Kun käsketään hankkimaan huumorintaju, niin tarkoittaako se sitä, että oma huumorintaju on vääränlainen tai, että tajuaa vääränlaista huumoria?
Tässä samassa yhteydessä pahoittelen sitä, että olen muutaman kerran joitakin kehottanut hankkimaan elämän, koska vittuakos se teidän elämänne mulle kuuluu.
Huumorintajusta.
41
341
Vastaukset
- tonou
Toi hjuumori ona aika vaikea ala, koska sillä on niin paljon alalajeja. Kirjoitettu hjuumori on paljon vaikeampaa kuin elävässä elämässä ilveily (ilmeily). Eikä mun mielestä kenenkään elämä hjuumorista muutu, ehkä vain hetkellisiesti hieman kevenee.
Työpaikalla keväällä, maassa lunta keskimäärin 30 cm:
Kenttämestari:
"Seuraavaksi voitte noutaa greenejä ympäröivät narut
Minä:
"Otetaan moottorikelkka"
Kenttämestari
"Moottorikelkka on huollossa"
Käytiin kurkkaamasa, moottorikelkka oli varastossa ja kunnossa. Kenttämestarin mielestä kyse oli työpaikkahuumorista, minusta selkeästä työntekijöiden harhaanjohtamisesta.monte24 kirjoitti:
paskaaks mitä sanomaan jos ei tiedä niin pitäkööt turpansa kiinni.
tosin korotin sen työpaikkakiusaamiseksi. Koska esimiehen on oltava alaisilleen rehellinen ja toisinpäin. Silloin työyhteisö toimii paremmin.
- 27
En ole tavannut yhtäkään ihmistä, joka ei pitäisi itseään huumorintajuisena. onko joku muu? Onko koskaan nähty esim. treffi-ilmoitusta, jossa sanotaan, että minä en sitten ole yhtään huumorintajuinen.
- 26
relaxed_eyes kirjoitti:
se pitää itseensä kuivana ja huumorintajuttomana. Mun mielestä se ei sitä ihan ole.
Jos se sanookin sen huumorilla.. huumoria se on kuivakin huumori.
26 kirjoitti:
Jos se sanookin sen huumorilla.. huumoria se on kuivakin huumori.
ja tiedän koska asun sen kans. Mut, se jontuu siitä, että mä oon vähä huoleton veitikka ja jonkun toisen pitää olla kuivakka ja jämpti, ettei kaikki mee ihan persiilleen.
- 18
relaxed_eyes kirjoitti:
ja tiedän koska asun sen kans. Mut, se jontuu siitä, että mä oon vähä huoleton veitikka ja jonkun toisen pitää olla kuivakka ja jämpti, ettei kaikki mee ihan persiilleen.
kirjottaako se tänne nimimerkillä Toljake?
- tonou
Huumorilla on muuten yhteys ihmisen pelkoihin, sekä henkilökohtaisiin että kollektiivisiin. Aina kun naurat jollekin naurat omille peloillesi aseinasi asenteesi, joita pilkataan ja jotka kyseinalaistetaan. Eli leijut hetken tyhjän päällä. Tyhjän päälle leijuminen on tunnetusti hauskaa.
Airborneettä en mä voi aina lyödä kaikkea leikiksi. Mutta, jos pitää valita itkeäkö vai nauraa, niin kyllä mä mielummin nauran... tilanteesta riippumatta ja ehkä siks oonkin aina kuses.
- 21
Tiedän ihmisiä, joiden suurin hupi on pilkata muita. Täytyykin ens kerralla pistää mieleen mille mä nauran, ei kun en mä tahdo, menee ihmiseltä ilo pois kun kaikkea pitää analysoida..
- - 38*C varjossa
;-)
yleensä suoraa asiakeskustelua vaan se täytyy aina erikseen ymmärtää. Siis ymmärtää sekä se mitä sanotaan että se mitä sillä tarkoitetaan. Huumorin tajuaminen tapahtuu tämän kuulijan mielessä sitten kun hän ymmärtää asian.
Mun mielestä huumorintaju on ihmisessä vallitseva mieliala. Sellainen elämänasenne, että näkee huumoria elämässä ja eri tilanteissa, vaikka niissä ei suoranaisesti mitään komiikkaa olisikaan. Ehkä se "huumorin hankkiminen" sitten voisi olla vaikka tuon näkökyvyn laajentamista ?
Eikös sitä sanota, että kaksimielisesti ajattelevilla on aina hauskempaa ;)mut matkalla kotiin pussi levis hiekkaan ja nyt mul on pussillinen hiekkatajua.
- scale
että sä et saa suuttua jos joku vittuilee sulle, koska se vittuilu on sen vittuilijan mukaan huumoria, joka sun tulee kestää suuttumatta. Se on tietenkin eri asia jos sinä vittuilet sille "humoristille".
- no niimpä
Taidat olla aika tiukkapipo, et sä leikkiä ymmärrä, se oli hei vitsi jne.
Minä vinoilen sulle sun henkseleistä.
Sua suututtaa ja sanot mulle että piä läpes kii.
Minä sulle että hanki huumorintaju!
Niin minä loukkaanun siitä, että sinä asetat mun käytöksen eettisesti arveluttavaan valoon loukkaantumalla.
Minä puolustaudun sua vastaan ja epään sun oikeuden loukkaantua, perusteena puutteet sun kognitiivisissa toiminnoissa ja symbolifunktioiden hahmottamisessa.
Se tarkottaa että kehottajan mielestä oot tyhymä, koska oot tyhymä ja teit hälle hankalan olon.- BlueNightSatin
tarkoittaa, että hanki huumorintajua :) Ts. opettele relaamaan.
sitten itsevarma ihminen. Minun mielestä se tarkiottaa sitä että opettele kelaamaan tai rakasta hevosia ym. ym.
http://youtu.be/wPgZbRTEvr0osa 1. Älä vittuile jo valmiiksi vittuuntuneelle ihmiselle, koska ennenkuin huomaatkaan olet täysin yksin.
- 16
relaxed_eyes kirjoitti:
osa 1. Älä vittuile jo valmiiksi vittuuntuneelle ihmiselle, koska ennenkuin huomaatkaan olet täysin yksin.
Tarkottiko toi sitä että se jo valmiiks vittuuntunu lähtee kertoo kaikille muille mikä ilkimys toi ekä vittuilija on?
16 kirjoitti:
Tarkottiko toi sitä että se jo valmiiks vittuuntunu lähtee kertoo kaikille muille mikä ilkimys toi ekä vittuilija on?
mutta voi se sitäkin tarkoittaa. Lähinnä kuitenkin sitä, että se miten ihminen suhtautuu yhteen ihmiseen, kuvastaa hyvin pitkälti sitä miten suhtautuu kaikkiin ihmisiin. Joten, jos vittuilee kaikille jo valmiiksi vittuuntuneille ihmisille, niin ketä jää jäljelle?
- 23
relaxed_eyes kirjoitti:
mutta voi se sitäkin tarkoittaa. Lähinnä kuitenkin sitä, että se miten ihminen suhtautuu yhteen ihmiseen, kuvastaa hyvin pitkälti sitä miten suhtautuu kaikkiin ihmisiin. Joten, jos vittuilee kaikille jo valmiiksi vittuuntuneille ihmisille, niin ketä jää jäljelle?
No ei tossa nyt ollu oikeen tolkkua..miksei sitten ole sama jos vittuilee kivalle ihmiselle, kun se kerran..joo antaa olla.
- BlueNightSatin
modelli kirjoitti:
sitten itsevarma ihminen. Minun mielestä se tarkiottaa sitä että opettele kelaamaan tai rakasta hevosia ym. ym.
http://youtu.be/wPgZbRTEvr0on tota itsevarmuutta siunaantunu matkan varrella :)
- BlueNightSatin
relaxed_eyes kirjoitti:
osa 1. Älä vittuile jo valmiiksi vittuuntuneelle ihmiselle, koska ennenkuin huomaatkaan olet täysin yksin.
1..vittuilla saa jos sitä halutaan :) Ts. elä anna aihetta..jos vituttaa murehdi keskenäs.
- BlueNightSatin
relaxed_eyes kirjoitti:
mutta voi se sitäkin tarkoittaa. Lähinnä kuitenkin sitä, että se miten ihminen suhtautuu yhteen ihmiseen, kuvastaa hyvin pitkälti sitä miten suhtautuu kaikkiin ihmisiin. Joten, jos vittuilee kaikille jo valmiiksi vittuuntuneille ihmisille, niin ketä jää jäljelle?
se kenekään vittuuntuminen mulle kuuluu? Jos joku vittuilee, se sillon kerjää saada takasin..parempi yksin, kun vittumaisten vittuuntuneiden tai aina vittuuntuneitten seurassa. Kuka nyt minkään läpeensä vittuuntuneen vittuilijan kanssa jaksaa asiallisesti seurustella? Emmä ainakaan..
BlueNightSatin kirjoitti:
se kenekään vittuuntuminen mulle kuuluu? Jos joku vittuilee, se sillon kerjää saada takasin..parempi yksin, kun vittumaisten vittuuntuneiden tai aina vittuuntuneitten seurassa. Kuka nyt minkään läpeensä vittuuntuneen vittuilijan kanssa jaksaa asiallisesti seurustella? Emmä ainakaan..
'Mitä se kenekään vittuuntuminen mulle kuuluu? Jos joku vittuilee, se sillon kerjää saada takasin..'
Okei. Mä oon luullu, että ongelmat ratkee sovittelemalla, eikä kärjistämällä.23 kirjoitti:
No ei tossa nyt ollu oikeen tolkkua..miksei sitten ole sama jos vittuilee kivalle ihmiselle, kun se kerran..joo antaa olla.
on siinä joku tolkku. Mutta, taisit vissiin hoksata sen. Tai jos et hoksannu, niin mä voin yrittää selventää.
- BlueNightSatin
relaxed_eyes kirjoitti:
'Mitä se kenekään vittuuntuminen mulle kuuluu? Jos joku vittuilee, se sillon kerjää saada takasin..'
Okei. Mä oon luullu, että ongelmat ratkee sovittelemalla, eikä kärjistämällä.mäki oon kuullu, mut kuulopuheisiin ei piä uskoo. Mut oikeesti ei kaikkien kanssa sovittelukaan toimi :)
"koska vittuakos se teidän elämänne mulle kuuluu" kärjistäen...juurikin noin kaikenkaikkiaan vittuuntumisineen päivineen :) BlueNightSatin kirjoitti:
mäki oon kuullu, mut kuulopuheisiin ei piä uskoo. Mut oikeesti ei kaikkien kanssa sovittelukaan toimi :)
"koska vittuakos se teidän elämänne mulle kuuluu" kärjistäen...juurikin noin kaikenkaikkiaan vittuuntumisineen päivineen :)että meidän huumorintaju ei kohtaa. Hauskat päivänjatkot!
- BlueNightSatin
relaxed_eyes kirjoitti:
että meidän huumorintaju ei kohtaa. Hauskat päivänjatkot!
sille ei mahda mitään, kaikki ei koskaan kohtaa millään saralla :) Muksaa päivää!
- kirpela
silloin huumorintajut ei vaan kohtaa.
- 29
Mitähän kaikkia muita "tajuja" sitä mahtaa olla kuin tämä huumorin..?
Pitääkö joku huvittavana sitä, että kun alkukesästä istuttelin kasveja uudella pihalla ja päällä oli semmonen kesämekko, niin yks kerta ukko sanoi että näkyy koko persus naapureillekin? Musta se oli vaan noloa tajuta että oli tullut pyllisteltyä koko kevät niille. - kirpela
29 kirjoitti:
Mitähän kaikkia muita "tajuja" sitä mahtaa olla kuin tämä huumorin..?
Pitääkö joku huvittavana sitä, että kun alkukesästä istuttelin kasveja uudella pihalla ja päällä oli semmonen kesämekko, niin yks kerta ukko sanoi että näkyy koko persus naapureillekin? Musta se oli vaan noloa tajuta että oli tullut pyllisteltyä koko kevät niille.kattellu sitten tarpeekseen. Meillä kommentoitiin joskus alkkareista, joten ellei sit ohi ajaessaan ollu muuta kahtellu tai ennen alkkareita nähny niin oli aikakin.
- 30
kirpela kirjoitti:
kattellu sitten tarpeekseen. Meillä kommentoitiin joskus alkkareista, joten ellei sit ohi ajaessaan ollu muuta kahtellu tai ennen alkkareita nähny niin oli aikakin.
No toi oli siis mun oma ukko joka noin sanoi, kun se katteli ikkunasta, ja hyvä että sanoikin.. On nyt tullu pyllisteltyä näille uusille rivarinaapureille, senköhän takia ne hymyilee.. Ei kyllä mä lähen siitä että ne on vaan ilosia ihmisiä, paljon mukavampi aatella niin.
- kirpela
30 kirjoitti:
No toi oli siis mun oma ukko joka noin sanoi, kun se katteli ikkunasta, ja hyvä että sanoikin.. On nyt tullu pyllisteltyä näille uusille rivarinaapureille, senköhän takia ne hymyilee.. Ei kyllä mä lähen siitä että ne on vaan ilosia ihmisiä, paljon mukavampi aatella niin.
nimenomaan oli. Huumorintajuton kun sattuu olemaan.
- 36
kirpela kirjoitti:
nimenomaan oli. Huumorintajuton kun sattuu olemaan.
Tuo juttu tuli vaan mulle mieleen, kun tuossa naapurissa eukot tekee jotain syyssiivousta pyllyt pystyssä..on niillä sentäs housut jalassa. Ukko sano sillon, että pitäs kyykistellä, että niin ne muka muutkin tekee, vaan ei ainakaan nuo naapurit ja näillä tiedoilla mennään.
- 25
Tiedätkö mikä on tärkeää? Tärkeää on se, että huumorintaju kohtaa, näin se menee sekä suhde-, että kaveripohjalta.
- frost-free
huumorintaju koskee pedofiliaa niin en ehkä nauraisi ko. vitsille! Raiskauskohtaukselle olen kerran nauranut elokuvaa katsoessani...
- ihmezoni
sen verran itsekriittinen, että jos joku kehottaisi hankkimaan huumorintajun, niin olettaisin että omassa huumorintajussa todellakin olisi vielä joku puuttuva palanen. Vähän itsetutkiskelua siis.
En sanoisi että kenenkään huumorintaju voi varsinaisesti olla vääränlainen, vaan pikemminkin se katsojasta riippuen voi olla liian suppea tai avara. Liian avara siis sen takia että joistakin asioista ei toisten mielestä saa tehdä huumoria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89854Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18669Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 61597
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet89445
