gradunteon ahdistus

2+5

hei onko kukaan miettinyt oikeastaan, että luonnontieteellisen aineen graduntekijän työ on kaikkein ahdistavimpaa, koska työn tekijä joutuu keräämän itse aineiston. Varsinkin geologiassa muihin luonnontieteisiin verrattuna aineiston tutkiminen on pitkäaikainen prosessi ja yleensä kukaan ei auta asiassa. Saat aivan yksin vuodesta toiseen vääntää työtäsi ja katsoa naama mutrussa vierestä, kun kaverit vievät työpaikat jotka oikeastaan kuuluisi sulle, koska olet jo miettinyt aika paljon asoita ja tehnyt sitä saatanan gradua jo vuositolkulla niin paljon, että kohta pää räjähtää ja saan aikaan kun saat kursittua sitä paskaa toisesta päästä, niin huomaat, että se on jo ruvennut vanhentumaan toisesta päästään. Ei ole reilua ihmisen elämä.

20

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauhdilla????

      Eikös nykyinen maisterin tutkinto pitäisi valmistua n viidessä vuodessa?
      Graduineen päivineen.

      • 1+4

        niinhän sitä luulisi, mutta minä olen tehnyt työtäni jo kauan. Opintotuki loppui monta vuotta sitten joten olen kai n :n vuoden opiskelija


      • vauhdillla
        1+4 kirjoitti:

        niinhän sitä luulisi, mutta minä olen tehnyt työtäni jo kauan. Opintotuki loppui monta vuotta sitten joten olen kai n :n vuoden opiskelija

        Tarmoa hankkeen loppuun viemiseen!!


    • KLP1

      eikö kukaan voisi auttaa sinua. on kai sulla joku ohjaaja ja kysy vaikka neuvoa joltakin kaverilta joka on tehnyt gradun?

      • rcfve2ev

        jos kysyn niin ne rupeaa nauramaan, kun huomaavat etten tajua asioista mitään. olen tyhmä.


      • rcfve2ev kirjoitti:

        jos kysyn niin ne rupeaa nauramaan, kun huomaavat etten tajua asioista mitään. olen tyhmä.

        Kyllä se "gradun" aineisto on ihan itse kerättävä muillakin aloilla.
        Esim tekniikassa se on vähintäänkin yhtä vaativaa.
        Ja se tutkimuksen pituus? ei oikein ymmärrä mitä tarkoitat??
        nimim: kokemusta on...


      • bhtdzr
        arkhimedes kirjoitti:

        Kyllä se "gradun" aineisto on ihan itse kerättävä muillakin aloilla.
        Esim tekniikassa se on vähintäänkin yhtä vaativaa.
        Ja se tutkimuksen pituus? ei oikein ymmärrä mitä tarkoitat??
        nimim: kokemusta on...

        et varmaan ihan ymmärtänyt. siis meillä geotieteissä graduntekijä joutuu ihan itse METSÄSTÄ keräämään ne näytteet toisin kuin teillä seillä pipilapalipaska talitintitti tukimuksissa.


      • bhtdzr kirjoitti:

        et varmaan ihan ymmärtänyt. siis meillä geotieteissä graduntekijä joutuu ihan itse METSÄSTÄ keräämään ne näytteet toisin kuin teillä seillä pipilapalipaska talitintitti tukimuksissa.

        On geotieteet ja niiden opiskelu aika tuttua hommaa, ei sitä gradua tartte jostakin lohkare etsinnästä tehdä.


      • öklöllllllllllllllll
        arkhimedes kirjoitti:

        On geotieteet ja niiden opiskelu aika tuttua hommaa, ei sitä gradua tartte jostakin lohkare etsinnästä tehdä.

        miten muka et sitten tiedä, että geotiet. gradun tekeminen on hankalampa kuin muiden alojen gradujen tekeminen, jos muka asia sinulle tuttua? Taidat vain valehdella? Minä uskon sivistykseen enkä mihinkään arvosanaan ja titteliin, mutta sinulta näyttää puuttuvan molemmat?Minä olen thnyt gradua jo vimeiset 5 n vuotta enkä ole tyhmempi kuin muut!


      • arkhimedes+++
        öklöllllllllllllllll kirjoitti:

        miten muka et sitten tiedä, että geotiet. gradun tekeminen on hankalampa kuin muiden alojen gradujen tekeminen, jos muka asia sinulle tuttua? Taidat vain valehdella? Minä uskon sivistykseen enkä mihinkään arvosanaan ja titteliin, mutta sinulta näyttää puuttuvan molemmat?Minä olen thnyt gradua jo vimeiset 5 n vuotta enkä ole tyhmempi kuin muut!

        Menisit kouluun1
        JK tuolta esim. graduja
        http://www1.naturvetenskap.lu.se/examensarbeten/geologi/


      • maisteri 90-luvulta
        bhtdzr kirjoitti:

        et varmaan ihan ymmärtänyt. siis meillä geotieteissä graduntekijä joutuu ihan itse METSÄSTÄ keräämään ne näytteet toisin kuin teillä seillä pipilapalipaska talitintitti tukimuksissa.

        Juuri näin, useinkin geologiassa gradu on a) itsenäinen maastotyö = tutkimusaineiston kerääminen b) mahdolliset labratyöt c) gradun kirjoittaminen eli käytännössä useissa tieteenaloissa lisensiaattityökin on vähemmän työläs projekti.


    • eräs vaan

      et kai ole Oulun yliopistosta?

    • se makkaran kanssa o

      Tunnen erään henkilön Oulun geotiet. laitokselta, joka tehnyt graduaan ainakin viimeiset 10 vuotta.

      • Niitä aina joku on, joka ei saa ikinä gradua/lopputyötä tehdyksi.
        Niillä jotka minä tunnen/tiedän useimmilla puuttuu kurssejakin...


    • maisteriksi tullut

      Gradun työläys riippuu AIVAN työn rajauksesta ja aiheen valinnasta. Jos valitset sellaisen, jossa joudut painimaan aineiston kanssa, niin se on oma valintasi. Minun valintani oli kirjallisuuden tutkimista tarkasti rajatulla alueella ja gradu valmistui kivuttomasti 3 kuukaudessa.

      • Britney Telaketju

        joo joo joo


    • aaaaaaargh

      aargh, milloin minä tämän kirjoitin. en saaa sitä ikinä valmiiksi.

    • Geron99

      No, saitko työtäsi ikinä valmiiksi? Tuskin

    • Krkkdkwkdkkdkfk

      Surkea kohtalo tehdä vuosikausia gradua. Sitten kun se on valmis niin ketään ei kiinnosta ja kukaan ei tunne sinua. Huomaat että olet tipahtanut kelkasta jo puolenkymmentä vuotta sitten. No jotain hanttihommia ehkä saat jostain. Pyyhi vaikka perseesi siihen graduusi.

    • Kysymys esitetty 2010, lienet jo tohtori ja päässyt nauttimaan hedelmistä? :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe