Jotakin uutta

forre

8

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J-MN...

      Vaikka ei subbea ole itsellä vuoteen ollutkaan niin olen kyllä odottanut pitkään jotain uutta moottoritekniikkaa subarulta ja nyt vihdoinkin!

      Bensan suorasuihkutusta tuossa ei taida vielä olla mutta ainakin jakopää näyttäisi nyt olevan ketjulla jota olen pitänyt pienenä miinuksena subben vanhoissa 4 mukisissa koneissa (pois lukien diesel!). Iskun pituuskin oli nyt enemmän kuin poraus joten luultavasti alavääntö paranee roimasti.
      Hieno ja luotettava moottori tulee olemaan!

    • H-8

      Odotin foresteriin 3.6l konetta. Odotin myös 3l dieseliä H-6 foresteriin. No meneehän nuokin tavis koneet mutta en noihin koske nimerkillä. turbo bower

    • Kannattiko tuota edes esitellä. Litran pudotus poltoaineen kulutuksessa
      ja tehot tippuivat 116 kW:sta 7 kW. Vain saksalaiset insinöörit pystyivät samaan
      aikanaan kehitellessään Kuplan konetta. Se oli aikansa ihme, suuri litratilavuus
      ja uskomattoman vähän tehoja.

      Kyllä noisa arvoissa pitää olla jotakin virhettä. Uusi kone ja vain 109 kW.

      • forre

        Nykyisessä mallissa on 110 kW, joten pudotusta tulee vain 1 kW, mutta parantuva alavääntö varmast tekee moottorista mukavamman ajaa, mutta eihän tuo mikään raketti tietenkään ole.


      • forre kirjoitti:

        Nykyisessä mallissa on 110 kW, joten pudotusta tulee vain 1 kW, mutta parantuva alavääntö varmast tekee moottorista mukavamman ajaa, mutta eihän tuo mikään raketti tietenkään ole.

        Kyllä minulla 2008 koppasessa on 116 kW / 158 hv. Joten on
        tehot menneet alas jo pitemmän aikaa, käsittämätöntä.

        Lisäksi kun automaatin yhteydessä on momentinmuunnin, niin
        vääntöäkin tuntuu olevan aivan riittävästi.


      • forre
        Täpinä kirjoitti:

        Kyllä minulla 2008 koppasessa on 116 kW / 158 hv. Joten on
        tehot menneet alas jo pitemmän aikaa, käsittämätöntä.

        Lisäksi kun automaatin yhteydessä on momentinmuunnin, niin
        vääntöäkin tuntuu olevan aivan riittävästi.

        Nykykoppanen? Varmaankin, kun on -08 kyseessä. Mielestäni tehot putosi tuohon uuteen malliin, ja Legasyssä samaan aikaan tuohon 150 hv, mikä on esitteissäkin tällä hetkellä.
        Uskoisin että kun tuo uudistunut moottori liitetään hienosti toimivaan cvt-vaihteistoon, on sitä vääntöä ja käytettävyyttä entistä paremmin tarjolla. Eikä sekään mitään haittaa jos polttoainekulut asettuu tämän päivän vaatimusten tasolle, samoin verot ja käyttömaksut pienenee.


      • forre kirjoitti:

        Nykykoppanen? Varmaankin, kun on -08 kyseessä. Mielestäni tehot putosi tuohon uuteen malliin, ja Legasyssä samaan aikaan tuohon 150 hv, mikä on esitteissäkin tällä hetkellä.
        Uskoisin että kun tuo uudistunut moottori liitetään hienosti toimivaan cvt-vaihteistoon, on sitä vääntöä ja käytettävyyttä entistä paremmin tarjolla. Eikä sekään mitään haittaa jos polttoainekulut asettuu tämän päivän vaatimusten tasolle, samoin verot ja käyttömaksut pienenee.

        En tarkoita nykyistä, vaan 2006 - 2008 mallia. Nykyistä 2009
        varmaan myytiin jo 2008 vuoden lopulla. Samoin kuin 2006:sta
        sai 2005 syksyllä.


      • forre
        Täpinä kirjoitti:

        En tarkoita nykyistä, vaan 2006 - 2008 mallia. Nykyistä 2009
        varmaan myytiin jo 2008 vuoden lopulla. Samoin kuin 2006:sta
        sai 2005 syksyllä.

        Niinhän se tietysti on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe