Hypoteettinen tilanne. Moottoritiellä kaksi autoa. Sinä ajat toista oikealla kaistalla, ja saavutat vasemmalle kaistalle jämähtäneen auton. Mitä teet?
a) Ajat oikealta ohi ja annat vasemmalla nukkujan nukkua vasemmalla
b) Vaihdat kaistaa vasemmalle ja odotat että toinen siirtyy oikealle, jotta voit ohittaa vasemmalta
c) Sama kuin b, mutta painostat sen siirtymään oikealle
d) Odotat oikealla kaistalla takaviistossa että toinen vaihtaa oikealle, ja ohitat vasta sitten vasemmalta
Itseasiassa tilanne ei ole kovin hypoteettinen, vaan toistuu säännöllisestä. Kaikenlaisia edelläkuvattuja toimintamalleja olen nähnyt. Itse toimin ehdottomasti tavalla a). Se on nopeinta ja turvallisinta. b) ja c) on aivan naurettavaa pilkun nussimista, ja d) ei ymmärrä mistään mitään ja onnistuu tukkimaan koko moottoritien.
Oikealta ohittaminen moottoritiellä
85
1628
Vastaukset
- 3+7
Mikäli saavutat edelläsi vasemmalla kaistalla menevän auton etkä aja itse ylinopeutta ja ajat oikealla kaistalla niin saat myös moottoritiellä sivuuttaa tämän edellä menevän auton oikealta puolelta.
Taas yksi itseoppinut.
TLL 2. luku, 7§:
Edellä kulkeva ajoneuvo on moottoritiellä ohitettava vasemmalta. Jos ajoneuvot kuitenkin ajavat jonossa tai käyttävät opastusmerkein tietylle liikennesuunnalle tarkoitettuja ajokaistoja taikka jos ohittava ajoneuvo käyttää linja-autokaistaa, on edellä kulkevan ajoneuvon ohi ajaminen oikealta ajokaistaa vaihtamatta sallittu.
No, voihan jonkun mielestä yksikin auto muodostaa jonon.- sitten ...
kannattaa opetella liikennesäännöt ja vielä erikseen, mikä ero on ohittamisella ja sivuuttamisella!
- RattiTatti
ich_bin kirjoitti:
Taas yksi itseoppinut.
TLL 2. luku, 7§:
Edellä kulkeva ajoneuvo on moottoritiellä ohitettava vasemmalta. Jos ajoneuvot kuitenkin ajavat jonossa tai käyttävät opastusmerkein tietylle liikennesuunnalle tarkoitettuja ajokaistoja taikka jos ohittava ajoneuvo käyttää linja-autokaistaa, on edellä kulkevan ajoneuvon ohi ajaminen oikealta ajokaistaa vaihtamatta sallittu.
No, voihan jonkun mielestä yksikin auto muodostaa jonon.Moottoritiellä on käytettävä oikeanpuoleisinta vapaata kaistaa. Jos joku on jämähtänyt vasemmalle, edellämainittu kaista on oikea ja voit huoletta käyttää sitä. Virhe on sen autoilijan joka tulee ohitetuksi oikealta.
Jos ajat liikennetilanteen vuoksi vasenta kaistaa, et saa koukata oikean edelläsi vasemmalla olevan eteen. Saat kuitenkin siirtyä oikealle ja ajaa ohi. - aikauseinmotarilla
ich_bin kirjoitti:
Taas yksi itseoppinut.
TLL 2. luku, 7§:
No, voihan jonkun mielestä yksikin auto muodostaa jonon.Moottoritien liikennesäännöt löytyvät oikeasti Tieliikenne a s e t u k s e s t a. Toinen luku, kuten sen seitsemättä pykälää siteerannut edellinen kirjoittaja mainitsi.
Oikealta ohittaminen on moottoritiellä kielletty erikoistapauksia lukuun ottamatta. Yksi ajoneuvo vasemmalla kaistalla ei ole jono.
Ohituskaistalla turhaan roikkuva on pöhkö.
- vaihtoehto e
Siirryt vasemmalle kaistalle. Jos ei väistä, siirryt takaisin oikealle, pitäen koko ajan sopivan turvavälin.
Toistat tuota kunnes tekee tilaa.
Kahta kertaa enempää ei ole koskaan tarvinnut toistaa, viimestään kolmas kerta niin sitkeinkin tientukko on väistänyt ja ehkäpä samalla jotain oppinut. - 24
a
- nukkuja heräs!
Oli hyvin tilaa. Oliko joku volkarin gt, mateli vasenta. Saavutin, niin rinnalla alko kiihdyttää. Minulla kyllä varat riitti. Oli kiire; piti poistua liittymästä, ei aikaa leikkimään. Varmaan kytisteli, että vois muka näytää.. Tulinkin minä, kulkupelillä.
- never heard
Täytyy myöntää ettei moista nukkujaa ole koskaan osunut kohdalleni. Tosin ajan rajoitusten mukaista nopeutta. Ehkä tällä on vaikutusta asiaan :)
- 3===0
Etelän motareilla niin niitä on siellä pilvin pimein.
Eräskin pelle ajoi edessä ja kun ohittin sen oikealta niin siirty hetkeksi oikealle ja mitä vittua kun katsoi peiliin niin tämä etelänpelle siirtyi takaisin vasemmalle vaikka tie oli täysin tyhjä oikealla kaistalla.
Kun kyrvät ei moiseen puutu ja sakota tai mielestäni pitäisi määrätä heti 2 viikon ajokieltoon niin oppisivat pellet ajamaan mutta kun kyrvät ei asiaan puutuu niin hommalle on siunaus kyrpien suunnalta.
No eihän ne kyrvät jouda sellaiseen kun on veljeiltävä ja kähmittävä miten sattuu ja kiire raiskaamaan kuten helsingissä kävi ja suonenjoella...
Kyllä tuo tilanne on todella hypoteettinen, mutta seuraava ei
sitä ole.
Ajan oikealla tarkistettua suurinta sallittua nopeutta ja saavutan
edessä ajavan. Takaa tulee ohituskaistalla joku reilua ylinopeutta, koska
saavuttaa minua.
Mitä teen?
a) Jarrutan voimaaksti ja päästän kaaharin ohi. Ei tule mieleenkään ja jos
tulisi, niin menisi samantien pois.
b) Siirryn hyvissä ajoin vasemmalle kaaharin eteen antaen vakionopeussäätimen
hoitaa kaasun, vaikka takana välkyy pitkät. Näin minä teen.
c) Olen nähnyt kohdan b) täydennettynä siten, että edessä ajavalla jarruvalot
vilkuu vastauksena takana tulevan pitkille ja ryhdytään pesemään tuulilasia.
Nämä ovat jokapäiväisiä tapauksia motarilla.- se sujuu ..
Noinhan se liikenneturvallisuus parhaiten edistyy. Näitä täpiseviä kotipoliiseja tapaa kyllä moottoriteillä. Täpinän tehtäväkö se on arvioida toisten nopeuksia ja oikeutaako toisen mahdollinen ylinopeus lain rikkomiseen omalta taholta.
Tieliikeenelaissa löytyy pykälät ohittamisesta ja ohittavan ja ohitettavan keskinäisistä velvollisuuksista, eikä niissä ole mitään poikkeussääntöjä koskien ajoneuvojen nopeuksia.
Täpinän näitä on turha yrittää opiskella, niin kuuluisa on hänen luetun ymmärtämisen taitonsa ja virheelliset tulkintansa lakiteksteistä. - jdyämg,
a) ylinopeuden, b) liikenteessä estämisen, eli ohitusta ei saa estää- vaikka olisikin ylinopeutta. ja millä sen toteat, onko sitä vai ei. kokeile ajaa väärän ihmisen eteen ruiskuttelemaan niin syöt pillillä seuraavat 6 vuotta. voiko joku olla tosiaan noin vitun runkkari kusipää
jdyämg, kirjoitti:
a) ylinopeuden, b) liikenteessä estämisen, eli ohitusta ei saa estää- vaikka olisikin ylinopeutta. ja millä sen toteat, onko sitä vai ei. kokeile ajaa väärän ihmisen eteen ruiskuttelemaan niin syöt pillillä seuraavat 6 vuotta. voiko joku olla tosiaan noin vitun runkkari kusipää
Vastaan teille molemmille samalla. Lukekaapas uudelleen, mitä kirjoitin.
En tulkinnut mitään lakia vaan kerroin kuinka minä menettelen ko. tilanteessa.
Eli siirryn hyvissä ajoin ohituskaistalle enkä ruiskuttele mitään.
Mistä tiedän, että takanatuleva ajaa ylinopeutta? Olet todella tyhä toope, jos
et tuota voi päätellä nopeasti saavuttavasta autosta.
En riko ainuttakaan likennesääntöä näin menetellen. Huomasit kyllä syylistyneesi
virheisiin vilkutelessasi ja sekös ottaa päähän Sinua. Minua et voi syyttää mistään.
Kieltämättä tuntuu niin pirun hyvältä kun Sinun laisesi polttaa päreensä ja repii
pelihousunsa. Siksi juuri kirjoitin tuon esimerkin tarkasti harkiten. Sinulle sanon,
että olet yks saatanan mamis ja pustasta huutelija, hameiden paukkuminen kuuluu
tänne asti.
Paina hattuusi tämä, en ikinä siirry ohituskaistalta takiasi kesken oman ohituksen.
Vain hälytystunnuksilla ajava auto saa tietä, ei edes poliisiauto jos sillä ei pala
hälytysvalot.- örvätsalo
Täpinä kirjoitti:
En riko ainuttakaan likennesääntöä näin menetellen. Huomasit kyllä syylistyneesi
virheisiin vilkutelessasi ja sekös ottaa päähän Sinua. Minua et voi syyttää mistään.
Kieltämättä tuntuu niin pirun hyvältä kun Sinun laisesi polttaa päreensä ja repii
pelihousunsa. Siksi juuri kirjoitin tuon esimerkin tarkasti harkiten. Sinulle sanon,
tänne asti.
Paina hattuusi tämä, en ikinä siirry ohituskaistalta takiasi kesken oman ohituksen.
Vain hälytystunnuksilla ajava auto saa tietä, ei edes poliisiauto jos sillä ei pala
hälytysvalot.Miksi pitää maata muiden, nopeampien jaloissa. Onko se vain sitä, että tuntuu hyvältä kun saa olla pienen hetken elämässään vallan kahvassa kiinni?
Pitäkäähän mielessä, että motarin vasen kaista EI ole nukkujille. - on nyt taas
Täpinä kirjoitti:
tänne asti.
hälytysvalot.tuttua täpinää, ei tuota kannata ottaa kovin vakavasti. Mies ei ymmärrä liikennesääntöjä ja lakitekstin tulkinnat ovat tunnetusti hatusta vedettyjä.
Asialliseen keskusteluun mies ei pysty, mutta "nimityspolitiikka" on hyvin hallussa.
Annetaan pojan päristä! örvätsalo kirjoitti:
Miksi pitää maata muiden, nopeampien jaloissa. Onko se vain sitä, että tuntuu hyvältä kun saa olla pienen hetken elämässään vallan kahvassa kiinni?
Pitäkäähän mielessä, että motarin vasen kaista EI ole nukkujille.Vielä vähemmin se on ylinopeutta ajaville. Toisin minulla ei ole
mitään moottoritiellä ylinopeutta ajavia vastaan, päin vastoin,
on hyvä, että on vapaaehtoisia ylimääräisen veron maksajia yli-
nopeussakkojen muodossa.
Mutta sitä en tule hyväksymään, että Te kaaharit häiritsette
minun ja monen muun sääntöjen mukaan liikkujia. Lisätkää vaan
niitä nopeuksianne, niin luonnollisen poistuman muodossa Teistä
yhä useammasta päästään eroon, eläkemenoissakin säästetään.- Häläri
Täpinä kirjoitti:
tänne asti.
hälytysvalot.>>Vain hälytystunnuksilla ajava auto saa tietä, ei edes poliisiauto jos sillä ei pala
hälytysvalot. - örvätsalo
Täpinä kirjoitti:
Vielä vähemmin se on ylinopeutta ajaville. Toisin minulla ei ole
mitään moottoritiellä ylinopeutta ajavia vastaan, päin vastoin,
on hyvä, että on vapaaehtoisia ylimääräisen veron maksajia yli-
nopeussakkojen muodossa.
Mutta sitä en tule hyväksymään, että Te kaaharit häiritsette
minun ja monen muun sääntöjen mukaan liikkujia. Lisätkää vaan
niitä nopeuksianne, niin luonnollisen poistuman muodossa Teistä
yhä useammasta päästään eroon, eläkemenoissakin säästetään.Nuku kotona, älä liikenteessä.
Häläri kirjoitti:
>>Vain hälytystunnuksilla ajava auto saa tietä, ei edes poliisiauto jos sillä ei pala
hälytysvalot.Niinhän mainitsin, että jos ei ole päällä hälytysvalot, niin
noudattavat kaikkia sääntöjä. Pelkkä poliisiauto ei anna
mitään etuoikeuksia, mutta kun vilkut ovat päällä, niin
silloin väistetään, kiire vaikkapa kahville, ettei se jäähdy.on nyt taas kirjoitti:
tuttua täpinää, ei tuota kannata ottaa kovin vakavasti. Mies ei ymmärrä liikennesääntöjä ja lakitekstin tulkinnat ovat tunnetusti hatusta vedettyjä.
Asialliseen keskusteluun mies ei pysty, mutta "nimityspolitiikka" on hyvin hallussa.
Annetaan pojan päristä!Et siis taaskaan pystynyt muuhun kuin puskasta huuteluun.
Vaikeaa se onkin puolustella sääntöjen rikkomista, ylinopeuksineen,
vaikka Täpinä niitä noudattaisikin.- Häläri
Täpinä kirjoitti:
Niinhän mainitsin, että jos ei ole päällä hälytysvalot, niin
noudattavat kaikkia sääntöjä. Pelkkä poliisiauto ei anna
mitään etuoikeuksia, mutta kun vilkut ovat päällä, niin
silloin väistetään, kiire vaikkapa kahville, ettei se jäähdy.Niin että jos poliiseilla ei ole häläreitä päällä et anna niille tietä? Toistan vielä että poliisit voivat olla hälytysajossa vaikkei niillä hälyttimet päällä olisikaan! Poliisilla on oikeus ajaa vasten liikennesääntöjä mikäli tehtävän luonne niin vaatii eli ne saavat ajaa mm. ylinopeutta vaikkei niillä hälyttimiä päällä olisikaan!! Tämä oikeus käy ilmi tieliikennelain 48§-pykälästä.
- sekoilet?
örvätsalo kirjoitti:
Nuku kotona, älä liikenteessä.
ei tuossa esimerkissä kukaan ole nukkunut, vaan ajanut suurinta sallittua.
seuraavaksi voit sitten kiukutella siitä miten liikenteessä syödään, runkataan ja käydään paskalla. ihan yhtä asialinjalla olisit. Häläri kirjoitti:
Niin että jos poliiseilla ei ole häläreitä päällä et anna niille tietä? Toistan vielä että poliisit voivat olla hälytysajossa vaikkei niillä hälyttimet päällä olisikaan! Poliisilla on oikeus ajaa vasten liikennesääntöjä mikäli tehtävän luonne niin vaatii eli ne saavat ajaa mm. ylinopeutta vaikkei niillä hälyttimiä päällä olisikaan!! Tämä oikeus käy ilmi tieliikennelain 48§-pykälästä.
Annatko Sinä aina tietä ja väistät poliisiautoa kun se tulee esim. kärjellään olevan
kolmion takaa, sehän voi olla hälytysajossa?
Kyllä ne ilmaisevat sen kiireensä valoilla ja tosi kiireen sireenillä. Ikinä en ole väistänyt
poliisiautoa varmuuden vuoksi, jos se ei sitä erikseen pyydä. Sitä varten niillä on siniset vilkut ja sirrat.- Häläri
Täpinä kirjoitti:
Annatko Sinä aina tietä ja väistät poliisiautoa kun se tulee esim. kärjellään olevan
kolmion takaa, sehän voi olla hälytysajossa?
Kyllä ne ilmaisevat sen kiireensä valoilla ja tosi kiireen sireenillä. Ikinä en ole väistänyt
poliisiautoa varmuuden vuoksi, jos se ei sitä erikseen pyydä. Sitä varten niillä on siniset vilkut ja sirrat.Pikkasen eri juttu väistää moottoritiellä itseäni nopeammin ajavaa poliisiautoa kuin itse pysähtyä AINA kun poliisiauto on esim. risteyksessä!! HALOO!!!
Kyllähän poliisit kuten muutkin hälytysajoneuvot käyttävät merkinantolaitteita periaatteessa AINA jo pelkästään oman turvallisuutensakin (ja muiden!!) vuoksi. Lakipykälä vain ei häläreiden käyttöä(mikäli hälytystehtävän luonne niin vaatii) POLIISILTA edellytä kuten lakitekstistä käy ilmi!! Tämä harhaluulo on syvällä kansalaisten päässä siksi moni,kuten sinäkin vetävät herneet nenäänsä jos joku niin yrittää väittää.
Ja vastaus itse kysymykseesi eli en väistä automaattisesti aina poliisiautoa!! - Juupaseipäs....
Täpinä kirjoitti:
Et siis taaskaan pystynyt muuhun kuin puskasta huuteluun.
Vaikeaa se onkin puolustella sääntöjen rikkomista, ylinopeuksineen,
vaikka Täpinä niitä noudattaisikin.Nämä kusipäät vaihtaa vittuilessaa kaistaa eteen ja hankaa kilometrin rinnatusten, koska näillä runkkareilla on "oikeus" siihen.
Lukuisia kertoja sattunut kohdalle tilanne, jossa kaksi autoa ajaa perätysten. Kun sitten pikkuhilja nämä saavuttaa, niin vittu, juuri siinä kohdin, kun rupee takimmaisen auton takakulma olemaan kohdilla, tulee sille takimmaiselle se tarve lähteä ohittamaan ja paiskataan auto siihen eteen viimehetkellä, vaikka olisi voinut tehdä sen ohituksen monta minuutia aikaisemmin, tai odottee se pieni hetki, ettei aiheuta vaaraa.
Siellä sitten jarruvalot vilkkuu ja vaaraa on ilmeinen. Näiden pässipäiden kaatamiseksi tulisikin myöntää lupia. Toisaalta voisihan sitä vittuilessaan kolauttaa reippaasti takaluukkuun, että OHO! Saisi siinä sitten kusipäähankaaja todistella oikeudessa holtitonta kaistanvaihtoa ja mahdollista ylinopeutta, josta ei mitään näyttöä ole. - lopenkyllästynyt
Juupaseipäs.... kirjoitti:
Nämä kusipäät vaihtaa vittuilessaa kaistaa eteen ja hankaa kilometrin rinnatusten, koska näillä runkkareilla on "oikeus" siihen.
Lukuisia kertoja sattunut kohdalle tilanne, jossa kaksi autoa ajaa perätysten. Kun sitten pikkuhilja nämä saavuttaa, niin vittu, juuri siinä kohdin, kun rupee takimmaisen auton takakulma olemaan kohdilla, tulee sille takimmaiselle se tarve lähteä ohittamaan ja paiskataan auto siihen eteen viimehetkellä, vaikka olisi voinut tehdä sen ohituksen monta minuutia aikaisemmin, tai odottee se pieni hetki, ettei aiheuta vaaraa.
Siellä sitten jarruvalot vilkkuu ja vaaraa on ilmeinen. Näiden pässipäiden kaatamiseksi tulisikin myöntää lupia. Toisaalta voisihan sitä vittuilessaan kolauttaa reippaasti takaluukkuun, että OHO! Saisi siinä sitten kusipäähankaaja todistella oikeudessa holtitonta kaistanvaihtoa ja mahdollista ylinopeutta, josta ei mitään näyttöä ole.Kun pässit osaisivat ajaa nopeusrajoitusten mukaan - saati sitten muun liikenteen mukana - vaan kun ei niin ei.
- resptillä
"b) Siirryn hyvissä ajoin vasemmalle kaaharin eteen antaen vakionopeussäätimen
hoitaa kaasun, vaikka takana välkyy pitkät. Näin minä teen."
Niinhän sinä teet ja kun siirryt hyvissä ajoin vasemmalle kaistalle niin minä painan heittämällä oikealta ohi ja sitten sinun eteesi siihen vasemmalle kaistalle. Enempää en sitten "ylinopeutta" ajakaan, sinä saatkin ajaa sitten moottoritien loppuun kahden rinnakkain ajavan perässä.
Näin minä sinua opetan. - piste.
Täpinä kirjoitti:
tänne asti.
hälytysvalot.Kuuleppas!
Ei sieltä takaa voi tulla ketään yli 120km/h, paitsi poliisi/ambulanssi.
Jo takaa tuleva ei ole hälysajoneuvo, voit vaihtaa kaistaa. Sun ei tarvitse olettaa että joku ajaa kovempaa kun 120km/h. - Höpinää töppösiin
resptillä kirjoitti:
Niinhän sinä teet ja kun siirryt hyvissä ajoin vasemmalle kaistalle niin minä painan heittämällä oikealta ohi ja sitten sinun eteesi siihen vasemmalle kaistalle. Enempää en sitten "ylinopeutta" ajakaan, sinä saatkin ajaa sitten moottoritien loppuun kahden rinnakkain ajavan perässä.
Näin minä sinua opetan.Kohta täpisee:
http://tinyurl.com/2wc2b7s - Sisäsiittoisuus syy?
lopenkyllästynyt kirjoitti:
Kun pässit osaisivat ajaa nopeusrajoitusten mukaan - saati sitten muun liikenteen mukana - vaan kun ei niin ei.
Ulkomailla ei tapaa näitä eteen heittäytyjiä ja vasemman kaistan hankaajia. On tämä karvahatturunkkareiden geeniperimä ihan ainutlaatuinen täällä Suomessa. Heillä kun on oikeus ja kusta päässä.
- Pillit pussissa
Häläri kirjoitti:
Pikkasen eri juttu väistää moottoritiellä itseäni nopeammin ajavaa poliisiautoa kuin itse pysähtyä AINA kun poliisiauto on esim. risteyksessä!! HALOO!!!
Kyllähän poliisit kuten muutkin hälytysajoneuvot käyttävät merkinantolaitteita periaatteessa AINA jo pelkästään oman turvallisuutensakin (ja muiden!!) vuoksi. Lakipykälä vain ei häläreiden käyttöä(mikäli hälytystehtävän luonne niin vaatii) POLIISILTA edellytä kuten lakitekstistä käy ilmi!! Tämä harhaluulo on syvällä kansalaisten päässä siksi moni,kuten sinäkin vetävät herneet nenäänsä jos joku niin yrittää väittää.
Ja vastaus itse kysymykseesi eli en väistä automaattisesti aina poliisiautoa!!Miksi vain motarilla pitäisi väistää ilman hälytystä ajavaa poliisiautoa. Missa pykälässä niin sanotaan. Taidat olla omien harhojesi uhri.
- 24
resptillä kirjoitti:
Näin minä sinua opetan.Eihän tuosta mitään haittaa ole, minä ainakin voisin ajella, varsinkin kun mennään sitä suurinta sallitua.
Ihan sama missä ajellaan. Ei mulla ole sen kiireempi kuin Täpinälläkään. Mutta sinua vituttaa, kun joudut
ajamaan ihan vapaaehtoisesti suurinta sallittua. Heh heh hee. - on tämä kaveri
Täpinä kirjoitti:
tänne asti.
hälytysvalot.Jos sinulle tulee tarve ohittaa, niin saat sen toki omaa vauhtiasi ylläpitäen tehdä, mutta ei se silti oikeuta siirtymään tarpeetoman aikaisin vasemmalle tai häiritsemään muuta liikennettä.
Jos taas sinulla on jo ohitus menossa ja vasta sitten joku nopeampi saavuttaa, niin sinun ei tarvitse väistää tai nostaa vauhtiasi, vaikka kaikki fiksummat niin tekisivät.
Kaistaa ei saa vaihtaa, jos se on häiriöksi muille. Et siis voi noin vaan vetää toisten eteen, vaikka ohitustarvetta tulisikin laillisilla nopeuksillasi.
Siis näin:
Jo menossa olevaa ohitusta ei saa hiillostaa, vaan on vaan tyydyttävä odottamaan.
Ohitukseen ei kuitenkaan saa lähteä, jos se tarpeettomasti häiritsee muuta liikennettä. - Realisti.
on tämä kaveri kirjoitti:
Jos sinulle tulee tarve ohittaa, niin saat sen toki omaa vauhtiasi ylläpitäen tehdä, mutta ei se silti oikeuta siirtymään tarpeetoman aikaisin vasemmalle tai häiritsemään muuta liikennettä.
Jos taas sinulla on jo ohitus menossa ja vasta sitten joku nopeampi saavuttaa, niin sinun ei tarvitse väistää tai nostaa vauhtiasi, vaikka kaikki fiksummat niin tekisivät.
Kaistaa ei saa vaihtaa, jos se on häiriöksi muille. Et siis voi noin vaan vetää toisten eteen, vaikka ohitustarvetta tulisikin laillisilla nopeuksillasi.
Siis näin:
Jo menossa olevaa ohitusta ei saa hiillostaa, vaan on vaan tyydyttävä odottamaan.
Ohitukseen ei kuitenkaan saa lähteä, jos se tarpeettomasti häiritsee muuta liikennettä.Mutta tuo takana tuleva ylinopeutta ajavahan se häiritsee jo ohittamaan lähtenyttä ajamalla kantaan.
Oikeaoppinen ohitus tehdään juuri noin, että siirrytään ohituskaistalle riittävän ajoissa ettei tarvitse
viime tingassa heittää ohi. Muuten voi joutua jarruttamaan ja palaamaan sen takana tulevan kusipään takia.
Kaikki pisteet menevät töpinälle, sorry vaan kaaharit. Ottaahan se pattiin, kun joku osaa noin viksusti
teitä kusettaa. - RattiTatti
e) Tilanteesta riippuen lisään vähän vauhtia ja siirryn ohituskaistalle sen eteen tai nostan hetkeksi kaasun ja siirryn ohituskaistalle vasta sen perään.
Harvemmin saa osakseen valojenvilkutusta tai muuta mielenosoitusta näin toimimalla. Korkeintaan joltakin ajotaidottomalta vakionopeussäädinmulkulta. Häläri kirjoitti:
Niin että jos poliiseilla ei ole häläreitä päällä et anna niille tietä? Toistan vielä että poliisit voivat olla hälytysajossa vaikkei niillä hälyttimet päällä olisikaan! Poliisilla on oikeus ajaa vasten liikennesääntöjä mikäli tehtävän luonne niin vaatii eli ne saavat ajaa mm. ylinopeutta vaikkei niillä hälyttimiä päällä olisikaan!! Tämä oikeus käy ilmi tieliikennelain 48§-pykälästä.
Lueppa uulelleen tuon 48 pykälän viimeinen momentti. Jos poliisi
joutuu "rikkomaan" liikennesääntöjä esim. ajamaan ylinopeutta, huom.
ilman vilkkuja ja sireeniä, niin hänen on noudatettavava riittävää varovaisuutta.
Eli vilkut päällä, niin minä siirryn syrjään, mutta ilman hälytystunnuksia
poliisi ajaa sieltä ohi mistä turvallisesti pääsee. Ymmärsitkö, että vastuu on
liikennesäänöistä poikkeavalla "pimeällä" poliisiautolla.- Häläri
Täpinä kirjoitti:
Lueppa uulelleen tuon 48 pykälän viimeinen momentti. Jos poliisi
joutuu "rikkomaan" liikennesääntöjä esim. ajamaan ylinopeutta, huom.
ilman vilkkuja ja sireeniä, niin hänen on noudatettavava riittävää varovaisuutta.
Eli vilkut päällä, niin minä siirryn syrjään, mutta ilman hälytystunnuksia
poliisi ajaa sieltä ohi mistä turvallisesti pääsee. Ymmärsitkö, että vastuu on
liikennesäänöistä poikkeavalla "pimeällä" poliisiautolla.Ei minulla ole mitään vaikeutta ymmärtää tai tietää että liikennesäännöistä poikkeavasti liikkuva ajoneuvonkuljettaja on vastuussa liikkeistään silloin kun sillä EI ole hälyttimet toiminassa. Sinä nyt et vaan tunnu ymmärtävän lukemaasi. Minä EN VÄISTÄ poliisia motarilla enkä risteyksessä jos se on kolmion takana silloin kun niillä EI OLE VILKUT PÄÄLLÄ! Yritin vaan tuoda esiin asian jota monikaan ei tiedä eli sen että POLIISI VOI OLLA HÄLYTYSAJOSSA VAIKKEI SILLÄ OLISI HÄLÄREITÄ PÄÄLLÄ. En ole myöskään väittänyt että kenenkään tulisi automaattisesti väistää poliisiautoa! Ei siihen ole mitään tarvetta ellei näillä ole em.hälärit päällä. Toisaalta ei kukaan edes voi tietää että ilman hälytyslaitteita ajava poliisi edes on hälytyksessä.
- Häläri
Pillit pussissa kirjoitti:
Miksi vain motarilla pitäisi väistää ilman hälytystä ajavaa poliisiautoa. Missa pykälässä niin sanotaan. Taidat olla omien harhojesi uhri.
Missä kohtaa olen väittänyt että poliisia tulisi motarilla tai ylipäätään missään väistää JOS NIILLÄ EI OLE HÄLÄREITÄ PÄÄLLÄ???????????????????????? Väistämisvelvollisuuden alaisena sääntöjen puitteissa väistän poliiseja kuten muitakin mutta ilman häläreitä ajavaa hälytysajoneuvoa ei tarvitse väistää.
Totesin tuolla aikaisemmassa postauksessani että poliisilla on lupa ajaa liikennesääntöjen vastaisesti JOPA ILMAN HÄLYTYS-JA MERKINANTOLAITTEITA JOS TEHTÄVÄN LUONNE NIIN VAATII eli tästä syystä jokin motarilla esim. ylinopeutta ajava ajoneuvo voi olla vaikka siviilipoliisiauto joten sille voisi olla hyvä antaa tietä. Eli tässä yksi syy miksei motarin tai useampi kaistaisen tien oikeaa kaistaa tule tarpeettomasti tukkia. Toisaalta vaikeaa on siviilipoliiautoakaan osata väistää jos ja kun sillä ei ole häläreitä päällä!! Periaatteessahan poliisit aina käyttävät vilkkuja ja pillejä,jo turvallisuutensakin takia ettei tämä siviilipoliisien väistäminen ihan kovin yleistä ole.
Taidat olla kukutaidottomuuden uhri. Häläri kirjoitti:
Ei minulla ole mitään vaikeutta ymmärtää tai tietää että liikennesäännöistä poikkeavasti liikkuva ajoneuvonkuljettaja on vastuussa liikkeistään silloin kun sillä EI ole hälyttimet toiminassa. Sinä nyt et vaan tunnu ymmärtävän lukemaasi. Minä EN VÄISTÄ poliisia motarilla enkä risteyksessä jos se on kolmion takana silloin kun niillä EI OLE VILKUT PÄÄLLÄ! Yritin vaan tuoda esiin asian jota monikaan ei tiedä eli sen että POLIISI VOI OLLA HÄLYTYSAJOSSA VAIKKEI SILLÄ OLISI HÄLÄREITÄ PÄÄLLÄ. En ole myöskään väittänyt että kenenkään tulisi automaattisesti väistää poliisiautoa! Ei siihen ole mitään tarvetta ellei näillä ole em.hälärit päällä. Toisaalta ei kukaan edes voi tietää että ilman hälytyslaitteita ajava poliisi edes on hälytyksessä.
Tämä on selvä. Kirjoituksesi on vaan kummasti muuttunut. Alussa yritit
viestittää, että poliisille antaisit aina tilaa nimen omaan motarilla, koska
se voi olla "hälytysajossa". Nyt Sinäkin käsität kuinka absurdi ajatus on,
että pitäis arvailla, millä asioilla "pimeä" poliisiauto liikkuu ja väistellä
sitä sen mukaan.- ajatus!
Täpinä kirjoitti:
sitä sen mukaan."Ajan oikealla tarkistettua suurinta sallittua nopeutta ja saavutan
edessä ajavan. Takaa tulee ohituskaistalla joku reilua ylinopeutta, koska saavuttaa minua.
Mitä teen?
...
b) Siirryn hyvissä ajoin vasemmalle kaaharin eteen antaen vakionopeussäätimen hoitaa kaasun, vaikka takana välkyy pitkät. Näin minä teen."
...
"En riko ainuttakaan likennesääntöä näin menetellen."
Näet siis toisen tulevan ohituskaistaa, ja "siirryt hyvissä ajoin vasemmalle kaaharin eteen". Nautit sitten vielä mahdollisesta valojen vilkuttelusta - tällainen on Täpinän ajatuksenjuoksu,sääntöjen tuntemus ja liikenteen yhteispeli.
Mitä tällaiselle muuta voi tehdä kuin ohittaa oikealta!! - Häläri
Täpinä kirjoitti:
sitä sen mukaan.Kirjoitin että ""Kannattaa muuten antaa poliiseillekin tietä vaikkei niillä hälärit päällä olisikaan. Ne voivat..."" En siis missään ole väittänyt antavani AINA tilaa motarilla poliiseilla enkä ylipäätään antavani lainkaan tilaa missään!! En siis missään kohtaa ole yrittänyt esittää mitään poliisien ystävää tai auttajaa. Poliisien ripeän ajamisen vuoksi kuitenkin KANNATTAISI heidän ajamistaan auttaa ja siirtyä pois edestä JOS ne taakseni ilmestyvät mahdollisesti nopeastikin!!!
ajatus! kirjoitti:
"Ajan oikealla tarkistettua suurinta sallittua nopeutta ja saavutan
edessä ajavan. Takaa tulee ohituskaistalla joku reilua ylinopeutta, koska saavuttaa minua.
Mitä teen?
...
b) Siirryn hyvissä ajoin vasemmalle kaaharin eteen antaen vakionopeussäätimen hoitaa kaasun, vaikka takana välkyy pitkät. Näin minä teen."
...
"En riko ainuttakaan likennesääntöä näin menetellen."
Näet siis toisen tulevan ohituskaistaa, ja "siirryt hyvissä ajoin vasemmalle kaaharin eteen". Nautit sitten vielä mahdollisesta valojen vilkuttelusta - tällainen on Täpinän ajatuksenjuoksu,sääntöjen tuntemus ja liikenteen yhteispeli.
Mitä tällaiselle muuta voi tehdä kuin ohittaa oikealta!!Etkö todella itse keksi mitään muuta vaihtoehtoa kuin ajaa ohi
oikealta suurinta sallittua nopeutta ajanut?
Ei tullut mieleen, että olisit kiltisti ajanut siellä takana suurinta sallittua
nopeutta ja ohittanut hitaammat omalla vuorollasi ilman valojen välkyttelyä.
Niin tekevät 96 % kuljettajista. Mutta ymmärryksesi ei tuohon sääntöjen
noudattamiseen riitä. Sinulla on varmasti tosi vaikeata vaativimpien asioiden
kanssa.Häläri kirjoitti:
Kirjoitin että ""Kannattaa muuten antaa poliiseillekin tietä vaikkei niillä hälärit päällä olisikaan. Ne voivat..."" En siis missään ole väittänyt antavani AINA tilaa motarilla poliiseilla enkä ylipäätään antavani lainkaan tilaa missään!! En siis missään kohtaa ole yrittänyt esittää mitään poliisien ystävää tai auttajaa. Poliisien ripeän ajamisen vuoksi kuitenkin KANNATTAISI heidän ajamistaan auttaa ja siirtyä pois edestä JOS ne taakseni ilmestyvät mahdollisesti nopeastikin!!!
Ei ollutkaa selvä. Eikös ilmaisuasi, k a n n a t a a kannatakkaan tulkita suositukseksi?
Kysymys ei olut siitä mitä Sinä teet tai jätät tekemättä, vaan mitä suosittelet.- AsennevammaisetKyrvä
Häläri kirjoitti:
>>Vain hälytystunnuksilla ajava auto saa tietä, ei edes poliisiauto jos sillä ei pala
hälytysvalot.Ne asennevammaiset voi niin tehdä mutta epä sitä hommaa laki tue joten olkoon takana.
Yhden kerran näin kun joku huitaisi ohitte reilusti yli puolentoista sadan ja kun tiesin että takanani nysvää kyrvät yrittäen saada minua ajamaan kovemmin mutta enpä provosoitunut mutta kun tämä nopeampi ohitti niin siirryin heti vesemmalle ja estin kyrpien perään lähdön.
Ei näkynyt vilkkuja eikä valoja joten minulla ollut mikään kiire..no kun pääsivät ohittamaan niin ajoivatpa ilman hälytysvaloja varmaan sen 200 ellei ylitte ja noin viiden ruuhkassa..vittu mitä asennevammaa ja kohtahan olivat saavuttaneet ohitte menneen eli asennevammaisilla kyrvillä on olevinaan omia oikeuksiaan ..vittu sellaiset pitäisi kivittää perjantaisin kelan edustalla kansalaisista kootulla joukolla josta saisi 10 tonnin korvauksen kun asennevammaiset poistuisvat kuvioista... - Häläri
Täpinä kirjoitti:
Ei ollutkaa selvä. Eikös ilmaisuasi, k a n n a t a a kannatakkaan tulkita suositukseksi?
Kysymys ei olut siitä mitä Sinä teet tai jätät tekemättä, vaan mitä suosittelet.Tätä keskustelua on turha jatkaa koska sinullakin on niin yleinen tyyli mitä nettikirjoitteluihin tulee että haluat "ymmärtää" lukemasi tekstin niin että ne auttavat oman kirjoituksesi ja mielipiteesi tarkoitusperiä. Haluat ikäänkuin päästä sanomaan sen viimeisen sanan ja myös nk. "olla oikeassa" mielipiteesi kanssa. Tarttumalla johonkin tiettyyn sanaan tai sanamuotoon tämä onnistuu hyvin. Annetaan siis olla. Minun puolestani voit väistää,olla väistämättä ketä tahansa,missä tahansa ja milloin tahansa.
- Raaka Kake
Realisti. kirjoitti:
Mutta tuo takana tuleva ylinopeutta ajavahan se häiritsee jo ohittamaan lähtenyttä ajamalla kantaan.
Oikeaoppinen ohitus tehdään juuri noin, että siirrytään ohituskaistalle riittävän ajoissa ettei tarvitse
viime tingassa heittää ohi. Muuten voi joutua jarruttamaan ja palaamaan sen takana tulevan kusipään takia.
Kaikki pisteet menevät töpinälle, sorry vaan kaaharit. Ottaahan se pattiin, kun joku osaa noin viksusti
teitä kusettaa.Minä ajan sitten 50km/h nopeuserolla kohti takaluukkuasi ja hidastan ihan viimehetkellä siten, että lopulta välimatka on 10cm, ellen kerkeä heittämään oikealta ohi. Siinä saat sinä sitten ajella kaikessa rauhassa melko painava henkilöauto täysin luukussa kiinni, pitkät vilkkuen takana ja torvi soiden. Se on varmasti vaarallista mutta tiedätkö mitä? En välitä paskan vertaa! Voit toki väistää, jos se ei tunnu mukavalta mutta ihan se on oma valintasi. Ajele siinä vaikka hidastellen, ei se minua haittaa, sillä ei mulla oikeasti ole kiire mihinkään. En vain tykkää runkkareista, jotka tukkii ladun ja vittuilen teille ihan piruuttani!
- 11
Raaka Kake kirjoitti:
Minä ajan sitten 50km/h nopeuserolla kohti takaluukkuasi ja hidastan ihan viimehetkellä siten, että lopulta välimatka on 10cm, ellen kerkeä heittämään oikealta ohi. Siinä saat sinä sitten ajella kaikessa rauhassa melko painava henkilöauto täysin luukussa kiinni, pitkät vilkkuen takana ja torvi soiden. Se on varmasti vaarallista mutta tiedätkö mitä? En välitä paskan vertaa! Voit toki väistää, jos se ei tunnu mukavalta mutta ihan se on oma valintasi. Ajele siinä vaikka hidastellen, ei se minua haittaa, sillä ei mulla oikeasti ole kiire mihinkään. En vain tykkää runkkareista, jotka tukkii ladun ja vittuilen teille ihan piruuttani!
Ehdotan uutta lakia ajokortin saamiseksi. ÄÖ:n on oltava vähintäin kortin anojan kengän numero.
- Raaka Kake
11 kirjoitti:
Ehdotan uutta lakia ajokortin saamiseksi. ÄÖ:n on oltava vähintäin kortin anojan kengän numero.
Silloin sinunlaiset nillittäjät joutusivat pätemään siellä lasten liikennemaailmassa.
- X
Raaka Kake kirjoitti:
Silloin sinunlaiset nillittäjät joutusivat pätemään siellä lasten liikennemaailmassa.
Sun kaltasia on kuule täällä jo nähty vuodesta paita ja nappi. Olet pelkkä pienimunainen märkäkorva Paskajauhaja joka luulee säikyttävänsä jonkun tyhjällä ja säälittävällä uhoamisella. Painus nyt siitä huit helvettiin kun Isot Miehet puhuu, poju.
- Voivoivoivoivoi...
X kirjoitti:
Sun kaltasia on kuule täällä jo nähty vuodesta paita ja nappi. Olet pelkkä pienimunainen märkäkorva Paskajauhaja joka luulee säikyttävänsä jonkun tyhjällä ja säälittävällä uhoamisella. Painus nyt siitä huit helvettiin kun Isot Miehet puhuu, poju.
Haista sinä paska ja painu helvettiin muita häiritsemästä. Kyllä sitä on änkyttänyt "Isotkin Miehet", kun olen joskus mennyt kaltaisiasi vittupäitä haastattelemaan, joten pidä sinä äpäränpieru se turpasi kiinni, ettei tule neppariin.
No kyllähän sinunlaiset on nähty. Uhotaan ja opastetaan sieltä peltikopista mutta kun joutuu nousemaan sielt'ä kuppasesta kinneristä, niin otetaan lakki nöyrästi kouraan, sitten änkytetään ja pokkuroidaan, kyllä Herrra, kyllä Herra.
No yhteikunnassamme on paikka myös teille vitun nillittäjille. Jonkun on ne paskahommatkin tehtävä ja sehän tekee teikäläiset katkeriksi. En minä sinua sääli, vähän kyllä huvittaa. Syö vaikka vähän halpaa makkaraa, ni ei niin kiukuta. - X
Voivoivoivoivoi... kirjoitti:
Haista sinä paska ja painu helvettiin muita häiritsemästä. Kyllä sitä on änkyttänyt "Isotkin Miehet", kun olen joskus mennyt kaltaisiasi vittupäitä haastattelemaan, joten pidä sinä äpäränpieru se turpasi kiinni, ettei tule neppariin.
No kyllähän sinunlaiset on nähty. Uhotaan ja opastetaan sieltä peltikopista mutta kun joutuu nousemaan sielt'ä kuppasesta kinneristä, niin otetaan lakki nöyrästi kouraan, sitten änkytetään ja pokkuroidaan, kyllä Herrra, kyllä Herra.
No yhteikunnassamme on paikka myös teille vitun nillittäjille. Jonkun on ne paskahommatkin tehtävä ja sehän tekee teikäläiset katkeriksi. En minä sinua sääli, vähän kyllä huvittaa. Syö vaikka vähän halpaa makkaraa, ni ei niin kiukuta.Ja jankun jankun. Kylläpä kaikkia niin pelottaa kun Virtuaalimaailmam Voimamies puhuu, tuo tosielämän Vituixman, oman elämänsä supersankari, paskat housussa. Elävässä elämässä muistutat lähinnä pystyyn paskannettua lapamatoa.
Oles nyt vain ihan hiljaa kun olet kyvytön mihinkään älylliseen toimintaan, urpo. - Raaka Kake
X kirjoitti:
Ja jankun jankun. Kylläpä kaikkia niin pelottaa kun Virtuaalimaailmam Voimamies puhuu, tuo tosielämän Vituixman, oman elämänsä supersankari, paskat housussa. Elävässä elämässä muistutat lähinnä pystyyn paskannettua lapamatoa.
Oles nyt vain ihan hiljaa kun olet kyvytön mihinkään älylliseen toimintaan, urpo.Kun täräytän autoni torvi pohjassa, valot vilkkuen kinnerisi takaluukkuun kiinni, voit tehdä mitä huvittaa. Valinta on sinun mutta ÄLÄ SAATANA SITTEN NILLITÄ!
- Onnea vaan
Raaka Kake kirjoitti:
Kun täräytän autoni torvi pohjassa, valot vilkkuen kinnerisi takaluukkuun kiinni, voit tehdä mitä huvittaa. Valinta on sinun mutta ÄLÄ SAATANA SITTEN NILLITÄ!
Olet vaarallinen yhdistelmä itsellesi. Torvella torvi pohjassa ja ainut järki mitä on, se seisoo perseessä.
- Raaka Kake
Onnea vaan kirjoitti:
Olet vaarallinen yhdistelmä itsellesi. Torvella torvi pohjassa ja ainut järki mitä on, se seisoo perseessä.
En sentään kerjää turpaani nakkikioskilla, ostarin kupeessa, torinlaidalla TAI MOOTTORITIELLÄ! Sitä nimittäin usein saa, mitä tilaa.
Kyllä olen vaarallinen, enkä välitä siitä ja olen varoittanut, joten LOPETA NILLITYS. Perseessä seisomisesta en tiedä, eikä kiinnosta. Pidä ne perseilysi vaan ihan omana tietonasi tai jaa ne nettipoikaystäväsi kanssa. Keltään akalta tuollanen kusipää tuskin saa, edes turpaansa.
Haukut torveksi mutta koska en ole niin tyhmä, kuin luulet, voin ilokseni todeta, että en ainakaan ole niin luuseri, kuin sinä. Vain täysi tampio toimii kotipoliisina, nillittää, kertoo "oikeuksistaan" ja estelee muiden menemistä. Tämä oireyhtymä viittaa pahaan sosiaaliseen ongelmaan, elämässä epäonnistumiseen. Normaalisti myös omakohtaiset näyryyttävät kokemukset lisäävät oireiden ilmenemismuotoja. Olet siis täydellisen kyykytetty kusipää. Onnea. - Onnee, onnee vaan
Raaka Kake kirjoitti:
En sentään kerjää turpaani nakkikioskilla, ostarin kupeessa, torinlaidalla TAI MOOTTORITIELLÄ! Sitä nimittäin usein saa, mitä tilaa.
Kyllä olen vaarallinen, enkä välitä siitä ja olen varoittanut, joten LOPETA NILLITYS. Perseessä seisomisesta en tiedä, eikä kiinnosta. Pidä ne perseilysi vaan ihan omana tietonasi tai jaa ne nettipoikaystäväsi kanssa. Keltään akalta tuollanen kusipää tuskin saa, edes turpaansa.
Haukut torveksi mutta koska en ole niin tyhmä, kuin luulet, voin ilokseni todeta, että en ainakaan ole niin luuseri, kuin sinä. Vain täysi tampio toimii kotipoliisina, nillittää, kertoo "oikeuksistaan" ja estelee muiden menemistä. Tämä oireyhtymä viittaa pahaan sosiaaliseen ongelmaan, elämässä epäonnistumiseen. Normaalisti myös omakohtaiset näyryyttävät kokemukset lisäävät oireiden ilmenemismuotoja. Olet siis täydellisen kyykytetty kusipää. Onnea.Ohi meni. Huido vaan sinne tänne ja toivo osuvasia. Kyllä sinulla on nyt yli vaikeeta,
hakeudu hoitoon, ennen kuin itsellesi huonosti käy. Ei olisi pitänyt kiusata sinua
ressukkaa. Pahalta tuntuu minustakin, lapsukainen. - Raaka Kake
Onnee, onnee vaan kirjoitti:
Ohi meni. Huido vaan sinne tänne ja toivo osuvasia. Kyllä sinulla on nyt yli vaikeeta,
hakeudu hoitoon, ennen kuin itsellesi huonosti käy. Ei olisi pitänyt kiusata sinua
ressukkaa. Pahalta tuntuu minustakin, lapsukainen.Kuten sanoin, oma on valintasi mutta ÄLÄ SITTEN NILLITÄ!
Ymmärrätkö?
Turpa kiinni! Runkkari! - --epätietoinen--
Raaka Kake kirjoitti:
Haukut torveksi mutta koska en ole niin tyhmä, kuin luulet, voin ilokseni todeta, että en ainakaan ole niin luuseri, kuin sinä. Vain täysi tampio toimii kotipoliisina, nillittää, kertoo "oikeuksistaan" ja estelee muiden menemistä. Tämä oireyhtymä viittaa pahaan sosiaaliseen ongelmaan, elämässä epäonnistumiseen. Normaalisti myös omakohtaiset näyryyttävät kokemukset lisäävät oireiden ilmenemismuotoja. Olet siis täydellisen kyykytetty kusipää. Onnea.....nillitys?????
- KVG!!
--epätietoinen-- kirjoitti:
....nillitys?????
Ihan eka linkki Googlesta haulla:"nillittää"
http://urbaanisanakirja.com/word/nillittaa/ - erergegrrhrhrhr
KVG!! kirjoitti:
Ihan eka linkki Googlesta haulla:"nillittää"
http://urbaanisanakirja.com/word/nillittaa/Vitsi kuinka hienoa. Osaat oikein leikkaa-liimaa-askartele- menetelmää käyttäen liittää linkin. Ainoa linkki jota tosin osaat käyttää on tuo. Opettavatko kohta kansalaisopiston "Tietokoneen käytön alkeet toivottomille peeloille"- kurssilla hakemaan jotakin muutakin kuin "Nillittää" Googlella? No, ei ole sinun vikasi että olet idiootti, homma karkasi käsistä kun iso-iso-iso-iso-isoisäsi sai lapsia tyttärensä kanssa, ja siitä edespäin koko suku on jatkanut ahkerasti sukurutsausta, vähemmästäkin sisäsiittoisuudesta jälkeäisten laatu heikkenee. Ei noilla geeneillä mitä sinulla on, paljon voi odottaakaan. Ei niillä ole kyllä kovin kummoista sitten saatukaan.
- peldddmerlkre
Raaka Kake kirjoitti:
Kuten sanoin, oma on valintasi mutta ÄLÄ SITTEN NILLITÄ!
Ymmärrätkö?
Turpa kiinni! Runkkari!Etkö jo usko ettet pelota yhtään ketään, Runkku Rane? Älyvapaa uhoasmisesi virtuaalimaailmassa vain vahvistaa kaikkien saamaa käsitystä millainen säälittävä hinttari olet oikeassa elämäsä, olet reppana saanut turpaasi joka käänteessä jo esikoulusajoista alkaen. Traumojasi lisää se ettei varteesi ole tullut yhtään sen enempää lihasmassaa noiden vuosien jälkeen, eikä päähäsi yhtään lisää järkeä.
- Raaka Kake
erergegrrhrhrhr kirjoitti:
Vitsi kuinka hienoa. Osaat oikein leikkaa-liimaa-askartele- menetelmää käyttäen liittää linkin. Ainoa linkki jota tosin osaat käyttää on tuo. Opettavatko kohta kansalaisopiston "Tietokoneen käytön alkeet toivottomille peeloille"- kurssilla hakemaan jotakin muutakin kuin "Nillittää" Googlella? No, ei ole sinun vikasi että olet idiootti, homma karkasi käsistä kun iso-iso-iso-iso-isoisäsi sai lapsia tyttärensä kanssa, ja siitä edespäin koko suku on jatkanut ahkerasti sukurutsausta, vähemmästäkin sisäsiittoisuudesta jälkeäisten laatu heikkenee. Ei noilla geeneillä mitä sinulla on, paljon voi odottaakaan. Ei niillä ole kyllä kovin kummoista sitten saatukaan.
Eikä minun tarvitse täällä kysellä, mitä joku sana tarkoittaa.
Joudut nyt sitten johdattelemaan vittuilujasi täysin muualle aiheesta, koska olet niin vitun tyhmä. Ei se mitään. kiihdytän silti takapuskuriisi kiinni, painan torvea ja vilkutan valoja, jos estelet menohalujani, enkä todellakaan ole ainoa. Taitaa runkkaria raastaa. Omapa on valintasi.
Tämä muiden estely ja kaistanvaihto nopeempien eteen on täysin suomalainen ilmiö. Olen ajanut monissa maissa mutta vastaavaan ei törmää missään muualla, kuin Suomessa. Ainoa selitys asialle on se, että isoisoisoisoisoisäs pani siskoaan ja perinnettä on jatkettu teidän suvussa niin pitkään, että sukurutsan aiheuttama poikkeava geeniperimä ilmenee täysin muista poikkeavaa kusipäisyytenä.
No sinä olet onneksi vain säälittävä runkkari ja toivotaankin, että tuhnustat jälkikasvusi siihen nessuun, ettei vastaavia kusipäitä tule jatkossa lisää liikenteeseen. - Raaka Kake
peldddmerlkre kirjoitti:
Etkö jo usko ettet pelota yhtään ketään, Runkku Rane? Älyvapaa uhoasmisesi virtuaalimaailmassa vain vahvistaa kaikkien saamaa käsitystä millainen säälittävä hinttari olet oikeassa elämäsä, olet reppana saanut turpaasi joka käänteessä jo esikoulusajoista alkaen. Traumojasi lisää se ettei varteesi ole tullut yhtään sen enempää lihasmassaa noiden vuosien jälkeen, eikä päähäsi yhtään lisää järkeä.
Silti ajan luukkuusi kiinni, painan torvea ja vilkutan valoja. Oma on valintasi.
Miksi siis nillität? Älä nillitä! - höugythrdxdhxged
Raaka Kake kirjoitti:
Eikä minun tarvitse täällä kysellä, mitä joku sana tarkoittaa.
Joudut nyt sitten johdattelemaan vittuilujasi täysin muualle aiheesta, koska olet niin vitun tyhmä. Ei se mitään. kiihdytän silti takapuskuriisi kiinni, painan torvea ja vilkutan valoja, jos estelet menohalujani, enkä todellakaan ole ainoa. Taitaa runkkaria raastaa. Omapa on valintasi.
Tämä muiden estely ja kaistanvaihto nopeempien eteen on täysin suomalainen ilmiö. Olen ajanut monissa maissa mutta vastaavaan ei törmää missään muualla, kuin Suomessa. Ainoa selitys asialle on se, että isoisoisoisoisoisäs pani siskoaan ja perinnettä on jatkettu teidän suvussa niin pitkään, että sukurutsan aiheuttama poikkeava geeniperimä ilmenee täysin muista poikkeavaa kusipäisyytenä.
No sinä olet onneksi vain säälittävä runkkari ja toivotaankin, että tuhnustat jälkikasvusi siihen nessuun, ettei vastaavia kusipäitä tule jatkossa lisää liikenteeseen.Haluat siis mm. "tunkea torveasi takapuskurissa". Selkeästi piilotettuja homoseksuaalisia vaikutteita viesteissäsi. Muutenkin olet oppinut jo kirjoittamaan toisten tekstiä omanasi, viitaten tuohon sukuusi viittaavaan isosisä- juttuun, hyvä poika. Onhan siinä se hyvä puoli että homoseksuaalisuutsei tukahduttaa lopullisesti sukusi, mutta selkeästihän se on on jo muutenkin sammumassa. Tuosta kun vielä yksi sukupolvi tulisi, niin lapsesi istuisivat jo puissa leijonaa paossa ja mutustaisivat banaaneja samalla kun veljet ja siskot nyppivät karvoista kirppuja. Se tekee muuten sinusta sen kuulisan puuttuvan lenkin apinan ja ihmisen väliltä, joskin takaperoisesti kun suvussanne evoluutio on ottanut takapakkia.
- jlugytukgkvgkt
Raaka Kake kirjoitti:
Silti ajan luukkuusi kiinni, painan torvea ja vilkutan valoja. Oma on valintasi.
Miksi siis nillität? Älä nillitä!kaapista ulos. "Tulen luukkuusi kiinni ja painan torvea..." Myönnä pois, hinttapuli, olet homo. Mahdatko olla sama kaveri joka mainostaa Åttå Drinkeroa telkussa. Ainakin samaa kaliiperia.
Muuten, luin tuon niin ihanski kokemasi ja rakastamasi sanan "Nilltys" määritelmän, enkä löydä palstalta yhtäkään yhtä kovaa "Nillittäjää" kuin Homo-"Raaka Kake" nimierkillä kirjoittava puppelipoju. - Raaka Kake
jlugytukgkvgkt kirjoitti:
kaapista ulos. "Tulen luukkuusi kiinni ja painan torvea..." Myönnä pois, hinttapuli, olet homo. Mahdatko olla sama kaveri joka mainostaa Åttå Drinkeroa telkussa. Ainakin samaa kaliiperia.
Muuten, luin tuon niin ihanski kokemasi ja rakastamasi sanan "Nilltys" määritelmän, enkä löydä palstalta yhtäkään yhtä kovaa "Nillittäjää" kuin Homo-"Raaka Kake" nimierkillä kirjoittava puppelipoju.Turhaan tuot haaveitasi tänne muiden luettavaksi.
- Raaka Kake
höugythrdxdhxged kirjoitti:
Haluat siis mm. "tunkea torveasi takapuskurissa". Selkeästi piilotettuja homoseksuaalisia vaikutteita viesteissäsi. Muutenkin olet oppinut jo kirjoittamaan toisten tekstiä omanasi, viitaten tuohon sukuusi viittaavaan isosisä- juttuun, hyvä poika. Onhan siinä se hyvä puoli että homoseksuaalisuutsei tukahduttaa lopullisesti sukusi, mutta selkeästihän se on on jo muutenkin sammumassa. Tuosta kun vielä yksi sukupolvi tulisi, niin lapsesi istuisivat jo puissa leijonaa paossa ja mutustaisivat banaaneja samalla kun veljet ja siskot nyppivät karvoista kirppuja. Se tekee muuten sinusta sen kuulisan puuttuvan lenkin apinan ja ihmisen väliltä, joskin takaperoisesti kun suvussanne evoluutio on ottanut takapakkia.
Johan tuolla toisessa polussa viittasin ajat sitten tähän suomalaiseen kummalliseen tapaan estellä muiden menemistä ja ihmettelin, että mikä vittu siinä on, että tuollaista sekopäistä käytöstä esiintyy Suomessa mutta ei missään muualla ja totesin, että teikäläiset kusipäät täytyy olla sukurutsan tuotosta.
Lopeta nyt jo se perkeleen ruikutus! SE ON OMA VALINTASI, HALUATKO 2000KG RAUTAA AJONEUVOSI TAAKSE VILKUTTAMAAN VALOJA, eikä tuo sinun itkunillitys muuta sitä asiaa mihinkään. Homostelusi voit pitää omana tietonasi. Se, että koet tuon takanasi ajavan ajoneuvon jotenkin homoeroottisena, kertoo vain jotain itsestäsi, eikä ne asiat kiinnosta minua paskan vertaa!
Minä en tuollasen perkelee "homorunkkarin" kanssa jaksa enää kinata, joten voit mun puolesta vaikka painua helvettiin. - Raaka Kake
Raaka Kake kirjoitti:
Johan tuolla toisessa polussa viittasin ajat sitten tähän suomalaiseen kummalliseen tapaan estellä muiden menemistä ja ihmettelin, että mikä vittu siinä on, että tuollaista sekopäistä käytöstä esiintyy Suomessa mutta ei missään muualla ja totesin, että teikäläiset kusipäät täytyy olla sukurutsan tuotosta.
Lopeta nyt jo se perkeleen ruikutus! SE ON OMA VALINTASI, HALUATKO 2000KG RAUTAA AJONEUVOSI TAAKSE VILKUTTAMAAN VALOJA, eikä tuo sinun itkunillitys muuta sitä asiaa mihinkään. Homostelusi voit pitää omana tietonasi. Se, että koet tuon takanasi ajavan ajoneuvon jotenkin homoeroottisena, kertoo vain jotain itsestäsi, eikä ne asiat kiinnosta minua paskan vertaa!
Minä en tuollasen perkelee "homorunkkarin" kanssa jaksa enää kinata, joten voit mun puolesta vaikka painua helvettiin.Mä haluun tulla tuuttamaanaa toi nahkatorvi söpiskundin takauukkuun ja räpsyttään pitkiä silmäripsiäni söpösti? Mä oon Raakak Kake ja kaikki pelkää mua ja mun isoa autoa, Iso auto on oltava kun on pieni mulkku ja heikko itsetunto, uhoaminen anonyymisti netissä on ainoa mikä mulla on jäljellä ja jossa saatan tuntea itseni mieheksi.
- Herjat vex
Onnea vaan kirjoitti:
Ette osaa yksikään kirjoittaja koko palstalla liikennesääntöjä,sen sijaan herjaatte ja solvaatte toisia ihmisiä kunnian loukkaus rikos nimikkeen täyttävällä tavalla käyttämällä noita hyvin lukuisia laatusanoja.Teette netissä suuremman rikoksen kuin liikenteessä autolla.opetelkaa netiketti ja myöskin liikennesäännöt.
- Raaka Kake
Raaka Kake kirjoitti:
Mä haluun tulla tuuttamaanaa toi nahkatorvi söpiskundin takauukkuun ja räpsyttään pitkiä silmäripsiäni söpösti? Mä oon Raakak Kake ja kaikki pelkää mua ja mun isoa autoa, Iso auto on oltava kun on pieni mulkku ja heikko itsetunto, uhoaminen anonyymisti netissä on ainoa mikä mulla on jäljellä ja jossa saatan tuntea itseni mieheksi.
Sit ruvetaan trollaamaan toisen nimimerkillä, kun äly loppuu. Runkkari, mikä runkkari.
- Raaka Kake
Raaka Kake kirjoitti:
Sit ruvetaan trollaamaan toisen nimimerkillä, kun äly loppuu. Runkkari, mikä runkkari.
Ette perkeleen Homot trollaa mun nimimerkillä tai tuuttaan tööttini teidän takaluukkuun! Olen Virtuaalimaailman Pahin jätkä!
- 3===0
Kunnon vauhdilla ja jättää se perkeleen etelänpelle nysväämään siihen vasemmalle kaistalla ,pääsääntöisesti vasemmalle kaistalle jumahtaneet ovat näitä etelän ajotyylin omaavia.
Etelässä ajaettaessa joutuu noita oikealta ohittamisia tekemee monia ellei kymmeniä per reissu ,vittu mitä urpåja!!!- Hohhoijaa..
Hellaletta sentään, kun landepaukku on päässyt etelän motarille ajamaan eikä tuntenut sitä naapurin
Jussia joka siinä ohituskaistalla nysväsi. Sinähän haastat ihan tosissasi paskaa, olet enemmän täpinöissäsi
kuin täpinä ikään. Sillä erolla vaan, että sinun kirjoituksesi on täyttä paskaa. - 3===0
Hohhoijaa.. kirjoitti:
Hellaletta sentään, kun landepaukku on päässyt etelän motarille ajamaan eikä tuntenut sitä naapurin
Jussia joka siinä ohituskaistalla nysväsi. Sinähän haastat ihan tosissasi paskaa, olet enemmän täpinöissäsi
kuin täpinä ikään. Sillä erolla vaan, että sinun kirjoituksesi on täyttä paskaa.Etelän pellet vielä liikkuvat pitkin suomea , mistään muualta tuo ajotapa ei ole levinnyt kuin sieltä etelän motareilta ,siellä ne pellet vetään nenä perseessä vasemmalla kaistalla ja parhaillaa saa vetää oikealta muutam ohitte ja takas vasemmalle kaistalle ja kun latu aukeaa oikelta niin taas nippu ohitte ja taas vasemmalle..tätä pelleilyä jatkuu kymmenistä kilometreista sataan..
mistä ne ne etuveto etelän pellet on sen systeemin keksineet ?
Kerro sinä etelänpelle kun tiedät ?
Paskasta puheen ollen paskaa saattaa olla itsellä haarojen välit täynnä kun ei se äiti aina jouda pyyhkimään..si sii siinä se ero meissä on - Reksoona raikas
3===0 kirjoitti:
Etelän pellet vielä liikkuvat pitkin suomea , mistään muualta tuo ajotapa ei ole levinnyt kuin sieltä etelän motareilta ,siellä ne pellet vetään nenä perseessä vasemmalla kaistalla ja parhaillaa saa vetää oikealta muutam ohitte ja takas vasemmalle kaistalle ja kun latu aukeaa oikelta niin taas nippu ohitte ja taas vasemmalle..tätä pelleilyä jatkuu kymmenistä kilometreista sataan..
mistä ne ne etuveto etelän pellet on sen systeemin keksineet ?
Kerro sinä etelänpelle kun tiedät ?
Paskasta puheen ollen paskaa saattaa olla itsellä haarojen välit täynnä kun ei se äiti aina jouda pyyhkimään..si sii siinä se ero meissä onHyi helvetis, kui sie voit haista noin pahalle?
- ruudin keksijä
Oikea vastaus on e) asennutata autosi rajoittimen ja ajat kokoajan kaasu pohjassa.
Jos osattaisi ajaa liikennevirrassa muiden mukana niin turha ohittelu vähenisi eikä jot tökkis - aina löytyy joku joka ajaa sua nopeemmin tai hitaammin. - 31
Siirryn ensin oikealle ja odotan muutaman sekunin, jos mitää ei tapahdu oletan että nysvääjä on nukahtanut tai olmissa ajatuksissaan ja menen varovasti oikealta ohi.
- aaaaaatu
A. Aina. Vattuako siinä riuhtomaan kaistalta toiselle jos väylä on vapaa.
- ei ymmärrä
itsekkin ihmetellyt. koska minun mielestä vasenta kaistaa käytetään ohitukseen eikä sitä saa ajaa muuten. vaikka ei ole autoja ollut pitkään aikaan niin silti ajetaan en ymmärrä minäkään sitä. Autokouluun sellaiset ajajat.
- kiire on vain
Olin eilen menossa Turun Väylää Helsinkiin päin. Vanhan kehä III bussirampin kohdalla, oikealla kaistalla kuorma-auto, vasemmalla minä ja edessäni ajava auto. Nopeutta minulla satasen alueella mittarinäytössä 208km/h eli n. 204km/h. Yksi. kaks taakse oikealle ilmaantui auto joka ohitti kuorma-auton oikealta bussikaistaa käyttäen. Jos edellä ajavani olisi palannut kuorma-auton eteen olisi törmännyt tähän, täysin odottamattomasti oikealta tulevaan idiootti ohittajaan. En laita kuitenkaan tämän rekkaria tähän vaikka mieleni tekisi. (Ja kuka ei tiedä kohtaa tarkemmin, bussi kaista erkanee tässä kohtaa pariksi sadaksi metriksi pysäkille eli siitä ei ole nousua motarille)
- Näin se meni..
kiire on vain kirjoitti:
Olin eilen menossa Turun Väylää Helsinkiin päin. Vanhan kehä III bussirampin kohdalla, oikealla kaistalla kuorma-auto, vasemmalla minä ja edessäni ajava auto. Nopeutta minulla satasen alueella mittarinäytössä 208km/h eli n. 204km/h. Yksi. kaks taakse oikealle ilmaantui auto joka ohitti kuorma-auton oikealta bussikaistaa käyttäen. Jos edellä ajavani olisi palannut kuorma-auton eteen olisi törmännyt tähän, täysin odottamattomasti oikealta tulevaan idiootti ohittajaan. En laita kuitenkaan tämän rekkaria tähän vaikka mieleni tekisi. (Ja kuka ei tiedä kohtaa tarkemmin, bussi kaista erkanee tässä kohtaa pariksi sadaksi metriksi pysäkille eli siitä ei ole nousua motarille)
Pissi oli tullut patjalle ja paleli, sit äiti keitti kaakaota.
- pudotetaan 100 km/h
Näin se meni.. kirjoitti:
Pissi oli tullut patjalle ja paleli, sit äiti keitti kaakaota.
Okei korjataan kaikki muu oli niin kuin kirjoitin mutta nopeus mittarin näyttö 108 ja todellinen nopeus 104. Mutta tosi törkeä kuorma-auton eteen meno osittain piennarta pitkin.
- 1888
kiire on vain kirjoitti:
No siis tottakai ajan sen auton taakse ja tööttään. Sitähän varten se vasen kaista on että sitä kautta nimenomaan ohitetaan.
- 120km/h
oikealta.Viimmeksi vanha mummeli ajeli n.70km/h vasemmalla kaistalla.Toiset tööttäili välkytti valoja,ei mitään vaikutusta. Itse siirryin ajoissa oikealle ja oikealta ohi.
- Hyvä niin
oikealta.Viimmeksi vanha mummeli ajeli n.170km/h vasemmalla kaistalla.Toiset tööttäili välkytti valoja,ei mitään vaikutusta. Itse siirryin ajoissa oikealle ja oikealta ohi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2609067IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3126299Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?661370Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61311- 1091111
Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.791005Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut60877Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin43788MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk311703Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23696