Lidlin hampurilaispihvit huippuja

ruoanostaja

Ostin liiteristä pakasteena saatavavia hampurilaispihvejä. Paketissa on 8kpl ja hinta 2,99eur. Ovat täyttä lihaa ja erinomaisen maukkaita. Aivan eri luokkaa kuin ääsmarketin "jauhelihapihvit" jossa 99% kaikkea muuta kuin lihaa.

Olen paistanut liiterin pihvit joko pannulla tai grillissä ja niistä tulee taivaallisen hyviä hampurilaisia!

17

12792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitihän se arvata

      joku virulainen, nimestä päätellen, no eipä ne mitkään virulaiset jätteet ole syötäviksi tarkoitettukaan.

    • nimetön.

      Tosi hyviä verrattuna muihin valmiisiin "jauhelihapihveihin".

      Pihvit ovat siis mitä niiden pitääkin olla, siis lähes täyttä naudan jauhelihaa pakastettuna helposti paistettaviksi pihveiksi. Helppo valmistaa ja maistuu samalle hampurilaispaikkojen pihvit.

      Vastaavia ei ainakaan kotipaikkakunnaltani löydy muista paikoista valmiina Lidlin lisäksi: Joko teet pihvit alusta asti itse tai sitten ostat kotimaisten elintarvikepuljujen "jauhelihapihvejä" jotka eivät ole nähneet sen enempää nautaa, kuin täyslihaakaan.

      Suomalaisten valmistajien "jauhelihapihvit" ovat aivan käsittämätöntä kuraa. Broilerinnahkaa, kemikaaleja, jauhoja, sianlihaa.

      Minulla on epäillys että suomalaiset tukevat vero euroillaan sitä että suomalaisen elintarviketuotannon parhaat palat menevät ulkomaille vientitukina: siis me suomalaiset maksamme itsemme kipeiksi veroja siitä hyvästä että Venäläiset ja Eurooppalaiset syövät maataloutemme parhaat antimet meidän veroeurojen tuella (vientituet), ja meille suomalaisille jää kotimaisen einesvalmistajien suosimat broilerinnahat sun muut teurasjätteet jalostettuina mm. "jauhelihapihveiksi".

      • Manasse!

        Se, että aina kun puhutaan paremmasta laadusta, puhutaan ns. vientilaadusta!


      • fasfasfaf

        Ja suomalainen maksaa tästä teurasjätteestä triplahinnan mitä joku muu maksaa laadusta.


    • ....

      Kananuggeteista normaalisti tulee mieleen jotkut kariniemen nuggetit ja paneroidut broileripihvit. Niissä on lähinnä soijaproteiinia, broilerinnahkaa ja teurasjätteitä jauhettu iljettäväksi mössöksi ja päällystetty korppujauholla.

      Eilen ajattelin että otetaanpa lidlistä kananuggetteja, 500g ja ovat halpoja. Yllätys oli melkoinen, kun nehän olivat lisaineettomia, aitoja, isoja kananpaloja paneroituna (11kpl joista 3 oli pienempiä). Pakkauksen kyljessä oli myös varoitus että kananuggetit pitää kypsentää hyvin ennen syömistä. Ihan asiallinen varoitus s-marketin ja k-kaupan nuggetteihin tottuneille.

      Pitää myöntää että näin tuhteja ja hyviä nuggetteja ei ole aimmin syönyt. Samaa tavaraa kuin lidlin broilerin rintafileet pakasteesta, mutta paneroituna ja halvempaan hintaan.

      • koipinisti

        lihaisaa kanankinkkua todella


    • Lidlmies

      Oli kyllä hyvät pihvit enkä kohdannut mitään "yllätyksiä" mitä noiden lähimarketin halpispihvien kanssa usein tulee. Noita halpispihvejä ei sais syöttää edes koiralle.

    • Mefkfe

      Täysin samaa mieltä, oon vetänyt lidl hampparipihvejä ja muitakin pakastetuotteita ja ovat kertakaikkiaan parempia kuin muualla. S ja K kaupat saisivat hävetä.

      • kafka1

        Pöh.. Ootkos kokeillu Pirkan hampurilaispihvejä (pakaste), vetää kyllä vertoja noille edellä mainituille. Näm


    • yöökkss

      lidlin pihveissä oon kyl törmänny ylläreihin..ikävä kyllä..juuri noissa hampparipihveissä..siihen loppui niiden syönti..samaten lidl myslit..ötököitä löytyy pihaltakin,ilmatteeksi..muuten suosin lidliä.

      • weeristöbiif

        Mikäköhän siinä on etteivät ihmiset tee hampurilaispihvejä itse vaan ostavat ne valmiina pakasteina?

        Hyvä jauhelihapihvi ei tarvitse kuin laadukasta naudan jauhelihaa ja mausteita - ei edes maitoa,munaa tai korppujauhoja - sekoittaen keskenään ja massasta muovataan sopivan kokoinen pihvi, paistetaan keskilämmöllä 3-4 minuuttia per puoli pihvin koosta riippuen pinnan ottaen hieman väriä.

        Yksi mainio kikka on tehdä hampurilaispihvi täyttäen sen mausteilla, sinapilla ja juustolla eli muokkaa jauhelihasta ohuen, pitkulaisen levyn, jolle levittää mausteet ja juuston, taittaa levyn kaksinkerroin, nipistää reunat kiinni ja muotoilee pihvin haluamansa muotoiseksi, vähän suolaa ja peppaa pinnalle ja paistaa kypsäksi.

        Mitä mausteita sitten voisi käyttää on ihan tekijän mieltymyksistä kiinni - joskus paras on vain suola ja pippuri - itsekukin kokeilkoon erilaisilla mausteilla ja yrteillä kunnes löytää sen maistuvamman yhdistelmän.

        Teki miten päin vain niin aikaa kuluu suunnilleen saman verran - vain itsetehdyssä tietää mitä se sisältää.


      • Täyslihapihvit!!
        weeristöbiif kirjoitti:

        Mikäköhän siinä on etteivät ihmiset tee hampurilaispihvejä itse vaan ostavat ne valmiina pakasteina?

        Hyvä jauhelihapihvi ei tarvitse kuin laadukasta naudan jauhelihaa ja mausteita - ei edes maitoa,munaa tai korppujauhoja - sekoittaen keskenään ja massasta muovataan sopivan kokoinen pihvi, paistetaan keskilämmöllä 3-4 minuuttia per puoli pihvin koosta riippuen pinnan ottaen hieman väriä.

        Yksi mainio kikka on tehdä hampurilaispihvi täyttäen sen mausteilla, sinapilla ja juustolla eli muokkaa jauhelihasta ohuen, pitkulaisen levyn, jolle levittää mausteet ja juuston, taittaa levyn kaksinkerroin, nipistää reunat kiinni ja muotoilee pihvin haluamansa muotoiseksi, vähän suolaa ja peppaa pinnalle ja paistaa kypsäksi.

        Mitä mausteita sitten voisi käyttää on ihan tekijän mieltymyksistä kiinni - joskus paras on vain suola ja pippuri - itsekukin kokeilkoon erilaisilla mausteilla ja yrteillä kunnes löytää sen maistuvamman yhdistelmän.

        Teki miten päin vain niin aikaa kuluu suunnilleen saman verran - vain itsetehdyssä tietää mitä se sisältää.

        Mitään heIvetin munia tai korppujauhoja kunnon pihviä pilaamaan... Naudan jauhelihaa, suolaa ja vähän esim. pippuria, siinä erinomainen hampurilaispihvi.


      • koirapihalla
        weeristöbiif kirjoitti:

        Mikäköhän siinä on etteivät ihmiset tee hampurilaispihvejä itse vaan ostavat ne valmiina pakasteina?

        Hyvä jauhelihapihvi ei tarvitse kuin laadukasta naudan jauhelihaa ja mausteita - ei edes maitoa,munaa tai korppujauhoja - sekoittaen keskenään ja massasta muovataan sopivan kokoinen pihvi, paistetaan keskilämmöllä 3-4 minuuttia per puoli pihvin koosta riippuen pinnan ottaen hieman väriä.

        Yksi mainio kikka on tehdä hampurilaispihvi täyttäen sen mausteilla, sinapilla ja juustolla eli muokkaa jauhelihasta ohuen, pitkulaisen levyn, jolle levittää mausteet ja juuston, taittaa levyn kaksinkerroin, nipistää reunat kiinni ja muotoilee pihvin haluamansa muotoiseksi, vähän suolaa ja peppaa pinnalle ja paistaa kypsäksi.

        Mitä mausteita sitten voisi käyttää on ihan tekijän mieltymyksistä kiinni - joskus paras on vain suola ja pippuri - itsekukin kokeilkoon erilaisilla mausteilla ja yrteillä kunnes löytää sen maistuvamman yhdistelmän.

        Teki miten päin vain niin aikaa kuluu suunnilleen saman verran - vain itsetehdyssä tietää mitä se sisältää.

        Siksi että itse en pysty samaan. Ai miksi ... no lähinnä teknisistä syistä:

        Jos teen useampia pihvejä (vaikka nyt 4 tai 8), voin ostaa jauhalihan, tehdä taikinan ja pihvit, valmistaa, syödä ja osan jopa pakastaa. Mutta silloin ne on pakastettu paistettuna, ei raakana, ja siitä myöhempi käyttö vähän kärsii.

        Sen sijaan hygieniasyistä en voi ostaa ostaa raakaa jauhelihaa, muotoilla siitä tuollaisia ohuita (en millään saisi niin ohuita) kiekkoja jotka vielä irtoavat toisistaan myös pakastettuina, ja laittaa pakasteeseen odottamaan paistamista parin lähikuukauden aikana.

        Lidlin (tai kilpailevan tuotteen "Buffet 720g hampurilaispihvi, 8 kpl" jonka saatavuus on tosin surkea) pihvien säilyvyys on kohtalainen, ja paketista voi ottaa yhden kerrallaan suoraan parilalle tai pannulle. Näppärää jos tarttee yhden tai kaksi. Ja laatu ja jopa hintakin ovat kohdallaan.


      • Anonyymi
        Täyslihapihvit!! kirjoitti:

        Mitään heIvetin munia tai korppujauhoja kunnon pihviä pilaamaan... Naudan jauhelihaa, suolaa ja vähän esim. pippuria, siinä erinomainen hampurilaispihvi.

        Ei siinä kokonaan tarvitse naudanlihaa olla, sianliha antaa mehevän maun rasvaisempana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä kokonaan tarvitse naudanlihaa olla, sianliha antaa mehevän maun rasvaisempana.

        Mä laitan suola pippuri ja grillimauste. Vaikka toi vika on kirosana huippukokille.

        Kait joo voi pikkuusen possua mukana olla mutta lähtökohtaisesti mun mielestä nauta sopii maun puolesta paremmin.

        Kesä aikaan näitä piffejä oli kaupassa enemmän kuin tarpeeksi. Nyt talvella vähän hiljaisempaa. Tai siis melko paljon. Lidlillä on ja ei ole, ihan tuurissaan että löytyykö. Luulis että porukka tekisi näitä talvellakin. Pannulla paistuu mukavasti.

        Mut kyl itse väsätty hampurilainen vaan hyvää on! Eiköstä vaan. :)


    • Mitä mieltä olette pihviprässistä? Saako sillä ohuemman ja isomman halkaisijaltaan?

    • Anonyymi

      Ruotsissa käydessä, niin siellä on hamppari pihvejä pakkasessa hur mycket som hälsa. Scan on jotka tuottavat ja monia muita .
      On helppo ottaa pakkasesta ja paistaa tai grillata, tosi kätsy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe