Onko mitään mahdollisuutta korjata selkäytimen hermoratojen katkeamista (autokolarissa tms.), muuten kuin lukemalla katkeamiskohdan yhdeltä puolelta tulevat signaalit mikrosirulla ja lähettämällä signaalit toisella mikrosirulla toiselle puolelle? Miten joku pelkästään biologialähtöinen tapa kuten kantasolujen käyttö, saisi miljoonat hermopäät osumaan oikeisiin kohtiin?
Hermojen signaaleja on luettava mikrosirun pinnalta vähän niin kuin ram-muistin bittejä tai kameran ccd- tai cmos-kennojen kirkkausarvoja ja toisella puolella signaali on lähettävä ikäänkuin kirjoittaisi bitin (tai tavun) ram-muistiin, ja tämä pitää tehdä ehkä 20-1000 kertaa sekunnissa. Tietokoneen muistissa täytyy olla tieto siitä mikä lukukohta / vastaanottokohta yhdistyy mihin kirjoituskohtaan / lähetyskohtaan, jotta signaali voitaisiin välittää oikeaan osoitteeseen.
Lähetys-osoitteet ja vastaanotto-osoitteet yhdistävä taulukko täytyy muodostaa jonkinlaisen ohjelmiston avulla kuukausien aikana.
Ihmettelen onko mitään muuta keinoa.
Selkäydinvamman korjaus
4
751
Vastaukset
- amatööribiologi
"Miten joku pelkästään biologialähtöinen tapa kuten kantasolujen käyttö, saisi miljoonat hermopäät osumaan oikeisiin kohtiin?"
että tässä luotetaan ihmisaivojen allistyttävään tapaan itse uudelleenohjata dataa.
Jos hermonpäät kasvavat "väärin" niin että esim. isonvarpaan hermotus osuu polveen
niin jo melko lyhyellä harjoituksella aivot reitittävät synapsiyhteydet uudelleen niin
että polvi menee polveen ja isovarvas isoonvarpaaseen.
Tästä on jo lukuisia näyttöjä että näin käy.- Hrtme
mutta jos liikuttaa kättä niin sitten tuntuu kuin 7 varvasta ja polvi liikkuisi, kantapää on märkä, sormi kuuma ja varvas kylmä tms... ja jos laittaa käden hiekkaan niin ympäri kehoa tuntuu jotain, vai väitätkö että sekin voi ajan myötä mennä oikein pään sisällä? Meneekö hermoradat niin hyvin oikein, että voi pelata tennistä? Ei se mahdottomalta tunnu, mutta ehkä se veisi 10 vuotta...
Miljoonaa hermopäätä 500 kertaa sekunnissa lukeva ja kirjoittava mikropiiri olisi mutkikkuudeltaan keskitasoa... - Tietoa etsivä
"että tässä luotetaan ihmisaivojen allistyttävään tapaan itse uudelleenohjata dataa.
Jos hermonpäät kasvavat "väärin" niin että esim. isonvarpaan hermotus osuu polveen
niin jo melko lyhyellä harjoituksella aivot reitittävät synapsiyhteydet uudelleen niin
Tästä on jo lukuisia näyttöjä että näin käy. "
Oisko antaa jotain linkkiä tuosta aiheesta johonkin kohtalaisen luotettavaan lähteeseen. Itse olen etsinyt aiheesta artikkeleita mutten ole nyt löytänyt.
google on keksitty mutta se on aikamoinen viidakko joskus - hakrute4
Tietoa etsivä kirjoitti:
"että tässä luotetaan ihmisaivojen allistyttävään tapaan itse uudelleenohjata dataa.
Tästä on jo lukuisia näyttöjä että näin käy. "
Oisko antaa jotain linkkiä tuosta aiheesta johonkin kohtalaisen luotettavaan lähteeseen. Itse olen etsinyt aiheesta artikkeleita mutten ole nyt löytänyt.
google on keksitty mutta se on aikamoinen viidakko joskusAsioita joita sellaisen mikropiirin suunnittelussa on tiedettävä:
1.Paljonko ohjaussignaali ja astisignaali ovat voltteina, ampeereina, watteina ja jouleina?
2.Kuinka voimakas ja kuinka heikko virtapiikin pitää olla, jotta se käsitellään yhtenä signaalina?
3.Kuinka tiheään kummankinlaisia signaaleja tulee?
4.(tässä voi olla sama vastaus kuin edellisessä) Kuinka tiheään mikropiirin tila on luettava ja kuinka tiheään lähettimien tila on päivitettävä? Tuhat kertaa sekunnissako? Vai sata? Tarpeettoman tiheästi toimiva mikropiiri voidaan hidastaa sopivaan tahtiin ohjelmallisesti.
5.Onko ohjaussignaalien saapumisessa samanaikaisuutta?
6.Kuinka monta hermopäätä on?
7.Onko osalla vammaisista hermokimppu repeytynyt niin pitkältä matkalta, että tarvitaan 1 mikropiiri yläosaan ja ehkä jopa kymmeniä mikropiirejä alaosaan?
8.Yhden hermon läpimitta nanometreissä. Elektronimikroskooppikuva siistiksi leikatusta hermokimpun päästä on tarpeen. (mikropiiriä asettaessaan kirurgin on käytettävä jonkinlaista erikoista sirkkeliä / pyörösahaa hermokimpun pään tasoittamiseen)
Tämä on hyvä tietää signaalien uudelleenohjausohjelmiston suunnittelussa:
1.Kuinka tiiviisti hermokimppujen hermot ovat pysyneet yhdessä liimautuneena? (voiko hermopäiden karttaa kiertää ja venyttää ohjelmallisesti algoritmeilla jotka vastaavat kuvankäsittelyssä käytettyjä?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781