Oon nähnyt noita uudelleenmaalattuja pyöriä, ja haluaisin oman vanhan pyörän maalauttaa mahd. halvalla, että millaisella maalilla on pyörän rungot vedelty? Mitään tietoa?
Pyörän rungon maalaus?
5
3931
Vastaukset
- retkuilija
Maalautin itse vanhan pyöräni uudelleen pienessä pajassa joka teki alihankintatöitä isomalle firmalle. He tekivät ns. pulverimaalauksia. Valkasin vain värin ja homma hoitu muun tuotanon sivussa parissa päivässä ja hintakaan ei vielä markka-aikana ollu paha. Tietääkseni liki kaikki teollisuuden maalaukset metallille on tehty nimenomaan pulverimaalauksena. Muistat vaan suojata kierteet kunnolla rungosta. Kestää varmasti.
- 2+11
Jos teet pohjatyöt ja kierteiden suojaukset itse, niin maalaus ei välttämättä maksa hirveän paljoa. Esimerkiksi automaalaamo voi ruiskuttaa pyörän. Halvimmalla pääset, jos hyväksyt sen värin, jota sattuu ruiskuun jäämään liikaa.
Toinen, ei niin siisti tapa on laittaa spray-maalilla itse: hionta, pohjamaali, maali ja lakka.
Kolmas tapa on unohtaa maalaus ja esimerkiksi kromauttaa koko runko. Siinäkin pohjatöiden teko itse on rahallisesti palkitsevaa. - ap.
että voisi spray-maalilla tehdä vaan päälle uuden värin? Ohuilla kerroksilla monta kertaa päällekäin? Onnistuisiko sellainen?
Nuo muut ehdotukset on liian kalliita mulle. Oisin toivonnut jotain 10e ratkaisua :)- -
NO 10€ ratkaisu on sitten juuri se käläkälä purkilla (lue spray purkilla) maalaaminen.
Hiot jokaisen maalattavan pinnan eka karheaksi hiekkapaperilla ja puhdistat liuottimella.
Suojaat ei maalattavat osat vaikka maalarinteipillä ja sanomalehdellä.
Mutta jos kaikki tarvikkeet joudut ostamaan niin kyllä se hinta silti sinne 20€ kieppeille menee.
Maalit ja lakka halvimmillaan varmaan reilun 10€ ja siihen hiekkapaperit ja maalarinteippi niin voi jäädä vähän alle 20€.
Sellainen pinta naarmuuntuu herkästi mutta on se vähän aikaa ihan ok jos osaat maalata. jos et ole koskaan maalannut millään niin turha odottaa että työn jälki olisi mitenkään hyvää. - ap.
- kirjoitti:
NO 10€ ratkaisu on sitten juuri se käläkälä purkilla (lue spray purkilla) maalaaminen.
Hiot jokaisen maalattavan pinnan eka karheaksi hiekkapaperilla ja puhdistat liuottimella.
Suojaat ei maalattavat osat vaikka maalarinteipillä ja sanomalehdellä.
Mutta jos kaikki tarvikkeet joudut ostamaan niin kyllä se hinta silti sinne 20€ kieppeille menee.
Maalit ja lakka halvimmillaan varmaan reilun 10€ ja siihen hiekkapaperit ja maalarinteippi niin voi jäädä vähän alle 20€.
Sellainen pinta naarmuuntuu herkästi mutta on se vähän aikaa ihan ok jos osaat maalata. jos et ole koskaan maalannut millään niin turha odottaa että työn jälki olisi mitenkään hyvää.Vähän hiekkapaperia mulla on jo entuudestaan, ja maalarinteipin sijasta taidan käyttää aikaisemmin ostamaani paketointiteippiä, että kyllä hätä keinot keksii :) Enää pitäisi vaan löytää jostain lähirautakaupoista sprayt ja lakat. Onko mitään vihjettä että millasta lakkaa?
Naarmuuntumisella tai tökeröllä jäljellä ei ole väliä, kunhan on entiset maalit piilossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804073Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303139- 1502524
- 141825
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281472Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 74999
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39953Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852