Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jos inhoaa lapsia...

ei ole epänormaali

Tuosta aiheesta oli joku kirjoittanut ja viestiketju oli liian pitkä jotta olisin sen jaksanut kokonaan lukea läpi. Mutta mikä pisti silmääni oli se, että ihmiset alkoivat haukkua, ettei ole terve/normaali ihminen jos ei pidä lapsista.

Itse pidän, pääsääntösesti... en kuitenkaan kaikista muksuista. Mikään ei ole ärsyttävämpää kun kiljuvat ja itkevät ja kiukuttelevat kakarat julkisilla paikoilla ja julkissa kulkuneuvoissa, kuten lentokoneessa tai bussissa. Kaupassa raivokohtauksen saava lapsi saa sappeni kiehumaan ja mulkoilen yleensä vanhempia hyvin murhaavasti kun eivät saa riehuvaa kakaraansa kuriin. Miksi edes ottaa lapset kauppaan mukaan?

sitten on taas näitä ystävien lapsia, joista pidän vaikka he kotona saisivatkin itkupotku raivarin. Kun käyn ystävieni luona leikin ja pelaan lasten kanssa. Erään ystäväni lapsi puolestaan on maailaman rasittavin kakara kun se vänisee ja kitisee koko ajan eikä osaa olla sekuntiakaan roikkumatta äidissään kiinni (no, siinä on tapahtunut pahoja kasvatusvirheitä).

Pointtini on se, että ei siinä ole mitään epänormaalia jos ei vaan pidä laspista. Toiset eivät pidä suklaasta ja toiset eivät voi elää ilman sitä. Turha on kuitenkaan ketään kritisoida vapaa valintaisesta lapsettomuudesta, on parempi olla tekemättä lapsia kuin tehdä niitä ja kohdella niitä siitä tunteettomasti tai huonosti. Jokaisen oma valinta on, tekeekö lapsia vai ei ja ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa tapaa elää elämäänsä. Jokaisella on oikeus päättää tullako vanhemmaksi vai ei. Kunnioittakaa sitä, vaikkette ymmärtäisikään!

192

2193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Very Simple

      "Mutta mikä pisti silmääni oli se, että ihmiset alkoivat haukkua, ettei ole terve/normaali ihminen jos ei pidä lapsista."

      Hyvin yksinkertaista: Vain ja ainoastaan ne henkilöt, joilla on itse lapsia tai tahtovat niitä kuumeisesti, tuomitsevat sen ettei pidä tai halua lapsia koskaan.

      • Järkihuora

        Miksi suomalainen tavallinen mies haluaisi tehdä "tavallisia" suomalaislapsia kansainvälisen naisen kanssa, lapsettomuusklinikkka, rikas "äänihuuli ja kohdunrako"...


      • Ero?
        Järkihuora kirjoitti:

        Miksi suomalainen tavallinen mies haluaisi tehdä "tavallisia" suomalaislapsia kansainvälisen naisen kanssa, lapsettomuusklinikkka, rikas "äänihuuli ja kohdunrako"...

        eroaa tavallisesta vitun levittäjästä eli huorasta?


      • jäljilläsi
        Ero? kirjoitti:

        eroaa tavallisesta vitun levittäjästä eli huorasta?

        Onko sulla ollut ongelmia heikon impullssikontrollin kanssa
        ja onko sinulla huonolaatuisia tatuointeja?


      • Salli ry
        Ero? kirjoitti:

        eroaa tavallisesta vitun levittäjästä eli huorasta?

        nussitaan vain persreikään.


      • Ei eroa
        Ero? kirjoitti:

        eroaa tavallisesta vitun levittäjästä eli huorasta?

        eri paketissa.


      • Yäk!
        Ei eroa kirjoitti:

        eri paketissa.

        Huora tarjoaa vain ihmispaskaa.


    • sdgsgd

      sä sitä jos muksu väsyneenä saa kaupassa raivarit niin ei tartte mulkoilla vanhempia. Ihme idiotismia sulla. Pitää löytää sympatiaa lapsettomia kohtaan, mutta sulla ei löydy sympatioita lapsellisia kohtaan.

      • Selitys

        täysi kusipää.


    • haluta niitä

      mutta kyllä sen inhon ja halveksunnan pitäisi pystyä peittämään jos lasten seuraan eksyy. Miksi tehdä numeroa inhostaan ja miksi loukata lasten vanhempia kuvailemalla sen kaiken etovuuden mitä lapsi inhoajassa aiheuttaa?

      • guuubleguuQ

        Kukaan täydellä järjellä ja moraalilla varustettu ei ikinä kertoisi tuntemattomille ihmisille naamakkain, että ei ole hulluna lapsiin. Asiasta voi puhua korkeintaan perhepiirissä, ei aina edes hyville ystäville, jos näillä on lapsia. Täällä nettissä sen sijaan voi tunnustaa mitä tahansa. Siitä tässäkin ketjussa on kyse.


      • Selitys

        on keskuudessamme. Myös tässä ketjussa monta.


      • Näin on
        guuubleguuQ kirjoitti:

        Kukaan täydellä järjellä ja moraalilla varustettu ei ikinä kertoisi tuntemattomille ihmisille naamakkain, että ei ole hulluna lapsiin. Asiasta voi puhua korkeintaan perhepiirissä, ei aina edes hyville ystäville, jos näillä on lapsia. Täällä nettissä sen sijaan voi tunnustaa mitä tahansa. Siitä tässäkin ketjussa on kyse.

        sekopäiset lasten vihaajat voivat avautua.


      • järki.hoi.
        Näin on kirjoitti:

        sekopäiset lasten vihaajat voivat avautua.

        ihmiset, jotka tekevät aloituksia "Miksi vihaat lapsia". Kukaan ihminen ei pitäisi tällaista kysymystä normaalina, jos se eistettäisiin päivänvalossa vaikkapa naapurille. Eli totta on, että vain netissä on mahdollista esittää näin järjenvastaisia kysymyksiä.


      • Ainoa vaihtoehto
        Selitys kirjoitti:

        on keskuudessamme. Myös tässä ketjussa monta.

        lapsia vihaavaa ihmistä voi pitää minään muuna kuin kusipäänä.


    • ...

      Siinä ketjussa haukkuivat lapsista pitävät ja niitä inhoavat ihan yhtä sairaasti toisiaan. Kummankaan mielipiteen kannattajat eivät antaneet fiksua kuvaa itsestään.
      Oli sielä toki muutamia asiallisiakin kommentteja.

      • toinen mielipide

        no eikai kukaan jaksa kaupassa huutavia kakroita vaikka lapsista pitääkin? se että vanhemmat eivät saa lapsiaan käyttäytymään on kritiikin paikka, ja jos lapsi on väsynyt sitä ei tarvitse tuoda kauppaan saamaan raivaria. Turha on haukkua idiootiksi tämän ketjun aloittajaa, ymmärrän hänen pointtinsa. Minun vanhempani eivät ottaneet minua tai sisartani kauppaan ennekuin tiesivät että osaamme olla saamatta raivaria siellä, olimme toisen vanhemman kanssa kotona sillä aikaa, niin yksinkertaista se on. Ja ennekuin joku täällä alkaa kitisemään että lasten pitää oppia kaupassa käyntiä niin joo, kyllä jo 4 vee ja sitä vanehmpi osaa sen verran väsymystään hillitä ettei kaupassa saa raivareita, mutta alle sen ikäiset lapset eivät kuulu ruuhka-aikana kauppaan huutamaan.


      • että näin
        toinen mielipide kirjoitti:

        no eikai kukaan jaksa kaupassa huutavia kakroita vaikka lapsista pitääkin? se että vanhemmat eivät saa lapsiaan käyttäytymään on kritiikin paikka, ja jos lapsi on väsynyt sitä ei tarvitse tuoda kauppaan saamaan raivaria. Turha on haukkua idiootiksi tämän ketjun aloittajaa, ymmärrän hänen pointtinsa. Minun vanhempani eivät ottaneet minua tai sisartani kauppaan ennekuin tiesivät että osaamme olla saamatta raivaria siellä, olimme toisen vanhemman kanssa kotona sillä aikaa, niin yksinkertaista se on. Ja ennekuin joku täällä alkaa kitisemään että lasten pitää oppia kaupassa käyntiä niin joo, kyllä jo 4 vee ja sitä vanehmpi osaa sen verran väsymystään hillitä ettei kaupassa saa raivareita, mutta alle sen ikäiset lapset eivät kuulu ruuhka-aikana kauppaan huutamaan.

        Minä olen huomannut että pienten lasten vanhemmat ovat äärimmäisen itsekkäitä. He kuvittelevat että jokaisen pitäisi sietää ja ymmärtää näitä huutavia lapsia joka paikassa. On paikkoja, joihin pienet lapset eivät yksinkeratisesti kuulu (pitkät lentomatkat, hienommat ravintolat ym.). Ei silloin pitäsi vaatia kanssa ihmisiä suvaitsemaan lapsen kiukkuumista jos ei ole itse vanhempana sisäistänyt lapsen mukanaan tuomaa elämänmuutosta. Ei se elämä enää jatku samanlaisena laspen syntymän jälkeen ja vanhempien pitää muistaa se, etteivät kaikki samassa ravintolossa olevat ihmiset pidä suloisena sitä että lapsi hakkaa pöytää tai että lapsi huuta lentomatkan kun korviin sattuu. Lapselle pitää opettaa kuinka käyttäytyä ravintolassa ja jos se ei onnistu, lapsi viedään pois, vaikka kesken aterian, ei vaadita rauhallista iltaa haluavia ymmrätämään lapsen kiukuttelua. Sanoisin, että alle 3 vuotiaan kanssa, pitäsi miettiä mihin lapsen vie, jotta myös lapsen vanhemmat kunnioittaisivat kanssa ihmisiä ja heidän rauhaansa esim siellä ravintolassa.


      • stressaisi niin
        toinen mielipide kirjoitti:

        no eikai kukaan jaksa kaupassa huutavia kakroita vaikka lapsista pitääkin? se että vanhemmat eivät saa lapsiaan käyttäytymään on kritiikin paikka, ja jos lapsi on väsynyt sitä ei tarvitse tuoda kauppaan saamaan raivaria. Turha on haukkua idiootiksi tämän ketjun aloittajaa, ymmärrän hänen pointtinsa. Minun vanhempani eivät ottaneet minua tai sisartani kauppaan ennekuin tiesivät että osaamme olla saamatta raivaria siellä, olimme toisen vanhemman kanssa kotona sillä aikaa, niin yksinkertaista se on. Ja ennekuin joku täällä alkaa kitisemään että lasten pitää oppia kaupassa käyntiä niin joo, kyllä jo 4 vee ja sitä vanehmpi osaa sen verran väsymystään hillitä ettei kaupassa saa raivareita, mutta alle sen ikäiset lapset eivät kuulu ruuhka-aikana kauppaan huutamaan.

        sinä katsot oikeudeksesi ojentaa tätä vanhempaa? Sinähän et voi tietää tuntemattoman ihmisen tilannetta ja silti olet valmis tuomaan julki luulojasi ja paremmuutesi tähän häirikkölapsen vanhempaan nähden?


      • ...
        toinen mielipide kirjoitti:

        no eikai kukaan jaksa kaupassa huutavia kakroita vaikka lapsista pitääkin? se että vanhemmat eivät saa lapsiaan käyttäytymään on kritiikin paikka, ja jos lapsi on väsynyt sitä ei tarvitse tuoda kauppaan saamaan raivaria. Turha on haukkua idiootiksi tämän ketjun aloittajaa, ymmärrän hänen pointtinsa. Minun vanhempani eivät ottaneet minua tai sisartani kauppaan ennekuin tiesivät että osaamme olla saamatta raivaria siellä, olimme toisen vanhemman kanssa kotona sillä aikaa, niin yksinkertaista se on. Ja ennekuin joku täällä alkaa kitisemään että lasten pitää oppia kaupassa käyntiä niin joo, kyllä jo 4 vee ja sitä vanehmpi osaa sen verran väsymystään hillitä ettei kaupassa saa raivareita, mutta alle sen ikäiset lapset eivät kuulu ruuhka-aikana kauppaan huutamaan.

        Missä kohtaa minä ketjun aloittajaa idiootiksi haukuin?


      • ei pidä hiiltyä
        stressaisi niin kirjoitti:

        sinä katsot oikeudeksesi ojentaa tätä vanhempaa? Sinähän et voi tietää tuntemattoman ihmisen tilannetta ja silti olet valmis tuomaan julki luulojasi ja paremmuutesi tähän häirikkölapsen vanhempaan nähden?

        Lapset voi opettaa käyttäytymään ja omat ystäväni ovat sen verran fiksuja etteivät he ota lapsiaan kahvilaan kun tulevat ystäviä tapaamaan vaan lapset ovat kotona isän kanssa, koska eivät he jaksaisi tunteja istua kiltisti.

        Minäkin olen sitä mieltä, että jos lapsi käyttäytyy huonosti, sille täytyy tehdä jotain ja todellakin kaikki paikat eivät ole lapsia varten.

        Itse pidän lapsista ja ystäväni lapsineen on aina tervetullut luokseni, he ovat itse kokeent paremmaksi jättää lapset kotiin kun tulevat shoppailemaan tai kahvittelemaan kahvilaan.


      • hmm...
        stressaisi niin kirjoitti:

        sinä katsot oikeudeksesi ojentaa tätä vanhempaa? Sinähän et voi tietää tuntemattoman ihmisen tilannetta ja silti olet valmis tuomaan julki luulojasi ja paremmuutesi tähän häirikkölapsen vanhempaan nähden?

        Joku voi joskus ihan olosuhteiden pakostakin (ei ole ketään kenelle hänet jättäisi) joutua ottamaan lapsensa kauppaan.


      • olisko ollu
        ... kirjoitti:

        Missä kohtaa minä ketjun aloittajaa idiootiksi haukuin?

        "Ihme idiotismia sulla" kuka ikinä sen sitten kirjoittiki oli varmaan se kohta mistä mainittiin, eikä välttämättä kohdistunut juuri sinuun


      • tais tulla riitaa
        hmm... kirjoitti:

        Joku voi joskus ihan olosuhteiden pakostakin (ei ole ketään kenelle hänet jättäisi) joutua ottamaan lapsensa kauppaan.

        "Joku voi joskus ihan olosuhteiden pakostakin (ei ole ketään kenelle hänet jättäisi) joutua ottamaan lapsensa kauppaan. "

        Toki, mutta voisiko sitä käydä niiden ihan pienten lasten kanssa kaupassa silloin ku ei ole ruuhkaa tai kun lapset ovat eivät ole väsyneitä? Täällähän nimenomaan puhuttiin väsyneiden lasten raivokohtauksista. Ja yleensä niitä saavat alle pari vuotiaat jolloin äidit usein (eivät suinkaan aina) ovat vielä äitiyslomalla ja näin ollen heillä olisi mahdollista käydä kaupassa päivällä kun lapset ovat hyväntuulisia ja ei ole ruuhkia.

        Mitä tulee ulkomaan/lentomatkusteluun, ihan pientä lasta on turha viedä matkalle, eivät he siitä nauti, eivät he sitä halua, eikä se ole heidän etujen mukaista. Toki lapselle voi antaa lieviä rauhoittavia (lääkärin ohjeen mukaan) pitkille lentomatkoille, mutta eivät lomamatkat ole sylivauvojen ja ratas (rattaissa olevien) paikka.


      • on helppoa ja
        tais tulla riitaa kirjoitti:

        "Joku voi joskus ihan olosuhteiden pakostakin (ei ole ketään kenelle hänet jättäisi) joutua ottamaan lapsensa kauppaan. "

        Toki, mutta voisiko sitä käydä niiden ihan pienten lasten kanssa kaupassa silloin ku ei ole ruuhkaa tai kun lapset ovat eivät ole väsyneitä? Täällähän nimenomaan puhuttiin väsyneiden lasten raivokohtauksista. Ja yleensä niitä saavat alle pari vuotiaat jolloin äidit usein (eivät suinkaan aina) ovat vielä äitiyslomalla ja näin ollen heillä olisi mahdollista käydä kaupassa päivällä kun lapset ovat hyväntuulisia ja ei ole ruuhkia.

        Mitä tulee ulkomaan/lentomatkusteluun, ihan pientä lasta on turha viedä matkalle, eivät he siitä nauti, eivät he sitä halua, eikä se ole heidän etujen mukaista. Toki lapselle voi antaa lieviä rauhoittavia (lääkärin ohjeen mukaan) pitkille lentomatkoille, mutta eivät lomamatkat ole sylivauvojen ja ratas (rattaissa olevien) paikka.

        vielä kuvittelet että kaikilla muillakin on yhtä iisiä, hehän vain ovat niin tyhmiä etteivät tajua ratkaista noita ongelmiaan kun ei ole ketään yhtä viisasta kuin sinä joka ohjaisit ja opastaisit heitä.

        Nyt ainakin kaikki yksinhuoltajat ja lesket ottavat itseään niskasta kiinni ja eivät käy kaupassa heti töiden jälkeen kun lapset on haettu tarhasta, menkää ensin kotiin istumaan tunniksi ja itkettäkää ja imettäkää vasta sitten niitä räkänokkianne kaupan kassajonossa. Kekiävät kaikki kiireiset sinkut hakea sillä aikaa sen täytetyn patonkinsa ja pari siideriä cittarista.

        EARIT ON KÄTEVÄT JA MINITAMPONISI AJAVAT SAMAN ASIAN!!!


      • 27
        on helppoa ja kirjoitti:

        vielä kuvittelet että kaikilla muillakin on yhtä iisiä, hehän vain ovat niin tyhmiä etteivät tajua ratkaista noita ongelmiaan kun ei ole ketään yhtä viisasta kuin sinä joka ohjaisit ja opastaisit heitä.

        Nyt ainakin kaikki yksinhuoltajat ja lesket ottavat itseään niskasta kiinni ja eivät käy kaupassa heti töiden jälkeen kun lapset on haettu tarhasta, menkää ensin kotiin istumaan tunniksi ja itkettäkää ja imettäkää vasta sitten niitä räkänokkianne kaupan kassajonossa. Kekiävät kaikki kiireiset sinkut hakea sillä aikaa sen täytetyn patonkinsa ja pari siideriä cittarista.

        EARIT ON KÄTEVÄT JA MINITAMPONISI AJAVAT SAMAN ASIAN!!!

        Ainakaan noin raivotautisten ei pitäisi lisääntyä. Taidat olla se kahden lapsen isä, vai mitä?


      • samalla tasolla.
        27 kirjoitti:

        Ainakaan noin raivotautisten ei pitäisi lisääntyä. Taidat olla se kahden lapsen isä, vai mitä?

        :oP


      • Höh.
        ... kirjoitti:

        Missä kohtaa minä ketjun aloittajaa idiootiksi haukuin?

        sen parhaiten tiedät.


    • Virginie23

      Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä lasten vihaamista (tai inhoamista). Jos ei itse halua omia lapsia, niin se siitä sitten. Ei niihin lapsiin tarvitse sen enempää kiinnittää huomiota tai ajatuksia tuhlata. Miksi pitää vaivautua nettiin haukkumaan toisten mukuloita?

      Itse olen siis vapaaehtoisesti lapseton, mutten vihaa toisten lapsia.


      Toinen asia, joka tuolle edellisessä viestiketjussa pisti ihmetyttämään oli lemmikkien esittäminen vaihtoehdoksi lapsille. Minusta jälkikasvussa ja lemmikeissä ei ole mitään samanarvoista tai toisiinsa verrattavaa. Pitäkää lemmikit ja lapset käsitteinä erillään. Lapsi ei poissulje lemmikkiä eikä toisinpäin, eikä lemmikillä voi korvata lasta.

      • ei tarvi tapella

        Minulla ei ole lapsia, enkä tiedä haluanko niitä edes. Pidän ystävieni/sukulaisteni lapsista mutta yhdyn tuohon julkisilla paikolla kiukuttelevien lapsien "viha rinkiin". En vihaa näitä huutavia kakaroita, mutta mielestäni ne ovat erittäin ärsyttäviä. En mene sanomaan sitä lasten vanhemmille ja ymmärrän että lapsilla ei ole pitkää pinnaa, mutta ei minun sitä tarvitse sietää ja mielessäni saan kuristaa ne kakarat siihen paikkaan! (huom, vain mielessäni)
        Suurin osa vauvoista on söpöjä ja iloisesti naurava lapsi saa minutkin hymyilemään.


      • Asialinjoilla

        jotkut kirjoittavat: "Kissat ovat minun lapsia" tms.

        Tällainen nainen on pipi päästä.


      • Ehdottomasti

        ja lapsia vihaaja ihminen on latvasta laho.


      • Näin on
        Ehdottomasti kirjoitti:

        ja lapsia vihaaja ihminen on latvasta laho.

        pillu homeessa.


      • hater of childrens!
        Ehdottomasti kirjoitti:

        ja lapsia vihaaja ihminen on latvasta laho.

        Ei kaikkien tarvi pitää kersoista.
        Itse en ainakaan en ole tyhmä, koska rakastan eläimiä ja suorastaan INHOAN lapsia. Kuka haluaa pilata elämänsä lapsiin?
        En minä, siskollani on lapsia 3 kappaletta 2 niistä on kuin suoraan apinoiden planeetalta ei minkään laisia käytöstapoja. He ovat uhmaikäisiä ipanoita, kun taas se 10 vuotias on kuin enkeli olen hänen kanssa todella paljon tullaan toimeen vaikka ikäeroa on.
        Itsellä 3 koiraa 4 ostan ja elämäni on täydellistä koirani ovat juuri se mitä elämältäni haluan.
        Lapset nimenomaan häiritsee eläimiä kerran näin jonkun kersan, hakkaamassa pulua O.o ei se pulu tietysti mikään lemmikkieläin ole tunteet on silläkin sanoin kersalle että nyt lopetat sen pulun rääkkäämisen. En kaunistellut sanoja tippaakaan sanoin suoraan NYT PAINUT VITTUUN JA JÄTÄT SEN PULUN RAUHAAN!!! ja tietysti autoin pulua lapsista ei ole hyötyä.

        ja mitä muuta lapset on kuin eläimiä, sillä ihmiset on myös eläimiä mutta me ollaan niin kehittyneitä, mutta välillä tuntuu että lapset ovat kehitykseltään marakattien tasolla ellei jopa alempana!


    • 2 lapsen isä

      "Minä inhoan lapsia" - kuten pidemmän ketjun avaaja sanoi/kirjoitti, niin on syytä katsoa peiliin ja ihmetellä, millainen ihminen katsoo sieltä vastaan.

      • Kuinkas sulla?

        Ihan hieno ihminen luultavasti. Mutta mikäs sinut saisi katsomaan peiliin ja miettimään vähän tarkemmin niitä täysin sairaita juttuja, joita siihen edelliseen ketjuun suolsit?


      • sulle 2 lapsen isä

        Ei se tee kenestääkään pahaa ihmistä jos ei pidä lapsista!!! Eiväthän kaikki pidä lemmikeistäkään ja se hyväksytään, miksi lapsia inhoavat sitten leimataan "pahaksi" ja "huonoksi" ihmiseksi?

        Tuskin se, joka sen pidemmän viestin aloitti, kuitenkaan menee minkään tarhan portille heittelemään lapsia lumipalloilla tai aja autolla heidän ylitseen! Hän ei vain pidä lapsista eikä näin ollen halua äidiksi, so what? Jokaisen oma valinta, sitä olisi syytä kunnioittaa.

        Ja turhaa täällä on tapella mielipiteistä!


      • 2 lapsen isä
        sulle 2 lapsen isä kirjoitti:

        Ei se tee kenestääkään pahaa ihmistä jos ei pidä lapsista!!! Eiväthän kaikki pidä lemmikeistäkään ja se hyväksytään, miksi lapsia inhoavat sitten leimataan "pahaksi" ja "huonoksi" ihmiseksi?

        Tuskin se, joka sen pidemmän viestin aloitti, kuitenkaan menee minkään tarhan portille heittelemään lapsia lumipalloilla tai aja autolla heidän ylitseen! Hän ei vain pidä lapsista eikä näin ollen halua äidiksi, so what? Jokaisen oma valinta, sitä olisi syytä kunnioittaa.

        Ja turhaa täällä on tapella mielipiteistä!

        ""Hän ei vain pidä lapsista eikä näin ollen halua äidiksi, so what?""

        Kyseinen nainen sanoi INHOAVANSA lapsia.


      • sulle 2 lapsen isä
        2 lapsen isä kirjoitti:

        ""Hän ei vain pidä lapsista eikä näin ollen halua äidiksi, so what?""

        Kyseinen nainen sanoi INHOAVANSA lapsia.

        Okei, toisen ketjun aloittaja inhoaa lapsia, so what?

        Tuhannet miehet julistavat kovaan ääneen etteivät he siedä lapsia eikä sitä kukaan tuomitse, miksi samaa sanova nainen on sitten jonku tunteeton pirun kätyri ja epänormaali ihminen?

        Lapselliset (siis sellaiset joilla on lapsia) ottakaa huomioon, etteivät kaikki pidä sitä teidän pikku pilttiä maailman hurmaavimpana olentona.

        Miksi se sua liikuttaa, jos joku nainen inhoaa lapsia? Hän ei ole sinun vaimosi...


      • ffffffffffff
        2 lapsen isä kirjoitti:

        ""Hän ei vain pidä lapsista eikä näin ollen halua äidiksi, so what?""

        Kyseinen nainen sanoi INHOAVANSA lapsia.

        No niin jotkut inhoavat eläimiäkin, homoja, tiettyyn uskontoon kuuluvia etc... Meitä on moneksi ja jos se sinua niin nyt kirpaisee kun jotkut inhoavat lapsia, niin voi voi. Nykyajan lapset kun ovat aika lailla kurittomia, tämän vapaan kasvatuksen myötä, tekevät juuri niin kuin tahtovat ja vanhemmat ovat pulassa näiden kanssa.

        Hyvin harva lapsi on hyväkäytöksinen, ja kaikki lähtee vanhemmista, he eivät osaa kasvattaa lapsiaan oikein.


      • 2 lapsen isä
        ffffffffffff kirjoitti:

        No niin jotkut inhoavat eläimiäkin, homoja, tiettyyn uskontoon kuuluvia etc... Meitä on moneksi ja jos se sinua niin nyt kirpaisee kun jotkut inhoavat lapsia, niin voi voi. Nykyajan lapset kun ovat aika lailla kurittomia, tämän vapaan kasvatuksen myötä, tekevät juuri niin kuin tahtovat ja vanhemmat ovat pulassa näiden kanssa.

        Hyvin harva lapsi on hyväkäytöksinen, ja kaikki lähtee vanhemmista, he eivät osaa kasvattaa lapsiaan oikein.

        ""Hyvin harva lapsi on hyväkäytöksinen, ja kaikki lähtee vanhemmista, he eivät osaa kasvattaa lapsiaan oikein.""

        Minulla on kaksi fiksua poikaa, joista olen ylpeä.


      • Katsos näin näin
        2 lapsen isä kirjoitti:

        ""Hyvin harva lapsi on hyväkäytöksinen, ja kaikki lähtee vanhemmista, he eivät osaa kasvattaa lapsiaan oikein.""

        Minulla on kaksi fiksua poikaa, joista olen ylpeä.

        Mutta silti on ihmisiä, jotka eivät sinun pojistasi pidä. Jotkut suorastaan inhoavat. Eikös olekin jännä juttu?


      • 2 lapsen isä
        Katsos näin näin kirjoitti:

        Mutta silti on ihmisiä, jotka eivät sinun pojistasi pidä. Jotkut suorastaan inhoavat. Eikös olekin jännä juttu?

        ovat hyvin suosittuja kaveripiirissään ja työelämässä. Isänsä tavoin.

        Sori.


      • VIHAAN LAPSIA!!!!!!
        2 lapsen isä kirjoitti:

        ""Hän ei vain pidä lapsista eikä näin ollen halua äidiksi, so what?""

        Kyseinen nainen sanoi INHOAVANSA lapsia.

        niin???

        en mäkään halua koskaan lapsia ja voin jopa sanoa että VIHAAN niitä!!!!

        olenko nyt sit paljon huonompi ihminen kuin sinä "2 lapsen isä"???
        ja jos olen niin mikä minusta tekee huonomman kuin sinä olet??


      • ****************
        2 lapsen isä kirjoitti:

        ovat hyvin suosittuja kaveripiirissään ja työelämässä. Isänsä tavoin.

        Sori.

        ei kaikki voi lapsistasi tykätä jos isä on tommoinen idiootti joka ylistää lapsiaan kuin jumalaa...





        sori.....


      • Ei kai vain?
        2 lapsen isä kirjoitti:

        ovat hyvin suosittuja kaveripiirissään ja työelämässä. Isänsä tavoin.

        Sori.

        Roikkuvatkos ne pojatkin päiväkausia sinkkupalstalla haukkumassa tuntemattomia ihmisiä siksi, ettei näillä ole samanlainen maku? Ovatko ne niitä nuolemisesta ja muusta vastaavasta kiinnostuneita siellä ensimmäisen ketjun alkupäässä?


      • 2 lapsen isä
        VIHAAN LAPSIA!!!!!! kirjoitti:

        niin???

        en mäkään halua koskaan lapsia ja voin jopa sanoa että VIHAAN niitä!!!!

        olenko nyt sit paljon huonompi ihminen kuin sinä "2 lapsen isä"???
        ja jos olen niin mikä minusta tekee huonomman kuin sinä olet??

        epätasapainoinen ihminen. Oletko kokeillut terapiaa?


      • 2 lapsen isä
        **************** kirjoitti:

        ei kaikki voi lapsistasi tykätä jos isä on tommoinen idiootti joka ylistää lapsiaan kuin jumalaa...





        sori.....

        kommentti sinulta. Sinulla on elämässä jotenkin vaikeaa. Itse tiedät parhaiten.


      • 2 lapsen isä
        Ei kai vain? kirjoitti:

        Roikkuvatkos ne pojatkin päiväkausia sinkkupalstalla haukkumassa tuntemattomia ihmisiä siksi, ettei näillä ole samanlainen maku? Ovatko ne niitä nuolemisesta ja muusta vastaavasta kiinnostuneita siellä ensimmäisen ketjun alkupäässä?

        kommentti.


      • VIHAAN LAPSIA!!!!!!
        2 lapsen isä kirjoitti:

        epätasapainoinen ihminen. Oletko kokeillut terapiaa?

        miksi harkitsisin terapiaa?? senkö takia että munkin pitäisi siittää maailmaan 3 lasta jotta olisin tasapainoinen?? ei se tee musta yhtään se tasapainoisempaa tai viisaampaa ihmistä... en halua lapsia.. suoraan sanottuna niitä vihaan sydämeni pohjasta..
        ja et sanonut tuohon mitään että oletko parempi ihminen kun sulla on pentuja ja mulla ei... en halua niitä ikinä.. miksi siis olisin huonompi kuin sinä??
        meidän perheessä on kaksi lasta ja ne on kissoja molemmat.. meille rakkaimpia otuksia päällä maan..


      • 2 lapsen isä
        VIHAAN LAPSIA!!!!!! kirjoitti:

        miksi harkitsisin terapiaa?? senkö takia että munkin pitäisi siittää maailmaan 3 lasta jotta olisin tasapainoinen?? ei se tee musta yhtään se tasapainoisempaa tai viisaampaa ihmistä... en halua lapsia.. suoraan sanottuna niitä vihaan sydämeni pohjasta..
        ja et sanonut tuohon mitään että oletko parempi ihminen kun sulla on pentuja ja mulla ei... en halua niitä ikinä.. miksi siis olisin huonompi kuin sinä??
        meidän perheessä on kaksi lasta ja ne on kissoja molemmat.. meille rakkaimpia otuksia päällä maan..

        sinulle terapian kokeilua. Vilpittömästi.


      • VIHAAN LAPSIA!!!!!!
        2 lapsen isä kirjoitti:

        sinulle terapian kokeilua. Vilpittömästi.

        miksi???

        antaisitko jotain selitystä pikku hiljaa sanoillesi?? koska se että suosittelet terapiaa niin ei hirveästi kerro mistään mitään...

        se että vihaan lapsia en aio niitä todellakaan tappaa tai satuttaa.. ei kiinnosta.. en vain halua itelleni koskaan lapsia.. ja jos se tekee minusta terapian tarpeen olevan henkilön ni kivaa... sitten kyllä suosittelen sinnullekin lämpimästi terapiaa.. :) olet sen tarpeessa... et osaa ymmärtää ihmisiä jotka eivät rakasta lapsia, eivät niitä halua ja vihaavat niitä... olet suppea katseinen ihminen, joka ei hyväksy erilaisia ihmisiä.. vihaatko sinä sitten myös maahanmuuttajia ja homoja??
        miksi et voi hyväksyä vain sitä tosiasiaa ettei kaikki tykkää lapsista?? miksi se on sinulle niin suuri ongelma??


      • Jep.
        2 lapsen isä kirjoitti:

        kommentti.

        Siis ovat. Ei kyllä ole mikään yllätys.


      • vihaaaaaaaaaa
        VIHAAN LAPSIA!!!!!! kirjoitti:

        miksi???

        antaisitko jotain selitystä pikku hiljaa sanoillesi?? koska se että suosittelet terapiaa niin ei hirveästi kerro mistään mitään...

        se että vihaan lapsia en aio niitä todellakaan tappaa tai satuttaa.. ei kiinnosta.. en vain halua itelleni koskaan lapsia.. ja jos se tekee minusta terapian tarpeen olevan henkilön ni kivaa... sitten kyllä suosittelen sinnullekin lämpimästi terapiaa.. :) olet sen tarpeessa... et osaa ymmärtää ihmisiä jotka eivät rakasta lapsia, eivät niitä halua ja vihaavat niitä... olet suppea katseinen ihminen, joka ei hyväksy erilaisia ihmisiä.. vihaatko sinä sitten myös maahanmuuttajia ja homoja??
        miksi et voi hyväksyä vain sitä tosiasiaa ettei kaikki tykkää lapsista?? miksi se on sinulle niin suuri ongelma??

        Se ei ole ongelma että joku ei pidä lapsista. Se että joku VIHAA lapsia, on sairasta.

        Miltäs kuulostaa...

        Mä VIHAAN vanhuksia. Ne on hitaita, epäkohteliaita ja haisee kummalle! Minä VIHAAN keski-ikäsiä! Niillä on mauttomat vaatteet, ne on lihavia ja täynnä itseään. Käyttävät liikaa hajusteita ja jumalauta niitä kaljamahoja! Mä VIHAAN parikymppisiä! Ne jauhaa aina vaan itsestään, ihmissuhdejutuista ja ravaa kapakoissa joka helvetin viikonloppu.

        Mä VIHAAN ihmisiä! Ne on inhimillisiä, ne on yksilöitä, ne on persoonia ikään katsomatta, ne on IHMISIÄ! VIHATAAN KAIKKI YHDESSÄ IHMISIÄ!


      • Diagnoosi
        VIHAAN LAPSIA!!!!!! kirjoitti:

        miksi???

        antaisitko jotain selitystä pikku hiljaa sanoillesi?? koska se että suosittelet terapiaa niin ei hirveästi kerro mistään mitään...

        se että vihaan lapsia en aio niitä todellakaan tappaa tai satuttaa.. ei kiinnosta.. en vain halua itelleni koskaan lapsia.. ja jos se tekee minusta terapian tarpeen olevan henkilön ni kivaa... sitten kyllä suosittelen sinnullekin lämpimästi terapiaa.. :) olet sen tarpeessa... et osaa ymmärtää ihmisiä jotka eivät rakasta lapsia, eivät niitä halua ja vihaavat niitä... olet suppea katseinen ihminen, joka ei hyväksy erilaisia ihmisiä.. vihaatko sinä sitten myös maahanmuuttajia ja homoja??
        miksi et voi hyväksyä vain sitä tosiasiaa ettei kaikki tykkää lapsista?? miksi se on sinulle niin suuri ongelma??

        psykiatrisen hoidon tarpeessa.


      • Neuvo
        VIHAAN LAPSIA!!!!!! kirjoitti:

        miksi???

        antaisitko jotain selitystä pikku hiljaa sanoillesi?? koska se että suosittelet terapiaa niin ei hirveästi kerro mistään mitään...

        se että vihaan lapsia en aio niitä todellakaan tappaa tai satuttaa.. ei kiinnosta.. en vain halua itelleni koskaan lapsia.. ja jos se tekee minusta terapian tarpeen olevan henkilön ni kivaa... sitten kyllä suosittelen sinnullekin lämpimästi terapiaa.. :) olet sen tarpeessa... et osaa ymmärtää ihmisiä jotka eivät rakasta lapsia, eivät niitä halua ja vihaavat niitä... olet suppea katseinen ihminen, joka ei hyväksy erilaisia ihmisiä.. vihaatko sinä sitten myös maahanmuuttajia ja homoja??
        miksi et voi hyväksyä vain sitä tosiasiaa ettei kaikki tykkää lapsista?? miksi se on sinulle niin suuri ongelma??

        psykiatrisen hoidon tarpeessa.


    • 09oi8ujh

      Koska siis ketjun aloittaja ei kertonut pelkästään ettei halua lapsia tai ei tykkää siitä, että ne huutaa kaupassa ruuhka-aikaan, vaan että hän inhoaa lapsia. Hän siis provosoi ja onnitui siinä, hän ei pelkästään kertonut omaa näkemystään vaan haukkui lapsia ja kertoi inhoavansa. On eri asia sullekin, jos sä vaan et kauheasti välitä jostain ihmisestä, tiedät, ettette voi olla kavereita, ja että te nyt vaan ette sovi yhteen, kun että sä inhoat sitä.

      Että se oli se, ihmiset tarttui provoon taas ja jälleen kerran kun käytettiin osuvaa sanaa.

      • 2 lapsen isä

        tuntuvat ymmärtävän eron ilmaisuilla:

        1. "En pidä lapsista."

        2. "Inhoan lapsia."


      • miks sä riehut tääl?
        2 lapsen isä kirjoitti:

        tuntuvat ymmärtävän eron ilmaisuilla:

        1. "En pidä lapsista."

        2. "Inhoan lapsia."

        No selitäpä ihan konkreettisesti ero!

        Mitä se sua edes liikuttaa? Mä en ymmärrä miks sä vedät tälläset pultit siitä, jos joku sanoo inhoavanasa lapsia? Mä inhoan ampiaisia, olenko siis paha ja kylmä nainen? En minäkään pidä kaikista lapsista, jotkut lapset vain ovat ärsyttäviä!


      • 3+8
        2 lapsen isä kirjoitti:

        tuntuvat ymmärtävän eron ilmaisuilla:

        1. "En pidä lapsista."

        2. "Inhoan lapsia."

        Monet taas eivät tunnu ymmärtävän eroa inhon ja vihan välillä.

        "Inhoan lapsia", "en voi sietää lapsia", "en pidä lapsista", "lapset antavat minulle päänsärkyä"... sävyeroja, mutta lopputulos sama. Ihminen, joka välttää lapsia aina kun suinkin voi. Kun kuriton kakara kiukuttelee lentokoneessa, mutisee miten ärsyttäviä huonosti käyttäytyvät lapset ovat.

        "Vihaan lapsia"... tämä on ihan eri asia. Ihminen, joka laittaa rotanmyrkkyä leikkipaikoille ja perustaa puolueen jonka päätavoitteena on lähettää kaikki maan lapset Timbuktuun. Tai pienemmässä mittakaavassa ihminen, joka kihisee raivosta lapsen nähdessään. Jos jää kahden kiukuttelevan kakaran kanssa, lyö.

        Jälkimmäisiä on tuskin kovin montaa, mutta lapsellisten mielessä kategoriat usein sekoittuvat toisiinsa. Monilla vanhemmilla on aivan erityinen vainokompleksi. "Meidän pikku Väinö rynkyttää edessäistuvan tyypin penkkiä, ja tyyppi kehtaa mulkoilla! Se varmasti vihaa lapsia ja haluaisi polttaa kaikki lapsiperheet roviolla! Taidankin mulkoilla takaisin; kyllä osaa olla vastenmielisen näköinen murjottava hyypiö, kun ei edes hymyile lapsen nähdessään! Jatka vaan rynkyttämistä, Väinö, tuollaiset lastenvihaajat ansaitsevat pienen muistutuksen siitä, että meillä on täysi oikeus olla täällä!"


      • jepjepjep!!!!
        3+8 kirjoitti:

        Monet taas eivät tunnu ymmärtävän eroa inhon ja vihan välillä.

        "Inhoan lapsia", "en voi sietää lapsia", "en pidä lapsista", "lapset antavat minulle päänsärkyä"... sävyeroja, mutta lopputulos sama. Ihminen, joka välttää lapsia aina kun suinkin voi. Kun kuriton kakara kiukuttelee lentokoneessa, mutisee miten ärsyttäviä huonosti käyttäytyvät lapset ovat.

        "Vihaan lapsia"... tämä on ihan eri asia. Ihminen, joka laittaa rotanmyrkkyä leikkipaikoille ja perustaa puolueen jonka päätavoitteena on lähettää kaikki maan lapset Timbuktuun. Tai pienemmässä mittakaavassa ihminen, joka kihisee raivosta lapsen nähdessään. Jos jää kahden kiukuttelevan kakaran kanssa, lyö.

        Jälkimmäisiä on tuskin kovin montaa, mutta lapsellisten mielessä kategoriat usein sekoittuvat toisiinsa. Monilla vanhemmilla on aivan erityinen vainokompleksi. "Meidän pikku Väinö rynkyttää edessäistuvan tyypin penkkiä, ja tyyppi kehtaa mulkoilla! Se varmasti vihaa lapsia ja haluaisi polttaa kaikki lapsiperheet roviolla! Taidankin mulkoilla takaisin; kyllä osaa olla vastenmielisen näköinen murjottava hyypiö, kun ei edes hymyile lapsen nähdessään! Jatka vaan rynkyttämistä, Väinö, tuollaiset lastenvihaajat ansaitsevat pienen muistutuksen siitä, että meillä on täysi oikeus olla täällä!"

        "Meidän pikku Väinö rynkyttää edessäistuvan tyypin penkkiä, ja tyyppi kehtaa mulkoilla! Se varmasti vihaa lapsia ja haluaisi polttaa kaikki lapsiperheet roviolla! Taidankin mulkoilla takaisin; kyllä osaa olla vastenmielisen näköinen murjottava hyypiö, kun ei edes hymyile lapsen nähdessään! Jatka vaan rynkyttämistä, Väinö, tuollaiset lastenvihaajat ansaitsevat pienen muistutuksen siitä, että meillä on täysi oikeus olla täällä!"

        hahah tästähän voi päätellä, että lapsi perheet itse aiheuttavat tätä ns.lapsivihaa. Viha toki on vahva sana enkä sitä itse käyttäisi, pidän kyllä lapsista, mutta tuollaisista "Väinöistä" joita vanhemmat eivät ohjaa käytöstapoihin en voi sietää, tai oikeastaan minun pitäisi sanoa, etten voi sietää vanhempia, jotka eivät opeta lapsilleen tapoja eivätkä puutu häiriökäytökseen. Onpa muuten junassa käynyt niin, että oli vastaavanlainen tilanne jossa pikkulapsi potki selkänojaa ja vanhemmat kielsivät, eli opettivat tapoja, pisteet vanhemmille!


      • 2 lapsen isä
        3+8 kirjoitti:

        Monet taas eivät tunnu ymmärtävän eroa inhon ja vihan välillä.

        "Inhoan lapsia", "en voi sietää lapsia", "en pidä lapsista", "lapset antavat minulle päänsärkyä"... sävyeroja, mutta lopputulos sama. Ihminen, joka välttää lapsia aina kun suinkin voi. Kun kuriton kakara kiukuttelee lentokoneessa, mutisee miten ärsyttäviä huonosti käyttäytyvät lapset ovat.

        "Vihaan lapsia"... tämä on ihan eri asia. Ihminen, joka laittaa rotanmyrkkyä leikkipaikoille ja perustaa puolueen jonka päätavoitteena on lähettää kaikki maan lapset Timbuktuun. Tai pienemmässä mittakaavassa ihminen, joka kihisee raivosta lapsen nähdessään. Jos jää kahden kiukuttelevan kakaran kanssa, lyö.

        Jälkimmäisiä on tuskin kovin montaa, mutta lapsellisten mielessä kategoriat usein sekoittuvat toisiinsa. Monilla vanhemmilla on aivan erityinen vainokompleksi. "Meidän pikku Väinö rynkyttää edessäistuvan tyypin penkkiä, ja tyyppi kehtaa mulkoilla! Se varmasti vihaa lapsia ja haluaisi polttaa kaikki lapsiperheet roviolla! Taidankin mulkoilla takaisin; kyllä osaa olla vastenmielisen näköinen murjottava hyypiö, kun ei edes hymyile lapsen nähdessään! Jatka vaan rynkyttämistä, Väinö, tuollaiset lastenvihaajat ansaitsevat pienen muistutuksen siitä, että meillä on täysi oikeus olla täällä!"

        ovat ilmaisuina veljeksiä.


      • 20+12
        2 lapsen isä kirjoitti:

        ovat ilmaisuina veljeksiä.

        minusta ihminen joka "inhoaa" on ihminen joka "ei voi sietää". Moni ihminen inhoaa lapsia, koiria tai mämmiä, enkä silti epäile heillä olevan pahoja aikeita lapsia, koiria tai mämmiä kohtaan.

        Sinun logiikkasi mukaan "minä rakastan sinua" ja "olet ihan kiva" ovat ilmaisuina yhtäläisiä.


      • Mies22vkl
        3+8 kirjoitti:

        Monet taas eivät tunnu ymmärtävän eroa inhon ja vihan välillä.

        "Inhoan lapsia", "en voi sietää lapsia", "en pidä lapsista", "lapset antavat minulle päänsärkyä"... sävyeroja, mutta lopputulos sama. Ihminen, joka välttää lapsia aina kun suinkin voi. Kun kuriton kakara kiukuttelee lentokoneessa, mutisee miten ärsyttäviä huonosti käyttäytyvät lapset ovat.

        "Vihaan lapsia"... tämä on ihan eri asia. Ihminen, joka laittaa rotanmyrkkyä leikkipaikoille ja perustaa puolueen jonka päätavoitteena on lähettää kaikki maan lapset Timbuktuun. Tai pienemmässä mittakaavassa ihminen, joka kihisee raivosta lapsen nähdessään. Jos jää kahden kiukuttelevan kakaran kanssa, lyö.

        Jälkimmäisiä on tuskin kovin montaa, mutta lapsellisten mielessä kategoriat usein sekoittuvat toisiinsa. Monilla vanhemmilla on aivan erityinen vainokompleksi. "Meidän pikku Väinö rynkyttää edessäistuvan tyypin penkkiä, ja tyyppi kehtaa mulkoilla! Se varmasti vihaa lapsia ja haluaisi polttaa kaikki lapsiperheet roviolla! Taidankin mulkoilla takaisin; kyllä osaa olla vastenmielisen näköinen murjottava hyypiö, kun ei edes hymyile lapsen nähdessään! Jatka vaan rynkyttämistä, Väinö, tuollaiset lastenvihaajat ansaitsevat pienen muistutuksen siitä, että meillä on täysi oikeus olla täällä!"

        Tuo luokittelu on ihan oma kehitelmäsi eikä todellakaan mikään yleisen linjan mukainen. Jos joku sanoo vihaavansa lapsia niin en oleta hänen tappavan lapsia. Jos joku sanoo vihaavansa lapsia niin käsitän ettei hän halua olla lasten kanssa missään tekemisissä. Lasten tappajat on sitten ihan oma lukunsa, mutta käsittääkseni kukaan ei ole täällä sellaiseksi tunnustautunut.

        Itse tuskin haluan omia lapsia koskaan, mutta tuttujen lapset ovat ihan ok pieninä annoksina. Lapset töksäyttelevät sanomisiaan eivätkä yksinkertaisesti osaa käyttäytyä, joka on täysin ymmärrettävää, mutta myös ärsyttävää. Itse pidän järkevästä seurasta ja lapset eivät sellaisia ole. Toisaalta lapsen seurassa pystyy itsekin toisinaan heittäytymään lapselliseksi, joka on ihan mukavaa.


      • tälläinen huomio
        Mies22vkl kirjoitti:

        Tuo luokittelu on ihan oma kehitelmäsi eikä todellakaan mikään yleisen linjan mukainen. Jos joku sanoo vihaavansa lapsia niin en oleta hänen tappavan lapsia. Jos joku sanoo vihaavansa lapsia niin käsitän ettei hän halua olla lasten kanssa missään tekemisissä. Lasten tappajat on sitten ihan oma lukunsa, mutta käsittääkseni kukaan ei ole täällä sellaiseksi tunnustautunut.

        Itse tuskin haluan omia lapsia koskaan, mutta tuttujen lapset ovat ihan ok pieninä annoksina. Lapset töksäyttelevät sanomisiaan eivätkä yksinkertaisesti osaa käyttäytyä, joka on täysin ymmärrettävää, mutta myös ärsyttävää. Itse pidän järkevästä seurasta ja lapset eivät sellaisia ole. Toisaalta lapsen seurassa pystyy itsekin toisinaan heittäytymään lapselliseksi, joka on ihan mukavaa.

        "Lapset töksäyttelevät sanomisiaan eivätkä yksinkertaisesti osaa käyttäytyä" totta, lapset sanovat aina totuuden ja toisinaan se luo hupia aikuisten keskuudessa, ei lasten töksäyttelyä pidä ottaa samanlaisena kuin aikuisten töksäyttelyä, lasten käsite mikä on kohteliasta ja mikä ei, ei ole kehittynyt ja sen vuoksi vanhempien pitää ohjata lasta käyttäytymään hyvin. Tämä siis pätee tuohon käytös kommenttiin myös, jos lapsi ei osaa käyttäytyä, se on vanhempien vika, kun eivät ole ohjanneet lasta. Tuossa yksi päivä ratikassa sattui tulemaan perhe jossa oli useampi muksu, vanhin jo vähintään 7-8 vuotias. Tämä vanhin lapsi ei saanut mennä istumaan mihin olisi halunnut ja niimpä hän näytti äidilleen kieltä! Sen sijaan, että äiti olisi puuttunut tähän huonoon käytökseen ja ojentanut tyttöä sanallisesti, hän käänsi katseensä pois. Hyvä esimerkki huonosta toiminnasta äidin osalta! Se pikku tyttö tulee olemaan vielä isoissa vaikeuksissa, kun ei osaa käyttäytyä ja silloin ei voi syyttää kun äitiä siitä!


      • Melkein säälittää
        2 lapsen isä kirjoitti:

        ovat ilmaisuina veljeksiä.

        Olikin siis kiinni sinun rajoittuneesta sanavarastostasi, että et ole ymmärtänyt suurinta osaa tämän(kään) ketjun kirjoituksista. Osaakohan jälkikasvusi äidinkieltään paremmin?


      • Mies22vkl

        Minun mielestäni on aika yhdentekevää mitä sanaa tuossa tilanteessa käyttää. Vihaaminen ei mielestäni ole sanana mikään mielipuolinen suhtautuminen vihan kohteeseen, vaan ihan psykologiassakin tunnettu normaalina reaktiona tietyissä tilanteissa.

        Minä kyllä ihmettelen, että miten vanhemmat eivät voi ymmärtää miten joku voi vihata lapsia. Tällöin kyseessä täytyy olla aika yksinkertainen ihminen. Toki omia sanomisiaan kannattaa myös miettiä ja ei ehkä sanoa nimenomaan sanaa viha, koska onhan se kuitenkin merkittävästi voimakkaampi kuin sanoa yksinkertaisesti, että ei pidä lapsista.


      • 4+3
        Mies22vkl kirjoitti:

        Minun mielestäni on aika yhdentekevää mitä sanaa tuossa tilanteessa käyttää. Vihaaminen ei mielestäni ole sanana mikään mielipuolinen suhtautuminen vihan kohteeseen, vaan ihan psykologiassakin tunnettu normaalina reaktiona tietyissä tilanteissa.

        Minä kyllä ihmettelen, että miten vanhemmat eivät voi ymmärtää miten joku voi vihata lapsia. Tällöin kyseessä täytyy olla aika yksinkertainen ihminen. Toki omia sanomisiaan kannattaa myös miettiä ja ei ehkä sanoa nimenomaan sanaa viha, koska onhan se kuitenkin merkittävästi voimakkaampi kuin sanoa yksinkertaisesti, että ei pidä lapsista.

        Joo, en minä vihan tunnetta epänormaalina pidä - monissa tilanteissa se on ihan ymmärrettävä reaktio. Mutta jos se viha suuntautuu lapsiin... no, itse pitäisin sitä kyllä outona.

        Mutta miksi ihmeessä minun viestini poistettiin?! En mielestäni sanonut siinä mitään loukkaavaa. Ei ainakaan ollut tarkoitus. ("Neekeri"-sanan käyttö ei ollut tarkoitettu rasismin ilmaisuksi, vaan se oli lainausmerkeissä esimerkkinä rotuvihasta. Ehkäpä moderaattori ymmärsi sen väärin?)


    • frost-free

      se nyt osoittaa epäilyttävyyttä jos nainen suorastaan vihaa lapsia. Lapsethan ovat suloisia ja vasta viattomia. joten miksei vaikka vihata mieluummin niitten vanhempia kuin itse lapsia? kylmä nainen vihaa lapsia!
      Jos nainen ei osaa olla lasten kanssa sillä ei tee mitään ja se on jotenkin häiriintynyt yksilö joka ei osaa olla miehenkään kanssa koska ei osaa kokea lämpöä ja rakkautta..jos ei sitä kykene edes suloisiin lapsiin tuntee.

      • 2 lapsen isä

        kanssasi samaa mieltä, että lapsia inhoava/vihaava ihminen on tunne-elämältään kylmä ja myös parisuhteeseen epäkypsä ihminen.


      • VIHAAN LAPSIA!!!!!!
        2 lapsen isä kirjoitti:

        kanssasi samaa mieltä, että lapsia inhoava/vihaava ihminen on tunne-elämältään kylmä ja myös parisuhteeseen epäkypsä ihminen.

        millä perusteella tunnekylmä ja parisuhteeseen epäkypsä ihminen??? eikö ihmiset saa olla parisuhteessa ilman että pitää hankkia muksuja???

        miksi kaikkien pitäisi siittää pahaan maailmaan lisää ihmisiä jotka kuitenkin aiheuttavat maailman tuhoutumisen??? miksi kukaan ei adoptoi niitä lapsia jotka oikeesti kaipaavat kodin ja ruokaa?? miksi siittää omia räkänokkia??

        sinä "2 lapsen isä" olet verbaalisesti todella köyhä... et osaa vastailla kysymyksiin vaan haukut lapsettomia ja lapsia vihaavia ihmisiä tasapainottomiksi ja terapiaa kaipaaviksi??
        miksi et itse harkitsisi terapiaa?? olet sen tarpeessa erittäin paljon...


      • KahKehveliVoi
        2 lapsen isä kirjoitti:

        kanssasi samaa mieltä, että lapsia inhoava/vihaava ihminen on tunne-elämältään kylmä ja myös parisuhteeseen epäkypsä ihminen.

        isukin lapset olla vielä uhmaikäisiä tai teinejä, sitten hymistely loppuu sinultakin ;-)

        Tai ehkä teillä mamma hoitaa lapset ja sinä katsot vaan sivusta.


      • ikuisesti lapseton

        miten lasten haluamattomuus tekee naisesta muka kykenemättömän parisuhteeseen?? en vain tajua tätä juttua nyt millään tavoin...

        sun mielestäs lapsi voi olla se ainoa elämäsi tehtävä mitä sun pitää tässä elämässä tehdä.. mut mulle elämässä on tärkeämpiä asioita kaikki muu paitsi ne kitisevät ja rääkyvät räkänokat jotka ei tuo mun elämääni mitään muuta kuin lisää stressiä ja vitutusta.. ihan kun sitä rahaa ei muutenki olis liian vähän.. ni hanki sitten sinappitehas joka tasan ne viimesetki pennit... EI KIITOS!!!
        haluan elää elämäni mieheni ja kahden kissani kanssa rauhassa.. ilman mitään häiriötekijöitä kuten kitisevät räkänokat... olen enemmän kuin onnellinen!! en voisi kuvitellakaan parempaa elämää itselleni!! olen saanut kaiken sen mitä olen pienestä tytöstä asti haaveillut saavani!!

        mulle on liian monesti sanottu että "kyl sun mieles vielä muuttuu" vaan eipä se sitä tee.. en halua elämääni siteitä yhtään enempää mitä niitä nyt on... nyt voin mieheni kanssa tehdä mitä ikinä haluamme.. ei tarvitse miettiä mitään muuta... kissat kun pärjää yllättävän hyvin päivän yksinää.. jopa parikin..


      • 2 lapsen isä
        KahKehveliVoi kirjoitti:

        isukin lapset olla vielä uhmaikäisiä tai teinejä, sitten hymistely loppuu sinultakin ;-)

        Tai ehkä teillä mamma hoitaa lapset ja sinä katsot vaan sivusta.

        on molemmilla korkeakoulututkinto.

        Olin aikanaan heidän kanssaan enemmän kuin vaimoni johtuen työajoista, työmatkoista yms. seikoista. Ei ole koskaan tarvinnut "hymistellä" poikien suhteen.

        Olen pahoillani, jos tuotin sinulle pettymyksen.


      • 2 lapsen isä
        KahKehveliVoi kirjoitti:

        isukin lapset olla vielä uhmaikäisiä tai teinejä, sitten hymistely loppuu sinultakin ;-)

        Tai ehkä teillä mamma hoitaa lapset ja sinä katsot vaan sivusta.

        Panostimme aikanaan lapsiin mm. siten, että meillä oli kotona lastenhoitaja siihen saakka, kun pienempi poika lopetti 1. luokan koulussa. Pidimme hänet myös nuoremman 1. luokan ajan, jotta poitsun ei tarvinnut tulla tyhjään kotiin ekaluokkalaisena koulusta.


      • sisälukutaitoinen
        2 lapsen isä kirjoitti:

        Panostimme aikanaan lapsiin mm. siten, että meillä oli kotona lastenhoitaja siihen saakka, kun pienempi poika lopetti 1. luokan koulussa. Pidimme hänet myös nuoremman 1. luokan ajan, jotta poitsun ei tarvinnut tulla tyhjään kotiin ekaluokkalaisena koulusta.

        miksi tuot esiin "täydellistä" isyyttäsi??? keskustelua kuitenkin käydään siitä kuinka jotkut VIHAAVAT lapsia eikä halua niitä koskaan hankkia!!! joten helvettiäkö tuot sitten täällä esiin sen kuinka olet mukamas täydellinen isä... huhhuh... et taida osata lukea juuri yhtään tai sitten et ainakaan ymmärrä lukemaasi...


      • 2 lapsen isä
        sisälukutaitoinen kirjoitti:

        miksi tuot esiin "täydellistä" isyyttäsi??? keskustelua kuitenkin käydään siitä kuinka jotkut VIHAAVAT lapsia eikä halua niitä koskaan hankkia!!! joten helvettiäkö tuot sitten täällä esiin sen kuinka olet mukamas täydellinen isä... huhhuh... et taida osata lukea juuri yhtään tai sitten et ainakaan ymmärrä lukemaasi...

        paljon sisäistä vihaa. Se täytyisi saada ulos, niin elämäsi helpottuisi.


      • sisälukutaitoinen
        2 lapsen isä kirjoitti:

        paljon sisäistä vihaa. Se täytyisi saada ulos, niin elämäsi helpottuisi.

        tuosta huomaa ettet todellakaan tunne mua... :D
        luulet tietäväsi kaikesta kaiken vain siksi että sinulla on kaksi poikaa joista olet täällä tehnyt jumalasta seuraavia hahmoja.. eli yhtä urbaaneja kuin jumala itse on..

        elämäni on täydellistä ilman räkänokkia.. näin on erittäin täydellistä olla..


      • Sivusta seuraaja...
        2 lapsen isä kirjoitti:

        paljon sisäistä vihaa. Se täytyisi saada ulos, niin elämäsi helpottuisi.

        Ja minun lapseni on parempia kuin sinun lapsesi...

        Minkäköhän ikäinen mahdat olla...?


      • 2 lapsen isä
        sisälukutaitoinen kirjoitti:

        tuosta huomaa ettet todellakaan tunne mua... :D
        luulet tietäväsi kaikesta kaiken vain siksi että sinulla on kaksi poikaa joista olet täällä tehnyt jumalasta seuraavia hahmoja.. eli yhtä urbaaneja kuin jumala itse on..

        elämäni on täydellistä ilman räkänokkia.. näin on erittäin täydellistä olla..

        "sinulla on kaksi poikaa joista olet täällä tehnyt jumalasta seuraavia hahmoja"

        ystävällisesti tähän jatkoksi kirjoitukseni, jossa olen tehnyt noin.

        Kiitos jo etukäteen.


      • Miauuu!
        ikuisesti lapseton kirjoitti:

        miten lasten haluamattomuus tekee naisesta muka kykenemättömän parisuhteeseen?? en vain tajua tätä juttua nyt millään tavoin...

        sun mielestäs lapsi voi olla se ainoa elämäsi tehtävä mitä sun pitää tässä elämässä tehdä.. mut mulle elämässä on tärkeämpiä asioita kaikki muu paitsi ne kitisevät ja rääkyvät räkänokat jotka ei tuo mun elämääni mitään muuta kuin lisää stressiä ja vitutusta.. ihan kun sitä rahaa ei muutenki olis liian vähän.. ni hanki sitten sinappitehas joka tasan ne viimesetki pennit... EI KIITOS!!!
        haluan elää elämäni mieheni ja kahden kissani kanssa rauhassa.. ilman mitään häiriötekijöitä kuten kitisevät räkänokat... olen enemmän kuin onnellinen!! en voisi kuvitellakaan parempaa elämää itselleni!! olen saanut kaiken sen mitä olen pienestä tytöstä asti haaveillut saavani!!

        mulle on liian monesti sanottu että "kyl sun mieles vielä muuttuu" vaan eipä se sitä tee.. en halua elämääni siteitä yhtään enempää mitä niitä nyt on... nyt voin mieheni kanssa tehdä mitä ikinä haluamme.. ei tarvitse miettiä mitään muuta... kissat kun pärjää yllättävän hyvin päivän yksinää.. jopa parikin..

        kissasi?


      • ikuisesti lapseton
        Miauuu! kirjoitti:

        kissasi?

        miksi mun pitäis jotain synnyttää rakastaakseni niitä ylikaiken??? en ole miestänikään synnyttänyt ja rakastan häntä enemmän kuin ketään muuta...

        miksi täällä ei ihmiset tunnu ymmärtävän sitä että toiset rakastavat lemmikkejään enemmän kuin oikeita ihmisiä?? lemmikit antavat rakkautta pyyteettömästi ja ovat vierellä kun on paha olla.. ne lohduttaa ja ne saa nauramaan..
        miksei lemmikkejä saisi kutsua vauvoinaan / lapsinaan??? viekö se jotenkin ihmisvauvan arvon tai jotain???


      • on kaikinpuolin ok,
        VIHAAN LAPSIA!!!!!! kirjoitti:

        millä perusteella tunnekylmä ja parisuhteeseen epäkypsä ihminen??? eikö ihmiset saa olla parisuhteessa ilman että pitää hankkia muksuja???

        miksi kaikkien pitäisi siittää pahaan maailmaan lisää ihmisiä jotka kuitenkin aiheuttavat maailman tuhoutumisen??? miksi kukaan ei adoptoi niitä lapsia jotka oikeesti kaipaavat kodin ja ruokaa?? miksi siittää omia räkänokkia??

        sinä "2 lapsen isä" olet verbaalisesti todella köyhä... et osaa vastailla kysymyksiin vaan haukut lapsettomia ja lapsia vihaavia ihmisiä tasapainottomiksi ja terapiaa kaipaaviksi??
        miksi et itse harkitsisi terapiaa?? olet sen tarpeessa erittäin paljon...

        asia mitä en ymmärrä on tuo kriisi jonka olet kehittänyt lapsiperheitä kohtaan. Kukin taaplaa tyylillään mutta lapset eivät ole eläimiä joita voidaan huvinvuoksi siirrellä maasta toiseen ja adoptoida hetken mielijohteesta, onneksi.

        Miksi ne nälkää näkevät ja kodittomat lapset saavat silmissäsi ihmisarvon jos muutoin toitotat yleensä lapsivihaa? Eikö kannaltasi ole parempi että mahdollisimman moni ei kasva aikuiseksi ja lisäänny?


      • tuo ymmärrys
        ikuisesti lapseton kirjoitti:

        miksi mun pitäis jotain synnyttää rakastaakseni niitä ylikaiken??? en ole miestänikään synnyttänyt ja rakastan häntä enemmän kuin ketään muuta...

        miksi täällä ei ihmiset tunnu ymmärtävän sitä että toiset rakastavat lemmikkejään enemmän kuin oikeita ihmisiä?? lemmikit antavat rakkautta pyyteettömästi ja ovat vierellä kun on paha olla.. ne lohduttaa ja ne saa nauramaan..
        miksei lemmikkejä saisi kutsua vauvoinaan / lapsinaan??? viekö se jotenkin ihmisvauvan arvon tai jotain???

        ihmisen ja eläimen erosta. Eläintä ei voi nostaa samalle jalustalle ihmisen kanssa. Elämää yleensä pitää vaalia ja kunnioittaa mutta rationaalisuus pitää säilyttää.


      • 2 lapsen isä
        ikuisesti lapseton kirjoitti:

        miksi mun pitäis jotain synnyttää rakastaakseni niitä ylikaiken??? en ole miestänikään synnyttänyt ja rakastan häntä enemmän kuin ketään muuta...

        miksi täällä ei ihmiset tunnu ymmärtävän sitä että toiset rakastavat lemmikkejään enemmän kuin oikeita ihmisiä?? lemmikit antavat rakkautta pyyteettömästi ja ovat vierellä kun on paha olla.. ne lohduttaa ja ne saa nauramaan..
        miksei lemmikkejä saisi kutsua vauvoinaan / lapsinaan??? viekö se jotenkin ihmisvauvan arvon tai jotain???

        **miksei lemmikkejä saisi kutsua vauvoinaan / lapsinaan???**

        nyt "nappaa" aika pahasti.

        Rakastat kissojasi/koiriasi ja vihaat lapsia.


      • hmm...
        on kaikinpuolin ok, kirjoitti:

        asia mitä en ymmärrä on tuo kriisi jonka olet kehittänyt lapsiperheitä kohtaan. Kukin taaplaa tyylillään mutta lapset eivät ole eläimiä joita voidaan huvinvuoksi siirrellä maasta toiseen ja adoptoida hetken mielijohteesta, onneksi.

        Miksi ne nälkää näkevät ja kodittomat lapset saavat silmissäsi ihmisarvon jos muutoin toitotat yleensä lapsivihaa? Eikö kannaltasi ole parempi että mahdollisimman moni ei kasva aikuiseksi ja lisäänny?

        Ihmettelin samaa. Jos ihminen vihaa lapsia, hän on tosiasiassa onnellinen siitä, että edes jotkut lapset kärsivät ja kuolevat pois. Lastenvihaajahan haluaa pahaa niille pienille lapsille. Sitähän viha jotakuta kohtaan tarkoittaa.


      • kyllästynyt lapsiin
        2 lapsen isä kirjoitti:

        kanssasi samaa mieltä, että lapsia inhoava/vihaava ihminen on tunne-elämältään kylmä ja myös parisuhteeseen epäkypsä ihminen.

        voi kuule tietäsitpä vaan millanen tunne- ja parisuhde-elämä mulla on.


      • :D:D säälittävää
        2 lapsen isä kirjoitti:

        on molemmilla korkeakoulututkinto.

        Olin aikanaan heidän kanssaan enemmän kuin vaimoni johtuen työajoista, työmatkoista yms. seikoista. Ei ole koskaan tarvinnut "hymistellä" poikien suhteen.

        Olen pahoillani, jos tuotin sinulle pettymyksen.

        uuu, pelottaa. jopa kahdella lapsella korkeakoulututkinto! oot tainnu kuule 2 lapsen isä jumittua jonneki historiaan, jolloin pyrittiin titteleillä pelottelemaan ihmisiä ja ihmiset luokiteltiin mm. ammattinsa mukaan. asentajan lapset pois hiekkalaatikolta, että komentajan lapset saavat leikkiä tyyliin.

        sori, sellanen ei vaan nykyään oo meininki.


      • 2 lapsen isä
        :D:D säälittävää kirjoitti:

        uuu, pelottaa. jopa kahdella lapsella korkeakoulututkinto! oot tainnu kuule 2 lapsen isä jumittua jonneki historiaan, jolloin pyrittiin titteleillä pelottelemaan ihmisiä ja ihmiset luokiteltiin mm. ammattinsa mukaan. asentajan lapset pois hiekkalaatikolta, että komentajan lapset saavat leikkiä tyyliin.

        sori, sellanen ei vaan nykyään oo meininki.

        kirjoittajalle, joka arveli minun poikien olevan kovinkin nuoria.

        Onko minun vika, jos sinä olet tyhmä? Onko?


      • 14+6
        tuo ymmärrys kirjoitti:

        ihmisen ja eläimen erosta. Eläintä ei voi nostaa samalle jalustalle ihmisen kanssa. Elämää yleensä pitää vaalia ja kunnioittaa mutta rationaalisuus pitää säilyttää.

        Haista sinä paska. Täällä toinen ikuisesti lapseton, joka rakastaa lemmikkejään enemmän kuin ihmisiä. Siinä ei ole mitään epärationaalista. Tiedostan eläimen olevan eläin, tiedän niiden kuolevan liian aikaisin, enkä pue niitä pikkuisiin pukuihin tai oleta niiden kiinnostuvan ihmismäisistä jutuista. Rakastan niitä silti.

        Miksi helvetissä ihmisiä pitäisi aina rakastaa enemmän vain siksi, että ne ovat ihmisiä? Minulla ei ole puolisoa tai omaa "ihmisperhettä", ja sukulaiset eivät ole läheisiä; rakkaita ystäviä on, mutta en kuitenkaan nuku ystävä kainalossa, eivätkä ystävät tervehdi nuolaisemalla naamaani ja heiluttamalla häntää. Miksi vieraiden ihmisten lasten pitäisi olla automaattisesti minulle tärkeämpiä kuin oma rakas lemmikki?? Minä kunnioitan kaikkia kanssaihmisiä, mutta "rakastan" lapsuudesta säästämääni pehmoleluakin enemmän kuin minulle täysin vieraita ihmisiä.


      • KUU ukkeli
        2 lapsen isä kirjoitti:

        **miksei lemmikkejä saisi kutsua vauvoinaan / lapsinaan???**

        nyt "nappaa" aika pahasti.

        Rakastat kissojasi/koiriasi ja vihaat lapsia.

        ole mitään ihmeellistä.
        Rakasta sinä lapsiasi ja me eläimistä pitävät niitä.
        Älä ota paineita muiden elämästä hyvä mies !


      • Kerro totuus
        14+6 kirjoitti:

        Haista sinä paska. Täällä toinen ikuisesti lapseton, joka rakastaa lemmikkejään enemmän kuin ihmisiä. Siinä ei ole mitään epärationaalista. Tiedostan eläimen olevan eläin, tiedän niiden kuolevan liian aikaisin, enkä pue niitä pikkuisiin pukuihin tai oleta niiden kiinnostuvan ihmismäisistä jutuista. Rakastan niitä silti.

        Miksi helvetissä ihmisiä pitäisi aina rakastaa enemmän vain siksi, että ne ovat ihmisiä? Minulla ei ole puolisoa tai omaa "ihmisperhettä", ja sukulaiset eivät ole läheisiä; rakkaita ystäviä on, mutta en kuitenkaan nuku ystävä kainalossa, eivätkä ystävät tervehdi nuolaisemalla naamaani ja heiluttamalla häntää. Miksi vieraiden ihmisten lasten pitäisi olla automaattisesti minulle tärkeämpiä kuin oma rakas lemmikki?? Minä kunnioitan kaikkia kanssaihmisiä, mutta "rakastan" lapsuudesta säästämääni pehmoleluakin enemmän kuin minulle täysin vieraita ihmisiä.

        koiraasi tai nussiiko koirasi sinua?


      • 14+6
        Kerro totuus kirjoitti:

        koiraasi tai nussiiko koirasi sinua?

        Jotkut meistä ovat sen verran tasapainoisia ihmisiä, ettei tarvitse nussia ketään ollakseen elämäänsä tyytyväinen.


      • Kerro totuus
        14+6 kirjoitti:

        Jotkut meistä ovat sen verran tasapainoisia ihmisiä, ettei tarvitse nussia ketään ollakseen elämäänsä tyytyväinen.

        Olet lesbo. Se selittääkin paljon.


      • Tyytyväinen vaimo
        14+6 kirjoitti:

        Haista sinä paska. Täällä toinen ikuisesti lapseton, joka rakastaa lemmikkejään enemmän kuin ihmisiä. Siinä ei ole mitään epärationaalista. Tiedostan eläimen olevan eläin, tiedän niiden kuolevan liian aikaisin, enkä pue niitä pikkuisiin pukuihin tai oleta niiden kiinnostuvan ihmismäisistä jutuista. Rakastan niitä silti.

        Miksi helvetissä ihmisiä pitäisi aina rakastaa enemmän vain siksi, että ne ovat ihmisiä? Minulla ei ole puolisoa tai omaa "ihmisperhettä", ja sukulaiset eivät ole läheisiä; rakkaita ystäviä on, mutta en kuitenkaan nuku ystävä kainalossa, eivätkä ystävät tervehdi nuolaisemalla naamaani ja heiluttamalla häntää. Miksi vieraiden ihmisten lasten pitäisi olla automaattisesti minulle tärkeämpiä kuin oma rakas lemmikki?? Minä kunnioitan kaikkia kanssaihmisiä, mutta "rakastan" lapsuudesta säästämääni pehmoleluakin enemmän kuin minulle täysin vieraita ihmisiä.

        ""eivätkä ystävät tervehdi nuolaisemalla naamaani ja heiluttamalla häntää.""

        heiluttaa usein häntäänsä. Ja hyvää tekee!


      • 4+15
        Kerro totuus kirjoitti:

        Olet lesbo. Se selittääkin paljon.

        Niin oliko tässä puheenaiheena nyt naisten seksuaalisuus? Minä kun luulin, että tässä puhuttiin siitä, voiko ja pitääkö lemmikkieläimiä rakastaa. Eli jos nyt ymmärrän oikein, niin lapsista pitämättömät ihmiset ovat häiriintyneitä, lemmikkejään rakastavat ihmiset ovat häiriintyneitä, lesbot ovat häiriintyneitä, ja naiset jotka eivät vaan ilman sen kummempaa syytä erityisemmin kaipaa miestä rinnalleen ovat kaikista häiriintyneimpiä?

        Mieluummin täysin häiriintynyt kuin yksi teistä, se on minun mottoni...


      • Levä.

        jaa ettäkö ennen kuin on valmis parisuhteeseen pitäs RAKASTAA ja ottaa avosylin halittavaksi ja paijattavaksi kaikki maailman lapset ja osata lässyttää niille ja leikkiä kuurupiiloa ja ostaa karkkia ja katsoa teletappeja...

        Rakkaus puolisoa kohtaan on kuitenkin Hieman erilaista kuin rakkaus (omia) lapsia kohtaan,
        (en käsitä miksi täysin vieraitakin lapsia kohtaan pitäisi tuntea lämpöä ja rakkautta?)

        Ja minä olen nainen, joka ei osaa olla lasten kanssa. En siis kuitenkaan VIHAA lapsia, en vain osaa leikkiä ja lässyttää ja ihastella ylieleisesti ja suureen ääneen joka asiaa mitä lapsi osaa tehdä.
        Enkä koe olevani millään tavalla "häiriintynyt yksilö"

        Ja, usko tai älä, miestäni kohtaan osaan kyllä tuntea Lämpöä ja Rakkautta. Ja paljon.
        :P


      • et tule toimeen
        14+6 kirjoitti:

        Haista sinä paska. Täällä toinen ikuisesti lapseton, joka rakastaa lemmikkejään enemmän kuin ihmisiä. Siinä ei ole mitään epärationaalista. Tiedostan eläimen olevan eläin, tiedän niiden kuolevan liian aikaisin, enkä pue niitä pikkuisiin pukuihin tai oleta niiden kiinnostuvan ihmismäisistä jutuista. Rakastan niitä silti.

        Miksi helvetissä ihmisiä pitäisi aina rakastaa enemmän vain siksi, että ne ovat ihmisiä? Minulla ei ole puolisoa tai omaa "ihmisperhettä", ja sukulaiset eivät ole läheisiä; rakkaita ystäviä on, mutta en kuitenkaan nuku ystävä kainalossa, eivätkä ystävät tervehdi nuolaisemalla naamaani ja heiluttamalla häntää. Miksi vieraiden ihmisten lasten pitäisi olla automaattisesti minulle tärkeämpiä kuin oma rakas lemmikki?? Minä kunnioitan kaikkia kanssaihmisiä, mutta "rakastan" lapsuudesta säästämääni pehmoleluakin enemmän kuin minulle täysin vieraita ihmisiä.

        ja ymmärrä kanssaihmisiä. Ylemmyyden tunteesi eläimiin nähden on niin juovuttavaa että nautit ylivallasta mikä sinulla on näihin älyllisesti alempiin lajeihin ja tämän vallanhimon olet selittänyt päässäsi eläinrakkaudeksi.


      • Ikävä kyllä
        14+6 kirjoitti:

        Haista sinä paska. Täällä toinen ikuisesti lapseton, joka rakastaa lemmikkejään enemmän kuin ihmisiä. Siinä ei ole mitään epärationaalista. Tiedostan eläimen olevan eläin, tiedän niiden kuolevan liian aikaisin, enkä pue niitä pikkuisiin pukuihin tai oleta niiden kiinnostuvan ihmismäisistä jutuista. Rakastan niitä silti.

        Miksi helvetissä ihmisiä pitäisi aina rakastaa enemmän vain siksi, että ne ovat ihmisiä? Minulla ei ole puolisoa tai omaa "ihmisperhettä", ja sukulaiset eivät ole läheisiä; rakkaita ystäviä on, mutta en kuitenkaan nuku ystävä kainalossa, eivätkä ystävät tervehdi nuolaisemalla naamaani ja heiluttamalla häntää. Miksi vieraiden ihmisten lasten pitäisi olla automaattisesti minulle tärkeämpiä kuin oma rakas lemmikki?? Minä kunnioitan kaikkia kanssaihmisiä, mutta "rakastan" lapsuudesta säästämääni pehmoleluakin enemmän kuin minulle täysin vieraita ihmisiä.

        suljetulla osastolla lepositeissä. Niin paljon olet päästäsi sekaisin.


      • Voitko kertoa
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        voi kuule tietäsitpä vaan millanen tunne- ja parisuhde-elämä mulla on.

        lesbon parisuhde-elämä? Pelkkää imeskelyä?


    • kuuro ja sokeako?

      Minä en tajua missä nämä lastenvihaajat näkevät niin valtavia määriä kaupassa kiukuttelevia ja huonokäytöksisiä lapsia. Itse törmään vastaavaan ehkä kerran vuodessa joten ei se nyt niin harvoin sattuessa kovin hermoja kiristävä tapahtuma ole. Lähinnä asia on samantekevä minulle koskapa ei ole minun ongelmani saada lasta hiljaiseksi.

      • 2 lapsen isä

        lasten vihaajat ovat suggeroineet itsensä näkemään joka kauppareissulla hankalia lapsia. Lopulta he itse uskovat tuon unen olevan totta.


      • harmaahusky

        No itse tulee ainakin nähtyä ehkä arviolta kerran tai kaksi viikossa bussissa/ratikassa/ruokakaupassa tai jossain muussa liikkeessä/ravintolassa ja vähän siellä sun täällä. Ei ole ollenkaan harvinainen näky jos totta puhutaan.
        On totta että ongelma ei ole minun jos jonkun pennut rääkyy ja riehuu eikä ole mun tehtävä niitä saada hiljasiks, mutta jos sattuu väsyneenä töiden jälkeen istumaan ratikassa tai dösässä useampia pysäkkejä kuunnellen sitä itkuparkua niin suoraansanottuna jossain vaiheessa se vitutus iskee päälle. Useinkin vielä vanhemmat eivät tee mitään saadakseen kakaroitaan käyttäytymään, kerran sanoin leffateatterissa eräälle koltiaiselle joka potki tuolini selkänojaa että "Nyt lopetat sen istuimen potkimisen." ja auta armias kun kermapersepennun äiskä rupesi mulle inisemään miten mulla ei ole oikeutta komentaa hänen lasta.
        Huonokäytöksisiä ja kiukuttelevia lapsia nimenomaan kyllä näkee useinkin. Korvat ja silmät vaan auki.


      • harmaahusky

        No lisättävää ei olisi ollut ellet olisi vastannut:

        Sanonpa vaan että kylläpä olet surkea provoamaan; heittosi oli todella väsynyt, ei tippaakaan hauska, eikä millään tavalla uskottava että se tarjoaisi kenellekään aihetta provosoitua.
        En muuten myy seksiä eli en ole huora. Jos sellaisia etsit niin laputahan siitä jo Eerikinkadulle, sieltä löytynee tässä lähitunteina virolaisia ja venäläisiä neitokaisia.


      • ei oo mustavalkosta
        harmaahusky kirjoitti:

        No lisättävää ei olisi ollut ellet olisi vastannut:

        Sanonpa vaan että kylläpä olet surkea provoamaan; heittosi oli todella väsynyt, ei tippaakaan hauska, eikä millään tavalla uskottava että se tarjoaisi kenellekään aihetta provosoitua.
        En muuten myy seksiä eli en ole huora. Jos sellaisia etsit niin laputahan siitä jo Eerikinkadulle, sieltä löytynee tässä lähitunteina virolaisia ja venäläisiä neitokaisia.

