Hiivasyndrooma

Satu-40v

Hei! Täällä kirjottelee 15-vuotiaan tytön äiti.

Meidän tytön mahaoireet alkoivat kesällä oli muutaman viikon epäsäännöllisesti ripulia ja käytiin sitten lääkärissä. No sanoivat, että verikokeisiin jotta selvitetään onko laktoosi-intolerassia ja keliakiaa. No laktoosi-intoleranssi Sofialla todellakin voi olla sillä se on niin yleinen ja 6lk häntä pieretti tosi kovasti, muutama viikko kokeiltiin maidotonta ruokavaliota ja sitten siirtyminen hyla&laktoositon tuotteisiin ja jopas helpotti. Nyt 7lk ja 8lk ajan hän on pystynyt ihme kyllä syömään ihan normaaleja maito tuotteita, siis juomaan jopa normaalia sinistä maitoa kaakaon kanssa! Voiko tämä laktoosi-intoleranssi olla välillä tälleen poissa? Päädyttiin sitten Sofian kanssa siihen tulokseen, että silloiset mahaoireet tulivat liiasta suklaan syönnistä kun joulu aikaa vielä elettiin. No mutta, nyt sitten sen ripulin jälkeen ilmestyi mahan kurinaa ja tuntuu, että se ilma jyllää välillä siellä sisällä, mutta päivällä harvemmin päästöjä tulee, että ne suuntautuu sitten sinne yöaikaan. Sitten pientä kipuilua tuon mahan kanssa ollut. Nyt eletään sitten ummetus kautta.

Aivan järkyttävää tuo, että tk:ssa verikokeiden jälkeen vaiva laitettaisiin ärtyneen suolen piikkiin ja ettei siihen muka mitään hoitoa ole jos syöpääkin pystytään nykypäivänä hoitamaan! Tyttö ei käynyt sitten verikokeissa sillä hän on ollut niin omatoiminen, että ottanut itse näistä asioista selvää ja pelännyt tosiaan sitä ärtynyttä suolta muutenkin ollut aina tosi piikkikammoinen.

Turvauduttiin sitten yksityiseen puoleen jos rahalla pötkisi pidemmälle. No ensimmäisellä kerralla lääkäri sanoi siellä, että herkät limakalvot vaan on, että siksi tuli ripulia. No toisella kerralla lääkäri iski antibioottikuurin ( lansoprazol unil ) ja kun luin sitä pakkausselostetta niin siinä luki mahahaavan ymym hoitoon siis eihän häneltä ole kehdattu edes tutkia sellasta! Nyt minun mielestä lääkäri teki tuossa pahan virkavirheen ja tuon takia voitaisiin hyllyttää, sillä lääkärihän ei saa arvailujen perusteella lääkkeitä määrätä. Eihän nuoren muutenkaan ole mikään hyvä syödä vahvoja lääkkeitä, että ihan pelottaa.

Sofia kuitenkin sitten huomasi, että kaikkien mahaoireiden takana voisi olla hiiva kun hänen mukaan on ollut myöskin lukuisia muita oireita.

Oisko nämä ihan hyvät edellytykset teistä hiivalle: lääkkeet ( kuukautiskipuihin ), homeet, päivittäinen makean syönti ja samoin eineksien, stressi?

Mutta himpskatti kun tänään käytiin vielä ravintoterapeutillakin niin ei sieltäkään mitään apua saatu suoraan vaan satasen riistivät kädestä! Siis se ämmä oli suoraan sanottuna ihan pöpilö, kyllä ravintoterapeutin pitäisi osata sanoa niitä tuotteiden nimiä mitä hiivasyndroomaisen tulee syödä. Siis mistä näille oikeen maksetaan, minä kyllä valitan vielä sinne!

3

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mene läpi

      ei mene tämä kirjoituksesi läpi, olet niin paljon tästä asiasta kirjoitellut jo alkukesästä saakka, että käy hyvin selväksi että tämänKIN aloituksen takana on tämä 15 v tyttö itse;)))))) Näitä kirjoituksia on kymmeniä, eri palstoilla.

      "Sofia" pyytää nyt lähetteen tähystykseen.. "Tyttö ei käynyt sitten verikokeissa sillä hän on ollut niin omatoiminen, että ottanut itse näistä asioista selvää ja pelännyt tosiaan sitä ärtynyttä suolta muutenkin ollut aina tosi piikkikammoinen. " Ja menee verikokeisiin ja lopettaa itse tehtyjen diagnoosien ympärillä pyörimisen......

      "Nyt minun mielestä lääkäri teki tuossa pahan virkavirheen ja tuon takia voitaisiin hyllyttää, sillä lääkärihän ei saa arvailujen perusteella lääkkeitä määrätä" Vai _vikavirheen_! Ja oikein _hyllyttää_!
      Ymmärrettävää että teinillä on termitkin hakusessa. Se on potilasvahinko, jota tosin tuossa ei tapahtunut. Lääkkeillä on monia eri indikaatioita.


      Kannattaa ottaa siihen koulupsykologiin yhteyttä, tuo ärtynyt suoli-asia, sairaus jota ei ole edes diagnosoitu, on saanut tooooooooosiiiiiiiiii isot mittasuhteet. "Sofiahan" kirjoitteli kesällä että pitäisi olla suolensiirto olemassa kun se on niiiiiiiiin kauhea sairaus se ärtynyt suoli, voi olla että ei alkoakaan voisi käyttää jne. (hoh.hoijaa)

      Rautalangasta vääntäen; ärtyyneen suolen oireyhtymään on hoitoa, mutta se ei ole koskaan leikkaushoito. Piste.

    • voita ja kasviksia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      672
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      40
      657
    9. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    10. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      351
      633
    Aihe