Semperille

KariHenrik

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
sanot:
"Meillä on selvästi eri näkemys nimimerkkien KH ja Ved.2 kirjoittelusta ja vastuusta totuuden esillä
pitämisessä. He molemmat ovat entisiä Sunin äänitorvia, entisiä Sunin harhaopin aisankannattajia.

Eikö siis ole mahdollistakaan, että olisit erehtynyt ko. nimien henkilöhistorian suhteen, palstakirjoittelun lähtökohdan ja tarkoitteen suhteen, sieluntilan arvioinnin suhteen, heidän Suni-kytkennän suhteen? Jos erehtyminen ei ole sinun kohdallasi mahdollista, niin silloin tiedät todellakin totuuden minustakin paremmin kuin minä itse. Onnittelen. Entäpä, onko sinulla itselläsi Suni-kytkentää? Eikö meillä kaikilla, jotka olemme tälle palstalle kirjoittaneet, ole eräänlainen Suni-kytkentä?

Mitä totuuteen toisesta ihmisestä tulee, pelkkään kirjalliseen ilmaisuun tukeutuminen toisen ihmisen kokonaisvaltaisessa arvioinnissa ei mielestäni ole mahdollista. Jos sinulle oli ja on, onnittelen.

Mitä vastuuseen tulee, olen kyllä pyytänyt useaankin otteeseen tekemisiäni ja sanomisiani anteeksi. Sinultakin henkilökohtaisesti. Kun Jeesus on meidän ja minunkin asianajajani ja edunvalvojani, ja lisäksi olen tosiasiallisessa elämässä onnistunut hoitamaan välini kuntoon monien ihmisten kanssa - esim. Tapio522, Terene.Hill, m12, Asiile, Sa--i, Naomi, Timoriepu - niin keiden puolesta sinä vaatimalla vaadit anteeksipyyntöä? Anteeksianto ei vaadi anteeksipyyntöä, mutta kuten yllä todettiin, se vaikuttaa Pyhän Hengen kautta korjausliikettä, anteeksipyytämisen halua, halua selvittää asioita. Sinä et näemmä ole neljän kuukauden aikana tullut toisiin aatoksiin, huolimatta siitä viestistä, jonka galleriasivullesi 20.4.2010 laitoin. Raamattua tuntevana ymmärrät, että nämä kohdat koskevat meitä molempia, siis minuakin:

Kol. 3:13
"Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin."

Matt. 6:14-15
"Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne."

Lausuit minusta miehenä ja ihmisenä todella pahoja sanoja, ilkeän vokabulaarin viljelijänä olet hionut taitojasi liian kauan ja kasvanut siinä lyömättömäksi mestariksi. Voitit minut tässäkin.
Lohdutan: Sinun ei tarvitse koskaan pyytää minulta mitään anteeksi. Yritin tarjota kahvit (joka sekään ei ollut mitään irvailua eikä teatteria) esim. Helsingissä, mutta sinulle ei kelvannut.

Rivien välistä olet myös osoittanut kirjoittaneesi minulle puskasta. Sinulta kysyttiin, oletko. Jottet olisi suoraan tullut valehdelleeksi, et voinut antaa suoraan kysymykseen suoraa vastausta vaan sinun oli ikään kuin ohitettava kysymys toteamalla, että kukin kannamme kirjoittelustamme vastuumme. Niinhän se on. Mutta tässä juuri persoonina eroamme toisistamme: samoin kuin Ved. 2, minäkin haluan oikeasti tutustua ihmisiin, jotka uskovat. Minua ei kiinnosta vain taittaa sanan säilää pelkästään jollakin palstalla. Täällä kirjoittelu on enimmäkseen toista ihmistä vastaan, kilpailua paremmuudesta. Haluan jakaa uskon lahjaa elävässä elämässä, Jeesukseen uskovien kanssa, pitämällä toista ihmistä itseäni parempana. Sinun kanssasi, yhtään sen enempää kuin muiden oikeassa olemisen pakkoa potevien palstakingien kanssa, ei yhteyttä ja sopua Jeesuksen mielen mukaisessa anteeksiantamuksessa syntynyt. Siksi olen halunnut karttaa sinua. Ehkä heikkouksistani huolimatta tässä vielä onnistun. Sehän ei tarvitse muuta kuin että sulkee netin.

105

2463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkat:
      "KH kuului pitkään siihen sunitrio-ytimeen, joka piti palstan "totuutta" rautaisessa komennossaan."

Aika ikävä lause tuokin. Hienoinen lohtu on, että moni muukin näkee saman kuin minä. Toinen totuus väitteestäsi on, että KH palstalle tullessaan 2006 halusi omassa kriisiytyneessä uskonelämässään tietää monista ilmiöistä, esim. ovatko kaatamiskokoukset Jumalasta. Monethan näille palstoille kirjoittajat voivat fyysisesti ja psyykkisesti huonosti, en sano tätä ketään halveksuen tai loukaten. Itsekin olin "epäkunnossa". Sinä tuomitset minut vain ahtaista omista näkemyksistäsi käsin, joista et tuumaakaan peräänny. Entäpä millä mielellä olet itse liikkeellä? Ei auta totuus, jos ei ole työkaluja rakkauden välittämiseen. On vain näppäimistö ja sormet. Joillakin ihmisillä oli uskallusta ottaa yhteyttä jopa näinkin "rautaiseen" ihmiseen, joksi minua kuvaat. Ja heidän kanssaan solmut aukenivat. Mutta sinä saat jäädä olemaan oikeassa nimimerkkisi taakse. Oletko nyt onnellinen "voittaja"?

jatkat:
      "Eräällä tavalla hänen [Ved.2] halpamielistä taktiikkaansa kuvaa sanonta: 'tapelkaa pojat, saatte tupakkaa'.

Olenpa tutustunut tähänkin ihmiseen elävässä elämässä. Nähnyt hänet silmieni edessä, kuullut hänen äänensä, keskustellut hänen kanssaan avoimesti ja kumpikin toistaan kunnioittaen. En kutsuisi hänen lähestymistapaansa halpamieliseksi. Etkö tässäkään ole erehtynyt arviostasi? Onnittelen.

jatkat:
      "En harrasta näyttelemistä enkä teatteria. Siksi en pyytele enempää KH:lta kuin Ved. 2:ltakaan
      anteeksi sitä aarretta, jonka olen Jumalalta saanut - nimittäin uskoani ja rakkauttani totuuteen. Sydämellistä rakkautta minulla on, kiitän Jumalaa siitä, myös KH:ta ja Ved.2:ta ja kaikkia kohtaan."

Ei sinun rakkautta Raamatun totuuteen tarvitsekaan pyytää anteeksi. Mutta Raamatun totuus on, että ihminen on erehtyväinen. Se koskee niin ymmärrystä Raamatusta kuin ymmärrystä lähimmäisistä. Tätä ei pidä sanoa vain fraasina. Siksi sinultakin peräänkuulutan, missä se sinun erehtymisesi on? Et ole vastausvelvollinen. Mutta suureen ääneen puhut vain minun erehtymisistäni.

En harrasta minäkään näyttelemistä. En minäkään pyydä anteeksi uskoani ja rakkauttani totuuteen. Totuutta on sekin, että viha ajaa ihmiset toisiaan vastaan, mutta rakkaus peittää paljotkin synnit (snl.). Miten tämän rakkauden voisi palstakirjoittelussa osoittaa? Sinun tyylisi on minulle karkeaa ja vierasta. Kyllä minäkin voin sanoa, että minulla on rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan, myös sinua kohtaan. Mutta olet torjunut minulta mahdollisuuden osoittaa tämän käytännössä. Arvelen syytöstesi takana edelleenkin olevan sen listan luonnehdintoja tämän palstan "pääosan" esittäjästä. Olen tuosta koosteesta todennut, että se muodostui minulle virheeksi ja synniksi, jota olen pahoitellut ja anteeksipyytänyt. Tarkoitus oli osoittaa sinulle, että hengellinen uskovainen kristitty tunnustaa virheeksi tuollaiset roskat, joita kynästäsi päästit. Se on selvää, että teit syntiä vastustaessasi pahaa pahalla. Väität, että minun anteeksipyyntöni palstalta puuttuu. Kuinka sitten on mahdollista, että monet yllä mainituista henkilöistä kyllä ovat tämän nähneet lukuisissa kirjoituksissani kesästä 2008 alkaen.

Minulla on yhteys uskovaisten kanssa elävässä elämässä. Meitä yhdistää kaste, ehtoollinen ja sama uskon hengen lahja, Jeesuksen mieli ja kilvoittelunhalu, rakkaus, rukous ja Jumalan sanan totuus. Mieti miksi tuo yhteys heidän kanssaan on mahdollinen mutta miksi sellainen ei sinun kanssasi onnistunut?

Nyt tähän tulee joku moittimaan, että lopettakaa tuo iänikuinen jauhaminen. Joo, lopetetaan vaan. Kunhan me moittijat muistaisimme, ettei moite toista kohtaan saa kasvaa sydämessä juurta, niin että se muodostuu synniksi. Että moite todella olisi moite hyvällä eikä moite pahalla.

Sen sijaan, että sanoisin tästä palstasta, kuten eräs on lausunut "paska reissu, mutta tulipahan tehtyä", päätän mieluummin kuitenkin anteeksipyyntöön:

Pyydän anteeksi kirjoituksiani. Olen vilpittömästi pahoillani, etten ole pystynyt tarjoamaan kyllin rakentavaa sanottavaa. Olen myös pahoillani näistä viimeisistä lauseistani, ne kun tuntuvat hieman samalla tavalla pateettiselta kuin mestarihiihtäjä Mika Myllylän anteeksipyyntö Suomen kansalle.
      Uskon kuitenkin, että Mikalla yritystä oli. Niin minullakin.

• nimierkki.

Elävä synti vs synnintunto.Olen sitä mieltä että kannattaa aina "tavoitella" elävää syntiä,silloin tietää tekävänsä jotakin, se vastaa vähän samaa kuin rysän päältä kiinni jäämistä.
        Synnintunto taas on kovin jälkijättöistä, se on tätä jälkeenpäin anteeksi pyytämistä ja huonoa omaatuntoa,tämän lisäksi se laahaa ajallisesti jäljessä.
        Olen päätellyt että tämän elävän synnin aikamuoto on preesens, yön jälkeen se jatkuu heti aamulla kun herää.

• sanoa sinusta

Toisella kädellä "rakastat"toisia ja toisella lyöt toisia.
        Joten mene kammioosi ja sulje ovesi ja huuda Jumalan puoleen, armahda minua, jospa Hän vielä
        armahtaisi, niin että silmäsi avaisi ja tulisit näkemään AIVAN samoin teet kuin mitä toisesta syytät.

Enempää en tässä jatka. Tiedän vain jos ihminen todella Jumalan puhuttelussa on ja näin Hänen ääntänsä
        kuulee aivan toisen sävelen Hän antaa.

• sanon, olet
        nimierkki. kirjoitti:

Elävä synti vs synnintunto.Olen sitä mieltä että kannattaa aina "tavoitella" elävää syntiä,silloin tietää tekävänsä jotakin, se vastaa vähän samaa kuin rysän päältä kiinni jäämistä.
        Synnintunto taas on kovin jälkijättöistä, se on tätä jälkeenpäin anteeksi pyytämistä ja huonoa omaatuntoa,tämän lisäksi se laahaa ajallisesti jäljessä.
        Olen päätellyt että tämän elävän synnin aikamuoto on preesens, yön jälkeen se jatkuu heti aamulla kun herää.

päässyt jo tuntemaan hajua siitä mitä on kun ihminen TODELLA NÄKEE OMAN SYNTINSÄ ja todellisen tilansa.

Ja mitä on kun ihminen vain tuntee huonoa oloa ja yrittää sitä paikkailla muiden ihmisten turvin
        ja samalla on lyömässä syyttömiä omilla valheillaan.

sanon, olet kirjoitti:

päässyt jo tuntemaan hajua siitä mitä on kun ihminen TODELLA NÄKEE OMAN SYNTINSÄ ja todellisen tilansa.

Ja mitä on kun ihminen vain tuntee huonoa oloa ja yrittää sitä paikkailla muiden ihmisten turvin
        ja samalla on lyömässä syyttömiä omilla valheillaan.

Muilla ihmisillä on juuri tätä:

Näin sanoo Herra: -- Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies, jonka sydän luopuu Herrasta!
        Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu.

Paikkailla sitä voi, mutta koskaan ei terveeksi tulla, iänikuinen syntisairaus vain painaa, siitä ei mihinkään pääse turvautumalla toisen ihmisen apuun, vain Jeesus voi parantaa:

Jeesus vastasi: Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.
        Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.

Niinkuin Jeesus poisti Magdalan Mariasta seitsemän pahaa henkeä, niin hän voi tänä päivänäkin poistaa pahuuden ihmisestä, kokonaan.

• erikoinen viesti
        sanoa sinusta kirjoitti:

Toisella kädellä "rakastat"toisia ja toisella lyöt toisia.
        Joten mene kammioosi ja sulje ovesi ja huuda Jumalan puoleen, armahda minua, jospa Hän vielä
        armahtaisi, niin että silmäsi avaisi ja tulisit näkemään AIVAN samoin teet kuin mitä toisesta syytät.

Enempää en tässä jatka. Tiedän vain jos ihminen todella Jumalan puhuttelussa on ja näin Hänen ääntänsä
        kuulee aivan toisen sävelen Hän antaa.

ja mistä asiasta?

• Avauksesi ja viestisi yllättää minut perusteellisuudellaan ja vakavuudellaan.

Olet mitä ilmeisimmin paljon pohtinut myös minun osuuttani tämän palstan kirjoittelussa ja erityisesti minun osuuttani Suni-kytkentöihin. Kirjoituksestasi päätellen minulla olisi ollut merkittävämpi rooli Suni-kahinoissa kuin mitä itse olen ajatellut. Tietenkin olet nyt tässä avauksessa keskittänyt huomiosi juuri minun osuuteeni, mutta silti hieman hämmästelen perusteellista otettasi asian käsittelyssä.

En ole tarpeeksi syventynyt tekstiisi voidakseni vastata sinulle sillä vakavuudella, jota haluaisin. On joka tapauksessa päivänselvää ja olet varmaan sen kokenutkin, että minulla on runsaasti mielenkiintoa siihen, miten sinä KariHenrik olet toiminut Sunin kumppanina ja kumppanuutenne jälkeen.

Raamattupalsta on kovin vaatimaton tila ja foorumi maailmankaikkeudessa. Inhimillisen toiminnan kentässäkin sen vaikutuspiiri jää vähäiseksi. Sekin on hyvä muistaa. Kuitenkin muutamat kallisarvoiset sielut ovat panneet itsestään paljon likoon tällä palstalla taistellessaan uskonsa puolesta ja sen puolesta, mikä heille on Raamatun valossa totta ja oikeaa. Me kaksi olemme esimerkkejä sellaisista henkilöistä.

Paavalin sanoin: "ei niin, että tahdomme vallita teidän uskoanne, vaan me yhdessä
      autamme teitä teidän iloonne; sillä uskossa te olette lujat." 2.Kor. 1:24

"Autamme teitä teidän iloonne", sen pitäisi olla veljellisen kanssakäymisen perussävel. Et ole minun taholtani asiaa niin kokenut, tiedän sen. Kun ajattelee syitä siihen 'kovuuteen', jota olet varmaan kokenut, niin päällimmäisenä - ja lopulta ainoana - syynä on se asenne, joka meillä on palstalla viljeltyä karkeata ja avointa harhaoppia kohtaan.

On totta, että minun mielenkiintoni tällä palstalla alunperin elokuusta 2007 lähtien kohdistui harhaopin kumoamiseen. Ehkä olin jollain osin tiedostamattomalla tasolla arvioinut vaikutusmahdollisuuteni epärealistisen korkealle. En ole asiaa niin tarkoin analysoinut, mutta kaiketi odotin/toivoin eksyttäjä-goljatin mätkähtävän ns. selälleen, kunhan soturia vähän aikaa pehmittelen. Niin ei käynyt ja jouduin lisäämään painetta edelleen laihoin tuloksin.

Sinun sivistynyt ja taitava roolihahmosi Sunin rinnalla hänen vaarallista valhe-agendaansa tukemassa oli minulle merkittävä ilmiö. En mene pidemmälle analyysissani, mutta sen voin sanoa, että arvostin sinua hyvin paljon alusta pitäen. Kirjoitinkin sinulle siitä usein avoimesti viesteissäni. Tuo arvostus ehkä selittää parhaiten sen, miksi odotin juuri sinulta voimaperäisempää jälkiraporttia - ja myös tunnustusta - Suni-eksytyksen petollisuudesta ja vaarallisuudesta. Sitä ei ole kuulunut sillä seikkaperäisyydella, jota sinulta odotetaan (ainakin minä odotan). Sinun talenttisi, älykkyytesi ja kykysi arvioida opillisia seikkoja, tuovat sinulle vastuuta enemmän kuin tavalliselle 'ex-sunilaiselle'. Olithan ollut eksytyksen eturintamassa.

Ehkä jatkan kirjoituksesi arviointia ja antamaani palautetta myöhemmin. Nyt haluan vain vakuuttaa hyvää tahtoani sinua kohtaan. Minua ei ole helppo oppia tuntemaan. Meidän jokaisen pitääkin säilyttää oma intimiteettimme varsinkin tällaisella foorumilla, jossa julmat sudet petollisen hiljaa murisevat "verta hampaissaan". Minä haluan olla ystäväsi, veljesi yhteisen uskon todistajana ja Jeesuksen seuraajana.

Valitettavasti tämä palautteeni on joidenkin mielestä edelleen vain osoitus väärästä mielenlaadusta, mutta en anna sen häiritä rauhaani enkä iloani Herrassa. Sinulle KariHenrik joka tapauksessa toivon hyvää loppukesää ja tulevaa syksyä, voittakoon veljellinen rakkaus sijaa yhä enemmän meidän välillämme!

Roomalaiskirje 12:9 "Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni."

.

• PM.

SF saanenko puhutella?

Huomasitko puskasta puuhuttelevaa hahmoa joka viestitti silloin KH,lle, että KH,n henki EI ole TS,n henki eli samaa henkeä vaan eri, muistaakseni kirjoitin muutaman kerran KH,n viesteihin siitä.

Minä vaistosin KH,n Hengen herkäksi ja suloiseksi. Kristuksen kaltaiseksi.
        Mutta aina rakkaus jää jalkoihin vihan myllertäessä.

Mutta kun loppu tulee, silloin RAKKAUS ON VOITOLLA, totuuskin häipyy silloin.

Room. 13:10

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.

Totuus on kylmä ja raaka.
        Rakkaus lämmin ja hellä.

.

• ..........
        PM. kirjoitti:

SF saanenko puhutella?

Huomasitko puskasta puuhuttelevaa hahmoa joka viestitti silloin KH,lle, että KH,n henki EI ole TS,n henki eli samaa henkeä vaan eri, muistaakseni kirjoitin muutaman kerran KH,n viesteihin siitä.

Minä vaistosin KH,n Hengen herkäksi ja suloiseksi. Kristuksen kaltaiseksi.
        Mutta aina rakkaus jää jalkoihin vihan myllertäessä.

Mutta kun loppu tulee, silloin RAKKAUS ON VOITOLLA, totuuskin häipyy silloin.

Room. 13:10

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.

Totuus on kylmä ja raaka.
        Rakkaus lämmin ja hellä.

.

Kun ihminen omalla rakkaudellaan syrjäyttää Jumalan rakkauden, Jumalan rakkaus tekee työtään ihmisessä, poistaa siitä syntistä luontoa, riisuu sen kokonaan, ihmisen rakkaus on ällöä, "hellään" syleilyynsä se kietoo ihmisen synteineen, niin ettei tälle tule koskaan tarvetta mitään parannusta tehdä, se on todella saatanallista rakkautta.

• ddd,
        .......... kirjoitti:

Kun ihminen omalla rakkaudellaan syrjäyttää Jumalan rakkauden, Jumalan rakkaus tekee työtään ihmisessä, poistaa siitä syntistä luontoa, riisuu sen kokonaan, ihmisen rakkaus on ällöä, "hellään" syleilyynsä se kietoo ihmisen synteineen, niin ettei tälle tule koskaan tarvetta mitään parannusta tehdä, se on todella saatanallista rakkautta.

>>>Kun ihminen omalla rakkaudellaan syrjäyttää Jumalan rakkauden,

• ddd.
        ddd, kirjoitti:

Uskokaa Jumalan sanaa;

1. Kor. 13:1

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

1. Kor. 13:2

Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20]

1. Kor. 13:3

Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.

1. Kor. 13:4

Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]

1. Kor. 13:8

Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.

• Ved.2

"Jonkin verran " osallisena kirjoitteluunne, haluaisin mainita, että netissä syntynyt tai luomamme kuva on kuitenkin merkittävä. Varsinkin millaisen kuvan, aika vääristyneenkin . Mutta se luo niin paljon mielikuvia ja harhoja, että kun paljon kirjoittelee tänne, niin se ihminen, jonka ehkä joskus tapaat, niin saatatkin yllättyä.

Kun tällä foorumilla ei kuitenkaan malteta pysyä parsoonaa kohtaamatta ja henkilökohtaisuuksiin menemistä, niin suo luo sellaisen suuren kohtaamattomuusvajeen, jos näin voisi sanoa. Kun on kuitenkin lisänä vakavahenkiset uskon ja pelastuksen asiat ja tarpeet. Täytyy ottaa huomioon, että ihminen viestittää ruumiin kielellä yli yhdeksänkymmentä prosenttia, vaikkei siihen ruumiin kieleen nyt keskityttäisikään. Ehkä sen vuoksi KH:n kanssa olemme tutustuneet ja selvittäneet välejämme myös muiden ihmisten ja heidän uskonsa kanssa.
        Ymmärrän hyvin Semperin pyrkimyksen säilyttää intimiteettinsä, puhtaasti Raamattuun keskittyen. Mutta kainet olet huomannut, että niin se www. Fidelis Semperinkin persoonan on niellyt, siinä mielessä että otat myös kokonaisena ihmisenä, henkilökohtaisella tasolla kantaa. Siinä syntyy nyt sitten erilaisia kiperiä tilanteita; ahdistusta, pahaa ja kalseaa oloa- itse kullakin.

Kun siellä pääkaupunkiseudulla asutte, niin olisi Semperiltä viksu kristillinen askel, loikka suostua KH:n ystävälliseen esim. kahvittelukutsuun, "näin poikkeusoloissa", niinkuin veljellisessä rakkaudessa. Tähän löytyy kyllä Raamatusta sitten perusteluita, mihin olemme velvoitetut lähimmäistemme parhaaksi.
        Siis tämä koskee erityisesti kristillistä lähimmäisen rakkautta, mikä velvoittaa ihan fyysisestikin osallistumaan veljiemme hyväksi, mikäli fyysinen este ei ole kyseessä? Emme elä itseämme varten, vaan täyttääksemme KRISTUKSEN LAIN. Oho! Tuli tuo "caps lock" päälle, mutta jospa se olikin johdatusta?

Pitäkäämme tätä nettiäkin uskomme vakaumuksen mukaan Kristuksen vallassa, antamatta piiruakaan periksi maailman ruhtinaan kujeille. Siunausta molemmille.

• ------------------
        Ved.2 kirjoitti:

"Jonkin verran " osallisena kirjoitteluunne, haluaisin mainita, että netissä syntynyt tai luomamme kuva on kuitenkin merkittävä. Varsinkin millaisen kuvan, aika vääristyneenkin . Mutta se luo niin paljon mielikuvia ja harhoja, että kun paljon kirjoittelee tänne, niin se ihminen, jonka ehkä joskus tapaat, niin saatatkin yllättyä.

Kun tällä foorumilla ei kuitenkaan malteta pysyä parsoonaa kohtaamatta ja henkilökohtaisuuksiin menemistä, niin suo luo sellaisen suuren kohtaamattomuusvajeen, jos näin voisi sanoa. Kun on kuitenkin lisänä vakavahenkiset uskon ja pelastuksen asiat ja tarpeet. Täytyy ottaa huomioon, että ihminen viestittää ruumiin kielellä yli yhdeksänkymmentä prosenttia, vaikkei siihen ruumiin kieleen nyt keskityttäisikään. Ehkä sen vuoksi KH:n kanssa olemme tutustuneet ja selvittäneet välejämme myös muiden ihmisten ja heidän uskonsa kanssa.
        Ymmärrän hyvin Semperin pyrkimyksen säilyttää intimiteettinsä, puhtaasti Raamattuun keskittyen. Mutta kainet olet huomannut, että niin se www. Fidelis Semperinkin persoonan on niellyt, siinä mielessä että otat myös kokonaisena ihmisenä, henkilökohtaisella tasolla kantaa. Siinä syntyy nyt sitten erilaisia kiperiä tilanteita; ahdistusta, pahaa ja kalseaa oloa- itse kullakin.

Kun siellä pääkaupunkiseudulla asutte, niin olisi Semperiltä viksu kristillinen askel, loikka suostua KH:n ystävälliseen esim. kahvittelukutsuun, "näin poikkeusoloissa", niinkuin veljellisessä rakkaudessa. Tähän löytyy kyllä Raamatusta sitten perusteluita, mihin olemme velvoitetut lähimmäistemme parhaaksi.
        Siis tämä koskee erityisesti kristillistä lähimmäisen rakkautta, mikä velvoittaa ihan fyysisestikin osallistumaan veljiemme hyväksi, mikäli fyysinen este ei ole kyseessä? Emme elä itseämme varten, vaan täyttääksemme KRISTUKSEN LAIN. Oho! Tuli tuo "caps lock" päälle, mutta jospa se olikin johdatusta?

Pitäkäämme tätä nettiäkin uskomme vakaumuksen mukaan Kristuksen vallassa, antamatta piiruakaan periksi maailman ruhtinaan kujeille. Siunausta molemmille.

Tyypillistä Ved2:sta paljon sanoja peräkkäin (jopa sivistyssanoja), mutta ei mitään sanottavaa.

• ved.2
        ------------------ kirjoitti:

Tyypillistä Ved2:sta paljon sanoja peräkkäin (jopa sivistyssanoja), mutta ei mitään sanottavaa.

vähillä, mutta ytimekkäillä sanoilla sanottavasi. Niin ja omana itsenään mielellään, kiitos. Luulen, että siellä on pupu pöksyissä. Ei ole siis kanttia astua esiin!

• S.F. lainaat: Roomalaiskirje 12:9 "Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni."
        --
        Kannattaa lukea kyseistä lukua laajemminkin.
        Siinä on hyviä kehoituksia, joista meidän tulisi ottaa vaarin.

UUSI ELÄMÄ
        Room.12:1-21
        --
        12:10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.

12:11 Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.

12:12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.

12:13 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.

12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

12:15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.

12:16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.

12:17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.

12:18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

12:20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".

12:21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
        --
        Taidampa laittaa uuden aloituksen ko. luvusta!

• Ved.2 kirjoitti:

Ved.2: "Täytyy ottaa huomioon, että ihminen viestittää ruumiin kielellä yli yhdeksänkymmentä prosenttia, vaikkei siihen ruumiin kieleen nyt keskityttäisikään. Ehkä sen vuoksi KH:n kanssa olemme tutustuneet ja selvittäneet välejämme myös muiden ihmisten ja heidän uskonsa kanssa".
        --
        Hyvin teette!

Paavalikin halusi tehdä samoin galatalaisten suhteen.
        Gal. 4:20
        "...tahtoisinpa nyt olla teidän tykönänne ja äänenikin muuttaa"!
        ”Kunpa voisin olla luonanne ja löytää oikean äänensävyn!” (uusi käännös)

Apostoli on huolissaan.
        Hän kokee, että pelkkä kirje on puutteellinen väline viestittämisessä. Se on ”eloton”.

Luther sanoo tästä:
        "Olosuhteet vaihtelevat, paikat, henkilöt, tavat ja tunteet ovat niin moninaiset, että mikään kirje ei voi ottaa kaikkea huomioon.
        Siksi kirje vaikuttaa lukijoihin eri tavoin; milloin se tekee vastaanottajan surulliseksi, milloin iloiseksi, aina sen mukaan, millä mielellä tämä on.
        Elävä ääni kykenee tulkitsemaan, lieventämään ja oikaisemaan sitä, mitä on tullut sanotuksi purevasti tai harkitsemattomasti.
        Siksi Paavali toivoo, että voisi olla paikalla ja muunnella ääntään aina sen mukaan, kuinka huomaa kuulijoiden suhtautuvan puheeseen.
        Jos hän huomaisi muutamien joutuneen voimakkaan mielenliikutuksen valtaan, hän hillitsisi puhettaan, jottei masentaisi näitä.
        Jos kuulijat näyttäisivät ylimielisiltä, hän moittisi heitä entistä ankarammin, ettei heistä vain tulisi kovin suruttomia ja lopulta Sanan halveksijoita”.
        (Luther)

Muistammeko me tämän kirjoittaessamme tänne?
        Varsin usein tapahtuu väärinkäsityksiä, kun me arvioimme toista ihmistä pelkän hänen kirjoittamisensa perusteelle.

• sinun puheesi on
        Tapio522 kirjoitti:

Ved.2: "Täytyy ottaa huomioon, että ihminen viestittää ruumiin kielellä yli yhdeksänkymmentä prosenttia, vaikkei siihen ruumiin kieleen nyt keskityttäisikään. Ehkä sen vuoksi KH:n kanssa olemme tutustuneet ja selvittäneet välejämme myös muiden ihmisten ja heidän uskonsa kanssa".
        --
        Hyvin teette!

Apostoli on huolissaan.
        Hän kokee, että pelkkä kirje on puutteellinen väline viestittämisessä. Se on ”eloton”.

Luther sanoo tästä:
        "Olosuhteet vaihtelevat, paikat, henkilöt, tavat ja tunteet ovat niin moninaiset, että mikään kirje ei voi ottaa kaikkea huomioon.
        Siksi kirje vaikuttaa lukijoihin eri tavoin; milloin se tekee vastaanottajan surulliseksi, milloin iloiseksi, aina sen mukaan, millä mielellä tämä on.
        Elävä ääni kykenee tulkitsemaan, lieventämään ja oikaisemaan sitä, mitä on tullut sanotuksi purevasti tai harkitsemattomasti.
        Siksi Paavali toivoo, että voisi olla paikalla ja muunnella ääntään aina sen mukaan, kuinka huomaa kuulijoiden suhtautuvan puheeseen.
        Jos hän huomaisi muutamien joutuneen voimakkaan mielenliikutuksen valtaan, hän hillitsisi puhettaan, jottei masentaisi näitä.
        Jos kuulijat näyttäisivät ylimielisiltä, hän moittisi heitä entistä ankarammin, ettei heistä vain tulisi kovin suruttomia ja lopulta Sanan halveksijoita”.
        (Luther)

Varsin usein tapahtuu väärinkäsityksiä, kun me arvioimme toista ihmistä pelkän hänen kirjoittamisensa perusteelle.

ihmismielen puhetta, noin luonnollisten ihmisten kesken menee, tuolla ei ole mitään tekemistä
        Jumalan mielen ja Hengen kanssa.

Itse olen saanut kuulla selvät sävelet viha silmissä kiiluen, eikä voinut jäädä epäselväksi mistä lähteestä
        tuollainen viha tuli.
        Tämä ihminen oli lähtenyt epäilemään Jumalan ilmoitusta hänelle ja näin myös hänen omaansa ja seuraukset
        olivat karmaisevat, nyt syytetään minua ja minua vihataan. Väitetään että olisin Jeesuksessa jotain väärin tehnyt, vaikka itse sydämessäni tiedän, että tuo vääryys on aivan muualla kuin minun sydämessäni.

TOSI murheelliseksi ovat siis saaneet sydämeni syytöksillään joita vieläkin tänne levittelevät.

Mitä sopimiseen tulee, niin toden totta VÄKEVÄ on ollut yritys minua alentaa pois Jeesuksesta hyväksymään saatanan valheen tiet.

Sinä Tapio niin kuin moni moni muu täällä ette tiedä Jumalan tahdosta ja tiestä pätkääkään, vaan omassa
        uskossanne kemuilette. Tämän kun sanon ja pahoitan lihallista tekohurskasta mieltäsi, niin OIKEIN
        tekisit, että todella tarkistaisit suuntasi minkä hengen omana täällä vaellat, sillä jos sitä et pysty
        tekemään olet johdattamassa itsesi ikuiseen eroon Jumalasta kuin myös ne jotka sinun sanasi uskovat.

Olet yksi opintuulten heiluttaja etkä vähin niistä, sillä sinun sanomasi on miellyttävää ihmisen lihalle
        ja hengelle se on helppo siis niellä. TOISTA on Jumalan sanan totuus Jeesuksessa se on ihmisen
        hengelle, lihalle pahaa.

Mutta näin se on EI HMINEN VOI MITÄÄN OTTAA ELLEI JUMALA HÄNELLE ANNA. Ei siis ihminen voi pelastuksen tiellekään päästä, ellei Jumala sille tielle vedä.

Mutta totuus Jumalassa on sanottu ja ne jotka kaipaavat todella päästä Jumalan yhteyteen, niin
        he myös voivat päästä kääntämällä selkänsä menneelle ja lähtemällä etsimisen ja anomisen ja kolkuttamisen tielle.

Tuolle tielle kun ihminen astuu, VASTA sillä tiellä Jumala ihmisen silmät tulee avaamaan ja
        tuolla tiellä tuolla ainoalla tiellä Isä johdattaa ihmistä.

Se, että täällä samassa hengessä olevat sopivat keskenään välejä ei mitään hyödytä, että tällainen on totuus. Aivan muu siis,kuin mitä tekopyhyydessä luullaan totuuden olevan.

En kaipaa kommentteja, vaan todella vakavasti sanon, että näin on, "moni mies luulee tietänsä oikeaksi
        vaan se onkin kuoleman tie"

• ........
        ddd, kirjoitti:

Jos jokaisessa ihmisessä on jo Jumalan Henki:

Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee TULEE TEIHIN, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka.

Minua et saa uskomaan höpötyksiäsi, mutta valitettavasti monet muut uskovat.

• ........
        ........ kirjoitti:

Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee TULEE TEIHIN, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka.

Tarvittaisi mitään parannuksen tekoa tai kääntymistä jos Pyhä Henki ihmisessä syntymästä asti olisi, asia on kuitenkin aivan toisin:

Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
        ja sanoi: Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• järkyttävässä
        ........ kirjoitti:

eksytyksessä ollaan kun sanotaan, "jokaisessa ihmisessä on Jumalan Henki".

Jumalan Henki kun ON AINOASTAAN niissä harvoissa joissa Jeesus on asuinsijan saanut.
        JA Jumalan HENKI JOHTAA vain niitä harvoja jotka ovat Jumalan tahdon tielle käyneet.

Toden totta jumalan henkiä kyllä piisaa vaikka jokaiselle omansa silloin kun ihminen omalla
        tiellään tahtoo hekumoida.

• ihmisopin
        ........ kirjoitti:

Tarvittaisi mitään parannuksen tekoa tai kääntymistä jos Pyhä Henki ihmisessä syntymästä asti olisi, asia on kuitenkin aivan toisin:

Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
        ja sanoi: Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

saatanalliset valheet ovat käyneet aivan ilmeisiksi, mutta niin ilmeisiä kuin ne ovatkin, niin EI NIITÄ
        nähdä. EI todellakaan ihminen voi tulla näkemään sokeana. ELLEI JUMALA ITSE SAA IHMISTEN silmiä
        avata ihmiset jäävät sokeuteensa tuomaan valheita niistä harvoista jotka Jumalan ARMOSTA ovat saaneet
        näkeviksi tulla.

EI JEESUS todellakaan turhaan sanonut, "löytäneekö Hän uskoa maan päältä kun Hän tulee"
        Nyt ei löydy kuin pilvin pimein uskoja jotka vastustaa tuota YHTÄ USKOA joka harvoilla on.

• -------------
        ved.2 kirjoitti:

vähillä, mutta ytimekkäillä sanoilla sanottavasi. Niin ja omana itsenään mielellään, kiitos. Luulen, että siellä on pupu pöksyissä. Ei ole siis kanttia astua esiin!

Minä sanoin sanottavani edellisessä viestissä, vaan et kai ymmärtänyt. Nimimerkin suojasta sinä itsekin loruilet, että millä perusteella vaadit toisia kirjoittamaan omana itsenään.

• Näitähän riittää
        ------------------ kirjoitti:

sivistykses laita, niin ihmisenä, kuin muutenkin? Kovin sivistyneen ihmisen kommentti tuo ei ollut. Sanotaan, että sellaista alatyyliä....Et ole näköjään ainakaan uskossa oleva? Sillä eihän kristitty ihminen kirjoittele noin.

• eräs toinen ninni

aiotko toimia mietteesi mukaisesti?
        "Ehkä jatkan kirjoituksesi arviointia ja antamaani palautetta myöhemmin."

• Trhuuksien turhuutta
        eräs toinen ninni kirjoitti:

aiotko toimia mietteesi mukaisesti?
        "Ehkä jatkan kirjoituksesi arviointia ja antamaani palautetta myöhemmin."

ei ole paljon taikaa. Eihän se ole edes uskossa. Ilkeä tyyppi. Joitain välillä nuoleskelee. Itseänsä kovasti tehostava narsisti.

• Mietimiksi.
        sinun puheesi on kirjoitti:

ihmismielen puhetta, noin luonnollisten ihmisten kesken menee, tuolla ei ole mitään tekemistä

Itse olen saanut kuulla selvät sävelet viha silmissä kiiluen, eikä voinut jäädä epäselväksi mistä lähteestä
        tuollainen viha tuli.
        Tämä ihminen oli lähtenyt epäilemään Jumalan ilmoitusta hänelle ja näin myös hänen omaansa ja seuraukset
        olivat karmaisevat, nyt syytetään minua ja minua vihataan. Väitetään että olisin Jeesuksessa jotain väärin tehnyt, vaikka itse sydämessäni tiedän, että tuo vääryys on aivan muualla kuin minun sydämessäni.

TOSI murheelliseksi ovat siis saaneet sydämeni syytöksillään joita vieläkin tänne levittelevät.

Mitä sopimiseen tulee, niin toden totta VÄKEVÄ on ollut yritys minua alentaa pois Jeesuksesta hyväksymään saatanan valheen tiet.

Sinä Tapio niin kuin moni moni muu täällä ette tiedä Jumalan tahdosta ja tiestä pätkääkään, vaan omassa
        uskossanne kemuilette. Tämän kun sanon ja pahoitan lihallista tekohurskasta mieltäsi, niin OIKEIN
        tekisit, että todella tarkistaisit suuntasi minkä hengen omana täällä vaellat, sillä jos sitä et pysty
        tekemään olet johdattamassa itsesi ikuiseen eroon Jumalasta kuin myös ne jotka sinun sanasi uskovat.

Olet yksi opintuulten heiluttaja etkä vähin niistä, sillä sinun sanomasi on miellyttävää ihmisen lihalle
        ja hengelle se on helppo siis niellä. TOISTA on Jumalan sanan totuus Jeesuksessa se on ihmisen
        hengelle, lihalle pahaa.

Mutta näin se on EI HMINEN VOI MITÄÄN OTTAA ELLEI JUMALA HÄNELLE ANNA. Ei siis ihminen voi pelastuksen tiellekään päästä, ellei Jumala sille tielle vedä.

Mutta totuus Jumalassa on sanottu ja ne jotka kaipaavat todella päästä Jumalan yhteyteen, niin
        he myös voivat päästä kääntämällä selkänsä menneelle ja lähtemällä etsimisen ja anomisen ja kolkuttamisen tielle.

Tuolle tielle kun ihminen astuu, VASTA sillä tiellä Jumala ihmisen silmät tulee avaamaan ja

Se, että täällä samassa hengessä olevat sopivat keskenään välejä ei mitään hyödytä, että tällainen on totuus. Aivan muu siis,kuin mitä tekopyhyydessä luullaan totuuden olevan.

En kaipaa kommentteja, vaan todella vakavasti sanon, että näin on, "moni mies luulee tietänsä oikeaksi

sinun ihmishalveksuntaasi. Sinä et kunnioita ketään. Mieti, miksi?

• Ved.2
        Mietimiksi. kirjoitti:

sinun ihmishalveksuntaasi. Sinä et kunnioita ketään. Mieti, miksi?

Mieti itse miksi! Ajattele nyt vähän. Sinun kehoituksesi valuvat siitä kuuluisasta selästä liukkaasti alaspäin.
        Älä tartu sellaiseen, mikä ei johda mihinkään. Kirjoita mieluummin sen vastustajan ulkopuolella olevia Raamatun kommentteja. Siis hallitse kielesi ja ajatuksesi. Parempi tietysti sanoa, kuin itse noudattaa sitä, mutta vaan kannustukseksi. Raamatun mukaan voisi tarkoittaa, että älä lähde kiistakipeän kanssakulkijaksi.

• Kristukselle kunnia

tuollainen viha tuli.

hengelle, lihalle pahaa.

"Voi ystävä sinun puheesi on ihmismielen puhetta, noin luonnollisten ihmisten kesken menee, tuolla ei ole mitään tekemistä Jumalan mielen ja Hengen kanssa."

Päinvastoin - Tapion puhe oli Jumalan Hengen ja mielen mukaista puhetta.

• Kiitos Herralle
        ihmisopin kirjoitti:

saatanalliset valheet ovat käyneet aivan ilmeisiksi, mutta niin ilmeisiä kuin ne ovatkin, niin EI NIITÄ
        nähdä. EI todellakaan ihminen voi tulla näkemään sokeana. ELLEI JUMALA ITSE SAA IHMISTEN silmiä
        avata ihmiset jäävät sokeuteensa tuomaan valheita niistä harvoista jotka Jumalan ARMOSTA ovat saaneet
        näkeviksi tulla.

EI JEESUS todellakaan turhaan sanonut, "löytäneekö Hän uskoa maan päältä kun Hän tulee"
        Nyt ei löydy kuin pilvin pimein uskoja jotka vastustaa tuota YHTÄ USKOA joka harvoilla on.

KH löysi aidon Jumalan rakkauden. Hänen silmänsä avautuivat, Jumala ne avasi. Hän sai Jumalan armosta näkeväksi tulla ja ahtaasta portista käydä Jeesuksen syliin. Hän sai Jumalalta lahjana oikean uskon. Kiitos Herralle!

• WW,
        Tapio522 kirjoitti:

--
        Hyvin teette!

Apostoli on huolissaan.

Luther sanoo tästä:
        (Luther)

Oletteko huomanneet yhtä seikkaa myös, leipä maistuu eripaikoissa erilaiselta.

Syötte leivän pöytänne ääressä,
        ja sitten menette metsään ja syötte samaa leipää istuen kannon päässä,
        ja leipä maistuu erilaiselta.

Raamatun sana avautuu eripaikoissa erilaisena.

Käydessäni Israelissa huomasin Raamatun aukeavan erilailla itselleni,
        itkin Jeesuksen syntymänpaikalla,
        välähdyksenä näin Marian synnyttämässä, ja Joosefin vierellään huolissaan.

Nasaretissa kävellessäni, tunsin kuinka läheinen Jeesus on, ja rakas.

• GH.

tuollainen viha tuli.

hengelle, lihalle pahaa.

>>Itse olen saanut kuulla selvät sävelet viha silmissä kiiluen, eikä voinut jäädä epäselväksi mistä lähteestä tuollainen viha tuli.

• Ved.2
        Trhuuksien turhuutta kirjoitti:

ei ole paljon taikaa. Eihän se ole edes uskossa. Ilkeä tyyppi. Joitain välillä nuoleskelee. Itseänsä kovasti tehostava narsisti.

Mutta on eräänlainen kutsumus, ja haasteellista saada hänen kaltaisensa ymmärtämään, että uskonnollisuus kontra, uskovaisuus ja uskoontulo ovat ihan eri asioita, kuin Raamatun paikkojen heittely palstalle. Eräässä mielessä tulee mieleen kohtaus, Hoviherran ja Filippuksen kohtaaminen. Hoviherra oli aidosti kiinostunut Vanhaa Testamenttia lukiessaan, että miten hän voi ymmärtää, jollei kukan hälle opeta! ? Semper on lukenut Raamattua, mutta kuka opettaa hänelle sen hengellisen merkityksen ja uudestisyntymisen Jumalan hengestä? Tämä on se kaikkein vaikein ja visaisin kysymys. Ymmärrän, ettei se tule ulkoapäin, eikä meidän keskinäisestä väittelystä. Ja jos hän vielä itse kuvittelee, että on etuoikeutettu taivaspaikan haltija, niin se tekee tilanteesta tosi haasteellisen. Sitähän me ei päätetä. Ja tilanne voi olla mitä kimuranttein, koska juuri hän saattaa ohittaa meidät muut? Kaikki on mahdollista. Mutta juuri tällä hetkellä tilanne näyttää juuri niinkuin em. kirjoittaja kertoi.

Itse seison vavisten näiden asioiden edessä. Meillähän on vain yksi elämä ja sitä vaan rahtusen jäljellä. Keskustelun tarkoitushan on uskovilla voittaa sieluja, eikä keskusteluja. Tämä pitää olla aina mielessä. Ja sillä motiivilla itse kirjoitan, en voittaakseni keskusteluja. Enkä ensinkään millään ilkeily tai snoppailumielellä. Vaikka kommentteja varmaan tulee luonnostaan sillä tyylillä vastattua joskus.
        En ole tällaista perustelua edes aikaisemmin tullut ajatelleeksi, että siinä suhteessa mittailtaisiin. Koska olen luottanut sihen, että tietyillä olisi kuitenkin jalot motiivit, mutta kun ei vaan ole!

Ongelma on se kuitenkin, ettei kenenkään narsistin "uskovan" (uskomattomat ja ateistit eivät tässä suhteessa ole ongelman ydin ) pitäisi saada ylenpalttista huomiota, kun ajatellaan, että kuinka paljon huomiotta jääneitä sieluja jää tällaisten tyhjänpäiväisten väittelyjen ulkopuolelle?
        Ja tämäkösse eniten täällä ärsyttää.

• KariHenrik: "...olen tosiasiallisessa elämässä onnistunut hoitamaan välini kuntoon monien ihmisten kanssa - esim. Tapio522, Terene.Hill, m12, Asiile, Sa--i, Naomi, Timoriepu - ...".
      --
      Tästä olen iloinen!

Kol. 3:13
      ”...kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa”.
      --
      Jumalan lapsissa tulisi kuvastua armahtavaisuus, niin kuin Jumalakin on armahtavainen meitä heikkoja syntisiä kohtaan.
      Kristus sanoo:
      ”Olkaa armahtavaiset, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on armahtavainen”.

Kristuksen valtakunta on anteeksiantamuksen valtakunta, jossa saadaan ja annetaan anteeksi. Kaikki tämä edellyttää Kristuksesta lähtevää voimaa ja rakkautta.

Paavali kehoittaa elämään rauhassa kaikkien kanssa ja voittamaan paha hyvällä (Room. 12:9-21).
      Hän sanoo jopa:
      ”Vaan jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle” (Rm 12:20).
      Room. 12:18
      "Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa".

2.Kor. 13:11
      "Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, ELÄKÄÄ SOVUSSA, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne".

• Ved.2

Aivan oikein Tapio tukeutuu keskustelussa Raamattuun ja näin muodoin säilyttää Raamattukeskustelun ytimen. Mutta jos henkilöt eivät kykene keskustelemaan asiallisesti, niin Raamattu kehottaa myös pysymään erossa, mikäli se on mahdollista. "Ruumiinkielestä" Raamatussa mainitaan juuri kehollisuuden viestittävää voimaa. Tapio mm. muistanee kohdan, missä "heidän hahmonsa todistaa heitä itseään vastaan". Silloin ehkä myös vältytään ottamasta kontaktia riidanhaluiseen ihmiseen, joita näyttää riittävän nykyään.

Nyt näissä nettikeskusteluissa saattaisi käydäkin päinvastoin. Raamatunaikaan kun ei tällaista viestintätapaa ollut. Mutta ehkä "kuudes aisti" toimi paremmin. Kohta Raamatusta: "Älä puhu pahaa lähimmästäsi, sillä pikkulinnut kuljettavat tuon viestin. Eetterissä siis tapahtuu muutakin, kuin vaan oletuksia toisen hyvän tai pahan tahtoisuudesta. Kaikki ihmiset eivät haluakaan elään sovussa, sopia tai elää mitenkään myötäkarvaan toisten kanssa. Raamattu käskee karttamaan sellaisia. Kyllä siitä on varmaan kaikilla kokemuksia. Netissä tämä piilotajunta saattaa iskeä päälle ja antaa mahdollisuuden nälviä puskasta, kirjoitteletpa miten kiltisti tai vilpittömästi.

Mutta kaikesta huolimatta, jotkut uskovistakin, Jumalan lapsiksi heidät tunnistaa keskinäisestä rakkaudesta ja yhteydestä. Jos sana, rakkaus, tuottaa noinkin pirullisia tulkintoja, niin ongelma on silloin ihmisen jossain kehityshistoriassa ja sen vääristymissä. Mutta silloin pitäisi kyllä mennä ihan Raamatun peruskurssille, missän opetetaan Ihmisrakkauden ja Jumalan rakkauden välinen ero. Myös ihmisrakkaus on hyve, mitä ei sovi unohtaa, jos ei sitten päästä sitä ihmisen pohjalla olevaa pahuutta, katkeruutta, kaunaa ja kateutta esille. Mutta niiden tunnistaminen on vaikeaa, jos on antanut niille liian kauan sijaa sydämessää. Välit kannatta korjata siis hyvän sään aikana, ennenkuin se ei enää ole mahdollista.

Ei Jumalan Henki asu kaunaisessa ja katkeran kateellisessa ihmisessä.

• yks lukija
        Ved.2 kirjoitti:

Aivan oikein Tapio tukeutuu keskustelussa Raamattuun ja näin muodoin säilyttää Raamattukeskustelun ytimen. Mutta jos henkilöt eivät kykene keskustelemaan asiallisesti, niin Raamattu kehottaa myös pysymään erossa, mikäli se on mahdollista. "Ruumiinkielestä" Raamatussa mainitaan juuri kehollisuuden viestittävää voimaa. Tapio mm. muistanee kohdan, missä "heidän hahmonsa todistaa heitä itseään vastaan". Silloin ehkä myös vältytään ottamasta kontaktia riidanhaluiseen ihmiseen, joita näyttää riittävän nykyään.

Nyt näissä nettikeskusteluissa saattaisi käydäkin päinvastoin. Raamatunaikaan kun ei tällaista viestintätapaa ollut. Mutta ehkä "kuudes aisti" toimi paremmin. Kohta Raamatusta: "Älä puhu pahaa lähimmästäsi, sillä pikkulinnut kuljettavat tuon viestin. Eetterissä siis tapahtuu muutakin, kuin vaan oletuksia toisen hyvän tai pahan tahtoisuudesta. Kaikki ihmiset eivät haluakaan elään sovussa, sopia tai elää mitenkään myötäkarvaan toisten kanssa. Raamattu käskee karttamaan sellaisia. Kyllä siitä on varmaan kaikilla kokemuksia. Netissä tämä piilotajunta saattaa iskeä päälle ja antaa mahdollisuuden nälviä puskasta, kirjoitteletpa miten kiltisti tai vilpittömästi.

Mutta kaikesta huolimatta, jotkut uskovistakin, Jumalan lapsiksi heidät tunnistaa keskinäisestä rakkaudesta ja yhteydestä. Jos sana, rakkaus, tuottaa noinkin pirullisia tulkintoja, niin ongelma on silloin ihmisen jossain kehityshistoriassa ja sen vääristymissä. Mutta silloin pitäisi kyllä mennä ihan Raamatun peruskurssille, missän opetetaan Ihmisrakkauden ja Jumalan rakkauden välinen ero. Myös ihmisrakkaus on hyve, mitä ei sovi unohtaa, jos ei sitten päästä sitä ihmisen pohjalla olevaa pahuutta, katkeruutta, kaunaa ja kateutta esille. Mutta niiden tunnistaminen on vaikeaa, jos on antanut niille liian kauan sijaa sydämessää. Välit kannatta korjata siis hyvän sään aikana, ennenkuin se ei enää ole mahdollista.

Tunnen tämän miehen
        Ved.2 17.8.2010 17:49
        Kerronko millainen hän on? No ensinnäkin eläketulo, about n. 40000 euroa vuodessa, mikä hänelle jumalan ilmoituksen mukaan riittää plus kiinteä omaisuus, omakotitalo, uima-altaineen, puutarhatontteineen, Saimaan kesämökkeineen, ties mitä ylellisyyttä mukaan lukien, viksu perhe, mitä ei arvosta ym.

Raamattu vaan sanoo, että jos haluat elämän itsellesi, niin myy koko omaisuutesi ja anna köyhille, niin sinulla on elämä. Mutta tästäpä tämä alkaakin jalat tutisten selittelemään jos mitä teologisia koukeroita. Tämähän on juuri yksi syy hänen sydämen kovuuteensa ja ylpeyteensä. Uima-altaan reunalla vilvoitellessa on niin kiva toteuttaa mitä alhaisimpiakin nettikiusaamisprojektejaan; "mutta köyhää ja kurjaa hän ei kädestä tarttunut". Tämä on sisar Sodoman synti, mutta on myös Teuvoin synti. Jos on täysin samaa mieltä, vaikka eläisi missä sodoman synnissä tahansa, niin se käy ja kalliin kirjansa lahjaksi antaa. Mutta jos joskus olet eri mieltä, niin jopa on senkin omaisuuden perään vonkaamssa.l

• 2. lukija
        yks lukija kirjoitti:

Tunnen tämän miehen
        Kerronko millainen hän on? No ensinnäkin eläketulo, about n. 40000 euroa vuodessa, mikä hänelle jumalan ilmoituksen mukaan riittää plus kiinteä omaisuus, omakotitalo, uima-altaineen, puutarhatontteineen, Saimaan kesämökkeineen, ties mitä ylellisyyttä mukaan lukien, viksu perhe, mitä ei arvosta ym.

Raamattu vaan sanoo, että jos haluat elämän itsellesi, niin myy koko omaisuutesi ja anna köyhille, niin sinulla on elämä. Mutta tästäpä tämä alkaakin jalat tutisten selittelemään jos mitä teologisia koukeroita. Tämähän on juuri yksi syy hänen sydämen kovuuteensa ja ylpeyteensä. Uima-altaan reunalla vilvoitellessa on niin kiva toteuttaa mitä alhaisimpiakin nettikiusaamisprojektejaan; "mutta köyhää ja kurjaa hän ei kädestä tarttunut". Tämä on sisar Sodoman synti, mutta on myös Teuvoin synti. Jos on täysin samaa mieltä, vaikka eläisi missä sodoman synnissä tahansa, niin se käy ja kalliin kirjansa lahjaksi antaa. Mutta jos joskus olet eri mieltä, niin jopa on senkin omaisuuden perään vonkaamssa.l

Vedättäjä kirjoittelee toimenkuvansa mukaisesti.

• Ved.2 kirjoitti:

Koska nyt tämänkin ketjun jatkeeksi toit vanhoja tuttuja ja (sorry) joutavia koukeroitasi rakkauden
        ja katkeruuden ja pahuuden ym. kietoutumisesta toisiinsa, niin laitan vielä oman kommenttini.

Kirjoitit mm. näin: >>ongelma on silloin ihmisen jossain kehityshistoriassa ja sen vääristymissä

• Ved.2
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Koska nyt tämänkin ketjun jatkeeksi toit vanhoja tuttuja ja (sorry) joutavia koukeroitasi rakkauden
        ja katkeruuden ja pahuuden ym. kietoutumisesta toisiinsa, niin laitan vielä oman kommenttini.

Kirjoitit mm. näin: >>ongelma on silloin ihmisen jossain kehityshistoriassa ja sen vääristymissä

Mutta korjaan mahdollistan väärää informaatiota. En sanonut tuossa omassa kommentissani sinusta juuri mitään, varsinkaan kehityshistoriastasi. Sinulla on selvästi pimeäpi kuva minusta, kuin minulla sinusta. Siinä mielessä on "vanha levy päällä". Sitten odottaisin sinulta viksuna miehenä sitä ettet takerru noihin "vedättäjänimittelyihin". Katsos neuvon sinua siinä, että se on sellainen lankeemusansa, mihin kiveen jotkut kompastuvat. Siinä mielessä tuo nimimerkki on sekä hyvä että huono. Ja siksi en ole nähnyt vaivaa vaihtaa sitä mihinkään hurskaampaan, niinkuin sinun nimimerkkisi, "aina uskollinen". Muuten on myös erään amerikkalaisen sotilaan nimimerkki. Mutta se siitä.

Minusta sinä olet kiintoisa persoona, vaikkei nyt "ruumiinkieltäsi" nähdäkään. Itse en menisi sinua ruotimaan, vaikka sinun tyylisi on aika haastava. Jotenkin ymmärrän sinua ja haluan antaa tilaa kommenteillesi. Kun otsikko on, että "Semperille", niin hellitään nyt sinua vastedeskin. Olisi ollut ihan mielenkiintosiakin Raamattuaiheita jakaa kanssasi, mutta nuo kuuluisat nimeämainitsemattomat teemat ovat vieneet turhaankin palstatilaa. Ilmoitan nyt kuitenkin, etten ole mikään Sunin äänitorvi. En viitsisi sinuna tuollaista väittää! Muuten keskustelun asemot liikahtavat omalla kohdallasi siihen, missä keskustelukontekstissasi itse olet, siis riippuvuussuhteessa kyseiseen henkilöön. Jätä itse nuo "Sunimönjät" taaksesi ja katso eteenpäin. Kun meillä uskovilla ei vaan ole mitään siteitä antikristilliseen siteeseen ja informaatioon. Eihän, ei kait sinullakaan? Siksi kehotan katsomaan eteenpäin.

• Ved.2
        yks lukija kirjoitti:

Tunnen tämän miehen

Olen samaa mieltä. Yksi syy ja lisäksi sitten on tuo kaikkein tärkein, hengellinen lankeemus! Maallista omaisuutta voitaisiin käyttää myös uskon hyväksi. Mikä mahdollisuus olisikaan järjestää yhteisen uskomme perustalle fyysiset puitteet kokoontua yhteen pitämään seuroja, saunomaan virkistäytymään yhteisestä uskosta. Ja näin pyhittää kokoontumisemme Jumalan kunniaksi. Tämän on tietysti epärealistista romantisointia, mutta näin ajattelen. Miksi ihmiset haluavat pilata kaiken kauniin? Ja varsinkin yhteisen uskon tuoman pelastuksen lahjan!

• Hyvää sinulle toiv.

ollenkaan kommenttejasi SemperFidelis?? Itse haluan ystävällisesti osaltani kysyä, että mikähän sinua vaivaa? Olen vähän "ulalla" vasauksistasi sellaisille ihmisille, jotka kirjoittavat uskovien keskinäisestä yhteydestä, välittämisestä jne. Tapio522 ja Ved.2 kirjoittavat vilpittömäasti ja raamatun mukaisesti miten tulee mm. rakastaa toinen toisiaan.

Voisiko yksi ongelma olla siinä, mitä itse olen vuosien saatossa havainnut monien uskovien elämässä, kun he ovat olleet jossain seurakunnassa joissa on toimittu hyvin ikävästi seuraamalla ,ja kontrolloimalla yksityisen uskovan elämää ym. outoine ilmiöineen, joka ei ole enää tervettä ja oikeaa, ja jolloinn haluaa pitää etäisyyttä moniin. Eli, onko sinulla kokemuksia tällaisesta. Oletko joutunut kokemaan ikäviä asioita ns. uskovien taholta? Ei sinun tietenkään tarvitse vastata, jos et halua. Tuli vain mieleen. Oikea kristittyjen yhteys ei ole sellaista ollenkaan. Se on aivan jotain muuta!

Haluaisin ymmärtää sinua (ja monia muita myös).

• Ved.2

Oli hyvä, että kirjoitit tuon viestin. Luin sen tarkemmin ja olin ymmärtäväni, että ymmärrät, että voisin sen ymmärtää vastavuoroisesti. Kunnioitan sitä puolta, mitä haluat viestittää. Luulisin, että minuun meni perille mitä halusit kirjoituksellasi sanoa.

Välitän sinusta kuitenkin ihan rakkaana veljenä ja olen sen vaistonnut aikaisemminkin. Olen sinun puolellasi, joten älä epäile ystävällistä elettäni. Mutta muista, että Kari Henrik on ihan samalla puolella, puolellasi. Anna vähän itsekin siimaa. Tuo Tapio kirjoittaa ihan asiaa ja löytää Raamatusta sitän tukevia paikkoja. Kannustakaamme häntä, koska tuo jaettavaksemme Jumalan sanaa yhteisesti jaettavaksi.

• fg
        yks lukija kirjoitti:

Tunnen tämän miehen

Tuo mitä Ved2 on sanonut TS,n omaisuudesta,
        on oikeen, koska TS usein vetää nk. "eläketulo riittää"

Ja meitä joilla on vain puolet TS,n eläketulosta, onko sitäkään,
        rinnastamme hänet 500€ eläketuloon, eli usein itseemme,
        eli TS kerää sympatiaa vääryydellä.

Kun on Herran asialla oikeus voittakoon.

• tt.

Pysyt tuntemattomana.

Me muut soittelemme toisillemme, olemme elävässä elämässä.

Sinä SF, haluat pysyä nimmarisi takana.

Yksi syy, on hiertävä kivi kengässä.

• 18+9
        fg kirjoitti:

Tuo mitä Ved2 on sanonut TS,n omaisuudesta,
        on oikeen, koska TS usein vetää nk. "eläketulo riittää"

Ja meitä joilla on vain puolet TS,n eläketulosta, onko sitäkään,
        rinnastamme hänet 500€ eläketuloon, eli usein itseemme,
        eli TS kerää sympatiaa vääryydellä.

Kun on Herran asialla oikeus voittakoon.

Ainakin toissa vuonna sunin vaatimaton eläketulo oli 40 000 euroa verottajan mukaan. suni väitti verottajan valehdelleen..

• töitäkin tehnyt
        18+9 kirjoitti:

Ainakin toissa vuonna sunin vaatimaton eläketulo oli 40 000 euroa verottajan mukaan. suni väitti verottajan valehdelleen..

Mitäs tuossa vingut, eläkettä maksetaan tehdyn työn mukaan. Ei sohvalla kaljapullon kanssa löhötessä eläke juurikaan kartu.

• Nimimerkki 'eräs toinen ninni' on ystävällisen oloisesti nostanut tämän ketjun näkyville.
      Tosiasiassa kuulun niihin palstan seuraajiin, jotka mielellään lukisivat KH:n kirjoituksia
      tällä foorumilla. KariHenrik oli melko pitkään yksi niistä palstan voimahahmoista, jonka
      kannanottoja ja aikanaan hyvinkin määrätietoista Raamatun opetusta luettiin tarkasti.

Suniryhmän hiipumisen jälkeen tuntuu melkein uskomattomalta se opillinen yhtenäisyys
      ja harmonia, joka vallitsi Sunin ja hänelle uskollisen eksyttäjäjoukon kesken. Veljeyttä
      valheessa ja uskonnollisessa petoksessa, syvää toveruutta eksytyksen pimeydessä ja
      tuon itsensä profeetaksi korottaneen henkilön pönkittämisessä, siinä oli homman ydin.

Pari vuotta on kulunut ryhmän hajoamisesta ja edelleen porukan harhaanjohtaja jatkaa
      orpona traagista kujanjuoksuaan, jolle näyttää olevan kuvaavaa irtautuminen kaikesta
      Raamatun totuudesta. Paavalin tuo 'mestari' on jo lyönyt laudalta ja aika näyttää, kenet
      hän seuraavana luulee työntävänsä pois tieltään suorittaessaan tehtäväänsä "valittuna".

KariHenrikin irtautuminen Sunin vaikutuspiiristä oli merkittävä ilonaihe ja minä olin yksi
      niistä, jotka toivat ilonsa avoimesti esille. Ilo ei silti estänyt innostamasta KariHenrikiä
      antamaan vapautumisestaan kunniaa Jumalalle niin, että sen voisivat kaikki palstalaiset
      kuulla selvin ja ehdottomin sanoin. Tuo innostus ei jostain syystä sytyttänyt KH:n mieltä.

En ole tullut toisiin mietteisiin siinä, etteikö valheen orjuudesta vapautuneen tulisi antaa
      selvä ja kuuluva kiitos Jumalalle. Jos KH tai joku muu kokee vapautumisen niin pieneksi
      asiaksi, ettei siitä kannata numeroa tehdä, niin se on hänen valintansa. Olkoon hän vapaa
      Herransa edessä. Myös minä olen vapaa, olenhan nostattanut iloa vapautuneen puolesta!

• Iloa olet todella nostattanut, sillä olethan Saatanan porttopoika. Täydellinen vastakohta kaikelle sille, mitä Jeesus Kristus omilleen tässä Saatanan hallitsemassa maailmassa lupaa:

"Totisesti, totisesti: te saatte itkeä ja valittaa, mutta maailma iloitsee.
        Te joudutte murehtimaan, mutta tuskanne muuttuu iloksi.

Nainen, joka synnyttää, tuntee tuskaa, kun hänen hetkensä koittaa.
        Mutta kun lapsi on syntynyt, äiti ei enää muista kipujaan vaan iloitsee siitä,
        että ihminen on syntynyt maailmaan.

Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen,
        ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota kukaan ei voi teiltä riistää.
        Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään."

Ei tarvitse kysyä, koska ei ole mitään kysyttävää, kun hän on jo täällä
        maan päällä paljastanut Henkensä kautta koko totuutensa. Kuten nyt
        nämä Saatanan Paavalille antamat erinomaiset eksytyksen perustukset.

Ainut ilo, jota valittu maailmasta itselleen saa, ovat nämä väärämielisten
        ilkkumiset, ja heidän poltinrautamerkkinsä:

"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan,
        kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

Iloikaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri."

• ad,

Koska Kristus on ilmestynyt, niin monet seuraavat villitseviä henkiä.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

• AD,
        ad, kirjoitti:

Koska Kristus on ilmestynyt, niin monet seuraavat villitseviä henkiä.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Jatkan;
        Koska Jumalan sana on Raamatussa, niin Jumala ei puhu suoraan.

Henget ne kuiskailee ihmisen korviin, ei Jumala.

Jumalan sana on RAAMATUSSA.

• Ved.2

irtaantumaan sunimönjästään? Olet vankkumaton suniriippuvainen. Etkä näytä pääsevän siitä millään irti, mutta et kyllä haluakaan. Jos olisit aito kristitty, niin kirjoittaisitkin vaikkapa KH:lle ihan kahden kesken; sopisitte tapaamisia jne. kun lähellä asutte. Olet sellainen tyypillinen valheveli, upotuskateineen sunmuineen. Suni on räävätekstineen ym. paljon hurskaampaan tasoa. Semperin tekohurskauskin käy kyllä uskonopin alkeita harrastavalle. Mutta kun tuota ylimielistä tekstiä lukee, niin oksennus pakkaa päälle, niin kuvottavaa on lukea tuota hienostunutta kettuilua. Mutta ketään niin suniriippuvaista kirjoittelijaa en ole täällä tavannut. Jos ei tätä kontekstia ymmärrä, niin mitä voisi enää vaatia?

Se mitä tämä kuuluisa Teuvo täällä kirjoittelee, niin aina voidaan määritellä se keskustelun taso ja luonne. On todettu, että Paavali on ongelma. Toiset uskoo Raamattuun toiset ei. Minä uskon Paavalin puhuvan totta, Suni pitää häntä ihan muuna apostolina. Entän sitten? Miksi tähän sekoittaa mitään mönjiä, sun muita henkilökohtaisia arvioita?

Jotka ovat käyneet ns. "Suniportin" läpi, saattavat olla totisia totuudenetsijöitä ja saavuttaneetkin sellaisen. Mutta pelkällä upotuskasteella operointi ei kyllä sielua autuuteen vie, kun vielä se ylpeyden henki vaivaa ja sydämen ympärileikkaus puuttuu. KH on minusta selvittänyt ansiokkaasti keskustelupalstan kautta avoimesti koko uskonprosessinsa ja sitä kautta saattanut avata monen sydämen uskon vanhurskauteen.

Haluaisin myös joskus kuulla, lukea myös Semperin Raamatun jakeita kommentoivia ja arvostavia kirjoituksia, mitä olen kehunut. Miksi Semper ei rakenna kristillistä lähimmäisen rakkautta kirjoituksiensa myötä? Siihen olisi tilaus. Miksi Semper ei rakasta oikeasti omia kirjoituksiaan arvostavia kommentteja? Miksi halveksit lähimmäistäs? Tässä on selvä ristiriita. Jos pyrkii absoluuttisesti pysymään Raamattuteemassa, niin kannattaa silloin myös pysyä. Ei henkilökohtaisuuksiin. Suninkin kanssa voi vaihtaa aihetta vaikkapa Apostolien tekoihin. Jumalasuhteessa vastatkoon jokainen omalta osaltaan. Hienovaraisesti voi tietysti haastaa ystävälliseen keskusteluun. Tätä itse penään.

Ei se ole voittaja, joka ilkeimmin toiselle sanoo!! Äly hoi!!

• punnitsija
        TeuvoSuni kirjoitti:

Iloa olet todella nostattanut, sillä olethan Saatanan porttopoika. Täydellinen vastakohta kaikelle sille, mitä Jeesus Kristus omilleen tässä Saatanan hallitsemassa maailmassa lupaa:

"Totisesti, totisesti: te saatte itkeä ja valittaa, mutta maailma iloitsee.
        Te joudutte murehtimaan, mutta tuskanne muuttuu iloksi.

Nainen, joka synnyttää, tuntee tuskaa, kun hänen hetkensä koittaa.
        Mutta kun lapsi on syntynyt, äiti ei enää muista kipujaan vaan iloitsee siitä,
        että ihminen on syntynyt maailmaan.

Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen,
        ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota kukaan ei voi teiltä riistää.
        Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään."

Ei tarvitse kysyä, koska ei ole mitään kysyttävää, kun hän on jo täällä
        maan päällä paljastanut Henkensä kautta koko totuutensa. Kuten nyt
        nämä Saatanan Paavalille antamat erinomaiset eksytyksen perustukset.

Ainut ilo, jota valittu maailmasta itselleen saa, ovat nämä väärämielisten
        ilkkumiset, ja heidän poltinrautamerkkinsä:

"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan,
        kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

Iloikaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri."

tulla kritisoiduksi ja nuhdelluksi omista tyhmistä sanoista kuin tulla vainotuksi aidosta Jeesuksen seuraamisesta. Sinä edustat ensimmäistä tapausta.

• Ved.2 kirjoitti:

irtaantumaan sunimönjästään? Olet vankkumaton suniriippuvainen. Etkä näytä pääsevän siitä millään irti, mutta et kyllä haluakaan. Jos olisit aito kristitty, niin kirjoittaisitkin vaikkapa KH:lle ihan kahden kesken; sopisitte tapaamisia jne. kun lähellä asutte. Olet sellainen tyypillinen valheveli, upotuskateineen sunmuineen. Suni on räävätekstineen ym. paljon hurskaampaan tasoa. Semperin tekohurskauskin käy kyllä uskonopin alkeita harrastavalle. Mutta kun tuota ylimielistä tekstiä lukee, niin oksennus pakkaa päälle, niin kuvottavaa on lukea tuota hienostunutta kettuilua. Mutta ketään niin suniriippuvaista kirjoittelijaa en ole täällä tavannut. Jos ei tätä kontekstia ymmärrä, niin mitä voisi enää vaatia?

Se mitä tämä kuuluisa Teuvo täällä kirjoittelee, niin aina voidaan määritellä se keskustelun taso ja luonne. On todettu, että Paavali on ongelma. Toiset uskoo Raamattuun toiset ei. Minä uskon Paavalin puhuvan totta, Suni pitää häntä ihan muuna apostolina. Entän sitten? Miksi tähän sekoittaa mitään mönjiä, sun muita henkilökohtaisia arvioita?

Jotka ovat käyneet ns. "Suniportin" läpi, saattavat olla totisia totuudenetsijöitä ja saavuttaneetkin sellaisen. Mutta pelkällä upotuskasteella operointi ei kyllä sielua autuuteen vie, kun vielä se ylpeyden henki vaivaa ja sydämen ympärileikkaus puuttuu. KH on minusta selvittänyt ansiokkaasti keskustelupalstan kautta avoimesti koko uskonprosessinsa ja sitä kautta saattanut avata monen sydämen uskon vanhurskauteen.

Haluaisin myös joskus kuulla, lukea myös Semperin Raamatun jakeita kommentoivia ja arvostavia kirjoituksia, mitä olen kehunut. Miksi Semper ei rakenna kristillistä lähimmäisen rakkautta kirjoituksiensa myötä? Siihen olisi tilaus. Miksi Semper ei rakasta oikeasti omia kirjoituksiaan arvostavia kommentteja? Miksi halveksit lähimmäistäs? Tässä on selvä ristiriita. Jos pyrkii absoluuttisesti pysymään Raamattuteemassa, niin kannattaa silloin myös pysyä. Ei henkilökohtaisuuksiin. Suninkin kanssa voi vaihtaa aihetta vaikkapa Apostolien tekoihin. Jumalasuhteessa vastatkoon jokainen omalta osaltaan. Hienovaraisesti voi tietysti haastaa ystävälliseen keskusteluun. Tätä itse penään.

Ei se ole voittaja, joka ilkeimmin toiselle sanoo!! Äly hoi!!

Nimittäin sitä odottelen, että milloin pääsen eroon sinun älyvapaasta panettelustasi.

Ei pääse pantteri pilkuistaan eikä vedättäjä vedätyksistään, sen ainakin todistaa ved2.

Yhden ilon sinäkin minulle tarjoat ja siitä olen kiitollinen: sinun 'hengellinen' majakkasi
        kertoo minulle, mitkä karikot on kierrettävä mahdollisimman kaukaa. Haaksirikkosi on
        niin ilmeinen, että Jumalan Henki kehottaa tarkoin välttämään kaikkea sellaista, mihin
        sinä tavalla tai toisella ihmisiä vedätät. Olet siis eräänlainen kävelevä musta raamattu.

No, ehkä tuo oli tarpeeksi kuvaava ilmaisu sinun antikristillisen petollisista valheistasi.

Määriteltyäni sinun uskonnollisen positiosi voin toivottaa sinulle menestystä ja siunausta
        niin, että pääsisit joskus irti siitä kalmanhajuisesta hengestä, jonka hajun saat palstalle
        saakka leijumaan - millainen mahtaakaan olla lemu sinun fyysisessä läheisyydessäsi :))

PS.
        Jos apua vakavasti pyydät, niin haluan olla valmis asettumaan alttiiksi kaikille vaaroille,
        joita auttaminen merkitsee fyysisen, psyykkisen ja hengellisen turvallisuuden kannalta.

.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Nimittäin sitä odottelen, että milloin pääsen eroon sinun älyvapaasta panettelustasi.

Ei pääse pantteri pilkuistaan eikä vedättäjä vedätyksistään, sen ainakin todistaa ved2.

Yhden ilon sinäkin minulle tarjoat ja siitä olen kiitollinen: sinun 'hengellinen' majakkasi
        kertoo minulle, mitkä karikot on kierrettävä mahdollisimman kaukaa. Haaksirikkosi on
        niin ilmeinen, että Jumalan Henki kehottaa tarkoin välttämään kaikkea sellaista, mihin
        sinä tavalla tai toisella ihmisiä vedätät. Olet siis eräänlainen kävelevä musta raamattu.

No, ehkä tuo oli tarpeeksi kuvaava ilmaisu sinun antikristillisen petollisista valheistasi.

Määriteltyäni sinun uskonnollisen positiosi voin toivottaa sinulle menestystä ja siunausta
        niin, että pääsisit joskus irti siitä kalmanhajuisesta hengestä, jonka hajun saat palstalle
        saakka leijumaan - millainen mahtaakaan olla lemu sinun fyysisessä läheisyydessäsi :))

PS.
        Jos apua vakavasti pyydät, niin haluan olla valmis asettumaan alttiiksi kaikille vaaroille,
        joita auttaminen merkitsee fyysisen, psyykkisen ja hengellisen turvallisuuden kannalta.

.

Piti vielä lopuksi muistuttaa ja pyytää, että jos mahdollista mitenkään on,
        niin jätä vastaus laittamatta - ellei se sitten ole se vakava avunpyyntö.

Meidän kommenttimme ovat nyt tasan; sinä tulit pyytämättä räähkimään
        ja minulle oli kai kohtuullista sallia kommentti asiattomaan räähkintääsi.

Olemme siis 1-1 tilanteessa. Toivottavasti sinussa on miestä pysyä hiljaa.

.

• Ved.2

.

Aika kummallinen analyysi keskustelusta. Mikäs pää sinä olet täällä maaräämään, kuka on hiljaa! Olet aika kummalinen tyyppi. Menehän peilin eteen ja tutki itseäsi. Mutta minään tasavertaisena keskustelukumppanina sinua ei kyllä voi pitää. Tuo henkinen puoli ei oikein natsaa. Mutta omapahan on henkesi.

En ole tullut tänne mitenkään "ottelemaan", vain keskustelemaan. Mutta siihen ei Semperistä taida olla!
        Mutta tuo hengellinen puoli on kyllä ollut tiedossa jo aikaa sitten.

• Ved.2
        Ved.2 kirjoitti:

Aika kummallinen analyysi keskustelusta. Mikäs pää sinä olet täällä maaräämään, kuka on hiljaa! Olet aika kummalinen tyyppi. Menehän peilin eteen ja tutki itseäsi. Mutta minään tasavertaisena keskustelukumppanina sinua ei kyllä voi pitää. Tuo henkinen puoli ei oikein natsaa. Mutta omapahan on henkesi.

En ole tullut tänne mitenkään "ottelemaan", vain keskustelemaan. Mutta siihen ei Semperistä taida olla!

mitään "upotuskasteen" kautta autaaksitekevää uskovaa. Mutta tunnen kaikki harhaan uskonelämässä joutuneet käyneen juuri "upotuskasteella". Ei se, että ovat sen tehneet, mutta ovat omaksuneet jotenkin demonisen asenteen muita uskovia kohtaan- on järkyttävää. Tämä on pitkän uskonelämän havainto, kokemus. Ei tämä ole mielipide. Yli kolmekymmentä vuotta olen tehnyt havaintoa. Milloin tahansa Jumalan käskystä olisin sen tehnyt. Koskaan sellaista ei ole tullut. Mutta Jumala on näyttänyt, että Hän on ollut Jeesuksen kautta kastamassa minut lapsena. On epäuskoa lähteä uusimaan, parantamaan, mitä Jumala on jo tehnyt puolestamme. Tästä on syvimmiltään kysymys. Jos joku lukija hämästelee, mistä on kysymys.

Kaste ei ketään pelasta, eikä tee siis ketään myöskään autuaaksi . Jokaisen joka haluaa pelastua, on uudestisynnyttävä ylhäältä. Se on ainoa kriteeri.

• Michaela.....

PS.

.

Miten VOIT IKINÄ kuvitella olevasi krisitty ja vieläpä hengellinen sellainen? Olet täydellisesti antikristitty, joka on tullut pitämään suurta vihaa kiljuvan jalopeuran kamuna luikerrellen ja kiemurrellen käärmeen tavoin. Tuolla tyylillä ei ainakaan taivaaseen mennä. Täytyisi tehdä todella radikaali kurssin muutos, eli parannus, mutta aika toivottomalta on vaan näyttänyt tähän asti. Unfortunately!

• Michaela...

.

päällä?

• palstaa seurannut...
        Ved.2 kirjoitti:

Asiahan on niin,että sinä et Semmperille pärjää alkuunkaan näissä keskusteluissa. Nolaat vain itsesi , jos niitä jatkat. Viljelet kyllä jutuissasi sivistys-sanoja ja muuta liirumm laarumia, mutta se ei auta, jos ei sinulla ole mitään sanottavaa.

• huhuh.
        Michaela..... kirjoitti:

Miten VOIT IKINÄ kuvitella olevasi krisitty ja vieläpä hengellinen sellainen? Olet täydellisesti antikristitty, joka on tullut pitämään suurta vihaa kiljuvan jalopeuran kamuna luikerrellen ja kiemurrellen käärmeen tavoin. Tuolla tyylillä ei ainakaan taivaaseen mennä. Täytyisi tehdä todella radikaali kurssin muutos, eli parannus, mutta aika toivottomalta on vaan näyttänyt tähän asti. Unfortunately!

Michaela.....

• Jomppe vaan
        palstaa seurannut... kirjoitti:

Asiahan on niin,että sinä et Semmperille pärjää alkuunkaan näissä keskusteluissa. Nolaat vain itsesi , jos niitä jatkat. Viljelet kyllä jutuissasi sivistys-sanoja ja muuta liirumm laarumia, mutta se ei auta, jos ei sinulla ole mitään sanottavaa.

Mitä hengellistä sanottavaa sulla olis? Voisit ensin ainakin sivistää itseäsi.

• palstaa seurannut...
        Jomppe vaan kirjoitti:

Mitä hengellistä sanottavaa sulla olis? Voisit ensin ainakin sivistää itseäsi.

Mitä hengellistä sanottavaa sinulla oli, tai on koskaan ollut??? Sinun tuskin kannattaa puhua itsensä sivistämisestä mitään.

• Ved.2

Vaikuttaa itsensä Semperin kirjoitukselta tai hänen sivupersoonaltaan. Semper on sen verran kriminaalisella tavalla panetellut allekirjoittanutta, ettei olisi yhtään varaa enää kukkoilla. Objektiivisesti olen nostanut hyviä kirjoituksiasi päivänvaloon Raamatusta. Mutta tuo lähimmäisen panetelu ei ole sitten kristityn käsialaa.

Hengellisyyshän on sitten oma lukuna.Siinä suhteessahan nämä Semperin kirjoitukset ova vajaita. Mutta vaikuttaa siltä, että tietyt persoonallisuushäiriöt määrittävät tyylisuuntaa aika vahvasti. En viittaa Sunista käytyyn narsismikeskusteluun, vaan yleensä.

Oma keskustelufunktioni sivistyssanoineen mairittelee kyllä enempi kaikkein vaatimattomimpia keskusteluita, viitaten keskustelíjan sydämen tilaan ja lähimmäisen rakkauteen. Semperin replikointi kertoo enempi hänen humanistisen sivistyksensä pätemisen tarpeesta kielelliseen sivistykseensä; latinan ja saksan kielen sivistykseensä, millä hän tai sinä haluaa päteä. Itsellä ei sellaista motiivia ole. Kiinnostukseni tähtää yksinomaan uskovien yhteyteen ja mahdollisimman monen sielun pelastumiseen, missä Raamattu on se totuuden kirja. Sen vuoksi en kuitenkaan ole tuonut esille opillista sivistystäni tai muuta omaan pätemiseen viittaavaa, vaikka joku ökysivistyssana lipsahtaisikin. Siitä kyllä voi syyttää syystäkin.

Oma kunnian pyyntöni perustuu yksin Kristuksen soitustyöhön ja mieluummin omaan vähäpätöisyyteen ja vajavaisuuteen. Jos Semper on tässä suhteessa saavattanut jalomman osan, niin olen päässyt tavoitteeseeni.
        Tämä ei ole mikään korulause, vaan Kristuksen opin perusprinsiippi. Mutta tekohurskaudella emme tule kukaan hurskaammaksi:)

Jopa itsekkäistä syistä olen tässä suhteessa suosiolla häviäjä." Ensimmäiset tulevat viimeiseksi ja viimeiset tulevat ensimmäiseksi." Tälläkään Raamatulauseella en halua etuilla. Sitten sellainen harhakäsitys, en ole minkään Semperin kaltaisten vihollinen, mutta hänen kaltaisensa on meikäläisen vihollinen,vain ja ainoastaan hänen omista lihallisista pyyteistä käsin. Minua ei sitäpaitsi paljon liikauta tällaiset kommentit, mutta sanon vaan yleisen evankeliumin velvoitteesta, että minulla on jotain arvokkaampaa, mikä määrittää sanomiseni motiivit. Koskapa meillä on ainainen taistelu totuudesta, ja totuuden lähettiläitä on moneen junaan. Enkä sitäpaitsi pyri kukoksi tällekään tunkiolle, vaikka paljon olisi ihan kukkoilu mielessä sanottavaa.

Mutta sanon kaiken kuitenkin omalla nimimerkillä. Ja otan vastuun sanomisistani. Raamatullisesti huomauttasin uskovien suhteen sanan kehotuksesta olemaan alamaisia toinen toisilleen.Se olisi Semperillekin
        hyvä kehoitus ja lähestymiskulma, mikäli Kristusta haluaa palvella.

• Michaela....

näin haluat asian olevan, eli olla ykkönen näillä palstoilla. Mutta miten sinä kirkastat Kristusta? Olemalla mm. ylemmyydentuntoinen, panettelemalla ja halveksimalla muita? Raamatussa sanotaan; "olkaa toinen toisillenne alamaiset", "rakastakaa toinen toisianne niin täytätte Kristuksen lain"," siitä teidät tunnetaan Jumalan lapsiksi että teillä on keskinäinen rakkaus", "kilpailkaa toinen toistenne kunnioittamisessa" jne. Vanhurskas antaa jopa henkensä toisen puolesta.

• Ved.2

Mitä sinulla on sanottavaa? Arvostelet vaan muita, mutta mikä olisi oma antisi. Itse vastasin riitaisaan kommenttiisi. Joten olisi antoisaa kuulla oma hengen hedelmäsi.Vai onko sitä? Epäilen, mutta toiveikkaana odotan, vaikkakin saat etua puskasta. Muuten noteeraan sinut p:sta puhujaksi ilman mitään minää tai identiteettiä. Kasvattajana kannustaisin esiintymään ihan omana itsenään. Se vahvistaa omaa identiteettiä ja jalostaa keskusteluasi. Vai tiedätkö mitä "identiteetti" tarkoittaa? Onko liian sivistyksellinen käsite ymmärrettäväksi? Katso vaikka googlesta, tai voit kysyä ihan palstalla ja sitten myös sen merkitys omalle persoonallisuudellesi, siis omaksi parhaaksesi. Kaikessa voidaan auttaa, jos apu kelpaa?

• hurskastelija...
        Ved.2 kirjoitti:

Vaikuttaa itsensä Semperin kirjoitukselta tai hänen sivupersoonaltaan. Semper on sen verran kriminaalisella tavalla panetellut allekirjoittanutta, ettei olisi yhtään varaa enää kukkoilla. Objektiivisesti olen nostanut hyviä kirjoituksiasi päivänvaloon Raamatusta. Mutta tuo lähimmäisen panetelu ei ole sitten kristityn käsialaa.

Hengellisyyshän on sitten oma lukuna.Siinä suhteessahan nämä Semperin kirjoitukset ova vajaita. Mutta vaikuttaa siltä, että tietyt persoonallisuushäiriöt määrittävät tyylisuuntaa aika vahvasti. En viittaa Sunista käytyyn narsismikeskusteluun, vaan yleensä.

Oma keskustelufunktioni sivistyssanoineen mairittelee kyllä enempi kaikkein vaatimattomimpia keskusteluita, viitaten keskustelíjan sydämen tilaan ja lähimmäisen rakkauteen. Semperin replikointi kertoo enempi hänen humanistisen sivistyksensä pätemisen tarpeesta kielelliseen sivistykseensä; latinan ja saksan kielen sivistykseensä, millä hän tai sinä haluaa päteä. Itsellä ei sellaista motiivia ole. Kiinnostukseni tähtää yksinomaan uskovien yhteyteen ja mahdollisimman monen sielun pelastumiseen, missä Raamattu on se totuuden kirja. Sen vuoksi en kuitenkaan ole tuonut esille opillista sivistystäni tai muuta omaan pätemiseen viittaavaa, vaikka joku ökysivistyssana lipsahtaisikin. Siitä kyllä voi syyttää syystäkin.

Oma kunnian pyyntöni perustuu yksin Kristuksen soitustyöhön ja mieluummin omaan vähäpätöisyyteen ja vajavaisuuteen. Jos Semper on tässä suhteessa saavattanut jalomman osan, niin olen päässyt tavoitteeseeni.
        Tämä ei ole mikään korulause, vaan Kristuksen opin perusprinsiippi. Mutta tekohurskaudella emme tule kukaan hurskaammaksi:)

Jopa itsekkäistä syistä olen tässä suhteessa suosiolla häviäjä." Ensimmäiset tulevat viimeiseksi ja viimeiset tulevat ensimmäiseksi." Tälläkään Raamatulauseella en halua etuilla. Sitten sellainen harhakäsitys, en ole minkään Semperin kaltaisten vihollinen, mutta hänen kaltaisensa on meikäläisen vihollinen,vain ja ainoastaan hänen omista lihallisista pyyteistä käsin. Minua ei sitäpaitsi paljon liikauta tällaiset kommentit, mutta sanon vaan yleisen evankeliumin velvoitteesta, että minulla on jotain arvokkaampaa, mikä määrittää sanomiseni motiivit. Koskapa meillä on ainainen taistelu totuudesta, ja totuuden lähettiläitä on moneen junaan. Enkä sitäpaitsi pyri kukoksi tällekään tunkiolle, vaikka paljon olisi ihan kukkoilu mielessä sanottavaa.

Mutta sanon kaiken kuitenkin omalla nimimerkillä. Ja otan vastuun sanomisistani. Raamatullisesti huomauttasin uskovien suhteen sanan kehotuksesta olemaan alamaisia toinen toisilleen.Se olisi Semperillekin

Siinäs kuulitte kuinka jalo ja kaikille aina hyvää tahtova tämä Ved.2 (vedättäjä) on.

• palstaa seurannut... kirjoitti:

Raamattukeskustelussa ykköstavoitteena olisi ehdottomasti oltava se,
        että Jumalan sana voittaisi ja että totuus Kristuksessa tulisi korotettua
        ylimmälle sijalle. Kerskauksen aiheeksi ei missään tapauksessa tulisi
        nostaa kenenkään oikeassa olemista tai väittelyssä pärjäämistä. Ainoa
        oikea ja todellinen voittaja on meidän Vapahtajamme, Kristus Jeesus.

Mitä Ved.2.een tulee, niin pidän ojennustasi kaikesta huolimatta oikeana.
        Ved.2 on siitä erikoinen kaveri, että hän puuttuu merkillisen usein juuri
        allekirjoittaneen viesteihin. Ved käyttää psykologista kapulakieltä, josta
        kunnon sanottavaa ei tahdo löytyä hakemallakaan. Koulumestarin tapaan
        hän arvioi kirjoittajien vaikuttimia, vaikka ei ilmiselvästi ole perillä edes
        omista vaikuttimistaan. Paavali määrittelisi hänet "ilmaan hosujaksi".

Pelivara-taktiikka kuvaa Ved:in asennetta; hänelle on tärkeintä, että voi
        muuttaa peliasentoa aina tilanteen mukaan. Ved 'naatiskelee' riidasta ja
        loputtomasta välienselvittelystä. Se on hänen ravintonsa tältä palstalta,
        vaikka "viaton vedättäjä" petollisesti yrittääkin esiintyä kovin sopuisana.

Vedättäjä voi vapaasti puolustautua ja osoittaa arvioni vääräksi, jos voi.
        .

• Ved.2 kirjoitti:

Sinun olisi hyvä tutkia omia nimimerkkejäsi ja olla varovaisempi
        esittämään syytöksiä toisten kirjoittajien nimimerkkien käytöstä.

En väitä sinua multinikiksi, mutta monesti olen ihmetellyt, että
        mistä nuo Jomppe vaan'it ja Michaela...'t sun muut pomppaavat
        sinua säestämään ja minua mollailemaan - niin kovin toistuvasti.

Sattumaako vain, vaiko vedättäjän apuköörin uskollisuutta ;)) ?

Rentoa illan jatkoa, älkäämme olko vihaisia toisillemme!

Toivoo SF

.

• palstaa seurannut...
        Ved.2 kirjoitti:

Mitä sinulla on sanottavaa? Arvostelet vaan muita, mutta mikä olisi oma antisi. Itse vastasin riitaisaan kommenttiisi. Joten olisi antoisaa kuulla oma hengen hedelmäsi.Vai onko sitä? Epäilen, mutta toiveikkaana odotan, vaikkakin saat etua puskasta. Muuten noteeraan sinut p:sta puhujaksi ilman mitään minää tai identiteettiä. Kasvattajana kannustaisin esiintymään ihan omana itsenään. Se vahvistaa omaa identiteettiä ja jalostaa keskusteluasi. Vai tiedätkö mitä "identiteetti" tarkoittaa? Onko liian sivistyksellinen käsite ymmärrettäväksi? Katso vaikka googlesta, tai voit kysyä ihan palstalla ja sitten myös sen merkitys omalle persoonallisuudellesi, siis omaksi parhaaksesi. Kaikessa voidaan auttaa, jos apu kelpaa?

Enpä alennu sinun lapselliseen riitelyysi. Muistaakseni paljon sinua huomattavampi kirjoittaja sanoi, että sinun tarkoituskaan ei ole puhua raamatusta, vaan sotkea ja hämmentää palstalle kirjoittajien välejä.

• Michaela.... kirjoitti:

näin haluat asian olevan, eli olla ykkönen näillä palstoilla. Mutta miten sinä kirkastat Kristusta? Olemalla mm. ylemmyydentuntoinen, panettelemalla ja halveksimalla muita? Raamatussa sanotaan; "olkaa toinen toisillenne alamaiset", "rakastakaa toinen toisianne niin täytätte Kristuksen lain"," siitä teidät tunnetaan Jumalan lapsiksi että teillä on keskinäinen rakkaus", "kilpailkaa toinen toistenne kunnioittamisessa" jne. Vanhurskas antaa jopa henkensä toisen puolesta.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9270722/47246502

Olisiko tuon linkin takana olevassa viestissä sinullekin purtavaa?

PS.
        Ketä tahansa palstalla edustatkin, toivoisin sinun muistavan korrektin,
        asiallisen ja kohteliaan kielenkäytön jalot periaatteet, ystävällisesti.

.

• Ved.2
        hurskastelija... kirjoitti:

Siinäs kuulitte kuinka jalo ja kaikille aina hyvää tahtova tämä Ved.2 (vedättäjä) on.

joukosta löytyy, arvatenkin sinä siellä tutussa piilopaikassasi. Kyllä minä sinun ongelmasi tiedän ja ymmärränkin. Olen itsekin kapinoitut samalla tavalla, mutta tosin ihan omana itsenäni. Ongelma on se ystäväni, että omalle kohalle ei saa selvitystä, jos ei jossain tilanteessa esiinny omana itsenään. En vaadi tässä yhteydessä muuta kuin reiluutta. Ja sen vuoksi olisin halunnut henkilökohtaista yhteyttä.
        ä kaikki
        Mutta käsitykseni mukaan sieltä ihan omasta läheisyydestäsi löyttyy omia sielun syövereitä ymmärtäviä kristittyjä. Tulkitsen asian niin, että oma osuuteni on sillä tasolla, että kehotan ottamaaan yhteyttä uskoontulleisiin omalla sektorilla oleviin uskoviin. Siis uudestisynyteisiin uskoviin, jotka voivat auttaa.
        Ja on ihan oikein siis informatiivisesti se, että minua syytetään eeeem. seikoista. Joten otan infon vastaan nöyrin mielin ja kanustaisin kuitenkin siellä väestön paljoudessa löytämään sopivan sielunhoitajan. Meilläpäin se on moninkerroin vaikeampaa. Myönnän, jos en ymmärrä kaikkien viestien perimmäistä sisältöä.

• 3+8=11

.

S.F. puhuu asia, kuten yleensäkin.

• Michaelan ystävä

.

"Ved.2 on siitä erikoinen kaveri, että hän puuttuu merkillisen usein juuri
        allekirjoittaneen viesteihin."

Varmaankin siksi, että kun sinä haukut toista ihmistä niin kamalilla sanoilla, herkkä ja syyllisyyttä keräävä ihminen jää helposti kiinni epäoikeudenmukaisuuksiin. Ja sitten sinä päälle kirjoitat "ystävällisen lempeitä kehotuksia". En ihmettelisi, vaikka KH:n aikanaan rehellisenä miehenä oli psyykensä ja mielensä kanssa lujilla sinun kanssasi. Niin paljon raakaa oli ja on tekstisi. Eikä häivähdystäkään todelliseen sovintoon. En näe sinussa kristittyä.

• Ved.2

.

`Perimmäiseen kysymyksen, mitä sinulla on minua vastaan? Se ei riitä, että replikoit jotenkin vastahankaan.
        Mutta kerro ihan rehellisesti ja ystävällisesti, että mikä perimmiltään kaivertaa. Jos minun keskustelutyyissäni on jotain vastenmielistä, niin erittele se, niin voin kyllä jättää sellaiset ilmaisut pois. En ole mikään riitelijä'tyyppi. Minulla on siinä paljon todistajia. Se, että naatiskelisin riidasta, on kyllä ihan omassa päässäsi. Mainitsepa joitin muita henkilöitä, jotka olisivat samaa mieltä kansasi, paitsi puskaminäsi, epäilen.

Ymmärrän kyllä sen, että kommenttini ärsyttävät sinua. Mutta mietipä syvimmltään, mistä se voisi johtua? Oiskohan kuitenkin sen kuuluisan peilin syytä?

• heko heko
        Ved.2 kirjoitti:

joukosta löytyy, arvatenkin sinä siellä tutussa piilopaikassasi. Kyllä minä sinun ongelmasi tiedän ja ymmärränkin. Olen itsekin kapinoitut samalla tavalla, mutta tosin ihan omana itsenäni. Ongelma on se ystäväni, että omalle kohalle ei saa selvitystä, jos ei jossain tilanteessa esiinny omana itsenään. En vaadi tässä yhteydessä muuta kuin reiluutta. Ja sen vuoksi olisin halunnut henkilökohtaista yhteyttä.
        ä kaikki
        Mutta käsitykseni mukaan sieltä ihan omasta läheisyydestäsi löyttyy omia sielun syövereitä ymmärtäviä kristittyjä. Tulkitsen asian niin, että oma osuuteni on sillä tasolla, että kehotan ottamaaan yhteyttä uskoontulleisiin omalla sektorilla oleviin uskoviin. Siis uudestisynyteisiin uskoviin, jotka voivat auttaa.
        Ja on ihan oikein siis informatiivisesti se, että minua syytetään eeeem. seikoista. Joten otan infon vastaan nöyrin mielin ja kanustaisin kuitenkin siellä väestön paljoudessa löytämään sopivan sielunhoitajan. Meilläpäin se on moninkerroin vaikeampaa. Myönnän, jos en ymmärrä kaikkien viestien perimmäistä sisältöä.

Käypä lääkärissä , jos yskittää sitä ainutta hurskasta.

• Ompas huomattava

Enpä alennu sinun lapselliseen riitelyysi. Muistaakseni paljon sinua huomattavampi kirjoittaja sanoi, että sinun tarkoituskaan ei ole puhua raamatusta, vaan sotkea ja hämmentää palstalle kirjoittajien välejä.

huomattavampi immeinen? No ompas tosi huomattava. Täytyy varmaan olla ihan rinta (tai rinnat) rottingilla kun on niiiiiin huomattava.

• Ved.2 kirjoitti:

`Perimmäiseen kysymyksen, mitä sinulla on minua vastaan? Se ei riitä, että replikoit jotenkin vastahankaan.
        Mutta kerro ihan rehellisesti ja ystävällisesti, että mikä perimmiltään kaivertaa. Jos minun keskustelutyyissäni on jotain vastenmielistä, niin erittele se, niin voin kyllä jättää sellaiset ilmaisut pois. En ole mikään riitelijä'tyyppi. Minulla on siinä paljon todistajia. Se, että naatiskelisin riidasta, on kyllä ihan omassa päässäsi. Mainitsepa joitin muita henkilöitä, jotka olisivat samaa mieltä kansasi, paitsi puskaminäsi, epäilen.

Ymmärrän kyllä sen, että kommenttini ärsyttävät sinua. Mutta mietipä syvimmltään, mistä se voisi johtua? Oiskohan kuitenkin sen kuuluisan peilin syytä?

Etkö jo huomaa, että olet pyörittänyt surkean vinyylisi puhki, Mr. Hyde, anteeksi Dr.Ved ;)) ?

Oikeasti, vedättäjä; LOPETA tuo lapsellinen vedätys julkisella foorumilla, etkö jo häpeä?

Kärsivällisesti, mutta päättäväisen ystävällisesti sinua ojentaen,
        SF

.

• "Pätkä"

Toivoo SF

.

Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta samaa olen myös minä ihmetellyt

• !!!!!!!!!!!!!
        Ved.2 kirjoitti:

Peiliin katsominen on noille narsisteille melkeinpä mahdottomuus. Heidä egoaan pitäisi jatkuvasti ruokkia. Mutta suuri ongelma on, etteivät he osaa rakastaa silti itseään, eivätkä tietenkään muita ihmisiä.

• !!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

Peiliin katsominen on noille narsisteille melkeinpä mahdottomuus. Heidä egoaan pitäisi jatkuvasti ruokkia. Mutta suuri ongelma on, etteivät he osaa rakastaa silti itseään, eivätkä tietenkään muita ihmisiä.

>>suuri ongelma on, etteivät he osaa rakastaa silti itseään, eivätkä tietenkään muita ihmisiä

• Mikael...
        Ved.2 kirjoitti:

Tiedätkö miksi tämä nimimerkki MIichaela on välittömästi puolustamassa kommenttejasi. Miten hänen kirjoitustyylinsä on aikalailla samanlainen , kuin sinullakin.

• Ved.2

Toivoo SF

.

ilmeneviä. Jonkinlaisia apuköörejä saattavat olla. Mutta minä en ole heitä lähettänyt. Enkä oikein toivokaan niitä, koska aiheuttavat väärinkäsitystä meidän kahdenkeskiseen vuorovaikutukseen. Pidä ne aivan ominasi kanssakäymisinäsi. Ne suhteet on sinun hoidettava ihan omana. Jotkut ottavat jyrkästi kantaa puoleen ja toiseen. Minä vastaan vain omalla nimimerkilläni kirjoitetuista, mutta kirjoita sinäkin vaan omallasi.

Yhden teeman antaisin sinulle mietittäväksi; sinulla on minusta aika negatii´vinen käsitys noin yleensä. Sinusta on noin aika epähengellinen, mutta aika raamatullinen kuva joillakin. Minulla on ja monilla muilla on aika hyvä käsitys sinun Raamattutulkinnoistasi. mutta moni hengelilnenkin kokee, että et ole hengellinen, siis oletko ollenkaan uudestisyntynyt? Tässähän voimme olla juuri erittäin väärässä? kohdallasi? Vaikkakin olet usein tuonut esille sinun "raamatullisen upotuskasteen", ikäänkuin se dominoisi sitä "oikeaa uskoa". Mutta kait ymmärrät Raamattua lukeneena, ettei tämä kaste määrää meidän suhdettamme Kristukseen? Olen aina uskovissa ystävissäni kunnioittanut heidän vakaumustaan tässä suhteessa. Mutta ainakin omat kokemukseni yli kolmenkymmenen vuoden takaa, kuuluu todistavan juuri päinvastaista: ovat juuri lähteneet, myös sinunkin havaitsemiisi eksytyksiin mukaan, ymärryksestäni katsoen. Sunikin on jopa samaa mieltä näistä. Miksi korostaisimme vain erimielisyyttämme? En näe siinä mitään järkeä.

Keskustelun kannalta olisi tärkeää, että selkeästi kertoisit mikä sinua oikein kaivertaa. Muuten joutuu tulkitsemaan ns. puun takaa. Mutta en hyväksy puskan takaa keskustelua. Silloin ei kannata mielestäni keskustella ollenkaan, on se niin raukkamaista. Siinä tilanteessa luovutan ihan vapaaehtoisesti.Odottaisin muutenkin rakentavia kommentteja, enkän ainasia kettuiluja. Väitäisin, että siihen meillä on kyllä taipumusta enemmän.

• Michaela....

Etkö jo huomaa, että olet pyörittänyt surkean vinyylisi puhki, Mr. Hyde, anteeksi Dr.Ved ;)) ?

Oikeasti, vedättäjä; LOPETA tuo lapsellinen vedätys julkisella foorumilla, etkö jo häpeä?

SF

.

on projektio.

• Michaela...
        Mikael... kirjoitti:

Tiedätkö miksi tämä nimimerkki MIichaela on välittömästi puolustamassa kommenttejasi. Miten hänen kirjoitustyylinsä on aikalailla samanlainen , kuin sinullakin.

mietittävää vaikkapa yön yli!

• Ved.2
        Mikael... kirjoitti:

Se on valitettava totuus. On se niin harmillista. Mutta minä en ole häntän lähettänyt, enkä tarvitse kenenkään puolusteluja. Jos voisin vaikuttaa, niin pyytäisin olemaan kirjoittamatta. Pahoittelen puolestapuhujaani.

Mutta palatakseni Semperproblematiikkaan, niin kysymys on hänen taistelustaan uskon ja uskonnollisuuden välillä. Ja tällainen kohtaaminen aiheuttaa aina valtavaa vihamielisyyttä sellaisten tahoa kohtaan, joka tuo tämän kaltaisen uskonnollisen henkivallan ilmi. Tämä olisi saatanalle suuri tappio, mikäli tällainen "raamatullisesti "oppinut henkilö nöyrtyisikin uskonvanhurskauteen. Mikä tappio lihalle ja sielunviholliselle?

Minusta suurimpian kaloja olisi se, että Semper tulisi oikeaan uskoon ja kohtaisi Kristuksen hengessä ja totuudessa. ja tämä puute hänessä on, kaikesta hyvistäå kirjoituksisita huolimatta. Ja sen vuoksi hän minuaa vihaa, vaikka olen kehunut hänen kirjoituksiaan. mutta kun hänen henkensä vaistoaa, että hän ei ole Jumalan Pojan uskossa. Ja tästä kaikki viha , panettelu rikoslain uhallakin johtuu. Ja jos joku miettii, että mistä rikoslaista ja panettelusta, niin voi lukea hänen kommenttejaan kunnianloukkauksesta taaksepäin. Se hänen omaatuntoaan kaivertaa, niin kauan kuin tekee parannuksen.

Minä en välitä hänen rikoksistaan, mutta hänen omaatuntoaan kaivertaa niin kauan kuin hän edes älyää, että kristityn olisi pyydettävä anteeksi, eikä halveksisi´hänenkään puolesta vilpitöntä rukousta. Tämä on totuus hänen sielun tilasta.

On turhaa kirjoitella tänne mitään latinalaisia fraaseja, jos sielun tila on katumaton. Ei ihmisen omat järjen päätelmät auta mitään. Projisointi minuun tai mihinkään ihmistekoiseen nakkeluun, viisauteen ei auta minua eikä ketään muutakaan. Että pitäkääpä se mielessä kun

• tahtoo tietää
        Michaela... kirjoitti:

päällä?

Olipa "järkevä" kysymys, jatka samaan malliin.

• Ved.2

SF

.

ja ilman omia "ystävällisiä neuvoja", mene johonkin oman lähipiirisi uskovien seuraan ja voit ihan anonyyminä osallistua heidän rukousyhteyteensä. Et menetä kasvojasi heidän seurassaan, mutta saat todellista hengen viisautta ja hengellistä itsetuntoa, jolloin sinulla ei ole tarvetta tuoda mitään uskonniollista pätemistäsi millekään taholle. Ei tällekään palstalle, vaan todistaisit, miten Jeesusus tuli elä'määsi ja nöyrryit Jumalan Pojan uskoon.

• Ved.2 kirjoitti:

Se on valitettava totuus. On se niin harmillista. Mutta minä en ole häntän lähettänyt, enkä tarvitse kenenkään puolusteluja. Jos voisin vaikuttaa, niin pyytäisin olemaan kirjoittamatta. Pahoittelen puolestapuhujaani.

Mutta palatakseni Semperproblematiikkaan, niin kysymys on hänen taistelustaan uskon ja uskonnollisuuden välillä. Ja tällainen kohtaaminen aiheuttaa aina valtavaa vihamielisyyttä sellaisten tahoa kohtaan, joka tuo tämän kaltaisen uskonnollisen henkivallan ilmi. Tämä olisi saatanalle suuri tappio, mikäli tällainen "raamatullisesti "oppinut henkilö nöyrtyisikin uskonvanhurskauteen. Mikä tappio lihalle ja sielunviholliselle?

Minusta suurimpian kaloja olisi se, että Semper tulisi oikeaan uskoon ja kohtaisi Kristuksen hengessä ja totuudessa. ja tämä puute hänessä on, kaikesta hyvistäå kirjoituksisita huolimatta. Ja sen vuoksi hän minuaa vihaa, vaikka olen kehunut hänen kirjoituksiaan. mutta kun hänen henkensä vaistoaa, että hän ei ole Jumalan Pojan uskossa. Ja tästä kaikki viha , panettelu rikoslain uhallakin johtuu. Ja jos joku miettii, että mistä rikoslaista ja panettelusta, niin voi lukea hänen kommenttejaan kunnianloukkauksesta taaksepäin. Se hänen omaatuntoaan kaivertaa, niin kauan kuin tekee parannuksen.

Minä en välitä hänen rikoksistaan, mutta hänen omaatuntoaan kaivertaa niin kauan kuin hän edes älyää, että kristityn olisi pyydettävä anteeksi, eikä halveksisi´hänenkään puolesta vilpitöntä rukousta. Tämä on totuus hänen sielun tilasta.

On turhaa kirjoitella tänne mitään latinalaisia fraaseja, jos sielun tila on katumaton. Ei ihmisen omat järjen päätelmät auta mitään. Projisointi minuun tai mihinkään ihmistekoiseen nakkeluun, viisauteen ei auta minua eikä ketään muutakaan. Että pitäkääpä se mielessä kun

En aio sinun liikuttavia purkauksiasi enää yötä myöten kommentoida, mutta tämä nyt vielä.

Kirjoituksesi liikkuu, sikäli kuin siitä selvää saan, valehtelun ja tyhjän hurskastelun välillä.

Sotkeudut käsittämättömään fraseologiaasi, jonka ainoa tarkoitus näyttää olevan häpäistä
        minua. Vaikka epäonnistut surkeasti "perusteluissasi", niin joudun kysymään, miksi, miksi?

Miksi sinun on roikuttava minun perässäni vedinä, michaelana, jomppena ja ynnä muuna?

Jos sinua uskoisin, niin motiivisi olisi 'siirtää minut uskonnollisuudesta hengellisyyteen'.

Voin kertoa sinulle, että sen hengellisyyden, jonka Jumala on minulle antanut, saan vaihtaa
        hornan kattilaan, jos sinua lähtisin seuraamaan. Aika kovasti sanottu, mutta olen tosissani.

Olen pyytänyt sinua jättämään minut rauhaan, mutta valinta on toki sinulla. Jos sielusi saa
        lohdutusta minun kiusaamisestani, niin jatka. Ehkä se on sinun tiesi, joka johtaa vapauteen.
        Jos niin hyvin käy, silloin olen saanut olla työmies Herran elovainiolla sinun sielusi parhaaksi.

.

• Michaela....

En aio sinun liikuttavia purkauksiasi enää yötä myöten kommentoida, mutta tämä nyt vielä.

Kirjoituksesi liikkuu, sikäli kuin siitä selvää saan, valehtelun ja tyhjän hurskastelun välillä.

Sotkeudut käsittämättömään fraseologiaasi, jonka ainoa tarkoitus näyttää olevan häpäistä
        minua. Vaikka epäonnistut surkeasti "perusteluissasi", niin joudun kysymään, miksi, miksi?

Miksi sinun on roikuttava minun perässäni vedinä, michaelana, jomppena ja ynnä muuna?

Jos sinua uskoisin, niin motiivisi olisi 'siirtää minut uskonnollisuudesta hengellisyyteen'.

Voin kertoa sinulle, että sen hengellisyyden, jonka Jumala on minulle antanut, saan vaihtaa
        hornan kattilaan, jos sinua lähtisin seuraamaan. Aika kovasti sanottu, mutta olen tosissani.

Olen pyytänyt sinua jättämään minut rauhaan, mutta valinta on toki sinulla. Jos sielusi saa
        lohdutusta minun kiusaamisestani, niin jatka. Ehkä se on sinun tiesi, joka johtaa vapauteen.
        Jos niin hyvin käy, silloin olen saanut olla työmies Herran elovainiolla sinun sielusi parhaaksi.

.

mutta olet väärässä tässä kuka on kukin -arvauksessasi. Minä olen se sukupuoli joka pitää hamettakin, jotkut useammin, jotkut harvemmin. Minä tykkään hameista paljon. Tykkäätkö sinä?

Mikä sinun Jumalasi on?

• kuka kukin on
        Michaela.... kirjoitti:

mutta olet väärässä tässä kuka on kukin -arvauksessasi. Minä olen se sukupuoli joka pitää hamettakin, jotkut useammin, jotkut harvemmin. Minä tykkään hameista paljon. Tykkäätkö sinä?

Mikä sinun Jumalasi on?

Kohta palstalle tullessa
        TeuvoSuni Käyttäjän viestit 25.8.2010 08:24

Vedättäjä itse itsensä paljasti - en minä.

Minulle hän puhelimessa kertoi olevansa Vedättäjä 2, ja hänen sisarensa on sirppiSiiri.

• Ved.2

.

vilpittömiä keskusteluja uskosta ja siihen liityvistä kysymyksistä. Lainaa vaikka Raamattua, mutta muista että minmäkin olen sitä kirjaa lukenut yli kolmekymmentä vuotta. Ja tunnen myös sinunkin hengellisen tausatayhteisöäsi aika perin juurin. Se, että koet kiusaamiseksi sitä, että pyydän vain sinulta hengellistä todistusta siitä, että olisist hengellinen, ei viittaa mihinkään kiusaamiseen, vaan pikemminkin siihen, mkä on oma uskosi todistus, mitä sinulta ei ole pyydettäessä ilmennyt. Viittaan siihen, että et ole uudestisyntynyt uskova. Tämä on minulle myös erittäin tuttua vapaiden suuntiuen uskovien taholta, mihin sinulla on ainoastaan evidenssiä viitata. Mutta sitä ei sinulla ole. Ja myös Jeesukselle sanottiin: "Ää tule minua ENNEN AIKAANI VAIVAAMAAN!" Tähän tyyliin torjut uskovan kommentit. Vieläkö tarvitset rukousta ? Itse ainakin tarvitsen jatkuvasti, Mikä on sellainen kristitty, joka ei tarvitse , varmaan jumala omasta mielestään!?

• Michaela...
        kuka kukin on kirjoitti:

Kohta palstalle tullessa
        TeuvoSuni Käyttäjän viestit 25.8.2010 08:24

Vedättäjä itse itsensä paljasti - en minä.

Minulle hän puhelimessa kertoi olevansa Vedättäjä 2, ja hänen sisarensa on sirppiSiiri.

IHAN kaikkea tiedä.

• Michaela...
        Michaelan ystävä kirjoitti:

"Ved.2 on siitä erikoinen kaveri, että hän puuttuu merkillisen usein juuri
        allekirjoittaneen viesteihin."

Varmaankin siksi, että kun sinä haukut toista ihmistä niin kamalilla sanoilla, herkkä ja syyllisyyttä keräävä ihminen jää helposti kiinni epäoikeudenmukaisuuksiin. Ja sitten sinä päälle kirjoitat "ystävällisen lempeitä kehotuksia". En ihmettelisi, vaikka KH:n aikanaan rehellisenä miehenä oli psyykensä ja mielensä kanssa lujilla sinun kanssasi. Niin paljon raakaa oli ja on tekstisi. Eikä häivähdystäkään todelliseen sovintoon. En näe sinussa kristittyä.

sielut ovat Jumalalle otollisia. He vaan joutuvat kokemaan ja näkemään kaiken pahuuden tässä ajassa. Mutta Jumala pitää silti huolen omistaan loppuun asti, kuten on luvannut, vaikka oltaisiin ikään kuin tappiolla. Hengen maailmassa asiat menevät toisinpäin.

Ystäväsi

• Ved.2

.

määritteletkö Semper itseäsi uskovaiseksi, siis uudestisyntyneeksi? Ajatteletko, että olet Jumalan hengestä syntynyt kristitty, siis pelastunut yksin armosta Jeesuksen sovitiustyön tähden? Tällaista seikkaa kysytään hyvin vakavassa mielessä. Tähän on olemassa vain yksi oikea vastaus puoleen taikka toiseen. Olipan se viritelty vaikka minkämuotoiseen teologiseen, uskonnolliseen, filosofiseen tai uskoontulleen henkilön ilmaisuun.

Kukaan uskoontullut ei voi millään muotoa kiertää tällaista kysymystä. Eikä se voi olla myöskään vastaamatta, Raamatun todistuksen myötä. Todistus on siis Jumalan sanan myötä oltava, muuten ei ole uskova Raamatun sanan ja todistuksen mukaan. Ja jos asioista tulee väittelyä, kysymyksiä, niin aletaan työstämään Raamatun jakeita ja todistuksia USKOSTA.

• tekstiä.

Toivoo SF

.

SF;

>>>>Olet siis eräänlainen kävelevä musta raamattu.

• 9+7=16
        Ved.2 kirjoitti:

määritteletkö Semper itseäsi uskovaiseksi, siis uudestisyntyneeksi? Ajatteletko, että olet Jumalan hengestä syntynyt kristitty, siis pelastunut yksin armosta Jeesuksen sovitiustyön tähden? Tällaista seikkaa kysytään hyvin vakavassa mielessä. Tähän on olemassa vain yksi oikea vastaus puoleen taikka toiseen. Olipan se viritelty vaikka minkämuotoiseen teologiseen, uskonnolliseen, filosofiseen tai uskoontulleen henkilön ilmaisuun.

Kukaan uskoontullut ei voi millään muotoa kiertää tällaista kysymystä. Eikä se voi olla myöskään vastaamatta, Raamatun todistuksen myötä. Todistus on siis Jumalan sanan myötä oltava, muuten ei ole uskova Raamatun sanan ja todistuksen mukaan. Ja jos asioista tulee väittelyä, kysymyksiä, niin aletaan työstämään Raamatun jakeita ja todistuksia USKOSTA.

Henkikö sinua ohjaa noissa kirjoituksissa, vai onko kysymys jostain kemiallisista aineista, kun teet niin paljon kirjoitusvirheitä, muuten niin "painavissa" teksteissäsi.

• Kovastipa tämä
        9+7=16 kirjoitti:

Henkikö sinua ohjaa noissa kirjoituksissa, vai onko kysymys jostain kemiallisista aineista, kun teet niin paljon kirjoitusvirheitä, muuten niin "painavissa" teksteissäsi.

nimim.Ved.2 onkin Semper.Fidelsin kimpussa tällä palstalla..

Yksin armosta kukin pelastuu - ei lapsikasteen armosta,
        josta ei Raamatussa ole mitään mainintaa.

• Kaikki teot tuomioll
        9+7=16 kirjoitti:

juolahtanut, mitä lukemattomia syitä voi olla, kun tietokoneillamme kirjoitellessamme saatamme tehdä virheitä? Jollakin voi olla koneessa vikaa, tiedätkö sellaista. Joku voi kitjoitella sairaana, vaikkapa korkeassa kuumeessa, kädessä voi olla jotain vikaa, kuten minulla esimerkiksi. Oikea käteni ei toimi normaalisti, se on leikattu jne. Piruiluko ja halveksuntako ovat pääpointtisi josta saat kiksejä? Olet aika sairas tyyppi. Lienetkö kirjoitat siltä suljetulta? siltä vaikuttaa. Kaikki sanomisesi,tekosi ja ajatuksesi ovat muistissa siellä, missä aikanaan ihminen joutuu vastaamaan omista teoitaan. Kukaan ei siltä säästy, joka pahaa on tenyt!

• Yleensä sinne jää
        Kovastipa tämä kirjoitti:

nimim.Ved.2 onkin Semper.Fidelsin kimpussa tällä palstalla..

Yksin armosta kukin pelastuu - ei lapsikasteen armosta,
        josta ei Raamatussa ole mitään mainintaa.

hautaasi. Voit muuten jäädäkin sinne.

• Eipä nuo sinunkaan
        Kaikki teot tuomioll kirjoitti:

juolahtanut, mitä lukemattomia syitä voi olla, kun tietokoneillamme kirjoitellessamme saatamme tehdä virheitä? Jollakin voi olla koneessa vikaa, tiedätkö sellaista. Joku voi kitjoitella sairaana, vaikkapa korkeassa kuumeessa, kädessä voi olla jotain vikaa, kuten minulla esimerkiksi. Oikea käteni ei toimi normaalisti, se on leikattu jne. Piruiluko ja halveksuntako ovat pääpointtisi josta saat kiksejä? Olet aika sairas tyyppi. Lienetkö kirjoitat siltä suljetulta? siltä vaikuttaa. Kaikki sanomisesi,tekosi ja ajatuksesi ovat muistissa siellä, missä aikanaan ihminen joutuu vastaamaan omista teoitaan. Kukaan ei siltä säästy, joka pahaa on tenyt!

kirjoituksesi, Ved.2 kovin rakkaudellisilta vaikuta, mitä minä olen palstaa lukenut.
        Ja tuossa edellä olevassa vastauksessasikin "annat samalla mitalla takaisin" oikein
        Jumalan pelkoon vedoten..ei sillä, että olisin samaa mieltä tuon kirjoitusvirheisiin
        takertujan kanssa, mutta onko tuollainen sitten kristillistä, että vetoaa jonkun
        mielenterveyteen, jos hän ei satu olemaan samaa mieltä sinun kanssasi..?

ps. tämä palsta näyttää olevan täynnä ristiriitaisia kirjoituksia..

• Eri ihmiseksi leimat
        Eipä nuo sinunkaan kirjoitti:

kirjoituksesi, Ved.2 kovin rakkaudellisilta vaikuta, mitä minä olen palstaa lukenut.
        Ja tuossa edellä olevassa vastauksessasikin "annat samalla mitalla takaisin" oikein
        Jumalan pelkoon vedoten..ei sillä, että olisin samaa mieltä tuon kirjoitusvirheisiin
        takertujan kanssa, mutta onko tuollainen sitten kristillistä, että vetoaa jonkun
        mielenterveyteen, jos hän ei satu olemaan samaa mieltä sinun kanssasi..?

ps. tämä palsta näyttää olevan täynnä ristiriitaisia kirjoituksia..

esiintynyt? "Älä sano väärää todistusta.." Itseäni ottaa pannuun tuollaiset ilkeät ja pahat tyypit. Varmaan potkevat heikompiaan. Olen kuullut ja nähnyt paljon, miten puhevikaiselle, vammaiselle tai muuten vaikkapa sairaalle nauretaan ja halveksutaan. Tää on tätä pahuuden aikaa. Sitä vaan, että paha saa palkkansa, se sanotaan ihan raamatussa.

• 4+9=13

Onpa harmillista, että noin vähästä meni taivaspaikka. Tuolla kommentillasi sinä taas varmistelit asemiasi, viimeisellä tuomiolla.

• palstaa seurannut...

Tuttu nuotti tässä lorussa.

• Ved.2
        Eri ihmiseksi leimat kirjoitti:

esiintynyt? "Älä sano väärää todistusta.." Itseäni ottaa pannuun tuollaiset ilkeät ja pahat tyypit. Varmaan potkevat heikompiaan. Olen kuullut ja nähnyt paljon, miten puhevikaiselle, vammaiselle tai muuten vaikkapa sairaalle nauretaan ja halveksutaan. Tää on tätä pahuuden aikaa. Sitä vaan, että paha saa palkkansa, se sanotaan ihan raamatussa.

Kun luin tekstejä jäljestäpäin, niin tulin siihen tulokseen, että syy "kiinnostukseen" johtuu tuosta vaaralliseta totuudesta, eli uudestisyntymisestä. Moni esiintyy hyvin hurskaana uskovana, raamatuntuntijana, ties minä ylevänä raamattaukoteloiden heiluttelijana. Mutta missä näkyy se rakkauden kautta vaikuttava usko, mikä kaikessa pyrkii lähimmäisen parhaaksi?

"Aina niin rakkaudellinen." Onko tämä jotenkin muodostonut pilkkasanaksi joidenkin sielussa? Minusta alkaa tuntua, että Sunin "paadutetut" vaikuttaa kaikkein hurskaammalta tekstiltä tällä palstalla. Vaikkakin olen itse hänelle vaan "porttopoika" muiden joukossa. Se kelvatkoon arvooni.

Mutta taistelu Raamatun totuudesta jatkuu, vaikka näyttäisimmekin, että olemme tappiolla, niin olemme voittajia. Ei se, että mikä on kasteen teologia, määrää suhdetta Jumalaan, vaan sydämen kokonaispinta-ala.
        Eikä se mikä nyt on Semperin suhde kasteeseen. Kunnioitan sitä ihan yhtä hyvin, kuin omaani Luterilaisessa kirkossa saamaani yhtä kastetta. Suurin osa uskonystävistäni ovatkin käyneet ns, uskovien kasteella. Mutta ei kasteesta pidä tehdä mitään rehvastelupullisteluakaan. Vaan pitää nöyrin mielin suhtautua siihen, jos on kokenut siinä suhteessa Jumalan siunauksen. Molemmilta puolin on minulla erittäin syväuskovia, jotka eivät varmaan edes saata lukea tällaisia sivuja. Mutta itse näihin saastuneena olen velvoitettu ainakin vastaamaan, koska em. kirjoitukset ovat sitä tasoa!?

Kun tuo otsake on kohdistettu Semperille, niin siinä suhteessa varmaan "levymme on soitettu", jollei Semperillä itsellään ole muuta sanottavaa? Mutta huomauttaisin kylläkin, että Semperillä on kalavelkojen puolesta selvitettävää. Sieltä löytyy aikaisemmasta kirjoitushistoriasta sellaista tekstiä, että jos on vähänkään omaatuntoa, minkä Jumala on meille antanut, niin selvittää sen pikimmiten, onpa kirjoittanut puskasta tai sitten joku muu, niin tilit kannattaisi myös lähimmäisten suhteen tehdä selväksi.- Ja niitä tilitapahtumia on kertynyt rutkasti. Saattaa aika käydä vähiin. Ja jo Semperin sielun tilan kannalta tulen aika-ajoin muistuttamaan niistä, niin kauankuin Semper tänne iskee legendaansa.

Raamattu sanoo, että sieltä et pääse, ennenkuin olet korjannut viimeisenkin kiven, minkä olet heittänyt. Ja kun menet joulusaunaan ja heität löylyä sinne kiuaskiville, niin muistelepa että joudut korjaamaan jokaisen kuuman kiuaskiven, minkä olet heittänyt lähimmäistäs kohtaan. Sellainen levy pyörii sinun päässäsi, ja et muuten saa rauhaa sielullesi. Joten tee parannus, niin sinullekin koittaa joulu. Ystävyydellä ja puhuttelevilla joulusaunan löylyllä sinuakin muistellen. Muista Semper nyt sitten joulusaunaan mennessäsi lukea tämä kehotus, kun olet niitä itsekin jakamassa. Ja sitten joulun jälkeen vielä kysyn, että mitä tuli mietittyä siellä joulusaunassa? Kaduitko syntejäsi, vai keksitkö, mitä ne muut ovat tehneet? Kunnon kristittyhän vielä rukoilee siellä muiden puolesta. Vaikken kunnon kristitty olekaan Semperin mittakaavassa, niin muistan Semperiä itse juuri joulusaunassa. Huomautan, että uskovien kanssa on olemassa tällainen SOPIMUSRUKOUS.

Mutta kannatta muistaa näin jouluna, Vapahtajan syntymäpäivänä, että kun rukous on harras, niin se kuullaan taivaassa. Jumala kuulee vain TOTISIA rukoilijoita. Tämä koskee meitä kaikkia.

• oikeaan osoitteeseen
        Ved.2 kirjoitti:

Kun luin tekstejä jäljestäpäin, niin tulin siihen tulokseen, että syy "kiinnostukseen" johtuu tuosta vaaralliseta totuudesta, eli uudestisyntymisestä. Moni esiintyy hyvin hurskaana uskovana, raamatuntuntijana, ties minä ylevänä raamattaukoteloiden heiluttelijana. Mutta missä näkyy se rakkauden kautta vaikuttava usko, mikä kaikessa pyrkii lähimmäisen parhaaksi?

"Aina niin rakkaudellinen." Onko tämä jotenkin muodostonut pilkkasanaksi joidenkin sielussa? Minusta alkaa tuntua, että Sunin "paadutetut" vaikuttaa kaikkein hurskaammalta tekstiltä tällä palstalla. Vaikkakin olen itse hänelle vaan "porttopoika" muiden joukossa. Se kelvatkoon arvooni.

Mutta taistelu Raamatun totuudesta jatkuu, vaikka näyttäisimmekin, että olemme tappiolla, niin olemme voittajia. Ei se, että mikä on kasteen teologia, määrää suhdetta Jumalaan, vaan sydämen kokonaispinta-ala.
        Eikä se mikä nyt on Semperin suhde kasteeseen. Kunnioitan sitä ihan yhtä hyvin, kuin omaani Luterilaisessa kirkossa saamaani yhtä kastetta. Suurin osa uskonystävistäni ovatkin käyneet ns, uskovien kasteella. Mutta ei kasteesta pidä tehdä mitään rehvastelupullisteluakaan. Vaan pitää nöyrin mielin suhtautua siihen, jos on kokenut siinä suhteessa Jumalan siunauksen. Molemmilta puolin on minulla erittäin syväuskovia, jotka eivät varmaan edes saata lukea tällaisia sivuja. Mutta itse näihin saastuneena olen velvoitettu ainakin vastaamaan, koska em. kirjoitukset ovat sitä tasoa!?

Kun tuo otsake on kohdistettu Semperille, niin siinä suhteessa varmaan "levymme on soitettu", jollei Semperillä itsellään ole muuta sanottavaa? Mutta huomauttaisin kylläkin, että Semperillä on kalavelkojen puolesta selvitettävää. Sieltä löytyy aikaisemmasta kirjoitushistoriasta sellaista tekstiä, että jos on vähänkään omaatuntoa, minkä Jumala on meille antanut, niin selvittää sen pikimmiten, onpa kirjoittanut puskasta tai sitten joku muu, niin tilit kannattaisi myös lähimmäisten suhteen tehdä selväksi.- Ja niitä tilitapahtumia on kertynyt rutkasti. Saattaa aika käydä vähiin. Ja jo Semperin sielun tilan kannalta tulen aika-ajoin muistuttamaan niistä, niin kauankuin Semper tänne iskee legendaansa.

Raamattu sanoo, että sieltä et pääse, ennenkuin olet korjannut viimeisenkin kiven, minkä olet heittänyt. Ja kun menet joulusaunaan ja heität löylyä sinne kiuaskiville, niin muistelepa että joudut korjaamaan jokaisen kuuman kiuaskiven, minkä olet heittänyt lähimmäistäs kohtaan. Sellainen levy pyörii sinun päässäsi, ja et muuten saa rauhaa sielullesi. Joten tee parannus, niin sinullekin koittaa joulu. Ystävyydellä ja puhuttelevilla joulusaunan löylyllä sinuakin muistellen. Muista Semper nyt sitten joulusaunaan mennessäsi lukea tämä kehotus, kun olet niitä itsekin jakamassa. Ja sitten joulun jälkeen vielä kysyn, että mitä tuli mietittyä siellä joulusaunassa? Kaduitko syntejäsi, vai keksitkö, mitä ne muut ovat tehneet? Kunnon kristittyhän vielä rukoilee siellä muiden puolesta. Vaikken kunnon kristitty olekaan Semperin mittakaavassa, niin muistan Semperiä itse juuri joulusaunassa. Huomautan, että uskovien kanssa on olemassa tällainen SOPIMUSRUKOUS.

Mutta kannatta muistaa näin jouluna, Vapahtajan syntymäpäivänä, että kun rukous on harras, niin se kuullaan taivaassa. Jumala kuulee vain TOTISIA rukoilijoita. Tämä koskee meitä kaikkia.

Autuaita rauhantekijät: he saavat Jumalan lapsen nimen.

• oikeaan osoitteeseen
        oikeaan osoitteeseen kirjoitti:

Autuaita rauhantekijät: he saavat Jumalan lapsen nimen.

Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      18
      1946
    2. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      56
      1814
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      82
      1443
    4. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      176
      1418
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      309
      1397
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      21
      1389
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1015
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      62
      984
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      34
      975
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      349
      874
    Aihe