Uutta tietokonetta ostamassa

kumpi kampi

No niin, olen ostamassa uutta tietokonetta itselleni. En ole vielä tarkkaan päättänyt ostanko kannettavan vaiko pöytäkoneen. Tarkoitus olisi ostaa mahdollisimman tehokas tietokone (kannettava tai pöytäkone) 1000 euron budjettiin. Kannettavista löysin seuraavanlaisen vaihtoehdon, tuollainen olisi suunnitteilla ostaa, jos valitsen kannettavan.

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat/ASLXPUB02105/acer-aspire-kannettava

Olen kyllä harkinnut myös pöytäkoneen ostoa. Kuinkas paljon maksaisi tuon kannettavan tehoinen pöytäkone? Monet sanoisivat varmaan, että "kokoa pöytäkoneesi itse". Tämän vaihtoehdon taidan kuitenkin jättää välistä, koska kokemukseni pöytäkoneista on täysi nolla. Olen kyllä elämäni aikana käyttänyt pöytäkonetta monia monituisia kertoja, mutta omaa pöytäkonetta minulla ei ole koskaan ennen ollut, ainoastaan kannettavista on kokemusta.

Sitten olisi vielä sellainen kysymys, että jos pöytäkoneesta menee jotakin rikki, niin kuinka vaikeaa tai kallista pöytäkoneen korjaus on kannettavan korjaamiseen verrattuna?

Kumpi olisi järkevämpi valinta, kannettava vai pöytäkone?

11

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet..

ostamassa niin totta hemmetissa perinteiseen tornikoteloon koottu. Esim tuo mitä ajattelit niin tavallaanhan pöytäkone tuokin, kukaan mokomaa kuumakallea kehtaa sylissä pitää tai mukana kantaa.

• jouko69

Jos kunnon koneen tahdot, ostat Macin !

• liiku sen koneen kanssa niin ilman muuta pöytäkone. n tonniin saat hiukan paremmankin mitä tuo aceri.
      tietokoneliikkeessä (tai itse) kasattuun saat osakohtaiset takuut, jotka ovat huomattavasti pidemmät mitä markettikoneissa.
      pöytäkoneen korjaus on paljon halvempi kuin läppärin.
      suosittelen pöytäkonetta.

• kumpi kampi

Niin, eiks se olekin niin, että jos ostaa pöytäkoneen, niin siihen hintaan sisältyy pelkkä keskusyksikkö? Näytön, näppäimistön, hiiren, kaiuttimen jotuu ostamaan erikseen?

Ja en aio koota konettani itse, koska taidot eivät siihen (vielä) riitä. En tiedä, olisiko mahdollista koota konetta edes jollain asiantuntijalla, koska asun sen verran korpikuusen kannon alla, että täällä noita tietokoneen osia myyviä liikkeitä ei ole aivan jokaisessa kadunkulmassa. Pakettikone kait se on sitten ostettava ja siihen näytöt yms. lisäksi.

Voiko näyttö ja keskusyksikkö olla muuten eri merkkiä olevia? Sivistäkääs vielä tämän verran.

• oi

Voi

• olla eri merkkisiä.
        onhan niitä suomalaisiakin nettikauppoja, jotka kasaavat ja lähettävät valmiina. kun et tiedä osista niin soita ja kysy ensin ko kaupasta mitä komponentteja suosittelevat tarpeisiisi.anna vaikka niille tuon acerin tiedot lähtökohdaksi.näppis ja hiiri ei maksa paljookaan ja hyviä näyttöjäkin saa jo alle kahdensadan.kyllä saat tonniin mahtumaan jo ihan kohtuullista tavaraa.

• Jos tietokonetta ei tarvitse kuljettaa mukana, pöytäkone on parempi vaihtoehto. Korjaus on paljon helpompaa ja halvempaa kuin kannettavan.

• Joku...
      • LÄRSPEPI-PC

• ohjetta..
        LÄRSPEPI-PC kirjoitti:

https://www.teraset.net/etusivu.php

älä osta gigantista yhtään mitään.
        -yksinkertaisesti siksi,että takuuta ei ole.

älä osta acerin konetta.
        -yksinkertaisesti siksi,että kone on täysi paska.

• viisaintäällä
        ohjetta.. kirjoitti:

älä osta gigantista yhtään mitään.
        -yksinkertaisesti siksi,että takuuta ei ole.

älä osta acerin konetta.
        -yksinkertaisesti siksi,että kone on täysi paska.

Acer on 3 suurin tietokoneitten valmistaja maailmassa. itsellä kokemusta 4 acerista ja kaikki toimineet ok. se on yleensä käyttäjä joka ryssii koneen käyttökelvottomaksi! ja sulle koneen ostaja: melkein kaikki jopa markettikoneet on tänäpäivänä riittäviä normikäyttäjälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      12
      2373
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1237
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1185
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1013
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      242
      1010
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      914
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      806
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      786
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      719
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      46
      709
    Aihe