millanen paistinpannu?

tekonenä

Osaisko kukaan kertoa millanen paistinpannu kannattaisi hommata? Mielellään edullinen ja kestävä. Tarkotan kestävällä sellasta käyttäjän kestävää. Mä kun olen onnistunut pilaamaan useamman pannun ilmeisesti puhdistamalla ne väärin ja nyt kun mä olen lueskellut noitten pannujen käyttöohjeita, niin monissa on melkosen tarkat vaatimukset puhdistamiseen ja on hyvät mahdollisuudet etten mä tule muistamaan niitä vähän ajan päästä. Valurautapannu taitaa varmaan olla tommonen, mutta olisko noissa kiinnijäämättömissä jotain joka sopis mulle?

20

3772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22

      Tefalin Jamie Oliver-pannu on hyvä. Vaatii sekin käytön jälkeisen puhdistuksen, mutta koska pinta pysyy kauan hyvänä ei se ole suurikaan työ. Voi myös käyttää uunissa.

      • tekonenä

        Ei sen nyt ihan itsekseen puhdistuva tarvi olla :-). Noi JOt on vaan hiukka hintavia enkä mä muutenkaan ole noiden julkkiskokkisarjojen perään, mutta mietin tota Tefal Styleä. Näyttäs ainakin kestävän lämpöä ja kulutusta mainoksen mukaan. Onkos tosta kokemuksia kellään?

        http://www.kokkiman.com/shop/ruoanvalmistus/pannut_ja_padat/paistinpannut_ja_kattilat/prod__3476_Teräksinen Tefal Style paistinpannu 24 cm

        Mites sitten noi Ikean pannut? On ainakin edullinen.

        http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90101207


      • liian pieni
        tekonenä kirjoitti:

        Ei sen nyt ihan itsekseen puhdistuva tarvi olla :-). Noi JOt on vaan hiukka hintavia enkä mä muutenkaan ole noiden julkkiskokkisarjojen perään, mutta mietin tota Tefal Styleä. Näyttäs ainakin kestävän lämpöä ja kulutusta mainoksen mukaan. Onkos tosta kokemuksia kellään?

        http://www.kokkiman.com/shop/ruoanvalmistus/pannut_ja_padat/paistinpannut_ja_kattilat/prod__3476_Teräksinen Tefal Style paistinpannu 24 cm

        Mites sitten noi Ikean pannut? On ainakin edullinen.

        http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90101207

        Halkaisija on liian pieni, vain 24 cm. Paisitinpannu tulisi olla vähintään 28 cm. Otapa se huomioon.

        Muutama kymppi lisää ja saat hyvän pannun, jota käytät vuosikausia, jollet ehdoin tahdoin lähde naarmuttamaan pintaa veitsellä. Huonolla pannulla väsätessä vain kiroilet.


      • Kokkokuutonen

        Molemmat Tefalin. Muutaman kuukauden kuluttua pohja pyöristyi aina kuumetessaan jolloin paistamislämpökin epätasaista pannun pohjalla. Lisäksi pannu keikkuu epämiellyttävästi levyllä. Sopinee hyvin kaasuliekillä,mutta ei keittolevyllä. Huonoa on läpeensä. Olen itsekin etsimässä parempaa. Valurautapannukin olemassa, mutta on liian hidas jokapäiväiseen pikkupaistamiseen.


      • fhfhkfyhk
        Kokkokuutonen kirjoitti:

        Molemmat Tefalin. Muutaman kuukauden kuluttua pohja pyöristyi aina kuumetessaan jolloin paistamislämpökin epätasaista pannun pohjalla. Lisäksi pannu keikkuu epämiellyttävästi levyllä. Sopinee hyvin kaasuliekillä,mutta ei keittolevyllä. Huonoa on läpeensä. Olen itsekin etsimässä parempaa. Valurautapannukin olemassa, mutta on liian hidas jokapäiväiseen pikkupaistamiseen.

        Tefalillakin on monia malleja, ohut- ja paksupohjaisia. Itselläni on vanha "Mestaripannu" vai mikä se oli, sellainen pystylaitainen ja kannellinen. Pinnoite on hieman kärsinyt, mutta suorana on pohja pysynyt. Ostin juuri Privilege Pro -pannun, kokemuksia ei vielä ole, mutta asiallisen oloinen ainakin.


      • ei paha
        tekonenä kirjoitti:

        Ei sen nyt ihan itsekseen puhdistuva tarvi olla :-). Noi JOt on vaan hiukka hintavia enkä mä muutenkaan ole noiden julkkiskokkisarjojen perään, mutta mietin tota Tefal Styleä. Näyttäs ainakin kestävän lämpöä ja kulutusta mainoksen mukaan. Onkos tosta kokemuksia kellään?

        http://www.kokkiman.com/shop/ruoanvalmistus/pannut_ja_padat/paistinpannut_ja_kattilat/prod__3476_Teräksinen Tefal Style paistinpannu 24 cm

        Mites sitten noi Ikean pannut? On ainakin edullinen.

        http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90101207

        IKEAn pannut ovat olleet hintaansa nähden varsin positiivinen yllätys! Olin aluksi aika skeptinen niiden suhteen mutta ostin ensin yhden pienen kokeeksi ja totesin sen hyväksi. Nyt niitä löytyy kotoa jo kolme ja kaikki on tähän mennessä pysyneet hyvänä.Kannattaa tosin ottaa joku mikä ei oo ihan kaikkein halvimmasta 5€ hintaluokasta... :)


      • O.Liver

      • O.Liver
        O.Liver kirjoitti:

        Tefalilla on useita erilaisia Jamie Oliver-paistoastiasarjoja. Toiset ovat ohut-, toiset paksumpipohjaisia, toiset kestävät uunikäyttöä, toiset eivät.
        http://www.tefal.fi/All Products/Cookware/Jamie Oliver/Jamie Oliver.htm

        Taitaa kuitenkin olla niin, että Jamie Oliver-pannut kestävät kaikki uunikäyttöä vähintään 210 °C.


    • Kovanaama--

      Hackmannin pannua vain ostamaan! Itselläni on Kovanaama-sarjan Paistokasari 2,6 L (http://www.hackman.fi/web/hackmanwww.nsf/fi/keitto-_ja_paistoastiat_kovanaama_osat_paistokasari_kannella_24_cm) ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Ei tartu mitkään tavarat paistettaessa pohjaan ja on kestävää laatua!

      Täytyy vain muistaa, ettei käytä mitään metallisia esineitä paistettaessa; ainoastaan kunnollista, muovista tai puista paistilastaa. Pesu tapahtuu ihan tiskiharjalla ja pesunesteellä. Ei saa käyttää mitään karhunvilloja tms (eikä ole kyllä tarvettakaan - puhdistuu helposti).

      Oma pannuni taisi maksaa 30-40 euroa. On kyllä hintansa arvoinen. Säilyy hyvänä monia, monia vuosia, kun K-kaupan alumiinipannun 10e saa uusia joka vuosi.

    • ikuinen pannu

      Minulla on vaarin vanha valurautapannu joka on ainakin 50 vuotta vanha ja edelleen uutta vastaavassa, hyvässä kunnossa kovasta käytöstä huolimatta. Ei vaadi monimutkaista hoitoa, riittää pestä pelkällä vedellä ja tiskiharjalla. Hanki tuommoinen valurautapannu, se kestää isältä lapsen-lapsen-lapsille.

      • köksä säästöliekillä

        yleensä ei tiskiainetta. Kun rasvapoltan, puhdistan hankaussienellä ja tiskiaineella niin kauan kun irtoaa mustaa, sitten huuhtelen ja kuivaan. Vähän öljyä ja uuniin 200 asteeseen tunniksi. Käyttäkää laadukasta öljyä niin ei käryä niin pahasti, ei ole iso hinnanero.
        Miksi ostaa uusi paistinpannu joka vuosi?


      • 27
        köksä säästöliekillä kirjoitti:

        yleensä ei tiskiainetta. Kun rasvapoltan, puhdistan hankaussienellä ja tiskiaineella niin kauan kun irtoaa mustaa, sitten huuhtelen ja kuivaan. Vähän öljyä ja uuniin 200 asteeseen tunniksi. Käyttäkää laadukasta öljyä niin ei käryä niin pahasti, ei ole iso hinnanero.
        Miksi ostaa uusi paistinpannu joka vuosi?

        Muurikalla on tuubissa sellaista kun Muurikka silavaa, jota voi käyttää myös paistinrasvana vaikka paistinperunoille, mutta sopii erityisen hyvin grillin ja parilan talvisuojaukseen ja rasvapolttoon.

        Putkilo on vähän kuin vanhanajan lankkituubi näöltään, mutta aivan erinomainen moneen hyvään käyttöön.


    • testattu on
      • udiyutdityd

        Seuraavassa Tekniikan Maailmassa pitäisi myös olla vertailu.

        Tuon Kuningaskuluttajan vertailun testijärjestelyt ovat vähän sinne päin. Pannuja lämmitettiin liedellä eri levyillä yhtä pitkät ajat, mutta todellisia lämpötiloja ei ilmeisesti mitattu.


      • hobitin kosto
        udiyutdityd kirjoitti:

        Seuraavassa Tekniikan Maailmassa pitäisi myös olla vertailu.

        Tuon Kuningaskuluttajan vertailun testijärjestelyt ovat vähän sinne päin. Pannuja lämmitettiin liedellä eri levyillä yhtä pitkät ajat, mutta todellisia lämpötiloja ei ilmeisesti mitattu.

        Tekniikan Maailman paistinpannu-testin tuloksista voi lukea esim. täältä: http://ruoka.fi/keittiovalineet/paistinpannun-valinta-induktioliedelle-sopivat-paistinpannut Mulla on noista alle 60 euron pannuista juuri tuo sen hintaluokan voittanut Cerasafe. Vuoden ajan olen sillä paistellut ja odotellut, että sarjaan tulisi myös syvä pannu. Ostin sitten nyt joulupöperöitä varten tuon http://www.maypoint.fi/heirol-steely-cerasafe-induction-kannellinen-paistokasari-p-925.html
        Aiempi oli hyvä. Tarvitsi paistamisessa aika paljon öljyä esimerkiksi marinoitujen kanapihvien paistamiseen, mutta mikään ei tarttunut ja puhdistui helposti tiskiharjalla ja Fairyllä. Uusi on sitten jo naurettavan liukas. Olen tehnyt kasarissa ruskeaa kastiketta, sulattanut suklaata, paistanut lihapullia, tehnyt wokin tapaista jne. ja kaikki lähtee vedellä huuhtelemalla. Jos kastike on päässyt kuivumaan, lasken kasariin vettä pesuhetkeen saakka eikä siihen jää mitään.

        Swiss Diamondi puolestaan alkoi polttaa tavaraa pohjaan parin viikon käytön jälkeen.


    • kovanaamalla

      Mieltymyksistä vähän kiinni mutta kovanaama ehdottomasti paras, nuo käsipainot joutaa kierrätykseen.

      • jhgfjcvjlyv

        Moni on moittinut Kovanaamat alimpaan h.elv.ettiin.


    • Pan Handle

      Lidlissä on vähän väliä myynnissä asiallisen oloisia pannuja parinkympin hintaluokassa. Nyt viimeksi teräksisiä pannuja, joissa keraaminen pinnoite (Ceralon tjs).

    • karina5

      Pannu pysyy hyvänä kun hoidat oikein
      Pese käsitiskissä siis tiskiharjalla ja nestemäisellä astianpesuaineella.Käytä vain pannulle sopivia paistovälineitä.Kuten puisia tai muovisia lastoja.
      Tefalin pannut ovat yleensä hyvälaatuisia ja niissä hinta laatusuhde kohdallaan.

    • Anonyymi

      Löytyisikö päivitettyä tietoa, mikä paistinpannu kannattaisi hankkia, kun kyse ns. keraamisesta tavallisesta liedestä ja herkästi pohjaan palavien ruokien valmistamisesta arjessa ?

      Tefal kesti muutaman vuoden, mutta pinnoite lähti, vaikka mielestäni hoidin sitä oikein, en naarmutellut, tai pessyt millään karhealla.

      Hintaluokka mieluummin edullinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe