gradunteon ahdistus

2+5

hei onko kukaan miettinyt oikeastaan, että luonnontieteellisen aineen graduntekijän työ on kaikkein ahdistavimpaa, koska työn tekijä joutuu keräämän itse aineiston. Varsinkin geologiassa muihin luonnontieteisiin verrattuna aineiston tutkiminen on pitkäaikainen prosessi ja yleensä kukaan ei auta asiassa. Saat aivan yksin vuodesta toiseen vääntää työtäsi ja katsoa naama mutrussa vierestä, kun kaverit vievät työpaikat jotka oikeastaan kuuluisi sulle, koska olet jo miettinyt aika paljon asoita ja tehnyt sitä saatanan gradua jo vuositolkulla niin paljon, että kohta pää räjähtää ja saan aikaan kun saat kursittua sitä paskaa toisesta päästä, niin huomaat, että se on jo ruvennut vanhentumaan toisesta päästään. Ei ole reilua ihmisen elämä.

20

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauhdilla????

      Eikös nykyinen maisterin tutkinto pitäisi valmistua n viidessä vuodessa?
      Graduineen päivineen.

      • 1+4

        niinhän sitä luulisi, mutta minä olen tehnyt työtäni jo kauan. Opintotuki loppui monta vuotta sitten joten olen kai n :n vuoden opiskelija


      • vauhdillla
        1+4 kirjoitti:

        niinhän sitä luulisi, mutta minä olen tehnyt työtäni jo kauan. Opintotuki loppui monta vuotta sitten joten olen kai n :n vuoden opiskelija

        Tarmoa hankkeen loppuun viemiseen!!


    • KLP1

      eikö kukaan voisi auttaa sinua. on kai sulla joku ohjaaja ja kysy vaikka neuvoa joltakin kaverilta joka on tehnyt gradun?

      • rcfve2ev

        jos kysyn niin ne rupeaa nauramaan, kun huomaavat etten tajua asioista mitään. olen tyhmä.


      • rcfve2ev kirjoitti:

        jos kysyn niin ne rupeaa nauramaan, kun huomaavat etten tajua asioista mitään. olen tyhmä.

        Kyllä se "gradun" aineisto on ihan itse kerättävä muillakin aloilla.
        Esim tekniikassa se on vähintäänkin yhtä vaativaa.
        Ja se tutkimuksen pituus? ei oikein ymmärrä mitä tarkoitat??
        nimim: kokemusta on...


      • bhtdzr
        arkhimedes kirjoitti:

        Kyllä se "gradun" aineisto on ihan itse kerättävä muillakin aloilla.
        Esim tekniikassa se on vähintäänkin yhtä vaativaa.
        Ja se tutkimuksen pituus? ei oikein ymmärrä mitä tarkoitat??
        nimim: kokemusta on...

        et varmaan ihan ymmärtänyt. siis meillä geotieteissä graduntekijä joutuu ihan itse METSÄSTÄ keräämään ne näytteet toisin kuin teillä seillä pipilapalipaska talitintitti tukimuksissa.


      • bhtdzr kirjoitti:

        et varmaan ihan ymmärtänyt. siis meillä geotieteissä graduntekijä joutuu ihan itse METSÄSTÄ keräämään ne näytteet toisin kuin teillä seillä pipilapalipaska talitintitti tukimuksissa.

        On geotieteet ja niiden opiskelu aika tuttua hommaa, ei sitä gradua tartte jostakin lohkare etsinnästä tehdä.


      • öklöllllllllllllllll
        arkhimedes kirjoitti:

        On geotieteet ja niiden opiskelu aika tuttua hommaa, ei sitä gradua tartte jostakin lohkare etsinnästä tehdä.

        miten muka et sitten tiedä, että geotiet. gradun tekeminen on hankalampa kuin muiden alojen gradujen tekeminen, jos muka asia sinulle tuttua? Taidat vain valehdella? Minä uskon sivistykseen enkä mihinkään arvosanaan ja titteliin, mutta sinulta näyttää puuttuvan molemmat?Minä olen thnyt gradua jo vimeiset 5 n vuotta enkä ole tyhmempi kuin muut!


      • arkhimedes+++
        öklöllllllllllllllll kirjoitti:

        miten muka et sitten tiedä, että geotiet. gradun tekeminen on hankalampa kuin muiden alojen gradujen tekeminen, jos muka asia sinulle tuttua? Taidat vain valehdella? Minä uskon sivistykseen enkä mihinkään arvosanaan ja titteliin, mutta sinulta näyttää puuttuvan molemmat?Minä olen thnyt gradua jo vimeiset 5 n vuotta enkä ole tyhmempi kuin muut!

        Menisit kouluun1
        JK tuolta esim. graduja
        http://www1.naturvetenskap.lu.se/examensarbeten/geologi/


      • maisteri 90-luvulta
        bhtdzr kirjoitti:

        et varmaan ihan ymmärtänyt. siis meillä geotieteissä graduntekijä joutuu ihan itse METSÄSTÄ keräämään ne näytteet toisin kuin teillä seillä pipilapalipaska talitintitti tukimuksissa.

        Juuri näin, useinkin geologiassa gradu on a) itsenäinen maastotyö = tutkimusaineiston kerääminen b) mahdolliset labratyöt c) gradun kirjoittaminen eli käytännössä useissa tieteenaloissa lisensiaattityökin on vähemmän työläs projekti.


    • eräs vaan

      et kai ole Oulun yliopistosta?

    • se makkaran kanssa o

      Tunnen erään henkilön Oulun geotiet. laitokselta, joka tehnyt graduaan ainakin viimeiset 10 vuotta.

      • Niitä aina joku on, joka ei saa ikinä gradua/lopputyötä tehdyksi.
        Niillä jotka minä tunnen/tiedän useimmilla puuttuu kurssejakin...


    • maisteriksi tullut

      Gradun työläys riippuu AIVAN työn rajauksesta ja aiheen valinnasta. Jos valitset sellaisen, jossa joudut painimaan aineiston kanssa, niin se on oma valintasi. Minun valintani oli kirjallisuuden tutkimista tarkasti rajatulla alueella ja gradu valmistui kivuttomasti 3 kuukaudessa.

      • Britney Telaketju

        joo joo joo


    • aaaaaaargh

      aargh, milloin minä tämän kirjoitin. en saaa sitä ikinä valmiiksi.

    • Geron99

      No, saitko työtäsi ikinä valmiiksi? Tuskin

    • Krkkdkwkdkkdkfk

      Surkea kohtalo tehdä vuosikausia gradua. Sitten kun se on valmis niin ketään ei kiinnosta ja kukaan ei tunne sinua. Huomaat että olet tipahtanut kelkasta jo puolenkymmentä vuotta sitten. No jotain hanttihommia ehkä saat jostain. Pyyhi vaikka perseesi siihen graduusi.

    • Kysymys esitetty 2010, lienet jo tohtori ja päässyt nauttimaan hedelmistä? :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe