työ ja vapaa-aika=riidat

Caranblein`2010

Minua kiinnostaa nyt omalle kohdalle tuleva tilanne,

kun olen erään henkilön kanssa "riidoissa" yksityiselämässä, mikä ei liity mitenkään työpaikkaan, tai kummankaan työntekemiseen.

Niin antaako työpaikan ammattiliitto lakimies/lakiapua kun kyse on todellakin, mistäs muusta kuin eläimistä ja niiden vapaana/kytkettynä olemisesta mistä tilanne mennyt nyt kunnianloukkauspuolle.

Eli minun kanssa riidoissa oleva henkilö uhkaa tekemään kunnianloukkaus syytteen, koska olen internetissä kirjoittanut tilanteessa missä vapaana olevat koirat kävivät hihnassa olleen koiran kimppuun. Jutussa en kerro kuin asuinpaikkakunnan, eikä missään ole kuin omanimeni, ei ole siis "riidankumppanin" nimeä tai muita tietoja.
Hän uhkaa nyt liiton lakimiehen kautta siis toteuttaa syytteensä.
Minua tämä ei haittaa, syyte saa tulla jos olen sen ansainnut, mutta jutussa en kerro luulopuheita, vaan itse "uhrikoiran" nähneenä kirjoitan miltä se näytti.

Tänään oli paras, mistä haluisin lisätietoa, joten aloitan kirjoittamaan tänne.
Henkilö soittaa työaikana minut toimipisteessään käymään, ja alkaa raivota tästä asiasta (siis kunnianloukkaus syytteestä) niinkuin äsken kirjoitin niin sitä vastaan ei minulle ole mitään jos olen sen ansainnut.
Mutta tämän jälkeen minä jouduin työpaikalla työnjohtajan puhutteluun missä ilmoitettiin että minua seurataan nyt miten hoidan työni jne, koska tälläinen tilanne on vapaa-aikana käynnissä.
Ja samalla seurataan etten minä ala puimaan näitä työpaikkalla, kerran yksityisasiat eivät sinne kuulu.

Samantien koko työpaikka tietää asiasta ja tietää että minulle tämä henkilö yrittää hankkia kunnianloukkaus syytettä, sekä että minä joudun tämän asian takia seurantaan. Reilua, eikö.

Miten työpaikka liittyy noin kovin yksityiselämään? Eikös jossain ole ainakin ennen mennyt raja?
Etenkin kun kyse vaihdetyönteosta, eikä mistään "hienonmasta"

Huomenna palaan asiaan töissä, koska minun käsityksen mukaan kun työnteostani/laadustani ei ollut valitettavaa niin miksi sain suullisen varoituksen, sekä jouduin seurantaan.
Saa esimieheni auttaa asiassa. En olisi työpaikkaa tälläiseen halunnut sekoittaa, enkä vieläkään ymmärrä miksi minä olen vapaa-ajan kirjoituksista seurannassa miten työni teen.

Ihanaa kun vapaa-aika sekä työpaikka ovat noin lähellä toisiaan ;))

Ja tässä taas oppi kantapään kautta että älä ikinä kerro jos jonkun koirat raatelevat toisen, ja näet jommankumman osapuolen. Koska se vaikuttaa sinuun millainen olet työntekijänä työpaikalla. Ihan selvää kun nyt tilannetta ajattelee... :S

4

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysin ulkopuolinen

      Et saa työaikanasi heiluttaa huuliasi tarpeeksi? Miksi ihmeessä et harkitse, vaan kirjoittelet jotain koirien hyökkäyksistä....= raadollisesta, koskien tuttavaasi? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

      Miksi tahallasi kirjoitat negatiivisista asioista, mieltä pahoittavaan sävyyn? Onko se luonteesi?

      Tulee lähinnä mieleen, että saat ansiosi mukaan.

      • Akita inutsu

        Työpaikasta en tiedä, mutta

        Miksi ei koirien hyökkäyksistä saisi kertoa?
        Niinkuin on nyt lehdissä ollut paljon kirjoituksia että koirat purevat ihmisiä sairaalaan, kaikkihan alkaa että ensin päästään puremisen makuun sitten kohde vaihtuu toisesta koirasta vaikka juuri aikuiseen ihmiseen, tai vaikka lapseen.

        Ja hetken päästä ihmetellään miksi tietyt rodut laitetaan banniin, kuten Tanskassa tehtiin.

        Miksi ei ikinä negatiivisistä asioista voi kertoa, vaan niistä pitää olla hiljaa.
        Sama koskee siis sairauksia tms

        Hämmästelee taas kerran asioita..


      • Akita inutsu kirjoitti:

        Työpaikasta en tiedä, mutta

        Miksi ei koirien hyökkäyksistä saisi kertoa?
        Niinkuin on nyt lehdissä ollut paljon kirjoituksia että koirat purevat ihmisiä sairaalaan, kaikkihan alkaa että ensin päästään puremisen makuun sitten kohde vaihtuu toisesta koirasta vaikka juuri aikuiseen ihmiseen, tai vaikka lapseen.

        Ja hetken päästä ihmetellään miksi tietyt rodut laitetaan banniin, kuten Tanskassa tehtiin.

        Miksi ei ikinä negatiivisistä asioista voi kertoa, vaan niistä pitää olla hiljaa.
        Sama koskee siis sairauksia tms

        Hämmästelee taas kerran asioita..

        Asiassa on kuitenkin vain kerrottu faktat mitään vääristelemättä. Kunnianloukkaus :D Aikamoista jos ei nimiäkään ole mainittu, jospa puhuitkin jostain toisesta tapauksesta mistä ei mediassa edes ilmoitettu :D
        Ei kukaan voi kohdistaa tapausta yhteen henkilöön lukemalla lehteä. Noh ehkä tapauksen omistaja, mutta ei kukaan muu.

        Hanki lähestymiskielto jos vielä häiritsee. Sairastahan tuo on.


    • 15+3

      Missä ihmeessä olet töissä! Kirjoittelet netissä koirista ja työkaverisi aikaa ihan liiton juristin voimilla väsäämään kunnianloukkaussyytettä?!

      No nyt ensimmäiseksi teet työsi hyvin ja pidät suusi supussa. Toiseksi kirjoita nettiin vain vapaa-aikana kotoasi. Tärkein ota yhteyttä kunnon juristiin ja varaa konsultaaioaika. Kerro juristille kaikki ja kysy onko mitään aihetta miettiä asiaa. Hyvin todennäköisesti kuulet ettei mahdolliselle syytteelle ole mitään perusteita.

      Sen jälkeen noudata jurisilta saamiasi neuvoja, miten pitää toimia sekä töissä että netissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3161
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2582
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      385
      2513
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2066
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1897
    6. 173
      1315
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      990
    Aihe