aloittelija asialla

apuja apuja

Ekaa kertaa kuulin nyt paastosta. Ja vähän kiinnostaisi kokeilla =)
Elikkäs, täältä luin vesi/mehu paastosta? Mitä se tarkoittaa, että juo vettä ja sokeroimatonta mehua paljon(onko rajoitusa) ja onko väliä mitä mehua?
Siinä ilmeisesti pudottaa painoa mutta sillä ei nyt ole väliä, kiinnostaisi vain kokeilla josko se saisi innostumaan kunnollisesta ja terveellisestä painonpudotuksesta. =))

Sitten tämä suolihuuhtelu? 0_o
Jotenkin en voi kuvitella että voisin sen tehdä.. =/ Tiedän että se varmaan epäonnistuisi. Mutta kun siitä olisi hyötyä vain?
Ja kun tämä on ekakerta paastolle niin onko sopiva 1-2 viikkoa?

Saa nähdä mitä siitä tulee kun himo ottaa kuitenkin vallan :D Mutta olen ollut tavallaan jo nyt syömättä jonkin aikaa.. toki olen siis syönyt mutta 4kg lähtenyt kun syönyt jonkun leivän tai salaattia kerran päivässä =D

9

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xez

      Älä pudota painoa näännyttämällä itseäsi (syöminen kerran päivässä). Lihakset surkastuu, jos et saa proteiineja ja hiukset ja iho menee tosi huonoon kuntoon, jos et saa kaikkia tärkeitä ravintoaineita. Terveelliseen paastoon on ohjeita esim. http://www.vogel.fi/advice/Paasto/Paasto_etusivu.php

    • Mehuista

      Niin nämä on tietenkin kasviksista, marjoista ja vihanneksista puristettuja - ei tietenkään mitään lisäaineväripommeja, kun tarkoitus on antaa kehon levähtää ruoansulatukselta ja nauttia rikkaita ravinteita nesteinä.

      Hae kirjastosta paastokirjoja.

      • pari kysymystä

        Valitettavasti tässä lähistöllä ei ole kirjastoa =(
        Eli kotona voi siis ite puristaa mehuja, kun on tuo mehujuttukin =D
        Käykö siis omenat ja appelsiinit mehuksi? Ja saakok sitä juoda niin paljon kuin päivässä jaksaa..? vai mielummin vettä? =)


      • Mehuista
        pari kysymystä kirjoitti:

        Valitettavasti tässä lähistöllä ei ole kirjastoa =(
        Eli kotona voi siis ite puristaa mehuja, kun on tuo mehujuttukin =D
        Käykö siis omenat ja appelsiinit mehuksi? Ja saakok sitä juoda niin paljon kuin päivässä jaksaa..? vai mielummin vettä? =)

        hedelmämehut kannattaa pitää laimeina. Näitä ei liikaa. Ja riippuu, painatko 50kg vai 90kg. Tylsää myös heittää appelsiinit roskiin.
        Vihannesliemiä kun keität (visko kattilaan sellaisia, mistä pidät: porkkanaa, sipulia, parsakaalia?) niin voit pakastaa ne keitetyt kasvikset myöhempää käyttöä (uunivuokaan ja raejuustoa päälle?) varten. Nyt juot vaan noi lämpimät keitinliemet, niissä on paljon suojaravinteita ja vitamiineja. Lämpimiä vihannesliemiä voit juoda mielin määrin. Nää on sitäpaitsi kotimaisia, sopii meille paremmin kuin appelsiinit. Eikä oo kuljetus kuormitusta ympäristölle. Paastoavat ihmisethän ovat usein jo muutenkin kasvissyöjiä ja ympäristötietoisia. Ekana parina päivänä ei kannata liioitella juomisen kanssa muutama litra on tarpeeksi kaiken kokoisille.


      • Sokerit
        Mehuista kirjoitti:

        hedelmämehut kannattaa pitää laimeina. Näitä ei liikaa. Ja riippuu, painatko 50kg vai 90kg. Tylsää myös heittää appelsiinit roskiin.
        Vihannesliemiä kun keität (visko kattilaan sellaisia, mistä pidät: porkkanaa, sipulia, parsakaalia?) niin voit pakastaa ne keitetyt kasvikset myöhempää käyttöä (uunivuokaan ja raejuustoa päälle?) varten. Nyt juot vaan noi lämpimät keitinliemet, niissä on paljon suojaravinteita ja vitamiineja. Lämpimiä vihannesliemiä voit juoda mielin määrin. Nää on sitäpaitsi kotimaisia, sopii meille paremmin kuin appelsiinit. Eikä oo kuljetus kuormitusta ympäristölle. Paastoavat ihmisethän ovat usein jo muutenkin kasvissyöjiä ja ympäristötietoisia. Ekana parina päivänä ei kannata liioitella juomisen kanssa muutama litra on tarpeeksi kaiken kokoisille.

        Hedelmissä on hurjasti sokeria, vihannekset pitävät paastoajan omat sokerit tasaisempana.


    • Ota järkevästi!

      Jos aiot paastota eka kertaa, niin mene terveyskauppaan ja osta valmis paketti ja seuraa sitä!

      Et sinä voi tällä palstalla ruveta ihmettelemään.

      Eli mars terveyskauppaan tai ole paastoamatta!

      Tosi naurettavaa, että ei muka ole kirjastoa!!!!

      • aloittaja...

        On täällä kirjasto mutta ei _lähellä_
        Ja oletkos ajatellut et jos tulee pienestä pitäjästä niin ei niissä välttämättä kirjastoa ole! Vaan saattaa käydä joskus harvoin kirjastoauto, sekään ei enään. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

        Ja ostaisin kyllä sen valmiin paketin mutta miksi maksaa suuri hinta kun tiedän jo valmiiksi etten pidä niistä mehuista yms. Olen hyvin nirso (joka EI sitten ole este paastolle! Turha alkaa kenenkään siitä jauhamaan) ja en pidä tomaatti/porkkana/hedelmä-porkkana litkuista. Parempi siis itse ostaa ne mistä tykkää!

        Ja miksi täällä on sitten keskusteluplasta Paastosta jos ei saa neuvoja kysyä.


    • nestetasapaino

      taidat olla aika nuori, kun ekaa kertaa paastosta olet kuullut. kasvusi on vielä kesken, joten ulkonäkösi lisäksi myös elimistösi on kehitysvaiheessa, eikä sitä kannata pilata paastoilemalla/leipä päivässä-ruokavaliolla. jos luet tämänkin palstan keskusteluja enemmän, samaa tekstiä voi tulla vastaan kun nuoret päättävät alkaa paastota laihduttaakseen. sanot, ettei paasto ole sinulle laihdutuskeino, mutta mainitset myös neljän kilon pudotuksen. onhan paasto joillekin ihmisille terveellisten elämäntapojen alku ja keino hallita painoaan, mutta vain silloin kun sen tekee oikein. jos asettaa itselleen paineita, seuraa helposti ahmimisia, ja kierre on valmis.

      tarkoitus ei ole pelotella, mutta on muitakin keinoja kohentaa ulkonäköään ja terveyttään kuin syömättömyys. tiedän sen omasta kokemuksesta, nuorempana pari leipää päivässä oli ihan normaali ruokavalioni elämäntilanteesta johtuen, pysyin hoikkana, mutta lihasta ei ollut ja kuntoni oli huono. viimeiset kaksi vuotta olen elänyt paastoten suurimman osan viikosta ja kauhukseni huomasin (kuin olisi muka tullut yllätyksenä), ettei minulla ole lihasmassaa juuri yhtään ja vaikka treenaankin, eivät lihakseni kehity. vuosien huonolla ruokavaliolla olen tuhonnut ruoansulatuselimistöni, minulla on samankaltaisia ongelmia kuin refluksitautia sairastavalla alkoholista tykkäävällä isälläni. tämä voi olla niitä ääripäitä, mutta myös yksi huono esimerkki paastosta.

      kokeile liikuntaa, just sen verran kuin kuntosi kestää ja huomaat, että viikkoviikolta jaksat pidempiä lenkkejä yms. mukana tietysti terveellinen ruoka eli kasviksia, kuitua ja proteiineja. kuten varmasti tiedät, nuoren elimistö toimii paremmin kuin vanhan ja myös mukautuu muutoksiin, jotka seuraavat usein läpi elämän.

      • aloittelija vaan

        En ole nuori, olen kyllä ihan 22 vuotias. Ja olen toki joskus paastosta kuullut, esim, jossain ohjelmassa kun jotkut uskovaiset paastoaa. Asia ei ole kiinnostanut minua pätkääkään silloin joten ihan sen takia olen tietämätön asiasta! Nyt kuitenkin ensimmäistä kertaa pari päivää sittein eksyin suomi 24'sen terveys osioon jossa tämä paasto palsta tuli esille. Nyt ole ettinyt netistä tietoa ja ihan huvinvuoksi haluan kokeilla. Testata mm. sitä löytyykö itsekuria tarpeeksi olla syömättä ja moni on kuulma saanut motivaatiota siitä terveellisempään elämään. Joo, ja mitä sitten jos mainitsin 4 kg painonpudotuksen. Se johtuu nimenomaan siitä etten ole syönyt juuri mitään, ei se liity paastoamiseen millään tavalla. Ja en ala kieltämään sitä ettenkö toivoisi että paino putoaisi paaston aikana muutamalla kilolla, onpahan motivaatiota jatkaa siitä sitten =)
        Ja en mie ala todellakaan koko ajan paastoamaan, palstoilla ja muualla netissä sanotaan että pari kertaa vuodessa suositellaan. En oo nin tyhmä että joka kuukausi paastoan viikon. Mutta jos täällä ei saa aloittelija neuvoa kysyä niin paastoan sitten omin neuvoin. Eli vettä vaan. Eipähän tule saarnoja muilta =))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      22
      1269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1069
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1048
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      936
    8. 4
      932
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    Aihe