        Kylläpä on yksi sana (tässä tilanteessa viha) saanut suurta sanakopua aikaan! Toki "viha" on sanana voimakas, mutta varsin normaalia tunnetta kuvaava ilmaisu. Minä VIHAAN monia asioita, olematta silti kylmä ja tunnevammainen ihminen, koska minä myös RAKASTAN monia asioita. Jos sanon, että VIHAAN bussissa/kaupassa/ratikassa kirkuvia ja huutavia kakaroita, ei se tarkoita että vihaisin kaikkia lapsia tai lapsia ylipäänsä, sillä VIHAAN myös aikuisten huutamista ja kiukuttelua.

        Jotkut lapset ovat mainioita ja ihania ja jotkut -kiitos vanhempien, jotka eivät opeta käytöstapoja- ovat aivan karmeita riiviötä.

        Minusta on turha haukkua naisia jotka vihaavat lapsia, koska hyvin, hyvin monet miehet vihaavat lapsia eikä sitä pidetä kummallisena, mutta jos nainen sanoo samaa, täyttyy Suomi24 kaikenmaailman viisastelijoista ja tuomitsijoista.

        Mielestäni on parempi suoraan tunnustaa, että vihaa lapsia eikä niitä halua, kuin saada lapsi vahingossa ja sitten huutaa, karjua ja läpsiä lasta kuten naapurini nainen tekee. Mielestäni on parempi sitten pysytellä kaukana lapsista ja pitää huoli ettei vahingossakaan tule raskaaksi kuin synnyttää sellainen ja sitten pahoinpidellä!


      • tekemättä
        harmaahusky kirjoitti:

        No itse tulee ainakin nähtyä ehkä arviolta kerran tai kaksi viikossa bussissa/ratikassa/ruokakaupassa tai jossain muussa liikkeessä/ravintolassa ja vähän siellä sun täällä. Ei ole ollenkaan harvinainen näky jos totta puhutaan.
        On totta että ongelma ei ole minun jos jonkun pennut rääkyy ja riehuu eikä ole mun tehtävä niitä saada hiljasiks, mutta jos sattuu väsyneenä töiden jälkeen istumaan ratikassa tai dösässä useampia pysäkkejä kuunnellen sitä itkuparkua niin suoraansanottuna jossain vaiheessa se vitutus iskee päälle. Useinkin vielä vanhemmat eivät tee mitään saadakseen kakaroitaan käyttäytymään, kerran sanoin leffateatterissa eräälle koltiaiselle joka potki tuolini selkänojaa että "Nyt lopetat sen istuimen potkimisen." ja auta armias kun kermapersepennun äiskä rupesi mulle inisemään miten mulla ei ole oikeutta komentaa hänen lasta.
        Huonokäytöksisiä ja kiukuttelevia lapsia nimenomaan kyllä näkee useinkin. Korvat ja silmät vaan auki.

        kun piti kuunnella itkeviä lapsia?


      • hmm...

        Sinä näytät olevan naisvihaaja. Kuulut siis samaan kastiin näiden lapsia vihaavien kanssa.


      • Muah hah haa
        2 lapsen isä kirjoitti:

        lasten vihaajat ovat suggeroineet itsensä näkemään joka kauppareissulla hankalia lapsia. Lopulta he itse uskovat tuon unen olevan totta.

        Kehottaisin edelleen sinua ottamaan ne puuttuvat lääkkeet, parantaa sinunkin aivojen toimintaa huomattavasti :D


      • harmaahusky
        tekemättä kirjoitti:

        kun piti kuunnella itkeviä lapsia?

        Läksyt tekemättä? Itkevät lapset?? "Taas"??? Mitä ihmettä? :D


      • kuuro ja sokeako?
        harmaahusky kirjoitti:

        No itse tulee ainakin nähtyä ehkä arviolta kerran tai kaksi viikossa bussissa/ratikassa/ruokakaupassa tai jossain muussa liikkeessä/ravintolassa ja vähän siellä sun täällä. Ei ole ollenkaan harvinainen näky jos totta puhutaan.
        On totta että ongelma ei ole minun jos jonkun pennut rääkyy ja riehuu eikä ole mun tehtävä niitä saada hiljasiks, mutta jos sattuu väsyneenä töiden jälkeen istumaan ratikassa tai dösässä useampia pysäkkejä kuunnellen sitä itkuparkua niin suoraansanottuna jossain vaiheessa se vitutus iskee päälle. Useinkin vielä vanhemmat eivät tee mitään saadakseen kakaroitaan käyttäytymään, kerran sanoin leffateatterissa eräälle koltiaiselle joka potki tuolini selkänojaa että "Nyt lopetat sen istuimen potkimisen." ja auta armias kun kermapersepennun äiskä rupesi mulle inisemään miten mulla ei ole oikeutta komentaa hänen lasta.
        Huonokäytöksisiä ja kiukuttelevia lapsia nimenomaan kyllä näkee useinkin. Korvat ja silmät vaan auki.

        salaisuus piilee sitten siinä etten käytä julkisia. Kaupoissa ja ravintoloissa en ihan totta ole kiukuttelevia lapsia nähnyt juurikaan. Itselläni ei ole lapsia eikä ehkä tulekaan mutta tulee mieleen tosta vanhempien "välinpitämättömyydestä" kiukuttelevaa lasta kohtaan että onkohan se sama juttu kuin koiravauvojen kanssa että jossain tilanteissa huomio kuin huomio on käyttäytymisestä palkkio? Ehkä kiukutteleva lapsi on seuraavalla kauppareissulla hiljaa kun huomaa että kohtaus ei johda tasan mihinkään?


      • tewysryidtu

        Olen ihmetellyt samaa. Useammin siellä kaupassa vituttaa mummokomppania joka tukkii käytävät kärrybarrikadeillaan.

        Missähän kaupassa ne lastenvihaajat käy? Minä en muista kertaakaan törmänneeni kaupassa kirkuvaan lapseen.


      • ffhhfhfsfh
        ei oo mustavalkosta kirjoitti:

        Kylläpä on yksi sana (tässä tilanteessa viha) saanut suurta sanakopua aikaan! Toki "viha" on sanana voimakas, mutta varsin normaalia tunnetta kuvaava ilmaisu. Minä VIHAAN monia asioita, olematta silti kylmä ja tunnevammainen ihminen, koska minä myös RAKASTAN monia asioita. Jos sanon, että VIHAAN bussissa/kaupassa/ratikassa kirkuvia ja huutavia kakaroita, ei se tarkoita että vihaisin kaikkia lapsia tai lapsia ylipäänsä, sillä VIHAAN myös aikuisten huutamista ja kiukuttelua.

        Jotkut lapset ovat mainioita ja ihania ja jotkut -kiitos vanhempien, jotka eivät opeta käytöstapoja- ovat aivan karmeita riiviötä.

        Minusta on turha haukkua naisia jotka vihaavat lapsia, koska hyvin, hyvin monet miehet vihaavat lapsia eikä sitä pidetä kummallisena, mutta jos nainen sanoo samaa, täyttyy Suomi24 kaikenmaailman viisastelijoista ja tuomitsijoista.

        Mielestäni on parempi suoraan tunnustaa, että vihaa lapsia eikä niitä halua, kuin saada lapsi vahingossa ja sitten huutaa, karjua ja läpsiä lasta kuten naapurini nainen tekee. Mielestäni on parempi sitten pysytellä kaukana lapsista ja pitää huoli ettei vahingossakaan tule raskaaksi kuin synnyttää sellainen ja sitten pahoinpidellä!

        Jos nyt pilkkua nussitaan, niin sinä kuten muutkin kitisijät vihaatte kaupassa mekkalointia, ettekä mukuloita. Vai onko se mekkalointi eri asia jos se tapahtuu aikuisten toimesta? Sitten ei vituta?sh


    • hgjgkj

      Mun mielestäni sellainen voi mennä psykiatrille, joka ei pidä lapsista. Maailmassa ei ole mitään viattomampaa, kuin pieni ihmisen alku: jos sellainen vaikkapa itkee ja polke jalkaa tai osoittaa mieltään, on se täysin tavanomaista. Sillä tavalla sä itsekin olet aikoinaan tutustunut maailmaan... Tietysti se voi olla fiksu valinta, että jos joku ei pidä lapsista, ei niitä sitten myöskään hanki. Itse haluaisin lapsia, mutta en kenen tahansa kanssa, joten nähtäväksi jää, että miten siinä asiassa käy. Jollen saa omia, ehkä viisikymppisenä pelastan adoptiolla jonkun nälkämaiden lapsen.:)

      Mitään lapsia kauniimpaa ei maailmassa ole. Jokaisella on omat lahjansa, vahvuutensa ja persoonansa; kaikki ovat yksilöitä. Ikävää on vain se, että kaikki lapset eivät saa kohtelua, jonka ansaitsisivat. Jossakin joku taannoin sanoi, että 12.- ikävuoden jälkeen kaikki on "vain" korjailua - minkä esimerkiksi itse en sinänsä usko pitävän paikkaansa, mutta uskon esim. psykologeihin jne. siinä, että elämänsä ensimmäisinä vuosina lapsen pitää saada olla lapsi. Jos lapsi saa sen mahdollisuuden, lapsi on onnekas. Onneksi itselläni oli kakarana esim. ratsastusharrastus, pianotunnit ja aina muistetut synttärit; tietysti muuta vanhemmilta saatua eettistä kasvatusta unohtamatta.

      Saat toki pitää mielipiteesi, enkä esimerkiksi sinun lapsuudestasi tiedä. Väestönkasvuahan se tietysti hillitsee, jos kaikki eivät halua lisääntyä.

      • diudiudiu...

        Ja silloin kun yksi pitää lapsista, niin jokaisen pitäisi pitää.. ;) minä en pidä tillilihasta, joten miksi sitä siis tehdään kun kenenkään ei pitäisi pitää siitä ja sellainen joka tykkää, niin sen pitäisi mennä kyllä psykiatrille...

        Tajusitko pointin...?


      • avaa silmät

        "Mun mielestäni sellainen voi mennä psykiatrille, joka ei pidä lapsista. "

        Mun puolesta tuollainen suppeasti maailmaa katsova ihminen kuten sinä, voisi mennä psykiatrille. Kyllä jo aikuisena täytyy osata ottaa huomioon, että ihmiset ovat yksilöitä, joilla on omat mielipiteensä. Sinä et selvästi tätä ole vielä oivaltanut. Ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa tapaa ajatella asioista eikä yhtä ainoaa oikeaa tapaa elää eläämsä. Kaikki ihmiset kun eivat kertakaikkiaan vaan voi pitää aina samoista asioista.
        Toiset vihaavat eläimiä, mutta ei siitä kukaan täällä huutele ja käske mennä psykiatrille! Miksi? Koska muut täällä ovat oivaltaneet, että kaikki vain eivät yksinkertaisesti pidä koirista eikä se vaikuta niiden elämään, jotka pitävät.

        "Maailmassa ei ole mitään viattomampaa, kuin pieni ihmisen alku: jos sellainen vaikkapa itkee ja polke jalkaa tai osoittaa mieltään, on se täysin tavanomaista. Sillä tavalla sä itsekin olet aikoinaan tutustunut maailmaan... "

        On totta, että lapset ovat viattomia ja syyttömiä. Aikuiset omilla ahdasmielisillä ajatuksillaaan (kuten sinä tässä tilanteessa) voivat pilta lasten viattomuuden. Vaikka onkin täysin normaalia, että lähes jokainen lapsi saa itku-potku raivareita, ei se tarkoita sitä, että sitä tarvitsisi sietää tai siitä täytyisi tykätä.

        Itse pidän lapsista, paitsi silloin kuin ne saavat edeltä mainitun laisen kohatuksen. Vaikka ne olisivatkin omia, on sellainen huuto kohtaus kertakaikkiaan rasittava. Äitinä (tai isänä) se tilanne täytyy kestää, vieraana tai lapsettomana voi poistua paikalta ja huokaista helpotuksesta ettei ole pakko sitä kuunnella ja samalla hiljaa sääliä lapsen vanhempia.


      • 2 lapsen isä

        käy ilmi aito äidillinen rakkaus (vaikka et vielä äiti olekaan) ja lämpö lapsia kohtaan. Lapsella on tunteet ja siksi he myös kiukuttelevat, itkevät, polkevat jalkaa yms.
        Vain narsisti vihaa näitä normaaleja pikkuihmisen tekemisiä.

        Voiko olla kauniimpaa "taulua" kuin pienen lapsen hymyilevät kasvot?


      • 2 lapsen isä
        diudiudiu... kirjoitti:

        Ja silloin kun yksi pitää lapsista, niin jokaisen pitäisi pitää.. ;) minä en pidä tillilihasta, joten miksi sitä siis tehdään kun kenenkään ei pitäisi pitää siitä ja sellainen joka tykkää, niin sen pitäisi mennä kyllä psykiatrille...

        Tajusitko pointin...?

        lapset tillilihaan.

        Mitähän sinunkin päässäsi liikkuu?!


      • aöjg
        2 lapsen isä kirjoitti:

        lapset tillilihaan.

        Mitähän sinunkin päässäsi liikkuu?!

        Mene hyvä setä ottamaan jo ne puuttuvat lääkkeesi, hopi hopi ;)


      • kylläon...
        2 lapsen isä kirjoitti:

        käy ilmi aito äidillinen rakkaus (vaikka et vielä äiti olekaan) ja lämpö lapsia kohtaan. Lapsella on tunteet ja siksi he myös kiukuttelevat, itkevät, polkevat jalkaa yms.
        Vain narsisti vihaa näitä normaaleja pikkuihmisen tekemisiä.

        Voiko olla kauniimpaa "taulua" kuin pienen lapsen hymyilevät kasvot?

        Puhut lapsista. Myös aikuisella on tunteet, ja siksi aikuiset kiukuttelevat. Etkö pidä aikuisista? Olet siis narsisti. Se, joka ei pidä inhimillisyydestä, on siis sinun mielestäsi narsisti.


      • yöks..
        2 lapsen isä kirjoitti:

        käy ilmi aito äidillinen rakkaus (vaikka et vielä äiti olekaan) ja lämpö lapsia kohtaan. Lapsella on tunteet ja siksi he myös kiukuttelevat, itkevät, polkevat jalkaa yms.
        Vain narsisti vihaa näitä normaaleja pikkuihmisen tekemisiä.

        Voiko olla kauniimpaa "taulua" kuin pienen lapsen hymyilevät kasvot?

        Mielestäni ei ole ihanampaa eikä kauniimpaa kun pieni eläinlapsi, ja nämä ihmislapset kun niin usein tappavat niitä viattomia luonnonkappaleita, ihmislapsi voi olla hyvin hyvin julma olento ja niitä on liikaa nykyään kun ei osata kasvattaa lapsia oikein.


      • realismia.peliin
        yöks.. kirjoitti:

        Mielestäni ei ole ihanampaa eikä kauniimpaa kun pieni eläinlapsi, ja nämä ihmislapset kun niin usein tappavat niitä viattomia luonnonkappaleita, ihmislapsi voi olla hyvin hyvin julma olento ja niitä on liikaa nykyään kun ei osata kasvattaa lapsia oikein.

        viattomia kukaan, olen kanssasi samaa mieltä. Ihmislapsi ei ole koskaan viaton olento; mutta meidän tulee kohdella lasta ikäänkuin hän olisi viaton, koska meidät on opetettu siihen. Emme siis saa tuntea vihaa laspsia kohtaan.

        Jos vähänkään muistamme omaa lapsuuttamme, niin tuskinpa ajattelemme, että olimme pelkästään rakastettavia "tauluja", kuten "2 lapsen isä" tuntuu ajattelevan.

        Kyllä jokainen vanhempikin on voinut tuntea vihaa lastansa kohtaan.

        Koiranpennullakin on omat metkunsa. Mutta ne eivät ole yhtä "pahoja" kuin ihmislapsella. Siksi koiranpentua on helpompi rakastaa.


      • HipHei_
        realismia.peliin kirjoitti:

        viattomia kukaan, olen kanssasi samaa mieltä. Ihmislapsi ei ole koskaan viaton olento; mutta meidän tulee kohdella lasta ikäänkuin hän olisi viaton, koska meidät on opetettu siihen. Emme siis saa tuntea vihaa laspsia kohtaan.

        Jos vähänkään muistamme omaa lapsuuttamme, niin tuskinpa ajattelemme, että olimme pelkästään rakastettavia "tauluja", kuten "2 lapsen isä" tuntuu ajattelevan.

        Kyllä jokainen vanhempikin on voinut tuntea vihaa lastansa kohtaan.

        Koiranpennullakin on omat metkunsa. Mutta ne eivät ole yhtä "pahoja" kuin ihmislapsella. Siksi koiranpentua on helpompi rakastaa.

        Kerrankin fiksu kommentti, komppaan kirjoittamaasi viestiä :) Pointsit sinulle, tällaista on mukava lukea eikä noita agressiivisia.


      • ................
        yöks.. kirjoitti:

        Mielestäni ei ole ihanampaa eikä kauniimpaa kun pieni eläinlapsi, ja nämä ihmislapset kun niin usein tappavat niitä viattomia luonnonkappaleita, ihmislapsi voi olla hyvin hyvin julma olento ja niitä on liikaa nykyään kun ei osata kasvattaa lapsia oikein.

        Komppaan.

        Tuon "lapset ovat niin viattomia" -lässytyksen toinen puoli on, että lapsissa ovat pahatkin inhimilliset piirteet - kuten täydellinen itsekkyys ja empatiakyvyttömyys - puhtaimmillaan. Empatiakyky, itsehillintä, kyky tuntea vastuuta ja syyllisyyttä, kyky kriittiseen ajatteluun... kaikki mikä tekee ihmisestä moraalisen olennon opitaan. Ihminen voi kasvaa kieroon, tai sitten hänestä voi kasvaa sellainen hieno ihminen, joita on harvassa. Pieni lapsi ei ole vielä kumpaakaan, joten minusta lapsen hyvyyttä on turha hehkuttaa. Lapsi on vielä suuri kysymysmerkki. Se mahdollisuuksien määrä on hieno asia, mutta mitenkään erityisen hyvää tai moraalista se ei ole.

        Ja valitettavasti moraalia nopeammin lapset oppivat tapoja saada oma tahtonsa läpi ja tapoja ärsyttää. On turha väittää, etteikö lapsi osaisi tietoisesti "kieroilla" ja koetella rajojaan. Jos jopa koira pystyy, niin pystyy lapsikin.


      • ................
        realismia.peliin kirjoitti:

        viattomia kukaan, olen kanssasi samaa mieltä. Ihmislapsi ei ole koskaan viaton olento; mutta meidän tulee kohdella lasta ikäänkuin hän olisi viaton, koska meidät on opetettu siihen. Emme siis saa tuntea vihaa laspsia kohtaan.

        Jos vähänkään muistamme omaa lapsuuttamme, niin tuskinpa ajattelemme, että olimme pelkästään rakastettavia "tauluja", kuten "2 lapsen isä" tuntuu ajattelevan.

        Kyllä jokainen vanhempikin on voinut tuntea vihaa lastansa kohtaan.

        Koiranpennullakin on omat metkunsa. Mutta ne eivät ole yhtä "pahoja" kuin ihmislapsella. Siksi koiranpentua on helpompi rakastaa.

        "Mutta ne eivät ole yhtä "pahoja" kuin ihmislapsella. Siksi koiranpentua on helpompi rakastaa."

        Koiranpennut oppivat myös miellyttämään hyvällä käytöksellä huomattavasti nopeammin kuin ihmislapset!


      • --lp.
        ................ kirjoitti:

        "Mutta ne eivät ole yhtä "pahoja" kuin ihmislapsella. Siksi koiranpentua on helpompi rakastaa."

        Koiranpennut oppivat myös miellyttämään hyvällä käytöksellä huomattavasti nopeammin kuin ihmislapset!

        silti edelleen viattomampia kuin lapset.


      • ..................
        --lp. kirjoitti:

        silti edelleen viattomampia kuin lapset.

        Niin ovat, en sitä kiistänytkään. Mielestäni koiranpennut ovat kaikin puolin parempia kuin lapset.


      • Sori vaan
        .................. kirjoitti:

        Niin ovat, en sitä kiistänytkään. Mielestäni koiranpennut ovat kaikin puolin parempia kuin lapset.

        kyllä heittää päästä.


      • ................
        Sori vaan kirjoitti:

        kyllä heittää päästä.

        Hyvä ettei minulla ole lapsia, eiksjee?


    • 32

      Sama ilmiö tulee tutuksi, jos nainen sanoo, ettei ainakaan hiki päässä etsi parisuhdetta. Monet leukapielet kiristyvät, jotkut raivostuvat syyttäen epäterveeksi, huoraksi tai lesboksi. Tämmöisellä tasolla on suvaitsevaisuus.

    • Tämä on totuus

      ja "hieman" vinksahtaneet ihmiset inhoavat tai vihaavat lapsia.

      • miksmiks..

        Samalla logiikalla vain epänormaalit ihmiset vihaavat eläimiä. Tai mitä vain. Tätä on mielestäni turha jankata.
        Olisi parempi, jos joku selittäisi, MIKSI ihminen on epänormaali, jos vihaa jotakin?


      • 24
        miksmiks.. kirjoitti:

        Samalla logiikalla vain epänormaalit ihmiset vihaavat eläimiä. Tai mitä vain. Tätä on mielestäni turha jankata.
        Olisi parempi, jos joku selittäisi, MIKSI ihminen on epänormaali, jos vihaa jotakin?

        Miepä yritän. Ihminen on epänormaali vihatessaan jotain tiettyä ryhmää, koska silloin se kohdistaa vihansa yksilön sijasta koko viiteryhmään. Huolimatta siis mitä yksilö tekis, niikus vaikka kiltisti käyttäytyvä lapsi. En mä kyllä tiedä voiko totakaan sanoa epänormaaliksi..


      • 22
        24 kirjoitti:

        Miepä yritän. Ihminen on epänormaali vihatessaan jotain tiettyä ryhmää, koska silloin se kohdistaa vihansa yksilön sijasta koko viiteryhmään. Huolimatta siis mitä yksilö tekis, niikus vaikka kiltisti käyttäytyvä lapsi. En mä kyllä tiedä voiko totakaan sanoa epänormaaliksi..

        Vai hei päivää, jos sanoo vihaavansa lapsia, niin olisi varmaan syytä ensin kysyä mitä noin sanova tarkoittaa. Tarkoittaako se sitä että vihaa kaikkia lapsia, tai että vihaako vain sitä että kuvittelee että joutuu itse tekemään lapsia, vai vihaako huonosti käyttäytyviä silmille hyppiviä räkänokkia, vai että vihaako tosiaan kaikkia lapsia huolimatta siitä että mitä ne tekee.


    • äitinen

      pakko sanoa tähän väliin,,,
      itse olen aina inhonnut lapsia,, voisin melkein sanoa että vihannut,
      mutta muutama vuosi takaperin kävikin niin että pamahdin itse paksuksi,
      kaiken maailman ehkäsyistä huolimatta,
      aborttia en uskaltanut mennä tekemään joten päätin pitää sen,
      ja kuinkas sitten kävikään, rakastuin omaan pieneen ihmiseeni,
      en ole ikinä tullut lapsien kanssa toimeen, mutta omani kanssa kaikki sujuu kuin luonnostaan,
      mutta edelleenkin inhoan muiden lapsia,

      • .................

        Hieno juttu, että teillä kävi noin hyvin :)

        Tähän väliin täytyy lisätä, että kaikki äidit eivät automaattisesti kiinny edes hartaasti toivottuun lapseen. Luin jonkin aikaa sitten tarinan amerikkalaisesta naisesta, joka yritti kauan lasta, mutta lapsen saatuaan ei "rakastunut" lapseensa vaan pikemminkin hoisi sitä kuin vierasta lasta, velvollisuudentunnosta. Synnytysmasennustakin saattoi olla mukana, mutta ongelmana oli kuitenkin, että jokin kiintymisjuttu puuttui ja oma lapsi tuntui kovin etäiseltä. Nainen poti tästä hirveää syyllisyyttä. Sittemmin hän on kyllä oppinut rakastamaan lastaan, mutta siinä kesti melkein viisi vuotta!!

        Yllätyin siitä, että jutun kommenteissa moni nainen raportoi samankaltaisia kokemuksia. Suurin osa ei ollut uskaltanut koskaan kertoa asiasta kenellekään, koska kiintymisen vaikeus tuntui niin väärältä ja tabulta.


      • ..--..--
        ................. kirjoitti:

        Hieno juttu, että teillä kävi noin hyvin :)

        Tähän väliin täytyy lisätä, että kaikki äidit eivät automaattisesti kiinny edes hartaasti toivottuun lapseen. Luin jonkin aikaa sitten tarinan amerikkalaisesta naisesta, joka yritti kauan lasta, mutta lapsen saatuaan ei "rakastunut" lapseensa vaan pikemminkin hoisi sitä kuin vierasta lasta, velvollisuudentunnosta. Synnytysmasennustakin saattoi olla mukana, mutta ongelmana oli kuitenkin, että jokin kiintymisjuttu puuttui ja oma lapsi tuntui kovin etäiseltä. Nainen poti tästä hirveää syyllisyyttä. Sittemmin hän on kyllä oppinut rakastamaan lastaan, mutta siinä kesti melkein viisi vuotta!!

        Yllätyin siitä, että jutun kommenteissa moni nainen raportoi samankaltaisia kokemuksia. Suurin osa ei ollut uskaltanut koskaan kertoa asiasta kenellekään, koska kiintymisen vaikeus tuntui niin väärältä ja tabulta.

        On olemassa ihmisiä, jotka katuvat sitä, että ovat lapsia laittaneet. Aiheena tämä on niin tabu, että Suomen kaltaisessa maassa mahdoton aihe keskustella edes teorian tasolla. Amerikkalaiset ovat suorasukaisia ja mielipiteen ilmaisu on muutenkin vapaampaa.

        Ihmettelen usein Suomessa tehtyjä galluppeja muutenkin; Suomi todettiin hiljattain maailman onnellisimmaksi maaksi. En usko, että tämä on koko totuus maastamme. Kun ihmisiltä kysytään Suomessa, ovatko he onnellisia, he vastaavat yleensä myöntävästi, koska kieltävä vastaus olisi liian uskaliasta ja paljastavaa. Tällainen avoimuus ei edelleenkään kuulu kulttuuriimme.


      • Nedine
        ..--..-- kirjoitti:

        On olemassa ihmisiä, jotka katuvat sitä, että ovat lapsia laittaneet. Aiheena tämä on niin tabu, että Suomen kaltaisessa maassa mahdoton aihe keskustella edes teorian tasolla. Amerikkalaiset ovat suorasukaisia ja mielipiteen ilmaisu on muutenkin vapaampaa.

        Ihmettelen usein Suomessa tehtyjä galluppeja muutenkin; Suomi todettiin hiljattain maailman onnellisimmaksi maaksi. En usko, että tämä on koko totuus maastamme. Kun ihmisiltä kysytään Suomessa, ovatko he onnellisia, he vastaavat yleensä myöntävästi, koska kieltävä vastaus olisi liian uskaliasta ja paljastavaa. Tällainen avoimuus ei edelleenkään kuulu kulttuuriimme.

        Missä tällaisesta asiasta käydään suorasukaista keskustelua? En ole koskan kuullut kenenkään sanovan katuvan lastentekoaan.


      • ..--..--
        Nedine kirjoitti:

        Missä tällaisesta asiasta käydään suorasukaista keskustelua? En ole koskan kuullut kenenkään sanovan katuvan lastentekoaan.

        Luin kauan sitten Anna-lehdestä tutkimuksesta, joka tehtiin Amerikassa: 50 % perheellisistä vastasi, että katuu lasten hankkimista. Asiat eivät olleet menneet kuten oli toivottu, ja elämä ilman perhehuolia olisi näillä ihmisillä ollut parempi vaihtoehto. Artikkelissa nimenomaan korostettiin, että maissa, joissa avoin ja suora puhuminen kuuluvat kulttuuriin, saadaan tällaisia tuloksia.

        Minusta on pelkästään hyvä, että ihmiset uskaltavat puhua suoraan. Joitakin suoruus tuntuu kammottavan.


      • 2 lapsen isä
        ..--..-- kirjoitti:

        Luin kauan sitten Anna-lehdestä tutkimuksesta, joka tehtiin Amerikassa: 50 % perheellisistä vastasi, että katuu lasten hankkimista. Asiat eivät olleet menneet kuten oli toivottu, ja elämä ilman perhehuolia olisi näillä ihmisillä ollut parempi vaihtoehto. Artikkelissa nimenomaan korostettiin, että maissa, joissa avoin ja suora puhuminen kuuluvat kulttuuriin, saadaan tällaisia tuloksia.

        Minusta on pelkästään hyvä, että ihmiset uskaltavat puhua suoraan. Joitakin suoruus tuntuu kammottavan.

        Tuo luku on varmaan saatu hevosmiesten tietotoimistosta.


      • Puuttuva lääkitys
        2 lapsen isä kirjoitti:

        Tuo luku on varmaan saatu hevosmiesten tietotoimistosta.

        Meneppäs ottamaan ne lääkkeet taas setä :D


      • ?hepo?
        2 lapsen isä kirjoitti:

        Tuo luku on varmaan saatu hevosmiesten tietotoimistosta.

        Mistäs se sinä tänne aina eksyt... kumma kun ei kahden lapsen hoidossa ole riittävästi... Oletko hevosten kanssa ollut paljonkin tekemisissä?


      • ,,,,,,,,,
        ?hepo? kirjoitti:

        Mistäs se sinä tänne aina eksyt... kumma kun ei kahden lapsen hoidossa ole riittävästi... Oletko hevosten kanssa ollut paljonkin tekemisissä?

        Niin ja lisäksi tämä sankari väittää elävänsä ihanaa parisuhdetta nuoren naisen kanssa, eikä mitään muuta tee kuin roikkuu S24:n palstoilla...


      • 2 lapsen isä
        ,,,,,,,,, kirjoitti:

        Niin ja lisäksi tämä sankari väittää elävänsä ihanaa parisuhdetta nuoren naisen kanssa, eikä mitään muuta tee kuin roikkuu S24:n palstoilla...

        ""Niin ja lisäksi tämä sankari väittää elävänsä ihanaa parisuhdetta nuoren naisen kanssa""

        kopioida tähän jatkoksi kommentin, jossa olen väittänyt noin.

        Toki minulla on aivan upea vaimo. Mutta keski-ikäinen.


      • 2 lapsen isä
        ?hepo? kirjoitti:

        Mistäs se sinä tänne aina eksyt... kumma kun ei kahden lapsen hoidossa ole riittävästi... Oletko hevosten kanssa ollut paljonkin tekemisissä?

        kaksi korkeakoulututkinnon omistavaa ja omissa oloissaan asuvaa poikaa enää hirveästi minun hoitoa tarvitse.


      • 15
        ..--..-- kirjoitti:

        Luin kauan sitten Anna-lehdestä tutkimuksesta, joka tehtiin Amerikassa: 50 % perheellisistä vastasi, että katuu lasten hankkimista. Asiat eivät olleet menneet kuten oli toivottu, ja elämä ilman perhehuolia olisi näillä ihmisillä ollut parempi vaihtoehto. Artikkelissa nimenomaan korostettiin, että maissa, joissa avoin ja suora puhuminen kuuluvat kulttuuriin, saadaan tällaisia tuloksia.

        Minusta on pelkästään hyvä, että ihmiset uskaltavat puhua suoraan. Joitakin suoruus tuntuu kammottavan.

        Oho, tuohan on ihan älytön määrä. Pitääköhän paikkansa..? Ja kun tässä puhutaan näistä lapsivihaajista, niin tosiasia on kuitenkin se, että eivät lapset joudu kärsimään siitä että niitä ei tehdä lisää, tai että joku ei vaivaudu lepertelemään rattaissa olevalle taaperolle, vaan lapset joutuvat kärsimään näiden lapsirakkaiden tekosista, nehän niitä lyö, alistaa ja solvaa.


      • Suorat sanat
        ..--..-- kirjoitti:

        Luin kauan sitten Anna-lehdestä tutkimuksesta, joka tehtiin Amerikassa: 50 % perheellisistä vastasi, että katuu lasten hankkimista. Asiat eivät olleet menneet kuten oli toivottu, ja elämä ilman perhehuolia olisi näillä ihmisillä ollut parempi vaihtoehto. Artikkelissa nimenomaan korostettiin, että maissa, joissa avoin ja suora puhuminen kuuluvat kulttuuriin, saadaan tällaisia tuloksia.

        Minusta on pelkästään hyvä, että ihmiset uskaltavat puhua suoraan. Joitakin suoruus tuntuu kammottavan.

        on silkkaa paskaa!


      • ::::::::::::::::::::
        2 lapsen isä kirjoitti:

        kaksi korkeakoulututkinnon omistavaa ja omissa oloissaan asuvaa poikaa enää hirveästi minun hoitoa tarvitse.

        mutta sinä kaipaat niiden hoitoa... jos edes tällaisia tapauksia on mukamas olemassakaan.. vai elätkö "2 lapsen isä" jossain haavemaailmassa?? siltä tekstisi kuullostaa mitä niitä olen erehtynyt lukemaan..


      • 2 lapsen isä
        :::::::::::::::::::: kirjoitti:

        mutta sinä kaipaat niiden hoitoa... jos edes tällaisia tapauksia on mukamas olemassakaan.. vai elätkö "2 lapsen isä" jossain haavemaailmassa?? siltä tekstisi kuullostaa mitä niitä olen erehtynyt lukemaan..

        en elä haavemaailmassa.

        Ylihuomenna matkustan Espanjaan ottamaan hieman aurinkoa ja uiskentelemaan. Tämäkään ei ole haave vaan reaalitodellisuutta.

        Jos olet kateellinen, niin ymmärrän sinua.


      • minä vain.........
        2 lapsen isä kirjoitti:

        en elä haavemaailmassa.

        Ylihuomenna matkustan Espanjaan ottamaan hieman aurinkoa ja uiskentelemaan. Tämäkään ei ole haave vaan reaalitodellisuutta.

        Jos olet kateellinen, niin ymmärrän sinua.

        sinä kyllä enemmän tarvitset sitä lääkitystä kuin espanjan matkaa.. ja miksi täällä kehuskelet tollaisella asialla???
        kuvittelet olevasi parasta mitä maa päällään kantaa "poikiesi" kanssa.. valitettavasti annat itsestäsi vain idiootin kuvan jolta lapset on vieneet viimeisetkin järjen rippeet jonnekin...
        säälittävä olet kun täällä pitää kehuskella kuinka sulla on sitä ja tätä... et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan meistä...
        olet vain säälittävän tavallinen tallaaja jolla on mielenkiintoisen vilkas mielikuvitus ainoastaan...


      • --------------------
        minä vain......... kirjoitti:

        sinä kyllä enemmän tarvitset sitä lääkitystä kuin espanjan matkaa.. ja miksi täällä kehuskelet tollaisella asialla???
        kuvittelet olevasi parasta mitä maa päällään kantaa "poikiesi" kanssa.. valitettavasti annat itsestäsi vain idiootin kuvan jolta lapset on vieneet viimeisetkin järjen rippeet jonnekin...
        säälittävä olet kun täällä pitää kehuskella kuinka sulla on sitä ja tätä... et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan meistä...
        olet vain säälittävän tavallinen tallaaja jolla on mielenkiintoisen vilkas mielikuvitus ainoastaan...

        Ei ton idiootin kanssa kannata kinastella, se on ihan latvasta laho jo kirjoituksista näkee mikä on miehiään...


      • idioottiko!???
        -------------------- kirjoitti:

        Ei ton idiootin kanssa kannata kinastella, se on ihan latvasta laho jo kirjoituksista näkee mikä on miehiään...

        kuka niin???


      • --------------------
        idioottiko!??? kirjoitti:

        kuka niin???

        No tuo nimimerkkiä "2 lapsen isä" käyttävää henkilöä, täysin himmeä tapaus, kirjoittelee varmasti jostain laitoksesta käsin.


      • rasittavat lapset
        Nedine kirjoitti:

        Missä tällaisesta asiasta käydään suorasukaista keskustelua? En ole koskan kuullut kenenkään sanovan katuvan lastentekoaan.

        Moni katuu, ei ilkeä kertoa totuutta.


    • 17

      Kerrankin kiihkeää menoa täällä! Hyvät keskustelijat, oletteko panneet merkille, että monet ihmiset, joilla itsellään on lapsia, inhoavat kaikkien muiden lapsia??? Omiakaan kohtaan ei silloin tunneta ylitse vuotavaa äidin/isänrakkautta, mutta otetaan kyllä mielellään vastaan kaikki se klooria, joka kulttuurissamme kuuluu jälkeläisiä hankkineelle ihmiselle. Toinen ääripää on, että omat lapset hemmotellaan häiriintyneiksi, koska heidän jumalainen tehtävänsä on jatkaa menestyneiden vanhempiensa geenejä ja voittokulkua maailmassa.

      Pahin tuntemani äidin irvikuva sanoi ääneen vihaavansa kakaroita. Omia lapsiaan kohtaan hän oli kylmä ja ankara. Oli alkujaan hankkiutunut raskaaksi saadakseen haluamansa miehen satimeen. Lapsensa nainen kasvatti huutamalla ja haukkumalla saaden itse ne itkuraivarit kassajonoissa sekä muualla. Isukki ei penskoista ja ämmästä juuri välittänyt, vaan keskittyi täysin omiin juttuihinsa. Onneksi nuo lapsiraukat ovat nyt täysi-ikäisiä ja pitävät vanhempiinsa tiukasti etäisyyttä. Tarina on tosi ja valitettavan yleinen.

    • Tietää toki

      tietää olevansa epänormaali ihminen.

      • kiinnostunut tietää

        mistä niin päättelet??
        laitatko vaikkapa selitystä perään... kiitos...


      • sdzgbsgvdxf

        Epänormaalia on ainoastaan sinun ajattelutapasi, joten kehoittaisin itsemietiskelyyn ennen kuin tulet aukomaan päätäsi tänne.


      • Kerro.
        sdzgbsgvdxf kirjoitti:

        Epänormaalia on ainoastaan sinun ajattelutapasi, joten kehoittaisin itsemietiskelyyn ennen kuin tulet aukomaan päätäsi tänne.

        hintti?


    • Ilman muuta

      on epänormaali.

    • eniiin

      ...en vihaa lapsia, vaan äitejä jotka eivät voi mitään muuta tehdä kuin hössöttää vauvojensa parissa ja puhua pilttipurkeista ja paskavaipoista. Jos saisin itse lapsen (paino sanalla JOS, koska en aio sellaista ikinä tehdä), mulla hajoaisi pää jos elämä olis pelkkää "kaksplussaa". Oma elämä se on silti oltava ja omat kiinnostuksenkohteet vaikka lapsia olisikin!

      nainen ei ole pelkkä vauvantekokone!

    • ...

      ...

    • Der Spiegel

      avaaja peiliin. Vihaatko sitä, joka näkyy?

    • Ehdottomasti

      pitäisi kunnan järjestää psykiatrin vastaanotto, koska henkilö on vaarallinen ympäristölleen (lapsille).

      • mikä kohta vaikea???

        miksi??

        vaikka vihaan lapsia en niitä ole hakkaamassa ja tappamassa.. en vain siedä niiden läsnäoloa.. enkä halua olla niiden kanssa missään tekemisissä.. onko se vaikea ymmärtää et ne jotka vihaa lapsia voi hetken olla niiden kanssa samassa talossa mutta ei halua olla tekemisissä.. eikä halua satuttaa lapsia ollenkaa..


      • Näin se on
        mikä kohta vaikea??? kirjoitti:

        miksi??

        vaikka vihaan lapsia en niitä ole hakkaamassa ja tappamassa.. en vain siedä niiden läsnäoloa.. enkä halua olla niiden kanssa missään tekemisissä.. onko se vaikea ymmärtää et ne jotka vihaa lapsia voi hetken olla niiden kanssa samassa talossa mutta ei halua olla tekemisissä.. eikä halua satuttaa lapsia ollenkaa..

        ihminen on suoraan anuksesta.


    • 2 lapsen isä

      Huomaan, että sillä välin ketjuun on tullut monta kirjoitusta henkilöiltä, jotka kadehtivat minua. Mutta kateushan onkin suomalainen kansallishyve.

    • Täysin selvää

      on epänormaali.

      • Samaa mieltä

        noin.


    • Ei balanssissa

      ihmisen psyykkisestä epätasapainosta.

      • panda-------

        toistat samaa virttä täällä, kertoo vakavasta häiriöstä.


    • Hoh hoijaa

      vertaa lapsia suklaaseen. Kilahtanut?

      • syystäkin

        No, on syytäkin verrata: Kun kerran täällä on toistettu yhtä ja samaa vähä-älyistä kysymystä "miksi vihaat lapsia", niin eikö ole suorastaan kohtuullista, että joku vähän vääntää rautalangasta...?

        Itse vertaisin lähinnä koira-vihaan: Minulla on tuttu, joka ei siedä koiria. Itselläni on koira, mutta tämä tuttu osaa kyllä käyttäytyä, kun tulee kylään luokseni (- ts. eli ei ala potkia koiraani).

        Nämä ns. "lasten vihaajat" ovat samankaltaisia. He eivät ala pahoinpidellä sinun lapsiasi, kun tulevat kylään. Mutta siis joillekin vähemmän älykkäille tämä(kin) asia on liian vaikea käsittää. Sikis joku idiootti kysyy samaa kysymystä uudelleen ja uudelleen...


      • Ei mitään tolkkua
        syystäkin kirjoitti:

        No, on syytäkin verrata: Kun kerran täällä on toistettu yhtä ja samaa vähä-älyistä kysymystä "miksi vihaat lapsia", niin eikö ole suorastaan kohtuullista, että joku vähän vääntää rautalangasta...?

        Itse vertaisin lähinnä koira-vihaan: Minulla on tuttu, joka ei siedä koiria. Itselläni on koira, mutta tämä tuttu osaa kyllä käyttäytyä, kun tulee kylään luokseni (- ts. eli ei ala potkia koiraani).

        Nämä ns. "lasten vihaajat" ovat samankaltaisia. He eivät ala pahoinpidellä sinun lapsiasi, kun tulevat kylään. Mutta siis joillekin vähemmän älykkäille tämä(kin) asia on liian vaikea käsittää. Sikis joku idiootti kysyy samaa kysymystä uudelleen ja uudelleen...

        kirjoitella noin juovuksissa palstalle.


    • Täysin selvää

      = sekopää.

      • Ei mitään

        lisättävää.


    • Jotain rajaa

      lapsia ja suklaata toisiinsa.

      • ei-apina

        turha verrata suklaata ja lasta - apinat eivät tajua, ellei vertaaminen ole riittävän selkeää. Tässsä ketjussa apinoita riitää!


      • ...
        ei-apina kirjoitti:

        turha verrata suklaata ja lasta - apinat eivät tajua, ellei vertaaminen ole riittävän selkeää. Tässsä ketjussa apinoita riitää!

        ...


      • ketäkiinnostaa
        ... kirjoitti:

        ...

        Tunkekaa ne pentunne takas sinne vittuun.Saatana tulee ja pommittaa koko maailman islamin ja allahin nimissä.JIHAD,suuri ALLAH toteuttaa toiveenne.AMEN.Osama bin Laden on herranne,uskokaa häntä,tai katoatte helvetin tuliin!BURKHA vapauttaa teidät syntiset huorat!


    • "Hieman"

      on "hieman" vinksahtanut.

      • - huomasin vain

        viiraa myös pikkuisen päästä - ihan pikkuisen... (laitanko vielä lainausmerkit, että ymmärrät varmasti?)


      • yx ukkeli
        - huomasin vain kirjoitti:

        viiraa myös pikkuisen päästä - ihan pikkuisen... (laitanko vielä lainausmerkit, että ymmärrät varmasti?)

        "viiraa myös pikkuisen päästä - ihan pikkuisen... (laitanko vielä lainausmerkit, että ymmärrät varmasti?) "

        Mitä ihmeen vihjailua tämä on? Mikset voi ihan suoraan sanoa, että viiraa paljon päästä? Miksi pitää käyttää tälläistä epämääräistä vihjailua ja samalla jo valmiiksi syyllistää, että "(laitanko vielä lainausmerkit, että ymmärrät varmasti?)". Siis mitä ihmettä, jos haluat sanoa jotain niin VASTUU viestin ymmärrettävyydestä on SINULLA. Tässä yrität vihjailla, että edellinen kirjoittaja on jotenkin yksinkertainen, joten hänellä pitää tehdä vije jotenkin selvämmäksi. Oma vastuu vieritetään toiselle ja samalla kertaa vihjaillaan, että noin yksinkertaiselle pitää vihjailla vielä selkeämmin vihjein.


      • auts....
        yx ukkeli kirjoitti:

        "viiraa myös pikkuisen päästä - ihan pikkuisen... (laitanko vielä lainausmerkit, että ymmärrät varmasti?) "

        Mitä ihmeen vihjailua tämä on? Mikset voi ihan suoraan sanoa, että viiraa paljon päästä? Miksi pitää käyttää tälläistä epämääräistä vihjailua ja samalla jo valmiiksi syyllistää, että "(laitanko vielä lainausmerkit, että ymmärrät varmasti?)". Siis mitä ihmettä, jos haluat sanoa jotain niin VASTUU viestin ymmärrettävyydestä on SINULLA. Tässä yrität vihjailla, että edellinen kirjoittaja on jotenkin yksinkertainen, joten hänellä pitää tehdä vije jotenkin selvämmäksi. Oma vastuu vieritetään toiselle ja samalla kertaa vihjaillaan, että noin yksinkertaiselle pitää vihjailla vielä selkeämmin vihjein.

        ... auts, tämä tästä vielä puuttui :)


      • "Hieman"
        - huomasin vain kirjoitti:

        viiraa myös pikkuisen päästä - ihan pikkuisen... (laitanko vielä lainausmerkit, että ymmärrät varmasti?)

        oikea paikka on suljetun osaston lepositeissä.


      • Voi voi
        yx ukkeli kirjoitti:

        "viiraa myös pikkuisen päästä - ihan pikkuisen... (laitanko vielä lainausmerkit, että ymmärrät varmasti?) "

        Mitä ihmeen vihjailua tämä on? Mikset voi ihan suoraan sanoa, että viiraa paljon päästä? Miksi pitää käyttää tälläistä epämääräistä vihjailua ja samalla jo valmiiksi syyllistää, että "(laitanko vielä lainausmerkit, että ymmärrät varmasti?)". Siis mitä ihmettä, jos haluat sanoa jotain niin VASTUU viestin ymmärrettävyydestä on SINULLA. Tässä yrität vihjailla, että edellinen kirjoittaja on jotenkin yksinkertainen, joten hänellä pitää tehdä vije jotenkin selvämmäksi. Oma vastuu vieritetään toiselle ja samalla kertaa vihjaillaan, että noin yksinkertaiselle pitää vihjailla vielä selkeämmin vihjein.

        sinullakaan hyvin...


    • Hessu H.

      Miksi kirjoitat palstalle noin pitkästi paskaa?

      • ???sarjis

        kirjoitat tänne? Olethan sarjakuvasankari. Kukaan ei usko, mitä sanot.


    • Tohtori Sykerö

      vain narsistinen paskiainen. Narsismi on sairaus.

    • On on

      epänormaali.

    • Selvästi

      ÄÄLIÖ!

    • tai sitten en...

      Kolmen jo aikuisen (aikoinaan kaupoissakin huutaneen) lapsen äitinä en oikein minäkään jaksaisi kuunnella pikkulasten parkua. En myöskään tykkää siitä, että koirat haistelevat housunpunttejani niin, että kotona täytyy laittaa housut pyykkiin tai paskovat postilaatikkoni edustalle. Ärsyttää suunnattomasti, kun tuliterä Audi pysäköidään jalkakäytävälle ja jätetään käyntiin, kun omistaja käy tekemässä Loton. Pesemättömät alkoholisitit tai etuilevat vanhukset kassajonossa ärsyttävät myös. Kasvissyöjät ottavat toisinaan päähän. Lumiaurakuski kolistelee ikkunani alla aamuyöstä kiusallaan. Silti pitää vain jaksaa elää tässä maailmassa muiden ihmisten kanssa. Ehkä minäkään en ole aina täydellinen. Olisinkohan joskus jopa ärsyttävä jonkun mielestä? Saatan olla aikoinani ollut kiljuva kakara. Olisitkohan sinäkin ollut?
      Vanhentuneena ja viisastuneena olen huomannut asioiden sujuvan yleensä mukavammin, kun itse en ala kiukutella ja mulkoilla ihmisiä. Kaupassa voi vaihtaa hyllyväliä tai kassaa, jos tuntuu kestämättömältä. Huutava lapsi rauhoittuu toisinaan, jos alan puhua hänelle ystävällisesti.
      Lapsia ei onneksi ole pakko hankkia eikä edes pitää lapsista. Kunnioitan niitä, jotka ovat asian niin päättäneet. Yhtä hyvin voi kunnioittaa toisten päätöstä saada lapsia. Lapset kuitenkin ovat ihmisiä siinä missä 20- tai 70-vuotiaatkin. Missä iässä sinun mielestäsi ihmisen huono käytös alkaa olla hyväksyttävää? Lennolla humalassa melskaavat keski-ikäiset häiritsevät yhtä lailla. Kerrothan heillekin mielipiteesi?

    • Anonyymi

      Vihaan lapsia ja voisin helposti vaikka tappaa

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe