MWP vaan lämpenee

Sähköteurastaja

6

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhuuuhhaaa

      Oho ... ja ihan netissä luki? Ja ihan Kiinasta asti laitettu tietoa?

      Voi kuinka jänskää! Kerro lisää!

      : D

      • Sähköteurastaja

        kyykyssä, mikset pyyhkisi välillä.
        Olet pelkkä kyykkypaska koko hohheli, sano nyt mielipiteesi linkolan teeseistä, kun aihe aiheutti
        sinulle linkkiripuloinnin, ja yrität haudata aiheen spämmivyöryyn.


      • sivistetään alkkista
        Sähköteurastaja kirjoitti:

        kyykyssä, mikset pyyhkisi välillä.
        Olet pelkkä kyykkypaska koko hohheli, sano nyt mielipiteesi linkolan teeseistä, kun aihe aiheutti
        sinulle linkkiripuloinnin, ja yrität haudata aiheen spämmivyöryyn.

        http://www.fmi.fi/abc/index.html?N=272#272
        "Keskiajan lämpökausi oli ilmastollisesti lämmin kausi Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa suunnilleen 100 vuotta vuoden 1000 molemmin puolin. Grönlannissa lämpökausi alkoi jo ilmeisesti 600-luvulla. Suomessa Keskiajan lämpökausi ajoitetaan aikavälille 980 - 1250 j.Kr. Talvet olivat silloin erityisen lauhoja ja lumettomia Keski-Suomessa. Keskiajan lämpökausi ei kuitenkaan ole ollut maapallon laajuinen, vaan enemmän paikallinen ilmiö. Norjassa viljakasveja kasvatettiin huomattavasti pohjoisempana kuin nykyään. Islanti ja Grönlanti asutettiin Keskiajan lämpökaudella."

        http://en.wikipedia.org/wiki/Medieval_Warm_Period
        "The Medieval Warm Period (MWP) or Medieval Climate Optimum was a time of warm climate in the North Atlantic region"

        http://en.wikipedia.org/wiki/File:2000_Year_Temperature_Comparison.png
        "Northern hemisphere temperature reconstructions for the past 2,000 years"

        http://www.skepticalscience.com/Was-there-a-Medieval-Warm-Period.html


      • Sähköteurastaja
        sivistetään alkkista kirjoitti:

        http://www.fmi.fi/abc/index.html?N=272#272
        "Keskiajan lämpökausi oli ilmastollisesti lämmin kausi Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa suunnilleen 100 vuotta vuoden 1000 molemmin puolin. Grönlannissa lämpökausi alkoi jo ilmeisesti 600-luvulla. Suomessa Keskiajan lämpökausi ajoitetaan aikavälille 980 - 1250 j.Kr. Talvet olivat silloin erityisen lauhoja ja lumettomia Keski-Suomessa. Keskiajan lämpökausi ei kuitenkaan ole ollut maapallon laajuinen, vaan enemmän paikallinen ilmiö. Norjassa viljakasveja kasvatettiin huomattavasti pohjoisempana kuin nykyään. Islanti ja Grönlanti asutettiin Keskiajan lämpökaudella."

        http://en.wikipedia.org/wiki/Medieval_Warm_Period
        "The Medieval Warm Period (MWP) or Medieval Climate Optimum was a time of warm climate in the North Atlantic region"

        http://en.wikipedia.org/wiki/File:2000_Year_Temperature_Comparison.png
        "Northern hemisphere temperature reconstructions for the past 2,000 years"

        http://www.skepticalscience.com/Was-there-a-Medieval-Warm-Period.html

        Joka on esillä tuosa, juuri kertoo MWP,n olleen euroopan ulkopuolella, eli Kiinassa.
        Ainahan vetoat kyseisiin tutkimuksiin, nooh´siinä on.
        Osoita minkä kohdan haluat todistaa vääräksi, ehkä saat hohhelilta nuupelin.


      • serp
        Sähköteurastaja kirjoitti:

        Joka on esillä tuosa, juuri kertoo MWP,n olleen euroopan ulkopuolella, eli Kiinassa.
        Ainahan vetoat kyseisiin tutkimuksiin, nooh´siinä on.
        Osoita minkä kohdan haluat todistaa vääräksi, ehkä saat hohhelilta nuupelin.

        Jossakin välissä ja miksei nyt, voisi pitää inventaarion. Mitä on jäljellä AGW:stä.Sen perustaa,ihmisen lisäämää CO2:ta ei ole pystytty todistamaan lämpenemisen syyksi (missä se todiste on?);Mannin lätkämaila hylätty, MWP jotain ihan muuta kuin alunpitäin väitettiin.Mittaukset vähemmän oikeita.Vanhat lukemat muutettu. -Kassa tyhjä.


      • q
        serp kirjoitti:

        Jossakin välissä ja miksei nyt, voisi pitää inventaarion. Mitä on jäljellä AGW:stä.Sen perustaa,ihmisen lisäämää CO2:ta ei ole pystytty todistamaan lämpenemisen syyksi (missä se todiste on?);Mannin lätkämaila hylätty, MWP jotain ihan muuta kuin alunpitäin väitettiin.Mittaukset vähemmän oikeita.Vanhat lukemat muutettu. -Kassa tyhjä.

        Lätkämaila on totisesti hylätty-ja hylkääjä on "paras" mahdollinen, itse Mann!
        http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastouutisia&news_id=2432
        http://tinyurl.com/2u79ocq
        - "Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että lätkämailakäyrän asettaminen ihmisen toiminnasta aiheutuneen ilmastonmuutoksen ikoniksi ei ole ollut aivan oikein, Mann sanoi BBC:lle ennen tutkintaraportin valmistumista."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe