Uskollinen nainen? Totta vai tarua?

JuhaMä.

Missä on uskolliset naiset joille uskollisuus on kunnia asia? Eikö nykyään enään kehenkään voi luottaa... Olen kyllä varattu mutta tiedän että sopivan tilaisuuden tullen toinen pettää. Lupauksiahan on aina lupailtu, mutta aina ne on perättömiä. Tuskainen taival on elää ja haaveilla jostain turvallisesta....

35

2611

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SannaS!

      Täällä ollaan.Uskollista miestä olen hakenut jo iäisyyden,ei löydy.
      Itselleni uskollisuus ja luotettavuus on ainoa vaatimus.

      • JuhaMä.

        Kun suhteessa ei tarvitse pelätä, ei ole salaisuuksia ja aidosti välitetään toisista, eihän siinä muuta tarvitse. Uskollisuus ja luotettavuus on ainoa avain kestävään ja aitoon suhteeseen! Miksi et ole tullut aiemmin vastaan.... Olet luultavasti kuitenkin harvinaisuus!


      • SannaS!
        JuhaMä. kirjoitti:

        Kun suhteessa ei tarvitse pelätä, ei ole salaisuuksia ja aidosti välitetään toisista, eihän siinä muuta tarvitse. Uskollisuus ja luotettavuus on ainoa avain kestävään ja aitoon suhteeseen! Miksi et ole tullut aiemmin vastaan.... Olet luultavasti kuitenkin harvinaisuus!

        Sellaista aitoa suhdettahan olenkin hakenut,ja ihan turhaan.Mikäs olisi tutustua,kun voisi sen turvallisin ja luottavaisin mielin tehdä..varmana siitä että riittää toiselle ja omana itsenään.
        Noh,tää on tätä toiveajattelua vaan.


      • JuhaMä.
        SannaS! kirjoitti:

        Sellaista aitoa suhdettahan olenkin hakenut,ja ihan turhaan.Mikäs olisi tutustua,kun voisi sen turvallisin ja luottavaisin mielin tehdä..varmana siitä että riittää toiselle ja omana itsenään.
        Noh,tää on tätä toiveajattelua vaan.

        Siitä kai saa haaveilla hautaan asti. No, sitten tuska hellittää ja saa heittää murheille hyvästit. Siihen asti täytyy yrittää jaksaa ja keksiä muuta ajateltavaa.


      • Tämmöstäkö tää on?

        Ite oon myös yrittäny löytää uskollista miestä, mut eipä niitä varmaan oo olemassakaan. Joka kertaa tulee vaan kuraa niskaan eri muodoissa.


    • tässä yksi u. N

      Missä uskolliset naiset, kyselet ukko mies ?? Missä ne uskolliset miehet sitten.

      • JuhaMä.

        Enpä tiedä missä muut on. En kysellyt seuranhaku mielessä, vaan ihan mielenkiinnosta kun tuntuu ettei sellaista ihmistä ole johon voisi luottaa. En ole eroamassa, lapsen vuoksi. Odotan ja pelkään koska toinen tekee virheen.... Toivoisin niin että pelkäisin turhaan... Häistä haaveilee, mutta en voi mennä kun en luota häneen.


      • hullu-ukko
        JuhaMä. kirjoitti:

        Enpä tiedä missä muut on. En kysellyt seuranhaku mielessä, vaan ihan mielenkiinnosta kun tuntuu ettei sellaista ihmistä ole johon voisi luottaa. En ole eroamassa, lapsen vuoksi. Odotan ja pelkään koska toinen tekee virheen.... Toivoisin niin että pelkäisin turhaan... Häistä haaveilee, mutta en voi mennä kun en luota häneen.

        Olet sairas. Mene terapiaan tai johonkin hakemaan apua.
        Parempi erota nimenomaan lapsen vuoksi jos elämä on yhtä harhaa ja kuvitelmaa toisen pettämisestä. Saa lapsi ehkä tasapainoisemman kodin. Miksi yleensä teit lapsen.


    • uskollinennainen

      Kysypä mieluummin itseltäsi, mikset kykene luottamaan keneenkään. Kyyninen itsesäälissä rypeminen (mua on petetty ja tullaan aina pettämään) ei varmasti edesauta minkäänlaisen suhteen kehittymistä.
      Jos pelkää ja epäilee jatkuvasti, että puoliso on uskoton, lopulta tulee petetyksi. Ja sitäpaitsi et voi ikinä omistaa toista ihmistä.

      • JuhaMä.

        Miksi pitäisi luottaa epäluotettavaan? Kuka siitä hyötyy? Toinen käy vieraissa niin olla vaan kun ei tietäisi mitään ja vihelellä? Hienoa...


      • luotettava /
        JuhaMä. kirjoitti:

        Miksi pitäisi luottaa epäluotettavaan? Kuka siitä hyötyy? Toinen käy vieraissa niin olla vaan kun ei tietäisi mitään ja vihelellä? Hienoa...

        Se on luottaa epäluotettavaan kumppaniin, tai elää pelossa ,että toinen pettää. Lapsen takia tilanne on vaikeampi, mutta kyllä uskollisia naisia ja kai miehiäkin on olemassa, itse olen sitä mieltä ,että ennen ero kuin pettäminen se on rehdimpää, vaikka ei kiva kumpikaan.
        Mutta miksi sitten alkujaan aloit olemaan ihmisen kanssa johon et luota ?


    • 6676

      Meidät nykynaiset on kasvatettu rakastamaan ja olemaan uskollisia. Miksiköhän meistä tuli uskottomia? Siinä kohtaa saa miessukupuoli kaiken kunnian itselleen. Elämässä on kohdattu vain ku##päitä, jotka pettävät. Nainen kestää sen kerran ja uskoo ja luottaa jälleen mieheen ja mitä tapahtuu? Nainen joutuu jälleen pettymään. Tämän jälkeen nainenkin tajuaa mikä on pelin henki... Sillä niin metsä vastaa kuin sinne huutaa !

      • mies olen

        Teidät nykynaiset on kasvatettu vapaaseen seksuaalisuuteen, nuoruusvuosien käyttämiseen itsensä etsimiseen seksiseikkailuin sun muin, sitten viimeistään kolmenkympin korvilla kääntämään takkiaan ja hakeutumaan seksuaalisesti kokemattomamman "kunnon miehen" parisuhdekumppaniksi. Tässä asetelmassa idea seksuaalisesta uskollisuudesta parisuhteessa on absurdi, suorastaan naurettava. Ei siksi, ettäkö nainen ei uskollisuuteen pystyisi, vaan siksi, että asialla ei pitäisi olla merkitystä ja että miehen uskottomuutta on mielummin tuettava kuin ehkäistävä.


      • Itsekäs aika
        mies olen kirjoitti:

        Teidät nykynaiset on kasvatettu vapaaseen seksuaalisuuteen, nuoruusvuosien käyttämiseen itsensä etsimiseen seksiseikkailuin sun muin, sitten viimeistään kolmenkympin korvilla kääntämään takkiaan ja hakeutumaan seksuaalisesti kokemattomamman "kunnon miehen" parisuhdekumppaniksi. Tässä asetelmassa idea seksuaalisesta uskollisuudesta parisuhteessa on absurdi, suorastaan naurettava. Ei siksi, ettäkö nainen ei uskollisuuteen pystyisi, vaan siksi, että asialla ei pitäisi olla merkitystä ja että miehen uskottomuutta on mielummin tuettava kuin ehkäistävä.

        Ettäkö miehen uskollisuutta on mieluummin tuettava...outoja höpsit...oletko kieroutunut?
        Kun sanot että nykynaiset on kasvatettu vapaaseen seksuaalisuuteen... suurin osa kodeista ei kasvata mutta media kasvattaa. Kaikkialta tulviva seksuaalisuus ja seksi, tässä seksin sekamelskassa ei nuori enää tiedä mikä hänelle on hyvää ja sopivaa, nuori hämmentyy.
        Vapaa kasvatus = ei kasvatusta ollenkaan, näitäkin koteja on.
        Mitä on nämä nykyiset keski-ikäiset jotka pettää myös, heitähän ei kasvatettu vapaaseen seksuaalisuuteen, heidän vanhemmat olivat suurin osa yksiavioisia?
        Pettäjiä riittää niin miehissä kuin naisissa tänä aikana, nuorta ja vanhempaa. Eiköhän tämä hulluuteen saakka vapaamielinen aika ole tehnyt tehtävänsä miltei jokaisessa.
        Onneksi on vielä niitäkin jalokiviä, joille terve moraalintaju ja uskollisuus ovat tärkeimpiä elämänarvoja.
        Elämän kalleimmilla ja kauneimmilla arvoilla (sydämen puhtaus, avoimuus ja uskollisuus) on usein alku uskossa, ylemmän auktoriteetin ja toisen ihmisen kunnioittamisessa.
        Kun yksi pettää se tarttuu kuin tauti...moraalittomuus rappeuttaa ensin yksilön, sitten jokaisen pettäjän ja lopulta yhteiskunnan. Mitä ihmisistä tulee kun kaikki rikkoontuu, perheet ja avioliitot, ei ole mitään kestävää? Sellainen yhteiskunta hajoaa!
        Vika on jokaisessa itsessään joka pettää kostoksi tai katsoo sen jostakin syystä etuoikeudekseen. Jos oman elämän malli on vain hajoittaa ja hallita ongelmien tullessa, jos ei edes yritetä tehdä mitään rakentavaa, jokainen sellainen voi syyttää vain itseään.
        Minne katoaa yhteinen haluaminen ja yrittäminen hyvän parisuhteen puolesta?
        Ei elämän ja parisuhteen vastoinkäymiset katoa pakenemalla toisen syliin, ne vain lisääntyy tai muuttaa muotoaan.


      • ghfj56757

        nimenomaan NUORISTA naiset pettää enemmän!

        Eli jos katsotaan ketä alle 3-kymppisinä on petetty, niin useammin miestä kuin naista!


      • mies olen
        Itsekäs aika kirjoitti:

        Ettäkö miehen uskollisuutta on mieluummin tuettava...outoja höpsit...oletko kieroutunut?
        Kun sanot että nykynaiset on kasvatettu vapaaseen seksuaalisuuteen... suurin osa kodeista ei kasvata mutta media kasvattaa. Kaikkialta tulviva seksuaalisuus ja seksi, tässä seksin sekamelskassa ei nuori enää tiedä mikä hänelle on hyvää ja sopivaa, nuori hämmentyy.
        Vapaa kasvatus = ei kasvatusta ollenkaan, näitäkin koteja on.
        Mitä on nämä nykyiset keski-ikäiset jotka pettää myös, heitähän ei kasvatettu vapaaseen seksuaalisuuteen, heidän vanhemmat olivat suurin osa yksiavioisia?
        Pettäjiä riittää niin miehissä kuin naisissa tänä aikana, nuorta ja vanhempaa. Eiköhän tämä hulluuteen saakka vapaamielinen aika ole tehnyt tehtävänsä miltei jokaisessa.
        Onneksi on vielä niitäkin jalokiviä, joille terve moraalintaju ja uskollisuus ovat tärkeimpiä elämänarvoja.
        Elämän kalleimmilla ja kauneimmilla arvoilla (sydämen puhtaus, avoimuus ja uskollisuus) on usein alku uskossa, ylemmän auktoriteetin ja toisen ihmisen kunnioittamisessa.
        Kun yksi pettää se tarttuu kuin tauti...moraalittomuus rappeuttaa ensin yksilön, sitten jokaisen pettäjän ja lopulta yhteiskunnan. Mitä ihmisistä tulee kun kaikki rikkoontuu, perheet ja avioliitot, ei ole mitään kestävää? Sellainen yhteiskunta hajoaa!
        Vika on jokaisessa itsessään joka pettää kostoksi tai katsoo sen jostakin syystä etuoikeudekseen. Jos oman elämän malli on vain hajoittaa ja hallita ongelmien tullessa, jos ei edes yritetä tehdä mitään rakentavaa, jokainen sellainen voi syyttää vain itseään.
        Minne katoaa yhteinen haluaminen ja yrittäminen hyvän parisuhteen puolesta?
        Ei elämän ja parisuhteen vastoinkäymiset katoa pakenemalla toisen syliin, ne vain lisääntyy tai muuttaa muotoaan.

        "Onneksi on vielä niitäkin jalokiviä, joille terve moraalintaju ja uskollisuus ovat tärkeimpiä elämänarvoja."

        Puhut näiden kivien puolesta. Se on aivan okei, ei mulla ole mitään sitä vastaan.

        Huomaa, että mä puhun eri asetelmasta: siitä, missä nainen vakiintuu vasta seksiseikkailujen jälkeen "erilaisen" miehen kanssa. Tässä asetelmassa uskollisuuden vaatimus on absurdi ja naurettava. Huomaa myös, että uskottomuuden ei tarvitse eikä pitäisi tarkoittaa pettämista. Nimenomaan pettämistä eli petosta ei tarvita, kun seksuaalinen uskottomuus sallitaan avoimesti. Erityisesti miehen uskottomuutta on tuettava, jotta hän pääsee naisensa kanssa niin sanotusti samalle viivalle, mitä tulee seksuaalisiin kokemuksiin eri kumppanien kanssa. Samalta viivalta on hyvä lähteä yhteiselle matkalle.


      • Anonyymi
        mies olen kirjoitti:

        "Onneksi on vielä niitäkin jalokiviä, joille terve moraalintaju ja uskollisuus ovat tärkeimpiä elämänarvoja."

        Puhut näiden kivien puolesta. Se on aivan okei, ei mulla ole mitään sitä vastaan.

        Huomaa, että mä puhun eri asetelmasta: siitä, missä nainen vakiintuu vasta seksiseikkailujen jälkeen "erilaisen" miehen kanssa. Tässä asetelmassa uskollisuuden vaatimus on absurdi ja naurettava. Huomaa myös, että uskottomuuden ei tarvitse eikä pitäisi tarkoittaa pettämista. Nimenomaan pettämistä eli petosta ei tarvita, kun seksuaalinen uskottomuus sallitaan avoimesti. Erityisesti miehen uskottomuutta on tuettava, jotta hän pääsee naisensa kanssa niin sanotusti samalle viivalle, mitä tulee seksuaalisiin kokemuksiin eri kumppanien kanssa. Samalta viivalta on hyvä lähteä yhteiselle matkalle.

        Sipuli
        Eli mielestäsi kaikki naiset pettävät?

        Sun kannattaisi hakea hoitoon, sitä selkeästi tarvitset, jos tosissasi väität että naisten pitäisi tukea avoimesti miesten uskottomuutta?

        Sinun kaltaisesti ajattelevat miehet joutaakin heittää niskaperse otteella, potkulla persauksiin mäkeen/ helvettiin, mitä naiset muka tekee sinun kaltaisellasi miehellä, joka kohtelee naisia huonosti?

        Jos sinua on joku nainen kohdellut joskus huonosti niin älä kosta sitä muille naisille, jos niin teet kukaan nainen ei tule sinua huolimaan edes pitkällä tikullakaan.

        Minua ärsyttää naisena lukea tuollaista tekstiä, missä haukutaan naisia, tulee kirjoittajasta vaan mieleen mies, joka ei osaa kunnioittaa naisia, kykenee vaan haukkumaan.naisia.

        Onneksi minulla ei ole biologisia omia lapsia, parisuhdetta, eikä aviomiestä, enkä niitä kaipaakaan. Lisäksi en edes pidä:
        Rakkaudesta, läheisyydestä, enkä fyysisestä kosketuksesta. Olen koko sydämestäni onnellinen ja tyytyväinen elämääni. En tarvitse miestä ja lapsia ollakseni onnellinen.

        Jokainen on vastuussa omasta onnestaan, joka ei saa olla liian riippuvainen muista ihmisistä, jos niin on onni ei ole aitoa.

        En käytä alkoholia (olen absolutisti), en ole koskaan kokeillut tupakkaa, enkä päihteitä.

        En harrasta yhdenillan juttuja ne ovat moraalini vastaista toimintaa (oksettavaa, vastenmielistä toimintaa). Minusta läheisyys, rakkaus ja fyysinen kosketus kuuluu vain:
        Parisuhteeseen ja avioliittoon, ei sen ulkopuolelle!

        Kierrän kaltaisesi miehet kaukaa. Arvostan miehissä uskollisuutta, luotettavuutta, rehellisyyttä, sanavalmiutta, suorapuheisuutta, mitään kaunistelematonta puhetyyliä. Vihaan selän takana muista pahanpuhujia (liian selkäänpuukotus meininki), epärehellisyyttä, ilkeitä ihmisiä, joilla on tyhmä tarve ivata/pilkata, haukkua muita ihmisiä.

        Vihaan ulkonäkörasisteja, negatiivisia ihmisiä, kateellisia ihmisiä, jotka valehtelevat muiden asioita kateuttaan. Kateellisista ihmisistä ei ole mihinkään.


    • Uskollisuus kunniaan

      En iki maailmassa voisi pettää.

      En tiedä mitään alhaisempaa tapaa loukata toista.
      Jos rakastaa niin ei petä. Mielummin kuolen kuin tulen petetyksi, niin kamalaa se mielestäni on.

      Onneksi puoliso luottaa minuun, vaikka en itse luota häneen:(.

      Ei helppoa.

    • 6789

      Itselleni uskollisuus on selviö,miehelleni ei.Olemme olleet yhdessä 16 vuotta ja itselläni ei ole ollut tarvetta pettämiseen,mieheni on sellaisissa töissä että on muutaman viikon aina poissa,mahdollisuuksia olisi mutta en voisi katsoa miestäni silmiin jos pettäisin,Rakastan miestäni hyvin paljon,isku oli melkoinen kun sain mieheni kiinni.Tuntuu siltä että niitä uskollisia ihmisiä on tosi harvassa,se vaan ei kaikilta onnistu eivätkä tunne tarvetta olla uskollinen.Avioliittomme kyllä jatkuu edelleen,mieheni ei kuitenkaan eroa halunnut joten annoin uuden mahdollisuusen,ja mieheni on kyllä muuttunut paljon,täyttä luottamusta ei kuitenkaan enää minulta ansaitse,saa tehdä edelleen töitä sen asian eteen,koska toista kertaa en anteeksi anna.Uskollisuus on harvinaista herkkua ,mutta ei vaan kaikista siihen ole.

    • 14v ja viisaampi

      Minulla on ikää 14-vuotta ja olen naperosta asti tiennyt, että maailma on paha paikka. Täällä on palstaa palstan perään ja sielä aikuiset ihmiset kyselevät yksinkertaisia ja tyhmiä asioita.. "Miten päästä yli?" "Miten saan toisen rakastumaan?".. Niin ja onhan sitten vielä tämä. Kaikki uskolliset naiset ja miehet ovat rakkauden takana. Jos toista oikeasti rakastaa, ei myöskään petä. Mitä se sellainen rakkaus on, että sanoo välittävänsä ja lupaa turhia asioita toiselle ihmisille? Ei se minusta rakkautta ainakaan ole. Tai jos joku väittää että on, niin lähtee sitten itse pohtimaan todella syvällisesti, miten hän itse rakkauden toista kohtaan kokee ja mitä tekisi ja mitä ei.

      Niin ja hei kaikki te naiset, jotka etsitte itsellenne miestä/ kysytte miten toinen ihminen saadaan hurmattua.. Ei ole yhtä tapaa hurmata miljoonia miehiä. Tärkein on vaan olla oma itsensä, ei edetä turhan nopeasti, tai olla turhan mustasukkainen. Mikä teitä vaivaa aikuiset? Kysykää lapsiltanne neuvoa, te olette heitä opettanut ja he kyllä muistavat vinkkinne, joihin ette itse enää usko.

      • ole oma itsesi vaan

        hei sinä 14-v. provosi oli hyvä, kaikki lapsethan lukeekin näitä chatteja ja varsinkin löytää tiensä näihin... ja varsinkin tuo huomionosoitus kaikille naisille... sehän on lapselta sujuvaa antoisaa elämänohjetta ja vain naisille (he,heh) .... sinä joka lapsena esiinnyt: yritä olla myös lapsi kieliasultasi, muuten jäät kiinni kuten kakkonen kirjoittaesaan ykkösenä tai ykkönen kirjoittaessaan kakkosena, lapsi vetoomuksena vanhemmilleen, mutta tuskin näillä palstoilla koskaan totena. kyllä täällä vanhempi vetoo "lapsena" puolisoonsa ja yrittää kaikkensa syyllistymisessä ja sitten sanotaan että rakastan sua (vaikka yritän sua syyllistää ja naruttaa ja saada sut tahtomaan sitä mitä et tahdo) Sekö on sitä rakkautta?
        Eli ?


      • 14v ja viisaampi
        ole oma itsesi vaan kirjoitti:

        hei sinä 14-v. provosi oli hyvä, kaikki lapsethan lukeekin näitä chatteja ja varsinkin löytää tiensä näihin... ja varsinkin tuo huomionosoitus kaikille naisille... sehän on lapselta sujuvaa antoisaa elämänohjetta ja vain naisille (he,heh) .... sinä joka lapsena esiinnyt: yritä olla myös lapsi kieliasultasi, muuten jäät kiinni kuten kakkonen kirjoittaesaan ykkösenä tai ykkönen kirjoittaessaan kakkosena, lapsi vetoomuksena vanhemmilleen, mutta tuskin näillä palstoilla koskaan totena. kyllä täällä vanhempi vetoo "lapsena" puolisoonsa ja yrittää kaikkensa syyllistymisessä ja sitten sanotaan että rakastan sua (vaikka yritän sua syyllistää ja naruttaa ja saada sut tahtomaan sitä mitä et tahdo) Sekö on sitä rakkautta?
        Eli ?

        En luokittele enää 14 vuotiasta lapseksi, mielestäni olen jo nuori aikuinen. En pysty ikääni sinulle mitenkään todistamaan, mutta kyllä täällä ruudun toisella puolella ihan tyttö vuonna -95 syntynyt istuskelee. :) Luen joka päivä uutisia ja olen aika mukana siinä, että täällä niitä pedofiilejä esiintyy ja te aikuiset yritätte meitä "lapsia" täällä esittää. No mutta mitäs pienistä, yritin auttaa kyseistä henkilöä iästäni viis. Miksi kyseenalaistat ikäni? Ikäni ei oikeastaan liity asiaan mitenkään, annoin vain nuorempaa kantaa.

        Niin ja muuten, miksei 14 vuotias voi osata kirjoittaa kunnolla? Onko se ainoastaan aikuisille sallittu? Minun mielestäni ei.


      • täsmääkö
        14v ja viisaampi kirjoitti:

        En luokittele enää 14 vuotiasta lapseksi, mielestäni olen jo nuori aikuinen. En pysty ikääni sinulle mitenkään todistamaan, mutta kyllä täällä ruudun toisella puolella ihan tyttö vuonna -95 syntynyt istuskelee. :) Luen joka päivä uutisia ja olen aika mukana siinä, että täällä niitä pedofiilejä esiintyy ja te aikuiset yritätte meitä "lapsia" täällä esittää. No mutta mitäs pienistä, yritin auttaa kyseistä henkilöä iästäni viis. Miksi kyseenalaistat ikäni? Ikäni ei oikeastaan liity asiaan mitenkään, annoin vain nuorempaa kantaa.

        Niin ja muuten, miksei 14 vuotias voi osata kirjoittaa kunnolla? Onko se ainoastaan aikuisille sallittu? Minun mielestäni ei.

        Nuori aikuinen. Hahhaaaahaaa. Asiasta toiseen.. Olet syntynyt -95? Et siis 14 vuotias?


      • täsmääkö

        Tämä onkin ikivanha ketju. Olet siis nykyään aikuisempi. :D


    • uskollinen olen

      Ympärilläni on aina pörrännyt mielenkiintoisia miehiä ja kysyntä on aina ollut suurempi kuin tarjonta. Ehkä juuri siksi en haikaile vieraitten miesten perään, heissä ei ole haastetta, olen käynyt heidät jo läpi. Sellaisen porhaltaa paikalle heti kun viheltää, tylsää ja ennakoitavaa.

      Oman rakkaan onnellisena pitäminen sen sijaan on haaste. Olen nyt 44v ja ylpeä uskollisuudestani, tähän ei jokainen pystykään. En ole koskaan pettänyt ketään miestä. Minua on petetty, mutta en silloinkaan maksanut samalla mitalla takaisin, halusin pysyä uskollisena myös omille periaatteilleni.

    • gdhgah

      ilmottautuu yksi!

      Ja kyllä noita ehdotuksia on tullut, mutta olen ne suoralta kädeltä torjunut, ja aion jatkossakin torjua. En näe mitään syytä että menisin loukkaamaan miestäni pahimmalla mahdollisella tavalla, toisekseen, joutisin elämään sen jälkeen itseni kanssa, ja tietäisin sen olevan täysin mahdotonta. Pitkässä suhteessa on ylä- ja alamäkiä ja kun on rankempaa, niin miksi haluaisin hankaloittaa tilannetta entisestään? tässä ovat miun syyni pysyä uskollisena! Uskollisena olo on myös TAHDON asia. Minulle tämä on aina ollut helppoa, mutta sillehän ei voi mitään jos jolta kulta ei selkärankaa löydy, turha siinä on mitään sen enempiä selitellä.

    • parempi ilman kuin..

      Tämä nykymaailma on niin itsekeskeinen, että eipä siinä aina taida paljoa tilaa muiden tunteille olla, kun pitää saada kaikki herkut, 'jotain parempaa' tai muuten vain testailla omaa viehätysvoimaansa. Yksi syy tähän voi olla myös se, ettei yksinoloa mielletä paremmaksi vaihtoehdoksi kuin parisuhdetta jonkun 'siedettävän' kanssa, niin oikeaa kunnioitusta ja rakkautta ei sitten houkutusten edessä löydykään. Voin olla metsässä mielipiteineni, mutta tällaisia ajatuksia heräsi.

      Itse olin useamman vuoden itsekseni tyytyväisenä (en tarjonnan puutteesta, vaan koska ei vain sattunut kohdalle sellaisia kumppaniehdokkaita, joiden kanssa olisin voinut ajatella jakavani elämääni), kunnes tutustuin ihmiseen, joka ansaitsee kaiken luottamukseni ja myös uskollisuuteni. En uskonut sellaisia ihmisiä olevan olemassakaan, joten ehkä ei kannata kiirehtiä parinvalinnassa. Vannomatta paras, mutta en missään nimessä haluaisi loukata kunnioittamaani ja rakastamaani ihmistä pettämällä häntä.

    • elämäni rakkaus

      Viimeisestä viestistä tällä palstalla on kulunut muutama vuosi. Tuskin tätä enää kukaan lukee, mutta kirjoitan kuitenkin ajatukseni uskollisen naisen elämästä.
      Rakastuin ihanaan nuoreen mieheen lähes kolmekymmentä vuotta sitten, itsekin silloin nuori nainen. Elimme onnellisina, rakastuneina, menimme naimisiin, perustimme perheen, rakastimme toisiamme todella paljon. Lasten syntymien jälkeen olin usein yksin lasten kanssa, koska mieheni teki paljon töitä, hän oli työorientoitunut. Hän sai upean haastavan työn, josta hän nautti todella paljon. Olin onnellinen hänen puolestaan ja todella ylpeä hänestä. Hän menestyi, sai ylennyksiä, vaurastuimme. Olin itsekin työelämässä mukana, pidin työstäni vaikka välillä leipäännyin työhöni. Työni työajat olivat perheelliselle ihanteelliset. Mieheni oli työnsä takia paljon pois kotoa yli 150 matkapäivää vuodessa, joten kotona häntä näkyi harvoin. Meillä oli kuitenkin hyvin rakastavat välit ja luotimme toisiimme, ei ollut mitään syytä epäillä toisesta mitään ikävää. Vuodet kuluivat, rakensimme kodin, matkustelimme silloin tällöin, elämämme oli hyvää ja onnellista, jotkut ystävistämme kadehtivat meitä. Tunsin itseni kuitenkin toisinaan hyvin yksinäiseksi avioliitossamme. Luotin mieheeni täysin, ei ollut mitään syytä olla luottamatta.
      Sitten tapahtui se, mitä vähiten osasin odottaa. Mieheni salasi minulta suhteen toiseen naiseen. Eikä hän ollut edes pahoillaan eikä katunut, kun se tuli ilmi. Maailmani romahti. Jotenkin sain koottua itseni. Mieheni sanoi, että oli jättänyt tämän naissuhteensa. Luotin häneen ja annoin hänelle anteeksi. Suhteemme parani ja elämä jatkui, muttei mikään enää ollut kuin ennen. En tiedä, miksi mieheni petti. Hän ei kertonut sitä koskaan, vaikka kysyin. Toisaalta hän kertoi sen, ettei ollut luotu perheellliseksi. Ajattelin, mikä typerä syy, kun lapset olivat jo reilusti yli kymmen vuotiaita.Tein kaikkeni, että liittomme olisi pysynyt kasassa, mutta mieheni oli päättänyt toisin, puolestamme. En tiedä kuinka monen kanssa hän minua petti tämän jälkeen, eikä se minua enää kiinnostakaan. Liittomme hajosi. Surullisinta oli se, että lapsemme joutuivat kokemaan perheen hajoamisen, kodin myymisen pakon edessä, muuton. Tajusin liian myöhään, että mieheni ei koskaan kasvaisi aikuiseksi, vastuuntuntoiseksi aikuiseksi, hän on kuin keskenkasvuinen miehulainen, joka ei pysty ottamaan lapsistaan, perheestään vastuuta. Luulin, että kannoimme vastuun yhdessä, todellisuudessa vastuun kannoin yksin. Hän kyllä huolehti taloudellisesta vastuusta, muttei halunnut lasten tai perheen häiritsevän hänen uraansa. Jälkeen päin ajateltuna, olin naiivi, sokea ja uskoin, mitä halusin uskoa. Luotin, koska halusin luottaa häneen. Loin mielessäni illuusion, johon uskoin. Olin hyvin yksinäinen avioliitossamme, mutta ajattelin, että näin kuuluukin olla, vaimon on kannustettava, luotettava ja tehtävä kaikkensa, jotta miehellä on hyvä olla. Koti kunnossa, vaatteet pestynä, silitettynä, ruoka odottamassa silloin kun nyt sattuu kotiin tulemaan, sänky lämmitettynä. Exäni elää nyt uudessa parisuhteessa, työ vie häntä samaan tahtiin kuin ennenkin. Itse olen ollut yksin useamman vuoden. Minun on ollut vaikea kohdata miehiä, jotenkin pelkään heitä. Olen kohdannut vain pilkallisia ja epäluotettavia miehiä. Enää en haikaile kenenkään perään. Jos kohdalleni osuisi luotettava, rehti mies, en epäröisi alkaa suhdetta hänen kanssaan. En pelkää sydänsuruja, tiedän mitä se on.
      Siitä olen onnellinen, että sain kerran elää ihanan miehen kanssa ja olla rakastunut ja olla rakastettu.Siitä olen kiitollinen, että sain kerran olla äärimmäisen onnellinen ja elämäni oli täynnä rakkautta ja sain sitä antaa ja se vain kasvoi. Olen iloinen ja onnellinen, että liitostamme syntyi kaksi maailman ihaninta lasta. Olen heidän tukenaan ja turvanaan niin kauan kuin elän. Olen sinut itseni ja liittomme hajoamisen ja exäni kanssa. Olen todella onnellinen, että totuus exästäni tuli ilmi, en jaksa elää valheessa enkä pysty enää luottamaan häneen. En pysty elämään kaksoiselämää, tässä yhdessäkin on riittävästi.
      Elämäni tarinan opetus minulle on ollut, että Elämä on täysin sattumanvaraista ja epäoikeudenmukaista, mutta äärimmäisen ihanaa.

      • Tsemppiä!! Tosin 9 vuoden jälkeen.


    • ruusun mies

      Uskollisuus on minulle selviö. Kun olen parisuhteessa, tuskin huomaan muita miehiä.

    • ..

      Täälä myös yksi,joka ei ole koskaan pettänyt. Parisuhteess olen ja muiden miesten katseista en välitä,kun on oma mies on rinnalla.

    • kyllä niitä on

      Täällä yksi uskollinen vaimo, jonka mies kyllä ei ole ollut uskollinen. Mutta siitä huolimatta en itse halua pettää. En koe, että voisin elää itseni kanssa, jos tekisin sen.

    • Uskollisuuskunniaan

      Omasta kokemuksesta voin sanoa että se pettävä osapuoli on aina ollut nainen. Terveisin uskollinen mies.

    • teeämän

      Täällä yksi vanhat hyvät arvot omaava nainen. Meitä todellakin on, mutta ne uskolliset miehet ovat hukassa 😒

    • ikuisestisinunM

      Ikuisesti uskollinen!
      Miksi loukkaisin sellaista ihmistä jonka kanssa jaan arjen ja juhlan.
      En aloittaisi suhdetta sellaisen kanssa joka olisi niin huono sängyssä. Kyllä sen jo muutaman kerran jälkeen huomaa riittääkö toinen vai ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe