Defenssit keskusteluissa

dazu

Näyttäisi siltä, että suurin osa tämänkin palstan keskusteluista on defensiivisiä, eli keskustelun lähtökohta, tai aloitus perustuu defensseille. Osissa aloituksista naiset pyrkivät todistelemaan kokemiaan vääryyksiä johonkin luonnonlakiin ja sukupuolieroihin liittyväksi tosiasiaksi, minkä vain täytyy olla niin, kuin se on ollut, osissa aloituksista haukutaan väärään yhteiskuntaluokkaan kuuluvat, tai väärällä autolla ajavat ja defensiivinen huippu saavutetaan harhaisissa häiriköinti-aloituksissa ja viesteissä.

Mutta eikö olisi vain paljon helpompi arvostaa todellisuutta, kuin koittaa muuttaa sitä helpommin kestettävään suuntaan?

35

300

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ompa siinä jättimäinen defenssi *katsoo hämmästyneenä*

• Joukon alkion paradoksi. Vastaus siihen on, että ei se ilmaisun tapa, vaan se mitä sillä sanotaan. Sinunkin viestisi oli defenssi, by the way. Voimmeko siis puhua ollenkaan defensseittä?

• dazu kirjoitti:

Joukon alkion paradoksi. Vastaus siihen on, että ei se ilmaisun tapa, vaan se mitä sillä sanotaan. Sinunkin viestisi oli defenssi, by the way. Voimmeko siis puhua ollenkaan defensseittä?

Luulen että defenssitöntä olotilaa kutustutaan valaistumiseksi eikä se ole jokaisen leipä.

• Kukkomies kirjoitti:

Luulen että defenssitöntä olotilaa kutustutaan valaistumiseksi eikä se ole jokaisen leipä.

sitten ollaan nirvanassa. Raamatusta voidaan sanoa, että ihminen ei ole koskaan täydellinen, eikä sen tarvitsekaan. Ajatus on se, että hyväksyy, ettei ole täydellinen. Joukon alkion paradoksi on seurausta siitä, ettei ihminen hyväksy, että matematiikka ei ole täydellistä, heijastaen sisäistä kyvyttömyyttä hyväksyä ihmisessä vajavaisuutta.

• näi o.....

.

kuka vielä ajaa jollakin ikälopulla volvolla ????????

.

• päästä siihen tilaan et käsittää mikä on ns. todellisuus. Kun todellisuuden määräävät iltasanomat, uutiset ja ylivilkas mielikuvitus niin lopputulema on juuri sen mukainen.

• mistä puhutaan. Jopa defensiivinen vastauksesi oli jonkinlainen hämärä pala todellisuutta.

• dazu kirjoitti:

mistä puhutaan. Jopa defensiivinen vastauksesi oli jonkinlainen hämärä pala todellisuutta.

...

• ttuplai kirjoitti:

...

sanoa. Rotat aistivat todellisuutta ja keskustelevat siitä omalla kielellään.

• dazu kirjoitti:

sanoa. Rotat aistivat todellisuutta ja keskustelevat siitä omalla kielellään.

keskustella itsellesi laskuvarjo. Konstruktio on ihan kiva työkalu - mut sitä kuten muitakaan ei tule soveltaa kaikkialle.

• on se oikea??? sun mun vai jonkun muun?

• Jos kyseessä onkin rinnakkaistodellisuus? Ihmiset kertovat netissä kokemuksistaan niin omituisista asioista, että epäilen usein heidän elävän aivan toisessa todellisuudessa kuin minä.

• yhteinen todellisuus, sama, jonka kaikki havaitsemme, mutta mistä käytämme erilaista kieltä("kielipelit" Wittgensteinin kirjoituksissa). Defenssien tarkoitus on uskotella itselleen, että on eri todellisuuksia. Siis defenssit luovat "eri todellisuudet". Kyse on siis tavallaan tahallisesta ymmärtämättömyydestä toisia kohtaan, itsen korostamisen tarkoituksessa, kun ei pystytä kokemaan todellisuutta samana toisen ihmisen ilmaisumaailman kautta.

• dazu
        Ratikkakuski kirjoitti:

Jos kyseessä onkin rinnakkaistodellisuus? Ihmiset kertovat netissä kokemuksistaan niin omituisista asioista, että epäilen usein heidän elävän aivan toisessa todellisuudessa kuin minä.

Siltä se välillä tuntuu, mut joku logiikka heilläkin on.

• dazu kirjoitti:

yhteinen todellisuus, sama, jonka kaikki havaitsemme, mutta mistä käytämme erilaista kieltä("kielipelit" Wittgensteinin kirjoituksissa). Defenssien tarkoitus on uskotella itselleen, että on eri todellisuuksia. Siis defenssit luovat "eri todellisuudet". Kyse on siis tavallaan tahallisesta ymmärtämättömyydestä toisia kohtaan, itsen korostamisen tarkoituksessa, kun ei pystytä kokemaan todellisuutta samana toisen ihmisen ilmaisumaailman kautta.

voitko dazu yksinkertaistaa hiukkasen vielä :)

• poikkeamasäännöstä
        dazu kirjoitti:

yhteinen todellisuus, sama, jonka kaikki havaitsemme, mutta mistä käytämme erilaista kieltä("kielipelit" Wittgensteinin kirjoituksissa). Defenssien tarkoitus on uskotella itselleen, että on eri todellisuuksia. Siis defenssit luovat "eri todellisuudet". Kyse on siis tavallaan tahallisesta ymmärtämättömyydestä toisia kohtaan, itsen korostamisen tarkoituksessa, kun ei pystytä kokemaan todellisuutta samana toisen ihmisen ilmaisumaailman kautta.

on se ainut oikea? Voimmeko nimetä joukosta yhden tai useamman, jonka todellisuus vastaisi oikeaa?

Jotenkin tuntuu siltä, että jos todellisuuteni poikkeaa omastasi, niin epäilen ettet ymmärrä tilannettani ja että kokemuksesi eivät kata sellaisia asioita, jotka ovat minulle arkipäivää?

• poikkeamasäännöstä kirjoitti:

on se ainut oikea? Voimmeko nimetä joukosta yhden tai useamman, jonka todellisuus vastaisi oikeaa?

Jotenkin tuntuu siltä, että jos todellisuuteni poikkeaa omastasi, niin epäilen ettet ymmärrä tilannettani ja että kokemuksesi eivät kata sellaisia asioita, jotka ovat minulle arkipäivää?

samassa todellisuudessa. Siis olemme sisällä todellisuudessa. Ihmisellä on havainto todellisuudesta, jonka jälkeen todellisuus puetaan sanoihin, tarkoituksena kuvata todellisuutta. Eri ihmiset kuvaavat todellisuutta eri sanoin, tai ilmaisutavoin, mikä luo illuusion monesta todellisuudesta, kun saman asian kuvausta toisella tavalla ei ymmärretä. Defensseillä juuri pyritään todistelemaan itselle toisen elävän eri todellisuudessa, joka on huonompi, kuin se, missä itse eletään.

• dazu kirjoitti:

samassa todellisuudessa. Siis olemme sisällä todellisuudessa. Ihmisellä on havainto todellisuudesta, jonka jälkeen todellisuus puetaan sanoihin, tarkoituksena kuvata todellisuutta. Eri ihmiset kuvaavat todellisuutta eri sanoin, tai ilmaisutavoin, mikä luo illuusion monesta todellisuudesta, kun saman asian kuvausta toisella tavalla ei ymmärretä. Defensseillä juuri pyritään todistelemaan itselle toisen elävän eri todellisuudessa, joka on huonompi, kuin se, missä itse eletään.

havaintokyvystä?

• monte24 kirjoitti:

havaintokyvystä?

havainnon käsittelykyvystä. Mitä heikompi kyky käsitellä, sitä defensiivisempää.

• BlueNightSatin

jos on kyse defensseistä, niin koska on kyseessä valinta mieltymyksen mukaan? :)

• Mä luulen, että mieltymys ja defenssi voi olla samassa asiassa. Tapaat italialaisen miehen, rakastut ja toteat sen jälkeen, että kaikki muun maalaiset miehet on paskoja. :D Tuossahan olis valinta mieltymyksen mukaan ja sitten puolustelu defenssillä.

• BlueNightSatin
        dazu kirjoitti:

Mä luulen, että mieltymys ja defenssi voi olla samassa asiassa. Tapaat italialaisen miehen, rakastut ja toteat sen jälkeen, että kaikki muun maalaiset miehet on paskoja. :D Tuossahan olis valinta mieltymyksen mukaan ja sitten puolustelu defenssillä.

jossei aikusten oikiasti ees puolustele, on vaan sitä mieltä et italilaisesta löysin sen rakkaan :) Siis kun kaikki ei ole välttis ees puolustelua.

• muuten...
        BlueNightSatin kirjoitti:

jossei aikusten oikiasti ees puolustele, on vaan sitä mieltä et italilaisesta löysin sen rakkaan :) Siis kun kaikki ei ole välttis ees puolustelua.

olitko sä bluenightsatin se huonon musiikin ystävä??

• BlueNightSatin
        muuten... kirjoitti:

olitko sä bluenightsatin se huonon musiikin ystävä??

mun musamaku on toisinaan hemmetin huonoa :) riippuu ihan fiiliksestä (defenssi)..

• BlueNightSatin kirjoitti:

italialaisesta löytyi rakas, niin eihän se ole defenssi, mut tosiaan se on defenssi, jos ilmoittaa italialaisten olevan parhaita... tms.

Mun aloitus ei muuten varsinaisesti ollut defenssi, vaikka tuossa ylempänä sitä sellaiseksi kutsuttiinkin.

• on pelokkaita ja vihaisia, ei keskusteluilmapiiri voi olla kovin avoin. Nekin muuttuvat varautuneiksi, jotka eivät sitä luonnostaan olisi, jos ympärillä leijuu kylmän sodan henki.

Epäsosiaalinen media on yksinäisyyden jakamista: ei niin että taakka kevenisi, vaan niin ettei muiden taakka ainakaan olisi kevyempi.

• ettäkö hyökkäys olis paras puolustus?

Mun mielestä sä oot ihan mettäs, mutta aivan sama.

• metsässä vai eri metsässä
        onko dazun metsä havupuu metsä vai kumipuu metsä kaukana kongossa

• mitä tarkoitat? Toi mun mettässä oleminen oli muuten sun defenssi. :) Defensseissä on sellaisia hyökkääviä ja puolustavia mielestäni olemassa. Tässä mielessä hyökkäys ei ole paras puolustus, joskin vittumaisin se kyllä on.

• dazu kirjoitti:

mitä tarkoitat? Toi mun mettässä oleminen oli muuten sun defenssi. :) Defensseissä on sellaisia hyökkääviä ja puolustavia mielestäni olemassa. Tässä mielessä hyökkäys ei ole paras puolustus, joskin vittumaisin se kyllä on.

jokaisella on joskus defenssit päällä ja niin pitääkin olla. Se jolla ei ole, niin se ei ole aivan terve. Vaikka psykiatrin näkökulmasta ei tervettä ihmistä olekaan.

• relaxed_eyes kirjoitti:

jokaisella on joskus defenssit päällä ja niin pitääkin olla. Se jolla ei ole, niin se ei ole aivan terve. Vaikka psykiatrin näkökulmasta ei tervettä ihmistä olekaan.

defensseitä, henkilö ei todellakaan ole terve, sillä hän on silloin kuollut.

• ?????

Mihin defenssiin tämä aloitus perustuu? Kysymykseni on hieman sänctusmäinen.

• espanjaksi???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      82
      6175
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3705
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      24
      3054
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      360
      1647
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1368
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      26
      1282
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      906
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      42
      863
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      850
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      809
    Aihe