tuontihedelmien laatu parantunut

Kyllä tässä täytyy ihan kiitää hedelmien maahantuojien parantunut toiminta, kun ehkä parin vuoden aikanan on tuontihedelmien laatu parantunut.

Kun aikaisemmin olivat esim. espanjalaiset persikkaat raakkana poimittuja, eikä edes parantuneet pehmissään (lantun makuisia), on nyt sanottava, että vain yhdessä erässä tänä kesänä oli tämä edelleen, muut olivat ok.. Kun vertailin hedelmien makuun Keskieuroopassa, on kuitenkin sanottava, että samojen tuoteiden laatu on siellä edelleenkin korkeampi kuin Suomessa.

Viinirypeläissä on "kivitön" valtti, vaikka näissä ei siten ole maku eikä aroomi. Sitäpaitsi on näiden siementen sisältämä öljy erittäin terveellinen. Epäilen kyllä, että lajikeiden siementtömyyden kehittäminen palvele ihan muuta kuin kuluttajia.

5

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hah-hah

      heh-heh,hauskaa äidinkieltä. Saihan siitä sentään selvää ja vaikeaahan se tämä kieli taitaapi olla.

    • Istun tässä nettikahvilassa Espanjassa, eli paikan päällä, ja selailin näitä palstoja täällä.

      Kyllähän se niin on, että Suomessa myytävät kivettömät viinirypäleet ovat maualtaan vain varjo oikeistä kunnon rypäläistä, joissa on aroomi ja kiviäkin pureskeltavaksi.

      Siitä on nyt tehty jonkunverran vertailuostoksia kaupoissa ja toreilla, tällä tuloksella.

    • Taitapa olla niin, että ostamisruuhkan aikana kaupiat uittavat huonompalaatuista tavara hyllyille.

      Ostin joulun alla toistuvasti mm. omenoita, jotka kaikki olivat lajia ja alkuperämaata katsomatta päältäpäin kauniita mutta maualtaan ala-arvoisia.

      Kaiken huippu oli Prismasta ostettu iso sininen luumu, joka oli enimäkseen kovanpuoleinen ja maku siirinpirtein lantun kaltainen.

      Millainen laadunvalvonta SOK:n ostajilla oikein on, katsotaanko siellä vain erän hankintahinta ja luotetaan myyjän vakuutteluun, eikä kuka ostopuolelta edes näe tavaran, puhumattakaan että testaisi sitä? Jossainhan on vika, kun kerran toisensa jälkeen hankitaan meidän rahoilla ala-arvoista tavara. Sehän on selvä, että näitä saa maailmalta halvalla ja että ostaja Suomessa maksaa täyden hinnan, mutta mitä järki sellaisessa on? SOK pitäisi olla ostajan asialla, osuuskauppa kun on periaateessa vielä.

    • sitrustelija

      Mutta mitä kummaa on tapahtunut sitrushedelmille(satsumat, klementiinit ja mandariinit) kun maku on ollut pari kuukautta aivan kauhea. Onneksi kohta kukkii omat sitrukset ja saa taatusti tuoreita hedelmiä ilman torjunta-aineita.

    • se sama

      Katsotaanpas, kun tulen ulkomailta takaisin ja käyn ostoksilla, mitä suomalaisten tukkuliikeiden ja tuontifirmojen ostajat ovat nyt taas saanut halvalla.

      Monesti on käynyt niin, että ulkomaalaiset ketjut myyvät paikan päällä,eli kotimaassaan, todella hyvä laatua. Mistä ihmeessä johtuu,että Suomeen näköjän taas tuodaan ala-arvosta tavara.

      Pitää varmaan ruveta tuomaan takaisin kaupaan, että maistapas itse tuota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe