Jos luonnollisia lukuja on äärettömästi, täytyy niiden joukossa olla myös ääretön.
Otetaan kahdeksan kpl erisuuruisia luonnollisia lukuja, Suurin niistä on vähintään kahdeksan.
Otetaan n kpl erisuuruisia luonnollisia lukuja. Suurin niistä on vähintään n.
Otetaan ääretön määrä erisuuruisia luonnollisia lukuja. Suurin niistä on vähintään ääretön.
Jos luonnollisten lukujen määrää ja kokoa luetellaan, niin ne ovat tietysti samat:
koko määrä
__1___1__
__2___2__
__.___.__
__n__ääretön
Miksi vain toinen eli määrä saavuttaisi äärettömän, mutta ei koko? Joko molemmat tai ei kumpikaan.
ääretön luonnollinen luku
6
547
Vastaukset
- otetaan?
"Otetaan ääretön määrä erisuuruisia luonnollisia lukuja."
Mitenkäs tuo tehdään? Montako niitä siis otetaan? Kaikki? Joka toinen? Joka kolmas? Joka neljäs? Mikä on joukon suurin luku missä tahansa edellä mainituista? Oikein, ei sellaista ole.
Varmastikaan niitä ei oteta jotain tiettyä määrää, koska silloin joukon koko ei olisi ääretön.- Keckman
"Otetaan" sanan tilalla voi olla: Olkoon joukossa ääretön määrä luonnollisia lukuja...
- määrittelijä
Ääretöntä lukua ei ole olemassa. On vain laskuissa "äärettömän" suuria ja pieniä lukuja. Tällöin lukusarjaa voidaan jatkaa joko suuruus- tai pienuusjärjestyksessä loputtomiin. Myös mitä tahansa lukua, nollaakin, voidaan lähestyä kahdelta suunnalta äärettömän lähelle eli loputtomiin.
- HAnnoVERIN KREIVI
OIKEA VASTAUS ON ETTÄ TUTUSTUKAA JOUKKOJEN MAHTAVUUTEEN
ääretön on sama asia kuin nolla eli ei totta.
- yksi vain
'Otetaan ääretön määrä erisuuruisia luonnollisia lukuja. Suurin niistä on vähintään ääretön.'
Ei tuossa joukossa ole suurinta, koska aina on olemassa luku, joka on vielä suurempi. Sitä se joukon äärettömyys tarkoittaa. - män matemaattikus
"Suurin niistä on vähintään ääretön."
Niin tai ehkä vielä hiukan ääretöntä isompi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233