Osumatarkkuus pitkävartisilla

Newbie_

Hei!

Minulla on sellainen ongelma, ettei swingi lähde millään draiverilla (varsinkaan sellaiselta rangetiiltä). Saan pallon hyvin matkaan lyhytvartisilla mailoilla lyöntityylistä riippumatta, mutta heti kun kyseessä on pitkävartinen, alkaa tulla hutilyöntejä. Välillä jopa niin hutilyöntejä, ettei pallo lähde mihinkään. En tajua miten se pieni ero varressa tuntuu muuttavan kaiken.
Tämä ongelma alkoi siitä kun sain lyöntiasennon ja lyönnin muuten oikeanlaiseksi. Ehkä siitä puuttuu rentoutta, mutta ei pitäisi olla ainoa syy. Olen epäillyt, että määritän etäisyyden pallosta väärin. Onko mitään neuvoja, vaikka kysymys onkin hankala näin etänä...

6

879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _Jakke_

      Asento silleen että pallo on enemmän etujalan puolella. Draiverilla voi olla oikeestaan ihan linjassa etujalan kanssa.

    • kuulostella

      neuvoja

      Kiitettävän moni golffarikaverini on valmis aina kertomaan mikä vikana kaverin lyönnissä. Jos haluut sotkee lyöntisi niin ota vaan neuvoja vastan.

      Jos taas haluut nauttia kolopappoilusta niin käyppä paikallisen kolhvitohtoorin pakeilla, yleensä se vika löytyy ja paikallinen Pro osaa jopa korjata ja antaa neuvot harjoitteluun. :)

    • sdfdfgfg

      Minäkin suosisttelen pallon viemistä etujalan linjalle. Virallisesti se kait menee niin, että aina pykälä pidempi maila, niin pallo siirtyy pallon verran etujalan linjaa kohden. Eli keskeltä lähtee PW:llä tai SW:llä ja sitten pallon mitta aina vasempaan.
      Driverin käytön oppii rangella kokeilemalla... Nostaa laskee tiitä, siirtää palloa vasempaa- oikeaan... hakemalla se löytyy. Driver lyönti on niin henkilökohtainen, että ei kun etsimään sitä itselle sopivaa.
      Aina sanotaan, että jokaisella mailalla löydään samanlailla... no ehkä ammatilaiset, mutta minä en ainakaan ole nähnyt yhtään klubi pelaajaa joka lyö riverillä samanlaisen swingin kun rautamailalla

      • minusta

        Oikea kyynärpää aukeaa liika ja sentakia se ei osu..

        Haahaa mee Prolle äläkä kuuntele noiden tollojen neuvoja


    • määmy

      mitä rautamailojen kanssa?

      Itse sain suhteellisen hyvin tekemällä hidastuslyöntejä. Menee surkeaksi taas siinä vaiheessa kun lihakset on kireät. Kirein lihaksin osuu pallon ylä- tai alalaitaan tai lähtee väärään suuntaan. Pari kertaa olen lyönyt tiin pois pallon alta.

    • //%

      Hienoa jos lyönti on muuten oikein. Mulla tuli tuosta mieleen, että jos sulla tulee jotenkin ahdasta oikean kyljen luona etkä pysty pitämään boksia tarpeeksi kauan pitkävartisilla. Keskity enemmän boksin pitämiseen ja tarvittaessa vasemman kylnen alta pois viemiseen jos ei muu auta:
      http://www.youtube.com/watch?v=7dB92puVNHo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe