Sokerittomalle ketsupille korvike?

gg_

Nyt vinkit kehiin: mistä sokerittoman ketsupin korvike? Ei saisi kaloreita paljon enempää tulla, mutta käytän paljon ketsuppia, niin tulee turhaan kamala määrä lisäaineita. Muuten syön aika puhtaasti ja haluaisin karsia vielä nuo ketsupin mokomat mömmöt eli tehdä jotain "luonnonmukaisempaa".

5

1944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Heinzin sokeriton on ainakin ok. Lisäaineeton

      • gg_

        Kiitos vinkistä! Etsin sitä. ;)


    • Vanha Jojo

      Siis halusitko tietää, mistä saa sokeritonta ketsuppia, vai halusitko korvata sokerittoman ketsupin jollain vähemmän prosessoidulla?

      Kävisikö tomaattipuree/pyree? Sehän on melkein pelkkää tomaattia, mukana voi olla vähän suolaa ja ehkä jotain säilöntäainetta (kaikki eivät ilmoita, mutta esimerkiksi Felix käyttää säilöntäainetta). Lisättyä sokeria siinä ei ole, eikä ole tarpeenkaan, koska tomaatti on makeaa jo itsessään.

      Minä vaihdoin ketsupin pureeseen jo vuosia sitten. Ei tarvitse kanniskella vettä (pureehan on ketsupin raaka-aine) eikä etikkaa, ja maku muistuttaa enemmän turetta tomaattia. Myös pienempi määrä riittää, koska maku on voimakkaampi.

      • ei tomaatti

        Ei tomaattipyre ole lähellekään sokeritonta, saatika ketsuppia. Tuoreessa tomaatissakin on kohtalaisen paljon sokeria (fruktoosia ja glukoosia) ja kun ylimääräistä vettä poistetaan, tomaattisoseessa on jo 10% sokeria.

        Mutta eihän kukaan ole tässä threadissa puhunut tomaattiketsupista.
        Yksi vaihtoehto olisi käyttää jotain muuta ketsuppia kuin modernia amerikkalaistyylistä tomaattiketsuppia. Esim. Geo Watkins vanhanaikainen perinteinen eurooppalaistyylinen ketsuppi. Se on sieniketsuppia joka on vähähiilihydraattista, proteiinia siinä tosin riittää.


    • tomtom tomaatti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe