Kaikkihan tietävät, että Glaubersuola on aivan kammottavan makuista. Se vain ei mene minun kurkustani millään alas. Aion aloittaa paaston parin viikon päästä ja ajattelin tehdä alkutyhjennyksen Colonsteril-liuoksella. Mutta minkä makuista se mahtaa olla? Maistuuko se myös voimakkaasti suolalta vai miten sitä voisi parhaiten kuvailla?
Vastaukset 6
- toimi minulla
Viimeksi paastotessani löysin helpon tavan hoitaa alkutyhjennys: ostin apteekista Toilax-nimistä lääkettä pakkauksen, jossa oli neljä tablettia ja peräruiske. Tabletit otin tyhjennystä edeltävänä päivänä, kaksi iltapäivän alussa ja kaksi illalla. Seuraavana aamuna vielä peräruiske, joka oli pieni ja vaivaton. Oli kaikkien aikonen helpoin aloitus. Hintaa en muista, mutta ihan muutaman euron se taisi olla, jotain 3-4 ehkä.
Glauber-suolan juominen on minulle ollut aina jokseenkin ylivoimainen urakka, yökkäyttää ja menee tuntikausia ennen kuin saan mehun kanssa tarvittavan annoksen "nautiskeltua". Colonsteriliä en ole koskaan kokeillut. Sennateellä taas ei ole minulle ollut riittävää tehoa. - Yökh
Tuo Colonsteril-liuos on kyllä kamalinta sotkua mitä suuhunsa voi pistää! Tyhjensin koko suoliston sillä pari vuotta sitten, lääketieteellisistä syistä, ja voin kertoa että itku tuli ja oksennus uhkasi! Se on kirjaimellisesti oksettavan makuista. Sekoitin sen ensin sekamehuun, mutta se ei toiminut eli en saanut sitä juotua. Sitten ratkaisin asian sekoittamalla Colonsterilia limsaan, jota siis join muutaman tunnin aikana >2 litraa. Olen lopettanut sen mehutiivisteen ostamisen johon ensin yritin jauhetta sekoittaa, sillä maku muistuttaa minua edelleen Colonsterilista ja saa aikaan yökkö-reaktion. Kerrasaan traumaattinen kokemus koko Colonsteril.
- tosionppp
Glauber-suola kannattaa ostaa apteekista, niissäkin se on erihintaista johtuen apteekista. Toisessa apteekissa meillä maksoi 3,30 ja toisessa 1,80 euroa se 30 mg.
Ensimmäinen kerta glauberliuoksen juominen oli pahinta, toinen meni jo ihan huomaamatta. Kannattaa tehdä jotain hommaa siinä samalla, niin sen juominen ei ole niin pääasia. Niin se menee helpommin.
- ex-paastoajatar
Itse paastolla ollessani hoidin homman merisuolaliuoksella. Eli puoli - yksi rkl merisuolaa litraan haaleaa vettä. Juo kerralla. Ei kovin paha kokemus.
- Anonyymi
Colonsteril on ainakin tehokas ja mielestäni ihan ok makuista, suht neutraalia, jääkaappikylmänä parempaa. Puhdistaa suoliston kunnolla, suosittelen. Mulla meni 4 ja puoli tuntia, että sain litkut alas, välillä vähän kuumaa kasvislientä.
- Anonyymi
Suolen tyhjennys???? Minulla se kyllä tyhjentää itsensä ilman että täytyy mennä ostamaan apuvälineitä. Normaalia suolentoiminta LCHF elämäntavalla. Yhdistä siihen esim. 5;2 ja ei tarvitse temppuilla.
veijosinunasiallasi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää63779- 157763
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25760Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.100730Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193636- 22592
- 61572
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34516On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78470- 39455
- 57445
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75437Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9429Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25427- 70423
- 54408
- 40407