Miten käytännössä käännytään muslimiksi?

jelppiä

Minä en tiedä yhtään mitään uskonnon vaihtamisesta, mutta nyt seurustelen muslimin kanssa ja haluaisin tietää miten käytännössä vaihdetaan uskontoa? Jos siis se asia joskus on edessä niin haluan tietää miten se tapahtuu.

18

2571

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taiah

      ..melko kattava tieto asiasta :

      http://www.islamopas.com/konvertering.html

      Mutta pelkästään se, että miehesi on muslimi ei tulisi olla oman paluusi syy, vaan lähteä omasta sydämestäsi ja uskosta Allahiin.

    • neuvonsananen

      Älä suotta käänny. Jos olet kristitty ja elät Suomessa, sinulla on niin paljon enemmän kuin jollakin muslimilla muslimienemmistöisessä maassa. Tutustu oman uskontosi rikkauksiin, sen pyhää kirjaan Raamattuun, katekismukseen, rukouselämään, kirkkovuoteen jne. Löydät selkeän eettisen pohjan elämällesi ja sen lisäksi jo nautit niitä oikeuksia naisena, joista musliminaiset vasta haaveilevat pyrkiessään saavuttamaan jonkin keskiaikaisen ideaalimuslimiyhteiskunnan. Lisäksi vältyt siltä, että koko elämäsi menee lain täyttämiseen. Et voi koskaan olla varma siitä, oletko lopulta sellainen ahkera muslimi, joka pääsee paratiisiin. Jos taas uskot Kristuksen sovitusuhriin sinunkin syntiesi edestä, saat tämän elämän jälkeen nähdä hänet kasvoista kasvoihin.

      Muslimimiehesi voi avioitua kristitynkin naisen kanssa. Jos hän rakastaa sinua, hän ei vaadi sinua kieltämään juuriasi, jotka ulottuvat jo pitkälle aikaan ennen kuin islamia vielä olikaan.

      Joka tapauksessa ennen suuria ratkaisuja lue vaikka "Taistelin Allahin puolesta" (tekijät: Al-Sain, Johanna ja Schrupp, Ernst). Pitäisi löytyä kirjastosta. Luin sen itse juuri tällä viikolla ja se oli aika hyvä. Kirjastoista pitäisi löytyä.

      • ap

        eivät tule ikinä hyväksymään vääräuskoista rakkaan kuopuspoikansa vaimoksi, jos siis suhteemme avioliittoon asti johtaa. Miehen vanhemmat asuvat edelleen Irakin kurdistanissa ja ovat vanhoillisia muslimeja. Minulle uskonnon vaihtaminen ei olisi iso juttu; olen toki kristitty, mutta en ole koskaan ollut uskonnollinen. Ja olen myös miesystävälleni tehnyt selväksi, että voin olla ns. paperilla muslimi hänen vanhempiensa mieliksi, mutta en tule tunnustamaan islamia sen kummemmin kuin kristinuskoakaan. Tosin mies, joka asuu Suomessa siis, ei itsekään harjoita uskontoaan ihan käytännön syistä, mutta kokee huonoa omaatuntoa asiasta. Mutta olkaa kilttejä ja antakaa selkeä vastaus: MITEN MUSLIMIKSI KÄÄNNYTÄÄN? Mitä pitää tehdä, minne mennä, onko paperitöitä, pitääkö opiskella Koraania, onko joku koe, mitä mitä ja miten????


      • Africanwife
        ap kirjoitti:

        eivät tule ikinä hyväksymään vääräuskoista rakkaan kuopuspoikansa vaimoksi, jos siis suhteemme avioliittoon asti johtaa. Miehen vanhemmat asuvat edelleen Irakin kurdistanissa ja ovat vanhoillisia muslimeja. Minulle uskonnon vaihtaminen ei olisi iso juttu; olen toki kristitty, mutta en ole koskaan ollut uskonnollinen. Ja olen myös miesystävälleni tehnyt selväksi, että voin olla ns. paperilla muslimi hänen vanhempiensa mieliksi, mutta en tule tunnustamaan islamia sen kummemmin kuin kristinuskoakaan. Tosin mies, joka asuu Suomessa siis, ei itsekään harjoita uskontoaan ihan käytännön syistä, mutta kokee huonoa omaatuntoa asiasta. Mutta olkaa kilttejä ja antakaa selkeä vastaus: MITEN MUSLIMIKSI KÄÄNNYTÄÄN? Mitä pitää tehdä, minne mennä, onko paperitöitä, pitääkö opiskella Koraania, onko joku koe, mitä mitä ja miten????

        Sun pitää lausua Muslimien tietty rukous, kysy nyt sen nimeä ihmeessä mieheltäsi! Itse en sitä muista.


      • Sanabel
        ap kirjoitti:

        eivät tule ikinä hyväksymään vääräuskoista rakkaan kuopuspoikansa vaimoksi, jos siis suhteemme avioliittoon asti johtaa. Miehen vanhemmat asuvat edelleen Irakin kurdistanissa ja ovat vanhoillisia muslimeja. Minulle uskonnon vaihtaminen ei olisi iso juttu; olen toki kristitty, mutta en ole koskaan ollut uskonnollinen. Ja olen myös miesystävälleni tehnyt selväksi, että voin olla ns. paperilla muslimi hänen vanhempiensa mieliksi, mutta en tule tunnustamaan islamia sen kummemmin kuin kristinuskoakaan. Tosin mies, joka asuu Suomessa siis, ei itsekään harjoita uskontoaan ihan käytännön syistä, mutta kokee huonoa omaatuntoa asiasta. Mutta olkaa kilttejä ja antakaa selkeä vastaus: MITEN MUSLIMIKSI KÄÄNNYTÄÄN? Mitä pitää tehdä, minne mennä, onko paperitöitä, pitääkö opiskella Koraania, onko joku koe, mitä mitä ja miten????

        Hei,

        Kuten tossa aiemmin jo mainittiinkin uskontoa tai mitään muutakaan ei pitäisi/kannata tehdä jonkun toisen vuoksi, vaan syy muutoksiin tulisi lähteä Sinusta itsestäsi. Et sinä miestä itselläsi pidä taikka hyväksyntää vanhemmilta saa, vaikka palaisit Islamiin. Aika ja aito rakkaus tuo sen hyväksynnän. Ja kun miehesi Sinua rakastaa, toki hän hyväksyy sinut myös kristittynä puolisokseen ja hän käyköön osaltaan taistelut perheen suhteen. Koraani hyväksyy muslimi miehelle kristityn vaimon, joten siinä ei ongelmaa.

        Toki, jos asia sinua aidosti kiinnostaa, niin esimerkiksi www.islamopas.com sivuilta löytyy paljon hyvää tietoa ja ihan suomeksi :)

        Omalla kohdallani kävi niin, että avioiduin hyvin nuorena muslimi miehen kanssa, saimme useamman lapsen ja elimme normi arkea. Kunnes erimielisyyksiä jnejne. rupesi tulemaan (yli 10v avioliittovuoden jälkeen) liikaa ja päätimme erota. Ex jatkoi elämäänsä "villinä" poikamiehenä ja minä palasin Islamiin. Avioliittomme aikana hän kyllä kertoi ja neuvoi,mutta ei ikinä ns."kehottanut/pakottanut" Islamiin, vain sain tosiaan olla ihan niinkuin olin ja hän rakasti ja hänen perheensä rakasti minua vilpittömästi.

        Toki en ollut mikään baareissa juokseva bilehirmu tms. joten sellaiset asiat eivät tuottaneet meillä ongelmia ja itse hyväksyin alussa, että jos lapsia saamme niin he kasvavat Islamin uskonnon mukaan eikä ev.lut.


      • ap
        Sanabel kirjoitti:

        Hei,

        Kuten tossa aiemmin jo mainittiinkin uskontoa tai mitään muutakaan ei pitäisi/kannata tehdä jonkun toisen vuoksi, vaan syy muutoksiin tulisi lähteä Sinusta itsestäsi. Et sinä miestä itselläsi pidä taikka hyväksyntää vanhemmilta saa, vaikka palaisit Islamiin. Aika ja aito rakkaus tuo sen hyväksynnän. Ja kun miehesi Sinua rakastaa, toki hän hyväksyy sinut myös kristittynä puolisokseen ja hän käyköön osaltaan taistelut perheen suhteen. Koraani hyväksyy muslimi miehelle kristityn vaimon, joten siinä ei ongelmaa.

        Toki, jos asia sinua aidosti kiinnostaa, niin esimerkiksi www.islamopas.com sivuilta löytyy paljon hyvää tietoa ja ihan suomeksi :)

        Omalla kohdallani kävi niin, että avioiduin hyvin nuorena muslimi miehen kanssa, saimme useamman lapsen ja elimme normi arkea. Kunnes erimielisyyksiä jnejne. rupesi tulemaan (yli 10v avioliittovuoden jälkeen) liikaa ja päätimme erota. Ex jatkoi elämäänsä "villinä" poikamiehenä ja minä palasin Islamiin. Avioliittomme aikana hän kyllä kertoi ja neuvoi,mutta ei ikinä ns."kehottanut/pakottanut" Islamiin, vain sain tosiaan olla ihan niinkuin olin ja hän rakasti ja hänen perheensä rakasti minua vilpittömästi.

        Toki en ollut mikään baareissa juokseva bilehirmu tms. joten sellaiset asiat eivät tuottaneet meillä ongelmia ja itse hyväksyin alussa, että jos lapsia saamme niin he kasvavat Islamin uskonnon mukaan eikä ev.lut.

        eikä islamiin kääntymisestä? Miten voin "palata", jos en ole koskaan islaminuskoinen ollut?


      • Rakas Watson
        ap kirjoitti:

        eivät tule ikinä hyväksymään vääräuskoista rakkaan kuopuspoikansa vaimoksi, jos siis suhteemme avioliittoon asti johtaa. Miehen vanhemmat asuvat edelleen Irakin kurdistanissa ja ovat vanhoillisia muslimeja. Minulle uskonnon vaihtaminen ei olisi iso juttu; olen toki kristitty, mutta en ole koskaan ollut uskonnollinen. Ja olen myös miesystävälleni tehnyt selväksi, että voin olla ns. paperilla muslimi hänen vanhempiensa mieliksi, mutta en tule tunnustamaan islamia sen kummemmin kuin kristinuskoakaan. Tosin mies, joka asuu Suomessa siis, ei itsekään harjoita uskontoaan ihan käytännön syistä, mutta kokee huonoa omaatuntoa asiasta. Mutta olkaa kilttejä ja antakaa selkeä vastaus: MITEN MUSLIMIKSI KÄÄNNYTÄÄN? Mitä pitää tehdä, minne mennä, onko paperitöitä, pitääkö opiskella Koraania, onko joku koe, mitä mitä ja miten????

        koe, nimittain ihan perus mensan testi. Jos saat 70 tai alle olet muslimi ainesta.


      • Rakaas Watson
        Sanabel kirjoitti:

        Hei,

        Kuten tossa aiemmin jo mainittiinkin uskontoa tai mitään muutakaan ei pitäisi/kannata tehdä jonkun toisen vuoksi, vaan syy muutoksiin tulisi lähteä Sinusta itsestäsi. Et sinä miestä itselläsi pidä taikka hyväksyntää vanhemmilta saa, vaikka palaisit Islamiin. Aika ja aito rakkaus tuo sen hyväksynnän. Ja kun miehesi Sinua rakastaa, toki hän hyväksyy sinut myös kristittynä puolisokseen ja hän käyköön osaltaan taistelut perheen suhteen. Koraani hyväksyy muslimi miehelle kristityn vaimon, joten siinä ei ongelmaa.

        Toki, jos asia sinua aidosti kiinnostaa, niin esimerkiksi www.islamopas.com sivuilta löytyy paljon hyvää tietoa ja ihan suomeksi :)

        Omalla kohdallani kävi niin, että avioiduin hyvin nuorena muslimi miehen kanssa, saimme useamman lapsen ja elimme normi arkea. Kunnes erimielisyyksiä jnejne. rupesi tulemaan (yli 10v avioliittovuoden jälkeen) liikaa ja päätimme erota. Ex jatkoi elämäänsä "villinä" poikamiehenä ja minä palasin Islamiin. Avioliittomme aikana hän kyllä kertoi ja neuvoi,mutta ei ikinä ns."kehottanut/pakottanut" Islamiin, vain sain tosiaan olla ihan niinkuin olin ja hän rakasti ja hänen perheensä rakasti minua vilpittömästi.

        Toki en ollut mikään baareissa juokseva bilehirmu tms. joten sellaiset asiat eivät tuottaneet meillä ongelmia ja itse hyväksyin alussa, että jos lapsia saamme niin he kasvavat Islamin uskonnon mukaan eikä ev.lut.

        palasit islamiin?

        Jos olet syntynyt kristityksi niin et voi mitenkaan palata islamiin. Tuo puhe on pelkkaa apulannan jauhantaa.


      • tqer
        ap kirjoitti:

        eikä islamiin kääntymisestä? Miten voin "palata", jos en ole koskaan islaminuskoinen ollut?

        muslimien mukaan myös kaikki raamatun profeetat olivat muslimeita. Raamattua on heidän mielestään väärennetty. He ja koraani väittävät että Jeesusta ei ristinnaulittu.He kieltävät siis UT:n tärkeimmän tapahtuman. Jeesus kuoli syntiemme vuoksi!


      • Anonyymi
        ap kirjoitti:

        eivät tule ikinä hyväksymään vääräuskoista rakkaan kuopuspoikansa vaimoksi, jos siis suhteemme avioliittoon asti johtaa. Miehen vanhemmat asuvat edelleen Irakin kurdistanissa ja ovat vanhoillisia muslimeja. Minulle uskonnon vaihtaminen ei olisi iso juttu; olen toki kristitty, mutta en ole koskaan ollut uskonnollinen. Ja olen myös miesystävälleni tehnyt selväksi, että voin olla ns. paperilla muslimi hänen vanhempiensa mieliksi, mutta en tule tunnustamaan islamia sen kummemmin kuin kristinuskoakaan. Tosin mies, joka asuu Suomessa siis, ei itsekään harjoita uskontoaan ihan käytännön syistä, mutta kokee huonoa omaatuntoa asiasta. Mutta olkaa kilttejä ja antakaa selkeä vastaus: MITEN MUSLIMIKSI KÄÄNNYTÄÄN? Mitä pitää tehdä, minne mennä, onko paperitöitä, pitääkö opiskella Koraania, onko joku koe, mitä mitä ja miten????

        Kuulostaapa taas tosi epätoivoiselta tavalla pitää mies .


      • Anonyymi
        Africanwife kirjoitti:

        Sun pitää lausua Muslimien tietty rukous, kysy nyt sen nimeä ihmeessä mieheltäsi! Itse en sitä muista.

        Aiva oikein. Miehelisi sanot määrätyllä rituaalilla olet kääntynyt muslimiksi. Hänen se sinulle pitäisi kertoa ja sanoa miten toimitan ,mitä sanotaan.Hän lausu sanat sinä toistat perässä riitää! Mutta et saa kulua mihinkään muuhun uskonto kuntaan,eroat niistä. Mihinkään ei kirjata olet muslim aviolitto. Suomessa kulut vain sivilirekisterin. Pyhä liitto joka solmitaa erikseen , on vahvempi kuin maistraatin paperi. Jos käytte maistratti,mutta ette erikseen solmi pyhää liitto?.Ajalaan mies otta sinusta eron.Olet vain väliaikainen " vaimo"! Ihan oikea tietoa saat kaikesta suomen kieliset Islam sivut.


    • Järjen käyttö

      Minäkin olen muslimin vaimo. Miksi ihmeessä olisin vaihtanut uskontoa?

      Jos toinen rakastaa, hän hyväksyy minut kulttuuritaustoineni, uskontoineni, ym. hyvineen, kuten minäkin hyväksyn hänet siltään ja muslimina.

    • 13

      se tapahtuu niin että ukkosi sanoo nyt horo käännyt islaminuskoon.
      Jos et käänny tulee ero ja hyvällä tuurilla vielä nyrkistä.

      • Rakas Watson

        noin.

        Ja sitten kun horo on kaantynyt, tulee kuitenkin nyrkista. Nainen kun sattuu olemaan tuossa rauhanuskonnossa miehen omaisuutta. Ja omaisuutta voi joko hoitaa hyvin tai hyvin huonosti. Yleensa musukuukerinpatjan tunnistaa siita etta pukeutuu sakkiin, koska naama on kuin mervitapolalla matin kanssa vietetyn kiihkean illan jaljilta.


    • heidii22

      olen naimisissa muslimin kanssa ja olen edelleen kristitty..

      • rtqereq

        riippuu ihan täysin puolisosi uskonnollisesta fanaattisuudesta tai siis sen asteessta, miten hän siihen suhtautuu.

        Minun kohta tuleva ex- puoliso, mm huutaa minulle aina riidellessämme:

        -Muista, että minä olen muslimi, minä olen parempi ihminen kuin sinä!!!!

        Tämä on totta, vaikka kuulostaakin ehkä provolta. Tähän liiittyy kyllä myös puolisoni luonnehäiriö tms.


      • Anonyymi

        Jos mies muuttaa suomeen,ja hänellä on vaikka jo kotimaassa vaimo,maistraatissa suomessa ei tietenkään vihitä,silloin on pakko mennä naimisiin miehen kotimaassa. Ja paikallinen pappi eli imaami ei vihi kuin kaksi muslimia. Eikä läheskään muutenkaan kaikki vanhanaikaiset muslimiperheet tai suvut hyväksy kristittyä vaimoa,kysellään onko nainen jo kääntynyt muslimiksi että naimisiin voidaan mennä mahdollisimman nopeasti. Islamia pitää ainakin jonkin verran opiskella,lukea koraania ja sellaista.


    • Anonyymi

      Lue Koraani, opettele rukoilemaan, paastoamaan ja tavat mm. Pesut ja puhtaus. Jos se o sen jälkeen sen tuntuista että oma sydämesi sitä haluaa niin lausumaan sitten tietyt sanat imaamille.
      Islamiin ei käännytä siihen palataan. Miehesi eikä kukaan muukaan saa siihen painostaa, jos se ei tule sinut puhtaasta uskosta ja tahdosta niin ihan sama mitä tee. Uskosi ei ole puhdasta etkä ole Allahin alamainen ja palvoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe