Toisen tunteilla leikkiminen ja ikuinen oravanpyörä..

Toivotonta..

Nyt alkaa olemaan sydän pikkuhiljaa niin revitty ja palasina, että en tiedä miten enään jaksan tätä oloa. Kaikki alkoi yli vuosi vuotta sitten, kun tapasin sattumalta kesäyönä ihanan miehen. Pidimme ahkerasti yhteyttä, tapailimme, ihastuimme, kunnes pam; mies teki klassisen katoamistempun noin 3kk jälkeen. No, selvisin siitä kuitenkin ja jatkoin elämää vaikka mieltä kaiversi vähän väliä mikä meille tuli. Talvella mies otti minuun yhteyttä, ja halusi puhua. No, tapasin hänet taas ja siitä alkoi taas satunnainen tapailu lähinnä seksin merkeissä. Tätä jatkui taas sen pari kuukautta, ja ehdin tykästyä mieheen todella. Sitten se alkoi; välillä katoaa, välillä vannoo ikävää. Pari viikkoa voi olla ettei kuulu mitään kunnes soittaa ja sanoo kuinka ikävä on. Sitten taas katoaa. Tätä on jatkunut talvesta asti, enkä tiedä mitä teen. Olen aivan miehen pauloissa. Ajattelen häntä melkeinpä kokoajan. Pidän puhelinta kokoajan vierellä jos sattuisi laittamaan viestiä. Kun tapaaamme, mies pitää minua todella hyvänä...silittelee, puhuu nätisti. Voi olla että näemme montakin päivää putkeen kunnes taas katoaa. Kun ehdotan tapaamista, hän voi kieltäytyä mutta kun hän ehdottaa tapaamista ja minulle ei sovi, hän suuttuu ja alan tuntea kauheaa omantunnontuskia. Olen tehnyt niin tyhmiä asioita tämän miehen vuoksi jotta näkisin häntä. Meillä oli taas ihana viikonloppu yhdessä ja nyt hänestä ei kuulu mitään. Olen päättänyt että haluan irti hänestä mutta se on niin vaikeaa..tiedän että muitakin miehiä varmasti on, mutta siltikään en halua luopua hänestä...mutta tiedän etten tule koskaan saamaan tätä miestä. Kuinka pääsen irti tästä p*skasta ja jatkan elämääni?? Juurikun olen unohtanut hänet hän soittaa ja en voi olla vastaamatta...jotenkin tuntuu että kaikki hänessä on juuri niin täydellistä. Kidutan vain itseäni tällä asialla mikä toiselle on vain leikkiä ja hauskan pitoa, niinkuin minullekkin oli aikoinaan..nyt tätä on vain jatkunut liian kauan..on niin vaikeaa kun tuntee itsensä tärkeäksi ja sitten toinen lopettaa yhteydenpidon vaikka itse tyhmänä luulee toisenkin tuntevan jotain..alan olla jo sekaisin tästä miehestä että luulen näkevänikin hänet joka paikassa...

30

4489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpä**

      voin tietää tunteesi.. no vähän eri tilanne että olen tapaillut varattua miestä..nähdään aika harvon mutta ne hetket ovat ihania ja itse haikailen niiden perään myöhemmin. Tiedän että se on tyhmäää mutta samalla tuntee niin että sattuu..Joo olen välillä miettinyt koko jutun lopettamista mutta kun toinen ottaa yhteyttä niin sitä miettii jos tämän kerran näkis ja seksisuhdehan tämä on ollut alusta asti itsellä alkaa vaan tunteet tulemaan liikaa pintaan..=( Sinunkin tilanteessa mies ei välttämättä tiedä mitä haluaa.. tai haluaa seksiä ja välittämistä mutta ei kuitenkaan halua liikaa sitoutua syystä joka on?? sen vaan tietää mies itse tai sitten sinäkin voit tietää jos on kertonut itsestään sinulle..(edellinen suhde vasta päättynyt, haluaa olla vapaa ja katsella ) varmaan kannattaisi kertoa miehelle mitä tunnet ja miten koet tilanteen ja sanoa että et jaksa tilannetta.. olette yhdessä tai sitten hän saa mennä.. tai ainakin keskustella miten kohtelee sinua ja mitä haluaa ja miksi tekee niinkuin tekee..

    • nkdhidhfodsh

      tiedän tunteen mutta vahingosta viisastuneena jätin tälläisen kaverin kylmiltään koska sinäkin tiedät että se ei muutu!En vastannut enää puheluihin enkä viesteihin...itkuni itkin mutta selvisin voittajana ja se nöyryytys oisi voinut olla pahempi jos oisin roikkunut siinä vielä!Kunnioita itseäsi vaikka kipeää tekee!!!Nyt ihana mies ja osaan arvostaa häntä erittäin suuresti!Voimia ja kärsivällisyyttä...elämänlankasi tulee vielä jostain vastaan...pidä itsesi naisena ja kunnioita itseäsi!

      • Jätä

        Mies seilaa monen naisen väliä. Ja lepertelee kaikille samalla tavalla aina tarvittaessa tilanteen mukaan. Elis siis käyttää teitä kaikkia hyväkseen.


      • Toivotontaas
        Jätä kirjoitti:

        Mies seilaa monen naisen väliä. Ja lepertelee kaikille samalla tavalla aina tarvittaessa tilanteen mukaan. Elis siis käyttää teitä kaikkia hyväkseen.

        Miehellä on tosiaan päättynyt 8 vuoden suhde pari vuotta sitten ja haluaa elää "nuoruutta uudestaan" (aloittivat seurustelun teini-iässä"). Olemme puhuneet tästä aikaisemmin, ja hän on sanonut että olisi kanssani jos vanha suhde ei painaisi päälle. Hän ahdistuu ainakun kerron tunteistani ja sen jälkeen tuleekin nämä katoamistemput. En uskalla enään puhua mitään tunteistani hänelle koska tiedän että katoaa uudestaan. Tahtoisin kyllä unohtaa hänet, mutta jospa vain tietäisin miten...hänen kanssaan oleminen tuo lohtua yhdeksi päiväksi, jonka jälkeen alkaa viikon kärsimys taas...


      • ******
        Toivotontaas kirjoitti:

        Miehellä on tosiaan päättynyt 8 vuoden suhde pari vuotta sitten ja haluaa elää "nuoruutta uudestaan" (aloittivat seurustelun teini-iässä"). Olemme puhuneet tästä aikaisemmin, ja hän on sanonut että olisi kanssani jos vanha suhde ei painaisi päälle. Hän ahdistuu ainakun kerron tunteistani ja sen jälkeen tuleekin nämä katoamistemput. En uskalla enään puhua mitään tunteistani hänelle koska tiedän että katoaa uudestaan. Tahtoisin kyllä unohtaa hänet, mutta jospa vain tietäisin miten...hänen kanssaan oleminen tuo lohtua yhdeksi päiväksi, jonka jälkeen alkaa viikon kärsimys taas...

        tiedän kannattaisi varmaan edetä pienin askelin.. ja saada mies uskomaan ettet halua painostaa häntä suhteeseen koka painostamalla asiat eivät varmasti parane..jos haluat nopeasti suhteeseen niin tämä mies ei ole sinulle oikea.. hän ei ole vielä käsitellyt eroasiaa kokonaan ja sen takia seilaa epämääräisesti paikasta toiseen..varmaan välittää sinusta mutta liian vakava sitoutuminen ahdistaa..Teidän pitäisi saada loutua säännöt että saako molemmat mennä vapaasti ja sitten tavataan yhdessä ja katsotaan sitten mihin tie vie tai sitten alkaa oikeasti olemaan yhdessä mutta vaikuttaa ettei mies ole siihen valmis..=( varmasti sinulle raskas tilanne mutta toisaalta sinun pitäisi itse ottaaa tässä tilanteessa rennosti ja katsoa elämää muualtakin tai sitten kärsivällisyyttä peliin niin että mies saa itsensä kasaan ja onko valmis joskus vakavampaan suhteeseen kanssasi..


      • Toivotantaas.
        ****** kirjoitti:

        tiedän kannattaisi varmaan edetä pienin askelin.. ja saada mies uskomaan ettet halua painostaa häntä suhteeseen koka painostamalla asiat eivät varmasti parane..jos haluat nopeasti suhteeseen niin tämä mies ei ole sinulle oikea.. hän ei ole vielä käsitellyt eroasiaa kokonaan ja sen takia seilaa epämääräisesti paikasta toiseen..varmaan välittää sinusta mutta liian vakava sitoutuminen ahdistaa..Teidän pitäisi saada loutua säännöt että saako molemmat mennä vapaasti ja sitten tavataan yhdessä ja katsotaan sitten mihin tie vie tai sitten alkaa oikeasti olemaan yhdessä mutta vaikuttaa ettei mies ole siihen valmis..=( varmasti sinulle raskas tilanne mutta toisaalta sinun pitäisi itse ottaaa tässä tilanteessa rennosti ja katsoa elämää muualtakin tai sitten kärsivällisyyttä peliin niin että mies saa itsensä kasaan ja onko valmis joskus vakavampaan suhteeseen kanssasi..

        Totta, mutta ongelma on vain siinä että olen yli vuoden odotellut enkä jaksaisi enään. Olen huomannut että hän on mustasukkainen kuitenkin minusta. Jos olen ollut viikonloppuna ulkona, heti kysyy "oliko miehiä" närkästyneenä. Hän on myös hyvin katkera, puhuu naisista välillä hyvin alentavaan sävyyn. Johtunee siitä, että mies on jätetty toisen vuoksi. Mutta nyt olen päättänyt, että lopetan tämän jutun. En ole tämän miehen arvoinen. Vaikka alkaisimme vakavaan suhteeseen tulevaisuudessa, on hänen entisensä jotenkin matkassa kokoajan...en osaa selittää miten, mutta sen huomaa.


      • Emppu_
        Toivotantaas. kirjoitti:

        Totta, mutta ongelma on vain siinä että olen yli vuoden odotellut enkä jaksaisi enään. Olen huomannut että hän on mustasukkainen kuitenkin minusta. Jos olen ollut viikonloppuna ulkona, heti kysyy "oliko miehiä" närkästyneenä. Hän on myös hyvin katkera, puhuu naisista välillä hyvin alentavaan sävyyn. Johtunee siitä, että mies on jätetty toisen vuoksi. Mutta nyt olen päättänyt, että lopetan tämän jutun. En ole tämän miehen arvoinen. Vaikka alkaisimme vakavaan suhteeseen tulevaisuudessa, on hänen entisensä jotenkin matkassa kokoajan...en osaa selittää miten, mutta sen huomaa.

        tai siis tämä mies ei ole sinun arvoisesi. Sori, mut oli ihan pakko korjata :)


      • *
        Toivotantaas. kirjoitti:

        Totta, mutta ongelma on vain siinä että olen yli vuoden odotellut enkä jaksaisi enään. Olen huomannut että hän on mustasukkainen kuitenkin minusta. Jos olen ollut viikonloppuna ulkona, heti kysyy "oliko miehiä" närkästyneenä. Hän on myös hyvin katkera, puhuu naisista välillä hyvin alentavaan sävyyn. Johtunee siitä, että mies on jätetty toisen vuoksi. Mutta nyt olen päättänyt, että lopetan tämän jutun. En ole tämän miehen arvoinen. Vaikka alkaisimme vakavaan suhteeseen tulevaisuudessa, on hänen entisensä jotenkin matkassa kokoajan...en osaa selittää miten, mutta sen huomaa.

        Pahasti särähti tuo.. Se mies ei ole sinun arvoinen!


      • *
        Emppu_ kirjoitti:

        tai siis tämä mies ei ole sinun arvoisesi. Sori, mut oli ihan pakko korjata :)

        Melkein samaan aikaan :D


      • Einiintoivoton
        * kirjoitti:

        Pahasti särähti tuo.. Se mies ei ole sinun arvoinen!

        Mies ei ole minun arvoinen, tarkoitin tosiaan :D ja tänään aijon sanoa sen myös hänelle.


    • 1 typerys

      Jos et halua leikkiä ja olla pidetty vain toisen tahdon mukaan katkaise suhde.
      Hiukan se kirvelee mutta aikaa myöden olet tyytyväinen. Varsinkin kun kohdatessanne sattumalta ei edes tervehdi. Silloin tajuaa mihin typeryyteen on aikaansa tuhlannut.
      Uskonpa myös että mies on perheellinen ja niistä ei todellakaan ole kuin haittaa.
      Vievät kaiken eivät anna mitään, jos seksiä ei lasketa.

    • ekssuhteeni

      , ja jos uskoisin täällä sattumiin, niin väittäisin, että hänestä on puhe; toiminta oli pilkulleen sitä mitä kerroit. Suhteesta irronneena ja muuta elämää eläneenä voin sanoa, ettei tuo muuksi muutu. Itse hakeuduin mielenterveyden ammattilaisen juttusille, se suhde kesti lähes kaksi vuotta, mutta sain siellä niin paljon varmuutta ja selkeyttä tohon jojosuhteeseen, että nyt näen jo selvästi, että kyseessä oli hyvin persoonallisuushäiriöinen mies, joka pyöritti laajaa ihailijattarien (rakastajattarien) rinkiä, eikä kyennyt pysähtymään kenenkään kohdalla. Yksi vakituisempi hänellä ringissä on, oli jo silloinkin kun itse olin mukana, mutta tuo vakituinen on ainakin joiltain osin onneton: alkoholismin oireet on melko selvät. Huomion arvoinen havainto sekin, että tuon jojottajan edelliset vakituisemmat naiset ovat kaikki olleet jotenkin heikkoja henkisesti, eikä tuo nykyinen "vakituinen" ole ensimmäinen, kuka yrittää selivttää päätään viettämällä vapaa-aikansa kännissä.
      Mies sanoi monesti, ettei ansaitse näin hyvää naista kuin minä olen, ja nyt kun etäisyyttä on riittävästi, myönnän hänen olleen oikeassa: ei todellakaan ansainnut, enkä minä ansainnut niin läpeensä mätää miestä.

      • män ja uusi elämä

        mulla oli samanlainen personallisuushäiriöinen nainen.oli kyllä oikea miesten kusettaja.en ikinä enää huolisi takaisin.nyt onnellinen kun olen päässyt hänestä eroon.


    • QuickSapphire

      Kerro sitten täällä miten meni!

    • MinttuMari

      Ihan kuin omaa tarinaani lukisi, kun luin tuon aloittajan jutun. Itse olen ollut samantyyppisessä suhteessa jo melkein 2 v. Mies imee kaikki mehut minusta, vaatii sitoutumista, muttei itse panosta juurikaan suhteeseen. Tapasimme parisen vuotta sitten netissä ja siitä se sitten lähti...tapasimme ja siitä alkoi aivan älytön seksisuhde. Mies halusi tuölla aina luokseni, mutten minä saanut vuorostani mennä hänen luokseen. Salailua, ihme puheluja minun läsnäollessa, valehteluja jne. Paljon vettä on virrannut ja nyt eilen sitten pistin tarinalle pisteen ja ilmoitin, että jos hän ei ole valmis sitoutumaan yhtäpaljon kuin minä, niin tämä saa olla; en jaksa enään olla vain tilapäispanona/-suhteena. Kyllä se alkaa olla raskasta, kun on vahvasti itsellä tunteet pelissä ja antaa itsestään myös henkisellä tasolla kaiken. Ei olisi ikinä pitänyt antaa näin pitkälle tämän suhteen. Tällä ei ollut mitään tulevaisuutta, kun mies ei pääse entisestä eroon. Kuviossa myös molempien lapset ...
      Eli jätä nopeasti ja kertaheitolla se mies..ihan varmASTI VARATTU MIES. Selvät merkit tai sitten etsii vain seksiä. Oletko sinä valmis sellaiseen? Jos et, nii älä anna käyttää itseäsi hyväksi, kuten minä tein. Sydän särkyy siinä hommassa. Hyvää kevättä sinulle silti!

    • incca

      Voi taivas naiset! Lempatkaa epämääräiset liehittelijät alkuunsa.

    • kevät joo

      apua... nämä viestit kuulostaa NIIN tutulta... mikäköjän persoonallisuushäiriö noilla miehillä on?
      Mä olen yrittänyt arvailla, arvaillut pääni sekaisin, mitä miehen mielessä liikkuu.
      Koko irtoamisen tekee NIIN KAAMEAKSI sen, että pelistä huolimatta miehessä on KAIKKI ominaisuudet jota mieheltä kaipaan.... ollaan äärettömän samanlaisia..
      no. Elämä on.

    • Olen nähnyt exäni muutaman kerran vilaukselta. Todellakin vain nähnyt. Ei siitä enää mitään tlusikaan. Nyt on tullut aika muuttua.

      • taas viikonloppu

        Sama tilanne. Tuntuu kun omaa tarinaansa lukisi. Mies on välillä koko viikonlopun kanssani ja sitten laittaa viestiä, että saan kyllä häntä paremmankin ja taas ei pariin viikkoon kuulu mitään. Sitten tulee ( yleensä alkoholin vaikutuksesta ) hirveä ikävä ja viesti minulle, että nähtäiskö siellä ja siellä..Ja minä tyhmä useimmiten menen. Saattaa johtaa yhden yön, tai viikonlopun ehä kahden, retkeen ja taas sama juttu. Viesti vain ja minä ihmettelen tyhmyyttäni, taasko se teki tän, vaikka lupasi että nyt kyllä ollaan oikeesti yhdessä. Nolottaa kertoa, mutta olen jo aikuisella iällä, ja yhä yhtä tyhmä.


    • Yksinäinen susitar

      No kuule, miksi et vain nauti niistä hetkistä, jotka saat olla yhdessä, ja sitten kun olet yksin, nautit siitä, että saat olla yksin. Tyhmyyttä ei ole se, että menet, kun kerran haluat mennä, mutta suurta tyhmyyttä on se, että ruikutat tilannetta jälkeenpäin.

      Ota kaikki se hyvä itsellesi, minkä saat irti yhdessä olosta, arki sen kaverin kanssa saattaisi olla silkkaa murhenäytelmää. Ja jos mua yleensäkään nolottaisi, niin murhenäytelmät kyllä paljon enemmän kuin se, että ihminen hakee itselleen lämpöä, lempeä ja syliä.

    • lyyli.

      Yksinäinen susitar kirjoittaa täyttä asiaa.
      Ihmiset yleensäkin menettää paljon energiaa ja aikaa jonninjoutavuuksiin.

    • turhakenenkäänluotta

      melkoinen tarina ap'ta. Joka toinen nainen vissi kokenut tämmöistä, vuosia siitä mennyt ehkä arpit umpeutunut

    • OptimoiRauhaVapausOnni

      Oletko ajatellut laskea, montako oravanpyörää olisi muilla yhteensä tarjota?
      Jos, niin millaisia?

      Miksi oravanpyöriin? Miksei voi jo hypätä vapaaksi ja nauttia elämästä enemmän kuin kukaan on koskaan koko maailmassa mitenkään voinut milloinkaan missään nauttia? Vapautta ja rauhaa :) Ethän voi sitoutua tunteinesi siihen, että lopulta koko jättipotti menee aina kokonaan muille :)
      Vai voitko?

      Siis haluatko tunteillesi tällaista pätkäluotettavaa elämää vaiko ehkä ihanan yhden, jonka kanssa luottamus tunteidenkaan tasolla ei pätki.

      Oma valinta oma valinta oma valinta oma valinta ... = oma elämä.

    • Lattiamattoko

      Vainko miehet osaa kusettaa?Olen mies ja käsissäni todellinen,valheen ja salailun SUPER paketti.Mua vaan tarvitaan,jos on työhommii ja ilot,nautinnot ja menot muitten jännämieten kaa.Ei ole edes nuorista kyse,mutta himot ja raha viettelee.Kaiken on saanut anteeksi ja luvannut parantaa tapansa,mutta ????

      • SUPERvapaa

        Niin, yllättävän samanlaista. Pelkkää salaisuutta alusta loppuun. On huomannut, että suurin osa huumoristakin on muiden kuin oman miehen keksimää. Ja suurin osa ammateista. Ja suurin osa Internet-sisällöistä. Ja suurin osa palveluista. Ja suurin osa tuloista. Ja suurin osa ruoista. Ja suurin osa ihmisistä. Ja suurin osa lemmikeistä. Ja suurin osa liikunnasta. Ja suurin osa seurusteluista. Ja suurin osa nautinnoista. Ja suurin osa rakkauksista. Ja suurin osa kirjoista. Ja suurin osa musiikeista. Ja suurin osa seksistä. Ja suurin osa tarinoista. Ja suurin osa kosketuksista. Ja suurin osa paikoista. Ja suurin osa kielistä. Ja suurin osa kulttuureista. JA suurin osa taidoista. Myös suurin osa pankkipalveluista, viranomaispalveluista, vakuutuspalveluista, esityspalveluista, kansainvälisistä palveluista. ... ...

        Ei ole helppoa muuttaa tuollaisia faktoja omaksi edukseen. Pitäisikö etsiä joku joka jakaa niitä kanssasi sen sijaan, että ottaa ne lahjoina vastaan muilta? Ei tarvitsisi enää niin arvailla, missä ja mitä tunteita milloinkin on meneillään :):):)
        Jos hän seikkailee, mikset sinäkin?

        Eikö auta jakaa kanssaan yhteisiä asioita? Vaiko onko nekin kokonaan muiden asioita? Olet ikäänkuin rekvisiittaa, joka osaa tarvittaessa tehdä joitain työtehtäviä. Ellei peräti halua työllistää sinua pois tieltä suhteissaan muihin.
        Hyvä että osaat tarvittaessa tehdä työtehtäviä. Niitä kai ne muutkin naiset arvostavat :)

        Etsisin itselleni tunteet joistain muista suhteista, kun ovat liian salaisia kanssaan. Ei halua jakaa sinulle vaan itsekkäästi kokea itse ne. Auttaisiko sama sinua? Vaiko oma rauha ja päätösvalta aiheiden suhteen?

        Näitä SUPERpaketteja on monia. Kaikilla erilaisilla herkuilla moneen erilaiseen seuraan. Etsisin omalle elämälleni tarkoituksia, joissa kaveri ei aina vain ole muualla muita varten :)


    • TunteetMeilläkin

      Nauti niin kauan kuin voit. Huomaa sitten kärsiessäsi myös meidät muut, ettemme me muut jää kokonaan ilman sinua tuon miehen takia :) Etkä sinä ilman meitä :)

      You Dear Beloved Also!

    • TunteetMeilläkin

      Nauti niin kauan kuin voit. Huomaa sitten kärsiessäsi myös meidät muut, ettemme me muut jää kokonaan ilman sinua tuon miehen takia :) Etkä sinä ilman meitä :)

      You Dear Beloved Also! Meitäkin saa ajatella.

    • TunteetMeilläkin

      Nauti niin kauan kuin voit. Huomaa sitten kärsiessäsi myös meidät muut, ettemme me muut jää kokonaan ilman sinua tuon miehen takia :) Etkä sinä ilman meitä :)

      You Dear Beloved Also! Meitäkin saa ajatella.

    • TunteetMeilläkin

      Nauti niin kauan kuin voit. Huomaa sitten kärsiessäsi myös meidät muut, ettemme me muut jää kokonaan ilman sinua tuon miehen takia :) Etkä sinä ilman meitä :)

      You Dear Beloved Also! Meitäkin saa ajatella.

    • TunteetMeilläkin

      Nauti niin kauan kuin voit. Huomaa sitten kärsiessäsi myös meidät muut, ettemme me muut jää kokonaan ilman sinua tuon miehen takia :) Etkä sinä ilman meitä :)

      You Dear Beloved Also! Meitäkin saa ajatella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe