaa ?

Muistini mukaan se oli N:ti kari.Juhani Mattila Vantaan kokoomus nuorista .

Se on palstan kestohäirikkö 24/7 päivystävä trolliakka joka vetää kaksin käsin leipää ja kun leipä loppuu niin sitten syö kapallisen perunoita.

• jos haluatte välttää verenpaineen nousun.

• heh !

>

Kyseessähän oli, että sokeri VOI aiheuttaa verenpaineen nousua. Se ei siis tuon mukaan aiheuta verenpaineen nousua. Se vaan voi aiheuttaa sitä, joten jälleen kerran vääristelet tieteellistä tietoa.

Sokeria ei ole myöskään missään väitetty ainoaksi verenpaineen nousuun vaikuttavaksi seikaksi, joten verenpaine voi hyvinkin nousta vaikka välttäisi sokeria.

Tuollainen vääristely ja valehtelu tuskin vie VHH-aatettasi eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe