Osumatarkkuus pitkävartisilla

Newbie_

Hei!

Minulla on sellainen ongelma, ettei swingi lähde millään draiverilla (varsinkaan sellaiselta rangetiiltä). Saan pallon hyvin matkaan lyhytvartisilla mailoilla lyöntityylistä riippumatta, mutta heti kun kyseessä on pitkävartinen, alkaa tulla hutilyöntejä. Välillä jopa niin hutilyöntejä, ettei pallo lähde mihinkään. En tajua miten se pieni ero varressa tuntuu muuttavan kaiken.
Tämä ongelma alkoi siitä kun sain lyöntiasennon ja lyönnin muuten oikeanlaiseksi. Ehkä siitä puuttuu rentoutta, mutta ei pitäisi olla ainoa syy. Olen epäillyt, että määritän etäisyyden pallosta väärin. Onko mitään neuvoja, vaikka kysymys onkin hankala näin etänä...

6

1033

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _Jakke_

Asento silleen että pallo on enemmän etujalan puolella. Draiverilla voi olla oikeestaan ihan linjassa etujalan kanssa.

• kuulostella

neuvoja

Kiitettävän moni golffarikaverini on valmis aina kertomaan mikä vikana kaverin lyönnissä. Jos haluut sotkee lyöntisi niin ota vaan neuvoja vastan.

Jos taas haluut nauttia kolopappoilusta niin käyppä paikallisen kolhvitohtoorin pakeilla, yleensä se vika löytyy ja paikallinen Pro osaa jopa korjata ja antaa neuvot harjoitteluun. :)

• sdfdfgfg

Minäkin suosisttelen pallon viemistä etujalan linjalle. Virallisesti se kait menee niin, että aina pykälä pidempi maila, niin pallo siirtyy pallon verran etujalan linjaa kohden. Eli keskeltä lähtee PW:llä tai SW:llä ja sitten pallon mitta aina vasempaan.
      Driverin käytön oppii rangella kokeilemalla... Nostaa laskee tiitä, siirtää palloa vasempaa- oikeaan... hakemalla se löytyy. Driver lyönti on niin henkilökohtainen, että ei kun etsimään sitä itselle sopivaa.
      Aina sanotaan, että jokaisella mailalla löydään samanlailla... no ehkä ammatilaiset, mutta minä en ainakaan ole nähnyt yhtään klubi pelaajaa joka lyö riverillä samanlaisen swingin kun rautamailalla

• minusta

Oikea kyynärpää aukeaa liika ja sentakia se ei osu..

Haahaa mee Prolle äläkä kuuntele noiden tollojen neuvoja

• määmy

mitä rautamailojen kanssa?

Itse sain suhteellisen hyvin tekemällä hidastuslyöntejä. Menee surkeaksi taas siinä vaiheessa kun lihakset on kireät. Kirein lihaksin osuu pallon ylä- tai alalaitaan tai lähtee väärään suuntaan. Pari kertaa olen lyönyt tiin pois pallon alta.

• //%

Hienoa jos lyönti on muuten oikein. Mulla tuli tuosta mieleen, että jos sulla tulee jotenkin ahdasta oikean kyljen luona etkä pysty pitämään boksia tarpeeksi kauan pitkävartisilla. Keskity enemmän boksin pitämiseen ja tarvittaessa vasemman kylnen alta pois viemiseen jos ei muu auta:
      http://www.youtube.com/watch?v=7dB92puVNHo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      140
      1745
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1658
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1154
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1107
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe