sinappikana

turkoosiii

koulussa oli joskus aikoinaan aivan järjettömän hyvää "sinapin makuista kanaa". Ohjetta kenelläkään??
Sinappi ei maistunu niin sinapilta siinä koska en sinapista sillon edes pitäny :D Kiitos

6

6436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karpin ohje
    • Koulunkeittäjä

800g broilerin suikaletta. Naturel. Muutama valkosipulin kynsi murskattuna. Pilkottuna 1 iso paprika. Herkkusienisäilyke purkillinen(viipaloituja) sinappia, ruokaöljyä reilusti, mustapippuria ja suolaa. 2purkkia smetanaa. Kypsennä kanat pannulla. Lisää ruokaöljyä pari rkl. Mustapippuria, suolaa ja sinappia pari rkl. Lado vuokaan. Päälle paprikakuutiot ja herkkusienet. Lisää smetanan joukkoon reilusti sinappia mustapippuria ja suolaa. Lisää vuokaan kanojen ym.päälle. Hauduta uunissa miedolla lämmöllä n.puoli tuntia. Tämä on originel ohje. Nam!

• kana vai broisku?

Mutta jos aloittaja halusi nimenomaan kanalle ohjetta. Aika ihmeellistä jos koulussa olisi ollut kanaa tarjolla. Nykyään kun sitä on saatavana pääosin broleria vain.

• KokeiltuJAkokattu

Me kysyttiin koulun keittiöltä sitä reseptiä, jos se on sama, niin karkeasti tämmöinen ohje kotikeittiöön muokattuna. Tarttet Rintafileitä (ei suikaleita, jotta palat säilyy mehukkaina, itse käytän hunajamarinoituja), Kuohukermaa, Smetanaa ja sinappia (itse käytän Maille'n Honey-Dijon sinappia)
      400-600g kanaa, paloittele ja ruskista kuumalla pannulla pintaan väri (älä kypsennä kanaa)
      Sekoita kerma, smetana ja sinappi; oman maun mukaan. Omani:
      2dl kermaa / 1prk smetanaa / 2 rkl sinappia (suhdelukuja voit muuttaa, mutta kokeile tuommoisella miten lähtee käymään!)
      Kanapalat vuokaan, kaada kerma-smetana-sinappikastike siihen päälle ja uuniin
      200°C ~40min, tai kunnes vuoan pinnassa alkaa olemaan reilusti ruskeita läikkiä. Vähän pannarin pinnan näköstä.

Toivottavasti maistuu, ei oo ihan saman makuista kun oma sinappi-smetana kana ala-asteelta, mutta tunnistan saman maun sieltä joukosta! Kylkeen basmati tai jasmiiniriisiä.

• 235rtgs

Voiko sinappia laittaa kanaan? Se juoksee itsensä hengiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1242
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      111
      655
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56