Oikeanlainen hengittäminen

Puhku

Haluaisin teiltä arvon joogeilta kysyä vähän neuvoa hengitysasioista. Olen alkanut kiinnittää huomiota omaan hengitykseeni, enkä oikein ole enää varma teenkö sen oikein :/

Netistä olen saanut ohjeita, että sisäänhengityksessä pallea laskeutuu alas ja vatsa pullistuu. Ritakehä ei saisi nousta.

Olen koittanu noita ohjeita seurata, mutta se ei tunnu oikein hyvältä. Jos nyt vaikka istun ryhdikkäästi tässä tuolillani ja hengitän syvään, niin ei se kyllä onnistu pelkällä vatsalla... Tällä palleahengityksellä voin hengittää hyvin ohuesti, mutta kun vähänkin syvempään yritä vetää henkeä, niin tulee todella kireä olo tuoho pallean kohdalle, enkä saa enää hengitettyä sisään ilman, että rintakehäni nousee.

Onko tekniikka väärä, vai onko täreimmät hengityslihakseni surkastuneet. Aika jännä, että kumarassa ryhdissä tuo vatsalla hengittäminen on helpompaa... o_O

Siis, mikä on paras tapa hengittää? Tarkoitan siis normaalia hengitystä, ei rasituksen alaisena tai vastaavaa. Ja jos se todella on tuo palleahengitys, niin voisitteko antaa jotain tarkempia ohjeita miten se tehdään ja miltä sen tulisi tuntua? Ja minkälaisia harjoituksia suosittelette, jotta hengitystäni saisin kevyemmäksi ja riittoisammaksi?

4

1369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhku

      Tärkeimmät, ei täreimmät... Anteeksi kirjoitusvihreet, ymmärrätte kyllä varmaan

    • kukuru

      Koetapa saada hikka. Se on kevyt ja totisesti riittoisa. Rintakehä vain nytkähtää. En kyllä tiedä tarkalleen mihin se johtaa, yksi paavi siihen kuoli ja hänen lopullisesta olinpaikastaan ei ole varmuutta.

    • kokija

      Hengitys lähtee palleasta. Kyllä siinä rintakehäkin nousee, mutta tunne on, että pallean jälkeen. Ei ole mitään syytä hengittää pelkällä pallealla ilman keuhkojen yläosaa, se olisi luonnotonta.

      Voi harjoitella siten, että menee selälleen makaamaan, laittaa kädet vatsan päälle ja tuntee käsillään kun pallea nousee ja laskee. Jalat koukussa onnistuu parhaiten.

      Jos on vielä kireyttä niin se johtuu todennäköisesti lihasjännityksistä.

      • kokija

        Käytännössä tässä tekniikassa seuraillaan vain vatsan nousua ja laskua, ei muuta. Varsinaisen pallean liikkeen voi unohtaa. Rentous ja vaivattomuuden tunne näissä hengittelyissä on oleellista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe